Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI nr. 15.815 din 20 noiembrie 1995  privind determinarea activului net ajustat la societatile comerciale prestatoare de servicii din agricultura de tip Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI nr. 15.815 din 20 noiembrie 1995 privind determinarea activului net ajustat la societatile comerciale prestatoare de servicii din agricultura de tip "Agromec", "Servagromec" si "Agroservice"

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR Nr. 15.815/20.11.1995 MINISTERUL AGRICULTURII SI ALIMENTATIEI Nr. 97.405/20.11.1995 FONDUL PROPRIETATII DE STAT Nr. 2.108.507/20.11.1995
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 277 din 27 noiembrie 1995
    În conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 855/1995, Ministerul Finanţelor, în colaborare cu Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei şi cu Fondul Proprietăţii de Stat au elaborat Instrucţiunile privind determinarea activului net ajustat la societăţile comerciale prestatoare de servicii din agricultură de tip "Agromec", "Servagromec" şi Agroservice", cu următorul conţinut:

    1. Activul net ajustat se determină pentru societăţile comerciale prestatoare de servicii din agricultura de tip "Agromec", "Servagromec" şi "Agroservice" în conformitate cu prevederile art. 22 alin. (1) şi (3) din Legea nr. 55/1995 pentru accelerarea procesului de privatizare.
    2. Societăţile comerciale prevăzute la pct. 1 vor întocmi liste cu mijloacele fixe a căror durată de funcţionare consumată este mai mare de 5 ani şi neamortizate integral, cu un grad de folosinţă în anul 1994 cuprins între 0-55% (inclusiv mijloacele fixe închiriate sau date în locaţie de gestiune pentru care gradul de folosinţă se determină de către societatea comercială care le are înregistrate în patrimoniu).
    Se exclud clădirile administrative şi bunurile de utilitate comună (depozite, magazii, mobilier, autovehicule cu destinaţie administrativă şi alte bunuri de aceasta natură).
    Mijloacele fixe aflate în conservare în anul 1994, care, conform prevederilor legale, în anul 1995 au fost scoase la vânzare pe baza de licitaţie fără a fi vândute până la data de 31 octombrie 1995 şi nici nu fac în viitor obiectul restructurării economico-financiare, vor fi încadrate la gradul de folosinţa zero.
    3. Gradul de folosinţă a mijloacelor fixe menţionate la pct. 2 va fi egal cu gradul de utilizare a mijloacelor fixe de baza, calculat pentru anul 1994 în conformitate cu prevederile Normelor nr. 16.805/2.812/1994, emise de Ministerul Finanţelor şi Comisia Naţională pentru Statistica, modificate prin Precizările nr. 10.474/1.541/1995.
    4. Evaluarea mijloacelor fixe prevăzute la pct. 2 (exclusiv cele cu grad de folosinţa zero) se va face în funcţie de valoarea rămasă la data de 31 octombrie 1995, corectată cu graul de folosinţă realizat în anul 1994.
    Noua valoare a mijloacelor fixe determinată conform alineatului de mai sus nu poate fi mai mica decât valoarea rămasă la 31 decembrie 1993 plus amortizarea aferentă perioadei 1 ianuarie 1994 - 31 octombrie 1995.
    Valoarea rămasă la 31 octombrie 1995 se determina pornind de la valoarea de intrare actualizată a mijloacelor fixe la 1 ianuarie 1995 (stabilită în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 500/1994) din care se deduce amortizarea scriptică înregistrată la 31 octombrie 1995 în conturile 281 "Amortizarea imobilizarilor corporale" şi 8.045 "Amortizarea mijloacelor fixe aferentă gradului de neutilizare".
    Pentru stabilirea valorilor evaluate ale mijloacelor fixe, respectivele societăţi comerciale vor întocmi anexa la prezentele instrucţiuni.
    Înregistrarea în contabilitate a valorilor evaluate conform anexei se va efectua după ajustarea, de către comisiile prevăzute la art. 22 alin. (1) din Legea nr. 55/1995, a activului net.
    Diferenţele rezultate din evaluare (col. 9 din anexa) vor diminua valoarea de intrare a mijloacelor fixe concomitent cu micşorarea capitalului social.
    5. Mijloacele fixe amortizate integral, care nu mai sunt necesare activităţii proprii a respectivelor societăţi comerciale şi care se scot din funcţiune conform art. 24 din Legea nr. 15/1994, vor fi scăzute din evidenţa contabilă, urmând a fi valorificate conform prevederilor legale în vigoare.
    Pentru mijloacele fixe neamortizate integral, cu grad de folosinţa zero, valoarea evaluată este egala cu valoarea de recuperare a ansamblurilor, subansamblurilor, pieselor componente şi a altor materiale recuperabile, stabilită de către o comisie tehnica numită de consiliul de administraţie al societăţii comerciale.
    Cu diferenţa dintre valoarea neamortizată a mijloacelor fixe şi valoarea evaluată, conform alineatului de mai sus, se va diminua valoarea de intrare a acestora, concomitent cu micşorarea capitalului social.
    Aceste operaţiuni se vor înregistra în contabilitate după ajustarea activului net de către comisia prevăzută de lege.
    6. În vederea determinării activului net contabil potrivit anexei nr. 1.2 la Normele metodologice nr. 2/1994 pentru aplicarea Legii nr. 77/1994, emise de Fondul Proprietăţii de Stat, Fondul Proprietăţii Private şi Agenţia Naţionala pentru Privatizare, respectivele societăţi comerciale vor înregistra în contabilitate pierderile realizate până la finele anului 1994, precum şi creanţele existente la finele anului 1994, cu o scadenta anterioară datei de 31 decembrie 1993, potrivit prevederilor art. 19 din Ordonanţa Guvernului nr. 13/1995 şi ale art. 19 alin. 16 din Normele pentru aplicarea Ordonanţei Guvernului nr. 13/1995, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 172/1995.
    7. Societăţile comerciale menţionate la pct. 1 vor prezenta comisiei prevăzute de lege lista terenurilor neagricole cu situaţie juridică neclara şi care pot fi transferate administraţiei publice locale.
    Valoarea acestor terenuri, în situaţia în care este evidenţiată în contabilitate, se va scădea prin micşorarea capitalului social sau a altor fonduri, după ajustarea activului net cu valoarea aferentă, de către comisia prevăzută de lege.
    În cazurile în care valoarea terenurilor neagricole este înregistrată în capitalul social, iar societăţile comerciale nu au obţinut certificatul de atestare a dreptului de proprietate asupra terenului şi nu fac obiectul transferului către administraţia publica locală, aceasta va fi scăzută din capitalul social şi înregistrată, până la clarificarea situaţiei juridice a terenurilor, în contul 118 "Alte fonduri".
    Aceste înregistrări se vor efectua înaintea întocmirii listelor cu terenurile neagricole propuse a fi transferate administraţiei publice locale.
    8. Pe baza elementelor de la pct. 2-7 prezentate de societăţile comerciale respective, comisiile vor proceda la analizarea oportunităţii ajustării activului net şi vor determina activul net ajustat întocmind anexa nr. 1.2 din Normele metodologice nr. 2/1994 pentru aplicarea Legii nr. 77/1994, din care un exemplar va fi transmis societăţilor comerciale pentru efectuarea înregistrărilor în contabilitate.


            Ministru de stat, ministrul finanţelor,
                   Florin Georgescu

        p. Ministrul agriculturii şi alimentaţiei,
                  Alexandru Lapusan,
                   secretar de stat

          Preşedintele Consiliului de administraţie
              al Fondului Proprietăţii de Stat,
                       Emil Dima

     ANEXĂ

                               FIŞA
       mijloacelor fixe supuse evaluării conform prevederilor
            art. 22 alin. (1) din Legea nr. 55/1995



────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                   Durata de Amortizarea Valoarea
      Denumirea funcţionare Valoarea Valoarea scriptică la rămasă la Gradul de Valoarea
Nr. mijlocului consumată rămasă la de 31 octombrie 31 folosinţă evaluată Diferenţa
crt. fix la data de 31 intrare 1995 (contul octombrie (%) (col. 6 x (col. 8
                      31 decembrie la 1 281 + contul 1995 x col. 7) -col. 4)
                   octombrie 1993 ianuarie 8.045) (col. 4-
                     1995 1995 col. 5)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


                                -----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016