Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI din 8 octombrie 2008  pentru organizarea si desfasurarea licitatiilor publice pentru atribuirea contractelor de inchiriere a unor bunuri imobile, proprietate publica a statului, aflate in administrarea Administratiei Nationale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI din 8 octombrie 2008 pentru organizarea si desfasurarea licitatiilor publice pentru atribuirea contractelor de inchiriere a unor bunuri imobile, proprietate publica a statului, aflate in administrarea Administratiei Nationale "Apele Romane"

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI DEZVOLTARII DURABILE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 867 din 22 decembrie 2008

ART. 1
Prezentele instrucţiuni reglementeazã procedura de închiriere a bunurilor imobile, respectiv terenuri situate în albiile minore ale cursurilor de apã, malurile acestora şi cuvetele lacurilor, precum şi imobile construcţii, proprietate publicã a statului, aflate în administrarea Administraţiei Naţionale "Apele Române", prin direcţiile de ape din subordine.
ART. 2
Persoanele juridice sau persoanele fizice pot realiza, în interes privat, construcţii provizorii pe terenurile aparţinând domeniului public al statului, aflate în administrarea Administraţiei Naţionale "Apele Române", numai cu respectarea prevederilor legale specifice domeniului gospodãririi apelor şi al ariilor naturale protejate, respectiv a celor privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, şi a reglementãrilor privind documentaţiile urbanistice aprobate, cu avizul prealabil al Administraţiei Naţionale "Apele Române".
ART. 3
Direcţia de ape care deţine în administrare bunurile imobile pe care doreşte sã le închirieze iniţiazã procedura de închiriere, prin întocmirea referatului de oportunitate şi a caietului de sarcini, denumite împreunã documentaţia de închiriere.
ART. 4
(1) Referatul de oportunitate cuprinde în mod obligatoriu urmãtoarele:
a) descrierea bunului care urmeazã a fi închiriat, inclusiv situaţia juridicã a acestuia;
b) motivele de ordin economic şi social, dupã caz, care justificã încheierea contractului de închiriere;
c) precizarea expresã a activitãţii pentru care se solicitã încheierea contractului de închiriere;
d) durata închirierii;
e) nivelul minim al chiriei propuse;
f) alte consideraţii ce fundamenteazã oportunitatea încheierii contractului de închiriere.
(2) Stabilirea cuantumului chiriei minime de la care va fi pornitã licitaţia se realizeazã pe baza expertizei gradului de folosinţã a bunului imobil.
ART. 5
Caietul de sarcini conţine în mod obligatoriu urmãtoarele:
a) datele de identificare ale titularului dreptului de administrare;
b) descrierea bunului imobil care face obiectul închirierii, inclusiv situaţia juridicã a acestuia;
c) condiţiile şi regimul de exploatare a bunului închiriat;
d) obiectivele de ordin economic şi social, dupã caz, urmãrite de titularul dreptului de administrare;
e) criteriul de selecţie utilizat;
f) cerinţe privind calificarea ofertanţilor, respectiv:
1. înregistrarea la oficiul registrului comerţului, actul constatator al existenţei persoanei juridice sau actul de identitate al persoanei fizice;
2. cifra de afaceri minimã pe anul anterior celui în care se iniţiazã procedura, în cazul persoanelor juridice;
3. solvabilitatea patrimonialã şi lichiditatea generalã;
4. certificatul fiscal;
5. cazierul fiscal şi cazierul judiciar, unde este cazul;
6. nu se aflã în litigiu cu titularul dreptului de administrare sau de folosinţã gratuitã;
g) destinaţia bunurilor care fac obiectul închirierii;
h) interdicţia subînchirierii sau cesionãrii bunului fãrã acordul titularului dreptului de administrare sau de folosinţã gratuitã;
i) durata închirierii, care nu va putea depãşi 10 ani;
j) posibilitatea prelungirii duratei contractului de închiriere pe bazã de act adiţional, pentru încã maximum 10 ani;
k) chiria minimã;
l) contractul de locaţiune, cu clauzele specifice adaptate în funcţie de bunul închiriat;
m) cuantumul garanţiei de participare;
n) facilitãţi suplimentare;
o) perioada de valabilitate a ofertei;
p) garanţia de bunã execuţie.
ART. 6
Documentaţia de închiriere se întocmeşte de cãtre direcţia de ape în douã exemplare şi se înainteazã Administraţiei Naţionale "Apele Române", în vederea aprobãrii acesteia.
ART. 7
(1) Documentaţia de închiriere se verificã şi se analizeazã de cãtre comisia constituitã în acest scop prin decizie a directorului general al Administraţiei Naţionale "Apele Române". Propunerile comisiei se înainteazã Consiliului de conducere al Administraţiei Naţionale "Apele Române", în vederea aprobãrii documentaţiei de închiriere.
(2) Comisia nu va aviza documentaţia de închiriere în situaţia în care nu existã informaţiile privind situaţia juridicã a imobilului sau imobilul este supus unor sarcini, privilegii ori condiţii legale.
ART. 8
(1) Termenul de analizare şi aprobare a documentaţiei de închiriere este de 30 de zile de la data înregistrãrii acesteia la Administraţia Naţionalã "Apele Române" sau, dupã caz, de la data completãrii documentaţiei de atribuire.
(2) În situaţia în care comisia de analizã a documentaţiei de închiriere considerã cã este necesarã completarea acesteia, va comunica direcţiei de ape sã transmitã datele/actele solicitate, în termen de cel mult 10 zile de la comunicare.
(3) Documentaţia de închiriere aprobatã se transmite direcţiei de ape în termen de cel mult 3 zile lucrãtoare de la data aprobãrii.
ART. 9
(1) Caietul de sarcini, dupã aprobare, va fi pus în vânzare de cãtre direcţia de ape la sediul sãu şi/sau în alte locuri stabilite de cãtre aceasta şi prevãzute în anunţul publicitar.
(2) Preţul de vânzare al caietului de sarcini se stabileşte de cãtre direcţia de ape, prin decizie a conducãtorului acesteia.
ART. 10
(1) Închirierea bunurilor imobile aflate în proprietate publicã a statului şi în administrarea Administraţiei Naţionale "Apele Române" se realizeazã prin licitaţie publicã, potrivit prevederilor prezentelor instrucţiuni, organizatã de direcţia de ape care deţine în administrare bunurile imobile pe care doreşte sã le închirieze.
(2) La licitaţia publicã poate participa orice persoanã fizicã sau juridicã de drept privat, românã sau strãinã, care depune o ofertã, care cumpãrã caietul de sarcini şi care constituie garanţia de participare.
(3) Închirierea se face pe baza unui contract prin care direcţia de ape transmite unei alte persoane, pentru o perioadã de pânã la 10 ani, dreptul de folosinţã temporarã, totalã sau parţialã, asupra bunurilor prevãzute la alin.(1), în schimbul unei sume de bani, denumitã chirie.
ART. 11
(1) Direcţia de ape, dupã aprobarea documentaţiei de închiriere, va publica anunţul licitaţiei publice într-un cotidian local şi în unul naţional, precum şi pe site-ul propriu, cu cel puţin 20 de zile înainte de data fixatã pentru organizarea licitaţiei.
(2) Anunţul de participare conţine:
a) informaţii generale privind titularul dreptului de administrare;
b) obiectul şi durata închirierii;
c) condiţiile de participare;
d) cuantumul şi forma garanţiei de participare;
e) descrierea succintã a bunului ce urmeazã a fi închiriat;
f) data, locul şi ora limitã de primire a ofertelor;
g) data şi locul deschiderii acestora;
h) modul de obţinere a caietului de sarcini, preţul acestuia şi modalitãţile de platã;
i) durata în care ofertanţii rãmân angajaţi prin termenii ofertelor lor.
(3) Ofertele trebuie depuse în termen de 20 de zile calendaristice de la publicarea anunţului de participare.
(4) Oferta trebuie sã cuprindã detaliat toate condiţiile prevãzute în caietul de sarcini.
ART. 12
(1) Garanţia de participare este obligatorie.
(2) Valoarea garanţiei de participare la licitaţia de închiriere va fi de 10% din valoarea de pornire a chiriei anuale pentru bunul ce face obiectul licitaţiei.
(3) Garanţia de participare la licitaţia de închiriere se restituie în cazul ofertanţilor a cãror ofertã nu a fost declaratã câştigãtoare, în termen de maximum 10 zile lucrãtoare de la data semnãrii contractului de închiriere.
ART. 13
(1) Ofertanţii transmit ofertele în douã plicuri sigilate, unul exterior şi unul interior. Ofertele vor fi înregistrate, în ordinea primirii lor, într-un registru special, ţinut de direcţia de ape. Fiecare participant poate depune o singurã ofertã.
(2) Pe plicul exterior se va indica bunul propus spre închiriere prin licitaţie publicã, pentru care este depusã oferta. Plicul exterior trebuie sã conţinã urmãtoarele documente:
a) garanţia de participare;
b) dovada cumpãrãrii caietului de sarcini;
c) fişa cu informaţii generale ale ofertantului;
d) declaraţia de participare;
e) documente care dovedesc calitãţile şi capacitãţile ofertanţilor, conform cerinţelor caietului de sarcini.
(3) Pe plicul interior se înscriu denumirea ofertantului, precum şi sediul social/domiciliul acestuia. Acest plic va conţine oferta tehnico-economicã propriu-zisã.
(4) Nu se admit oferte telefonice, telegrafice, prin fax, e-mail, poştã sau curierat.
(5) Plicurile sigilate vor fi predate comisiei de evaluare în ziua fixatã pentru deschiderea lor.
ART. 14
(1) Componenţa comisiei de evaluare de la nivelul direcţiei de ape se stabileşte de cãtre Administraţia Naţionalã "Apele Române", prin decizie a conducãtorului acesteia.
(2) Comisia de evaluare este formatã din 5 membri, dintre care unul este preşedintele comisiei. Din comisie face parte cel puţin un salariat al Administraţiei Naţionale "Apele Române". De asemenea, vor fi desemnaţi 2 membri supleanţi şi un secretar. Secretarul nu are drept de vot.
(3) Prin decizie a conducãtorului Administraţiei Naţionale "Apele Române" se stabileşte remunerarea membrilor comisiei de licitaţie sau ai celei de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 15
(1) Membrii comisiei de evaluare care sunt soţ/soţie, rude sau afini pânã la gradul al patrulea inclusiv cu persoanele fizice ori cu asociaţii, acţionarii, precum şi cu administratorii sau cenzorii societãţilor comerciale participante la licitaţia publicã nu pot fi membri ai comisiei de evaluare.
(2) Membrii comisiei de evaluare sunt obligaţi sã dea o declaraţie de compatibilitate, imparţialitate şi confidenţialitate, pe propria rãspundere, dupã deschiderea plicurilor exterioare, care se va pãstra la dosarul închirierii.
(3) În situaţia în care membrii comisiei de evaluare constatã cã se aflã în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevãzute la alin. (1), aceştia sunt obligaţi sã îl anunţe imediat pe preşedintele comisiei de evaluare, care dispune înlocuirea persoanei incompatibile cu unul dintre membrii supleanţi.
ART. 16
(1) Atribuţiile comisiei de evaluare sunt:
a) selectarea ofertelor pe baza datelor, informaţiilor şi documentelor cuprinse în plicul exterior;
b) întocmirea listei cuprinzând candidaţii admişi pentru prezentarea ofertei tehnico-economice şi comunicarea acesteia;
c) analizarea şi evaluarea ofertelor tehnico-economice pe baza criteriilor de evaluare stabilite prin caietul de sarcini;
d) întocmirea raportului de evaluare;
e) întocmirea proceselor-verbale prevãzute de prezentele instrucţiuni;
f) desemnarea câştigãtorului licitaţiei publice;
g) în cazuri justificate, elaborarea unei propuneri de anulare a licitaţiei.
(2) Secretarul comisiei de evaluare redacteazã proceseleverbale prevãzute de prezentele instrucţiuni.
(3) Deciziile comisiei de evaluare se valideazã de cãtre conducãtorul titularului dreptului de administrare.
ART. 17
(1) Comisia de evaluare este legal întrunitã numai în prezenţa tuturor membrilor. În cazul în care, din motive obiective sau în caz de incompatibilitate, un membru al comisiei nu poate fi prezent, acesta va fi înlocuit cu unul dintre cei 2 membri supleanţi.
(2) Deciziile comisiei de evaluare se adoptã cu votul a douã treimi din numãrul membrilor.
ART. 18
(1) Pentru desfãşurarea procedurii licitaţiei publice este obligatorie participarea a cel puţin 2 ofertanţi pentru fiecare bun propus spre închiriere.
(2) La şedinţa de deschidere a plicurilor exterioare pot participa reprezentanţii împuterniciţi ai ofertanţilor pentru bunul licitat.
(3) Dupã deschiderea plicurilor exterioare, comisia de evaluare eliminã ofertele care nu conţin totalitatea documentelor şi datelor cerute la art. 13 alin. (2) şi întocmeşte un proces-verbal care va fi semnat de membrii comisiei de evaluare. Acest proces-verbal se face public prin afişare la sediul locatorului, imediat dupã semnare.
(4) Pentru continuarea desfãşurãrii procedurii de licitaţie este necesar ca dupã deschiderea plicurilor exterioare cel puţin douã oferte sã fie acceptate, în caz contrar procedura de licitaţie urmând sã fie refãcutã în condiţiile prevãzute la art. 21.
(5) La şedinţa de deschidere a plicurilor interioare pot participa ofertanţii acceptaţi pentru bunul licitat.
(6) Dupã deschiderea plicurilor interioare, comisia de evaluare întocmeşte un proces-verbal semnat de membrii comisiei de evaluare şi de ofertanţii prezenţi.
ART. 19
(1) Comisia de evaluare analizeazã ofertele tehnico-economice din plicurile interioare şi alege oferta cea mai bunã din punctul de vedere al îndeplinirii criteriilor de evaluare precizate în caietul de sarcini.
(2) Pe baza evaluãrii ofertelor, comisia de evaluare întocmeşte raportul de evaluare care va cuprinde descrierea procedurii de închiriere şi operaţiunile de evaluare, elementele esenţiale ale ofertelor depuse şi motivele alegerii ofertantului câştigãtor sau, în cazul în care nu a fost desemnat câştigãtor niciun ofertant, cauzele respingerii. Raportul de evaluare va primi de îndatã numãr de înregistrare.
(3) Comisia de evaluare procedeazã în termen de maximum douã zile la informarea tuturor ofertanţilor despre rezultatul licitaţiei.
ART. 20
(1) Ofertanţii pot face contestaţie privind eventualele încãlcãri ale dispoziţiilor prezentelor instrucţiuni.
(2) Termenul de depunere a contestaţiilor este de maximum douã zile de la data primirii înştiinţãrii privind rezultatul licitaţiei publice. Contestaţiile se depun la sediul locatorului.
(3) Contestaţiile vor fi soluţionate, în maximum douã zile lucrãtoare, de cãtre o comisie de soluţionare a contestaţiilor constituitã la nivelul fiecãrei direcţii de ape, compusã din 3 (trei) membri, dintre care unul este preşedintele comisiei. Comisia va avea un secretar care nu are drept de vot şi 2 membri supleanţi. Membrii, membrii supleanţi şi secretarul sunt desemnaţi din rândul altor salariaţi decât cei care fac parte din comisia de evaluare. Componenţa fiecãrei comisii se stabileşte de cãtre Administraţia Naţionalã "Apele Române", la propunerea direcţiilor de ape, prin decizie a conducãtorului acesteia, în maximum douã zile de la data deschiderii plicurilor exterioare. Din comisie face parte un salariat al Administraţiei Naţionale "Apele Române". Prin aceeaşi decizie se va stabili remuneraţia membrilor comisiei de soluţionare a contestaţiei.
(4) Comisia de soluţionare a contestaţiilor decide cu privire la oportunitatea suspendãrii procedurii de atribuire a contractelor de închiriere.
(5) Rezultatul soluţionãrii contestaţiilor va fi comunicat contestatarului şi celorlalţi participanţi, în termen de douã zile lucrãtoare de la soluţionare.
ART. 21
(1) În cazul în care licitaţia publicã nu a condus la desemnarea unui câştigãtor, se va consemna aceastã situaţie într-un proces-verbal, iar în termen de 20 de zile se va organiza o nouã licitaţie.
(2) Dacã în urma organizãrii unei noi licitaţii, în condiţiile prevãzute la alin. (1), au fost depuse cel puţin douã oferte, dar numai una a fost acceptatã, contractul de închiriere se poate încheia cu ofertantul a cãrui ofertã a fost acceptatã, în condiţiile în care oferta tehnico-economicã îndeplineşte criteriile minime prevãzute în caietul de sarcini.
ART. 22
(1) Contractul de închiriere se semneazã în maximum 5 zile de la împlinirea termenului de contestare sau de la soluţionarea irevocabilã a contestaţiei, dacã o asemenea cale de atac a fost formulatã, şi intrã în vigoare la data constituirii garanţiei de bunã execuţie, dar nu mai târziu de 10 zile de la data semnãrii.
(2) Garanţia de participare pentru ofertantul/ofertanţii desemnat/desemnaţi câştigãtori se restituie în termen de maximum 10 zile lucrãtoare de la data constituirii garanţiei de bunã execuţie.
(3) Garanţia de participare la licitaţie se pierde în cazul în care nu se perfecteazã contractul de închiriere din culpa ofertantului desemnat câştigãtor.
(4) În cazul nesemnãrii contractului de închiriere din culpa exclusivã a ofertantului desemnat câştigãtor sau în cazul neconstituirii garanţiei de bunã execuţie în termenul prevãzut la alin. (1), locatorul încheie contractul cu ofertantul clasat pe locul urmãtor.
ART. 23
(1) Contractul de închiriere va cuprinde în mod obligatoriu prevederile din contractul-cadru, clauzele din caietul de sarcini, precum şi alte clauze convenite de pãrţile contractante, în completarea celor din caietul de sarcini şi fãrã sã contravinã prevederilor legale şi obiectivelor închirierii.
(2) Contractele de închiriere încheiate cu nerespectarea prevederilor din caietul de sarcini, referitoare la preţ, duratã şi destinaţie, sunt lovite de nulitate.
(3) Direcţia de ape are obligaţia de a asigura pãstrarea documentelor care stau la baza încheierii contractului de închiriere timp de 5 ani de la data încetãrii contractului.
(4) Direcţia de ape are obligaţia înregistrãrii contractului de închiriere încheiat pe o duratã mai mare de 3 (trei) ani în cartea funciarã a imobilului.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016