Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
INSTRUCTIUNI din 2 aprilie 2002 privind modul de incasare si plata a taxelor prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 89/2000 privind unele masuri pentru autorizarea operatorilor si efectuarea inscrierilor in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare
ART. 1 (1) Pentru obţinerea autorizaţiei de operator şi pentru fiecare reautorizare operatorii vor plati o taxa în cuantum de 2.000.000 lei prevãzutã la <>art. 23 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 89/2000 . (2) De asemenea, operatorii vor plati o taxa în cuantum de 500.000 lei pentru fiecare agent împuternicit sa efectueze înscrieri în Arhiva Electronica de Garanţii Reale Mobiliare, denumita în continuare arhiva, conform <>art. 23 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 89/2000 . ART. 2 Beneficiarii serviciilor de înscriere a avizelor de garanţie în arhiva vor plati urmãtoarele taxe prevãzute la <>art. 24 din Ordonanta Guvernului nr. 89/2000 : a) 300.000 lei pentru fiecare aviz de garanţie iniţial; b) 100.000 lei pentru avizul modificator al avizului de garanţie iniţial; c) 100.000 lei pentru avizul de nulitate a avizului de garanţie iniţial; d) 100.000 lei pentru avizul de stingere a avizului de garanţie iniţial; e) 200.000 lei pentru avizul de cesiune a creanţei; f) 200.000 lei pentru avizul de reducere a garanţiei la o parte din bunurile afectate acesteia prin avizul de garanţie iniţial; g) 200.000 lei pentru avizul de prelungire a avizului de garanţie iniţial. ART. 3 (1) Sumele realizate din taxele stabilite la <>art. 23 şi 24 din Ordonanta Guvernului nr. 89/2000 se constituie şi se utilizeazã ca venituri extrabugetare la dispoziţia Ministerului Justiţiei. (2) Modul de utilizare a sumelor constituite conform alin. (1), precum şi detalierea cheltuielilor se vor stabili prin ordin al ministrului justiţiei. (3) Disponibilitãţile rãmase la finele anului se vor reporta în anul urmãtor, pentru a fi cheltuite cu aceeaşi destinaţie. (4) Cuantumul taxelor stabilite la <>art. 23 şi 24 din Ordonanta Guvernului nr. 89/2000 va fi actualizat prin hotãrâre a Guvernului, în funcţie de rata oficialã a indicelui de inflaţie. ART. 4 (1) Taxele prevãzute la <>art. 23 din Ordonanta Guvernului nr. 89/2000 se datoreazã anticipat şi se plãtesc de cãtre operator prin virament în contul nr. 50034265841, deschis pe seama Ministerului Justiţiei la Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate a Municipiului Bucureşti. Pe ordinul de plata vor trebui sa se menţioneze în mod obligatoriu formulele "taxe pentru autorizare operatori", "taxe pentru reautorizare operatori" sau "taxe pentru împuternicire agent", în funcţie de scopul plãţii. (2) Taxele de înscriere în arhiva a avizelor de garanţie, prevãzute la <>art. 24 din Ordonanta Guvernului nr. 89/2000 , se datoreazã anticipat şi se vor plati de cãtre solicitantii persoane fizice sau juridice fie în numerar, la sediul operatorului sau al agentului autorizat, fie prin ordin de plata distinct, în contul operatorului de arhiva respectiv. În acest sens Autoritatea de Supraveghere va publica pe paginile web ale arhivei (www.co.romarhiva.ro şi www.mj.romarhiva.ro) numerele conturilor operatorilor de arhiva şi denumirea instituţiilor bancare la care acestea sunt deschise. (3) Pe ordinul de plata prezentat de solicitant va trebui sa figureze în mod obligatoriu formula "taxa pentru înscrierea avizelor de garanţie" şi sa se menţioneze, de asemenea, tipul avizului de garanţie ce urmeazã sa fie înscris în arhiva. Ordinul de plata va trebui sa menţioneze la rubrica "Reprezentând plati" denumirea/numele operatorului de arhiva prin care se va efectua înscrierea şi numele localitãţii unde se va efectua înscrierea. Aceleaşi menţiuni va trebui sa le cuprindã şi chitanţa ce se elibereazã beneficiarului înscrierii de cãtre operator sau agent, ca dovada a plãţii taxei de înscriere. (4) Operatorul de arhiva va colecta şi va vira în contul nr. 50034265841, deschis pe seama Ministerului Justiţiei la Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate a Municipiului Bucureşti, toate sumele cuvenite Ministerului Justiţiei pentru înscrierile în arhiva efectuate de cãtre operator şi agenţii acestuia, astfel: a) pana pe data de 13 a fiecãrei luni, toate sumele cuvenite Ministerului Justiţiei pentru înscrierile efectuate în arhiva în perioada 1-10 a lunii respective; b) pana pe data de 23 a fiecãrei luni, toate sumele cuvenite Ministerului Justiţiei pentru înscrierile efectuate în arhiva în perioada 11-20 a lunii respective; c) pana pe data de 3 a fiecãrei luni, toate sumele cuvenite Ministerului Justiţiei pentru înscrierile efectuate în arhiva în perioada cuprinsã între data de 21 şi ultima zi a lunii precedente. (5) Operatorii de arhiva sunt rãspunzãtori pentru nevirarea în termenele prevãzute la alin. (4) a sumelor datorate Ministerului Justiţiei cu titlu de taxe pentru înscrierea în arhiva a avizelor de garanţie. Pentru orice întârziere în virarea sumelor datorate Ministerului Justiţiei operatorul de arhiva va plati majorãri de întârziere şi penalitãţi de întârziere, în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (6) Pentru stabilirea cuantumului sumelor de bani datorate decadal Ministerului Justiţiei de cãtre operatorii de arhiva, cu titlu de taxe de înscriere în arhiva a avizelor de garanţie, operatorii vor inainta Autoritãţii de Supraveghere o lista cu înregistrãrile preluate eronat în sistemul de administrare a informatiei, datoritã cauzelor tehnice, dupã cum urmeazã: a) pana pe data de 13 a fiecãrei luni, pentru înscrierile efectuate în arhiva în perioada 1-10 a lunii respective; b) pana pe data de 23 a fiecãrei luni, pentru înscrierile efectuate în arhiva în perioada 11-20 a lunii respective; c) pana pe data de 3 a fiecãrei luni, pentru înscrierile efectuate în arhiva în perioada cuprinsã între data de 21 şi ultima zi a lunii precedente. ART. 5 (1) Încasarea sumelor în numerar ce urmeazã sa fie plãtite cu titlu de taxa pentru înscrierea avizelor de garanţie se poate face de cãtre operatorul autorizat sau de cãtre agentul autorizat al acestuia, personal, ori de cãtre un salariat anume desemnat în acest scop şi se evidenţiazã distinct în evidentele financiar-contabile. (2) Operatorul autorizat sa efectueze înscrieri sau agentul împuternicit al acestuia comunica solicitantului cuantumul taxei datorate pentru înscrierea avizului de garanţie în funcţie de natura acestuia. (3) Pentru îndeplinirea obligaţiilor prevãzute la alin. (1) persoanele autorizate vor solicita organului fiscal teritorial eliberarea de chitantiere. (4) Chitantierele consumate se vor pãstra şi se vor arhiva de cãtre persoanele autorizate, în vederea verificãrii ulterioare. (5) Încasarea sumelor în numerar ce urmeazã sa fie plãtite cu titlu de taxe se face pe chitantiere tip MFP, eliberate de organul fiscal în a cãrui raza teritorialã îşi are sediul fiscal persoana autorizata, chitantierele urmând sa fie gestionate în condiţiile prevãzute pentru agenţii fiscali. (6) Chitanţa se întocmeşte în doua exemplare la indigo şi cuprinde numele şi prenumele plãtitorului, numãrul de înregistrare a avizului de garanţie pentru care s-a calculat taxa, suma încasatã, în cifre şi în litere, data încasãrii, semnatura emitentului. Originalul chitanţei se preda plãtitorului. ART. 6 Copia de pe ordinul de plata, vizata de banca plãtitorului, precum şi exemplarul chitanţei doveditoare a plãţii taxei de înscriere, rãmas la operator sau la agentul împuternicit, se ataşeazã la formularul de aviz de garanţie completat de solicitant. ART. 7 Operatorii de arhiva vor comunica Autoritãţii de Supraveghere pana pe data de 5 a fiecãrei luni situaţia inscrierilor efectuate în arhiva în cursul lunii precedente, pe tipuri de avize de garanţie. ART. 8 Pentru aducerea la îndeplinire a dispoziţiilor prezentelor instrucţiuni persoanele autorizate sunt obligate sa organizeze şi sa conducã evidenta financiar-contabila conform prevederilor legale.
--------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email