Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 144 din 21 mai 2007 (*republicata*)  privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Integritate*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 144 din 21 mai 2007 (*republicata*) privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Integritate*)

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 535 din 3 august 2009
LEGE nr. 144 din 21 mai 2007 (*republicatã*)
privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate*)
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 535 din 3 august 2009

--------
*) Republicatã în temeiul <>art. II din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 138/2007 pentru modificarea <>Legii nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 843 din 8 decembrie 2007, aprobatã prin <>Legea nr. 105/2008 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 375 din 16 mai 2008, dându-se textelor o nouã numerotare.
<>Legea nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 359 din 25 mai 2007, a fost rectificatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 368 din 30 mai 2007 şi a mai fost modificatã prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 49/2007 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 375 din 1 iunie 2007, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 94/2008 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 305 din 18 aprilie 2008.


CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Activitatea de verificare privind averea dobânditã în perioada exercitãrii mandatelor sau a îndeplinirii funcţiilor ori demnitãţilor publice, dupã caz, a conflictelor de interese şi a incompatibilitãţilor se efectueazã de cãtre Agenţia Naţionalã de Integritate, denumitã în continuare Agenţia, şi este supusã controlului judecãtoresc.
(2) Prin avere dobânditã, supusã verificãrii în sensul prezentei legi, se înţelege totalitatea bunurilor, precum şi a drepturilor şi obligaţiilor cu valoare economicã ce aparţin unei persoane, care trebuie cuprinse în declaraţia de avere, potrivit legii.
ART. 2
Activitatea de verificare a averii dobândite în perioada exercitãrii mandatelor sau a îndeplinirii funcţiilor ori demnitãţilor publice, dupã caz, a conflictelor de interese şi a incompatibilitãţilor se face de cãtre inspectorii de integritate din cadrul Agenţiei, potrivit prevederilor prezentei legi, care se completeazã cu dispoziţiile actelor normative în vigoare.
ART. 3
(1) Activitatea de verificare a averii dobândite în perioada exercitãrii mandatelor sau a îndeplinirii funcţiilor ori demnitãţilor publice, dupã caz, a conflictelor de interese şi a incompatibilitãţilor pentru personalul Agenţiei se face de o comisie din cadrul Consiliului, constituitã în conformitate cu prevederile art. 26 alin. (2).
(2) Sesizãrile care vizeazã activitatea personalului Agenţiei se soluţioneazã de Consiliu, prin comisia prevãzutã la art. 26 alin. (2).
ART. 4
(1) Agenţia îşi îndeplineşte atribuţiile de verificare prevãzute la art. 2 din oficiu sau, dupã caz, la sesizarea oricãrei persoane fizice sau juridice interesate.
(2) Sesizarea din oficiu se face pe baza unui proces-verbal de sesizare, întocmit de preşedintele Agenţiei.
(3) Sesizarea de verificare depusã de persoana fizicã sau juridicã trebuie sã indice dovezile şi informaţiile pe care se întemeiazã, precum şi sursele de unde acestea pot fi solicitate.
(4) Sesizãrile formulate de orice persoanã trebuie semnate şi datate.
(5) Sesizãrile de verificare care nu îndeplinesc condiţiile prevãzute la alin. (3) şi (4) nu sunt luate în considerare şi se claseazã de cãtre inspectorul de integritate.
ART. 5
(1) În termen de 30 de zile de la primirea sesizãrii, inspectorul de integritate desemnat de conducerea Agenţiei, potrivit legii, efectueazã verificarea prealabilã a documentelor depuse prin sesizare, inclusiv declaraţia de avere şi declaraţia de interese ale persoanei în cauzã.
(2) Inspectorul de integritate desemnat procedeazã la verificarea sesizãrii, a declaraţiilor de avere prezentate şi comparã datele din sesizare cu cele din declaraţiile de avere. În situaţia în care rezultã cã persoana verificatã în perioada supusã controlului a dobândit şi alte bunuri decât cele înscrise în declaraţia de avere sau se constatã neconcordanţe vãdite, inspectorul de integritate solicitã persoanei în cauzã informaţii şi dovezi suplimentare.
(3) Dacã în urma comparãrii datelor din declaraţii, respectiv a analizãrii documentelor suplimentare primite, inspectorul de integritate constatã cã existã o diferenţã vãditã între averea dobânditã pe parcursul exercitãrii funcţiei şi veniturile realizate în aceeaşi perioadã, acesta procedeazã dupã cum urmeazã:
a) verificã dacã diferenţa vãditã este justificatã. În cazul în care inspectorul de integritate constatã cã diferenţa nu este justificatã, sesizeazã instanţa competentã pentru stabilirea pãrţii de avere dobânditã sau a bunului determinat dobândit cu caracter nejustificat, a cãrui confiscare o solicitã;
b) sesizeazã organele fiscale, în situaţia în care se constatã încãlcarea legislaţiei fiscale;
c) suspendã verificarea şi sesizeazã organele de urmãrire penalã, în situaţia în care se constatã existenţa unor probe sau indicii temeinice privind sãvârşirea unor fapte penale.
(4) Prin diferenţã vãditã, în sensul prezentei legi, se înţelege o diferenţã între averea dobânditã şi veniturile realizate de cel puţin 10.000 euro sau echivalentul în lei al acesteia.
(5) Dacã în urma analizei declaraţiei de interese inspectorul de integritate constatã existenţa unui conflict, sesizeazã autoritãţile competente.
(6) Dacã în urma analizei documentelor primite inspectorul de integritate constatã existenţa unei stãri de incompatibilitate, acesta sesizeazã autoritãţile competente.
(7) Dacã în urma comparãrii datelor din sesizare, declaraţii, respectiv a analizãrii documentelor suplimentare primite, inspectorul de integritate constatã cã între averea dobânditã pe parcursul exercitãrii funcţiei şi veniturile realizate în aceeaşi perioadã nu existã o diferenţã vãditã care nu poate fi justificatã, acesta dispune clasarea cauzei. Actul de constatare se comunicã persoanelor interesate.
(8) Actele şi lucrãrile efectuate de cãtre inspectorii de integritate din cadrul Agenţiei nu sunt publice, cu excepţia actului de constatare. Dupã începerea verificãrii, persoana verificatã are dreptul sã fie înştiinţatã despre declanşarea procedurii de verificare şi sã ia cunoştinţã de actele şi lucrãrile dosarului, sã fie asistatã sau reprezentatã de avocat şi sã prezinte orice elemente justificative pe care le considerã necesare.
(9) Actele întocmite de inspectorii de integritate dupã începerea verificãrii fãrã ca persoana verificatã sã fie înştiinţatã despre declanşarea procedurii de verificare sunt nule de drept.
ART. 6
Pe parcursul desfãşurãrii verificãrilor, Agenţia poate solicita tuturor instituţiilor şi autoritãţilor publice implicate, precum şi altor persoane juridice de drept public sau privat documentele şi informaţiile necesare întocmirii actului de constatare.
ART. 7
La solicitarea motivatã a inspectorului de integritate, conducãtorii autoritãţilor, instituţiilor sau societãţilor publice ori private, cei ai regiilor autonome sunt obligaţi sã comunice acestuia, în termen de cel mult 10 zile lucrãtoare, datele, informaţiile, înscrisurile şi documentele prevãzute la art. 6, indiferent de suportul acestora, precum şi date, informaţii sau documente pe care le deţin, care ar putea conduce la soluţionarea cauzei.
ART. 8
(1) Inspectorul de integritate poate dispune, cu acordul persoanei verificate, efectuarea unei expertize pentru lãmurirea neconcordanţelor dintre valoarea declaratã şi valoarea realã a bunurilor menţionate în declaraţie.
(2) Bunurile care fac obiectul unui act autentic pot fi supuse expertizei, în vederea stabilirii valorii acestora, doar în cazul în care actul autentic a fost anulat potrivit dreptului comun.
(3) Persoana verificatã are dreptul sã-şi aleagã un expert asistent, pe cheltuialã proprie.
ART. 9
(1) Activitatea de verificare nu poate exceda limitelor sesizãrii.
(2) În activitatea sa, inspectorul de integritate întocmeşte acte de constatare şi procese-verbale.
(3) Actul de constatare trebuie sã cuprindã data şi locul întocmirii, numele, prenumele şi calitatea celui care îl întocmeşte, numele, prenumele şi alte date de identificare a persoanei la care se referã, obiecţiile şi explicaţiile acestora, numele, prenumele şi calitatea persoanelor care asistã la constatare sau reprezintã persoana supusã verificãrii, obiecţiile şi explicaţiile acestora, descrierea amãnunţitã a celor constatate, precum şi mãsurile luate, menţiunile prevãzute de lege pentru cazurile speciale, semnãtura celui care face constatarea şi a celorlalte persoane prezente, dupã caz.
(4) Procesul-verbal trebuie sã cuprindã data şi locul întocmirii, numele, prenumele şi calitatea celui care îl întocmeşte, numele, prenumele şi alte date de identificare a persoanei la care se referã, obiecţiile şi explicaţiile acestora, numele, prenumele şi calitatea persoanelor care asistã la constatare sau reprezintã persoana supusã verificãrii, obiecţiile şi explicaţiile acestora, descrierea amãnunţitã a celor constatate, precum şi a mãsurilor luate, semnãtura celui care face constatarea şi a celorlalte persoane prezente, dupã caz.
(5) Actele întocmite în cursul cercetãrii prealabile sau al procedurii de verificare pot constitui mijloace de probã, potrivit legii.

CAP. II
Implementarea prevederilor legale privind declaraţiile de avere şi de interese

ART. 10
(1) În cadrul entitãţilor unde persoanele care, în conformitate cu prevederile legale, au obligaţia de a depune declaraţii de avere şi de interese se desemneazã persoane care vor asigura implementarea prevederilor legale privind declaraţiile de avere şi de interese.
(2) Declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese se depun dupã cum urmeazã:
a) Preşedintele României, consilierii prezidenţiali şi consilierii de stat - la persoana desemnatã de şeful Cancelariei Administraţiei Prezidenţiale;
b) preşedinţii Camerelor Parlamentului, deputaţii şi senatorii - la persoana desemnatã de secretarul general al Camerei din care aceştia fac parte;
c) primul-ministru, membrii Guvernului, secretarii de stat, subsecretarii de stat şi asimilaţii acestora, precum şi consilierii de stat din aparatul de lucru al primului-ministru - la persoana desemnatã de secretarul general al Guvernului;
d) membrii Consiliului Superior al Magistraturii, judecãtorii, procurorii, asistenţii judiciari şi magistraţii-asistenţi - la persoana desemnatã de secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii;
e) membrii Consiliului Naţional de Integritate, precum şi preşedintele şi vicepreşedintele Agenţiei - la persoana desemnatã de secretarul general al Senatului;
f) consilierii judeţeni şi consilierii locali, precum şi primarii şi viceprimarii - la persoana desemnatã de secretarii unitãţilor administrativ-teritoriale respective;
g) prefecţii şi subprefecţii - la persoana desemnatã de secretarul cancelariei prefectului;
h) alte categorii de persoane prevãzute de lege - la persoana desemnatã de şeful compartimentului de resurse umane sau, dupã caz, de şeful secretariatului din cadrul autoritãţilor publice, instituţiilor publice sau unitãţilor din care fac parte.
(3) În exercitarea atribuţiilor prevãzute de prezenta lege, persoanele desemnate potrivit alin. (2) sunt subordonate direct conducãtorului instituţiei respective, care rãspunde pentru desfãşurarea în bune condiţii a activitãţii acestora.
ART. 11
Atribuţiile persoanelor desemnate potrivit art. 10 sunt urmãtoarele:
a) primesc, înregistreazã declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese şi elibereazã imediat depunãtorului o dovadã de primire;
b) la cerere, pun la dispoziţia personalului formularele declaraţiilor de avere şi de interese;
c) oferã consultanţã pentru completarea corectã a rubricilor din declaraţii şi pentru depunerea în termen a acestora;
d) evidenţiazã declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese în registre speciale, cu caracter public, denumite Registrul declaraţiilor de avere şi Registrul declaraţiilor de interese, al cãror model se stabileşte prin hotãrâre a Guvernului*), la propunerea Agenţiei;
--------
*) A se vedea <>Hotãrârea Guvernului nr. 175/2008 privind stabilirea modelelor Registrului declaraţiilor de avere şi Registrului declaraţiilor de interese, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 138 din 22 februarie 2008.

e) asigurã publicarea şi menţinerea declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese, pe pagina de internet a instituţiei, dacã aceasta existã, sau la avizierul propriu, în termen de cel mult 30 de zile de la primire. Declaraţiile de avere şi de interese se pãstreazã pe pagina de internet cel puţin 5 ani de la publicare, dupã care se arhiveazã potrivit legii;
f) trimit Agenţiei, în termen de cel mult 10 zile de la primire, copii certificate ale declaraţiilor de avere şi ale declaraţiilor de interese primite, pe care Agenţia le publicã pe pagina proprie de internet, în termen de 30 de zile de la primirea acestora, şi le menţine publicate pe durata prevãzutã de dispoziţiile lit. e);
g) publicã pe pagina de internet a instituţiei, dacã aceasta existã, sau la avizierul propriu, numele şi funcţia persoanelor care nu depun declaraţia de avere sau declaraţia de interese în termen de cel mult 15 zile de la expirarea termenului legal de depunere, date pe care le comunicã Agenţiei;
h) acordã consultanţã referitor la conţinutul şi aplicarea prevederilor legale privind declararea şi verificarea averilor, conflictele de interese şi incompatibilitãţile şi întocmeşte note de opinie în acest sens, la solicitarea persoanelor care au obligaţia depunerii declaraţiilor.
ART. 12
(1) Dacã în termen de 10 zile de la primirea declaraţiei, persoanele desemnate potrivit prevederilor art. 10 sau persoana care semneazã declaraţia sesizeazã deficienţe în completarea acesteia vor recomanda, în scris, persoanei în cauzã rectificarea declaraţiei, în termen de cel mult 20 de zile.
Declaraţia rectificatã poate fi însoţitã de documente justificative.
(2) Declaraţia rectificatã depusã împreunã cu eventualele documente se trimit de îndatã Agenţiei.
(3) Pânã la expirarea termenului de depunere a declaraţiei rectificate, Agenţia nu poate declanşa procedurile prevãzute de prezenta lege.

CAP. III
Agenţia Naţionalã de Integritate

SECŢIUNEA 1
Organizare şi funcţionare

ART. 13
(1) Se înfiinţeazã Agenţia Naţionalã de Integritate, autoritate administrativã autonomã, cu personalitate juridicã, ce funcţioneazã la nivel naţional, ca structurã unicã, cu sediul în municipiul Bucureşti.
(2) Personalul Agenţiei este format din preşedintele Agenţiei, vicepreşedintele Agenţiei, inspectori de integritate, funcţionari publici şi personal contractual. Preşedintele Agenţiei este demnitar cu rang de secretar de stat, vicepreşedintele Agenţiei este demnitar cu rang de subsecretar de stat, iar funcţia de inspector de integritate este funcţie publicã cu statut special.
(3) Prin hotãrâre a Consiliului Naţional de Integritate, la propunerea preşedintelui Agenţiei, la nivel teritorial se pot înfiinţa structuri ale Agenţiei.
ART. 14
Agenţia exercitã urmãtoarele atribuţii, cu respectarea principiilor legalitãţii, imparţialitãţii, independenţei, celeritãţii, dreptului la apãrare şi bunei administrãri:
a) verificã declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese;
b) efectueazã controlul depunerii la termen a declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese de cãtre persoanele prevãzute de lege;
c) constatã cã între averea dobânditã pe parcursul exercitãrii funcţiei şi veniturile realizate în aceeaşi perioadã existã o diferenţã vãditã care nu poate fi justificatã şi sesizeazã instanţa competentã pentru stabilirea pãrţii de avere dobânditã sau a bunului determinat dobândit cu caracter nejustificat, a cãrui confiscare o solicitã;
d) constatã nerespectarea dispoziţiilor legale privind conflictul de interese şi regimul incompatibilitãţilor;
e) dispune clasarea sesizãrii, când diferenţa între averea dobânditã şi veniturile realizate nu este vãditã sau bunurile sunt justificate sau, dupã caz, când nu se dovedeşte conflictul de interese ori starea de incompatibilitate;
f) sesizeazã organul de urmãrire penalã dacã existã probe sau indicii temeinice privind sãvârşirea unei fapte prevãzute de legea penalã;
g) aplicã sancţiunile şi ia mãsurile prevãzute de lege în competenţa sa sau, dupã caz, sesizeazã autoritãţile ori instituţiile competente în vederea luãrii mãsurilor şi aplicãrii sancţiunilor prevãzute de lege;
h) elaboreazã studii, analize, întocmeşte statistici anuale privind declaraţiile de avere, declaraţiile de interese, precum şi cu privire la verificarea acestora, efectuatã de cãtre cei în drept, şi dezvoltã relaţii de parteneriat cu persoanele care exercitã demnitãţile şi funcţiile prevãzute de prezenta lege, inclusiv prin acordarea de servicii de asistenţã;
i) elaboreazã şi difuzeazã ghiduri practice sau alte materiale în domeniu, întocmind propriile materiale în acest sens, având în vedere practica organelor judiciare.
ART. 15
(1) În îndeplinirea atribuţiilor care îi revin potrivit legii, Agenţia acţioneazã potrivit principiului independenţei operaţionale.
(2) Agenţia este condusã de un preşedinte, ajutat de un vicepreşedinte, numiţi în funcţie de cãtre Senat, pe bazã de concurs sau examen, dupã caz, la propunerea Consiliului Naţional de Integritate.
(3) Potrivit principiului independenţei operaţionale, preşedintele, vicepreşedintele şi inspectorii de integritate nu vor solicita sau primi dispoziţii privind derularea verificãrilor de la nicio autoritate publicã, instituţie sau persoanã.
ART. 16
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Agenţiei se asigurã integral de la bugetul de stat. Proiectul de buget se întocmeşte de preşedintele sau, dupã caz, de vicepreşedintele Agenţiei, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, şi se înainteazã Guvernului, pentru a fi inclus distinct în proiectul bugetului de stat supus aprobãrii prin lege.
(2) Preşedintele Agenţiei are calitatea de ordonator principal de credite. În cazul în care funcţia de preşedinte al Agenţiei este vacantã, precum şi în orice alte cazuri în care preşedintele se aflã în imposibilitatea de a-şi exercita funcţia, calitatea de ordonator principal de credite este exercitatã de vicepreşedintele Agenţiei.
(3) Numãrul maxim de posturi pentru Agenţie este de 200, putând fi modificat prin legea bugetului de stat, la propunerea preşedintelui Agenţiei.
(4) Structura organizatoricã a Agenţiei, atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului din aparatul propriu al Agenţiei se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
ART. 17
(1) În vederea desfãşurãrii activitãţii în condiţii de profesionalism, cu respectarea principiilor imparţialitãţii, independenţei, celeritãţii şi bunei administrãri, repartizarea cauzelor se face în mod aleatoriu, în sistem informatizat, de cãtre conducerea Agenţiei.
(2) Redistribuirea cauzelor repartizate inspectorilor de integritate se poate face numai în urmãtoarele cazuri:
a) imposibilitatea de exercitare a atribuţiilor, timp de cel puţin 20 de zile;
b) solicitarea motivatã a inspectorului de integritate cãruia i-a fost repartizatã lucrarea;
c) suspendarea din activitate, în condiţiile legii;
d) incompatibilitate;
e) conflict de interese;
f) admiterea declaraţiei de abţinere sau a cererii de recuzare a inspectorului de integritate;
g) lãsarea cauzei în nelucrare mai mult de 10 zile.

SECŢIUNEA a 2-a
Statutul personalului Agenţiei

ART. 18
(1) Poate fi numitã în funcţia de inspector de integritate persoana care îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 19 alin. (2).
(2) Numirea inspectorilor de integritate se face pe baza unui concurs sau examen, organizat potrivit regulamentului aprobat prin hotãrâre*) a Consiliului Naţional de Integritate, la propunerea preşedintelui Agenţiei, şi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, precum şi pe pagina de internet a Agenţiei.
--------
*) A se vedea <>Hotãrârea Consiliului Naţional de Integritate nr. 3/2008 privind aprobarea Regulamentului de desfãşurare a concursului sau examenului pentru ocuparea funcţiei de inspector de integritate în cadrul Agenţiei Naţionale de Integritate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 116 din 14 februarie 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

(3) Numirea inspectorului de integritate, a celorlalţi funcţionari publici şi, respectiv, a personalului contractual se face potrivit <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã pentru personalul contractual din sectorul bugetar, aprobatã prin <>Legea nr. 383/2001 , cu modificãrile ulterioare, şi <>Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Personalului Agenţiei îi este interzis sã îşi exprime public opinia cu privire la cauzele aflate pe rolul Agenţiei.
(5) Personalul Agenţiei are obligaţia de a nu divulga datele sau informaţiile la care a avut acces altfel decât în condiţiile legii. Aceastã obligaţie se menţine timp de 5 ani şi dupã încetarea activitãţii, sub sancţiunea legii penale.
(6) Personalul Agenţiei rãspunde civil, disciplinar, contravenţional, administrativ şi penal, în condiţiile legii.
ART. 19
(1) Preşedintele şi vicepreşedintele Agenţiei sunt numiţi în funcţie de cãtre Senat, pentru un mandat de 4 ani, care nu poate fi reînnoit, în urma concursului organizat potrivit prezentei legi.
(2) Poate fi numitã în funcţia de preşedinte sau de vicepreşedinte al Agenţiei persoana care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) este cetãţean român;
b) are capacitate deplinã de exerciţiu;
c) are studii superioare juridice sau economice atestate în condiţiile legii;
d) nu face şi nici nu a fãcut parte, în ultimii 3 ani, din niciun partid politic, formaţiune sau alianţã politicã;
e) nu a fost agent sau colaborator al serviciilor de informaţii înainte de anul 1990, nu a fost şi nu este lucrãtor operativ, inclusiv acoperit, informator sau colaborator al serviciilor de informaţii;
f) nu a fost condamnat pentru infracţiuni sãvârşite cu intenţie, pentru care nu a intervenit reabilitarea, şi care îl fac incompatibil cu funcţia de demnitate publicã, şi nu are cazier fiscal;
g) este apt din punct de vedere medical şi psihologic pentru exercitarea funcţiei.
(3) Dovada îndeplinirii condiţiilor prevãzute la alin. (2) lit. d) şi e) se face pe baza declaraţiei pe propria rãspundere, autentificatã de un notar public.
ART. 20
(1) În termen de 5 zile de la aprobarea Regulamentului de desfãşurare a concursului sau a examenului, Consiliul va face publicã declanşarea procedurii de selecţie a preşedintelui sau a vicepreşedintelui, prin publicarea unui anunţ pe pagina de internet a Agenţiei, în cel puţin 3 ziare cu acoperire naţionalã şi în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a. Finanţarea cheltuielilor ocazionate de organizarea şi desfãşurarea concursului sau a examenului în vederea numirii preşedintelui sau a vicepreşedintelui Agenţiei, dupã caz, se asigurã de cãtre aceasta.
(2) Candidaturile însoţite de actele doveditoare se depun, în termen de 30 de zile de la publicarea anunţului, la compartimentul de resurse umane din cadrul Agenţiei.
ART. 21
(1) În cel mult 10 zile de la expirarea termenului de depunere a candidaturilor, Consiliul Naţional de Integritate va verifica respectarea condiţiilor prevãzute la art. 19 alin. (2) şi va efectua selecţia dosarelor candidaţilor.
(2) În termen de 30 de zile de la terminarea verificãrilor, candidaţii care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 19 alin. (2) vor susţine un concurs.
ART. 22
(1) Condiţiile şi procedura de desfãşurare a concursului se stabilesc prin regulament.
(2) Regulamentul de desfãşurare a concursului sau examenului se aprobã prin hotãrâre*) a Consiliului Naţional de Integritate şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe pagina de internet a Agenţiei, în termen de 15 zile de la constituirea Consiliului.
--------
*) A se vedea <>Hotãrârea Consiliului Naţional de Integritate nr. 2/2007 privind aprobarea <>Regulamentului de desfãşurare a concursului sau examenului pentru ocuparea funcţiilor de preşedinte şi vicepreşedinte ai Agenţiei Naţionale de Integritate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 479 din 17 iulie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

(3) Tematica de concurs şi componenţa comisiilor pentru organizarea concursului, elaborarea subiectelor, corectarea lucrãrilor şi soluţionarea contestaţiilor se stabilesc prin hotãrâre a Consiliului Naţional de Integritate şi se publicã pe pagina de internet a Agenţiei.
(4) Concursul sau examenul constã într-o probã scrisã şi în susţinerea unui interviu.
(5) Subiectele de concurs la proba scrisã se stabilesc pe baza tematicii de concurs, astfel încât sã reflecte atât cunoştinţele de specialitate ale candidaţilor, cât şi calitãţile de conducere şi organizare. Subiectele se noteazã fiecare cu puncte de la 1 la 100.
(6) Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie sã obţinã un punctaj minim de 70 de puncte la fiecare subiect.
(7) Contestaţiile se depun în termen de douã zile de la afişarea rezultatelor şi se soluţioneazã în termen de douã zile de la expirarea termenului de depunere.
(8) Candidaţii care au obţinut punctajul minim prevãzut la alin. (6) vor susţine un interviu în faţa Consiliului Naţional de Integritate în termen de 5 zile de la soluţionarea contestaţiilor.
(9) Rezultatele concursului sunt validate de Consiliul Naţional de Integritate, în termen de 15 zile de la soluţionarea contestaţiilor.
(10) În cel mult 10 zile de la depunerea candidaturilor, comisia de organizare a concursului solicitã Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securitãţii sã verifice şi sã comunice acesteia apartenenţa sau colaborarea candidaţilor cu serviciile de informaţii înainte de anul 1990. Rezultatele verificãrilor se ataşeazã la dosarul candidatului.
ART. 23
Numirea în funcţie a candidaţilor admişi se face de cãtre Senat, în termen de 15 zile de la validarea rezultatelor concursului, potrivit regulamentului.
ART. 24
(1) În termen de 5 zile de la validarea concursului sau examenului preşedintele şi vicepreşedintele Agenţiei depun în faţa Senatului urmãtorul jurãmânt: "Jur sã respect Constituţia şi legile ţãrii, sã apãr drepturile şi libertãţile fundamentale ale persoanei, sã-mi îndeplinesc atribuţiile cu onoare, conştiinţã şi fãrã pãrtinire. Aşa sã-mi ajute Dumnezeu!" sau, dupã caz, rostesc urmãtoarea formulã: "Mã oblig sã respect Constituţia şi legile ţãrii, sã apãr drepturile şi libertãţile fundamentale ale persoanei, sã-mi îndeplinesc atribuţiile cu onoare, conştiinţã şi fãrã pãrtinire." Referirea la divinitate nu este obligatorie.
(2) Refuzul depunerii jurãmântului sau al rostirii formulei atrage nulitatea numirii în funcţie.
ART. 25
Preşedintele şi vicepreşedintele Agenţiei pot fi eliberaţi din funcţie în urmãtoarele situaţii:
a) demisie;
b) incapacitate managerialã, constatatã potrivit prevederilor art. 26 alin. (2);
c) condamnarea definitivã pentru sãvârşirea unei infracţiuni;
d) când se constatã nerespectarea dispoziţiilor legale privind conflictul de interese, regimul incompatibilitãţilor sau când se dispune confiscarea unei pãrţi din avere ori a unui bun determinat;
e) neîndeplinirea oricãreia dintre condiţiile prevãzute la art. 19 alin. (2).
ART. 26
(1) În situaţiile prevãzute la art. 25, Senatul dispune, prin hotãrâre, eliberarea din funcţie, la propunerea Consiliului Naţional de Integritate.
(2) Constatarea situaţiei prevãzute la art. 25 lit. b) se face de o comisie alcãtuitã din 5 membri desemnaţi de Consiliu, la propunerea preşedintelui Consiliului, care, pe baza informãrilor şi a rapoartelor întocmite de Agenţie, asigurã evaluarea capacitãţii manageriale a funcţiilor Agenţiei. Concluziile comisiei de evaluare se prezintã Consiliului şi se înainteazã Senatului de preşedintele Consiliului.
(3) Senatul poate dispune efectuarea unui raport anual de audit extern independent.
(4) Constatarea situaţiilor prevãzute la art. 25 lit. c) şi e) se face de cãtre Consiliul Naţional de Integritate, din oficiu sau la sesizarea oricãrei persoane.
ART. 27
Funcţiile de preşedinte şi vicepreşedinte ale Agenţiei sunt incompatibile cu orice altã funcţie publicã sau privatã, cu excepţia funcţiilor sau activitãţilor exclusiv didactice din învãţãmântul superior.
ART. 28
(1) Principalele atribuţii ale preşedintelui Agenţiei sunt urmãtoarele:
a) organizeazã, coordoneazã, conduce şi controleazã, în limitele legii, activitatea curentã a Agenţiei;
b) aprobã statul de funcţii şi de personal;
c) numeşte, prin ordin, personalul Agenţiei, în condiţiile legii;
d) exercitã acţiunea disciplinarã împotriva personalului din subordine;
e) asigurã publicarea raportului anual de activitate a Agenţiei şi a auditului extern independent pe pagina de internet a Agenţiei;
f) prezintã Consiliului, trimestrial sau la cererea acestuia, ori de câte ori este necesar, informãrile referitoare la activitatea Agenţiei;
g) reprezintã instituţia în raporturile cu orice altã instituţie publicã sau privatã ori persoanã fizicã;
h) asigurã întocmirea strategiei Agenţiei privind activitatea de control al averilor şi de verificare a conflictelor de interese, ţinând seama şi de recomandãrile Consiliului. Strategia se întocmeşte anual şi se prezintã pentru aprobare Consiliului;
i) emite ordine şi instrucţiuni;
j) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege.
(2) Vicepreşedintele Agenţiei exercitã atribuţiile prevãzute de prezenta lege ori încredinţate de preşedintele Agenţiei. În cazul în care preşedintele Agenţiei se aflã în imposibilitatea de a-şi exercita funcţia sau funcţia este vacantã, vicepreşedintele exercitã toate atribuţiile prevãzute la alin. (1).
(3) Preşedintele şi vicepreşedintele Agenţiei nu îndeplinesc atribuţii operative în domeniul controlului averilor sau verificãrii conflictelor de interese.
ART. 29
(1) Salarizarea şi celelalte drepturi ale personalului Agenţiei se stabilesc ţinându-se seama de importanţa, rãspunderea, complexitatea şi riscurile activitãţii desfãşurate, de interdicţiile şi incompatibilitãţile prevãzute de lege, urmãrindu-se garantarea independenţei şi a autonomiei acestuia, potrivit legii.
(2) Preşedintele şi vicepreşedintele Agenţiei sunt salarizaţi potrivit lit. A pct. 1 din anexa nr. 1 la Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 privind unele mãsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici pânã la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile salariale care se acordã funcţionarilor publici în anul 2007, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 232/2007 , cu modificãrile ulterioare, şi beneficiazã de indemnizaţia de conducere prevãzutã în anexa nr. 1 lit. C pct. 1 din anexa nr. 1 la aceeaşi ordonanţã, pentru preşedinte, respectiv pct. 2 pentru vicepreşedinte, şi de alte sporuri, premii şi drepturi salariale prevãzute de lege pentru inspectorii de integritate.
(3) Nivelul salariilor de bazã pentru funcţiile de inspector de integritate sunt cele prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta lege.
(4) Personalul Agenţiei beneficiazã pentru activitatea desfãşuratã de un spor de confidenţialitate de 30%, calculat la salariul de bazã, cu excepţia preşedintelui şi a vicepreşedintelui Agenţiei, precum şi a inspectorilor de integritate, care vor beneficia de un spor de confidenţialitate de 50%, calculat la salariul de bazã.
(5) Salariile de bazã ale înalţilor funcţionari publici, ale funcţionarilor publici şi ale personalului contractual din cadrul Agenţiei sunt cele prevãzute pentru aceleaşi categorii de personal din aparatul Guvernului, majorate cu 10%.
(6) Inspectorii de integritate, înalţii funcţionari publici, funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul Agenţiei beneficiazã, pe lângã salariile de bazã, de sporuri, premii şi celelalte drepturi, inclusiv de indemnizaţie de conducere, dupã caz, reglementate de lege pentru categoria respectivã de personal, aplicabile personalului din aparatul Guvernului.
(7) Membrii Consiliului au dreptul la o indemnizaţie de şedinţã egalã cu 20% din venitul salarial brut pe care îl încaseazã preşedintele Agenţiei, iar preşedintele Consiliului va avea o indemnizaţie de şedinţã mai mare cu 10% decât indemnizaţia ce se acordã membrilor Consiliului. Aceste drepturi se impoziteazã în condiţiile legii.
(8) Agenţia suportã pentru membrii Consiliului cheltuielile de deplasare de la domiciliu, în cazul în care domiciliul acestora se aflã în altã localitate decât municipiul Bucureşti, precum şi celelalte cheltuieli necesare efectuãrii deplasãrilor în ţarã şi în strãinãtate, în interesul realizãrii obiectivelor prezentei legi.
ART. 30
(1) Paza sediilor Agenţiei, a bunurilor şi a valorilor aparţinând acestora, supravegherea accesului şi menţinerea ordinii interioare necesare desfãşurãrii normale a activitãţii în aceste sedii se asigurã, în mod gratuit, de cãtre Jandarmeria Românã, prin structurile sale specializate.
(2) Efectivele de jandarmi şi fondurile necesare asigurãrii pazei şi protecţiei obiectivelor şi personalului Agenţiei se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea preşedintelui Agenţiei. Instituirea pazei cu efective de jandarmi se va realiza numai în mãsura în care se vor suplimenta efectivele şi fondurile financiare necesare prestãrii acestui serviciu. Modul de utilizare a personalului jandarmeriei pentru asigurarea pazei şi protecţiei obiectivelor şi personalului Agenţiei se stabilesc prin protocol încheiat între Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Agenţie.
ART. 31
(1) Arestarea preventivã sau punerea în mişcare a acţiunii penale împotriva preşedintelui şi vicepreşedintelui Agenţiei sau a unui inspector de integritate al Agenţiei atrage suspendarea de drept din funcţia pe care acesta o deţine.
(2) În termen de 24 de ore de la data la care s-au dispus mãsurile prevãzute la alin. (1) procurorul sau, dupã caz, judecãtorul comunicã soluţia dispusã Agenţiei şi, dupã caz, Consiliului Naţional de Integritate.
(3) Suspendarea din funcţie se constatã de Consiliul Naţional de Integritate pentru preşedintele şi vicepreşedintele Agenţiei şi, respectiv, de preşedintele Agenţiei pentru personalul din subordine. Aceasta se comunicã persoanei în cauzã.
(4) Dacã preşedintele şi vicepreşedintele Agenţiei sunt suspendaţi din funcţie, Consiliul Naţional de Integritate deleagã atribuţiile de conducere unui inspector de integritate. Interimatul înceteazã la data revenirii în funcţie a titularilor sau la data numirii altor persoane.
(5) Dacã se dispune scoaterea de sub urmãrire penalã ori încetarea urmãririi penale, achitarea sau încetarea procesului penal prin hotãrâre definitivã, suspendarea înceteazã, iar persoana respectivã va fi reintegratã în funcţia deţinutã anterior şi îi vor fi achitate drepturile salariale aferente perioadei de suspendare.
ART. 32
(1) Evaluarea calitãţii managementului Agenţiei se face anual, printr-un audit extern independent.
(2) Finanţarea auditului prevãzut la alin. (1) se face din bugetul Agenţiei. Selectarea entitãţii care va efectua auditul se face cu respectarea prevederilor legale privind achiziţiile publice.
(3) La procedura de achiziţie publicã nu pot participa entitãţi din sectorul public sau entitãţi din sectorul privat la care statul este acţionar.
ART. 33
(1) Raportul de audit se întocmeşte în primele 3 luni ale anului şi cuprinde, în mod obligatoriu, recomandãri privind modul de îndeplinire a atribuţiilor manageriale, organizarea eficientã, comportamentul şi comunicarea, asumarea responsabilitãţilor de cãtre conducerea Agenţiei, precum şi recomandãri privind necesitatea de reducere sau, dupã caz, de suplimentare a posturilor Agenţiei.
(2) În termen de maximum 5 zile de la primirea raportului de audit preşedintele Agenţiei procedeazã la comunicarea acestuia Consiliului Naţional de Integritate.

CAP. IV
Consiliul Naţional de Integritate

ART. 34
Consiliul Naţional de Integritate, denumit în continuare Consiliul, este organismul reprezentativ, aflat sub control parlamentar exercitat de Senat, cu activitate nepermanentã, care îndeplineşte atribuţiile prevãzute de prezenta lege.
ART. 35
(1) Consiliul este numit de Senat şi este format dintr-un numãr de membri desemnaţi dupã cum urmeazã:
a) câte un membru desemnat de cãtre fiecare grup parlamentar din Senat, plus grupul minoritãţilor naţionale din Camera Deputaţilor;
b) un reprezentant al Ministerului Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti şi un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;
c) un reprezentant al Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România, desemnat de adunarea generalã, potrivit statutului;
d) un reprezentant al Asociaţiei Municipiilor din România, desemnat de adunarea generalã, potrivit statutului;
e) un reprezentant al Asociaţiei Oraşelor din România, desemnat de adunarea generalã, potrivit statutului;
f) un reprezentant al Asociaţiei Comunelor din România, desemnat de adunarea generalã, potrivit statutului;
g) un reprezentant al înalţilor funcţionari publici şi un reprezentant al funcţionarilor publici, desemnaţi de Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici;
h) un reprezentant desemnat de comun acord de asociaţiile magistraţilor, legal constituite;
i) un reprezentant desemnat de organizaţiile societãţii civile legal constituite, cu activitate în domeniul drepturilor omului, juridic sau economico-financiar.
(2) Entitãţile prevãzute la alin. (1) îşi vor desemna reprezentanţii în Consiliu în termen de 20 de zile de la data intrãrii în vigoare a legii. Consiliul este valabil constituit dacã sunt desemnaţi cel puţin jumãtate plus unu dintre membri de cãtre entitãţile prevãzute la alin. (1).
(3) Entitãţile prevãzute la alin. (1) vor desemna în mod corespunzãtor câte un supleant.
(4) În termen de 5 zile de la desemnarea de cãtre entitãţile prevãzute la alin. (1) a membrilor Consiliului, Senatul convoacã şedinţa de constituire a Consiliului. Şedinţa este legal constituitã dacã participã cel puţin jumãtate plus unu dintre membrii Consiliului.
ART. 36
(1) Preşedintele Consiliului este ales dintre membrii acestuia, prin votul secret a cel puţin jumãtate plus unu dintre membri, în termen de 5 zile de la data şedinţei de constituire a Consiliului.
(2) Preşedintele Consiliului poate fi revocat prin votul secret a cel puţin douã treimi din numãrul total al membrilor Consiliului, în cazul în care a încãlcat Constituţia şi legile ţãrii sau a executat cu rea-credinţã atribuţiile ce îi revin prin funcţia deţinutã.
ART. 37
(1) Mandatul membrilor Consiliului este de 3 ani şi poate fi reînnoit o singurã datã.
(2) Mandatul de membru al Consiliului înceteazã la data desemnãrii noilor membri, cu respectarea prevederilor alin. (1).
(3) Mandatul de membru înceteazã, înainte de termen, prin revocare de cãtre Senat, pentru neîndeplinirea atribuţiilor legale, prin demisie ori în caz de deces.
(4) Supleantul participã cu drepturi depline la şedinţele Consiliului, în absenţa membrului Consiliului pe care îl înlocuieşte.
(5) În cazurile prevãzute la alin. (3), desemnarea noilor membri ai Consiliului sau, dupã caz, a supleanţilor acestora se face potrivit prevederilor art. 35 alin. (1) şi (3).
(6) Între a 90-a zi şi a 30-a zi înaintea expirãrii mandatului Consiliului, se vor desemna membrii viitorului Consiliu.
ART. 38
(1) Şedinţele Consiliului sunt publice.
(2) Consiliul are urmãtoarele atribuţii:
a) propune Senatului numirea şi revocarea din funcţie a preşedintelui şi vicepreşedintelui Agenţiei;
b) constatã suspendarea din funcţie a preşedintelui şi vicepreşedintelui Agenţiei;
c) aprobã prin hotãrâre regulamentul şedinţelor Consiliului;
d) aprobã regulamentul de desfãşurare a concursului sau examenului pentru numirea în funcţie a preşedintelui şi vicepreşedintelui Agenţiei, precum şi tematica de concurs şi componenţa comisiilor pentru organizarea concursului sau examenului, elaborarea subiectelor, corectarea lucrãrilor şi soluţionarea contestaţiilor, adoptând hotãrâri în acest sens;
e) analizeazã informãrile şi rapoartele pe care le prezintã preşedintele Agenţiei referitoare la activitatea acesteia, trimestrial sau ori de câte ori sunt cerute de Consiliu, prin preşedintele acestuia;
f) formuleazã recomandãri referitoare la strategia şi activitatea Agenţiei privind activitatea de verificare a averilor şi a conflictelor de interese;
g) analizeazã raportul anual de audit prevãzut la art. 33;
h) înainteazã Senatului, anual şi ori de câte ori considerã necesar, un raport despre activitatea Agenţiei;
i) orice alte atribuţii prevãzute de lege.
ART. 39
Membrii Consiliului au obligaţia ca, în exercitarea atribuţiilor ce le revin, sã se abţinã de la exprimarea sau manifestarea publicã a convingerilor lor politice privind activitatea Consiliului sau a Agenţiei şi sã nu favorizeze vreun partid politic sau vreo organizaţie cãreia îi este aplicabil acelaşi regim juridic ca şi partidelor politice.
ART. 40
(1) Consiliul se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar.
(2) Convocarea Consiliului se face de preşedintele Consiliului sau de un numãr de membri care reprezintã cel puţin un sfert din totalul membrilor sãi.
(3) Consiliul lucreazã în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor sãi şi adoptã hotãrâri cu votul majoritãţii simple a membrilor prezenţi.
(4) Secretariatul Consiliului este asigurat de personalul desemnat din cadrul Agenţiei.
(5) Lucrãrile Consiliului se desfãşoarã, de regulã, la sediul Agenţiei.

CAP. V
Declararea averilor şi a intereselor

ART. 41
(1) Urmãtoarele categorii de persoane au obligaţia declarãrii averii şi a intereselor:
1. Preşedintele României;
2. consilierii prezidenţiali şi consilierii de stat;
3. deputaţii şi senatorii;
4. membrii Guvernului, secretarii de stat, subsecretarii de stat, asimilaţii acestora, precum şi consilierii de stat din aparatul de lucru al primului-ministru;
5. membrii Consiliului Superior al Magistraturii;
6. judecãtorii, procurorii, magistraţii-asistenţi, asimilaţii acestora, precum şi asistenţii judiciari;
7. personalul auxiliar de specialitate din cadrul instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor;
8. judecãtorii Curţii Constituţionale;
9. membrii Curţii de Conturi şi personalul Curţii de Conturi;
10. preşedintele Consiliului Legislativ şi preşedinţii de secţie;
11. Avocatul Poporului şi adjuncţii sãi;
12. preşedintele şi vicepreşedintele Autoritãţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrãrii Datelor cu Caracter Personal;
13. membrii Consiliului Concurenţei;
14. membrii Colegiului Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securitãţii;
15. membrii Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare;
16. membrii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor;
17. membrii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private;
18. membrii Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminãrii;
19. membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului;
20. membrii consiliilor de administraţie şi ai comitetelor directoare ale Societãţii Române de Radiodifuziune şi Societãţii Române de Televiziune;
21. membrii Consiliului Naţional de Integritate, precum şi preşedintele şi vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Integritate;
22. directorul general şi membrii consiliului director al Agenţiei Naţionale de Presã AGERPRES;
23. directorul Serviciului Român de Informaţii, prim-adjunctul şi adjuncţii sãi;
24. directorul Serviciului de Informaţii Externe şi adjuncţii sãi;
25. personalul diplomatic şi consular;
26. directorul Serviciului de Protecţie şi Pazã, prim-adjunctul şi adjunctul sãu;
27. directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, prim-adjunctul şi adjuncţii sãi;
28. aleşii locali;
29. persoanele cu funcţii de conducere şi de control, precum şi funcţionarii publici, inclusiv cei cu statut special, care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul tuturor autoritãţilor publice centrale ori locale sau, dupã caz, în cadrul tuturor instituţiilor publice;
30. persoanele cu funcţii de conducere şi de control din cadrul unitãţilor sistemului de învãţãmânt de stat şi al unitãţilor de stat din sistemul de sãnãtate publicã;
31. personalul încadrat la cabinetul demnitarului, precum şi personalul încadrat la cancelaria prefectului;
32. membrii consiliilor de administraţie, ai consiliilor de conducere sau ai consiliilor de supraveghere, precum şi persoanele care deţin funcţii de conducere în cadrul regiilor autonome de interes naţional sau local, companiilor şi societãţilor naţionale sau, dupã caz, al societãţilor comerciale la care statul sau o autoritate a administraţiei publice locale este acţionar majoritar sau semnificativ;
33. guvernatorul, prim-viceguvernatorul, viceguvernatorii, membrii consiliului de administraţie, angajaţii cu funcţii de conducere ai Bãncii Naţionale a României, precum şi personalul din conducerea bãncilor la care statul este acţionar majoritar sau semnificativ;
34. personalul instituţiilor publice implicate în realizarea procesului de privatizare;
35. preşedinţii, vicepreşedinţii, secretarii şi trezorierii federaţiilor şi confederaţiilor sindicale.
(2) Obligaţia privind declararea averii şi a intereselor revine, în condiţiile prezentei legi, şi celorlalte categorii de persoane, cu excepţia celor aparţinând cultelor religioase, care sunt numite în funcţie de Preşedintele României, de Parlament, de Guvern sau de primul-ministru.
ART. 42
(1) Persoanele care candideazã pentru funcţiile de Preşedinte al României, deputat, senator, consilier judeţean, consilier local sau primar sunt obligate sã îşi declare averea şi interesele.
(2) Declaraţiile de avere şi de interese se depun la Biroul Electoral Central sau, dupã caz, la biroul electoral de circumscripţie, odatã cu declaraţia de acceptare a candidaturii, în douã exemplare. Biroul Electoral Central şi biroul electoral de circumscripţie transmit un exemplar al declaraţiilor de avere şi de interese la Agenţie, în termen de cel mult 48 de ore de la depunere.
(3) Declaraţiile de avere şi de interese ale candidaţilor pentru funcţia de Preşedinte al României se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, precum şi pe pagina de internet a Agenţiei, în termen de 10 zile de la data depunerii sau primirii, dupã caz, şi se menţin publicate pe aceastã paginã.
(4) Declaraţiile de avere şi de interese ale candidaţilor pentru funcţia de deputat, senator, consilier judeţean, consilier local sau primar se publicã pe pagina de internet a Agenţiei, în termen de 10 zile de la data primirii, şi se menţin publicate pe aceastã paginã.
ART. 43
(1) Declaraţiile de avere şi de interese reprezintã acte personale şi irevocabile, putând fi rectificate numai în condiţiile prevãzute de prezenta lege.
(2) Declaraţia de avere se face în scris, pe propria rãspundere, şi cuprinde bunurile proprii, comune şi cele deţinute în indiviziune, precum şi cele ale copiilor aflaţi în întreţinere, potrivit anexei la <>Legea nr. 115/1996 pentru declararea şi controlul averii demnitarilor, magistraţilor, a unor persoane cu funcţii de conducere şi de control şi a funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 14/2005 privind modificarea formularelor pentru declaraţia de avere şi pentru declaraţia de interese, aprobatã prin <>Legea nr. 158/2005 , care se aplicã în mod corespunzãtor.
(3) Declaraţia de interese se face, în scris, pe proprie rãspundere şi cuprinde funcţiile şi activitãţile, potrivit prevederilor <>Legii nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitãţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 14/2005 , aprobatã prin <>Legea nr. 158/2005 .
ART. 44
(1) Declaraţiile de avere şi de interese se depun în termen de 15 zile de la data numirii sau alegerii în funcţie ori de la data începerii activitãţii.
(2) Persoanele prevãzute de lege au obligaţia sã depunã sau sã actualizeze declaraţiile de avere şi de interese anual, cel mai târziu la data de 15 iunie, pentru anul fiscal anterior.
(3) În termen de cel mult 15 zile de la data încheierii mandatului sau a încetãrii activitãţii, persoanele prevãzute de lege au obligaţia sã depunã o nouã declaraţie de avere şi declaraţie de interese.
(4) În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, persoanele care nu aveau obligaţia de a depune declaraţia de avere şi declaraţia de interese, pentru care legea stabileşte aceastã obligaţie, trebuie sã depunã aceste declaraţii, potrivit legii.

CAP. VI
Verificarea averilor, a conflictelor de interese şi a incompatibilitãţilor

ART. 45
(1) Agenţia începe verificarea averilor şi a conflictelor de interese, precum şi a incompatibilitãţilor, dacã în urma verificãrii prealabile rezultã probe sau indicii temeinice referitoare la încãlcarea prevederilor legale.
(2) Dispoziţiile privind definiţia conflictului de interese, precum şi obligaţiile ce decurg pentru persoanele supuse dispoziţiilor legale privind conflictele de interese sunt cele cuprinse în Constituţie, în <>Legea nr. 161/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi în alte acte normative.
(3) Dispoziţiile <>art. 72 din cap. II titlul IV al Legii nr. 161/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã şi persoanelor prevãzute la art. 41 alin. (1) pct. 5-26 şi 28, cu excepţia funcţionarilor publici, pct. 29-33 şi alin. (2).
(4) Dispoziţiile prezentei legi privind regimul incompatibilitãţilor se completeazã cu prevederile <>Legii nr. 161/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 46
(1) Agenţia întocmeşte un act de constatare dacã, în urma probelor aflate la dosar, rezultã cã:
a) între averea dobânditã pe parcursul exercitãrii funcţiei şi veniturile realizate în aceeaşi perioadã sunt diferenţe vãdite, iar dobândirea unei cote-pãrţi din avere sau a anumitor bunuri determinate nu este justificatã, cauza se trimite instanţei competente, care poate dispune confiscarea unei pãrţi din averea dobânditã sau unui bun determinat;
b) una dintre persoanele supuse dispoziţiilor legale privind conflictele de interese a emis un act administrativ, a încheiat un act juridic, a luat o decizie sau a participat la luarea unei decizii, cu încãlcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese;
c) una dintre persoanele prevãzute de lege se aflã în stare de incompatibilitate;
d) persoana verificatã nu a acţionat cu încãlcarea obligaţiilor legale privind averile nejustificate, conflictul de interese sau regimul incompatibilitãţilor.
(2) Inspectorul de integritate comunicã persoanei verificate actul de constatare, în termen de cel mult 5 zile de la data întocmirii.
(3) Agenţia sesizeazã organul de urmãrire penalã sau organul fiscal competent dacã existã probe sau indicii temeinice privind sãvârşirea unei fapte prevãzute de legea penalã. Verificarea efectuatã de inspectorul de integritate se suspendã pânã la soluţionarea cauzei de cãtre organul judiciar, potrivit legii. În acest caz, termenul de prescripţie a rãspunderii disciplinare se suspendã pânã la reluarea verificãrii de cãtre Agenţie. Sesizarea organului fiscal competent se face în vederea stabilirii obligaţiilor fiscale, potrivit legii.
ART. 47
(1) În cazul unui conflict de interese, toate actele juridice sau administrative încheiate direct sau prin persoane interpuse, cu încãlcarea dispoziţiilor legale privind conflictul de interese, sunt lovite de nulitate absolutã.
(2) Acţiunea în constatarea nulitãţii absolute a actelor juridice sau administrative încheiate cu încãlcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese poate fi introdusã de Agenţie chiar dacã persoana în cauzã nu mai deţine acea funcţie.
(3) Instanţa va dispune motivat constatarea nulitãţii absolute şi anularea beneficiilor patrimoniale.
ART. 48
(1) Pentru soluţionarea cererii de confiscare a unei pãrţi din avere sau a unui bun determinat, în termen de 15 zile de la data comunicãrii actului de constatare Agenţia trimite dosarul curţii de apel, secţia de contencios administrativ şi fiscal, în a cãrei circumscripţie locuieşte persoana verificatã. Acţiunea este scutitã de taxã de timbru. Pentru Preşedintele României, primul-ministru, membrii Guvernului, secretarul general al Guvernului, senatori şi deputaţi, judecãtorii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, judecãtorii curţilor de apel şi procurorii parchetelor de pe lângã aceste instanţe, procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie, membrii Consiliului Superior al Magistraturii, membrii Curţii de Conturi şi judecãtorii Curţii Constituţionale, precum şi conducãtorii autoritãţilor publice numiţi de Preşedintele României, Parlament sau de primul-ministru, aflaţi în funcţie, competenţa de judecatã aparţine Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Secţia de contencios administrativ şi fiscal, care judecã în complet de 3 judecãtori. Dispoziţiile <>art. 16-20 , <>art. 23-34 şi <>art. 38 din Legea nr. 115/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor.
(2) În termen de 15 zile de la data comunicãrii actului de constatare a conflictului de interese sau a stãrii de incompatibilitate, persoana verificatã poate face contestaţie la curtea de apel, secţia de contencios administrativ şi fiscal, în a cãrei circumscripţie locuieşte. Acţiunea este scutitã de taxã de timbru. Prevederile <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor.
(3) Constatarea conflictului de interese sau a stãrii de incompatibilitate rãmâne definitivã la expirarea termenului prevãzut la alin. (1), în cazul în care nu a fost formulatã contestaţia, sau la data rãmânerii irevocabile a hotãrârii judecãtoreşti ca urmare a judecãrii contestaţiei.
ART. 49
(1) Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat cã a emis un act administrativ, a încheiat un act juridic, a luat o decizie sau a participat la luarea unei decizii cu încãlcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese constituie abatere disciplinarã şi se sancţioneazã potrivit reglementãrii aplicabile demnitãţii, funcţiei sau activitãţii respective, dacã fapta nu întruneşte elementele constitutive ale unei infracţiuni.
(2) Persoana eliberatã sau destituitã din funcţie este decãzutã din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publicã dintre cele prevãzute la art. 41, cu excepţia celor elective, pe o perioadã de pânã la 3 ani de la data eliberãrii sau destituirii din funcţia sau demnitatea publicã respectivã. Interdicţia se dispune, la solicitarea Agenţiei, de cãtre instanţa competentã prevãzutã la art. 48 alin. (1), ca sancţiune complementarã, în cazul confiscãrii unei pãrţi din averea dobânditã sau a unui bun determinat ori în cazul conflictelor de interese.
(3) Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat starea de incompatibilitate constituie temei pentru eliberarea din funcţie sau, dupã caz, constituie abatere disciplinarã şi se sancţioneazã potrivit reglementãrii aplicabile demnitãţii, funcţiei sau activitãţii respective.
(4) Dacã persoana cercetatã nu mai ocupã o funcţie sau o demnitate publicã dintre cele prevãzute la art. 41 la data rãmânerii definitive a actului de constatare, aceasta este decãzutã din dreptul de a mai ocupa o funcţie sau o demnitate publicã dintre cele prevãzute de lege, cu excepţia celor elective, pe o perioadã de 3 ani de la data rãmânerii definitive a actului de constatare. Interdicţia se dispune, la solicitarea Agenţiei, de cãtre instanţa competentã prevãzutã la art. 48 alin. (1), ca sancţiune complementarã, în cazul confiscãrii unei pãrţi din averea dobânditã sau a unui bun determinat ori în cazul conflictelor de interese.
ART. 50
(1) Actul rãmas definitiv, prin care se constatã caracterul nejustificat al averii sau al unei pãrţi din aceasta ori prin care se constatã conflictul de interese ori starea de incompatibilitate, se publicã pe pagina de internet a Agenţiei şi se comunicã, în termen de 10 zile, organelor care aplicã sancţiuni disciplinare sau care dispun revocarea, destituirea ori eliberarea din funcţie, precum şi organelor fiscale competente.
(2) Agenţia va comunica, de asemenea, actul de constatare, dupã cum urmeazã:
a) pentru Preşedintele României şi pentru primul-ministru - Parlamentului;
b) pentru ceilalţi membri ai Guvernului - primului-ministru, care propune Preşedintelui României eliberarea din funcţie, potrivit <>Legii nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) pentru secretarii de stat, subsecretarii de stat, precum şi pentru asimilaţii acestora - primului-ministru, care poate dispune eliberarea din funcţie;
d) pentru senatori şi deputaţi - Camerei din care face parte parlamentarul, care va aplica sancţiunile disciplinare potrivit legii şi regulamentului Camerei respective;
e) pentru judecãtori, procurori, membrii Consiliului Superior al Magistraturii şi magistraţi-asistenţi - Consiliului Superior al Magistraturii, care va aplica o sancţiune disciplinarã;
f) pentru judecãtorii Curţii Constituţionale - Curţii Constituţionale, care va aplica o sancţiune disciplinarã;
g) pentru membrii Curţii de Conturi, Avocatul Poporului şi adjuncţii sãi - Parlamentului;
h) pentru aleşii locali, cu excepţia primarilor - consiliului local sau, dupã caz, consiliului judeţean, care va aplica o sancţiune disciplinarã, potrivit legii;
i) pentru primari - consiliului local;
j) pentru funcţionarii publici - comisiei de disciplinã sau consiliului de disciplinã, care propune autoritãţii prevãzute de lege aplicarea unei sancţiuni, potrivit legii;
k) pentru celelalte persoane prevãzute la art. 41 - comisiilor de disciplinã, autoritãţii ori instituţiei competente, care vor aplica o sancţiune disciplinarã, potrivit legii.
(3) Sancţiunea disciplinarã se dispune şi în cazul în care actul de constatare al Agenţiei a fost comunicat şi organelor de urmãrire penalã, potrivit alin. (2).
(4) Prin derogare de la dispoziţiile legilor speciale care reglementeazã rãspunderea disciplinarã, sancţiunea poate fi aplicatã în termen de cel mult 6 luni de la data rãmânerii definitive a actului de constatare, potrivit prevederilor art. 48.

CAP. VII
Alte sancţiuni

ART. 51
(1) Nerespectarea dispoziţiilor art. 7 se sancţioneazã cu amendã de 200 lei pentru fiecare zi de întârziere. Sesizarea instanţei se face de cãtre inspectorul de integritate din cadrul Agenţiei.
(2) Instanţa competentã sã decidã aplicarea amenzii prevãzute la alin. (1) este judecãtoria în a cãrei circumscripţie se aflã sediul persoanei juridice sancţionate. Judecata se face de urgenţã şi cu precãdere, cu citarea pãrţilor.
(3) Hotãrârea instanţei prin care se aplicã amenda este supusã recursului, în termen de 10 zile de la pronunţare, pentru cei prezenţi, şi de la comunicare, pentru cei absenţi.
ART. 52
(1) Fapta persoanelor care, cu intenţie, depun declaraţii de avere care nu corespund adevãrului constituie infracţiunea de fals în declaraţii şi se pedepseşte potrivit Codului penal.
(2) Fapta celui care, cu ştiinţã, în sesizarea adresatã Agenţiei face afirmaţii mincinoase sau produce ori ticluieşte probe mincinoase cu privire la caracterul nejustificat al averii unei persoane constituie infracţiunea de denunţare calomnioasã şi se pedepseşte potrivit Codului penal.
ART. 53
(1) Fapta uneia dintre persoanele prevãzute de lege care, cu intenţie, depune o declaraţie de interese care nu corespunde adevãrului constituie infracţiunea de fals în declaraţii şi se pedepseşte potrivit Codului penal.
(2) Fapta celui care, cu ştiinţã, în sesizarea adresatã Agenţiei face afirmaţii mincinoase sau produce ori ticluieşte probe cu privire la existenţa conflictului de interese al unei persoane supuse dispoziţiilor legale privind conflictele de interese constituie infracţiunea de denunţare calomnioasã şi se pedepseşte potrivit Codului penal.
ART. 54
(1) Nedepunerea declaraţiei de avere şi a declaraţiei de interese în termenele prevãzute de lege constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 100 lei la 500 lei şi declanşarea din oficiu a procedurii de control.
(2) Nerespectarea obligaţiilor prevãzute de lege de cãtre persoanele desemnate potrivit prevederilor art. 10 constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 100 lei la 500 lei. Aceeaşi sancţiune se aplicã şi conducãtorului entitãţii respective dacã acesta nu îndeplineşte obligaţiile prevãzute de prezenta lege.
ART. 55
Neaplicarea sancţiunii disciplinare sau neconstatarea încetãrii funcţiei publice, dupã caz, atunci când actul de constatare a rãmas definitiv constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 100 lei la 500 lei.
ART. 56
Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor prevãzute de prezenta lege se fac de persoanele împuternicite din cadrul Agenţiei. Împotriva actelor de sancţionare se poate face plângere în condiţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 57
Dispoziţiile prezentei legi se completeazã cu dispoziţiile <>Legii nr. 115/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Legii nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Legii nr. 53/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale Codului de procedurã civilã, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Legii nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu dispoziţiile altor acte normative, dacã acestea nu sunt contrare prezentei legi.

CAP. VIII
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 58
În cel mult 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, potrivit art. 62 alin. (1) lit. b), documentele din arhiva aflatã la comisiile prevãzute de <>Legea nr. 115/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se predau, pe bazã de proces-verbal, Agenţiei. Cauzele în care verificãrile sunt în curs vor fi soluţionate în continuare de cãtre comisiile de cercetare a averilor, potrivit <>Legii nr. 115/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 59
Pentru ocuparea funcţiilor de preşedinte şi vicepreşedinte ai Agenţiei, documentele se depun la Consiliu.
ART. 60
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, persoanele desemnate potrivit art. 10 vor asigura implementarea prevederilor prezentei legi şi vor introduce în regulamentele de ordine interioarã prevederi detaliate privitoare la declararea averii, declararea intereselor şi a incompatibilitãţilor, adaptate specificului respectivei instituţii, care vor fi aduse la cunoştinţã tuturor angajaţilor împreunã cu prevederile prezentei legi.
ART. 61
Amenzile aplicate în temeiul prezentei legi se constituie venit la bugetul de stat.
ART. 62
(1) Prezenta lege intrã în vigoare:
a) la 3 zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I*), în ceea ce priveşte cap. III şi IV, referitoare la Agenţia Naţionalã de Integritate şi la Consiliul Naţional de Integritate;
--------
*) <>Legea nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 359 din 25 mai 2007.

b) la 6 luni de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, în ceea ce priveşte cap. I, II şi cap. V-VII.
(2) Consiliul Naţional de Integritate va fi desemnat în termen de cel mult 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, potrivit alin. (1) lit. a).
(3) Preşedintele şi vicepreşedintele Agenţiei vor fi numiţi de cãtre Senat, în condiţiile prezentei legi.
(4) Agenţia va funcţiona cu un numãr de 28 de posturi pânã la data când devine operaţionalã, cu încadrarea în termenul prevãzut la alin. (1). Pânã la data de 15 decembrie 2007, Ministerul Economiei şi Finanţelor, Ministerul Justiţiei, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse*), Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici vor detaşa persoane care vor desfãşura operaţiuni legate de înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei. La data la care Agenţia devine operaţionalã, aceste persoane pot opta, cu acordul preşedintelui Agenţiei, pentru desfãşurarea activitãţii în cadrul Agenţiei, prin transfer, potrivit legii.
-------
*) Potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 882 din 24 decembrie 2008, în cuprinsul actelor normative în vigoare denumirile Ministerul Economiei şi Finanţelor, Ministerul Justiţiei, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative şi Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse s-au înlocuit cu denumirile Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Justiţiei şi Libertãţilor Cetãţeneşti, Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.

(5) Instituţiile prevãzute la alin. (4) vor desemna personalul detaşat, dupã cum urmeazã:
a) Ministerul Economiei şi Finanţelor - 4 persoane;
b) Ministerul Justiţiei - 6 persoane;
c) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative - 5 persoane;
d) Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse - 4 persoane;
e) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã - 6 persoane;
f) Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici - 3 persoane.
(6) În vederea respectãrii dispoziţiilor alin. (2)-(5), Guvernul alocã resursele financiare, materiale şi logistice în vederea funcţionãrii Agenţiei, în termen de cel mult 20 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, potrivit alin. (1) lit. a). În acelaşi termen, Guvernul şi autoritãţile administraţiei publice locale vor lua mãsuri pentru asigurarea sediului Agenţiei.
(7) Prima evaluare a activitãţii Agenţiei se va face începând cu mandatul preşedintelui, numit potrivit art. 23.
ART. 63
(1) La data intrãrii în vigoare a prezentei legi, potrivit art. 62 alin. (1) lit. b), se abrogã:
a) <>art. 1 , <>2 , <>art. 3 alin. (2) şi (3) , <>art. 4-9 , <>art. 11-13 , <>art. 14 alin. (1) , <>art. 15 lit. b) , <>art. 16 alin. (2) , <>art. 19 , <>art. 21-23 , <>art. 32 , <>35 , <>36 , <>38 şi <>39 din Legea nr. 115/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) cap. I "Dispoziţii generale", alin. (3)-(7) ale art. 73, art. 74, alin. (3) şi (4) ale art. 76 din cap. II "Conflictul de interese" şi art. 112 şi 113 din cap. VI "Dispoziţii comune" din titlul IV "Conflictul de interese şi regimul incompatibilitãţilor în exercitarea demnitãţilor publice şi funcţiilor publice" al cãrţii I "Reglementãri generale pentru prevenirea şi combaterea corupţiei" din <>Legea nr. 161/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 279 din 21 aprilie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) <>art. 54 alin. (1) din Legea nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 912 din 7 octombrie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Dispoziţiile privind incompatibilitãţile prevãzute la art. 80-110 din cap. III, titlul IV, cartea I, precum şi cele prevãzute la <>art. 115-117 din cap. VII, titlul IV, cartea I din Legea nr. 161/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sunt şi rãmân în vigoare.
(3) Dispoziţiile prezentei legi referitoare la verificarea conflictelor de interese şi de constatare a incompatibilitãţilor nu se aplicã magistraţilor în activitatea de soluţionare a cauzelor aflate pe rolul instanţelor de judecatã şi al parchetelor de pe lângã acestea, cu privire la care s-a invocat conflictul de interese sau constatarea incompatibilitãţilor.
ART. 64
<>Legea nr. 115/1996 pentru declararea şi controlul averii demnitarilor, magistraţilor, a unor persoane cu funcţii de conducere şi de control şi a funcţionarilor publici, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 263 din 28 octombrie 1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. La <>articolul 14 , alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Ordonanţa de clasare se comunicã pãrţilor şi parchetului competent, precum şi direcţiei generale judeţene a finanţelor publice în a cãrei razã domiciliazã persoana a cãrei avere este supusã verificãrii."
2. La <>articolul 16 , alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Preşedintele curţii de apel sau preşedintele secţiei de contencios administrativ şi fiscal, primind dosarul, fixeazã termen de judecatã, potrivit legii, şi dispune citarea tuturor pãrţilor care au fost chemate la Agenţie. Statul, prin Ministerul Finanţelor Publice, va fi întotdeauna citat în instanţã. Participarea procurorului şi a Agenţiei Naţionale de Integritate este obligatorie."
3. <>Articolul 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - Sentinţele curţii de apel - secţia de contencios administrativ şi fiscal pot fi atacate cu recurs de pãrţile interesate, de Agenţie şi procuror, în termen de 15 zile de la comunicare, la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Secţia de contencios administrativ şi fiscal."
4. În tot cuprinsul <>Legii nr. 115/1996 , sintagma "comisia de cercetare" se înlocuieşte cu denumirea "Agenţia Naţionalã de Integritate".


ANEXÃ

SALARIILE DE BAZÃ
pentru personalul încadrat în funcţiile de inspector de integritate



┌────┬─────────────────────────┬─────┬────────────┬───────────┬────────────────┐
│Nr. │ Funcţia publicã │Clasa│ Gradul │Treapta de │Salariul de bazã│
│crt.│ │ │profesional │salarizare │ - lei - │
├────┼─────────────────────────┼─────┼────────────┼───────────┼────────────────┤
│ 1. │Inspector de integritate │ I │Superior │ 1 │ 3.500 │
├────┼─────────────────────────┼─────┼────────────┼───────────┼────────────────┤
│ │ │ I │Superior │ 2 │ 3.200 │
├────┼─────────────────────────┼─────┼────────────┼───────────┼────────────────┤
│ │ │ I │Superior │ 3 │ 3.000 │
├────┼─────────────────────────┼─────┼────────────┼───────────┼────────────────┤
│ │ │ I │Principal │ 1 │ 2.700 │
├────┼─────────────────────────┼─────┼────────────┼───────────┼────────────────┤
│ │ │ I │Principal │ 2 │ 2.500 │
├────┼─────────────────────────┼─────┼────────────┼───────────┼────────────────┤
│ │ │ I │Principal │ 3 │ 2.300 │
├────┼─────────────────────────┼─────┼────────────┼───────────┼────────────────┤
│ │ │ I │Asistent │ 1 │ 2.000 │
├────┼─────────────────────────┼─────┼────────────┼───────────┼────────────────┤
│ │ │ I │Asistent │ 2 │ 1.700 │
├────┼─────────────────────────┼─────┼────────────┼───────────┼────────────────┤
│ │ │ I │Asistent │ 3 │ 1.500 │
├────┼─────────────────────────┼─────┼────────────┼───────────┼────────────────┤
│ │ │ │Debutant │ - │ 1.100 │
└────┴─────────────────────────┴─────┴────────────┴───────────┴────────────────┘



-----


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016