Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
1. Declaraţia recapitulativã privind livrãrile/achiziţiile intracomunitare de bunuri, denumitã în continuare declaraţie recapitulativã, se depune trimestrial, pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare încheierii trimestrului de cãtre persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care au efectuat în trimestrul de raportare livrãri şi/sau achiziţii intracomunitare, precum şi livrãri şi achiziţii în cadrul unei operaţiuni triunghiulare, astfel cum sunt definite în titlul VI din <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal. 2.1. Declaraţia recapitulativã se depune, în format electronic, astfel: - la registratura organului fiscal competent; - la poştã, prin scrisoare recomandatã; - prin completare pe pagina de web a Ministerului Finanţelor Publice; - prin SEN, de cãtre marii contribuabili. 2.2. Formatul electronic, depus pe suport electronic, va fi însoţit de formularul editat de persoana impozabilã cu ajutorul programului de asistenţã, semnat şi ştampilat, conform legii. Formatul se editeazã în douã exemplare: - un exemplar se depune la unitatea fiscalã, împreunã cu suportul electronic; - un exemplar se pãstreazã de cãtre persoana impozabilã. Formatul electronic al declaraţiei recapitulative se obţine prin folosirea programului de asistenţã elaborat de Ministerul Finanţelor Publice şi se transmite organului competent pe suport electronic. Programul de asistenţã este pus la dispoziţia persoanelor impozabile, gratuit, de unitãţile fiscale sau poate fi descãrcat de pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice, la adresa www.mfinante.ro. Contribuabilii care dispun de un certificat digital eliberat de Ministerul Finanţelor Publice depun formatul electronic al declaraţiei recapitulative direct pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice. 3. Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA vor depune declaraţia recapitulativã numai în trimestrul de raportare în care ia naştere exigibilitatea taxei pentru livrãrile/achiziţiile intracomunitare, precum şi pentru livrãrile şi achiziţiile în cadrul unei operaţiuni triunghiulare efectuate. 4. Existã o relaţie clarã între faptul generator în cazul unei livrãri de bunuri şi faptul generator în cazul unei achiziţii intracomunitare de bunuri, care intervine în acelaşi moment, respectiv în momentul livrãrii de bunuri. Pentru a evita orice neconcordanţã între livrãrile intracomunitare de bunuri, scutite de TVA, care se includ în declaraţia recapitulativã pentru astfel de livrãri în statul membru de origine şi achiziţiile intracomunitare, evidenţiate în decontul de TVA şi în declaraţia recapitulativã pentru achiziţii intracomunitare, în statul membru de destinaţie, momentul exigibilitãţii taxei intervine: - în a cincisprezecea zi a lunii urmãtoare celei în care a avut loc faptul generator, respectiv livrarea; sau - dacã a fost emisã o facturã pentru livrarea respectivã cãtre persoana care cumpãrã bunurile, cu excepţia facturilor pentru încasarea de avansuri parţiale, înainte de data de 15 a lunii urmãtoare lunii în care a intervenit faptul generator, respectiv livrarea, exigibilitatea taxei intervine la data emiterii acestei facturi, atât pentru livrãri intracomunitare, cât şi pentru achiziţiile intracomunitare. Prin urmãtoarele douã exemple se face un rezumat al acestor reguli. a) Factura este emisã ulterior datei de 15 a lunii urmãtoare celei în care se efectueazã livrarea
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alt stat membru România
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Livrare intracomunitarã, scutitã de TVA Achiziţie intracomunitarã,
supusã TVA şi taxabilã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Data livrãrii: 25/06/2007 Data achiziţiei intracomunitare:
25/06/2007
─────────────────────────────────────────────
Data facturii: 20/07/2007
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Faptul generator: 25/06/2007 Faptul generator: 25/06/2007
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Exigibilitatea: 15/07/2007 Exigibilitatea: 15/07/2007
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Livrarea este inclusã în declaraţia Achiziţia intracomunitarã se
recapitulativã aferentã evidenţiazã în decontul de TVA
trimestrului III al anului 2007 pentru luna iulie 2007 sau pentru
trimestrul III al anului 2007,
precum şi în declaraţia
recapitulativã aferentã
trimestrului III al anului 2007
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Se poate face astfel o corelare între livrãrile intracomunitare efectuate în statul membru de origine şi achiziţiile intracomunitare efectuate în România, pentru trimestrul III al anului 2007. b) Factura este emisã anterior datei de 15 a lunii urmãtoare celei în care se efectueazã livrarea
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alt stat membru România
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Livrare intracomunitarã, scutitã de TVA Achiziţie intracomunitarã,
supusã TVA şi taxabilã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Data livrãrii: 25/06/2007 Data achiziţiei intracomunitare:
25/06/2007
──────────────────────────────────────────
Data facturii: 29/06/2007
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Faptul generator: 25/06/2007 Faptul generator: 25/06/2007
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Exigibilitatea: 29/06/2007 Exigibilitatea: 29/06/2007
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Livrarea este inclusã în declaraţia Achiziţia intracomunitarã se
recapitulativã aferentã evidenţiazã în decontul de TVA pentru
trimestrului II al anului 2007 luna iunie 2007 sau pentru
trimestrul II al anului 2007, precum
şi în declaraţia recapitulativã
aferentã trimestrului II al
anului 2007
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Se poate face astfel o corelare între livrãrile intracomunitare efectuate în statul membru de origine şi achiziţiile intracomunitare efectuate în România, pentru trimestrul II al anului 2007. Secţiunea 1 Cartuşul "Perioada de raportare" se completeazã cu: - anul la care se referã declaraţia; se înscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (de exemplu: 2007); - perioada de raportare aferentã operaţiunilor realizate; formatã din douã caractere, primul fiind litera "T" şi al doilea fiind cifra aferentã trimestrului respectiv (de exemplu: pentru trimestrul II se va înscrie "T2"). Declaraţia depusã iniţial se rectificã prin depunerea unei noi declaraţii, pe acelaşi format, bifând cãsuţa corespunzãtoare de pe formular. În declaraţia rectificativã se rectificã tranzacţii declarate în orice perioadã de raportare anterioarã şi se cuprind numai informaţiile corecte referitoare la tranzacţiile pentru care se opereazã rectificarea. Declaraţia rectificativã se foloseşte şi pentru reducerea bazei de impozitare a achiziţiilor intracomunitare în situaţia prevãzutã de lege. Cartuşul "Date de identificare" conţine: 1. "Codul de identificare fiscalã" - se înscrie codul primit la înregistrarea în scopuri de TVA, înscris în certificatul de înregistrare fiscalã. Înscrierea cifrelor în casetã se face cu aliniere la dreapta. 2. "Denumire/nume, prenume" - se înscrie, dupã caz, denumirea sau numele şi prenumele persoanei impozabile. 3. "Domiciliul fiscal" - se completeazã cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupã caz) al persoanei impozabile înregistrate în scopuri de TVA. Cartuşul "Rezumat declaraţie" conţine: - numãrul total al paginilor anexate la declaraţie; - numãrul total al operatorilor intracomunitari, indiferent de numãrul operaţiunilor; - valoarea operaţiunilor, defalcatã pe tipuri: livrãri şi livrãri în cadrul operaţiunilor triunghiulare şi, dupã caz, achiziţii şi achiziţii în cadrul operaţiunilor triunghiulare. Secţiunea a 2-a Se completeazã cu tranzacţiile intracomunitare efectuate, în urmãtoarea ordine: 1. livrãri intracomunitare de bunuri; 2. livrãri ulterioare de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare; 3. achiziţii intracomunitare de bunuri; 4. achiziţii de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare. Fiecare paginã aferentã secţiunii a 2-a va conţine în antet informaţii privind codul de înregistrare în scopuri de TVA, perioada aferentã şi numãrul paginii. 1. Livrãri intracomunitare de bunuri - se înscrie suma totalã a livrãrilor intracomunitare de bunuri scutite de la plata taxei în condiţiile <>art. 143 alin. (2) lit. a) şi d) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pe fiecare cumpãrãtor, pentru care exigibilitatea taxei ia naştere în trimestrul calendaristic respectiv. 2. Livrãri ulterioare de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare - se înscrie suma totalã a livrãrilor ulterioare de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare, prevãzute la <>art. 132 1 alin. (5) lit. b) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, efectuate în statul membru de sosire a bunurilor expediate sau transportate, pe fiecare beneficiar al livrãrii ulterioare ce are desemnat un cod T şi pentru care exigibilitatea taxei ia naştere în trimestrul calendaristic respectiv. 3. Achiziţii intracomunitare de bunuri - se înscrie suma totalã a achiziţiilor intracomunitare de bunuri, pe fiecare furnizor, pentru care aceastã persoanã impozabilã este obligatã la plata taxei conform <>art. 151 din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi pentru care exigibilitatea taxei intervine în acelaşi trimestru calendaristic. 4. Achiziţii de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare - se înscrie suma totalã a achiziţiilor de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare pentru care furnizorul a desemnat persoana impozabilã beneficiarã drept persoana obligatã la plata taxei, în conformitate cu <>art. 150 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Coloana "Ţara" - se înscrie codul ţãrii care a emis codul de înregistrare în scopuri de TVA al clientului/furnizorului. Coloana "Cod operator intracomunitar" - se înscrie codul de identificare al operatorului fãrã codul de ţarã. Acesta trebuie introdus fãrã spaţii, virgule sau puncte. Coloana "Tipul operaţiunii": L - pentru livrãri intracomunitare cãtre alte state membre; T - pentru livrãri în cadrul unei operaţiuni triunghiulare; A - pentru achiziţii intracomunitare din alte state membre; Z - pentru achiziţii în cadrul unei operaţiuni triunghiulare. Coloana "Baza impozabilã" - valoarea tranzacţiei/tranzacţiilor efectuate în perioada de raportare cu respectivul client/furnizor (baza impozabilã pentru calculul TVA, stabilitã potrivit prevederilor titlului VI din <>Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare). În subsolul paginii va fi înscrisã suma totalã a tranzacţiilor înscrise în pagina respectivã, iar pe ultima paginã a declaraţiei va fi înscris şi totalul general al operaţiunilor. Toate sumele vor fi înscrise în lei. ________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.