Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI din 30 iulie 2004  privind continutul, forma de prezentare si structura programelor elaborate de ordonatorii principali de credite in scopul finantarii unor actiuni sau ansamblu de actiuni    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI din 30 iulie 2004 privind continutul, forma de prezentare si structura programelor elaborate de ordonatorii principali de credite in scopul finantarii unor actiuni sau ansamblu de actiuni

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.100 din 25 noiembrie 2004
1. <>Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice prevede la art. 19 cã în domeniul finanţelor publice Ministerul Finanţelor Publice are ca atribuţii şi stabilirea conţinutului, formei de prezentare şi structurii programelor elaborate de ordonatorii principali de credite.
2. În aplicarea prevederilor menţionate la pct. 1 s-au emis prezentele instrucţiuni, care au ca scop final întocmirea programelor care sã reprezinte, în faza de elaborare a bugetului, instrumentul de luare a deciziei cu privire la stabilirea prioritãţilor din cadrul strategiei sectoriale, iar în faza de execuţie bugetarã, sã evidenţieze eficienţa cu care s-au cheltuit fondurile publice pentru atingerea scopului/ţintei care face obiectul programului.
În anexa la prezentele instrucţiuni este redatã macheta unui program, care trebuie folositã ca model de fiecare ordonator de credite.
3. Ordonatorii principali de credite, pentru elaborarea bugetelor sectoarelor lor, trebuie sã fie rãspunzãtori pentru elaborarea, analizarea şi selectarea programelor în cadrul unei limite de cheltuieli generale stabilite de Guvern.
În funcţie de sectorul pentru care se elaboreazã un program, evaluarea eficienţei cheltuielilor publice prin prisma eforturilor şi a efectelor acestora se poate realiza prin metode de analizã pe care ordonatorul principal de credite le considerã ca fiind cele mai adecvate pentru programele pe care intenţioneazã sã le finanţeze.
4. În înţelesul <>Legii nr. 500/2002 şi al prezentelor instrucţiuni:
a) programul este o acţiune sau un ansamblu coerent de acţiuni ce se referã la acelaşi ordonator principal de credite, proiectate pentru a realiza un obiectiv sau un set de obiective definite şi pentru care sunt stabiliţi indicatori de program care sã evalueze rezultatele ce vor fi obţinute, în limitele de finanţare aprobate;
b) instituţia publicã reprezintã denumirea genericã ce include Parlamentul, Administraţia Prezidenţialã, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice, alte autoritãţi publice, instituţii publice autonome, precum şi instituţiile din subordinea acestora, indiferent de modul de finanţare a acestora;
c) creditul de angajament aferent unui program este limita maximã a cheltuielilor ce pot fi angajate în timpul exerciţiului bugetar, în limitele aprobate;
d) creditul bugetar aferent unui program este suma aprobatã prin buget, reprezentând limita maximã pânã la care se pot ordonanţa şi efectua plãţi în cursul anului bugetar pentru angajamentele contractate în cursul exerciţiului bugetar şi/sau în exerciţii anterioare pentru acţiuni multianuale;
e) virarea de credite bugetare este operaţiunea prin care se diminueazã creditul bugetar de la o subdiviziune a programului care, în anumite împrejurãri, prezintã disponibilitãţi şi se majoreazã corespunzãtor o altã subdiviziune la care fondurile sunt insuficiente, respectându-se principiile şi dispoziţiile legii finanţelor publice de efectuare a operaţiunilor respective;
f) plata cheltuielilor aferente unui program este faza din procesul execuţiei bugetare, reprezentând actul final prin care instituţia publicã îşi achitã obligaţiile faţã de terţi;
g) responsabilul de program este persoana sau compartimentul dintr-o instituţie publicã, care rãspunde de înscrierea programului în strategia programului respectiv, de elaborarea şi de urmãrirea în execuţie a acestuia;
h) costurile eligibile sunt costurile recunoscute de finanţatori, respectiv finanţate din fonduri publice; i) costurile neeligibile sunt costurile necesare realizãrii programului, respectiv finanţate din fonduri private;
j) costul programului este egal cu totalul surselor care participã la finanţarea acestuia.
5. Un program trebuie sã conţinã în mod obligatoriu urmãtoarele informaţii:
a) denumirea instituţiei publice rãspunzãtoare de realizarea lui;
b) denumirea;
c) prioritatea;
d) finanţatori în parteneriat;
e) o descriere succintã;
f) data de începere a realizãrii;
g) data de închidere;
h) finanţarea:
h.1) costurile totale ale programului:
h.1.1) costurile eligibile;
h.1.2) costurile neeligibile;
h.2) sursele de finanţare [cele prevãzute la pct. 6 lit. a)-j)];
h.3) rata de finanţare (se calculeazã ca raport dintre totalul unei categorii de fonduri şi costurile totale ale programului):
h.3.1) rata de finanţare din fonduri publice;
h.3.2) rata de finanţare din fonduri private;
i) rezultate aşteptate:
i.1) activitãţi demarate;
i.2) numãr de entitãţi susţinute;
i.3) grupuri de comunitãţi asistate;
i.4) servicii comunitare susţinute;
i.5) parteneriate înfiinţate;
i.6) lucrãri de ambianţã realizate;
i.7) suprafaţa reabilitatã (ha);
i.8) numãr de oameni/animale/pãsãri/plante/localitãţi/etc. implicate;
i.9) numãr de iniţiative susţinute;
i.10)
...
...
i.n)
j) indicatori de rezultate:
j.1) numãr de locuri de muncã create;
j.2) numãr de locuri de muncã pãstrate;
j.3) proiecte realizate de comunitãţile susţinute;
j.4) iniţiative realizate de comunitãţile susţinute;
j.5) numãrul iniţiativelor comunitãţii încã active dupã 2 ani;
j.6) numãr de activitãţi demarate;
j.7)
...
...
j.n)
k) indicatori de eficienţã:
k.1) costuri pe activitate demaratã/entitate susţinutã/servicii comunitare sistate/etc.;
k.2) cost pe ha de suprafaţã reabilitatã;
k.3) cost pe loc de muncã nou-înfiinţat/pãstrat;
k.4)
...
...
k.n)
6. Finanţarea cheltuielilor aferente unui program se realizeazã din:
a) bugetul de stat;
b) bugetul asigurãrilor sociale de stat;
c) bugetul asigurãrilor pentru şomaj;
d) bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate;
e) bugetele fondurilor provenite din credite externe contractate sau garantate de stat şi ale cãror rambursare, dobânzi şi alte costuri se asigurã din fonduri publice;
f) bugetele fondurilor externe nerambursabile;
g) veniturile proprii;
h) donaţiile şi sponsorizãrile acordate potrivit legii;
i) alte resurse atrase de ordonatorii de credite;
j) surse private.
7. Finanţarea cheltuielilor aferente unui program:
7.1. din punctul de vedere al surselor poate fi:
7.1.1. simplã - dintr-o singurã sursã, respectiv din unul dintre bugetele sau resursele prevãzute la pct. 6 lit. a)-j);
7.1.2. combinatã - din douã sau mai multe dintre bugetele şi resursele prevãzute la pct. 6 lit. a)-j);
7.2. din punctul de vedere al finanţatorului poate fi realizatã de:
7.2.1. ordonatorul de credite a cãrui instituţie publicã este implicatã în realizarea programului;
7.2.2. ordonatorul de credite a cãrui instituţie publicã este implicatã în realizarea programului în colaborare cu alţi ordonatori de credite implicaţi, dacã legea prevede astfel;
7.2.3. ordonatorul de credite a cãrui instituţie publicã este implicatã în realizarea programului de colaborare cu organizaţii şi fundaţii, în condiţiile legii;
7.2.4. organizaţii şi fundaţii, în condiţiile legii, al cãror obiect de activitate corespunde cu scopul programului.
8. Pentru atingerea scopurilor stabilite prin strategie, un ordonator principal de credite poate finanţa din bugetul propriu unul sau mai multe programe a cãror evaluare financiarã însumatã poate sã fie mai micã sau cel mult egalã cu nivelul creditelor bugetare prevãzute în bugetul sãu.
8.1. Un program poate fi:
8.1.1. sectorial, dacã are ca scop realizarea unei activitãţi de cãtre un ordonator de credite, care se încadreazã în structura clasificaţiei bugetare funcţionale, respectiv:
8.1.1.1. paragraf;
8.1.1.2. subcapitol;
8.1.1.3. capitol;
8.1.2. multisectorial, dacã are ca scop realizarea:
8.1.2.1. unei activitãţi de cãtre un ordonator de credite, care face obiectul a douã sau mai multor paragrafe, subcapitole sau capitole ale clasificaţiei bugetare funcţionale, pentru realizarea scopului propus;
8.1.2.2. unei activitãţi care rezultã din eforturile depuse de 2 sau mai mulţi ordonatori de credite, care face obiectul a douã sau mai multor paragrafe, subcapitole sau capitole ale clasificaţiei bugetare funcţionale, dacã legea prevede astfel.
8.2. Din punctul de vedere al profilului economic, printr-un program se pot finanţa urmãtoarele naturi de cheltuieli:
8.2.1. de personal;
8.2.2. materiale şi servicii;
8.2.3. subvenţii;
8.2.4. prime;
8.2.5. transferuri:
8.2.5.1. consolidabile;
8.2.5.2. neconsolidabile;
8.2.6. de capital;
8.2.7. împrumuturi acordate;
8.2.8. rambursãri de credite, plãţi de dobânzi şi comisioane la credite.
8.3. Activitatea unui ordonator de credite poate face obiectul unuia sau mai multor programe care trebuie sã realizeze un obiectiv pe care acesta îl are de îndeplinit:
- pentru ca un program sã-şi atingã scopul, la nivelul ordonatorilor de credite acesta poate fi realizat sub forma unuia sau mai multor proiecte;
- pentru realizarea unui proiect se pot stabili una sau mai multe mãsuri;
- proiectele sau mãsurile pot face obiectul unei diviziuni a clasificaţiei bugetare funcţionale.
9. Bugetul unui ordonator de credite poate asigura sursele de finanţare pentru urmãtoarele categorii de programe:
9.1. programe-suport pentru funcţionarea instituţiei publice;
9.2. programe ale cãror rezultate pot fi urmãrite prin indicatori de eficienţã şi de rezultate.
10. Modificarea prevederilor bugetare ale unui program.
Prin anexe la legea bugetarã anualã se aprobã creditele bugetare pentru fiecare program, precum şi detalierea acestora pe naturi de cheltuieli.
Creditele bugetare aprobate pentru un program sunt autorizãri pe durata exerciţiului bugetar.
Creditele bugetare aprobate pentru un program nu pot fi utilizate pentru finanţarea altui program.
Creditele bugetare aprobate la o naturã de cheltuieli nu pot fi utilizate pentru finanţarea altei naturi de cheltuieli.
Virãrile de credite bugetare între programe se pot efectua în limita unei cote de 5% din prevederile programului, care urmeazã a se suplimenta cu cel puţin o lunã înainte de angajarea cheltuielilor.
Aceste virãri se pot efectua începând cu trimestrul al III-lea al anului bugetar, cu condiţia de a se respecta prevederile <>Legii nr. 500/2002 , ale legilor bugetare anuale şi ale celor de rectificare a acestora.
În cazul în care bugetul unui program s-a suplimentat din Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, prevãzut în bugetul de stat, este interzisã virarea de credite bugetare de la programul respectiv la alt program.
Virãrile de credite bugetare între naturile de cheltuieli şi între programe trebuie sã fie temeinic justificate.
Creditele bugetare aprobate pentru un program se modificã numai cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, astfel:
A. pe tot parcursul execuţiei bugetare, de la 1 ianuarie pânã la 31 decembrie, în urmãtoarele cazuri:
a) suplimentarea bugetului unui ordonator principal de credite, în cazul în care se suplimenteazã bugetul acestuia din Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului pentru finanţarea unei acţiuni nou-intervenite pe parcursul execuţiei bugetare şi care are efecte asupra programului;
b) disponibilizarea la Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului a sumelor care pe parcursul execuţiei bugetare se constatã cã se vor economisi;
c) trecerea unei activitãţi de la un ordonator principal de credite la alt ordonator principal de credite, trecere ce necesitã şi transferarea parţialã sau în întregime a unui program;
B. începând cu trimestrul al III-lea al anului, virarea de credite bugetare între bugetele programelor, aşa cum prevede <>Legea nr. 500/2002 ;
C. cu ocazia rectificãrilor bugetare ce se efectueazã pe parcursul execuţiei bugetare.

ANEXĂ



┌────────────────────────┬────────┬───────────────────────────────────────┐
│ Realizator: │ Cod: │ (INSTITUŢIA PUBLICĂ) ........... │
└────────────────────────┴────────┴───────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────┬────────┬───────────────────────────────────────┐
│ Denumirea programului: │ Cod: │ ................................ │
└────────────────────────┴────────┴───────────────────────────────────────┘
┌─────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┐
│ Prioritatea: │ ............................................ │
└─────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┐
│ Parteneri: │ ........................................ │
└─────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┘

Descrierea programului:
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Programul este destinat susţinerii/dezvoltãrii/regenerãrii/revitalizãrii│
│ .................................... │
│ Programul va finaliza lucrãrile de ameliorare şi îmbunãtãţire a zonelor │
│ de acces şi zonelor de interes public din cadrul .......................│
│ ........................................................................│
│ Programul face parte din categoria programelor de dezvoltare regionalã │
│ şi este localizat în Regiunea ..................................... │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────┬───────────────┐
│ Data începerii: │ ...... 200_│
├──────────────────┼───────────────┤
│ Data închiderii: │ ...... 200_│
└──────────────────┴───────────────┘

Finanţare:
- mii lei -
───────────┬─────────┬─────────┬─────────┬─────────┬──────────┬─────────┬──────┐
Costurile │Anul 200_│Anul 200_│Anul 200_│Anul 200_│Anul 200_ │Anul 200_│TOTAL │
Programului│ şi anii │program │propuneri│estimãri │ estimãri │ estimãri│ │
│anteri- │ │ │ │ │ │ │
│ ori*) │ │ │ │ │ │ │
───────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────┤
A │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │7=1+ │
│ │ │ │ │ │ │..+6 │
───────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────┤
Total │ │ │ │ │ │ │ │
───────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────┤
- eligibile│ │ │ │ │ │ │ │
───────────┼─────────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────────┼─────────┼──────┤
- neeligi- │ │ │ │ │ │ │ │
bile │ │ │ │ │ │ │ │
───────────┴─────────┴─────────┴─────────┴─────────┴──────────┴─────────┴──────┘


*) În aceastã coloanã se înscriu cheltuielile efectiv realizate pânã la
anul de bazã al noului proces de elaborare a bugetului.

- mii lei -


────────────────────────┬─────┬───────┬───────┬──────┬──────┬─────┬─────┬─────┐
Sursele de finantare │ Cod │ Anul │ Anul │ Anul │Anul │Anul │Anul │TOTAL│
│indi-│ 200_ │ 200_ │ 200_ │200_ │200_ │200_ │ │
I. credite de angajament│cator│şi anii│program│propu-│esti- │esti-│esti-│ │
II. credite bugetare │ │anteri-│ │neri │mãri │mãri │mãri │ │
│ │ori*) │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
A │ B │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │7=1+ │
│ │ │ │ │ │ │ │..+6 │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
TOTAL - │ │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
din care din: │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
BUGETUL DE STAT │50.01│ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
BUGETUL │ │ │ │ │ │ │ │ │
ASIGURĂRILOR │ │ │ │ │ │ │ │ │
SOCIALE DE STAT │50.04│ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
BUGETUL │ │ │ │ │ │ │ │ │
ASIGURĂRILOR │ │ │ │ │ │ │ │ │
SOCIALE PENTRU │ │ │ │ │ │ │ │ │
ŞOMAJ │50.06│ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
BUGETUL FONDULUI │ │ │ │ │ │ │ │ │
NAŢIONAL UNIC DE │ │ │ │ │ │ │ │ │
ASIGURĂRI SOCIALE │ │ │ │ │ │ │ │ │
DE SĂNĂTATE │50.05│ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
BUGETUL FONDURILOR │ │ │ │ │ │ │ │ │
PROVENITE DIN │ │ │ │ │ │ │ │ │
CREDITE EXTERNE │ │ │ │ │ │ │ │ │
SAU GARANTATE │ │ │ │ │ │ │ │ │
DE STAT │50.14│ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
BUGETUL FONDURILOR │ │ │ │ │ │ │ │ │
EXTERNE │ │ │ │ │ │ │ │ │
NERAMBURSABILE │50.30│ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
VENITURI PROPRII │50.03│ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
DONATII SI │ │ │ │ │ │ │ │ │
SPONSORIZARI I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
ALTE SURSE │ │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
SURSE PRIVATE │ │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┴─────┴───────┴───────┴──────┴──────┴─────┴─────┴─────┘


*) În aceastã coloanã se înscriu cheltuielile efectiv realizate pânã la
anul de bazã al noului proces de elaborare a bugetului.

- mii lei -


────────────────────────┬─────┬───────┬───────┬──────┬──────┬─────┬─────┬─────┐
Costurile programului │ Cod │ Anul │ Anul │ Anul │Anul │Anul │Anul │TOTAL│
│indi-│ 200_ │ 200_ │ 200_ │200_ │200_ │200_ │ │
I. credite de angajament│cator│şi anii│program│propu-│esti- │esti-│esti-│ │
II. credite bugetare │ │anteri-│ │neri │mãri │mãri │mãri │ │
│ │ori*) │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
A │ B │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │7=1+ │
│ │ │ │ │ │ │ │..+6 │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
BUGETUL........ │50.. │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
Capitolul...... │..01 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
Chelt. curente │..01 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
chelt. de personal │..02 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
chelt. materiale │ │ │ │ │ │ │ │ │
şi servicii │..20 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
subvenţii │..34 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
prime │..36 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
transferuri │..38 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
Chelt. de capital │..70 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
Împrumuturi acordate │..79 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
Rambursãri de credite, │ │ │ │ │ │ │ │ │
plãţi de dobânzi şi │ │ │ │ │ │ │ │ │
comisioane │..84 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
CREDITE EXTERNE │50.14│ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
Capitolul......... │..14 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
Chelt. curente │..01 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
chelt. de personal │..02 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
chelt. materiale │ │ │ │ │ │ │ │ │
şi servicii │..20 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
Chelt. curente │..01 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
chelt. de personal │..02 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
chelt. materiale │ │ │ │ │ │ │ │ │
şi servicii │..20 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
subvenţii │..34 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
prime │..36 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
transferuri │..38 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
Chelt. de capital │..70 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
Împrumuturi acordate │..79 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
Rambursãri de credite, │ │ │ │ │ │ │ │ │
plãţi de dobânzi │ │ │ │ │ │ │ │ │
şi comisioane │..84 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
subvenţii │..34 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
prime │..36 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
transferuri │..38 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
Chelt. de capital │..70 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
Împrumuturi acordate │..79 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
Rambursãri de credite, │ │ │ │ │ │ │ │ │
plãţi de dobânzi │ │ │ │ │ │ │ │ │
şi comisioane │..84 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
FONDURI EXTERNE │ │ │ │ │ │ │ │ │
NERAMBURSABILE │50.30│ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
Capitolul...... │..30 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
VENITURI PROPRII │50.08│ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
Capitolul......... │..08 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
Chelt. curente │..01 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
chelt. de personal │..02 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
chelt. materiale │ │ │ │ │ │ │ │ │
şi servicii │..20 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
subvenţii │.34 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
prime │..36 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
transferuri │..38 │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
Chelt. de capital │..70 │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
Împrumuturi acordate │..79 │ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┼─────┼───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
Rambursãri de credite, │ │ │ │ │ │ │ │ │
plãţi de dobânzi │ │ │ │ │ │ │ │ │
şi comisioane │.. 84│ │ │ │ │ │ │ │
I. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼───────┼──────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
II. │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────────┴─────┴───────┴───────┴──────┴──────┴─────┴─────┴─────┘


*) În aceastã coloanã se înscriu cheltuielile efectiv realizate pânã la
anul de bazã al noului proces de elaborare a bugetului.




─────────────────────┬───────┬───────┬──────┬───────┬───────┬───────┬────────┐
│ Anul │ Anul │ Anul │Anul │Anul │ Anul │TOTAL │
│ 200_ │ 200_ │ 200_ │200_ │200_ │ 200_ │ │
│şi anii│program│propu-│esti- │esti- │ esti- │ │
│anteri-│ │neri │mãri │mãri │ mãri │ │
│ori*) │ │ │ │ │ │ │
─────────────────────┼───────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼────────┤
A │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7=1+ │
│ │ │ │ │ │ │ ..+6 │
─────────────────────┼───────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼────────┤
Rata de finanţare │100,0% │100,0% │100,0%│ 100,0%│ 100,0%│ 100,0%│ 100,0% │
din: │ │ │ │ │ │ │ │
─────────────────────┼───────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼────────┤
Fonduri publice │ ..... │ ..... │ .... │ ..... │ ..... │ ..... │ ..... │
─────────────────────┼───────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼────────┤
Fonduri private │ ..... │ ..... │ .... │ ..... │ ..... │ ..... │ ..... │
─────────────────────┴───────┴───────┴──────┴───────┴───────┴───────┴────────┘

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Rezultate aşteptate: │
│ │
│ │
│ Activitati demarate │
│ │
│ │
│ Numar de entitati sustinute │
│ │
│ │
│ Grupuri de comunitati ajustate/asistate │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Indicatori de fundamentare:
─────────────────────┬───────┬───────┬──────┬───────┬───────┬───────┬────────┐
│ Anul │ Anul │ Anul │Anul │Anul │ Anul │TOTAL │
Indicatori de │ 200_ │ 200_ │ 200_ │200_ │200_ │ 200_ │ │
eficienta │şi anii│program│preve-│esti- │esti- │ esti- │ │
│anteri-│ │deri │mãri │mãri │ mãri │ │
│ori*) │ │ │ │ │ │ │
─────────────────────┼───────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼────────┤
A │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7=1+ │
│ │ │ │ │ │ │ ..+6 │
─────────────────────┼───────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼────────┤
- costuri pe │ │ │ │ │ │ │ │
activitate/demarata/.│ │ │ │ │ │ │ │
─────────────────────┼───────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼────────┤
- cost pe ha de │ │ │ │ │ │ │ │
suprafata │ │ │ │ │ │ │ │
reabilitata │ │ │ │ │ │ │ │
─────────────────────┼───────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼────────┤
- cost pe ... │ │ │ │ │ │ │ │
─────────────────────┼───────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼────────┤
................... │ │ │ │ │ │ │ │
─────────────────────┴───────┴───────┴──────┴───────┴───────┴───────┴────────┘
*) In aceastã coloanã se înscriu cheltuielile efectiv realizate pânã la
anul de bazã al noului proces de elaborare a bugetului.

─────────────────────┬───────┬───────┬──────┬───────┬───────┬───────┬────────┐
│ Anul │ Anul │ Anul │Anul │Anul │ Anul │TOTAL │
Indicatori de │ 200_ │ 200_ │ 200_ │200_ │200_ │ 200_ │ │
rezultate │şi anii│program│preve-│esti- │esti- │ esti- │ │
│anteri-│ │deri │mãri │mãri │ mãri │ │
│ori*) │ │ │ │ │ │ │
─────────────────────┼───────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼────────┤
A │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7=1+ │
│ │ │ │ │ │ │ ..+6 │
─────────────────────┼───────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼────────┤
- numãr de locuri noi│ │ │ │ │ │ │ │
de muncã create │ │ │ │ │ │ │ │
─────────────────────┼───────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼────────┤
- numãr de locuri de │ │ │ │ │ │ │ │
muncã pãstrate │ │ │ │ │ │ │ │
─────────────────────┼───────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼────────┤
- proiecte realizate │ │ │ │ │ │ │ │
de comunitãţile │ │ │ │ │ │ │ │
susţinute │ │ │ │ │ │ │ │
─────────────────────┼───────┼───────┼──────┼───────┼───────┼───────┼────────┤
................... │ │ │ │ │ │ │ │
─────────────────────┴───────┴───────┴──────┴───────┴───────┴───────┴────────┘


*) In aceastã coloanã se înscriu cheltuielile efectiv realizate pânã la
anul de bazã al noului proces de elaborare a bugetului.


Comentarii:


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Programul a fost analizat şi propus la finanţare în anul ...., când a │
│reprezentat o prioritate pentru Ministerul .......... În anul ......... │
│acest program a devenit/a rãmas prioritatea nr. ..... pentru minister. │
│Comentarii pentru susţinerea prioritãţii: │
│Ministerul .................. va realiza acest program pentru regenerarea/│
│revitalizarea/ dezvoltarea ...............................................│
│Programul întruneşte scopul şi obiectivele din Programul de Guvernare, │
│Documentul de poziţie privind negocierea în domeniul......................│
│ .........................................................................│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016