Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI nr. 549 din 18 iulie 2008  privind organizarea cadastrului pentru structurile din Ministerul Internelor si Reformei Administrative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI nr. 549 din 18 iulie 2008 privind organizarea cadastrului pentru structurile din Ministerul Internelor si Reformei Administrative

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 582 din 1 august 2008

Având în vedere prevederile <>Legii cadastrului şi a publicitãţii imobiliare nr. 7/1996 , republicatã, ale <>Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publicã şi regimul juridic al acesteia, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 2 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 428/2007 pentru aprobarea Precizãrilor privind inventarierea bunurilor din domeniul public al statului, Regulamentului privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciarã, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã nr. 634/2006, Regulamentului de organizare şi funcţionare a birourilor de cadastru şi publicitate imobiliarã, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã nr. 633/2006, cu modificãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 ,

ministrul internelor şi reformei administrative emite urmãtoarele instrucţiuni:

CAP. I
Principii generale

ART. 1
(1) Cadastrul general este sistemul unitar şi obligatoriu de evidenţã tehnicã, economicã şi juridicã a tuturor imobilelor de pe teritoriul ţãrii.
(2) Cadastrul imobilelor aflate în administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative se organizeazã ca subsistem de evidenţã şi inventariere sistematicã a acestora, cu respectarea normelor tehnice elaborate de Agenţia Naţionalã de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã, denumitã în continuare ANCPI, şi a datelor de bazã din cadastrul general. Pentru imobilele aflate în administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative se organizeazã cadastrul intern, format din datele şi documentele cuprinse în dosarele de cadastru intern, registre şi aplicaţii informatice.
ART. 2
Termenii utilizaţi în cuprinsul prezentelor instrucţiuni au urmãtorul înţeles:
a) entitãţile de bazã ale sistemului de evidenţã a cadastrului general - parcela, construcţia şi proprietarul;
b) imobil - una sau mai multe parcele alãturate, cu sau fãrã construcţii, aparţinând aceluiaşi ordonator de credite, situat pe teritoriul unei unitãţi administrativ-teritoriale, indiferent de categoria de folosinţã şi este identificat printr-un numãr cadastral unic;
c) parcelã - suprafaţa de teren având o singurã categorie de folosinţã;
d) plan topografic - reprezentare convenţionalã, în plan, analogicã sau digitalã, a unei suprafeţe de teren într-o proiecţie cartograficã şi într-un sistem de referinţã;
e) plan cadastral de bazã - plan tematic întocmit pentru nevoile cadastrului general, pe care sunt redate detaliat poziţia şi numerele cadastrale ale imobilelor, parcelelor, categoriile de folosinţã ale terenurilor şi construcţiile permanente;
f) sistemul informaţional al cadastrului - o organizare de baze de date grafice şi alfanumerice de evidenţã tehnicã, economicã şi juridicã referitoare la imobile şi la proprietarii acestora;
g) planul de amplasament şi delimitare a imobilului documentul grafic întocmit la o scarã convenabilã, pe care se înscriu datele de localizare şi de identificare a imobilului, categoriile de folosinţã ale parcelelor, construcţiile, precum şi vecinãtãţile acestora;
h) unitate de administrare a unui imobil - ordonatorul de credite care are înscris în evidenţa contabilã imobilul deţinut pe baza documentelor legale de preluare în folosinţã;
i) utilizator de imobil - structura Ministerului Internelor şi Reformei Administrative care utilizeazã, pe baza unor documente legale, imobile sau spaţii din acestea, care aparţin altui proprietar sau unitãţi de administrare.
ART. 3
Evidenţa imobilelor utilizate de structurile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative pe baza unor documente legale perfectate între unitatea utilizatoare şi alţi proprietari sau instituţii - contract de închiriere, contract de concesiune, protocoale, convenţii - se organizeazã separat.
ART. 4
Cadastrul se organizeazã pentru imobilele din domeniul public sau privat al statului aflate în administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative prin unitãţile de administrare.

CAP. II
Componenţa cadastrului

ART. 5
Cadastrul intern este format din documentele cuprinse în dosarele de cadastru intern, registrele şi aplicaţiile informatice. Structura şi conţinutul documentaţiei de cadastru se realizeazã în conformitate cu prevederile Regulamentului privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciarã, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã nr. 634/2006.
ART. 6
(1) În registre sunt trecute date sintetice, referitoare la situaţia juridicã şi tehnicã a imobilelor, care permit identificarea rapidã a acestora. Registrele se întocmesc de cãtre specialiştii serviciului patrimoniu imobiliar la Direcţia generalã management logistic şi administrativ pentru toate imobilele aflate în administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, precum şi la fiecare unitate de administrare pentru imobilele folosite în mod direct de aceasta, de serviciile similare.
(2) La nivelul ordonatorilor secundari de credite care au în subordine ordonatori terţiari de credite se cuprind în registru şi imobilele folosite în mod direct de aceştia.
ART. 7
Baza de date redactatã se arhiveazã şi sub formã de înregistrãri pe suporturi accesibile echipamentelor de prelucrare automatã a datelor, prin implementarea aplicaţiilor informatice, special elaborate în acest sens, a cãror evidenţã se ţine potrivit prevederilor legale în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate.
ART. 8
Dosarul de cadastru intern este compus din 3 pãrţi: juridicã, tehnicã şi administrativã.
ART. 9
Partea juridicã a dosarului de cadastru intern este formatã din documente pe baza cãrora se stabilesc drepturile instituţiei asupra imobilului:
a) actul care atestã dreptul statului asupra imobilului;
b) actul care atestã dreptul de administrare al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative asupra imobilului;
c) documentul care atestã dreptul de folosinţã al unitãţii asupra imobilului;
d) extras de carte funciarã în care sã fie înregistratã situaţia actualã a imobilului conform documentaţiei cadastrale elaborate în acest sens, respectând normele ANCPI. Se obţine în urma recepţiei de cãtre oficiile de cadastru teritoriale a unei documentaţii cadastrale întocmite conform cap. III, susţinutã prin documente juridice de deţinere a imobilului;
e) documentele pregãtitoare emiterii actelor menţionate la lit. a) şi b);
f) acte juridice definitive privind soluţionarea revendicãrilor asupra imobilului sau a unor pãrţi ale acestuia.
ART. 10
(1) Partea tehnicã prin care se stabilesc datele de identificare şi caracteristicile imobilului este formatã din:
a) plan de încadrare în zonã: întocmit la o scarã convenabilã - 1:2000-1:25000, în funcţie de dimensiunea localitãţii, care sã conţinã suficiente elemente pentru stabilirea poziţiei imobilului în intravilanul sau extravilanul localitãţii şi care se obţine de la oficiile teritoriale de cadastru şi publicitate imobiliarã;
b) plan de amplasament şi delimitare a imobilului: întocmit la scarã, pe bazã de mãsurãtori, pentru determinarea poziţiei, vecinãtãţilor, configuraţiei şi mãrimii suprafeţelor pe destinaţii, categorii de folosinţã, precum şi ale construcţiilor;
c) planul reţelelor exterioare din incinta imobilului;
d) fişa tehnicã generalã de inventariere a imobilului, conform anexei A;
e) fişa tehnicã generalã de inventariere a fiecãrei construcţii, conform anexei B;
f) releveu - plan orizontal realizat pentru fiecare nivel al unei construcţii.
(2) Documentele menţionate la lit. c), d), e) şi f) se întocmesc de cãtre unitatea de administrare în 3 exemplare.
(3) Documentele de la lit. a) şi b) trebuie avizate de oficiile judeţene de cadastru şi publicitate imobiliarã în urma recepţiei documentaţiei cadastrale întocmite conform art. 16.
ART. 11
Planurile de amplasament şi delimitare se elaboreazã în conformitate cu Regulamentul privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciarã, aflat în vigoare, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã nr. 634/2006. Acestea conţin şi o legendã cu toate construcţiile, numerotate conform fişelor de inventariere de la art. 10 lit. d) şi e) şi destinaţia actualã, întocmitã de un specialist al unitãţii de administrare. Dupã inserarea legendei, acestea vor fi avizate pentru conformitate de cãtre ordonatorul de credite care foloseşte în mod direct imobilul.
ART. 12
(1) Lucrãrile tehnice cadastrale se realizeazã prin specialişti ai structurilor specializate ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, abilitaţi în acest sens conform legislaţiei în vigoare.
(2) În situaţii temeinic justificate, cu acordul specialiştilor Biroului tehnic pentru mãsurãtori topografice din cadrul Direcţiei generale management logistic şi administrativ, lucrãrile tehnice de cadastru se pot realiza de cãtre persoane juridice sau fizice autorizate, cu respectarea procedurilor legale pentru achiziţionarea de servicii în limita fondurilor prevãzute şi alocate pentru aceste acţiuni.
ART. 13
(1) Releveele se pãstreazã la cartea tehnicã a fiecãreia dintre construcţiile care sunt în incinta imobilului.
(2) Cartea tehnicã a construcţiei se constituie, conform prevederilor legale în vigoare, într-un exemplar, prin grija unitãţii de administrare şi se pãstreazã de cãtre aceasta împreunã cu evidenţa de cadastru a imobilului.
ART. 14
Partea administrativã este alcãtuitã din:
a) documente din care sã rezulte valoarea terenului: fişa mijlocului fix, protocol de predare-primire;
b) documente din care sã rezulte valoarea fiecãrei construcţii: fişa mijlocului fix, protocol de predare-primire;
c) procesul-verbal de predare-primire a stãrii de fixaţie a construcţiilor;
d) documente referitoare la spaţiile din imobil utilizate de alte structuri ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, instituţii, persoane fizice sau juridice, cum sunt hotãrâri ale Guvernului, contracte de închiriere, contracte de concesiune, protocoale, convenţii;
e) fişa pentru evidenţierea naturii şi valorilor lucrãrilor de întreţinere şi reparaţii realizate la construcţii şi instalaţiile aferente;
f) documente ce vizeazã scoaterea din funcţiune şi desfiinţarea parţialã sau totalã a construcţiilor.

CAP. III
Întocmirea documentaţiilor de cadastru

ART. 15
(1) Documentaţiile de cadastru se întocmesc într-un dosar unic, ce include atât partea tehnicã necesarã recepţiei cadastrale, cât şi partea juridicã necesarã înscrierii în cartea funciarã.
(2) Dupã recepţia cadastralã şi înscrierea actelor şi faptelor juridice în cartea funciarã, beneficiarului i se elibereazã încheierea de carte funciarã, extrasul de carte funciarã şi planul de amplasament şi delimitare a imobilului.
ART. 16
Realizarea documentaţiilor necesare înscrierii în cartea funciarã a actelor şi/sau faptelor juridice referitoare la imobile se realizeazã în conformitate cu prevederile Regulamentului privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciarã, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã nr. 634/2006.
ART. 17
Pentru recunoaşterea şi delimitarea amplasamentului imobilului se întocmesc:
a) procesul-verbal de recunoaştere a limitelor imobilului, care se încheie între comisia de specialitate, numitã prin dispoziţie zilnicã sau ordin de zi pe unitate, de şeful/comandantul unitãţii şi reprezentanţii Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, care executã lucrarea sau ANCPI;
b) schiţa amplasamentului.
ART. 18
Prin descrierea hotarelor şi identificarea vecinilor, pentru fiecare vecin se stabilesc urmãtoarele:
a) numele persoanelor fizice sau juridice vecine;
b) schiţa de vecinãtate în care se trec toate punctele de frângere. În cazul în care împrejmuirea nu existã, limita se va borna;
c) pentru punctele bornate se vor întocmi descrieri topografice.
ART. 19
Toate lucrãrile privind succesiunea operaţiunilor tehnice pentru determinarea pe teren a punctelor şi liniilor de hotare care închid amplasamentul se executã de cãtre specialiştii Direcţiei generale management logistic şi administrativ - Biroul tehnic de mãsurãtori topografice sau de persoane fizice ori juridice autorizate de cãtre Ordinul Geodezilor din România.
ART. 20
Materializarea pe teren a punctelor de hotare care închid amplasamentul se executã de cãtre reprezentanţii unitãţii beneficiare a lucrãrii.
ART. 21
Toate operaţiunile tehnice de determinare şi materializare pe teren a punctelor se vor executa conform prevederilor regulamentului aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã nr. 634/2006.
ART. 22
Unitãţile de administrare au obligaţia de a întreprinde toate demersurile necesare pentru punerea la dispoziţia persoanelor care întocmesc documentaţia cadastralã a unui imobil a tuturor documentelor tehnice şi juridice referitoare la acesta.
ART. 23
Recepţia documentaţiilor cadastrale şi înscrierea în cartea funciarã se vor face potrivit Ordinului directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã nr. 633/2006 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a birourilor de cadastru şi publicitate imobiliarã, cu modificãrile ulterioare, şi <>Legii cadastrului şi publicitãţii imobiliare nr. 7/1996 , republicatã.

CAP. IV
Organizarea evidenţei documentelor din dosarul de cadastru

ART. 24
Evidenţa documentelor din dosarul de cadastru se constituie şi se pãstreazã dupã cum urmeazã:
a) la structurile specializate din Direcţia generalã management logistic şi administrativ se pãstreazã documentele menţionate la art. 9 lit. a), b), c), d) şi f), la art. 10 lit. a), b), c), d) şi e) şi la art. 14 lit. a) şi b) pentru toate imobilele aflate în administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, în copie;
b) la ordonatorii secundari de credite se pãstreazã documentele stabilite de structurile de specialitate ale acestora pentru toate imobilele administrate direct, în original, sau de structurile din subordine, în copie;
c) la unitãţile de administrare se pãstreazã întreaga documentaţie pentru imobilele pe care le administreazã, în original.
ART. 25
Operaţiunile de înregistrare sau de radiere a imobilelor în/din cadastrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative se realizeazã numai de cãtre structurile specializate din Direcţia generalã management logistic şi administrativ, pe baza documentelor care sunt transmise pe cale ierarhicã de unitãţile de administrare în termen de 5 zile lucrãtoare de la perfectarea acestora.

CAP. V
Modificarea datelor din cadastru

ART. 26
Modificarea datelor din cadastrul intern se face numai cu acordul Direcţiei generale management logistic şi administrativ, emis pe baza documentelor menţionate la art. 16, pe care unitãţile de administrare au obligaţia sã le transmitã pe cale ierarhicã.
ART. 27
În releveele clãdirilor se opereazã toate modificãrile aprobate, în termen de 30 de zile de la finalizarea intervenţiilor în timp asupra construcţiilor în cadrul cãrora se realizeazã.
ART. 28
Planurile de situaţie ale imobilelor se actualizeazã ori de câte ori apar modificãri ale configuraţiei incintei, destinaţiei terenurilor, amplasãrii unor construcţii noi, modificarea dimensiunilor celor existente sau demolarea unora dintre acestea, conform prevederilor legale.
ART. 29
Datele din fişele de inventariere ale imobilului şi construcţiilor se completeazã în totalitate şi se actualizeazã ori de câte ori apar modificãri ale situaţiei existente.
ART. 30
(1) Un imobil aflat în proprietatea publicã/privatã a statului şi în administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative poate trece total sau parţial în administrarea altei instituţii numai pe baza unei hotãrâri a Guvernului adoptate în acest sens.
(2) Unitatea de administrare a imobilului elaboreazã proiectul de hotãrâre a Guvernului numai dupã obţinerea negaţiilor de la celelalte structuri teritoriale, subordonate Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, şi a acordului ordonatorului secundar de credite sau al Direcţiei generale management logistic şi administrativ pentru ordonatorii în finanţarea directã a ordonatorului principal.
(3) Protocolul şi procesul-verbal de predare-primire se semneazã la nivelul conducerii ordonatorului de credite care foloseşte imobilul şi la nivelul structurii desemnate de instituţia abilitatã sã preia dreptul de administrare.
(4) În situaţia predãrii-preluãrii unui imobil sau unei pãrţi dintr-un imobil în baza unei hotãrâri a Guvernului, întocmirea şi semnarea documentelor necesare finalizãrii acţiunii respective se vor realiza în termenul stabilit prin actul normativ în cauzã.
(5) În termen de 5 zile lucrãtoare de la perfectarea documentelor menţionate la alin. (3), acestea vor fi transmise la Direcţia generalã management logistic şi administrativ pentru radierea/înscrierea imobilului din/în cadastrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, precum şi pentru demararea acţiunilor necesare actualizãrii inventarului bunurilor din domeniul public al statului administrate de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, acolo unde este cazul.
(6) Modificãrile apãrute în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, aprobate prin hotãrâri ale Guvernului, vor fi efectuate la Ministerul Economiei şi Finanţelor numai prin reprezentanţii Direcţiei generale management logistic şi administrativ.
(7) În cazul preluãrii unui imobil se vor transmite la Direcţia generalã management logistic şi administrativ, prin ordonatorii de credite secundari, acolo unde este cazul, pentru completarea dosarului de cadastru intern, şi urmãtoarele documente: documentaţia tehnicã cadastralã şi extrasul de carte funciarã care au stat la baza emiterii actului normativ, fişele de inventariere prevãzute în anexa A, respectiv în anexa B, precum şi o copie de pe fişa mijlocului fix care atestã înscrierea acestuia în evidenţele contabile ale ordonatorului de credite şi valoarea acestuia.
ART. 31
(1) Transferul dreptului de folosinţã între unitãţi de administrare din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative se realizeazã pe bazã de protocol încheiat la nivelul ordonatorilor terţiari de credite sau al ordonatorilor de credite în finanţarea directã a ordonatorului principal, interesaţi de predarea-preluarea imobilului.
(2) Documentul prevãzut la alin. (1) se aprobã de ordonatorii secundari de credite pentru imobilele folosite în mod direct sau de cãtre ordonatorii terţiari de credite pe care îi finanţeazã, respectiv directorul general al Direcţiei generale management logistic şi administrativ pentru imobilele folosite de ordonatorii terţiari de credite în finanţarea directã a ordonatorului principal de credite.
ART. 32
În termen de 5 zile de la perfectarea documentului prevãzut la art. 30 sau de la apariţia oricãrei modificãri care determinã schimbãri ale inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, ordonatorii de credite iniţiazã un proiect de hotãrâre a Guvernului pentru actualizarea corespunzãtoare a acestuia, potrivit <>art. 2 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, conform Precizãrilor privind inventarierea bunurilor din domeniul public al statului, aprobate prin <>Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 428/2007 .
ART. 33
(1) În situaţia în care imobilul este preluat în folosinţã de altã unitate de administrare a Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, fostul deţinãtor trebuie sã predea acesteia întregul dosar de cadastru.
(2) Dacã se transmite în folosinţã numai o porţiune dintr-un imobil, fostul deţinãtor trebuie sã predea extrase referitoare la partea respectivã, precum şi documentaţia cadastralã avizatã de cãtre oficiul de cadastru şi publicitate imobiliarã al judeţului respectiv, obţinutã în urma procesului de dezmembrare.
ART. 34
(1) O unitate de administrare poate ceda o construcţie sau o parte din spaţiile pe care le deţine, spre utilizare altei structuri teritoriale a Ministerului Internelor şi Reformei Administrative care nu dispune de logisticã proprie, pe bazã de protocol încheiat la nivelul ordonatorilor terţiari de credite interesaţi.
(2) Schimbarea destinaţiei unui imobil se poate face prin raport de necesitate.
(3) Competenţele de aprobare a documentelor menţionate la alin. (1) şi (2) sunt cele stabilite la art. 31 alin. (2).

CAP. VI
Pãstrarea şi conservarea documentelor

ART. 35
Informaţiile centralizatoare referitoare la datele din dosarul de cadastru, la nivelul unitãţii de administrare, localitãţii, judeţului sau teritoriului, redactate ori arhivate sub formã de înregistrãri, au caracter clasificat, conform prevederilor legale în domeniu.
ART. 36
Documentele de cadastru, în funcţie de volumul acestora, sunt asigurate în încãperi separate sau în dulapuri metalice destinate în exclusivitate acestui scop, conform prevederilor legale privind pãstrarea şi conservarea documentelor.
ART. 37
În vederea evitãrii deteriorãrii sau distrugerii documentelor de cadastru, încãperile pentru pãstrarea evidenţei de cadastru trebuie sã asigure condiţiile necesare prin:
a) delimitarea şi marcarea zonelor de securitate;
b) sistemul de control al accesului;
c) mãsurile de protecţie: grilaje la ferestre, încuietori la uşi etc.;
d) sistemul de avertizare şi alarmare;
e) sistemul de pazã şi apãrare;
f) planul de evacuare a documentelor în caz de urgenţã;
g) modul de acţiune în caz de urgenţã: mãsuri de evacuare/distrugere a documentelor;
h) procedura de raportare, cercetare şi evidenţã a incidentelor de securitate.
ART. 38
Dosarele de cadastru aferente imobilelor ce sunt predate din administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative sunt pãstrate cu caracter permanent, iar în registre se trec coordonatele de identificare din arhivã, prin menţiunea: "dosar predat nr. ...".

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 39
Unitãţile de administrare au obligaţia sã ia mãsuri pentru actualizarea datelor şi completarea cu documente a pãrţilor juridice, tehnice şi administrative din fiecare dosar, conform prezentelor instrucţiuni, în termen de 5 zile de la data perfectãrii acestora, urmând ca un exemplar al acestora sã fie pus la dispoziţia Direcţiei generale management logistic şi administrativ pentru actualizarea evidenţei centrale de cadastru.
ART. 40
Sarcinile şi responsabilitãţile personalului ce desfãşoarã activitãţi în domeniul evidenţei documentelor din dosarul de cadastru sunt stabilite în mod detaliat prin fişa postului.
ART. 41
Comandanţii/şefii/directorii unitãţilor de administrare au obligaţia sã urmãreascã modul de completare şi actualizare a datelor din dosarele de cadastru şi sã ia mãsuri pentru a asigura respectarea prevederilor prezentelor instrucţiuni.
ART. 42
Direcţia generalã management logistic şi administrativ, prin structurile sale specializate, este abilitatã sã verifice modul în care sunt respectate prevederile prezentelor instrucţiuni şi sã organizeze periodic convocãri de instruire a personalului cu responsabilitãţi în domeniul evidenţei documentelor din dosarul de cadastru.
ART. 43
Anexele A şi B fac parte integrantã din prezentele instrucţiuni.
ART. 44
Prezentele instrucţiuni se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intrã în vigoare în termen de 10 zile de la data publicãrii.

Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David

Bucureşti, 18 iulie 2008.
Nr. 549.


ANEXA A


MINISTERUL INTERNELOR Exemplar nr. ...........
ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE Secret de serviciu
(dupã completare)
┌────────────────────────────────────┐
│Nr. ............................... │
│ (înscris în cadastrul intern) │ Preşedintele comisiei de inventariere
│ │ ......................................
└────────────────────────────────────┘ ......................................

Data .................................


FIŞA DE INVENTARIERE
a corpului de clãdire (pavilion principal) din perimetrul
unitãţii (structurii) ....................................

Situatã în str. ............................................... nr. .........
Localitatea (oraşul) ............................, judeţul ..................
Cu destinaţia de ....................., ocupatã de ..........................
Anul construcţiei ...................
Situaţia juridicã ........................., felul şi nr. actului de deţinere
al clãdirii .................................................................
Anul de când este folositã de unitate ..................
Valoarea de intrare (contabilã) .............................................
Valoarea de înlocuire ................, actualizatã la data de ..............

┌──────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ Loc fotografie 6/9 │
│ │
│ │
│ Faţada principalã │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────┘

Întocmit
Comisia de inventariere
.........................

Date tehnice
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 1. Suprafaţa construitã ............................................. mp, │
│ suprafaţa desfãşuratã*) ............................................... mp │
│ 2. Numãrul de niveluri (parter + mezanin + nr. etaje + mansardã) ....... │
│ 3. Subsol (parţial, total) ............................................. │
│ 4. Materialele principale din care sunt construite: │
│ fundaţiile ....................; planşeele ..........................; │
│ pereţii .......................; învelitoarea .......................; │
│ 5. Starea construcţiei şi a instalaţiilor aferente ................ │
│ 6. Lucrãri strict necesare, natura şi evaluarea lor (reparaţii curente, │
│ întreţinere, refacere, modernizãri, extinderi) ............................ │
│ │
│ Dotãri │
│ I. Proprii pavilionului │
│ 1. Instalaţii de apã (racord la reţeaua publicã sau sursã proprie) ...... │
│ 2. Staţie de hidrofor ..........., nr. recipiente .........., capacitatea │
│ totalã .................................................................... │
│ 3. Instalaţii de canalizare racordate la (reţeaua publicã, puţuri, staţii │
│ de epuraţie) .............................................................. │
│ ........................................................................... │
│ 4. Încãlzirea centralã proprie ................ racordatã la ............ │
│ localã cu sobe ................... │
│ 5. Combustibilul folosit (lichid, gazos, termoficare. lemne, cãrbuni, │
│ petrol) ........................ │
│ 6. Instalaţii electrice de iluminat ...................... forţã │
│ │
│ II. Generale**) │
│ 1. Puţuri de mare sau micã adâncime nr. ............. debit ............. │
│ total/h ...................... │
│ 2. Rampe de spãlat auto (interioare sau exterioare) buc. ................ │
│ 3. Staţii de benzinã: nr. de pompe .......... nr. de rezervoare ......... │
│ capacitatea totalã ................... tone │
│ 4. Rezervoare de combustibil lichid: pentru calorifer nr. ............... │
│ capacitatea totalã ........................... tone │
│ 5. Rezervoare de apã pentru incendiu nr. ............, capacitatea totalã │
│ .................. mc │
│ 6. Canale termice de distanţã ........................................ ml │
│ 7. Reţele de iluminat (aerian) ............... ml; subteran .......... ml │
│ 8. Drumuri interioare de acces fãrã alei pietonale, total ml ..........., │
│ din care: cu piatrã de râu ............ ml; piatrã cubicã ............. ml; │
│ asfaltate ..................... ml; din pãmânt ........................ ml; │
│ betonate ................ ml │
│ 9. Platouri adunare ........................ mp, materialul din care sunt │
│ construite (piatrã de râu, cubicã, asfalt, beton) ......................... │
│ 10. Platouri pentru parcarea tehnicii din dotare ..................... mp │
│ şi materialul din care sunt construite (piatrã de râu, cubicã, asfalt, │
│ betoane) .................... │
│ 11. Foişoare fixe de pazã .............. buc. şi materialul din care sunt │
│ construite (lemn, beton, metal) .......................... │
│ 12. Împrejmuirea: total ........... ml, din care: lemn .............. ml; │
│ metal ........... ml; prefabricate ................ ml; zidãrie ....... ml; │
│ sârmã ghimpatã ............ ml; mixtã .............. ml │
│ 13. Situaţia terenului anexã: suprafaţa totalã ............. mp din care: │
│ curţi ............... mp; livezi ........... mp; arabil ............... mp; │
│ fâneaţã ........... mp; vie ....... mp; teren pentru instrucţie ....... mp; │
│ pãşuni ......... mp; pãduri .......... mp; terenuri cu ape şi stuf .... mp; │
│ terenuri neproductive .................. mp; alte terenuri ............ mp │
│ 14. Post trafo puterea instalatã ............................... │
│_________ │
│ *) Suprafaţa construitã înmulţitã cu nr. de niveluri │
│ **) Se completeazã o singurã datã pentru fiecare imobil, pe fişa │
│ pavilionului principal. │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

A. SPAŢII NORMATE
┌────┬─────────────────────┬────────┬─────────┬───────────┬──────────────────┐
│Nr. │ Destinaţia │ Nr. de │Suprafaţa│Capacitatea│ Norme │
│crt.│ │încãperi│ totalã │ maximã în │ │
│ │ │ │ │ raport de │ │
│ │ │ │ │ norme │ │
├────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼───────────┼──────────────────┤
│ 1. │Birouri │ │ │ │5-6 mp/om; teren 2│
├────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼───────────┼──────────────────┤
│ 2. │Dormitoare pentru │ │ │ │4 mp/om │
│ │cadre │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼───────────┼──────────────────┤
│ 3. │Dormitoare pentru │ │ │ │3,5-4 mp/om Şc. │
│ │trupã sau elevi │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼───────────┼──────────────────┤
│ 4. │Sãli de clasã(studiu)│ │ │ │1,2 mp/om │
├────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼───────────┼──────────────────┤
│ 5. │Sãli pentru şedinţe │ │ │ │1-1,2 mp/om │
├────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼───────────┼──────────────────┤
│ 6. │Cluburi │ │ │ │1,2 mp/om │
├────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼───────────┼──────────────────┤
│ 7. │Infirmerii (salon │ │ │ │4-5 mp/om │
│ │pentru bolnavi) │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼───────────┼──────────────────┤
│ 8. │Sãli pentru examinare│ │ │ │1-1,2 mp/om │
│ │auto │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼───────────┼──────────────────┤
│ 9. │Sãli pentru │ │ │ │1-1,2 mp/om │
│ │festivitãţi │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼───────────┼──────────────────┤
│ 9. │Sãli de mese │ │ │ │0,9-1,2 mp/om │
├────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼───────────┼──────────────────┤
│10. │Locuinţe pentru cadre│ │ │ │8-10 mp/om │
├────┼─────────────────────┼────────┼─────────┼───────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────────────┴────────┴─────────┴───────────┴──────────────────┘

B. SPAŢII NENORMATE
┌────┬───────────────────────────────┬───────────┬─────────┬─────────────────┐
│Nr. │ Destinaţia │ Nr. de │Suprafaţa│ Observaţii │
│crt.│ │ încãperi │ totalã │ │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│ 1. │Sãli de aşteptare pentru public│ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│ 2. │Sãli de documentare │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│ 3. │Dispecerate │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│ 4. │Laboratoare de orice fel │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│ 5. │Expoziţii │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│ 6. │Centrale telefonice │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│ 7. │Camere ofiţer de serviciu │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│ 8. │Sãli de tratamente │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│ 9. │Sãli de consultaţii │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│10. │Sãli de operaţie │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│11. │Farmacii │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│12. │Camere arhivã │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│13. │Bufete │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│14. │Bucãtãrii │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│15. │Depozite de materiale │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│16. │Ateliere │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│17. │Centrale termice │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│18. │Aresturi (camere de detenţie) │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│19. │Vorbitor │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│20. │Camere pentru armament │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│21. │W.C. │ │ │Se va menţiona │
│ │ │ │ │numãrul de cabine│
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│22. │Bãi (duşuri) │ │ │Se va menţiona │
│ │ │ │ │numãrul de duşuri│
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│23. │Spãlãtoare │ │ │Se va menţiona │
│ │ │ │ │numãrul de │
│ │ │ │ │robinete. │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│24. │Spãlãtorii de rufe │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│25. │Uscãtorii de rufe │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼───────────┼─────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │
└────┴───────────────────────────────┴───────────┴─────────┴─────────────────┘




ANEXA B


MINISTERUL INTERNELOR Exemplar nr. ...........
ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE Secret de serviciu
(dupã completare)
┌────────────────────────────────────┐
│Nr. ............................... │
│ (înscris în cadastrul intern) │ Preşedintele comisiei de inventariere
│ │ ......................................
└────────────────────────────────────┘ ......................................

Data .................................


FIŞA DE INVENTARIERE
a construcţiei din perimetrul unitãţii (structurii) .................

Situatã în str. ............................................... nr. .........
Localitatea (oraşul) ............................, judeţul ..................
Cu destinaţia de ....................., ocupatã de ..........................
Anul construcţiei ...................
Anul de când este folositã de unitate ..................
Valoarea de intrare (contabilã) .............................................
Valoarea de înlocuire ................, actualizatã la data de ..............

┌──────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ Loc fotografie 6/9 │
│ │
│ │
│ Faţada principalã │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────┘


I. Date tehnice
1. Suprafaţa construitã ................ mp; suprafaţa desfãşuratã ..........
2. Materialele principale din care sunt construite:
fundaţiile ....................; pereţii ................................;
planşeele ......................; învelitoarea ...........................
3. Starea construcţiei şi a instalaţiilor aferente ..........................
4. Lucrãri strict necesare, natura şi estimarea lor (reparaţii curente,
întreţinere, refacere, modernizãri, extinderi) ...........................

II. Dotãri
1. ............... Instalaţii interioare de apã canalizare .................,
electrice (iluminat) ................... forţã
2. ................... Instalaţii interioare de încãlzire proprie ...........
racordatã la .........................
localã (sobe) ........................................,
combustibil folosit ...................................

III. Situaţia spaţiilor
┌────┬───────────────┬─────────────┬────────────────┬────────────────────────┐
│Nr. │ Nr. │ Suprafaţa │ Date │ │
│crt.│ de camere │ │caracteristice │ │
│ │ │ │(dimensiuni, │ │
│ │ │ │capacitãţi etc.)│ │
├────┼───────────────┼─────────────┼────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼─────────────┼────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼─────────────┼────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼─────────────┼────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │ │ │
└────┴───────────────┴─────────────┴────────────────┴────────────────────────┘

NOTĂ:
Fişa cuprinsã în anexa B se întocmeşte pentru fiecare construcţie în parte,
cu destinaţie de garaj, copertinã, depozit, atelier, aresturi, spãlãtorie,
baie, duşuri, grajd, padoc pentru animale, bordeie de orice fel, barãci din
scândurã, W.C., centralã termicã, castel de paã, staţie de epurare, punct de
control şi alte construcţii unde sunt spaţii pentru activitatea principalã sau
pentru cazarea efectivelor şi sunt amplasate în incinta unui imobil.
Situaţia juridicã:
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................

Întocmit


Comisia de inventariere
.......................

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016