Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 120 din 19 aprilie 2004  pentru modificarea si completarea   Ordonantei Guvernului nr. 96/1998 privind reglementarea regimului silvic si administrarea fondului forestier national    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 120 din 19 aprilie 2004 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 96/1998 privind reglementarea regimului silvic si administrarea fondului forestier national

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 408 din 6 mai 2004
Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. I
<>Ordonanţa Guvernului nr. 96 din 27 august 1998 privind reglementarea regimului silvic şi administrarea fondului forestier naţional, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 122 din 26 februarie 2003, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Pãdurile, prin funcţiile ecologice, de protecţie şi socioeconomice pe care le îndeplinesc, constituie, indiferent de forma de proprietate, o avuţie de interes naţional de care beneficiazã întreaga societate. În acest scop este necesarã asigurarea gestionãrii durabile a pãdurilor prin stabilirea de mãsuri concrete de administrare, regenerare, îngrijire şi exploatare."
2. Litera c) a articolului 3 va avea urmãtorul cuprins:
"c) fondul forestier proprietate privatã a unitãţilor de cult (parohii, schituri, mãnãstiri), a instituţiilor de învãţãmânt, Academiei Române sau a altor persoane de drept privat;"
3. La articolul 4 se introduc alineatele (3), (4) şi (5) cu urmãtorul cuprins:
"(3) La solicitarea deţinãtorului majoritar al fondului forestier, proprietate privatã a persoanelor fizice sau juridice, drumurile forestiere şi terenul aferent acestora trec, prin hotãrâre a Guvernului, din domeniul public al statului şi din administrarea Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva în domeniul public al unitãţilor administrativ-teritoriale.
(4) Întreţinerea şi pãstrarea în permanentã stare de funcţionare a drumurilor forestiere revin proprietarilor acestora.
(5) Construcţiile şi pepinierele care deservesc, la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, teren forestier ce face obiectul retrocedãrii integrale pot fi închiriate sau vândute, potrivit legii, cu acordul deţinãtorului actual al structurii silvice care administreazã fondul forestier respectiv."
4. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) În vederea respectãrii reglementãrilor referitoare la regimul silvic, proprietarii de pãduri şi deţinãtorii cu orice titlu au urmãtoarele obligaţii:
a) sã elaboreze, prin unitãţi specializate autorizate de autoritatea publicã centralã care rãspunde de silviculturã, amenajamente silvice sau, pentru terenuri forestiere în suprafaţã de pânã la 30 ha, studii sumare de amenajare. Modalitatea de elaborare şi conţinutul acestora sunt cele prevãzute de normele tehnice de amenajare a pãdurilor, aprobate prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale. Mijloacele financiare necesare elaborãrii se asigurã de la bugetul de stat pentru persoane fizice care gestioneazã pãdurea în mod individual sau în asociaţii. Pentru pãdurile proprietate privatã sau publicã, cu suprafeţe de peste 30 ha, se întocmesc amenajamente silvice pe proprietar, asociaţie, proprietate indivizã sau unitate de producţie, dupã caz. Normele privind asigurarea şi decontarea fondurilor necesare elaborãrii amenajamentelor silvice sau studiilor sumare de amenajare se emit de autoritatea publicã centralã care rãspunde de silviculturã şi se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale;
b) sã asigure paza pãdurilor în vederea prevenirii tãierilor ilegale, distrugerii sau degradãrii vegetaţiei forestiere, pãşunatului abuziv, braconajului şi a altor fapte infracţionale sau contravenţionale. Proprietarii de pãduri menţionaţi la art. 12 alin. (1) vor asigura paza prin structurile silvice de administrare, de stat sau private, dupã caz. Neasigurarea pazei prin structurile silvice autorizate atrage rãspunderea contravenţionalã;
c) sã execute lucrãrile necesare pentru prevenirea şi combaterea bolilor şi dãunãtorilor pãdurilor, stabilite de organele autoritãţii publice pentru silviculturã, cu mijloace proprii sau contra cost, prin structuri silvice autorizate;
d) sã asigure respectarea mãsurilor de prevenire şi stingere a incendiilor şi, dupã caz, dotarea cu mijloace de primã intervenţie;
e) sã efectueze lucrãrile de împãdurire şi de ajutorare a regenerãrii naturale, potrivit prevederilor amenajamentelor silvice şi ale normelor tehnice specifice. Lucrãrile de împãdurire se vor executa în termen de cel mult 2 ani de la exploatarea masei lemnoase. În caz contrar se vor aplica mãsurile prevãzute la <>art. 67 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic;
f) sã efectueze lucrãrile de întreţinere a plantaţiilor şi regenerãrilor naturale pânã la realizarea stãrii de masiv;
g) sã execute la timp, în conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice şi ale normelor tehnice specifice, lucrãrile de îngrijire a arboretelor - degajãri, curãţãri, rãrituri, tãieri de igienã;
h) sã execute tãieri de arbori numai dupã punerea în valoare şi eliberarea documentelor specifice de cãtre personalul silvic autorizat;
i) sã asigure, în conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice şi actelor normative în vigoare, întreţinerea şi repararea drumurilor forestiere aflate în proprietate.
(2) În situaţiile în care gospodãrirea pãdurilor, proprietate privatã, aparţinând persoanelor fizice sau juridice, este asiguratã pe baze contractuale de Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva sau de structuri silvice autorizate, obligaţiile menţionate la alin. (1) se vor regãsi ca atare în contractele încheiate."
5. Dupã articolul 8 se introduce articolul 8^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 8^1. - (1) Proprietarii de pãduri au obligaţia sã înfiinţeze un fond de conservare şi regenerare a pãdurilor, purtãtor de dobândã, aflat la dispoziţia şi în contul administratorului, respectiv în contul structurii silvice care asigurã serviciul public cu specific silvic din resursele prevãzute la <>art. 63 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic.
(2) În situaţia în care masa lemnoasã recoltatã se acordã în naturã, contribuţia la fondul de conservare şi regenerare constituit potrivit alin. (1) se calculeazã pe baza preţului mediu al unui metru cub de masã lemnoasã pe picior, în vigoare.
(3) Fondul de conservare şi regenerare a pãdurilor se foloseşte pentru împãdurirea unor terenuri goale, pentru regenerarea suprafeţelor parcurse cu tãieri, gospodãrirea unor pãduri cu funcţii speciale de protecţie şi acoperirea unor cheltuieli ocazionate de calamitãţi asupra pãdurilor.
(4) Alimentarea fondului de conservare şi regenerare se face pânã la 31 decembrie, fondul are regimul rezervelor fiscale şi este deductibil fiscal. Evidenţa acestuia se ţine pe proprietar, iar nealimentarea lui la termenul legal, conform resurselor de la alin. (1), constituie contravenţie şi sancţiunea se aplicã proprietarilor. Aplicarea sancţiunii nu exonereazã proprietarul de obligaţia prevãzutã la alin. (1).
(5) Sumele rãmase disponibile din acest fond la finele anului sunt folosite în exerciţiul financiar al anului urmãtor în acelaşi scop, cu excepţia fondurilor publice."
6. Litera a) a alineatului (1) al articolului 9 va avea urmãtorul cuprins:
"a) defrişarea vegetaţiei forestiere, respectiv înlãturarea acesteia şi schimbarea folosinţei ori destinaţiei terenului, fãrã aprobarea autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã;"
7. Alineatele (1), (2), (4) şi (5) ale articolului 10 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Exploatarea masei lemnoase se face numai în conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice, studiilor sumare de amenajare şi cu respectarea instrucţiunilor privind termenele, modalitãţile şi epocile de recoltare şi transport al materialului lemnos din pãduri, emise de autoritatea publicã centralã care rãspunde de silviculturã.
(2) Pentru masa lemnoasã destinatã a se exploata, proprietarii sau deţinãtorii cu orice titlu întocmesc acte de punere în valoare, în conformitate cu normele tehnice în vigoare, cu inventarierea prealabilã a arborilor destinaţi tãierii, de cãtre personalul silvic delegat sã utilizeze ciocanul silvic de marcat. Serviciul public cu specific silvic pentru proprietarii de pãduri din fiecare localitate se asigurã pe structura silvicã autorizatã ce administreazã majoritatea fondului forestier din raza localitãţii respective.
....................................................................
(4) Masa lemnoasã care se exploateazã, transportã, depoziteazã, prelucreazã sau se comercializeazã va fi însoţitã, indiferent de locul în care aceasta se aflã, de documente prevãzute în reglementãrile privind controlul circulaţiei, depozitãrii, comercializãrii materialelor lemnoase şi funcţionãrii instalaţiilor de debitat lemn rotund, aprobate prin hotãrâre a Guvernului.
(5) Formularele tipizate ale documentelor de însoţire necesare justificãrii provenienţei materialelor lemnoase se executã centralizat, prin grija autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã, şi se distribuie contra cost persoanelor juridice autorizate sã le foloseascã, prin inspectoratele teritoriale de regim silvic şi cinegetic."
8. Alineatele (1), (3) şi (4) ale articolului 12 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Pãdurile proprietate publicã aparţinând comunelor, oraşelor şi municipiilor, precum şi cele proprietate privatã indivizã sau a asociaţiilor formate de acestea se administreazã de cãtre proprietari, prin structuri silvice proprii autorizate, similare cu cele ale statului sau, la cerere, prin structuri silvice existente autorizate, pe baza contractelor convenite între pãrţi. Prin contractele încheiate întreaga responsabilitate privind respectarea regimului silvic este preluatã de administrator. Pentru gospodãrirea pãdurilor prin structuri silvice proprii, deţinãtorii menţionaţi mai sus angajeazã personal de specialitate, autorizat în condiţiile legii.
.................................................................
(3) Structurile silvice prevãzute la alin. (1) îndeplinesc, în condiţiile legii, atribuţii de serviciu public cu specific silvic.
(4) Structurile silvice proprii autorizate, constituite de cãtre unitãţile administrativ-teritoriale sau asociaţii formate exclusiv din unitãţi administrativ-teritoriale, au personalitate juridicã şi funcţioneazã ca regii publice locale cu specific exclusiv silvic."
9. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - Modalitãţile concrete de repartizare a resurselor materiale şi a surselor financiare cuvenite persoanelor fizice şi juridice pentru pãdurile pe care le au în proprietate şi administrate prin structurile silvice de stat, precum şi obligaţiile pãrţilor se reglementeazã prin regulament aprobat prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã."
10. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - Proprietarii de pãduri la care se referã prezenta secţiune îşi pot gospodãri pãdurile ce le aparţin în condiţiile art. 12 alin. (1) sau pe bazã contractualã prin Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva."
11. Alineatele (2) şi (3) ale articolului 15 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) În vederea respectãrii obligaţiei prevãzute la alin. (1), proprietarii de pãduri individuali sau constituiţi în asociaţii pot administra pãdurile pe bazã contractualã prin structuri silvice autorizate.
(3) Supravegherea tehnicã, serviciile publice silvice şi aplicarea amenajamentelor silvice, a studiilor sumare de amenajare vor fi asigurate de structurile silvice autorizate din zonã, pe principiul teritorialitãţii, pe bazã contractualã."
12. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Administrarea pãdurilor proprietate privatã aparţinând parohiilor, schiturilor, mãnãstirilor, unitãţilor de învãţãmânt, unitãţilor administrativ-teritoriale sau altor persoane juridice se face prin structuri silvice proprii autorizate sau pe bazã contractualã, prin structuri silvice autorizate.
(2) Pentru îndeplinirea obligaţiilor prevãzute la alin. (1), proprietarii pãdurilor respective se pot asocia cu alţi deţinãtori în vederea gospodãririi acestora."
13. Alineatele (2), (3) şi (4) ale articolului 17 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Contractele prevãzute la alin. (1) se încheie de reprezentanţii legali ai pãrţilor în prezenţa reprezentantului împuternicit al structurilor aflate în subordinea autoritãţii publice care rãspunde de silviculturã, cu obligaţia de a certifica sub semnãturã legalitatea clauzelor contractuale care se referã la regimul silvic. Aceste contracte se înregistreazã la structurile aflate în subordinea autoritãţii publice care rãspunde de silviculturã, instituţii definite conform art. 19 şi 21, în a cãror razã teritorialã se aflã fondul forestier ce face obiectul contractului.
(3) Rezilierea contractului din iniţiativa unei pãrţi se soluţioneazã conform legislaţiei civile şi în condiţiile asigurãrii obligatorii de cãtre proprietar a administrãrii pãdurilor, în continuare, în regim silvic prin structuri silvice autorizate.
(4) Activitatea personalului silvic angajat de structurile silvice proprii care executã paza şi gospodãrirea pãdurilor proprietate publicã aparţinând unitãţilor administrativ-teritoriale şi proprietate privatã este controlatã, sub raportul regimului silvic, de personalul tehnic silvic al autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã şi al Autoritãţii Naţionale de Control, prin structurile teritoriale silvice aflate în subordinea acestora."
14. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - (1) Pânã la retrocedarea unor terenuri forestiere din administrarea Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva în proprietatea publicã a unitãţilor administrativ-teritoriale sau în proprietatea privatã, respectiv pânã la punerea în posesie conform prevederilor <>Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor <>Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale <>Legii nr. 169/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva are obligaţia sã execute lucrãrile tehnice silvice conform prevederilor amenajamentelor silvice şi reglementãrilor impuse de regimul silvic, acordând proprietarilor profitul rezultat din valorificarea masei lemnoase respective. Profitul rezultat se acordã în bani sau în naturã, la cererea proprietarului.
(2) Suprafeţele forestiere de pe care masa lemnoasã a fost exploatatã, în urma unor tãieri rase, definitive sau accidentale, şi neîmpãdurite la data punerii în posesie de cãtre Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva se vor împãduri pe cheltuiala acesteia. Suprafeţele se considerã împãdurite la declararea reuşitei definitive."
15. Dupã articolul 19 se introduce articolul 19^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 19^1. - Fondul forestier naţional este arondat pe ocoale silvice ca structuri funcţionale de bazã pentru aplicarea regimului silvic."
16. Articolul 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - (1) Controlul respectãrii regimului silvic pentru întregul fond forestier naţional se exercitã de autoritatea publicã centralã care rãspunde de silviculturã şi de Autoritatea Naţionalã de Control, prin structurile teritoriale silvice, cu personalitate juridicã, aflate în subordinea acestora.
(2) Modul de organizare şi funcţionare a controlului aplicãrii regimului silvic la nivel central şi local, precum şi structurile administrative aferente, în condiţiile prevãzute la alin. (1), se stabilesc prin regulament aprobat prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã."
17. Litera b) a articolului 21 va avea urmãtorul cuprins:
"b) analizeazã şi controleazã modul de respectare a prevederilor amenajamentelor silvice, a studiilor sumare de amenajare pentru toate pãdurile, indiferent de natura proprietãţii;"
18. Dupã litera h) a articolului 21 se introduce litera h^1) cu urmãtorul cuprins:
"h^1) organizeazã, supravegheazã şi coordoneazã serviciile publice cu specific silvic, administrarea fondului forestier, altul decât cel proprietate publicã de stat, şi îndeplineşte atribuţii de avizare, aprobare, evidenţã, conform competenţelor primite prin reglementãri specifice;"
19. La articolul 21 se introduc alineatele (2) şi (3) cu urmãtorul cuprins:
"(2) Salariaţii persoanelor juridice supuse controlului sunt obligaţi sã permitã accesul şi exercitarea controlului de cãtre personalul cu atribuţii de control.
(3) În timpul exercitãrii controlului personalul silvic cu atribuţii în acest sens este obligat sã aibã asupra sa legitimaţia şi ordinul de serviciu sau delegaţia."
20. Alineatul (3) al articolului 22 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Inspectoratele teritoriale de regim silvic şi cinegetic, precum şi alte structuri aflate în subordinea autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã se constituie prin hotãrâre a Guvernului."
21. Litera a) a alineatului (2) al articolului 24 va avea urmãtorul cuprins:
"a) taxa pentru ocuparea definitivã a terenurilor forestiere, potrivit prevederilor art. 92 alin. (4), cu excepţiile prevãzute de alin. (6), din <>Legea fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, care se va vãrsa în Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã, fond aflat la dispoziţia autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã;"
22. La articolul 24 se introduce alineatul (5) cu urmãtorul cuprins:
"(5) Pentru schimbarea categoriei de folosinţã silvicã a terenurilor cu destinaţie forestierã de la folosinţa <<pãdure>> la altã categorie de folosinţã silvicã, cu excepţia terenurilor destinate construcţiei drumurilor forestiere, solicitantul este obligat sã plãteascã o taxã calculatã conform prevederilor alin. (2) lit. a), ce se varsã în Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã."
23. Litera d) a alineatului (1) al articolului 25 va avea urmãtorul cuprins:
"d) cheltuielile de reinstalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia, pânã la realizarea stãrii de masiv, pentru terenurile ocupate, proprietate publicã sau privatã, care se achitã anticipat administratorului acestora;"
24. Alineatele (2) şi (4) ale articolului 25 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) În situaţia în care ocuparea temporarã a terenului nu implicã defrişarea vegetaţiei forestiere lemnoase, beneficiarul nu plãteşte proprietarului sau administratorului terenului sumele prevãzute la alin. (1) lit. c) şi d).
.................................................................
(4) Preţul mediu al unui metru cub de masã lemnoasã pe picior, care se foloseşte pentru calculul obligaţiilor bãneşti aferente ocupãrii terenurilor din fondul forestier naţional, prevãzute la art. 24 şi în prezentul articol, se stabileşte prin ordin al autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã, ţinând seama de preţurile de piaţã."
25. Dupã litera b) a articolului 28 se introduce litera b^1) cu urmãtorul cuprins:
"b^1) bugetele locale."
26. Literele d) şi h) ale alineatului (1) al articolului 29 vor avea urmãtorul cuprins:
"d) amenajarea pãdurilor proprietate privatã a persoanelor fizice constituite sau nu în asociaţii;
.................................................................
h) finanţarea, acolo unde este cazul, a cheltuielilor pentru regenerarea pãdurilor, care depãşesc fondul de conservare şi regenerare, aflat la dispoziţia structurilor silvice autorizate;"
27. Dupã litera h) a alineatului (1) al articolului 29 se introduce litera i) cu urmãtorul cuprins:
"i) sprijinirea înfiinţãrii şi dezvoltãrii asociaţiilor de proprietari de pãduri."
28. Alineatele (1), (2) şi (3) ale articolului 32 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 32. - (1) Tãierea, distrugerea sau scoaterea din rãdãcini, fãrã drept, de arbori, puieţi sau lãstari din fondul forestier naţional sau din vegetaţia forestierã situatã pe terenuri din afara acestuia, de cãtre proprietari sau deţinãtori, dacã valoarea arborilor, puieţilor sau lãstarilor este de peste 5 ori mai mare decât preţul mediu al unui metru cub de masã lemnoasã pe picior sau dacã valoarea este sub aceastã limitã, dar fapta a fost sãvârşitã de cel puţin douã ori în interval de doi ani, constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 4 ani sau cu amendã.
(2) Dacã valoarea arborilor, puieţilor sau lãstarilor tãiaţi, distruşi sau scoşi din rãdãcinã este de peste 20 de ori mai mare decât preţul mediu al unui metru cub de masã lemnoasã pe picior, pedeapsa este închisoarea de la unu la 5 ani.
(3) Când valoarea arborilor, puieţilor sau lãstarilor tãiaţi, distruşi ori scoşi din rãdãcinã este de peste 50 de ori mai mare decât preţul mediu al unui metru cub de masã lemnoasã pe picior, pedeapsa este închisoarea de la 2 la 7 ani."
29. Dupã litera c) a alineatului (1) al articolului 34 se introduc literele d) şi e) cu urmãtorul cuprins:
"d) stabilirea posibilitãţii pãdurilor în cadrul amenajamentelor silvice cu încãlcarea prevederilor din normele tehnice de amenajare se sancţioneazã cu retragerea autorizaţiei de funcţionare pentru unitatea specializatã respectivã şi cu amendã cuprinsã între 50.000.000 lei şi 100.000.000 lei; e) acceptarea de cãtre membrii comisiei tehnico-economice, care autorizeazã soluţiile propuse în amenajamentele silvice respective, cu încãlcarea prevederilor lit. d) se sancţioneazã cu amendã cuprinsã între 25.000.000 lei şi 50.000.000 lei."
30. Articolul 36 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 36. - Constatarea infracţiunilor prevãzute la art. 31-33 se face de cãtre personalul silvic prevãzut la <>art. 105 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, de cãtre personalul silvic din structurile silvice autorizate de autoritatea publicã centralã care rãspunde de silviculturã, de cãtre personalul silvic din Autoritatea Naţionalã de Control şi structurile teritoriale silvice aflate în subordinea acestora, precum şi de cãtre organele de cercetare penalã."
31. Articolul 39 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 39. - Unitãţile de poliţie, împreunã cu cele ale jandarmeriei, precum şi organele administraţiei publice locale ori, dupã caz, organele de pompieri militari au obligaţia de a sprijini organele silvice sau, dupã caz, de a le acorda asistenţã tehnicã, potrivit competenţelor, în organizarea şi desfãşurarea acţiunilor de prevenire şi de combatere a fenomenului infracţional şi contravenţional şi, respectiv, pentru prevenirea şi stingerea incendiilor, atât în pãdurile proprietate publicã, cât şi în cele proprietate privatã."
32. Articolul 40 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 40. - Marcarea şi evaluarea arborilor destinaţi tãierii şi eliberarea documentelor legale pentru exploatarea şi transportul materialelor lemnoase pentru proprietarii de terenuri forestiere care îşi administreazã singuri pãdurile se fac, la cerere, de cãtre personalul silvic din cadrul ocoalelor silvice, autorizate conform legii, care asigurã serviciile publice cu specific silvic, conform prevederilor art. 10 alin. (4)."
33. Articolul 41 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 41. - În înţelesul prezentei ordonanţe, structura silvicã privatã sau de stat este ocolul silvic autorizat, în cadrul cãruia funcţioneazã districte şi cantoane silvice."
34. Articolul 42 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 42. - Structurile silvice similare cu cele de stat, precum şi personalul angajat vor fi autorizate de autoritatea publicã centralã care rãspunde de silviculturã, în termen de 60 de zile de la data depunerii documentelor necesare autorizãrii."
35. Dupã articolul 43 se introduc articolele 43^1, 43^2 şi 43^3 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 43^1. - (1) Prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, la solicitarea deţinãtorilor, pot trece în fondul forestier naţional terenuri cu vegetaţie forestierã din afara acestuia, precum şi alte terenuri.
(2) Schimbarea destinaţiei terenurilor agricole în terenuri cu destinaţie forestierã este scutitã de taxe, iar terenurile respective sunt scutite de impozite.
Art. 43^2. - Destinaţia volumului masei lemnoase pe picior din pãdurile proprietate publicã se stabileşte prin hotãrâre a Guvernului.
Art. 43^3. - Prin lege specialã se va reglementa modul de gestionare a vegetaţiei forestiere din afara fondului forestier naţional."
ART. II
În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale va aproba ordinul prevãzut la <>art. 8 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 96/1998 , republicatã.
ART. III
<>Ordonanţa Guvernului nr. 96/1998 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

Aceastã lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 25 martie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Aceastã lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 30 martie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

Bucureşti, 19 aprilie 2004.
Nr. 120.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016