Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale (A.N.R.M.) este autoritatea competentã a statului, organizatã în subordinea Guvernului, desemnatã prin <>Legea petrolului nr. 238/2004 cu gestionarea resurselor de petrol, proprietate publicã a statului român, cu negocierea şi încheierea acordurilor petroliere, cu urmãrirea respectãrii prevederilor legale şi contractuale, precum şi cu constituirea fondului geologic naţional şi a fondului naţional de resurse minerale. ART. 2 În conformitate cu prevederile <>art. 52 din Legea petrolului nr. 238/2004 , pentru actele eliberate în exercitarea atribuţiilor sale, A.N.R.M. percepe: a) tarife stabilite pe baza costurilor aferente, cuprinzând cheltuieli cu salarii, contribuţii sociale aferente salariilor şi cheltuieli materiale; b) taxe pentru consultarea şi utilizarea unor date şi informaţii referitoare la resursele de petrol, stabilite în funcţie de volumul informaţiilor, calitatea acestora, metodele de investigare şi de vechimea acestora. ART. 3 Conform prevederilor <>art. 94 din Normele metodologice pentru aplicarea Legii petrolului nr. 238/2004 , aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.075/2004 , tarifele şi taxele se fundamenteazã, se aprobã şi se încaseazã conform instrucţiunilor tehnice emise de conducãtorul A.N.R.M. CAP. II Fundamentarea tarifelor şi taxelor ART. 4 În exercitarea atribuţiilor prevãzute de legislaţia în vigoare, A.N.R.M. analizeazã, din punct de vedere al conformitãţii cu actele normative care reglementeazã activitatea extractivã, studiile de fezabilitate, documentaţiile de evaluare a rezervelor/resurselor, precum şi planurile şi programele de explorare/exploatare, în vederea emiterii avizelor, notificãrilor, autorizaţiilor, inclusiv a documentelor de verificare, înregistrare şi confirmare a resurselor/rezervelor de petrol. ART. 5 Tarifele se fundamenteazã pe baza costurilor aferente, directe şi indirecte, cuprinzând cheltuieli cu salarii, contribuţii sociale aferente salariilor şi cheltuieli materiale. ART. 6 (1) Calcularea tarifului pentru fiecare act emis de A.N.R.M. se face prin înmulţirea costurilor (lei/orã/ specialist) cu numãrul mediu de ore necesar elaborãrii fiecãrui act emis, precizat în anexa nr. 1. (2) Tarifele pentru actele emise de A.N.R.M. sunt prevãzute în anexa nr. 1. ART. 7 În evaluarea numãrului de ore necesar elaborãrii unui act sunt luate în considerare: a) activitatea de secretariat şi arhivã (înregistrare, repartizare, urmãrire a procesului, corespondenţã cu solicitantul şi/sau cu alte entitãţi, dupã caz, cãutarea în arhive şi manipularea documentelor necesare în soluţionarea solicitãrii etc.); b) activitatea de documentare; c) solicitarea şi analiza unor puncte de vedere; d) solicitarea unor expertize independente, dacã este cazul. Plata expertizelor independente se face direct de titularul acordului petrolier cãtre expertizatorul atestat de A.N.R.M.; e) solicitarea unor eventuale completãri şi precizãri ale documentaţiei; f) emiterea actului; g) aprobarea documentului emis de cãtre conducerea A.N.R.M. ART. 8 Atestarea capacitãţii tehnice a persoanelor juridice şi fizice care desfãşoarã activitãţi în domeniul petrolier se face în conformitate cu prevederile ordinului preşedintelui A.N.R.M. ART. 9 (1) Calcularea taxelor pentru consultarea şi utilizarea unor date şi informaţii referitoare la resursele de petrol are în vedere volumul informaţiilor, calitatea acestora, metodele de investigare. (2) Taxele pentru consultarea şi utilizarea unor date şi informaţii referitoare la resursele de petrol sunt precizate în anexa nr. 2. ART. 10 Taxele prevãzute în anexa nr. 2 se aplicã unor date mai noi de 10 ani. Pentru date cu o vechime mai mare de 10 ani taxele se reduc astfel: a) 20%, pentru date şi informaţii cu o vechime de 10-20 de ani; b) 30%, pentru date şi informaţii cu o vechime de 20-40 de ani; c) 40%, pentru date şi informaţii cu o vechime mai mare de 40 de ani. CAP. III Aprobarea tarifelor şi taxelor ART. 11 Aprobarea tarifelor şi taxelor se face prin ordin al preşedintelui A.N.R.M. ART. 12 Actualizarea tarifelor se face în situaţiile în care costurile directe şi indirecte depãşesc cu mai mult de 20% costurile curente. CAP. IV Încasarea tarifelor şi taxelor ART. 13 Solicitarea eliberãrii actelor prevãzute în anexa nr. 1 se face printr-o scrisoare-comandã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 6. ART. 14 Solicitarea accesului la consultarea datelor şi utilizarea informaţiilor prevãzute în anexa nr. 2 se face printr-o scrisoare-comandã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 7. ART. 15 Actele eliberate de A.N.R.M., prevãzute la pct. 6, 7, 12 şi 13 din anexa nr. 1, şi consultarea şi utilizarea documentelor şi informaţiilor menţionate la pct. 1 din anexa nr. 2 vor fi încadrate, în funcţie de criteriile prezentate în anexele nr. 3-5, în tariful, respectiv taxa corespunzãtoare, de cãtre direcţia de specialitate responsabilã cu elaborarea actului. ART. 16 Emiterea facturii pentru taxele şi tarifele percepute de A.N.R.M. se face de cãtre Direcţia economico-financiarã, resurse umane şi administrativ. ART. 17 Actele sau, dupã caz, datele şi informaţiile vor fi eliberate numai dupã ce solicitantul face dovada cã a achitat tariful corespunzãtor. ART. 18 Anexele nr. 1-7 fac parte integrantã din prezentele instrucţiuni tehnice. ANEXA 1 la instrucţiunile tehnice TARIFELE percepute de Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale pentru actele eliberate în exercitarea atribuţiilor sale, conform prevederilor art. 52 alin. (1) din <>Legea petrolului nr. 238/2004
┌──────┬────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────┐
│ NR │ DENUMIRE ACT │ TARIF* │
│ │ │ (lei) │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 1 │PERMIS DE PROSPECŢIUNE │ 2.210.000 │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 2 │AVIZ DE ÎNCEPERE A OPERAŢIUNILOR PETROLIERE │ 2.210.000 │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 3 │APROBAREA DE ASOCIERE │ 3.315.000 │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 4 │APROBAREA TRANSFERULUI ACORDULUI DE EXPLORARE, │ 4.420.000 │
│ │DEZVOLTARE, EXPLOATARE │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 5 │APROBAREA TRANSFERULUI ACORDULUI DE DEZVOLTARE │ 5.305.000 │
│ │EXPLOATARE SAU EXPLOATARE │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 6 │AVIZE**) │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 6.A. │ CLASA A. ACTE DE COMPLEXITATE REDUSĂ │ 2.210.000 │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 6.B. │ CLASA B. ACTE DE COMPLEXITATE MEDIE │ 3.535.000 │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 6.C. │ CLASA C. ACTE DE COMPLEXITATE RIDICATÂ │ 5.305.000 │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 7 │AVIZ PENTRU PROGRAMUL ANUAL DE DEZVOLTARE │ │
│ │A EXPLOATĂRII***) │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 7.A. │ CATEGORIA A │ 3.535.000 │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 7.B. │ CATEGORIA B │ 5.305.000 │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 7.C. │ CATEGORIA C │ 6.630.000 │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 7.D. │ CATEGORIA D │ 8.400.000 │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 8 │AVIZ PENTRU MODIFICAREA PROGRAMULUI ANUAL DE │ 3.535.000 │
│ │DEZVOLTARE A EXPLOATĂRII │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 9 │AVIZ INJECŢIE TEHNOLOGICĂ DE APE CARE AU FOST │ 3.535.000 │
│ │CUPRINSE IN STUDII TEHNICO ECONOMICE, │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 10 │AVIZE INJECŢIE APE REZIDUALE │ 5.305.000 │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 11 │AVIZ PENTRU SISTAREA TEMPORARĂ A EXPLOATĂRII │ 1.770.000 │
│ │ZĂCĂMINTELOR COMERCIALE │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 12 │ACTELE DE CONFIRMARE A RESURSELOR GEOLOGICE ŞI A │ │
│ │REZERVELOR DE PETROL - EXPERTIZARE***) │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│12.A. │ CATEGORIA A │ 17.900.000 │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│12.B. │ CATEGORIA B │ 24.530.000 │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│12.C. │ CATEGORIA C │ 33.815.000 │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│12.D. │ CATEGORIA D │ 46.850.000 │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 13 │ACTELE DE CONFIRMARE A RESURSELOR GEOLOGICE ŞI A │ │
│ │REZERVELOR DE PETROL - EMITERE ÎNCHEIERI***) │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│13.A. │ CATEGORIA A │ 6.630.000 │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│13.B. │ CATEGORIA B │ 8.180.000 │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│13.C. │ CATEGORIA C │ 10.610.000 │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│13.D. │ CATEGORIA D │ 15.910.000 │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 14 │CERTIFICARE GAZE NOI │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│14.A │SUB 10 MILIOANE ST.M.C./ZĂCĂMÎNT/LUNĂ │ 1.770.000 │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│14.B │ÎNTRE 10 MILIOANE ŞI 50 MIL. ST.M.C./ZĂCĂMÎNT/LUNĂ │ 3.535.000 │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│14.C │PESTE 50 MILIOANE ST.M.C./ZĂCĂMÎNT/LUNĂ │ 5.305.000 │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 15 │APROBAREA PROGRAMULUL ANUAL DE DEZVOLTARE A │ 3.535.000 │
│ │SISTEMULUI NAŢIONAL DE TRANSPORT AL PETROLULUI │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 16 │AVIZAREA NORMATIVELOR ŞI PRESCRIPŢIILOR TEHNICE DE │ 22.100.000 │
│ │EXPLOATARE A SISTEMULUI NAŢIONAL DE TRANSPORT AL │ │
│ │PETROLULUI (ŢIŢEI) │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│ 17 │AVIZ PENTRU ABANDONAREA UNOR PORŢIUNI DIN SISTEMUL │ 8.840.000 │
│ │NAŢIONAL DE TRANSPORT AL PETROLULUI │ │
└──────┴────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────┘
*) Tarifele nu includ T.V.A.
**) Conform încadrãrilor din Anexa 2
***) Conform încadrãrilor din Anexa 3
ANEXA 2 la instrucţiunile tehnice TAXE percepute de Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale pentru consultarea şi utilizarea unor documente şi informaţii referitoare la resursele de petrol percepute conform prevederilor art. 52 alin. (2) din <>Legea petrolului nr. 238/2004
┌─────┬───────────────────────────────────────┬──────────────┬─────────────────┐
│NR. │ │ UNITATE DE │ TAXA**) │
│crt. │ TIP DE DATĂ │ MĂSURĂ │ lei │
├─────┼───────────────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────┤
│ 1 │DOCUMENTAŢII GEOLOGICE ŞI GEOFIZICE*), │ BUC. │ │
│ │PACHETE DE DATE │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────┤
│ 1.A │ CLASA A │ │ 60.000.000 │
├─────┼───────────────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────┤
│ 1.B │ CLASA B │ │ 105.000.000 │
├─────┼───────────────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────┤
│ 1.C │ CLASA C │ │ 150.000.000 │
├─────┼───────────────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────┤
│ 2 │COLOANE STRATIGRAFICE │ KM │ 1.500.000 │
├─────┼───────────────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────┤
│ 3 │SECŢIUNI GEOLOGICE ŞI PARALELIZĂRI ALE │ KM │ 500.000 │
│ │DIAGRAFIILOR GEOFIZICE │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────┤
│ 4 │HĂRŢI GEOLOGICE │ KMP │ 15.000 │
├─────┼───────────────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────┤
│ 5 │HĂRŢI SPECIFICE (ISOBATE, ISOPACHITE, │ KMP │ 60.000 │
│ │REZERVE, GEOFIZICE, ETC.) │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────┤
│ 6 │HĂRŢI CU AMPLASAREA SONDELOR ŞI │ KMP │ 30.000 │
│ │LOCALIZAREA PROFILELOR SEISMICE │ │ │
├─────┼───────────────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────┤
│ 7 │PROFILE SEISMICE - ONSHORE │ KM │ 600.000 │
│ │ - OFFSHORE │ KM │ 450.000 │
├─────┼───────────────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────┤
│ 8 │DIAGRAFII GEOFIZICE DE SONDĂ │ │ │
│ │ - STANDARD │ BUC. │ 6.000.000 │
│ │ - COMPLEXE │ BUC. │ 12.000.000 │
├─────┼───────────────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────┤
│ 9 │BULETINE DE ANALIZĂ DE LABORATOR │ PARAMETRU │ 30.000 │
├─────┼───────────────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────┤
│ 10 │CAROTE, PROBE │ KG │ 6.000.000 │
├─────┼───────────────────────────────────────┼──────────────┼─────────────────┤
│ 11 │CONSULTARE DATE │ORĂ/SPECIALIST│ 60.000 │
└─────┴───────────────────────────────────────┴──────────────┴─────────────────┘
*) Încadrarea pe clase de complezitate se face conform anexei 5
**) Taxele menţionate corespund unor date şi informaţii mai noi de 10 ani.
Pentru date mai vechi se acordã reduceri de taxe conform art.10 al prezentelor
instrucţiuni
ANEXA 3 la instrucţiunile tehnice CRITERII de încadrare*) în clasele A, B sau C a actelor emise conform nr. crt. 6 din anexa nr. 1 şi lista avizelor emise de Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale în baza <>Legii petrolului nr. 238/2004 -------- *) Încadrarea se face pe baza îndeplinirii a minimum douã dintre condiţiile clasei respective. Clasa A. - Acte de complexitate redusã În aceastã categorie se încadreazã actele emise, referitoare la obiective: A.a) situate la adâncimi mai mici de 1.000 m; A.b) propuse a fi explorate prin programe de complexitate redusã (o singurã metodã); A.c) în zonele cu geologie simplã, caracterizatã prin: (i) înclinãri reduse ale straturilor; (ii) lipsa variaţiilor de facies; (iii) formaţiuni nederanjate tectonic. Actele de complexitate redusã sunt: A.1. Aviz pentru sãparea sondelor pânã la adâncimea de 1.000 m; A.2. Aviz pentru prospecţiuni geologice, geofizice sau geochimice (un singur perimetru sau o singurã metodã de explorare); A.3. Aviz pentru prelungirea termenului de finalizare a lucrãrilor; A.4. Aviz pentru modificarea amplasamentului (peste 150 m faţã de amplasamentul iniţial); A.5. Aviz pentru încadrarea sondelor la categoria explorare; A.6. Aviz pentru sistarea lucrãrilor (foraj sau probe de producţie); A.7. Aviz pentru modificarea obiectivului şi adâncimii; A.8. Alte avize referitoare la operaţiuni petroliere efectuate pentru obiectivele clasificate conform criteriilor stabilite la pct. A.a)-A.c). Clasa B. - Acte de complexitate medie În aceastã categorie se încadreazã actele emise, referitoare la obiective: B.a) situate pe treapta de adâncime cuprinsã între 1.000 m şi 3.000 m; B.b) propuse a fi explorate prin programe de complexitate medie (douã sau mai multe metode de explorare); B.c.) în zonele cu geologie complicatã, caracterizatã prin: (i) straturi larg cutate; (ii) formaţiuni afectate de falii normale sau de decroşare; (iii) formaţiuni care prezintã variaţii laterale de facies. Actele de complexitate medie sunt: B.1. Aviz pentru sãparea sondelor la adâncimi cuprinse între 1.000 m-3.000 m; B.2. Aviz pentru prospecţiuni geologice, geofizice şi geochimice (douã sau mai multe perimetre şi/sau douã sau mai multe metode de explorare); B.3. Aviz pentru trecerea în conservare a sondelor; B.4. Aviz pentru trecerea în exploatare experimentalã sau definitivã; B.5. Aviz pentru abandonarea sondelor; B.6. Aviz pentru prelungirea exploatãrii experimentale; B.7. Aviz pentru ridicarea abandonãrii/conservãrii; B.8. Alte avize referitoare la operaţiuni petroliere efectuate pentru obiectivele clasificate conform criteriilor stabilite la pct. B.a)-B.c). Clasa C. - Acte de complexitate ridicatã În aceastã categorie se încadreazã actele emise, referitoare la obiective: C.a) situate la adâncimi mai mari de 3.000 m; C.b) propuse a fi explorate prin programe de complexitate ridicatã (mai multe metode de explorare); C.c) situate în zone cu geologie foarte complicatã, caracterizate prin: (i) straturi puternic tectonizate; (ii) afectate de falii cu caracter de încãlecare; (iii) formaţiuni care prezintã frecvente variaţii de facies pe orizontalã şi verticalã. Actele de complexitate ridicatã sunt: C.1. Aviz pentru programul de cercetare anual; C.2. Aviz pentru sãparea sondelor la adâncimi mai mari de 3.000 m; C.3. Aviz pentru prospecţiuni geologice, geofizice şi geochimice (mai mult de douã perimetre sau mai mult de douã metode de explorare); C.4. Aviz pentru abandonarea sondelor; C.5. Aviz pentru trecerea în conservare; C.6. Aviz pentru trecerea în exploatare experimentalã/ definitivã; C.7. Aviz pentru ridicarea abandonãrii/conservãrii; C.8. Aviz pentru prelungirea exploatãrii experimentale; C.9. Aviz pentru transformarea în sondã de injecţie; C.10. Alte avize referitoare la operaţiuni petroliere efectuate pentru obiectivele clasificate conform criteriilor stabilite la pct. C.a)-C.c). ANEXA 4 la instrucţiunile tehnice CRITERII de încadrare*) în categoriile de complexitate A, B, C sau D a actelor emise conform nr. crt. 8, 13 şi 14 din anexa nr. 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Categoria
zãcãmântului Criteriile de încadrare*)
*) Încadrarea se face pe baza îndeplinirii a minimum 3 dintre condiţiilegradului respectiv.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
A. Zãcãminte comerciale (structuri) de mici dimensiuni, care au:
- 1-5 pachete/orizonturi pentru care se evalueazã resurse geologice;
- 1-2 tipuri de substanţã;
- maximum 5 blocuri tectonice separate din punct de vedere hidrodinamic;
- maximum 5 obiective de exploatare pentru care se elaboreazã dinamici
de producţie;
- maximum 20 de sonde sãpate pe structurã.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
B. Zãcãminte comerciale (structuri) de mici dimensiuni, care au;
- 1-5 pachete/orizonturi pentru care se evalueazã resurse geologice;
- 1-2 tipuri de substanţã;
- maximum 5 blocuri tectonice separate hidrodinamic şi/sau 2 boltiri
secundare în cadrul structurii;
- 6-10 obiective de exploatare pentru care se elaboreazã dinamici
de producţie;
- 21-100 de sonde sãpate pe structurã.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
C. Zãcãminte comerciale (structuri) de dimensiuni medii, care au:
- 6-10 pachete/orizonturi pentru care se evalueazã rezurse geologice;
- mai mult de douã tipuri de substanţã;
- 6-10 blocuri tectonice separate hidrodinamic şi/sau 3 boltiri secundare
în cadrul structurii şi/sau maximum douã sectoare separate din punct de
vedere structural-tectonic;
- 11-15 obiective de exploatare pentru care se elaboreazã dinamici de
producţie;
- 21-100 de sonde sãpate pe structurã.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
D. Zãcãminte comerciale (structuri) de dimensiuni mari, care au:
- peste 10 pachete/orizonturi pentru care se evalueazã resurse geologice;
- mai mult de douã tipuri de substanţã;
- peste 10 blocuri tectonice separate hidrodinamic şi/sau mai mult de 3
boltiri secundare în cadrul structurii şi/sau mai mult de douã sectoare
separate din punct de vedere structural-tectonic;
- peste 15 obiective de exploatare pentru care se elaboreazã dinamici de
producţie;
- peste 100 de sonde sãpate pe structurã.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ANEXA 5 la instrucţiunile tehnice CRITERII de încadrare*) în clasele A, B sau C a documentaţiilor geologice şi geofizice prevãzute la nr. crt. 1 din anexa nr. 2---------- *) Încadrarea se face pe baza îndeplinirii a minimum 3 dintre condiţiile clasei respective. A. Clasa A Criteriile de încadrare a unei documentaţii la clasa A sunt urmãtoarele: a) se referã la suprafeţe mai mici de 50 kmp; b) cuprinde date referitoare la zone cu geologie simplã, caracterizatã prin înclinãri reduse ale straturilor, lipsa variaţiilor de facies, formaţiuni în zonele cu geologie simplã, caracterizatã prin înclinãri reduse ale straturilor, lipsa variaţiilor de facies şi/sau formaţiuni nederanjate tectonic; c) cuprinde date şi informaţii înregistrate cu cel mult douã metodologii diferite de explorare; d) cuprinde date referitoare la cel mult 20 de sonde; e) cuprinde date mai vechi de 20 de ani. B. Clasa B Criteriile de încadrare a unei documentaţii la clasa B sunt urmãtoarele: a) se referã la suprafeţe cuprinse între 50 kmp şi 200 kmp; b) cuprinde date referitoare la zone cu geologie complicatã, caracterizatã prin prezenţa straturilor larg cutate, formaţiuni afectate de falii normale sau de decroşare şi/sau formaţiuni care prezintã variaţii laterale de facies; c) cuprinde date şi informaţii înregistrate cu 2-4 metodologii diferite de explorare; d) cuprinde date referitoare la 21-100 de sonde; e) cuprinde date cu vechime de 10-20 de ani. C. Clasa C Criteriile de încadrare a unei documentaţii la "clasa C" sunt urmãtoarele: a) se referã la suprafeţe mai mari de 200 kmp; b) cuprinde date referitoare la zone cu geologie foarte complicatã, caracterizate prin straturi puternic tectonizate, afectate de falii cu caracter de încãlecare şi/sau formaţiuni care prezintã frecvente variaţii de facies pe orizontalã şi verticalã; c) cuprinde date şi informaţii înregistrate prin mai mult de 4 metodologii diferite de explorare; d) cuprinde date referitoare la mai mult de 100 de sonde; e) cuprinde date cu vechime mai micã de 10 ani. ANEXA 6 la instrucţiunile tehnice MODEL DE SCRISOARE-COMANDĂ Persoana juridicã .................................... Reprezentatã prin .................................... Nr. ...../...... Adresa ............................................... Cod unic de înregistrare ............................. Nr. înregistrare la registrul comerţului ............. Nr. de telefon, fax sau adresa de e-mail ............. Cãtre AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE În baza prevederilor <>Legii petrolului nr. 238/2004 , vã transmitem anexat documentaţia ............................................*), în vederea emiterii ........................................**), pentru operaţiuni petroliere în perimetrul ....................................***). În termen de 10 zile de la data primirii comunicãrii de platã vom achita tariful perceput, prin ordin de platã sau în numerar. Prezenta ţine loc de comandã fermã. Reprezentant autorizat al agentului economic, ............................................ Încadrarea documentaţiei****) Documentaţia a fost evaluatã în cadrul ....................*****), se încadreazã la poziţia ..... din anexa nr. 1 la instrucţiunile tehnice aprobate prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale nr. 274/2004 şi se tarifeazã cu suma de ................ lei. Data Director, .............. ................--------- *) Titlul documentaţiei. **) Conform denumirii actelor precizate în anexele nr. 1 şi 3. ***) Denumirea perimetrului conform titulaturii din acordul de concesiune. ****) Se completeazã de Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale. *****) Titulatura direcţiei generale sau a inspectoratelor teritoriale ale Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale, în ale cãror atribuţii intrã emiterea actului solicitat. ANEXA 7 la instrucţiunile tehnice MODEL DE SCRISOARE-COMANDĂ Persoana juridicã........................................ Reprezentatã prin........................................ Adresa................................................... Cod unic de înregistrare ................................ Nr. înregistrare la registrul comerţului................. Nr. de telefon, fax sau adresa e-mail ................... Cãtre AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE În baza prevederilor <>Legii petrolului nr. 238/2004 , în vederea efectuãrii operaţiunilor petroliere în perimetrul ................... *), vã rugãm sã ne puneţi la dispoziţie urmãtoarele date/informaţii: 1. ................................................... 2. ................................................... 3. ................................................... În termen de 10 zile de la data primirii comunicãrii de platã vom achita taxa perceputã, prin ordin de platã sau în numerar. Prezenta ţine loc de comandã fermã. Reprezentant autorizat al agentului economic, ....................................... Încadrarea datelor/informaţiilor solicitate conform anexei nr. 2**) Datele/informaţiile solicitate se încadreazã la poziţia/poziţiile ...................... din anexa nr. 2 la instrucţiunile tehnice aprobate prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale nr. 274/2004 şi se tarifeazã cu suma de .................. lei. Data Director, .......... ............--------- *) Denumirea perimetrului conform titulaturii din acordul de concesiune. **) Se completeazã de Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale.
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.