Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 Prezentele instrucţiuni reglementeazã în mod unitar organizarea şi efectuarea operaţiunilor de scoatere din funcţiune/declasare şi casare a activelor fixe şi a bunurilor de natura obiectelor de inventar ce aparţin Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi unitãţilor din subordinea acesteia, inclusiv complexului "Flamingo" - Eforie Sud şi Centrului de Pregãtire Sovata. ART. 2 Prin scoaterea din funcţiune a activelor fixe/declasarea materialelor, altele decât active fixe, de natura obiectelor de inventar în folosinţã, se înţelege sistarea utilizãrii acestora ca urmare a îndeplinirii duratelor normale de funcţionare stabilite potrivit legii sau a prezentãrii unui grad avansat de uzurã fizicã sau moralã ori a degradãrii şi a faptului cã nu mai pot primi o altã destinaţie sau utilizare şi nici nu mai pot fi recuperate, recondiţionate, adaptate sau modificate. ART. 3 Prin casare se înţelege totalitatea operaţiunilor efectuate în vederea valorificãrii pãrţilor componente rezultate prin vânzare, distrugere şi dezmembrare a activelor fixe/bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar, astfel încât acestea sã îşi piardã forma şi sã nu mai poatã fi utilizate pentru destinaţia iniţialã. Operaţiunea de casare se finalizeazã prin scãderea din evidenţa contabilã a activelor fixe/bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar respective. ART. 4 Sunt considerate active fixe şi materiale de natura obiectelor de inventar în folosinţã, care fac obiectul prezentelor instrucţiuni, urmãtoarele: a) activele patrimoniale de natura imobilizãrilor corporale - terenuri, active fixe, obiecte de inventar, animale şi pãsãri, precum şi alte bunuri aflate în patrimoniul unitãţilor de penitenciare; b) active patrimoniale de natura imobilizãrilor necorporale - programe informatice create în cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor sau achiziţionate de la terţi. ART. 5 (1) Activele fixe şi materialele de natura obiectelor de inventar în folosinţã, pieselor de schimb şi subansamblelor se scot din funcţiune şi se caseazã dacã şi-au îndeplinit durata normalã de utilizare şi îndeplinesc una dintre urmãtoarele condiţii: a) au devenit inutilizabile ca urmare a gradului avansat de uzurã, nu mai pot primi o altã destinaţie sau utilizare şi nici nu pot fi reparate, recondiţionate, adaptate sau modernizate; b) exploatarea lor nu mai este eficientã din punct de vedere operativ sau economic datoritã uzurii morale şi nici nu au putut fi valorificate sau transferate; c) costul unei reparaţii sau recondiţionãri depãşeşte 60% din valoarea de achiziţie pentru un bun similar nou. Prin valoare de achiziţie se înţelege costul unei valori materiale echivalent nouã la care se adaugã cheltuielile de transport, instalare şi punere în funcţiune; d) depãşesc costurile normate de combustibil şi lubrifianţi, iar transformarea acestora în vederea încadrãrii în consumurile stabilite nu este eficientã sau posibilã; e) sunt avariate prin accidente, catastrofe, incendii, calamitãţi naturale sau ca urmare a unor activitãţi operative de pregãtire, de producţie sau administrative, iar costul reparãrii depãşeşte nivelul stabilit la lit. c) sau repararea lor nu este economicoasã; f) aparatura şi instalaţiile de mãsurã, control şi reglare pentru care organele de metrologie autorizate nu mai avizeazã folosirea lor întrucât parametrii funcţionali au devenit necorespunzãtori; g) instalaţiile mecanice sub presiune şi de ridicat, precum şi utilajele şi sculele a cãror exploatare a fost interzisã de organele autorizate; h) filmele, diafilmele, diapozitivele, discurile, compact discurile, cãrţile, broşurile, pliantele, planşele şi alte bunuri destinate activitãţilor cultural-educative şi recreative care au un grad avansat de uzurã sau sunt depãşite din punctul de vedere al conţinutului şi nu mai pot fi utilizate pentru scopul în care au fost achiziţionate; i) prototipurile care nu dau rezultatele preconizate; j) construcţiile şi instalaţiile aferente sau pãrţi din acestea, devenite improprii datoritã exploatãrii lor în condiţii normale sau care nu mai pot fi folosite în scopul pentru care au fost destinate şi nici în alte scopuri; k) construcţiile şi instalaţiile care împiedicã executarea lucrãrilor de sistematizare, dezvoltare, construcţie sau reconstrucţie, legal aprobate, şi care nu pot fi evitate sau mutate pe alt amplasament; l) remorcile auto şi de tractor care necesitã o reparaţie cu înlocuirea şasiului, în cazul în care reparaţia nu prezintã garanţia circulaţiei normale pe drumurile publice; m) animalele care şi-au pierdut aptitudinile corespunzãtoare categoriei de serviciu din care fac parte ori în urma contractãrii unei boli din cele prevãzute de normele legale; n) nu au putut fi valorificate, în condiţiile stipulate de actele normative în vigoare. (2) În cazul în care se constatã cã degradarea sau uzura avansatã a valorilor materiale aduse în stare de scoatere din funcţiune şi casare nu este urmarea unei folosiri legale şi normale, se vor lua mãsuri de efectuare a cercetãrii administrative, în vederea stabilirii rãspunderii patrimoniale în sarcina persoanelor vinovate, în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare. În situaţia în care dispoziţia de imputare este contestatã la instanţa competentã, scoaterea din funcţiune şi casarea se vor face numai dupã ce hotãrârea a rãmas definitivã. (3) Scoaterea din funcţiune şi casarea valorilor materiale care fac obiectul unei cauze civile sau penale se pot efectua numai dupã ce hotãrârea instanţei de judecatã a rãmas definitivã. (4) Simpla îndeplinire a duratei normale de funcţionare sau depãşirea costurilor normate de combustibil şi lubrifianţi, transformarea acestora în vederea încadrãrii în consumurile stabilite nefiind eficientã sau posibilã, nu constituie temei pentru scoaterea din funcţiune şi casarea unor active fixe sau declasarea unor bunuri materiale de natura obiectelor de inventar în folosinţã, pieselor de schimb şi subansamblelor. ART. 6 (1) Activele fixe sau materialele de natura obiectelor de inventar, a cãror funcţionare este limitatã la resurse încadrate în norme de siguranţã, precum şi piesele de schimb aferente acestora, care au îndeplinit durata normalã de funcţionare, pot fi folosite în continuare, dacã starea lor fizicã permite, numai cu avizul scris al organelor de specialitate autorizate. (2) Scoaterea din funcţiune a activelor fixe şi declasarea bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar înainte de expirarea duratei normale de utilizare sau cu o duratã normalã de utilizare consumatã, aflate în administrarea unitãţilor de penitenciare, se aprobã de directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor în baza unei justificãri temeinic argumentate. (3) Scoaterea din funcţiune a activelor fixe şi declasarea bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar înainte de expirarea duratei normale de utilizare sau cu o duratã normalã de utilizare consumatã, aflate în administrarea aparatului central al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, se aprobã de cãtre ministrul justiţiei, la propunerea directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi cu avizul direcţiilor/serviciilor din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor, în funcţie de domeniul de folosinţã al acestora, în baza unei justificãri temeinic justificate. (4) Pentru scoaterea din funcţiune, în vederea valorificãrii şi, dupã caz, casãrii, activele corporale care alcãtuiesc domeniul public al statului de natura activelor fixe, cu durata normalã de utilizare consumatã sau neconsumatã, a cãror menţinere în funcţiune nu se mai justificã, vor fi trecute în domeniul privat al statului sau al unitãţilor administrativ-teritoriale, potrivit reglementãrilor privind proprietatea publicã şi regimul juridic al acesteia. ART. 7 (1) Nu se propun pentru scoaterea din funcţiune sau declasare activele fixe sau materialele de natura obiectelor de inventar care, deşi au îndeplinit durata normalã de utilizare, se gãsesc în una dintre urmãtoarele situaţii: a) starea fizicã şi tehnicã permite exploatarea lor în continuare; b) din raţiuni operative sau economice se justificã menţinerea acestora în funcţiune, chiar dacã costul reparaţiei depãşeşte 60% din valoarea de înlocuire; c) sunt necesare sistemului administraţiei penitenciare şi nu sunt posibilitãţi de înlocuire, iar prin reparaţii şi recondiţionãri mai pot fi folosite o anumitã perioadã. (2) Tehnica de intervenţie, armamentul şi muniţia din dotarea unitãţilor, care au îndeplinit durata de funcţionare normalã, respectiv normele de exploatare şi a cãror stare fizicã şi tehnicã permite folosirea în continuare, doveditã printr-un act constatator de la o societate autorizatã, dupã executarea unor reparaţii, sau dacã se justificã din punct de vedere operativ sau economic, nu se propun la casare. (3) Menţinerea în exploatare a unor active fixe sau a unor materiale de natura obiectelor de inventar ale cãror reparaţii depãşesc normativele valorice se aprobã de cãtre ministrul justiţiei, cu avizul directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi al direcţiilor/serviciilor din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor, în funcţie de domeniul de folosinţã al acestora. ART. 8 Activele fixe sau materialele de natura obiectelor de inventar care figureazã în evidenţa contabilã în folosinţã şi sunt necesare executãrii activitãţilor specifice şi pentru care nu sunt posibilitãţi efective de înlocuire nu se propun pentru scoatere din funcţiune şi casare, chiar dacã îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 5 alin. (1), dacã dupã reparaţii ori recondiţionãri mai pot fi utilizate. ART. 9 Casarea activelor fixe şi a bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar înainte de aprobarea proceselor-verbale de scoatere din funcţiune a mijloacelor fixe/de declasare a bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar este interzisã, chiar dacã sunt îndeplinite toate celelalte condiţii pentru executarea acestei operaţiuni. CAP. II Procedura scoaterii din funcţiune a activelor fixe/declasãrii bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar SECŢIUNEA 1 Analiza şi avizarea propunerilor de scoatere din funcţiune a activelor fixe/declasare a bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar ART. 10 (1) Propunerile privind scoaterea din funcţiune a activelor fixe/declasare a bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar se fac de cãtre comisiile de inventariere, administrator, gestionar sau alte persoane care gestioneazã patrimoniul unitãţii. (2) Aceste propuneri se analizeazã şi se avizeazã de cãtre comisia compusã dintr-un numãr de 3 sau 5 persoane, numitã prin decizie scrisã de cãtre ordonatorul de credite, care are în administrare bunurile respective. (3) Comisia de analizã şi avizare constituitã conform prevederilor alin. (2) este compusã din: a) directorul adjunct pe probleme economicoadministrative/şeful serviciului economico-administrativ, în calitate de preşedinte; b) responsabilul compartimentului de activitate - şef serviciu, şef birou, contabil sau altã funcţie similarã în a cãrui evidenţã se aflã bunurile ce se propun pentru declasare şi casare; c) alţi specialişti care cunosc caracteristicile valorilor materiale ce fac obiectul scoaterii din funcţiune şi declasãrii. (4) Gestionarii nu pot face parte din comisiile pentru analizarea şi avizarea propunerilor de scoatere din funcţiune şi declasare, inclusiv când cumuleazã şi funcţia de contabil. Gestionarii sunt obligaţi sã prezinte bunurile şi sã dea explicaţii referitoare la existenţa şi starea acestora. ART. 11 Comisia numitã pentru analiza şi avizarea propunerilor de scoatere din funcţiune a activelor fixe/declasare a bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar are urmãtoarele atribuţii: a) sã verifice obiect cu obiect şi sã se convingã cã activele fixe/bunurile materiale de natura obiectelor de inventar propuse pentru scoaterea din funcţiune/declasare îndeplinesc minimum una dintre condiţiile stabilite la art. 5 alin. (1); b) sã întocmeascã documentaţia tehnicã - notã privind starea tehnicã a activelor fixe propuse pentru scoaterea din funcţiune, notã justificativã privind descrierea degradãrii bunurilor materiale, actul constatator al avariei, devize pentru reparaţii; c) sã întocmeascã procesele-verbale de scoatere din funcţiune a activelor fixe/de declasare a bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar, pe compartimente de activitate şi niveluri de competenţe, potrivit modelelor prevãzute în anexele nr. 1 şi 2. ART. 12 Documentele care însoţesc procesele-verbale de scoatere din folosinţã a activelor fixe/de declasare a bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar sunt urmãtoarele: a) notã privind starea tehnicã a activelor fixe propuse a fi scoase din funcţiune; b) act constatator al avariei, dupã caz; c) notã justificativã privind descrierea degradãrii bunurilor materiale; d) specificaţia bunurilor materiale propuse pentru declasare; e) notã privind starea tehnicã a obiectelor de inventar propuse pentru declasare; f) documentul de evidenţã a exploatãrii - carte tehnicã, carnet, fişã de evidenţã etc. pentru valorile materiale a cãror duratã normalã de funcţionare este stabilitã prin norme; g) devizul estimativ al reparaţiei şi procesul-verbal din care sã rezulte cã aceasta este neeconomicoasã; h) buletinul de analizã, verificare metrologicã, negaţii de reparare a aparatelor de mãsurare şi control; i) autorizaţia de demolare sau dezafectare pentru construcţii şi instalaţii, în situaţiile în care dispoziţiile în vigoare nu impun alte obligaţii; j) procese-verbale de cercetare administrativã, pentru bunurile avariate prin accidente, incendii sau în alte împrejurãri, dupã caz; k) documente de constatare tehnicã pentru instalaţiile, utilajele, aparatele sau alte mijloace tehnice cu consumuri peste limitele stabilite, însoţite de o notã justificativã din care sã rezulte cã nu existã posibilitatea modificãrii lor pentru a se încadra în consumurile normate; l) listele nominale pentru cãrţi şi periodice; m) raportul aprobat de ordonatorul principal de credite pentru bunurile de natura tehnicii militare; n) alte documente necesare pentru justificarea scoaterii din funcţiune. SECŢIUNEA a 2-a Întocmirea şi aprobarea proceselor-verbale privind scoaterea din funcţiune a activelor fixe/declasarea bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar ART. 13 (1) Procesele-verbale privind scoaterea din funcţiune a activelor fixe/declasarea bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar se întocmesc în câte douã exemplare, separat pentru activele fixe, precum şi pentru materialele de natura obiectelor de inventar în folosinţã aflate în gestiunea unui singur gestionar, potrivit modelelor prevãzute în anexele nr. 1 şi 2. (2) Documentele ce însoţesc procesele-verbale privind scoaterea din funcţiune a activelor fixe/declasarea bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar se întocmesc separat pe domenii de activitate (auto, transmisiuni, armament geniu chimic transmisiuni, hrãnire, echipare, cazarmare, informaticã, medical etc.). Fiecare proces-verbal va fi înregistrat şi datat. ART. 14 Trecerea animalelor de reproducţie din categoria "active fixe" în categoria "animale la îngrãşat" sau, dupã caz, "animale reformã" se realizeazã în baza "Actului de mutaţie" şi a "Procesului-verbal de reformã". Procesele-verbale cu propunerile unitãţilor de scoatere a animalelor din categoria activelor fixe se întocmesc potrivit prevederilor art. 13 şi se aprobã de directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor. ART. 15 Procesele-verbale privind scoaterea din funcţiune a activelor fixe/declasarea bunurilor materiale de natura tehnicii militare, cu durata normalã de utilizare îndeplinitã sau uzate moral, se aprobã conform competenţelor stabilite la art. 6. SECŢIUNEA a 3-a Casarea propriu-zisã ART. 16 Prezentele instrucţiuni nu se aplicã în cazul bunurilor care implicã apãrarea ţãrii, ordinea publicã şi siguranţa naţionalã, pentru care procedurile de valorificare se aprobã, în mod distinct, prin hotãrâre a Guvernului. ART. 17 (1) Casarea propriu-zisã a bunurilor materiale se face, pe compartimente de activitate, de comisia de casare numitã prin decizie a ordonatorului de credite, care a aprobat scoaterea din funcţiune, compusã din minimum 3 persoane, dintre care una trebuie sã fie, în mod obligatoriu, din cadrul compartimentului economico-administrativ. (2) Pentru anumite categorii de bunuri, cum sunt autovehiculele, aparatura de transmisiuni ori cea informaticã, mijloacele de pazã, escortare şi imobilizare, armamentul şi muniţiile, la solicitarea unitãţii subordonate, ordonatorul de credite ierarhic superior poate numi în comisia de casare reprezentanţi proprii. ART. 18 Contabilul, responsabilul economic de sector şi gestionarul nu pot fi numiţi în comisia de casare pentru bunurile pe care le gestioneazã. Aceştia participã la lucrãrile comisiei, având obligaţia de a prezenta valorile materiale şi a da relaţii şi explicaţii. ART. 19 Comisia de casare a bunurilor materiale are urmãtoarele atribuţii: a) sã verifice obiect cu obiect dacã bunurile materiale au ajuns la starea de a fi casate, ca urmare a îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 5 alin. (1); b) sã urmãreascã existenţa detaliilor, pãrţilor componente şi a altor elemente ale bunurilor respective. În cazul în care acestea au fost pierdute, înstrãinate sau lipsesc datoritã unor cauze imputabile, bunurile respective se resping de la casare şi se propune efectuarea cercetãrii administrative; c) sã stabileascã destinaţia materialelor refolosibile în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare; d) sã asigure executarea operaţiunii de casare propriu-zisã potrivit normelor tehnice în vigoare şi sã stabileascã pãrţile componente, piesele, detaliile şi materialele refolosibile care trebuie sã fie recuperate; e) sã respingã de la operaţiunea de casare propriu-zisã bunurile ajunse în aceastã stare ca urmare a altei cauze decât utilizarea normalã, în cazul în care nu s-a efectuat cercetarea administrativã; f) sã execute casarea bunurilor materiale numai în prezenţa tuturor membrilor comisiei; g) sã întocmeascã procesul-verbal de casare a bunurilor materiale, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3; h) sã ia orice alte mãsuri pentru organizarea şi desfãşurarea în bune condiţii a operaţiunii de casare; i) sã respingã de la casare activele fixe/bunurile materiale de natura obiectelor de inventar care mai pot fi distribuite şi folosite în alte compartimente de activitate sau în alte unitãţi. ART. 20 (1) Casarea propriu-zisã a activelor fixe/bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar se executã, de regulã, la unitatea în a cãrei evidenţã sunt bunurile respective. (2) Activele fixe/bunurile materiale de natura obiectelor de inventar existente în afara unitãţii se pot casa acolo unde se aflã, cu aprobarea ordonatorului de credite. ART. 21 Operaţiunile de dezmembrare, demontare, desfacere, tãiere, spargere, ardere şi alte modalitãţi de casare a activelor fixe/bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar se fac astfel încât obiectul sã îşi piardã forma iniţialã, cu excepţia ansamblurilor, subansamblurilor, pieselor componente şi materialelor refolosibile, la care se asigurã recuperarea integralã. ART. 22 (1) Ansamblurile, subansamblurile, piesele de schimb sau alte materiale refolosibile rezultate în urma operaţiunii propriu-zise de casare se identificã, iar cantitatea se stabileşte prin cântãrire, numãrare, mãsurare, dupã caz. (2) Înregistrarea în evidenţã se face la valoarea stabilitã de o comisie de evaluare, determinatã de gradul de uzurã fizicã a bunului respectiv, valoarea de înlocuire cu un bun similar nou şi preţurile pieţii. (3) Destinaţia activelor fixe/bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar, a ansamblurilor, subansamblurilor, pieselor de schimb sau a altor materiale refolosibile se stabileşte de ordonatorul de credite. ART. 23 Materialele care nu se pot valorifica, folosi în cadrul unitãţii sau transfera cãtre alte instituţii publice se distrug. Aceastã operaţiune se consemneazã în procesul-verbal încheiat de comisia de casare. ART. 24 (1) Rezultatul operaţiunii de casare se consemneazã într-un proces-verbal întocmit conform modelului prevãzut în anexa nr. 3. (2) Cãrţile şi publicaţiile declasate se înscriu într-o singurã poziţie "publicaţii", iar detalierea lor pe titluri şi autori se face într-o listã nominalã anexã, care este parte integrantã din procesul-verbal de casare. ART. 25 (1) Procesul-verbal de casare se întocmeşte în douã exemplare şi se semneazã pe fiecare filã, inclusiv anexele, de cãtre membrii comisiei de casare, se înregistreazã şi se arhiveazã la compartimentul de evidenţã contabilã şi circulã la contabil (responsabil economic de sector) şi gestionar. (2) Procesul-verbal de casare se aprobã de ordonatorul de credite şi se ştampileazã pe fiecare filã. ART. 26 Documentele care stau la dosarul casãrii sunt urmãtoarele: a) procesul-verbal de casare; b) procesul-verbal de scoatere din funcţiune a activelor fixe/declasare a bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar; c) decizia de numire a comisiei de analizã şi avizare pentru scoaterea din funcţiune/declasarea bunurilor materiale, respectiv decizia de numire a comisiei de casare; d) documente justificative; e) documente de valorificare, transmitere fãrã platã pentru bunurile aflate în stare de funcţionare; f) negaţii de transfer fãrã platã; g) alte documente prevãzute de dispoziţiile legale. ART. 27 Scãderea bunurilor materiale casate şi a materialelor consumate cu ocazia dezmembrãrii şi distrugerii se opereazã în evidenţa contabilã pe baza procesului-verbal de casare aprobat de ordonatorul de credite, la valoarea contabilã. CAP. III Dispoziţii finale ART. 28 Prevederile prezentelor instrucţiuni se aplicã şi pentru activele fixe/bunurile materiale de natura obiectelor de inventar consumabile sau neconsumabile, fãrã duratã normalã de funcţionare, care se caseazã pe mãsura degradãrii în limita unor baremuri stabilite prin acte normative. ART. 29 Activele fixe/Bunurile materiale de natura obiectelor de inventar cu valoare muzeisticã pot fi oferite instituţiilor interesate, cu respectarea dispoziţiilor legale. Scãderea din evidenţã se face în baza documentelor de valorificare sau de transmitere fãrã platã, dupã caz. ART. 30 Demolarea şi transformarea construcţiilor de orice fel se realizeazã în condiţiile prezentelor instrucţiuni, cu prezentarea avizelor stabilite de dispoziţiile legale, referitoare la protejarea şi valorificarea materialelor, obiectelor, instalaţiilor altor elemente de interes artistic, istoric, documentar, memorial sau tehnico-ştiinţific. ART. 31 Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentele instrucţiuni. ANEXA 1
MINISTERUL JUSTIŢIEI
ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A PENITENCIARELOR ┌────────────┬──────────┐
Unitatea ............................ │ Aprobat │ │
│ Ordonator*)│ Data │
Propun sã aprobaţi │ de credite │ │
Ordonator**) de credite ├────────────┼──────────┤
...................... └────────────┴──────────┘
PROCES-VERBAL de declasare a materialelor, altele decât active fixe, de natura obiectelor de inventar în folosinţã
┌─────────────────┬─────────────────────────┬───────────────────────┐
│ Numãr document │ Data │ Predãtor │
├─────────────────┼───────┬─────────┬───────┼───────────┬───────────┤
│ │ Ziua │ Luna │ Anul │ │ │
│ ├───────┼─────────┼───────┤ │ │
│ │ │ │ │ │ │
└─────────────────┴───────┴─────────┴───────┴───────────┴───────────┘
I. Constatãrile şi concluziile comisiei de analizã şi avizare ........................................................................ ........................................................................ II. Materiale, altele decât active fixe, de natura obiectelor de inventar în folosinţã
┌────┬───────────┬──────┬──────┬────────────┬─────────────┬─────────────┐
│Nr. │ Denumirea │ Cod │ U.M. │ Cantitatea │ Preţ unitar │ Valoarea │
│crt.│ │ │ │ │ (lei/U.M.) │ (lei) │
│ │ │ │ │ │ │col.4 x col.5│
├────┼───────────┼──────┼──────┼────────────┼─────────────┼─────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
└────┴───────────┴──────┴──────┴────────────┴─────────────┴─────────────┘
III. Ansamble, subansamble, piese componente şi materiale rezultate:
┌──────────────────┬─────────────────────────┬───────────────┬────────────────┐
│ Numãr document │ Data │ Predãtor │ Primitor │
├──────────────────┼───────┬─────────┬───────┼───────────────┼────────────────┤
│ │ Ziua │ Luna │ Anul │ │ │
├──────────────────┼───────┼─────────┼───────┼───────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└──────────────────┴───────┴─────────┴───────┴───────────────┴────────────────┘
┌────┬───────────┬───────┬──────┬────────────┬───────────────────┬─────────────┐
│Nr. │ Denumirea │ Cod │ U.M. │ Cantitatea │ Preţ unitar │ Valoarea │
│crt.│ │ │ │ │ (lei/U.M.) │ (lei) │
│ │ │ │ │ │ │col.4 x col.5│
├────┼───────────┼───────┼──────┼────────────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────┼──────┼────────────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────┼──────┼────────────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────┼──────┼────────────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────┼──────┼────────────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────┼──────┼────────────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┴───────────┴───────┴──────┴────────────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │ Delegaţi la │ │
│ Comisia │ dezmembrare sau │ Primit în │
│ │ la declarare │ gestiune │
├───────────────────────┬────────────────────┼──────────┬────────┤ │
│ Numele şi prenumele │ Semnãtura │Numele şi │ Semnã- │ │
│ │ │prenumele │ tura │ │
├───────────────────────┼────────────────────┼──────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
├───────────────────────┼────────────────────┼──────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
├───────────────────────┼────────────────────┼──────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
├───────────────────────┼────────────────────┼──────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
└───────────────────────┴────────────────────┴──────────┴────────┴─────────────┘
--------- *) Se va înscrie, dupã caz, principal sau secundar. **) Se va înscrie, dupã caz, secundar sau terţiar. ANEXA 2
MINISTERUL JUSTIŢIEI
ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A PENITENCIARELOR ┌────────────┬──────────┐
Unitatea ............................ │ Aprobat │ │
│ Ordonator*)│ Data │
Propun sã aprobaţi │ de credite │ │
Ordonator**) de credite ├────────────┼──────────┤
...................... └────────────┴──────────┘
PROCES-VERBAL de scoatere din funcţiune a activelor fixe corporale şi necorporale
┌─────────────────┬─────────────────────────┬───────────────────────┐
│ Numãr document │ Data │ Predãtor │
├─────────────────┼───────┬─────────┬───────┼───────────┬───────────┤
│ │ Ziua │ Luna │ Anul │ │ │
│ ├───────┼─────────┼───────┤ │ │
│ │ │ │ │ │ │
└─────────────────┴───────┴─────────┴───────┴───────────┴───────────┘
I. Constatãrile şi concluziile comisiei de analizã şi avizare ........................................................................ ........................................................................ II. Activele fixe scoase din funcţiune
┌────┬───────────┬─────┬──────┬───────────┬─────────────┬──────────┬───────────┐
│Nr. │ Denumirea │ Cod │ U.M. │Cantitatea │ Preţ unitar │ Valoarea │Amortizarea│
│crt.│ │ │ │ │ (lei/U.M.) │ (lei) │ pânã la │
│ │ │ │ │ │ │ col.4 x │ scoaterea │
│ │ │ │ │ │ │ col. 5 │ din │
│ │ │ │ │ │ │ │ funcţiune │
├────┼───────────┼─────┼──────┼───────────┼─────────────┼──────────┼───────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
└────┴───────────┴─────┴──────┴───────────┴─────────────┴──────────┴───────────┘
III. Ansamble, subansamble, piese componente şi materiale rezultate:
┌───────────────────┬─────────────────────────┬────────────────┬───────────────┐
│ Numãr document │ Data │ Predãtor │ Primitor │
├───────────────────┼───────┬─────────┬───────┼────────────────┼───────────────┤
│ │ Ziua │ Luna │ Anul │ │ │
│ ├───────┼─────────┼───────┤ │ │
│ │ │ │ │ │ │
└───────────────────┴───────┴─────────┴───────┴────────────────┴───────────────┘
┌────┬───────────┬───────┬──────┬────────────┬───────────────────┬─────────────┐
│Nr. │ Denumirea │ Cod │ U.M. │ Cantitatea │ Preţ unitar │ Valoarea │
│crt.│ │ │ │ │ (lei/U.M.) │ (lei) │
│ │ │ │ │ │ │col.4 x col.5│
├────┼───────────┼───────┼──────┼────────────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────┼──────┼────────────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────┼──────┼────────────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────┼──────┼────────────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────┼──────┼────────────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼───────┼──────┼────────────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┴───────────┴───────┴──────┴────────────┼───────────────────┼─────────────┤
│ │ Delegaţi la │ │
│ Comisia │ dezmembrare sau │ Primit în │
│ │ la declasare │ gestiune │
├───────────────────────┬────────────────────┼──────────┬────────┤ │
│ Numele şi prenumele │ Semnãtura │Numele şi │ Semnã- │ │
│ │ │prenumele │ tura │ │
├───────────────────────┼────────────────────┼──────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
├───────────────────────┼────────────────────┼──────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
├───────────────────────┼────────────────────┼──────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
├───────────────────────┼────────────────────┼──────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
└───────────────────────┴────────────────────┴──────────┴────────┴─────────────┘
--------- *) Se va înscrie, dupã caz, principal sau secundar. **) Se va înscrie, dupã caz, secundar sau terţiar. ANEXA 3 Aprob Ordonator de credite PROCES-VERBAL de casare propriu-zisã a activelor fixe/obiectelor de inventar Încheiat astãzi, ........................, de comisia pentru casarea activelor fixe/obiectelor de inventar În conformitate cu prevederile <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii şi în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 909/1997 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, modificatã şi completatã prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 54/1997, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, comisia de casare, constituitã în baza deciziei ordonatorului de credite nr. .........., a procedat la casarea efectivã a activelor fixe care au fost scoase din funcţiune/obiectelor de inventar care au fost declasate, prin procesul-verbal nr. ........... . Comisia constituitã din: preşedinte - membrii - şi-a desfãşurat activitatea în perioada .............. la sediul instituţiei publice. Lista bunurilor scoase din funcţiune/declasate ce pot fi transferate fãrã platã conform procedurii stabilite prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fãrã platã şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a fost publicatã pe pagina de internet a instituţiei (sau grupul de utilizatori dea@dgp.ro) în data de .................... . Au fost trimise înştiinţãri cãtre instituţiile publice interesate în preluarea bunurilor disponibilizate şi s-au primit rãspunsuri cã sunt/nu sunt interesate în preluarea acestora. Prin Adresa nr. ..........., instituţia ............... a fost interesatã în preluarea unor bunuri menţionate mai jos, transfer finalizat prin Proces-verbal nr. .........../..................
┌────┬──────────┬──────┬──────┬───────────┬─────────────┬──────────┬───────────┐
│Nr. │Denumirea │ Cod │ U.M. │Cantitatea │Preţul unitar│ Valoarea │Instituţia │
│crt.│bunurilor │ sau │ │ │ │ │unde a fost│
│ │ │nr. de│ │ │ │ │transferat │
│ │ │inven-│ │ │ │ │ │
│ │ │ tar │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────┼──────┼───────────┼─────────────┼──────────┼───────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
└────┴──────────┴──────┴──────┴───────────┴─────────────┴──────────┴───────────┘
Constatãrile şi concluziile comisiei: Au fost identificate toate activele fixe/obiectele de inventar din Procesul-verbal de scoatere din funcţiune a activelor fixe/declasare a obiectelor de inventar nr. .......... din data ......... şi s-a constatat cã toate au durata de folosinţã îndeplinitã şi sunt uzate fizic şi/sau moral. Având în vedere cele constatate, comisia de casare a procedat la dezmembrarea activelor fixe scoase din funcţiune/a obiectelor de inventar declasate prin Procesul-verbal nr. .... din ..... menţionate în tabelul de mai jos şi apoi la valorificarea deşeurilor rezultate.
┌────┬──────────┬──────┬──────┬───────────┬─────────────┬──────────┬───────────┐
│Nr. │Denumirea │Codul │ U.M. │Cantitatea │Preţul unitar│ Valoarea │Amortizarea│
│crt.│bunurilor │ sau │ │ │ │ │ pânã la │
│ │ inventa- │nr. de│ │ │ │ │ scoaterea │
│ │ riate │inven-│ │ │ │ │ din │
│ │ │ tar │ │ │ │ │ funcţiune │
├────┼──────────┼──────┼──────┼───────────┼─────────────┼──────────┼───────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
├────┼──────────┼──────┼──────┼───────────┼─────────────┼──────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ Se va │
│ │ │ │ │ │ │ │ completa │
│ │ │ │ │ │ │ │ în cazul │
│ │ │ │ │ │ │ │mijloacelor│
│ │ │ │ │ │ │ │ fixe │
└────┴──────────┴──────┴──────┴───────────┴─────────────┴──────────┴───────────┘
Pentru valorificarea deşeurilor provenite în urma casãrii s-au solicitat oferte de la un numãr de .....(Se menţioneazã numãrul.).... operatori economici, respectiv .......(Se enumerã operatorii economici.)...... . Preţurile cele mai avantajoase au fost oferite de cãtre ........(Se menţioneazã denumirea ofertantului.).... . În urma casãrii propriu-zise a activelor fixe/obiectelor de inventar au rezultat urmãtoarele deşeuri, conform Procesului-verbal de predare-primire nr. .............../data................. :
┌────┬──────────────────────────┬──────┬───────────┬───────────────┬──────────┐
│Nr. │ Denumirea │ U.M. │Cantitatea │ Preţul unitar │ Valoarea │
│crt.│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────┼──────┼───────────┼───────────────┼──────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │
├────┼──────────────────────────┼──────┼───────────┼───────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────────────────────┴──────┴───────────┴───────────────┴──────────┘
Deşeurile de hârtie, fier şi cele provenite din aparatura electronicã şi electrocasnicã - unde este cazul - au fost valorificate la .......(Se menţioneazã denumirea operatorului economic.)......, conform avizelor de însoţire a mãrfii nr. .............., anexate. Deşeurile de plastic au fost asimilate cu deşeurile de natura tehnicii de calcul şi valorificate ca atare. Comisia de casare propune scãderea din evidenţa contabilã a bunurilor casate prezentate în listele anexate şi înregistrarea în evidenţa contabilã a sumelor provenite din valorificarea deşeurilor rezultate în urma casãrii, conform facturilor nr. ................ în valoare de ....................... . Alte constatãri ........................................................... ........................................................................... ........................................................................... ........................................................................... Prezentul proces-verbal a fost întocmit în 2 (douã) exemplare, un exemplar se va pãstra la compartimentul financiar-contabil, iar al doilea exemplar la responsabilul de sector (sectorul logistic). Comisia de casare a activelor fixe/obiectelor de inventar: preşedinte - membri - ------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.