Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
1. Dispoziţii generale 1.1. În înţelesul prezentelor instrucţiuni, este considerat gestionar persoana angajatã în Ministerul Sãnãtãţii care are atribuţii principale de serviciu primirea, pãstrarea şi eliberarea de bunuri aflate în administrarea, folosinţa sau deţinerea temporarã a Ministerului Sãnãtãţii, indiferent de modul de dobândire şi locul unde se aflã bunurile. 1.2. La stabilirea calitãţii de gestionar, atribuţiile principale de serviciu, constând în primirea, pãstrarea şi eliberarea de bunuri, trebuie luate cumulativ. 1.3. Sunt considerate bunuri, în înţelesul prezentelor instrucţiuni, bunurile materiale, mijloacele bãneşti sau orice alte valori. 1.4. Nu este consideratã gestionar persoana care are ca atribuţii principale de serviciu lucrãri de registraturã şi care primeşte, pãstreazã şi expediazã, pe plicuri, timbre poştale. 2. Garanţii 2.1. Gestionarul are obligaţia de a constitui o garanţie în numerar. 2.2. Nu este obligatã sã constituie garanţie în numerar persoana care înlocuieşte temporar un gestionar sau persoana cãreia i se încredinţeazã o gestiune pe o perioadã de pânã la 60 de zile, pânã la numirea unui gestionar. 2.3. Cuantumul garanţiei în numerar şi funcţiile prin a cãror ocupare persoana angajatã dobândeşte calitatea de gestionar sunt prevãzute în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentele instrucţiuni. 2.4. Constituirea garanţiei se face în baza unui contract încheiat în scris. Modelul de contract pentru constituirea garanţiei în numerar este prevãzut în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentele instrucţiuni. 2.5. Contractul de garanţie se încheie în 3 exemplare, din care un exemplar se reţine la Direcţia generalã pentru politici de sãnãtate şi resurse umane, un alt exemplar se transmite Direcţiei generale buget şi credite externe pentru a fi luat în evidenţã, iar al treilea exemplar se înmâneazã gestionarului. 2.6. Contractul de garanţie se completeazã în cadrul Direcţiei generale pentru politici de sãnãtate şi resurse umane, se semneazã de ordonatorul principal de credite şi se avizeazã de Direcţia legislativã şi asistenţã juridicã. 2.7. Garanţia în numerar se reţine în rate lunare de 1/10 din salariul de bazã lunar. Dacã din cauza altor reţineri ratele în contul garanţiei în numerar nu pot fi reţinute, gestionarul este obligat sã le depunã personal. 2.8. Garanţia în numerar se depune de cãtre Ministerul Sãnãtãţii la CEC BANK - S.A. sau la o bancã comercialã, într-un cont special deschis pe seama acestuia, şi este înscrisã într-un carnet de consemnare pe numele gestionarului. Carnetul de consemnare se pãstreazã la casieria Ministerului Sãnãtãţii. 2.9. Pentru garanţia depusã se acordã dobândã. 2.10. Garanţiile vor fi calculate periodic în funcţie de schimbãrile intervenite la salariul de bazã, modificându-se corespunzãtor contractul de garanţie. 2.11. Completarea garanţiei, în urma recalculãrii, se face în termen de 60 de zile de la comunicarea acesteia. 2.12. Garanţia constituitã şi dobânda aferentã pot fi ridicate de cãtre gestionar la încetarea raportului de muncã sau ca urmare a trecerii într-o altã funcţie pentru care nu se cere garanţie, în situaţia în care acesta nu a cauzat o pagubã ori în cazul în care pagubã a fost acoperitã integral. 2.13. În situaţia în care gestionarul a cauzat o pagubã în gestiune şi aceasta nu se acoperã integral în termen de 30 de zile de la obţinerea titlului executoriu definitiv, Ministerul Sãnãtãţii va reţine garanţia în numerar constituitã în favoarea sa. 3. Evidenţa şi modul de înregistrare în contabilitatea Ministerului Sãnãtãţii a principalelor operaţiuni privind garanţia constituitã în numerar 3.1. Un exemplar al contractului de garanţie se transmite Direcţiei generale buget şi credite externe - compartimentul contabilitate, în vederea luãrii în evidenţã şi înregistrãrii acestor operaţiuni în contabilitatea proprie a Ministerului Sãnãtãţii. 3.2. Monografia pentru înregistrarea în contabilitate a principalelor operaţiuni privind garanţia gestionarilor este prevãzutã în anexa nr. 3, care face parte integrantã din prezentele instrucţiuni. 4. Dispoziţii finale 4.1. Încãlcarea dispoziţiilor legale privind gestionarea bunurilor atrage rãspunderea materialã, disciplinarã, penalã sau civilã, dupã caz. 4.2. Gestionarul rãspunde integral pentru pagubele pe care le provoacã în gestiunea sa. ANEXA 1 la instrucţiuni Cuantumul garanţiei în numerar şi funcţiile prin a cãror ocupare persoana angajatã dobândeşte calitate de gestionar
┌────┬────────────────┬─────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Nr. │Denumirea │Cuantumul │Termenul de restituire a garanţiei la│
│crt.│funcţiei │garanţiei │încetarea raporturilor de muncã sau │
│ │ │ │trecerea într-o funcţie pentru care │
│ │ │ │nu se cere garanţie │
├────┼────────────────┼─────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ 1.│Casier │3 salarii de bazã│Maximum 10 zile lucrãtoare de la data│
│ │ │ │predãrii gestiunii │
├────┼────────────────┼─────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ 2.│Gestionar bunuri│3 salarii de bazã│Maximum 10 zile lucrãtoare de la data│
│ │ │ │predãrii gestiunii │
└────┴────────────────┴─────────────────┴─────────────────────────────────────┘
ANEXA 2 la instrucţiuni Contract de garanţie în numerar Încheiat între Ministerul Sãnãtãţii, reprezentat prin dl ........................, având calitatea de ordonator principal de credite, şi dl/dna ............................., având calitatea de gestionar în Ministerul Sãnãtãţii, cu locul de muncã la ............................., domiciliat/domiciliatã în .........................................., posesor/posesoare al/a actului de identitate seria ......nr. ......, eliberat de ............ la data de..............., nãscut/nãscutã în ................... la data de ....................., prenumele tatãlui ......................., al mamei ........................, s-a încheiat prezentul contract de garanţie în numerar privind încadrarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi rãspunderea în legãturã cu gestionarea bunurilor Ministerului Sãnãtãţii. Subsemnatul, ..........................., având în vedere cã îndeplinesc funcţia de gestionar în cadrul Ministerului Sãnãtãţii, declar cã, pentru garantarea acoperirii eventualelor pagube constatate în gestiunea ce mi-a fost încredinţatã, constitui o garanţie în numerar de ........ lei, reprezentând contravaloarea a 3 salarii de bazã. Consimt actualizarea garanţiei ori de câte ori va interveni o modificare asupra salariului de bazã. Constituirea garanţiei se face prin reţineri lunare de 1/10 din salariul de bazã. Dacã din cauza altor reţineri ratele în contul garanţiei nu pot fi reţinute, mã oblig a le depune în numerar la casieria unitãţii în ziua lucrãtoare urmãtoare celei în care se face plata drepturilor salariale. CEC BANK - S.A./Sucursala Bãncii Comerciale ........................ va consemna în numele gestionarului sumele depuse drept garanţie în numerar. Am luat cunoştinţã cã aceastã garanţie va putea fi folositã de Ministerul Sãnãtãţii pentru acoperirea oricãror pagube cauzate de mine în gestiune, atunci când acestea nu se acoperã integral în termen de o lunã de la obţinerea titlului executoriu definitiv. Pentru aceastã eventualitate, împuternicesc Ministerul Sãnãtãţii sã ridice de la CEC BANK - S.A./Sucursala Bãncii Comerciale ........................ în întregime sau în parte sumele consemnate în numele meu. În situaţia în care sumele depuse drept garanţie au fost ridicate în întregime sau în parte de Ministerul Sãnãtãţii pentru a se despãgubi, mã oblig sã reîntregesc garanţia în numerar în rate de 1/3 din salariu de bazã. Prezentul contract s-a încheiat în 3 exemplare. Un exemplar i s-a înmânat dnei/dlui ............................ . Ordonator principal de credite, ................................. Gestionar, Dna/Dl ............. Avizat ------- Direcţia legislativã şi asistenţã juridicã ............................................ ANEXA 3 la instrucţiuni Monografie pentru înregistrarea în contabilitate a principalelor operaţiuni privind garanţia gestionarilor
1. Reţinere garanţie gestionari
421 = 4281
"Personal salarii datorate" "Alte datorii în legãturã cu personalul"
2. Virarea garanţiei reţinute
581 = 7701
"Viramente interne" "Finanţarea de la bugetul de stat"
3. Încasarea în contul deschis la instituţia de credit
550,03 = 581
"Disponibil din fonduri "Viramente interne"
cu destinaţie specialã"
4. Înregistrarea dobânzii
550,03 = 4281
"Disponibil din fonduri "Alte datorii în legãturã cu personalul"
cu destinaţie specialã"
5. Înregistrare platã comision administrare cont cãtre instituţia de credit
4281 = 550,03
"Alte datorii în legãturã "Disponibil din fonduri cu destinaţie
cu personalul" specialã"
6. Restituire garanţie gestionar
4281 = 550,03
"Alte datorii în legãturã "Disponibil din fonduri cu destinaţie
cu personalul" specialã"
6.1. Restituire garanţie gestionar prin casa în lei
Virare sume din contul deschis la instituţia de credit cãtre casa în lei
581 = 550,03
"Viramente interne" "Disponibil din fonduri cu destinaţie
specialã"
Încasare sume în casa în lei
5311 = 581
"Casa în lei" "Viramente interne"
Plata sumei cãtre gestionar
4281 = 5311
"Alte datorii în legãturã "Casa în lei"
cu personalul"
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.