Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI din 20 martie 2006  privind avizarea si autorizarea functionarii ocoalelor silvice pentru gospodarirea padurilor proprietate privata a persoanelor fizice si juridice si a celor proprietate publica apartinand unitatilor administrativ-teritoriale si pentru autorizarea personalului silvic    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI din 20 martie 2006 privind avizarea si autorizarea functionarii ocoalelor silvice pentru gospodarirea padurilor proprietate privata a persoanelor fizice si juridice si a celor proprietate publica apartinand unitatilor administrativ-teritoriale si pentru autorizarea personalului silvic

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 268 din 24 martie 2006
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Gospodãrirea pãdurilor proprietate privatã a persoanelor fizice şi juridice şi a celor proprietate publicã aparţinând unitãţilor administrativ-teritoriale se face prin ocoale silvice.
(2) Pentru constituirea şi funcţionarea ocoalelor silvice se acordã asistenţã tehnicã şi de specialitate de cãtre inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare din subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
ART. 2
Asistenţa tehnicã şi de specialitate acordatã de inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare constã în oferirea de informaţii referitoare la:
a) prevederile legale în vigoare privind constituirea şi funcţionarea ocoalelor silvice;
b) drepturile şi obligaţiile pe care le au deţinãtorii de pãduri, referitoare la respectarea şi aplicarea regimului silvic;
c) autorizarea de practicã a personalului silvic;
d) întocmirea şi promovarea documentaţiilor necesare avizãrii şi autorizãrii funcţionãrii ocoalelor silvice, precum şi pentru autorizarea de practicã a personalului silvic;
e) susţinerea proprietarilor de pãduri, persoane fizice şi forme asociative, pentru constituirea în asociaţii, potrivit reglementãrilor legale.

CAP. II
Constituirea şi autorizarea funcţionãrii ocoalelor silvice

ART. 3
(1) Constituirea ocoalelor silvice prevãzute la art. 1 se face de cãtre persoanele fizice şi/sau de cãtre persoanele juridice care au în proprietate ori care deţin terenuri forestiere, precum şi de cãtre cele rezultate în urma asocierii acestora.
(2) Ocoalele silvice sunt persoane juridice înfiinţate de cãtre deţinãtorii cu orice titlu ai terenurilor forestiere.
(3) Ocoalele silvice au ca diviziuni tehnico-administrative districte şi/sau brigãzi şi cantoane silvice.
(4) Ocoalele silvice, în funcţie de natura proprietãţii, funcţioneazã ca:
a) regii publice locale cu specific silvic;
b) structuri proprii ale deţinãtorilor cu orice titlu ai terenurilor forestiere.
(5) Autorizarea funcţionãrii unui ocol silvic se face cu avizul inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânãtoare în raza cãruia îşi are sediul/domiciliul persoana care înfiinţeazã ocolul silvic respectiv.
(6) Funcţionarea ocoalelor silvice se autorizeazã de cãtre autoritatea publicã centralã care rãspunde de silviculturã, în termen de 60 de zile de la depunerea documentelor necesare în vederea autorizãrii.
ART. 4
(1) Criteriile minime de avizare a funcţionãrii ocoalelor silvice sunt prevãzute în anexa nr. 1.
(2) Numãrul minim de diviziuni tehnico-administrative care constituie un ocol silvic este de 6.
ART. 5
(1) În vederea obţinerii avizului pentru autorizarea funcţionãrii, ocolul silvic înfiinţat în condiţiile legii depune la inspectoratul teritorial de regim silvic şi de vânãtoare o documentaţie care cuprinde:
a) un memoriu în care este prezentat modul de asigurare a surselor financiare pentru aplicarea regimului silvic şi prognoza privind viabilitatea în timp a ocolului silvic, în situaţia avizãrii şi autorizãrii;
b) copie de pe actul doveditor al calitãţii de persoanã juridicã;
c) copie de pe regulamentul de organizare şi funcţionare al ocolului silvic, aprobat de proprietari;
d) copie de pe statutul ocolului silvic, aprobat de proprietari;
e) organigrama şi statul de funcţii ale ocolului silvic, din care sã rezulte existenţa numãrului minim de posturi, corespunzãtor ocolului silvic, în conformitate cu prevederile anexei nr. 1. La statul de funcţii se anexeazã fişele posturilor corespunzãtoare acestuia, care cuprind detaliat toate obligaţiile de serviciu, relaţiile funcţionale şi competenţele fiecãrui post. Competenţele tehnice stabilite prin fişa fiecãrui post pentru personalul silvic nu pot exceda atribuţiilor specifice postului care privesc aplicarea regimului silvic;
f) statul de personal. În situaţia în care nu au fost fãcute angajãri de personal, nu se depune stat de personal. Prevederile <>art. 17 lit. d) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 427/2001 , privitoare la gradul profesional, sunt aplicabile funcţiilor identice din structurile care fac obiectul autorizãrii;
g) extras din proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al ocolului silvic, întocmit conform legii, din care sã rezulte clar sursele, destinaţia şi sumele necesare gospodãririi în regim silvic a terenurilor forestiere, dupã caz. Proiectul de buget de venituri şi cheltuieli se depune pentru anul financiar în curs şi, dacã cererea de avizare se depune în semestrul al II-lea al anului în curs, şi pentru anul financiar urmãtor;
h) proiectele de execuţie şi devizele de execuţie pentru toate operaţiunile, lucrãrile şi activitãţile legate de aplicarea regimului silvic, conform prevederilor amenajamentelor silvice şi reglementãrilor tehnice în vigoare, aferente proiectelor de buget prevãzute la lit. g), numai pentru pãdurile administrate;
i) copii de pe descrierile parcelare din amenajamentele silvice în vigoare, pentru unitãţile amenajistice pentru care se constituie ocolul silvic;
j) copii de pe hãrţile amenajistice la scara 1:20.000 sau 1:10.000 şi 1:5.000 pentru întreaga suprafaţã pentru care se înfiinţeazã ocolul silvic, pe care sunt delimitate diviziunile silvice;
k) situaţia arondãrii suprafeţelor diviziunilor silvice; atunci când unei diviziuni silvice îi sunt arondate şi pãduri de folosinţã silvopastoralã, acestea se evidenţiazã separat;
l) lista cuprinzând mijloacele fixe şi lista cuprinzând obiectele de inventar din dotarea ocolului silvic, conform condiţiilor minime de logisticã, la care se anexeazã copii de pe documentele de înregistrare contabilã. În situaţia în care mijloacele fixe şi obiectele de inventar nu se aflã în dotarea ocolului silvic, procurarea lor se face conform termenelor din programul de conformare care se prezintã de ocolul silvic.
(2) La documentele prevãzute la alin. (1) lit. g) se anexeazã:
a) un centralizator fizic şi valoric al lucrãrilor necesare a fi executate în pãdurile care sunt arondate ocolului silvic pentru care a fost elaborat proiectul de buget;
b) borderoul actelor de punere în valoare a masei lemnoase neautorizate la tãiere, aferentã fondului forestier ce se preia, certificat prin semnãtura şefului ocolului silvic al Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva de la care se preiau suprafeţele. Borderoul cuprinzând actele de punere în valoare şi lista cuprinzând unitãţile amenajistice se transmit de cãtre ocolul silvic care le întocmeşte ocolului silvic care solicitã avizul, în termen de 30 de zile de la data solicitãrii;
c) lista cuprinzând unitãţile amenajistice din planul decenal de recoltare şi culturã, pe natura produselor, din care sã rezulte pentru fiecare unitate amenajisticã volumul prevãzut a fi recoltat şi volumul recoltat pânã la data întocmirii listei. Lista cuprinde doar unitãţile amenajistice care sunt arondate ocolului silvic şi va fi întocmitã, sub semnãtura şefului ocolului silvic, de cãtre ocolul silvic de la care se preiau suprafeţele.
(3) Programul de conformare elaborat de ocolul silvic şi aprobat de inspectoratul teritorial de regim silvic şi de vânãtoare se referã la bunurile pentru dotarea ocolului silvic şi la termenele de procurare a acestora, termene ce nu pot depãşi 6 luni de la data autorizãrii. Programul de conformare cuprinde şi termenul de întocmire a amenajamentelor silvice pentru suprafeţele arondate noului ocol silvic şi care nu poate depãşi termenul de valabilitate a extraselor din amenajamentele în vigoare prevãzute la alin. (1) lit. i). Programul de conformare se analizeazã şi se aprobã de inspectoratul teritorial de regim silvic şi de vânãtoare. La eliberarea avizului se face menţiune în acest sens, urmând ca inspectoratul teritorial de regim silvic şi de vânãtoare, dacã programul de conformare nu este respectat, sã propunã suspendarea sau retragerea autorizaţiei de funcţionare.
(4) Odatã cu analizarea cererii, inspectoratul teritorial de regim silvic şi de vânãtoare stabileşte, dacã este cazul, împreunã cu ocoalele silvice implicate, documentele şi documentaţiile tehnice ce urmeazã sã fie predate/preluate în situaţia autorizãrii funcţionãrii noului ocol silvic, fãcând menţiuni detaliate despre acestea în avizul pentru autorizarea funcţionãrii, prevãzut în anexa nr. 2. Menţiunile conţin în mod obligatoriu numele şi funcţia persoanelor responsabile de predarea/preluarea documentaţiilor, atât din partea ocolului silvic predãtor, cât şi din partea ocolului silvic care se autorizeazã, precum şi termenul de finalizare a preluãrii, care nu poate depãşi 30 de zile de la data avizãrii.
ART. 6
(1) În perioada procesului de avizare şefii ocoalelor silvice sunt obligaţi sã punã la dispoziţie gratuit informaţiile şi documentele necesare ocolului silvic care se autorizeazã, prevãzute la art. 5 alin. (1), la cererea inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânãtoare.
(2) Informaţiile şi documentele respective se depun la sediul inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânãtoare care le-a solicitat.
ART. 7
(1) În urma analizãrii documentaţiei, inspectoratul teritorial de regim silvic şi de vânãtoare decide dupã cum urmeazã:
a) admite solicitarea şi emite avizul pentru autorizarea funcţionãrii ocolului silvic;
b) respinge motivat solicitarea dacã anterior a invitat în scris reprezentantul ocolului silvic la sediul inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânãtoare pentru a primi asistenţã tehnicã şi de specialitate în vederea obţinerii avizului, iar reprezentantul ocolului silvic nu a completat documentaţia în termenul acordat.
(2) Termenul prevãzut la alin. (1) lit. b) este de 20 de zile şi poate fi prelungit la solicitarea motivatã a reprezentantului ocolului silvic cu 10 zile.
(3) Inspectoratul teritorial de regim silvic şi de vânãtoare comunicã ocolului silvic solicitant decizia luatã conform alin. (1), în termen de 20 de zile de la data depunerii documentaţiei.
(4) În termen de 30 de zile de la eliberarea avizului pentru autorizarea funcţionãrii, ocolul silvic solicitã Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale autorizarea funcţionãrii sale.
ART. 8
(1) Eliberarea autorizaţiei de funcţionare a ocolului silvic se face de cãtre direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, pe baza cererii depuse de ocolul silvic respectiv şi a avizului pentru funcţionarea ocolului silvic, emis de inspectoratul teritorial de regim silvic şi de vânãtoare.
(2) Dacã se apreciazã cã este necesar, anterior emiterii autorizaţiei de funcţionare pot fi solicitate documente dintre cele enumerate la art. 5, din care sã rezulte cã sunt îndeplinite condiţiile de avizare.
(3) Modelul autorizaţiei de funcţionare este prezentat în anexa nr. 3.
(4) Ocoalele silvice constituite de cãtre unitãţi administrativ-teritoriale sau asociaţii de unitãţi administrativ-teritoriale se autorizeazã ca regii publice locale de interes silvic.
(5) Ocolul silvic autorizat are obligaţia, sub sancţiunea retragerii autorizaţiei, de a aduce la cunoştinţã anual, în perioada 1-31 decembrie, inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânãtoare competent teritorial orice modificare a organizãrii şi funcţionãrii sale, care nu mai corespunde documentaţiei depuse pentru avizare/autorizare. Comunicarea se realizeazã:
a) pentru suprafaţa de pãdure care determinã modificãri;
b) pentru organizarea şi funcţionarea ocolului silvic.
(6) Pentru modificãrile survenite în organizarea şi funcţionarea ocolului silvic Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale emite un certificat de menţiuni.
(7) Modelul certificatului de menţiuni este prezentat în anexa nr. 5.
(8) Ocolul silvic autorizat are obligaţia sã realizeze lucrãrile pentru care a fost constituit în conformitate cu reglementãrile privind aplicarea regimului silvic în vigoare.
(9) Pentru cazurile prevãzute la art. 5 alin. (1) lit. f) ocolul silvic depune în termen de 30 de zile de la autorizare la inspectoratul teritorial de regim silvic şi de vânãtoare statul de personal şi fişele posturilor aferente. În termen de 5 zile de la primirea acestora inspectoratul teritorial de regim silvic şi de vânãtoare, dupã verificare, avizeazã statul de personal.

CAP. III
Autorizarea personalului silvic

ART. 9
(1) Personalul silvic angajat în ocolul silvic poate desfãşura activitãţile specifice administrãrii pãdurilor sau serviciilor silvice numai dacã este autorizat în vederea practicãrii activitãţii specifice.
(2) Autorizarea se realizeazã la solicitarea depusã de ocolul silvic, în cel mult 15 zile de la data angajãrii.
(3) Autorizarea de practicã a personalului silvic angajat se face de cãtre inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 4.
(4) La solicitarea autorizãrii de practicã a personalului silvic se depun urmãtoarele documente:
a) curriculum vitae al persoanei pentru care se solicitã autorizarea;
b) copie legalizatã de pe diploma de absolvire a studiilor de specialitate;
c) certificatul de cazier judiciar;
d) adeverinţã medicalã;
e) carnetul de muncã, dupã caz, în original şi în copie;
f) copie legalizatã de pe documentul prin care i-a fost acordat gradul profesional, pentru personalul care a desfãşurat activitate în silviculturã.
(5) Statul de personal trebuie sã cuprindã cel puţin numãrul minim de posturi ce rezultã pentru a fi îndeplinite condiţiile prevãzute în anexa nr. 1.
(6) Autorizaţia de practicã este valabilã pentru o perioadã de 10 ani de la data eliberãrii, în orice structurã silvicã.
(7) În situaţia în care titularul autorizaţiei de practicã nu mai îndeplineşte condiţiile de autorizare, autorizaţia se retrage.
ART. 10
(1) Personalul silvic cu atribuţii de control din structurile centrale şi teritoriale ale Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale propune suspendarea sau retragerea autorizaţiei prevãzute la art. 9 pentru personalul silvic din cadrul ocoalelor silvice care fac obiectul prezentelor instrucţiuni, în funcţie de gravitatea faptelor sãvârşite în ceea ce priveşte nerespectarea regimului silvic.
(2) Şefii ocoalelor silvice propun suspendarea sau retragerea autorizaţiei prevãzute la art. 9 pentru personalul silvic din subordine, în funcţie de gravitatea faptelor sãvârşite în ceea ce priveşte nerespectarea regimului silvic.
(3) Retragerea autorizaţiei de practicã se realizeazã în cazul:
a) nerespectãrii regulamentului de folosire a ciocanului de marcat;
b) aprobãrii punerii în valoare de masã lemnoasã pentru anul de producţie peste nivelul posibilitãţii prevãzute în amenajamentul silvic, cu excepţia cazurilor prevãzute de lege;
c) autorizãrii la exploatare de partizi al cãror volum cumulat depãşeşte volumul maxim de masã lemnoasã care poate fi recoltatã în anul de producţie, pe categoriile de resurse şi pe destinaţiile prevãzute de lege;
d) autorizãrii de partizi spre exploatare la operatorii economici neautorizaţi, cu excepţia cazurilor prevãzute de lege;
e) nerespectãrii obligaţiilor prevãzute la <>art. 67 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, cu modificãrile ulterioare;
f) culegerii necorespunzãtoare a datelor din teren pentru întocmirea actelor de punere în valoare care conduc la depãşiri mai mari de 10% faţã de volumul iniţial, precedate de denunţul penal;
g) desfãşurãrii de activitãţi incompatibile funcţiei deţinute, conflicte de interese;
h) producerii de tãieri nejustificate al cãror volum depãşeşte 15 mc/inspecţie sau 30 mc/an;
i) neaplicãrii sancţiunilor prevãzute de lege pentru ocuparea de suprafeţe din fondul forestier;
j) producerii de tãieri nejustificate mai mari de 150 mc/inspecţie sau 300 mc/an; sancţiunea se aplicã pãdurarului şi şefului de district;
k) producerii de tãieri nejustificate mai mari de 300 mc/inspecţie sau 500 mc/an; sancţiunea se aplicã pãdurarului, şefului de district şi şefului de ocol;
l) încãlcãrii grave a prevederilor legale din legislaţia silvicã în vigoare la data constatãrii faptei.
(4) Suspendarea autorizaţiei de practicã se aplicã în cazul:
a) începerii cercetãrilor penale pentru infracţiunile silvice. Dacã este doveditã vinovãţia printr-o hotãrâre definitivã şi irevocabilã, se retrage autorizaţia de practicã;
b) neîndeplinirii mãsurilor dispuse prin dispoziţia scrisã a organelor de control;
c) altor încãlcãri ale legislaţiei silvice în vigoare.
(5) Propunerile de suspendare sau de retragere a autorizaţiei de practicã a personalului silvic din cadrul ocolului silvic care face obiectul prezentelor instrucţiuni se analizeazã şi se soluţioneazã, în termen de 30 de zile de la data depunerii propunerilor, de cãtre inspectoratul teritorial de regim silvic şi de vânãtoare care a emis respectiva autorizaţie.
(6) Proprietarii pãdurilor care au asigurate serviciile silvice sau administrarea pãdurilor de cãtre ocoale silvice care se gãsesc în situaţiile prevãzute la alin. (1), (2) şi/sau (5), împreunã cu inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare, urmãresc cu prioritate îndeplinirea condiţiilor de funcţionare a ocoalelor silvice respective.
ART. 11
(1) Persoanele cãrora li s-a retras autorizaţia de practicã într-un ocol silvic pot fi angajate în alte ocoale silvice, dar nu mai devreme de 6 luni de la data retragerii autorizaţiei.
(2) În vederea reangajãrii, persoanele în cauzã au obligaţia sã se reautorizeze.

CAP. IV
Reautorizarea, fuziunea şi divizarea ocoalelor silvice

ART. 12
(1) Reautorizarea, în baza criteriilor impuse de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 139/2005 privind administrarea pãdurilor din România, se face doar pentru condiţiile de autorizare care nu sunt îndeplinite.
(2) Pentru reautorizare se elibereazã certificat de menţiuni de cãtre direcţia de specialitate care emite autorizaţia de funcţionare, în cazul în care sunt îndeplinite noile condiţii de autorizare.
(3) În lipsa reautorizãrii, la termenul limitã, autorizaţia de funcţionare iniţialã îşi pierde valabilitatea.
(4) Autorizaţiile pentru dispozitivele de marcat şi pentru ciocanele silvice, emise anterior reautorizãrii, rãmân în vigoare.
ART. 13
(1) Douã sau mai multe structuri silvice pot fuziona în condiţiile prezentelor instrucţiuni.
(2) Noua structurã rezultatã se bazeazã pe una dintre structurile care fuzioneazã, care devine structura de bazã, cu pãstrarea denumirii iniţiale a acesteia. Autorizaţia de funcţionare a structurii de bazã, autorizaţiile pentru dispozitivele de marcat şi cele pentru ciocanele silvice emise pentru structurile care fuzioneazã rãmân în vigoare.
(3) Situaţiile prevãzute la alin. (2) se consemneazã în certificatul de menţiuni eliberat de direcţia de specialitate care emite autorizaţia de funcţionare.
(4) Autorizaţia/autorizaţiile de funcţionare pentru structura/structurile care se desfiinţeazã ca urmare a fuziunii se retrage/retrag de cãtre emitent.
ART. 14
(1) O structurã silvicã poate sã se divizeze, cu condiţia respectãrii elementelor minime de constituire ale structurilor silvice de acel nivel.
(2) Pe baza înţelegerii dintre pãrţi, una dintre structuri pãstreazã toate autorizaţiile iniţiale.
(3) Pentru structura prevãzutã la alin. (2) se solicitã şi se emite un certificat de menţiuni.
(4) Celelalte structuri rezultante se autorizeazã conform prezentelor instrucţiuni.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 15
(1) Inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare şi ocoalele silvice existente acordã prioritate obligaţiilor ce le revin, astfel încât constituirea de structuri silvice şi transferul rãspunderii privind aplicarea regimului silvic sã se facã fãrã întârzieri şi fãrã repercusiuni asupra bunei gospodãriri a fondului forestier naţional.
(2) Pentru deciziile tehnice silvice care, în conformitate cu reglementãrile în vigoare, depãşesc competenţa şefului ocolului silvic, acesta este obligat sã solicite avizul inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânãtoare.
ART. 16
Ocolul silvic autorizat solicitã confecţionarea şi folosirea ciocanelor silvice pentru structurile silvice care au obţinut autorizaţia de funcţionare pe baza prezentului ordin la Direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
ART. 17
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentele instrucţiuni.

ANEXA 1


────────
la instrucţiuni
────────────────

CRITERII MINIME
care trebuie îndeplinite pentru avizarea şi autorizarea unui ocol silvic

1. Cantonul silvic:
a) condiţii de personal: un post de pãdurar cu studii profesionale/liceale de specialitate;
b) condiţii de logisticã: spaţii pentru sediul cantonului silvic, uniformã de serviciu, clupã forestierã, pichet de incendiu.
2. Brigada/districtul silvic:
a) condiţii de personal: un post de brigadier/şef de district silvic cu studii liceale/tehnice de specialitate;
b) condiţii de logisticã: spaţiu pentru sediul brigãzii/ districtului silvic, uniformã de serviciu, clupã forestierã, dendrometru cu pendul, pichet de incendiu;
c) condiţiile prevãzute la pct. 1 pentru fiecare canton silvic din structura brigãzii/districtului silvic.
3. Ocolul silvic:
a) condiţii de personal:
● numãr minim de posturi tehnice de specialitate în aparatul central al ocolului silvic - 4, din care:
- un post de şef de ocol;
- un post de inginer silvic cu studii superioare de specialitate;
b) condiţii de logisticã: spaţii pentru sediul ocolului silvic, mijloc de transport exclusiv, tehnicã de calcul, mijloace de comunicare, biroticã, pichet de incendiu, fonduri necesare pentru derularea activitãţii;
c) condiţiile prevãzute la pct. 2 pentru fiecare brigadã/district silvic din structura ocolului silvic.

ANEXA 2
────────
la instrucţiuni
────────────────





MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
INSPECTORATUL TERITORIAL DE REGIM SILVIC ŞI DE VÂNĂTOARE ................


AVIZ
Nr. ....... din ...........
pentru autorizarea funcţionãrii Ocolului silvic .......*1)
_________
*1) Denumirea ocolului silvic.


În urma verificãrii documentaţiei depuse cu Cererea nr. .......... din
data de ........ de cãtre ......, au fost fãcute urmãtoarele constatãri
cu privire la îndeplinirea condiţiilor de avizare:
I. Îndeplinirea condiţiilor privind calitatea de persoanã juridicã:
a) prevederi ale actului doveditor privind calitatea de persoanã juridicã
.......................................................................;
b) prevederi din statut care confirmã cã ocolul silvic desfãşoarã
activitate de administrare a pãdurii şi/sau servicii silvice...............
II. Îndeplinirea condiţiilor privind terenurile forestiere deţinute:
- documentaţia ce atestã proprietatea .....................................
III. Îndeplinirea condiţiilor privind organizarea ocolului silvic:
a) prevederi din documentaţia privind personalul (organigramã, stat de
funcţii, fişe de posturi, stat de personal etc.) ..........................
b) prevederi din documentaţia tehnico-organizatoricã (amenajamente silvice,
hãrţi, arondare, menţiuni conform art. 17 alin. (2) din instrucţiuni etc.)
......................................................................... .
IV. Îndeplinirea condiţiilor privind asigurarea resurselor financiare şi
logistice:
a) prevederi ale bugetelor de venituri şi cheltuieli şi ale documentaţiilor
tehnice care stau la baza întocmirii acestora ........................... ;
b) prevederi ale documentaţiilor cu privire la asigurarea logisticã
(mijloace fixe, obiecte de inventar etc.) .............................. .
V. Arondarea şi balanţa suprafeţelor*2): ............................... .
Având în vedere constatãrile fãcute prin analiza documentaţiei depuse şi
documentele existente, inspectorul-şef al Inspectoratului Teritorial de
Regim Silvic şi de Vânãtoare .............................................
_________
*2) Balanţa suprafeţelor va cuprinde detaliat toate suprafeţele din
centralizatorul prevãzut la art. 5 alin. (1) lit. k) din instrucţiuni
şi ocolul/ocoalele silvic/silvice de la care se scad suprafeţele
respective, pe folosinţe, deţinãtori etc.


AVIZEAZĂ
autorizarea Ocolului silvic ..........., pentru gospodãrirea suprafeţei
de ...... ha pãdure, având în structurã*3) ............, cu urmãtoarele
precizãri*4): ............................................. .
Dupã obţinerea autorizãrii din partea autoritãţii publice centrale care
rãspunde de silviculturã, ocolul silvic autorizat, pe de o parte, şi
actualul administrator, pe de altã parte, vor proceda la primirea,
respectiv la predarea suprafeţelor şi a gestiunilor, pe bazã de controale
de fond şi procese-verbale.
Ocolul silvic titular al prezentului aviz este obligat sã asigure
respectarea tuturor reglementãrilor în vigoare privind aplicarea regimului
silvic în suprafeţele pe care le gospodãreşte şi rãspunde de încãlcarea
prevederilor acestora, conform legii.
În termen de 90 de zile de la data eliberãrii prezentului aviz
Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de Vânãtoare ...............
va efectua un control de fond al ocolului silvic titular al avizului
pentru a constata modul de respectare a obligaţiilor şi termenelor
prevãzute în reglementãrile în vigoare şi în programul de conformare.
Titularul avizului are obligaţia, sub sancţiunea retragerii autorizaţiei/
avizului, de a aduce la cunoştinţã anual, în perioada 1-31 decembrie,
Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic şi de Vânãtoare .............
orice modificare în organizarea şi funcţionarea ocolului silvic ce nu
corespunde documentaţiei depuse pentru avizare/autorizare.
În termen de 30 de zile de la data eliberãrii prezentului aviz titularul
acestuia va depune la Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii
Rurale cererea de autorizare la care se anexeazã în copie prezentul aviz
şi statul de personal avizat de Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic
şi de Vânãtoare*5) ................................................... .
___________
*3) Se precizeazã numãrul districtelor/brigãzilor şi cantoanelor silvice.
*4) Numai când este cazul, în situaţii deosebite, se pot folosi anexe.
*5) Denumirea inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânãtoare.

Inspector-şef,
....................
L.S./S.S.




ANEXA 3


────────
la instrucţiuni
────────────────





MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
.....................................................*1)
__________
*1) Direcţia de specialitate din cadrul autoritãţii publice
centrale care rãspunde de silviculturã.

AUTORIZAŢIE DE FUNCŢIONARE
Nr. ..... din .........

În conformitate cu prevederile art. ..... din Ordinul ministrului
agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. ......./.........,
în baza Avizului nr. ........ din ..........., emis de Inspectoratul
Teritorial de Regim Silvic şi de Vânãtoare ........................,

SE AUTORIZEAZĂ
funcţionarea Ocolului silvic ........, având sediul în ............,
cu numãr de înregistrare în registrul unic ....................... .
Ocolul silvic titular al prezentei autorizaţii de funcţionare este obligat
sã asigure respectarea tuturor reglementãrilor în vigoare privind aplicarea
regimului silvic şi rãspunde de încãlcarea prevederilor acestora, conform
legii.
Activitatea personalului angajat în ocolul silvic este controlatã sub
aspectul aplicãrii regimului silvic, din punct de vedere tehnic, de
Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi de
Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de Vânãtoare ................ .

Director,
...............
L.S./S.S.



ANEXA 4


────────
la instrucţiuni
────────────────





MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
INSPECTORATUL TERITORIAL DE REGIM SILVIC ŞI DE VÂNĂTOARE ..............

AUTORIZAŢIE DE PRACTICĂ
Nr. ....... din ...........

În conformitate cu prevederile art. 9 din Ordinul ministrului agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. ......../........., în baza Solicitãrii
nr. ...... din .......... Ocolului silvic ...............................,

AUTORIZEAZĂ
pe domnul/doamna ........., cod numeric personal ........., domiciliat/
domiciliatã în ........, absolvent/absolventã al/a ..........., cu act
de studii seria ..... nr. ........ din ....., eliberat de ........, cu
specializarea ......., sã funcţioneze ca personal silvic.
Titularul prezentei autorizaţii are drepturile şi obligaţiile ce decurg
din reglementãrile silvice în vigoare.
Prezenta autorizaţie dã dreptul titularului sã îşi desfãşoare activitatea
în orice structurã silvicã, conform pregãtirii profesionale.
Autorizaţia poate fi retrasã în condiţiile prevãzute de instrucţiunile
aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii
rurale nr. ........................................................ .

Inspector-şef,
..................
L.S./S.S.



ANEXA 5


────────
la instrucţiuni
────────────────





MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
.....................................................*1)
_________
*1) Denumirea direcţiei de specialitate din cadrul autoritãţii
publice centrale care rãspunde de silviculturã.

CERTIFICAT DE MENŢIUNI
Nr. ....... din ..........

În conformitate cu prevederile art. 8 alin. (6) din Ordinul ministrului
agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. ......./..........,
în baza Avizului nr. ....... din ..............., emis de Inspectoratul
Teritorial de Regim Silvic şi de Vânãtoare ........................,
se elibereazã prezentul

CERTIFICAT DE MENŢIUNI

la Autorizaţia de funcţionare nr. ......... din ............. a Ocolului
silvic ............, cu sediul în .................................... .
Paragraful ..........*2) se modificã şi va avea urmãtorul conţinut:*3)
........................................................................
........................................................................
Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic şi de Vânãtoare ............ va
opera în autorizaţia de folosire a ciocanelor silvice a Ocolului silvic
............... în funcţie de prezentul certificat de menţiuni.
__________
*2) Numãrul paragrafului.
*3) Se înlocuiesc datele necesare, în funcţie de paragraful care se
modificã.
Director,
.................
L.S./S.S.


__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016