Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI nr. 60.913 din 1 iunie 1949  privitoare la aplicarea legii timbrului si legii impozitului asupra operatiunii de executari, prestatiuni de serviciu si transporturi si legii impozitului pe spectacole    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI nr. 60.913 din 1 iunie 1949 privitoare la aplicarea legii timbrului si legii impozitului asupra operatiunii de executari, prestatiuni de serviciu si transporturi si legii impozitului pe spectacole

EMITENT: DIRECTIA VENITURILOR DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 35 din 4 iunie 1949
1. Cererile întreprinderilor naţionalizate pentru transcrierea pe numele lor a imobilelor intrate în patrimoniul Statului prin efectul nationalizarii întreprinderilor, sunt scutite atât de plata impozitului de 17%, prevãzut de <>art. 3 din Legea nr. 6 din 1949 , pentru taxele şi impozitele de timbru, cat şi de taxele de timbru prevãzute în <>art. 3 din Decretul nr. 2 din 1949 , pentru stabilirea tarifului taxelor de timbru.
2. Actele în legatura cu navigaţia vaselor şi tranzitul mãrfurilor se timbreazã în conformitate cu dispoziţiunile Decretului nr. 2 din 1949 , pentru stabilirea taxelor de timbru dupã cum urmeazã:
Rolul de echipaj, art. 27, lei 50.
Rolul de echipaj provizoriu, art. 27, lei 50.
Interogatoriul vaselor, art. 1, lei 20.
Permisul de acostare, art. 27, lei 50.
Permisul de plecare, art. 27, lei 50.
Permisul de noapte, neimpozabil.
Permisul de 48 ore, neimpozabil.
Livretul de marinar, art. 13, lei 50.
Legitimatia membrilor familiei, art. 13, lei 50.
Legitimatia pentru uniforma, neimpozabil.
Brevete, art. 12, lei 350.
Certificat de capacitate, art. 27, lei 50.
Contracte de inrolare, neimpozabil.
Autorizaţia de imbarcare provizorie tip marinar necalificat, neimpozabil.
Carnete de ambarcatiune, art. 13, lei 50.
Apendice de orice categorie, art. 27, lei 50.
Permise de navigaţie, art. 27, lei 50.
Inventare pentru slepuri şi remorchere, neimpozabil.
Certificatul de tonaj fluvial şi maritim, art. 27, lei 50.
Certificat de naţionalitate, art. 27, lei 50.
Buletin de pilotaj, neimpozabil.
Proces-verbal de romanizare, neimpozabil.
Anunţ de sosirea vaselor, art. 1, lei 20.
Certificat de siguranta navigaţiei, art. 27, lei 50.
Certificat de siguranta radiotelegrafica, art. 27, lei 50.
Certificatul franc-bord, art. 27, lei 50.
Actele de cabotaj, art. 1, lei 20.
Actele de tranzit, art. 1, lei 20.
Rolul de barca, art. 27, lei 50.
Actele de vizita şi patentele de sãnãtate ale vaselor, art. 27, lei 50.
Manifestele parţiale şi generale, art. 1, lei 20.
Declaraţiile de bord, art. 1, lei 20.
Permisul de încãrcare şi descãrcare, art. 1, lei 20.
Orice alte vize ulterioare eliberãrii actelor de mai sus, fãcute de cãtre autoritãţi, se timbreazã, conform art. 27, cu timbrul de 50 lei.
Duplicatele actelor de mai sus se timbreazã, conform art. 24, cu timbru de 40 lei.
Timbrul achitat este valabil pentru timpul şi distanta prevãzute în act.
3. Potrivit <>art. 16 din Legea nr. 6 din 1949 , autoritãţile publice, notarii publici şi orice organe jurisdicţionale, nu vor putea da curs cererilor, fãrã justificarea plãţii taxelor şi impozitelor de timbru.
4. Prin art. 16, pct. 57, din Instrucţiunile publicate în Monitorul Oficial nr. 10 din 13 Ianuarie 1949, s-a precizat ca, autoritatea nu va putea inregistra apelul sau recursul fãrã plata taxelor de timbru.
În consecinta, şi cererile de apel sau de recurs în materie fiscalã nu vor fi înregistrate, dacã nu sunt timbrate conform Decretului nr. 2 din 1949 .
Declaraţiile pentru vãrsarea taxelor pe mãsuri şi greutãţi, se timbreazã cu timbru de 20 lei, conform <>art. 1 din Decretul nr. 2 din 1949 .
5. Copiile, eliberate la cererea pãrţilor de pe actele aflate la instituţiile publice şi notarii publici, chiar dacã sunt certificate pentru conformitate, se timbreazã cu timbru de 40 lei, prevãzut de <>art. 24 din Decretul nr. 2 din 1949 .
Atestarile pentru conformitate, fãcute de cãtre instituţiile publice şi notarii publici pe copiile prezentate de cãtre petitionari împreunã cu actul de pe care s-a întocmit copia, se timbreazã cu timbru de 50 lei, conform <>art. 31 din Decretul nr. 2 din 1949 .
Dacã se cere legalizarea unei copii care a suportat taxa de timbru, conform <>art. 24 din Decretul nr. 2 din 1949 , se va achitã şi taxa de timbru de 50 lei, conform art. 31 din acelaşi decret.
6. Spre deosebire de acţiunile penale, introduse direct de partea civilã, precum şi de cererile de apel, şi recurs în aceleaşi acţiuni, care suporta impozitele de 3,50% şi 2% conform <>art. 41 şi 42 din Decretul nr. 2 din 1949 , cererile de recurs ale partii civile, în acţiunile penale puse în mişcare de Parchet, suporta numai taxele de timbru prevãzute în art. 39 din acelaşi decret, indiferent de cuantumul despãgubirilor ce ar conţine.
La despãgubirile civile acordate de judecata în asemenea acţiuni, se datoreazã impozitul proporţional de timbru de 1%, prevãzut de art. 45, lit. e, din acelaşi decret, numai la cererea de investire cu formula executorie.
7. Paragraful 64 din Instrucţiunile la legea taxelor şi impozitelor de timbru, publicatã în Monitorul Oficial nr. 10 din 13 ianuarie 1949 se modifica dupã cum urmeazã:
"Pentru moştenitorii sau legatarii care vor fi gasiti ca nu au fãcut declaraţie în termen, legea prevede, ca pe lângã plata impozitului şi majorãrilor legale vor fi pedepsiţi cu o amenda egala cu impozitul datorat.
În cazul când din proprie initiativa, depun aceasta declaraţie peste termenul de 3 luni, sancţiunea consta numai în majorãri".
8. Majorarea de 0,4, pentru fiecare zi de întârziere, prevãzut în <>art. 16 din Legea nr. 6 din 1949 pentru nedepunerea în termenul de 3 luni, prevãzutã de art. 11 din aceeaşi lege, a declaraţiilor de impunere la succesiuni, curge din ziua expirãrii acestui termen şi pana la data procesului-verbal de stabilirea impunerii.
Dacã dupã expirarea termenului de 3 luni s-a dat declaraţie din proprie initiativa, majorarea de 0,4%, se va calcula pentru fiecare zi de la expirarea termenului de 3 luni şi pana la data înregistrãrii declaraţiei.
Pentru timpul anterior datei de 1 Ianuarie 1949 se va calcula o majorare unica de 10%.
9. Prestatiunile de serviciu (arat, grapat, semanat, cosit, etc.), fãcute cu utilajul propriu al aceluia care presteazã aceste servicii, în cadrul muncilor agricole, suporta impozitul de 3%, prevãzut de Legea nr. 7 din 1949 .
10. Instituţiile şi întreprinderile cãrora li se executa lucrãri şi presteazã servicii de cãtre alţii, sunt obligate sa retina impozitele prevãzute de Legea nr. 7 din 1949 , şi sa le verse Statului, chenzinal.
11. La executãrile de lucrãri şi reparaţiile fãcute pentru alţii de cãtre atelierele şcolilor, se datoreazã impozitul prevãzut de Legea nr. 7 din 1949 .
Produsele puse în circulaţie de cãtre aceste ateliere, obţinute din materialul şcolii, sunt scutite de impozitul pe cifra de afaceri, conform <>art. 8 din Legea nr. 4 din 1949 .
Când însã, se pun în circulaţie produse obţinute din materialul adus de clienţi, se datoreazã impozitul pe cifra de afaceri.
12. La toate operaţiunile de instalaţii de gaz şi reparaţiile acestor instalaţii, se datoreazã impozitul de 15%, prevãzut în Legea nr. 7 din 1949 .
Dacã materialele şi aparatele ce se instaleaza provin din fabricatia proprie a aceluia care face instalarea, la valoarea materialului, inclusiv favoarea manoperei, se datoreazã numai impozitul pe cifra de afaceri.
13. Spectacolele artistice, teatrale şi cinematografice, concertele, auditiile muzicale, conferinţele, manifestãrile sportive şi alte asemenea, organizate de Asociaţia pentru strângerea legãturilor cu U.R.S.S., (A.R.L.U.S.), se scutesc de impozitul pe spectacole, prevãzut în <>Legea nr. 5 din 1949 , cu conditiunea ca aceste manifestãri sa fie proprii şi sa nu aibã caracter de continuitate.
14. Impozitul succesoral, aferent bunurilor naţionalizate, transmise prin deces, anterior nationalizarii, pentru care legea prevede ca se acorda despãgubiri, se va trece în contul despãgubirilor, conform <>art. 2 din Legea nr. 8 din 1949 , şi Instrucţiunilor Directiunii Generale a Bugetului cu nr. 35.200 din 31 Decembrie 1948.
Operaţiunea se face numai pe baza cererii moştenitorilor respectivi şi numai dupã o prealabilã verificare în fapt din care sa se constate ca, bunurile pentru care se cere trecerea impozitului în contul despãgubirilor, fac în adevãr parte din inventarul întocmit cu ocazia nationalizarii, precum şi dacã legile de nationalizare prevãd despãgubiri pentru titularii dreptului de proprietate a bunurilor respective.
Pentru succesiunile deschise dupã data nationalizarii şi pentru care moştenitorii au dreptul la despãgubirile ce legea le acorda titularilor bunurilor naţionalizate, impozitul succesoral se va calcula la valoarea realã de circulaţie a bunurilor din momentul nationalizarii, valoare care, numai pentru stabilirea impozitului succesoral se prezuma a fi egala cu valoarea despãgubirilor ce se vor acorda şi trece în contul despãgubirilor, urmând ca, dupã fixarea acestor despãgubiri, impozitul succesoral sa fie recalculat în funcţie de despãgubirile acordate şi de intreaga avere mostenita.
Pentru defalcarea impozitului succesoral, aferent bunurilor naţionalizate, se va avea în vedere urmãtorul exemplu:
Valoarea totalã a activului succesoral impozabil este de 10.000.000 lei, din care valoarea bunurilor naţionalizate este de 8.000.000 lei.
Impozitul succesoral calculat cu cotele de 4-15%, la valoarea de 10.000.000 lei, este de 1.209.000 lei.
Prin regula de trei simpla se determina impozitul aferent valorii bunurilor naţionalizate, care urmeazã a fi trecut în contul despãgubirilor, astfel:
Pentru 10.000.000, corespunde impozitul de 1.209.000 lei
Pentru 8.000.000, corespunde un impozit de

1.209.000 x 8.000.000
--------------------- = 967.200 lei
10.000.000

Cererile pentru trecerea impozitului succesoral în contul despãgubirilor se vor rezolva de cãtre Secţiunea financiarã a locului unde s-a deschis succesiunea.
15. Impozitul succesoral aferent bunurilor expropriate şi pentru care legile de expropriere nu prevãd despãgubiri, se va da la scãdere în mãsura în care n-a fost plãtit.
Scãderea se va face numai pe baza cererii moştenitorilor respectivi adresatã sectiei financiare a locului unde s-a deschis succesiunea, însoţitã şi de dovada prin care se atesta exproprierea, eliberata de autoritatea competinte.
Defalcarea impozitului succesoral, aferent bunurilor expropriate, care urmeazã a fi dat la scãdere, se va face în acelaşi mod ca şi la punctul 14 de mai sus.

p. Ministru,
Al. Iacob

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016