Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI nr. 65.200 din 1 ianuarie 1970  cu privire la incheierea, desfasurarea si desfacerea contractului de munca, intocmirea carnetului de munca, acordarea drepturilor de asigurari sociale si evidenta activitatii personalului angajat de catre asociatia locatarilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI nr. 65.200 din 1 ianuarie 1970 cu privire la incheierea, desfasurarea si desfacerea contractului de munca, intocmirea carnetului de munca, acordarea drepturilor de asigurari sociale si evidenta activitatii personalului angajat de catre asociatia locatarilor

EMITENT: MINISTERUL MUNCII
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 1 din 1 ianuarie 1970
În vederea aplicãrii unitare a dispoziţiilor legale privind încheierea, executarea şi desfacerea contractului de munca, întocmirea carnetului de munca, acordarea drepturilor de asigurãri sociale şi evidenta activitãţii personalului angajat de cãtre asociaţiile locatarilor, se emit, cu avizul uniunii Generale a Sindicatelor din România, urmãtoarele instrucţiuni:
1. Contractul de munca al celor care lucreazã la asociaţia locatarilor, în conformitate cu prevederile art. 9 alin. 1 din hotãrîrea sus-menţionatã, se încheie în forma scrisã potrivit modelului anexat, şi cuprinde, în mod obligatoriu, durata pentru care se încheie (nedeterminatã, determinata), programul zilnic, sãptãmînal sau lunar de lucru, salariul precum şi alte condiţii asupra cãrora pãrţile au cãzut de acord.
De asemenea, în contractul de munca se va preciza dacã angajarea se face pe un post cu norma intreaga sau cu o jumãtate de norma. Se considera ca sînt cu o jumãtate de norma acele funcţii sau meserii pentru care programul de lucru este de 4 ore pe zi în medie lunarã.
Direcţiile pentru probleme de munca şi ocrotiri sociale vor comunica, în temeiul art. 99 din Codul muncii, organelor sindicale competente angajarile ce urmeazã a fi fãcute.
Contractele de munca se vizeazã de direcţiile pentru probleme de munca şi ocrotiri sociale cu ocazia întocmirii lor, cît şi la sfîrşitul fiecãrui an, cu care ocazie asociaţiile locatarilor vor prezenta dovezile pentru plata impozitului pe salariu, a contribuţiei pentru asigurãrile sociale şi a contribuţiei pentru pensia suplimentarã.
Pensionãrii pot fi angajaţi, prin contract de munca, de asociaţia locatarilor, în condiţiile cumulului pensiei cu salariul stabilite de <>art. 57-59 din Legea nr. 27/1966 şi <>art. 66-99 din H.C.M. nr. 252/1967 .
Funcţiile şi meseriile admise la cumul potrivit sus-citatei legi se stabilesc de cãtre comitetele executive ale consiliilor populare judeţene sau al municipiului Bucureşti, la propunerea direcţiei pentru probleme de munca şi ocrotiri sociale.
2. Evidenta activitãţii salariate pentru personalul angajat de asociaţia locatarilor, completarea şi ţinerea la zi a carnetului de munca şi întocmirea dosarului de pensionare se efectueazã de cãtre dirertiile pentru probleme de munca şi ocrotiri sociale.
La angajare, asociaţia locatarilor este obligatã sa ceara angajatului carnetul de munca, pe care-l va depune la direcţia pentru probleme de munca şi ocrotiri sociale o data cu contractul de munca prezentat la viza, de unde va fi eliberat la încetarea angajãrii.
Pentru persoanele care nu au mai fost în munca, direcţia pentru probleme de munca şi ocrotiri sociale va completa carnetul de munca în termen de 30 de zile de la angajare.
În carnetele de munca ale angajarilor care au trecut de la fostele administraţii de clãdiri la asociaţia locatarilor închiderea carnetului de munca se va face cu data de 1 iulie 1968 (data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 10/1968 ) sau cu data desfacerii contractului de munca în cazul în care unele persoane au continuat sa lucreze la întreprinderile de gospodãrie locativã şi dupã data intrãrii în vigoare a legii sus-menţionate, folosindu-se urmãtoarea înregistrare: "Încetat activitatea conform art. 20 lit. b din Codul muncii şi <>art. 54 din Legea nr. 10/1968 ".
În situaţiile în care încetarea activitãţii la fostele administraţii de clãdiri a survenit pentru motive neimputabile angajatului - arãtate la <>art. 11 din H.C.M. nr. 1678/1969 - şi încadrarea în munca la asociaţia locatarilor a avut loc în termen de 90 de zile de la data desfacerii contractului de munca, la capitolul IX col. 2 se va mentiona: "Angajat cu drepturile prevãzute în <>H.C.M. nr. 1678/1969 ".
Pentru persoanele care se angajeazã cu o jumãtate de norma, în condiţiile prevãzute la pct. 1 alin. 2 din prezentele instrucţiuni, în col. 2 din carnetnl de munca se va adauga la înregistrarea privind angajarea: "Cu 1/2 norma".
La col. 8 de la cap. IX din carnetul de munca, ca temei al înregistrãrii angajãrii, se va mentiona în toate cazurile: "Contract de munca nr. ............ din ............, vizat de Direcţia pentru probleme de munca şi ocrotiri sociale a ...............".
Încetarea activitãţii se înscrie în carnet pe baza comunicãrii fãcute în acest sens de cãtre asociaţia locatarilor care va cuprinde toate elementele prevãzute de art. 21 din Codul muncii.
Asociaţia locatarilor este obligatã sa comunice de îndatã direcţiei pentru probleme de munca şi ocrotiri sociale orice schimbare intervenita în raporturile de munca ale angajaţilor, care va fi înscrisã în carnetul de munca în termen de 5 zile de la data comunicãrii.
De asemenea, actele privind schimbãrile intervenite în starea civilã şi pregãtirea profesionalã a angajaţilor, pe care aceştia sînt obligaţi sa le prezinte asociaţiei în termen de 15 zile de la producerea schimbãrii, vor fi trimise de îndatã direcţiei pentru probleme de munca şi ocrotiri sociale, care va efectua înscrierile respective în carnetul de munca în termen de 5 zile de la data primirii actelor.
Pentru personalul care presteazã munca în condiţiile prevãzute de <>art. 9 alin. 2 şi 6 din H.C.M. nr. 1678/1969 nu se întocmeşte carnet de munca, deoarece acest personal nu are calitatea de angajat. De asemenea, activitatea desfasurata în condiţiile sus-menţionate, neconstituind vechime în munca, nu poate fi înregistratã în carnetele de munca pe care aceste persoane le-ar avea întocmite anterior.
Efectuarea celorlalte înregistrãri în carnetul de munca se face potrivit Regulamentului pentru aplicarea Decretului nr. 90/1960 cu privire la carnetul de munca şi celorlalte dispoziţii în vigoare în legatura cu carnetul de munca.
Adeverintele necesare dovedirii calitãţii de angajat (la policlinica, şcoala, unitãţi comerciale etc.) se vor elibera de cãtre comitetul asociaţiei locatarilor, fiind semnate de preşedinte.
3. Salariul ce se acorda angajaţilor asociaţiei locatarilor se plãteşte, potrivit prevederilor art. 41 din Codul muncii, în numerar. În cazul în care acestor angajaţi li se asigura şi unele avantaje (scutirea de chirie, de plata cotelor de întreţinere etc.), în contractul de munca se va specifica şi echivalentul în bani al acestor avantaje, suma care inpreuna cu cea primitã în numerar formeazã salariul convenit ce se înscrie în carnetul de munca la cap. IX col. 7.
4. Contribuţia pentru asigurãrile sociale de stat se calculeazã potrivit H.C.M. nr. 4161/1953 , aplicindu-se cota de 10% asupra salariului convenit, stabilit conform pct. 3 din prezentele instrucţiuni.
Decontarea veniturilor şi cheltuielilor de asigurãri sociale şi a celor privind pensia suplimentarã se face lunar, prin dispoziţie de plata la Banca Nationala a Republicii Socialiste România în conturile colectoare pentru constituirea fondului de asigurãri sociale şi a fondului pentru pensia suplimentarã ale direcţiilor pentru probleme de munca şi ocrotiri sociale.
Contribuţia angajaţilor pentru pensia suplimentarã se calculeazã la salariul pe baza cãruia s-a calculat contribuţia pentru asigurãrile sociale de stat.
5. Stabilirea, calcularea şi plata drepturilor de asigurãri sociale cuvenite angajaţilor asociaţiei locatarilor se fac începînd cu drepturile aferente lunii aprilie 1970, prin direcţiile pentru probleme de munca şi ocrotiri sociale.
Salariul pe baza cãruia se calculeazã ajutoarele în cadrul asigurãrilor sociale de stat cuvenite acestor angajaţi este salariul asupra cãruia se plãteşte contribuţia pentru asigurãrile sociale.
Certificatele de concedii medicale trebuie sa poarte şi viza preşedintelui comitetului asociaţiei locatarilor, cu care ocazie se va mentiona dacã angajatul (beneficiar al ajutorului) este sau nu pensionar şi ca pe perioada respectiva nu i se plãteşte salariul, iar ordinele de plata de pe aceste certificate vor fi completate cu datele privind natura contractului de munca, vechimea neîntreruptã în munca etc.
Plata ajutoarelor pentru incapacitate temporarã de munca, a altor drepturi în cadrul asigurãrilor sociale de stat de care beneficiazã angajatul (ajutoare în caz de deces, pentru procurarea de proteze etc.), precum şi a drepturilor din pensie ce se cuvin, în condiţiile prevãzute de reglementãrile în vigoare, pensionarilor angajaţi, se face pe baza aprobãrii directorului direcţiei pentru probleme de munca şi ocrotiri sociale, dupã viza controlului preventiv.
Plata acestor drepturi se face la data cînd se achitã salariile pentru salariaţii direcţiei pentru probleme de munca şi ocrotiri sociale.
Pentru angajaţii care îşi desfãşoarã activitatea în alte localitãţi decît resedinta de judeţ, stabilirea şi calcularea drepturilor de asigurãri sociale se fac de cãtre comitetele executive ale consiliilor populare din localitãţile respective, iar plata acestor drepturi se face din contribuţia de asigurãri sociale aferentã salariilor angajaţilor consiliului popular respectiv, o data cu plata drepturilor de asigurãri sociale cuvenite acestor din urma angajaţi.
Potrivit instrucţiunilor T. 128/1966 ale Consiliului Central al Uniunii Generale a Sindicatelor şi Ministerului Finanţelor, decontarea acestor plati cu bugetul asigurãrilor sociale de stat se face de consiliile populare plãtitoare o data cu decontarea contribuţiei pentru salariaţii proprii.
6. Lucrãrile prevãzute în prezentele instrucţiuni vor fi executate de salariaţi anume desemnaţi de directorul direcţiei pentru probleme de munca şi ocrotiri sociale. În îndeplinirea acestor sarcini salariaţii respectivi vor fi sprijiniti de cãtre oficiile şi serviciile din cadrul direcţiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti.
În ceea ce priveşte încheierea şi vizarea contractelor de munca, întocmirea şi ţinerea la zi a carnetelor de munca, evidenta activitãţii salariate şi întocmirea dosarului de pensie pentru angajaţii asociaţiei locatarilor din localitãţile în care nu exista unitãţi ale direcţiei pentru probleme de munca şi ocrotiri sociale, aceste lucrãri se vor efectua de cãtre salariaţi însãrcinaţi de directorul direcţiei judeţene din oficiul municipal (orasenesc) cel mai apropiat.

ANEXA 1




CONTRACT DE MUNCA

Între asociaţia locatarilor din .................................. str. ............................ nr. .... blocul ....... sectorul ............. telefon ............. reprezentatã prin ............... preşedintele comitetului asociaţiei, şi ................... domiciliat în ............................... str. ................ nr. ...... blocul ........... scara ..... etajul ......... apartamentul ............. sectorul ............., avînd buletinul de identitate seria ............... nr. ............... eliberat de .......................... la data de ..................... a intervenit, în baza <>art. 9 alin. 1 din H.C.M. nr. 1678/1969 , prezentul contract de munca în urmãtoarele condiţii:
1. Perioada pentru care se încheie contractul este de*) ...................
2. Funcţia (meseria) pentru care se încheie contractul: .................., avînd urmãtoarele atribuţii: ................................................... ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................
3. Timpul de lucru este de**) .................. ore/zi, repartizate astfel: ............................................................................... ................................................................................ ................................................................................
4. Ziua de repaus sãptãmînal se stabileşte a fi***) ........................
5. Salariul lunar convenit este de .......... lei, din care în numerar ........... lei, şi ............ lei echivalentul urmãtoarelor avantaje: ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................
Plata salariului se face potrivit prevederilor art. 40 din Codul muncii, la urmãtoarele date: ........................
6. Asociaţia locatarilor are obligaţia:
- sa suporte şi sa achite lunar contribuţia pentru asigurdrile sociale de stat;
- sa depunã lunar contribuţia de 2% pentru pensia suplimentarã şi impozitul pe salariu, pe care le suporta angajatul;
- sa prezinte organelor direcţiilor pentru probleme de munca şi ocrotiri sociale - la încheierea contractului şi la sfîrşitul fiecãrui an (dacã nu intervin modificãri în cursul anului) - contractul de munca al angajatului pentru a fi vizat.

PREŞEDINTELE COMITETULUI ANGAJAT,
ASOCIAŢIEI LOCATARILOR
Vizat şi înregistrat sub nr. .........
din ..................................
D.P.M.O.S. a judeţului ...............

L.S. SEMNATURA ..................

__________
*) În cazul în care nu se stabileşte durata contractului de munca, se scrie pe durata nedeterminatã.
**) În cazul angajãrii cu norma, se va preciza aceasta.
***) Duminica sau alta zi a saptaminii;


VIZE ANUALE
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Semnatura
Data salariatului care
──────────────── Formula de viza vizeazã şi ştampila
anul, luna, ziua unitãţii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- impozitul pe salariu, de la ...........
.............. pînã la ...................
chitanţa (borderoul) nr.*) ...............
..........................................
- contribuţia pentru asigurãrile sociale,
de la ....................................
1970 pînã la ..................................
chitanţa (borderoul) nr.*) ...............
..........................................
- Contribuţia 2% pentru pensia suplimentarã,
de la ....................................
pînã la ..................................
chitanţa (borderoul) nr.*) ...............
..........................................

1971 ...........................................
1972 ...........................................
1973 ...........................................
1974 ...........................................
1975 ...........................................
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

────────────
*) Se trec numerele celor 12 chitanţe (borderouri) prin care se face dovada plãţii lunare a impozitului, contribuţiei pentru asigurãri sociale şi a contribuţiei de 2% pentru pensia alimentara

MENŢIUNI ÎN LEGATURA CU DESFACEREA CONTRACTULUI DE MUNCA
(data, motivul, temeiul legal al desfacerii contractului)

..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................

Semnatura salariatului de la D.P.M.O.S.
care înregistreazã menţiunile,
L.S.
............................

NOTA:
- Contractul de munca se încheie în trei exemplare, dintre care un exemplar se pãstreazã la direcţia pentru probleme de munca şi ocrotiri sociale şi cîte un exemplar de cãtre asociaţia locatarilor şi angajat.
- Angajaţii asociaţiei locatarilor beneficiazã de toate drepturile ce decurg din calitatea de angajat în condiţiile prevãzute de lege.


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016