Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI nr. 664 din 28 noiembrie 2008  privind normele de asigurare tehnica a constructiilor aflate in administrarea Ministerului Internelor si Reformei Administrative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI nr. 664 din 28 noiembrie 2008 privind normele de asigurare tehnica a constructiilor aflate in administrarea Ministerului Internelor si Reformei Administrative

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 847 din 16 decembrie 2008
Având în vedere prevederile <>Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificãrile ulterioare, ale <>Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale actelor normative subsecvente de aplicare a acestora şi Avizul nr. 130.134 din 25 noiembrie 2008 al Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor,
în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 ,

ministrul internelor şi reformei administrative emite urmãtoarele instrucţiuni:

CAP. I
Asigurarea tehnicã a construcţiilor

ART. 1
Prezentele instrucţiuni cuprind reglementãri pentru asigurarea menţinerii capacitãţii funcţionale şi a condiţiilor de rezistenţã mecanicã şi stabilitate a construcţiilor, confort şi aspect estetic al acestora, precum şi remedierea la timp a degradãrilor şi avariilor constatate, astfel încât exploatarea acestora sã se efectueze în condiţii optime, pentru construcţiile aflate în administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
ART. 2
(1) Prevederile prezentelor instrucţiuni se aplicã tuturor categoriilor de construcţii şi instalaţiilor aferente acestora, denumite în continuare construcţii, aflate în administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
(2) Instalaţiile de telefonie, radiotelefonie, transmisii de date, semnalizare efracţie şi incendiu, sonorizare şi televiziune etc, denumite în continuare instalaţii de curenţi slabi, sunt componente ale instalaţiilor aferente construcţiilor, începând de la nişele telefonice sau de la tablourile de distribuţie ale cablurilor/conductorilor, inclusiv nişele telefonice sau tablourile.
(3) Racordurile de orice fel, inclusiv telefonice, cãminele de racord, tablourile terminale (repartitoarele) şi echipamentele de telecomunicaţii nu fac parte din instalaţiile aferente construcţiilor.
(4) La imobilele exploatate cu titlu de folosinţã se pot efectua numai lucrãri de reparare a unor finisaje şi alte elemente de construcţie cu duratã scurtã de existenţã şi înlocuirea unor piese din instalaţii cu uzurã rapidã.
ART. 3
Rãspunderea pentru respectarea prevederilor prezentelor instrucţiuni revine şefilor tuturor structurilor din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, în calitate de ordonatori de credite, care au în administrare construcţii, denumite în continuare unitãţi de administrare.
ART. 4
Structurile logistice şi cele pentru comunicaţii şi informaticã din inspectoratele generale, Direcţia generalã management logistic şi administrativ şi Direcţia generalã pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei, prin servicii specializate, controleazã modul de aplicare a prezentelor instrucţiuni şi iau mãsurile legale de înlãturare a deficienţelor constatate şi aplicare a sancţiunilor, potrivit reglementãrilor în vigoare.
ART. 5
Urmãrirea comportãrii în exploatare a construcţiilor se face pe toatã durata de existenţã a acestora şi constituie o activitate sistematicã de observare, examinare, investigare a modului în care rãspund/reacţioneazã construcţiile sub influenţa acţiunilor agenţilor de mediu, a condiţiilor de exploatare şi a interacţiunii construcţiilor cu mediul înconjurãtor şi cu activitatea utilizatorilor. Aceasta cuprinde ansamblul de activitãţi privind examinarea directã sau investigaţia cu mijloace de observare şi mãsurare specifice, în scopul menţinerii cerinţelor esenţiale de calitate în construcţii, şi este de douã categorii: curentã şi specialã.

SECŢIUNEA 1
Urmãrirea curentã

ART. 6
Urmãrirea curentã este o activitate sistematicã de culegere de date privind starea tehnicã a construcţiilor, care, corelatã cu activitatea de întreţinere şi reparaţii, are ca obiectiv menţinerea acestora la parametrii proiectaţi şi se face prin examinare vizualã directã şi, dacã este cazul, cu mijloace de uz curent.
ART. 7
Urmãrirea curentã are caracter permanent pe toatã durata de existenţã fizicã a construcţiilor şi se realizeazã cel puţin anual, dar în mod obligatoriu dupã producerea de evenimente deosebite, cum sunt: seismele, inundaţiile, incendiile, exploziile, alunecãrile de teren, asupra tuturor construcţiilor, de orice categorie sau clasã de importanţã.
ART. 8
Urmãrirea curentã se realizeazã, prin grija fiecãrei unitãţi de administrare, de cãtre responsabilii cu urmãrirea în exploatare a construcţiilor numiţi prin ordin de zi pe unitate/dispoziţie de zi pe unitate, atestaţi de Serviciul controlul calitãţii în construcţii din Direcţia generalã management logistic şi administrativ, dintre cadrele de specialitate cu pregãtire cel puţin de nivel mediu.
ART. 9
Atribuţiile responsabililor cu urmãrirea comportãrii în exploatare atestaţi se stabilesc potrivit Normativului privind urmãrirea comportãrii în timp a construcţiilor/indicativ P 130-1999.
ART. 10
În cadrul urmãririi curente a construcţiilor, la apariţia unor deteriorãri ce pot afecta rezistenţa, stabilitatea şi durabilitatea acestora, unitatea de administrare solicitã Direcţiei generale management logistic şi administrativ şi Direcţiei generale pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei o inspectare extinsã asupra construcţiei sau instalaţiei respective, urmatã, dacã este cazul, de o expertizã tehnicã.
ART. 11
(1) Inspectarea extinsã reprezintã examinarea detaliatã efectuatã de cãtre specialiştii din Direcţia generalã management logistic şi administrativ - Serviciul controlul calitãţii în construcţii şi Direcţia generalã pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei, pentru instalaţiile de curenţi slabi şi pentru construcţiile specifice de telecomunicaţii, sau contra cost de cãtre specialişti atestaţi, cu experienţã în domeniul cercetãrii experimentale a construcţiilor, privind rezistenţa, stabilitatea şi durabilitatea elementelor structurale şi nestructurale ale construcţiei, care se efectueazã:
a) pentru depistarea deteriorãrilor semnificative semnalate în cadrul activitãţii de urmãrire curentã şi care afecteazã utilizarea construcţiei în condiţii de siguranţã;
b) dupã producerea degradãrilor/avariilor cauzate de acţiunea unui eveniment deosebit asupra construcţiei;
c) la schimbarea destinaţiei sau a condiţiilor de exploatare.
(2) Observaţiile constatate cu ocazia efectuãrii inspecţiei extinse (tip, cauze, gradul şi efectul acestora), mãsurile necesar a fi luate pentru înlãturarea degradãrii şi, dacã este cazul, extinderea mãsurilor curente/anterioare de urmãrire a comportãrii în timp se evidenţiazã într-un proces-verbal de inspecţie.
(3) Solicitarea ordonatorului de credite pentru efectuarea unor inspecţii extinse la clãdirile aflate în administrare, de cãtre inspectorii de specialitate ai Serviciului controlul calitãţii în construcţii din Direcţia generalã management logistic şi administrativ, este însoţitã de un raport de constatare conform modelului prevãzut în anexa nr. 1.

SECŢIUNEA a 2-a
Urmãrirea specialã

ART. 12
Urmãrirea specialã a comportãrii construcţiilor se instituie la:
a) construcţiile noi de importanţã deosebitã sau excepţionalã, stabilitã prin proiect;
b) construcţiile în exploatare cu evoluţie periculoasã, recomandatã de rezultatele unei expertize tehnice sau ale unei inspectãri extinse.
ART. 13
Urmãrirea specialã a comportãrii construcţiilor se efectueazã cu mijloacele de observare şi mãsurare complexe şi specializate, adaptate obiectivelor specifice ale fiecãrui caz, şi ţinând seama de prevederile reglementãrilor tehnice în vigoare.
ART. 14
(1) Proiectul de urmãrire specialã se elaboreazã de cãtre firme specializate, în colaborare cu specialişti în domeniul cercetãrii experimentale a structurilor de construcţii, cu specialişti în domeniul aparaturii de mãsurã şi control, precum şi cu specialişti în automatizãri şi prelucrarea automatã a datelor
(2) În cazul construcţiilor noi, elaborarea proiectelor de urmãrire specialã se executã concomitent cu proiectul de execuţie, de cãtre proiectant, în baza unei comenzi emise de unitatea de administrare.
(3) În cazul construcţiilor în exploatare la care s-a hotãrât urmãrirea specialã în baza unei inspectãri extinse sau a unei expertize, unitatea de administrare comandã unei firme specializate elaborarea unui proiect de urmãrire specialã.
(4) Avizarea proiectelor de urmãrire specialã se face conform prevederilor <>Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificãrile ulterioare.
ART. 15
Personalul însãrcinat cu efectuarea urmãririi speciale a comportãrii construcţiilor prezintã rezultatele acestei activitãţi în rapoarte, la termenele stabilite prin proiectele de urmãrire specialã, care se includ în cartea tehnicã a construcţiei, prin grija responsabilului care se ocupã cu urmãrirea specialã a construcţiei respective.
ART. 16
Fondurile privind efectuarea urmãririi speciale a comportãrii construcţiilor se prevãd în devizul general şi se asigurã de la titlul X "Active nefinanciare", conform Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobatã prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005 .

SECŢIUNEA a 3-a
Intervenţiile în timp

ART. 17
Intervenţiile în timp asupra construcţiilor sunt fundamentate pe baza datelor furnizate de activitatea de urmãrire a comportãrii în exploatare a construcţiilor şi au drept scop menţinerea fondului construit la nivelul necesar al cerinţelor şi asigurarea funcţiunilor acestuia, inclusiv prin extinderea sau modificarea funcţionalitãţii iniţiale ca urmare a modernizãrii.
ART. 18
Lucrãrile executate asupra construcţiilor sunt, potrivit naturii şi scopului lor:
a) lucrãri de reparaţii curente determinate de uzura sau de degradarea normalã şi care au ca scop menţinerea stãrii tehnice a construcţiilor;
b) lucrãri de intervenţii: lucrãrile la construcţiile existente, inclusiv instalaţiile aferente, asimilate obiectivelor de investiţii, care constau în reparaţii capitale, transformãri, modificãri, modernizãri, consolidãri, reabilitãri termice, precum şi lucrãri de intervenţii pentru reabilitarea sau înlãturarea efectelor produse de acţiuni accidentale şi calamitãţi naturale, efectuate în scopul asigurãrii cerinţelor esenţiale de calitate şi funcţionale ale construcţiilor, potrivit destinaţiei lor.
ART. 19
(1) Lucrãrile de reparaţii curente constau în efectuarea, periodicã sau dupã necesitate, a unor lucrãri de remediere sau reparare ale pãrţilor vizibile ale elementelor de construcţie sau ale instalaţiilor şi echipamentelor, inclusiv înlocuirea unor piese uzate ale acestora.
(2) Aceste lucrãri se încadreazã în categoria "bunuri şi servicii", se aprobã în limita fondurilor alocate pentru aceastã activitate de cãtre ordonatorii de credite care au în administrare imobilele supuse intervenţiei respective, la titlul II "Bunuri şi servicii", articolul 20.02 "Reparaţii curente", conform Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobatã prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005 .
(3) Aprobarea executãrii lucrãrilor şi a documentaţiilor tehnico-economice de execuţie se dã de cãtre şeful unitãţii de administrare, în baza notei de constatare întocmite de responsabilul cu urmãrirea comportãrii în exploatare, iar recepţionarea şi decontarea lucrãrilor se efectueazã în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(4) Pentru lucrãrile în regie proprie, materialele utilizate se distribuie în partida "şantier" pe baza bonului de predare-transfer-restituire, urmând ca la recepţia lucrãrilor sã se întocmeascã situaţia de lucrãri cu extras de materiale anexat şi sã se completeze bonul de consum pentru materialele respective, în vederea scãderii acestora din evidenţã. Materialele neutilizate se retrag în depozit în baza bonului de predare-transfer-restituire.
(5) Notele de constatare se întocmesc conform modelului prevãzut în anexa nr. 2, stabilindu-se prin observare directã sau prin alte mijloace de investigare natura, volumul şi valoarea lucrãrilor ce trebuie executate în scopul obţinerii exigenţelor de performanţã iniţiale ale construcţiilor corespunzãtor nivelului cerinţelor esenţiale de calitate în vigoare la data executãrii lucrãrilor
(6) Aceste lucrãri se executã în regie proprie sau în antreprizã şi nu vor depãşi anual 5% din valoarea de înlocuire a construcţiei, aşa cum este definitã în prezentele instrucţiuni.
(7) Prin raport aprobat de ordonatorul de credite care administreazã imobilul din care face parte construcţia în cauzã, valoarea lucrãrilor de 5% din valoarea de înlocuire poate fi depãşitã cu valoarea lucrãrilor de zugrãveli şi vopsitorii, precum şi a unor lucrãri urgente, de intervenţie, necuprinse în notele de constatare şi care au apãrut ca urmare a unor avarii.
(8) Lucrãrile de reparaţii curente pentru spaţiile puse la dispoziţia structurilor Ministerului Internelor şi Reformei Administrative în baza unor contracte de comodat, hotãrâri ale consiliilor locale/judeţene/Consiliului General al Municipiului Bucureşti, pe perioade limitate de timp, sau a unor protocoale se vor efectua la intervalele de timp stabilite conform prevederilor contractului încheiat cu proprietarul/administratorul spaţiilor respective.
ART. 20
(1) Lucrãrile de reparaţii capitale cuprind lucrãri de reparare şi/sau consolidare şi constau în remedierea sau înlocuirea de elemente, detalii ori pãrţi de construcţii şi instalaţii ieşite din uz, ca urmare a exploatãrii normale sau acţiunii agenţilor de mediu, şi nu modificã parametrii tehnico-funcţionali ai construcţiei.
(2) În cadrul lucrãrilor de reparaţii capitale se efectueazã înlocuirea parţialã, totalã sau repararea unor elemente de construcţii ori pãrţi componente ale acestora, deteriorate ca urmare a uzurii fizice, în scopul aducerii lor la starea normalã de exploatare, în condiţiile asigurãrii nivelului cerinţelor esenţiale de calitate în vigoare la data executãrii lucrãrilor în acest context se poate executa: înlocuirea totalã sau parţialã a tâmplãriei uzate, a acoperişului, pardoselii, instalaţiilor funcţionale (electrice, gaze, sanitare, încãlzire, ventilaţie etc), a cãptuşelii la coşuri, a unor grinzi de rulare, a stâlpilor de transport al energiei electrice şi a altor elemente de construcţii.
(3) Pentru asigurarea nivelului cerinţelor esenţiale de calitate în vigoare la data executãrii lucrãrilor prevãzute la alin. (2), în cadrul lucrãrilor de reparaţii capitale se vor aduce construcţiilor şi unele îmbunãtãţiri, constând în creşterea indicelui de izolare termicã a clãdirii şi înlocuirea anumitor elemente corespunzãtoare nivelului tehnic din momentul execuţiei lucrãrilor cu materiale mai eficiente, sisteme constructive moderne etc.
(4) În cadrul lucrãrilor de reparaţii capitale nu se vor cuprinde lucrãri de dezvoltãri, adãugãri, supraetajãri prin care se mãreşte capacitatea construcţiilor existente sau lucrãri de racord de orice fel.
(5) Lucrãrile de reparaţii capitale se finanţeazã de la titlul X "Active nefinanciare", articolul 71.03 "Reparaţii capitale aferente activelor fixe", conform Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobatã prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005 , iar ofertarea, contractarea şi decontarea lucrãrilor se fac conform reglementãrilor legale în vigoare.
(6) Prin grija responsabilului cu urmãrirea în exploatare se completeazã cartea tehnicã a construcţiei cu toate documentele aferente intervenţiei asupra construcţiei.
(7) O reparaţie capitalã a unei construcţii se considerã eficientã din punct de vedere economic dacã nu depãşeşte 60% din valoarea de înlocuire a acesteia. Depãşirea acestui procent, dar nu mai mult decât valoarea de înlocuire a construcţiei, se poate face numai în baza unui studiu de fezabilitate avizat în condiţiile prezentelor instrucţiuni şi aprobat de ordonatorul principal de credite.
(8) Prin valoarea de înlocuire a unei construcţii se înţelege totalitatea cheltuielilor efectuate la data reevaluãrii pentru înlocuirea acesteia cu alta în stare nouã, cu caracteristici tehnico-economice similare celei care se înlocuieşte.
(9) În cadrul lucrãrilor de reparaţii capitale se executã şi lucrãri de reparaţii curente necesare, cu condiţia includerii lor în proiectul de execuţie. Necesitatea realizãrii acestora este analizatã de proiectant, care propune prin documentaţia de execuţie elaboratã natura şi volumul lucrãrilor de acest gen.
ART. 21
(1) Lucrãrile de modernizare pot cuprinde lucrãri de reconstruire, extindere, supraetajare, reparare sau consolidare, dupã caz.
(2) Lucrãrile prevãzute la alin. (1) se finanţeazã de la titlul X "Active nefinanciare", articolul 71.01 "Active fixe", alineatul 71.01.01 "Construcţii", conform Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobatã prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005 , şi se aprobã, conform reglementãrilor pentru obiectivele de investiţii şi lucrãri de reparaţii capitale, de cãtre ordonatorul principal de credite.
ART. 22
În cazul în care pe parcursul urmãririi în exploatare se constatã cã sunt necesare intervenţii înainte de termenul stabilit, unitatea de administrare efectueazã cercetarea administrativã prin care stabileşte cauzele care au provocat degradarea elementelor de construcţii sau de instalaţii înainte de termen, precum şi mãsurile luate pentru evitarea în viitor a degradãrilor premature.
ART. 23
Lucrãrile de intervenţie pentru înlãturarea efectelor unor acţiuni catastrofale, cum sunt seismele, inundaţiile, alunecãrile de teren, exploziile, se realizeazã cu prioritate şi se finanţeazã, de regulã, în anul producerii evenimentului, conform prevederilor legale în vigoare, prin rectificarea bugetelor alocate, reeşalonând sau amânând pentru altã etapã unele lucrãri care nu se impun cu necesitate, sau prin suplimentarea acestora, dupã caz.
ART. 24
Unitãţile de administrare ale cãror construcţii au suferit degradãri şi deteriorãri majore la structura de rezistenţã, provocate de seisme sau accidente, raporteazã eşaloanelor superioare natura degradãrilor care au provocat scoaterea acestora din funcţiune şi procedeazã la:
a) expertizarea construcţiilor de cãtre experţi atestaţi;
b) proiectarea lucrãrilor de consolidare în conformitate cu soluţiile din raportul de expertizã şi verificarea proiectelor de cãtre specialişti atestaţi ca verificatori de proiect sau operatori economici care au angajate persoane fizice atestate;
c) executarea lucrãrilor de consolidare de cãtre societãţi de construcţii, cu personal atestat pentru acest gen de lucrãri.
ART. 25
Aprobarea lucrãrilor de intervenţie pentru înlãturarea efectelor unor acţiuni catastrofale se face conform prevederilor legale pentru obiectivele de investiţii.
ART. 26
(1) Direcţia generalã management logistic şi administrativ şi Direcţia generalã financiarã elaboreazã împreunã cu inspectoratele generale şi cu celelalte unitãţi de administrare care nu fac parte din structura acestora programul multianual pentru punerea în siguranţã a fondului construit, care se actualizeazã anual în funcţie de resursele financiare ce sunt alocate de la buget pentru aceastã acţiune.
(2) Anual se alocã pentru bugetele de venituri şi cheltuieli un minim de 10% din totalul cheltuielilor cu lucrãrile de investiţii şi pentru achiziţii de imobile, pentru punerea în siguranţã a fondului construit aflat în administrarea ministerului, prin expertizare, proiectare şi realizare efectivã a lucrãrilor de consolidare.
ART. 27
Lucrãrile de reparaţii capitale, inclusiv cele de intervenţie pentru înlãturarea unor acţiuni catastrofale, precum şi cele de modernizare, realizate în obiective cu caracter militar, se autorizeazã în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului, ministrului apãrãrii naţionale, ministrului de interne, ministrului justiţiei, directorului Serviciului Român de Informaţii, directorului Serviciului de Informaţii Externe, directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, directorului Serviciului de Protecţie şi Pazã nr. 3.376/3.556/2.102/667C1/4.093/2.012/14.083/D821/1996 pentru aprobarea Condiţiilor de autorizare a construcţiilor cu caracter militar.
ART. 28
Devizele generale pentru lucrãri de reparaţii capitale, respectiv pentru cele de modernizare se reactualizeazã şi se aprobã ori de câte ori este nevoie, conform prevederilor legale, prin grija şi pe rãspunderea ordonatorilor de credite.
ART. 29
În situaţia în care lucrãrile de reparaţii capitale sau de modernizare constau în intervenţii asupra structurii de rezistenţã, la obţinerea autorizaţiei de construire este obligatoriu avizul de intervenţie asupra construcţiilor, eliberat de Serviciul controlul calitãţii în construcţii din Direcţia generalã management logistic şi administrativ.
ART. 30
Valoarea construcţiei se majoreazã cu valoarea cheltuielilor efectuate pentru lucrãrile de modernizare care au ca efect creşterea gradului de confort şi ambient sau reabilitarea şi modernizarea termicã a acesteia ori cu valoarea lucrãrilor de reparaţii capitale executate care conduc la mãrirea duratei de viaţã a imobilului.
ART. 31
Lucrãrile de demontãri-montãri baracamente şi alte construcţii provizorii de acest tip se realizeazã din fondurile alocate la titlul II "Bunuri şi servicii", articolul 20.02 "Reparaţii curente", conform Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobatã prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005 , dupã obţinerea pe planul de situaţie întocmit în acest scop a avizului eşalonului superior unitãţii de administrare, respectiv al Direcţiei generale management logistic şi administrativ.
ART. 32
Nu se admit lucrãri de recompartimentare, cum sunt desfiinţarea sau crearea de ziduri neportante şi practicarea de goluri în zidurile de compartimentare. În situaţii excepţionale, în care nevoile de muncã impun astfel de modificãri, acestea se executã dupã obţinerea în prealabil de la eşalonul superior, respectiv Direcţia generalã management logistic şi administrativ - Grupul de proiectare, în baza unui raport fundamentat, a avizului pe planul de nivel, cu modificãrile nestructurale propuse, care nu afecteazã structura de rezistenţã. Avizul se poate lua şi de la proiectantul iniţial al construcţiei.
ART. 33
(1) Evidenţa lucrãrilor de reparaţii curente, reparaţii capitale şi modernizare se ţine pentru fiecare construcţie pe fişe-tip, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3.
(2) Este interzisã schimbarea destinaţiei încãperilor, cu excepţia cazurilor temeinic justificate, situaţii pentru care aprobarea este datã de şeful unitãţii de administrare.
(3) Schimbarea destinaţiei unei clãdiri sau a unui imobil aflat în administrarea unui ordonator de credite bugetare în finanţarea directã a ordonatorului principal se poate face numai cu aprobarea Direcţiei generale management logistic şi administrativ, în baza unui raport justificativ întocmit şi prezentat pe cale ierarhicã de cãtre unitãţile de administrare interesate.
(4) Schimbarea destinaţiei unei clãdiri sau a unui imobil aflat în administrarea unui ordonator secundar de credite bugetare sau ordonator terţiar de credite în finanţarea unui ordonator secundar de credite se poate face numai cu aprobarea ordonatorului secundar de credite respectiv, atât pentru structura proprie, cât şi pentru ordonatorii terţiari din subordine, în baza unui raport justificativ întocmit şi prezentat pe cale ierarhicã de cãtre unitãţile de administrare interesate.
ART. 34
Modalitãţile de programare a lucrãrilor de intervenţii asupra construcţiilor şi de raportare a realizãrii stadiilor fizice şi valorice se stabilesc prin dispoziţii tehnice ale directorului general al Direcţiei generale management logistic şi administrativ.
ART. 35
(1) Şefii unitãţilor de administrare poartã întreaga rãspundere asupra desfãşurãrii în conformitate cu prevederile legale în vigoare a procedurilor de adjudecare a proiectãrii şi execuţiei, a contractãrii, finanţãrii, decontãrii şi recepţionãrii lucrãrilor.
(2) În comisiile de recepţie a lucrãrilor de construcţii, altele decât lucrãrile de reparaţii curente, participã şi specialişti din eşaloanele superioare ale unitãţilor de administrare şi din serviciile de specialitate din Direcţia generalã management logistic şi administrativ şi/sau, dupã caz, Direcţia generalã pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei.
ART. 36
Structurile logistice şi cele pentru comunicaţii şi informaticã din inspectoratele generale, Direcţia generalã management logistic şi administrativ şi Direcţia generalã pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei verificã modul de desfãşurare a activitãţii de urmãrire a comportãrii în exploatare a construcţiilor şi modul în care se realizeazã intervenţiile în timp asupra acestora şi iau mãsurile care se impun pentru înlãturarea deficienţelor constatate.
ART. 37
Încadrarea sau schimbarea din funcţie a personalului tehnic din structura de specialitate din unitãţile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative se face numai cu avizul direcţiilor de specialitate ale ordonatorilor secundari de credite sau al Direcţiei generale management logistic şi administrativ, pentru celelalte unitãţi.

CAP. II
Dispoziţii finale

ART. 38
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentele instrucţiuni.
ART. 39
Prezentele instrucţiuni se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul internelor şi reformei administrative,
Liviu Radu,
secretar de stat

Bucureşti, 28 noiembrie 2008.
Nr. 664.


ANEXA 1


MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
Unitatea de administrare


APROB
-------
Ordonator de credite,
........................
(grad, nume şi prenume)

S.S.


RAPORT DE CONSTATARE
Încheiat astãzi ...........


Subsemnatul (grad, nume şi prenume), autorizat responsabil cu urmãrirea comportãrii în timp a construcţiilor, autorizat cu nr. ....... din data ..............., am procedat la examinarea stãrii tehnice a construcţiei înregistrate în evidenţa de cadastru la nr. .........., cu destinaţia ..................., din cadrul imobilului denumit .............. .

1. Construcţia prezintã urmãtoarele deficienţe:
A. Degradãri: .................................................
B. Avarii: ....................................................

2. Cauzele deficienţelor: .....................................

3. Propuneri privind:
[] a) cunoaşterea stãrii tehnice a construcţiei prin efectuarea expertizãrii tehnice (în cazul deteriorãrii avansate a structurii de rezistenţã);
[] b) inspectarea extinsã (în cazul unor deteriorãri ce pot afecta rezistenţa, stabilitatea şi durabilitatea construcţiei);
[] c) necesitatea intervenţiei în timp asupra construcţiei, prin realizarea lucrãrilor de refacere (reparare dupã necesitate/consolidare) sau a lucrãrilor de modernizare de tipul:
.............................................................
[] d) demararea procedurii de desfiinţare (demolare) a construcţiei.

NOTĂ: Se va marca cu "X" situaţia propusã.

4. Documente anexate: fişa de inventariere a construcţiei, valoarea de înlocuire actualizatã a construcţiei, devizul estimativ al lucrãrilor de reparaţii necesare.

NOTĂ: Documentele menţionate la pct. 4 se trimit în copie, dacã este aleasã varianta "d" de la pct. 3



Responsabil cu urmãrirea curentã, Şeful structurii logistice,
Nume .................... Nume .......................
Prenume ................. Prenume ....................
Semnãtura ............... Semnãtura ..................
LS




ANEXA 2

MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
Unitatea.....................
Nr. ........ din ........


VIZAT
--------
Şeful unitãţii de administrare


NOTĂ DE CONSTATARE

În conformitate cu prevederile art. ...... din Instrucţiunile nr. ..../2007 privind urmãrirea comportãrii în exploatare a construcţiilor şi intervenţiile în timp asupra acestora, ................................, responsabil cu urmãrirea în exploatare a construcţiilor, numit prin OZU/DZU nr. ............, am procedat la verificarea periodicã a construcţiei înregistrate în evidenţa de cadastru cu nr. ....., cu destinaţia ..............., constatând cã sunt necesare a se efectua urmãtoarele lucrãri de întreţinere:



─────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Natura lucrãrii U.M. Cantitatea
crt. Valoarea estimativã (mii lei)
─────────────────────────────────────────────────────────────
.............................................................
.............................................................
.............................................................
.............................................................
.............................................................
.............................................................
.............................................................
.............................................................
.............................................................
.............................................................
.............................................................
.............................................................
.............................................................
─────────────────────────────────────────────────────────────

Lucrãrile se vor executa în regie proprie/antreprizã în perioada ..........
Responsabil cu urmãrirea în exploatare a construcţiilor:




ANEXA 3






MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
Unitatea ..........................


FIŞA-TIP
a cheltuielilor efectuate cu intervenţiile la clãdiri*)

Indicativul construcţiei

┌────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Anul şi valoarea cheltuielilor***) │
│ Natura ├──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┤
│lucrãrilor ...... │200...│200...│200...│20....│20....│20....│20....│20....│20....│ │
├────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│CURENTE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Total, din care │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Construcţii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Instalaţii sanitare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Instalaţii electrice│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Instalaţii încãlzire│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Lucrãri auxiliare**)│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│CAPITALE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Total, din care │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Construcţii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Instalaţii sanitare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Instalaţii electrice│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Instalaţii încãlzire│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Lucrãri auxiliare**)│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│MODERNIZĂRI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Total, din care │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Construcţii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Instalaţii sanitare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Instalaţii electrice│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Instalaţii încãlzire│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Lucrãri auxiliare**)│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│Intervenţii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│accidentale şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│amenajãri dupã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│avarii din │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│calamitãţi (valoarea│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│totalã/detaliatã) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┘


*) Se pãstreazã în dosarul de cadastru, la partea tehnicã, pe toatã perioada
folosirii clãdirii.
**) Se cuprind valorile lucrãrilor la anexe (împrejmuiri, drumuri, alei,
reţele exterioare etc), ce sunt cuprinse în devizul general al pavilionului principal.
***) Reprezintã valoarea situaţiilor definitive a lucrãrilor real executate.



-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016