Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI din 4 septembrie 2002  de acordare si anulare a titlului de parc industrial    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI din 4 septembrie 2002 de acordare si anulare a titlului de parc industrial

EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTARII SI PROGNOZEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 684 din 17 septembrie 2002
CAP. 1
Acordarea şi anularea titlului de parc industrial

Obiectivele parcurilor industriale

ART. 1
(1) Titlul de parc industrial se acorda, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 65/2001 privind constituirea şi funcţionarea parcurilor industriale, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 490/2002 , denumita în continuare ordonanta, în vederea realizãrii urmãtoarelor obiective:
a) creşterea numãrului locurilor de munca;
b) sporirea volumului investiţiilor strãine directe;
c) crearea şi dezvoltarea unor industrii de inalta tehnologie;
d) dezvoltarea de activitãţi care sa determine angajarea personalului înalt calificat;
e) creşterea capacitãţii de satisfacere a pieţei interne, de majorare a exportului şi reducere a importurilor de produse industriale;
f) producerea de bunuri şi servicii competitive pe pieţele interne şi internaţionale;
g) desfãşurarea de activitãţi în concordanta cu obiectivele de dezvoltare regionala.
(2) În sensul prevederilor art. 1 alin. (2) din ordonanta, prin producţie industriala şi servicii se înţelege industrii producãtoare de bunuri şi industrii producãtoare de servicii.
(3) În temeiul precizãrilor de la alin. (2) şi în raport cu oportunitatile de dezvoltare specifice fiecãrei locatii de parc industrial se pot promova domenii variate de specializare ale acestora, care se bazeazã pe industrii producãtoare de bunuri şi industrii producãtoare de servicii.
(4) Principalele domenii de specializare ale parcurilor industriale sunt urmãtoarele:
a) industrie prelucratoare, în care predomina activitãţile de prelucrare şi/sau restabilire a valorilor de întrebuinţare pentru bunuri, cu posibilitatea concentrarii pe diverse industrii de vârf;
b) afaceri, în care predomina activitãţile financiar-bancare, de consultanţa, proiectare, cercetare-dezvoltare, precum şi activitãţi de administrare a afacerilor;
c) distribuţie, în care predomina activitãţile de depozitare mãrfuri şi logistica, desfãşurate în apropierea terminalelor de containere, a infrastructurii de transport (şosele, cai ferate, aeriene, maritime, fluviale) şi a punctelor vamale;
d) servicii, în care predomina industriile producãtoare de servicii, astfel cum sunt definite de Clasificarea Activitãţilor din Economia Nationala.
(5) În cadrul parcului industrial, pe lângã activitãţile care predomina şi care conferã domeniul de specializare al parcului industrial, în vederea sprijinirii dezvoltãrii acestor activitãţi, se pot desfasura o serie de servicii conexe: furnizare de utilitãţi, curãţenie şi paza, servicii comerciale şi de alimentaţie publica, activitãţi hoteliere, servicii de evidenta contabila, asistenta în afaceri, servicii de asigurare şi altele similare acestora sau în legatura directa cu acestea.

Asocierea

ART. 2
(1) Constituirea parcului industrial se bazeazã pe asocierea în participaţiune, denumita în continuare asociere, dintre persoane fizice şi/sau juridice romane şi/sau strãine, care încheie în acest sens un contract de asociere.
(2) Iniţiatorii parcului industrial dovedesc asocierea prin contractul de asociere prevãzut la alin. (1) sau prin actul constitutiv al societãţii ce administreazã parcul industrial şi care are în proprietate sau folosinta, pe cel puţin 30 de ani, terenul şi clãdirile aferente parcului industrial, situaţie în care societatea-administrator depune cererea şi obţine titlul de parc industrial.
(3) În cererea pentru acordarea titlului de parc industrial sunt menţionate pãrţile contractului de asociere, precum şi contribuţia fiecãrei pãrţi în asociere.

Societatea-administrator

ART. 3
(1) Administrarea parcului industrial se realizeazã pe baza contractului de administrare încheiat între membrii asocierii şi o societate comercialã, denumita în continuare societate-administrator.
(2) Întinderea, condiţiile, drepturile şi obligaţiile pãrţilor contractului de administrare a parcului industrial sunt stabilite prin acordul pãrţilor. Contractul de administrare a parcului industrial poate sa cuprindã clauze cu privire la obligaţiile pãrţilor privind reprezentarea, subcontractarea, proiectarea, finanţarea, construcţia, exploatarea, întreţinerea, închirierea şi subînchirierea.
(3) Pentru recuperarea investiţiei, acoperirea costurilor de întreţinere şi realizarea unui profit se percep tarife de utilizare şi exploatare a parcului de cãtre societatea-administrator. Valoarea tarifelor de utilizare şi exploatare a parcului este stabilitã de cãtre societatea-administrator de comun acord cu membrii asocierii.

Cererea de acordare a titlului de parc industrial

ART. 4
(1) În vederea obţinerii titlului de parc industrial reprezentantul asocierii sau, dupã caz, al societãţii-administrator depune la Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei o cerere însoţitã de urmãtoarele documente:
a) contractul de asociere, dupã caz;
b) contractul de administrare a parcului industrial, dupã caz;
c) copii de pe actul constitutiv şi certificatul de înregistrare la camera de comerţ şi industrie ale societãţii-administrator;
d) dovada accesului terenului aferent parcului industrial la un drum naţional sau european, precum şi existenta sau posibilitatea dezvoltãrii racordurilor la infrastructura de utilitãţi, în conformitate cu art. 2 lit. a) din ordonanta;
e) titlul de proprietate, în copie, sau orice alte documente, în copie, prin care se face dovada îndeplinirii de cãtre terenul aferent a condiţiilor prevãzute la art. 2 lit. b) şi c) din ordonanta;
f) certificat de sarcini sau declaraţie a proprietarului terenului prin care se certifica îndeplinirea de cãtre terenul aferent a condiţiei prevãzute la art. 2 lit. d) din ordonanta;
g) declaraţie a proprietarului terenului privind îndeplinirea condiţiei prevãzute la art. 2 lit. e) din ordonanta; în cazul în care exista o cerere de retrocedare a terenului aferent parcului industrial sau asupra unei pãrţi din acesta, condiţia nu este îndeplinitã;
h) studiul de fezabilitate, potrivit art. 6 lit. b) din ordonanta;
i) acordul autoritãţii administraţiei publice locale privind realizarea infrastructurii aferente parcului industrial şi a conexiunii utilitãţilor, sub forma avizului compartimentului de specialitate al consiliului local din unitatea administrativ-teritorialã în care se realizeazã parcul industrial;
j) piese desenate privind încadrarea în teritoriu, în Planul de amenajare a teritoriului judeţean, în Planul urbanistic general şi/sau alte documentaţii de urbanism; corelarea cu secţiunile Planului de amenajare a teritoriului naţional;
k) lista prevãzutã la art. 6 lit. d) din ordonanta, conţinând datele de identificare ale agenţilor economici care şi-au manifestat intenţia de a-şi desfasura activitãţile în parcul industrial.
(2) În situaţia în care în zona destinatã parcului industrial exista clãdiri şi lucrãri de infrastructura, se adauga la lista prevãzutã la alin. (1) documente, în copie, privind drepturile reale asupra acestora, precum şi declaraţii ale proprietarului prin care se certifica îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 2 lit. d), e) şi f) din ordonanta.
(3) Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei realizeazã şi publica pe pagina sa de Internet modelul cererii pentru eliberarea titlului de parc industrial.

Analiza şi evaluarea cererii

ART. 5
(1) Cererea pentru acordarea titlului de parc industrial şi documentele prevãzute la art. 4 alin. (1) şi (2) se depun la sediul Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei, în vederea analizei şi evaluãrii.
(2) Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei accepta sau respinge cererea de acordare a titlului de parc industrial, în termen de 30 de zile de la depunerea acesteia.
(3) În situaţia în care documentaţia nu este completa, Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei solicita reprezentantului asocierii sau, dupã caz, al societãţii-administrator prezentarea documentelor şi a declaraţiilor necesare. Termenul prevãzut la alin. (2) se suspenda în mod corespunzãtor perioadei dintre solicitarea Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei şi rãspunsul primit, însoţit de documentele şi declaraţiile solicitate.
(4) Termenul prevãzut la alin. (2) nu poate fi suspendat mai mult de 20 de zile.
(5) Reprezentanţii Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei pot efectua o verificare la fata locului a zonei delimitate care face obiectul cererii de acordare a titlului de parc industrial.

Titlul de parc industrial

ART. 6
(1) Titlul de parc industrial se acorda asocierii sau societãţii-administrator, dacã aceasta îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 2 alin. (2).
(2) În situaţia acceptãrii cererii prevãzute la art. 4 Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei notifica Consiliului Concurentei autorizarea parcului industrial din punct de vedere al efectelor asupra concurentei.
(3) Ulterior autorizãrii de cãtre Consiliul Concurentei, în conformitate cu art. 4 alin. (2) din ordonanta, titlul de parc industrial se acorda prin ordin al ministrului dezvoltãrii şi prognozei, care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ordinul conţine:
a) datele de identificare ale asociaţilor sau, dupã caz, ale societãţii-administrator;
b) amplasarea zonei delimitate în care se constituie parcul industrial;
c) condiţiile de valabilitate a titlului de parc industrial.

Respingerea cererii

ART. 7
(1) Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei aduce la cunostinta solicitanţilor motivele care au determinat respingerea cererii de acordare a titlului de parc industrial.
(2) Se poate depune o noua cerere dupã cel puţin 3 luni de la respingere, dacã sunt realizate condiţiile neindeplinite la prima solicitare.

Anularea titlului

ART. 8
Anularea titlului de parc industrial se dispune prin ordin al ministrului dezvoltãrii şi prognozei, în conformitate cu prevederile art. 10 din ordonanta.

CAP. 2
Dispoziţii finale

Raport semestrial

ART. 9
Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei analizeazã evoluţia dezvoltãrii parcurilor industriale, pe baza rapoartelor depuse semestrial de cãtre societãţile-administrator. Principalele date care trebuie conţinute de rapoarte vor fi publicate pe pagina de Internet a Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei.

Interdicţii

ART. 10
(1) Nu poate fi societate-administrator societatea comercialã care este în procedura de dizolvare voluntara sau de drept, de lichidare, de reorganizare judiciarã sau de faliment.
(2) În sensul prevederilor art. 1 alin. (4) din ordonanta, nici un agent economic care deţine cel puţin jumãtate din capitalul societãţii-administrator nu poate desfasura în interiorul parcului industrial activitãţi economice dintre cele care predomina şi care conferã domeniul de specializare al parcului industrial, cu excepţia serviciilor conexe prevãzute la art. 1 alin. (5).

Facilitãţi

ART. 11
(1) Facilitãţile prevãzute la art. 7 din ordonanta se acorda în limita intensitatii maxime admise care rezulta din Harta intensitatii maxime a ajutoarelor de stat cu finalitate regionala în România.
(2) Membrii asocierii sau, dupã caz, societatea-administrator beneficiazã de toate facilitãţile prevãzute la art. 7 din ordonanta.
(3) În sensul prevederilor art. 7 lit. c) din ordonanta, prin punerea în funcţiune a parcului industrial se înţelege punerea în funcţiune a investiţiei care este dedicata realizãrii şi dezvoltãrii parcului industrial.
(4) Reducerile de impozite şi facilitãţile acordate de autoritãţile administraţiei publice locale potrivit art. 7 lit. d) şi e) din ordonanta se comunica semestrial, prin raportarea prevãzutã la art. 9, la Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei de cãtre societãţile-administrator.

Valabilitate

ART. 12
Titlurile de parc industrial acordate pana la data publicãrii <>Legii nr. 490/2002 pentru aprobarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 65/2001 privind constituirea şi funcţionarea parcurilor industriale rãmân valabile şi dupã aceasta data, iar societãţile-administrator cãrora li s-au acordat respectivele titluri de parc industrial beneficiazã de toate facilitãţile prevãzute la art. 7 din ordonanta.

Platforme industriale

ART. 13
Parcurile industriale, constituite prin hotãrâri ale Guvernului pe terenurile platformelor industriale existente, sunt monitorizate pe baza raportarilor efectuate conform art. 9, pe toatã durata de existenta a acestora.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016