Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ART. 1 Producãtorii de tractoare, importatorii sau reprezentanţii autorizaţi ai acestora, persoane juridice, denumiţi în continuare solicitanţi, care intenţioneazã sã se înscrie în Programul de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare, instituit prin <>Legea nr. 10/2008 , denumit în continuare Program, trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii: a) funcţioneazã legal şi deţin avizele/acordurile/autorizaţiile necesare desfãşurãrii activitãţii; b) au în obiectul de activitate producţia şi/sau comercializarea tractoarelor noi; c) şi-au îndeplinit obligaţiile de platã a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor cãtre bugetul general consolidat, bugetele locale, Fondul pentru mediu; d) au cont deschis la Trezoreria Statului; e) nu se aflã în procedurã de insolvenţã sau nu fac obiectul unei proceduri legale pentru declararea acesteia, potrivit prevederilor legale; f) nu sponsorizeazã activitãţi cu efect negativ asupra mediului, conform prevederilor <>art. 14 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 105/2006 , cu modificãrile ulterioare, şi procedurilor prevãzute în Manualul de operare al Fondului pentru mediu; g) comercializeazã tractoare noi al cãror preţ de vânzare, inclusiv TVA, este cel puţin egal cu cuantumul primei prevãzute la <>art. 6 din Legea nr. 10/2008 pentru instituirea Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare. ART. 2 (1) Solicitantul care îndeplineşte cumulativ condiţiile prevãzute la art. 1 se poate înscrie în Program, în termen de 30 de zile de la data publicãrii pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro, a anunţului privind cuantumul sumei alocate Programului, prin depunerea la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu, în plic sigilat, a unui dosar care cuprinde urmãtoarele documente: a) cererea de înscriere în vederea înscrierii şi validãrii în Program, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, în original; b) cererea de finanţare, conform modelului prevãzut în anexa nr. 4, în original; c) certificatul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, cu toate anexele, în copie; d) împuternicirea datã de conducerea solicitantului persoanei desemnate sã o reprezinte în relaţia cu Administraţia Fondului pentru Mediu, dacã este cazul, în original; e) certificatul constatator emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, valabil la data depunerii cererii, din care sã rezulte: datele de identificare ale solicitantului, capitalul social, obiectul principal de activitate şi activitãţile secundare, administratorii, acţionarii/asociaţii, situaţia juridicã, în original; f) certificatele de atestare fiscalã şi certificatul fiscal, valabile la data depunerii cererii, care sã dovedeascã faptul cã solicitantul nu are datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, în original; g) certificatul de cazier fiscal, valabil la data depunerii cererii, în original; h) certificatul de atestare privind obligaţiile de platã la Fondul pentru mediu, în original; i) ultimul formular de raportare contabilã la încheierea exerciţiului financiar, vizat de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Economiei şi Finanţelor, însoţit de raportul administratorilor şi al comisiei de cenzori sau raportul de audit, dupã caz, precum şi de ultima balanţã de verificare lunarã, aferentã anului în curs; j) certificarea/înregistrarea comunitarã sau naţionalã de tip pentru tractoarele propuse a fi introduse în Program, în copie, sau dovada calitãţii de importator ori de reprezentant autorizat al producãtorului/importatorului de tractoare; k) proiectul, conform modelului prevãzut în anexa nr. 2, în original. (2) Anterior încheierii contractului pentru finanţare nerambursabilã, solicitantul va prezenta originalele documentelor depuse în copie la dosar, pentru ca acestea sã fie certificate "conform cu originalul" de cãtre personalul Administraţiei Fondului pentru Mediu. ART. 3 (1) Solicitantul care îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 1 şi 2 este validat sã participe la desfãşurarea Programului. (2) Comitetul de avizare al Administraţiei Fondului pentru Mediu valideazã solicitantul ori respinge cererea acestuia, în termen de 10 zile lucrãtoare de la data închiderii perioadei de înscriere în Program. (3) În termen de 30 de zile lucrãtoare de la data închiderii perioadei de validare, Administraţia Fondului pentru Mediu încheie contractele de finanţare nerambursabilã cu fiecare dintre producãtorii validaţi şi publicã în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, precum şi pe site-ul propriu, www.afm.ro, lista producãtorilor validaţi şi numãrul de tractoare alocat pentru fiecare dintre aceştia. ART. 4 (1) Un producãtor, importator sau reprezentant autorizat al acestora nu poate solicita pentru o marcã de tractoare mai mult decât suma alocatã prin Program, în caz contrar solicitarea fiind nulã. (2) Solicitãrile, cumulate pentru o singurã marcã de tractoare, ale tuturor producãtorilor, importatorilor şi reprezentanţilor autorizaţi ai acestora nu trebuie sã depãşeascã suma alocatã prin Program, în caz contrar urmând a se aplica prevederile alin. (4). (3) În condiţiile în care suma totalã solicitatã prin proiectele depuse de cãtre producãtorii validaţi depãşeşte suma alocatã prin Program, Administraţia Fondului pentru Mediu va proceda, în interiorul termenului prevãzut la art. 3 alin. (2), la distribuirea acesteia între producãtorii validaţi, prin aplicarea unui coeficient de proporţionalitate obţinut din raportul dintre suma alocatã şi suma totalã solicitatã. (4) În situaţia în care totalul sumelor solicitate de producãtorii, importatorii şi reprezentanţii autorizaţi ai unei mãrci depãşeşte suma alocatã Programului, coeficientul prevãzut la alin. (3) se va aplica acestora, într-o primã etapã, pânã la incidenţa sumei alocate. A doua etapã constã în aplicarea coeficientului tuturor producãtorilor, importatorilor şi reprezentanţilor autorizaţi ai acestora, în condiţiile prevãzute la alin. (3). ART. 5 (1) Programul se desfãşoarã anual, în limita sumei alocate prin bugetul de venituri şi cheltuieli al Administraţiei Fondului pentru Mediu, pe parcursul a douã etape: a) prima etapã, pânã la data de 25 septembrie; b) a doua etapã, de la 1 octombrie pânã la 5 decembrie. (2) Contractul pentru finanţare nerambursabilã, prevãzut în anexa nr. 5, în baza cãruia se alocã suma aprobatã unui producãtor validat, este valabil pânã la data de 15 decembrie. (3) Suma rãmasã neutilizatã la data încetãrii contractului se considerã anulatã şi rãmâne la dispoziţia Administraţiei Fondului pentru Mediu. (4) În situaţia în care un producãtor validat nu utilizeazã pânã la sfârşitul primei etape cel puţin 80% din suma contractatã, contractul pentru finanţare nerambursabilã înceteazã de drept, iar Administraţia Fondului pentru Mediu redistribuie suma rãmasã neutilizatã conform criteriului prevãzut la art. 4. (5) Redistribuirea sumei rãmase neutilizatã se face prin act adiţional, pe baza cererilor de suplimentare a valorii, depuse de producãtorii validaţi care au utilizat cel puţin 80% din suma contractatã. Depunerea acestor cereri se face la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu pânã la data de 28 septembrie inclusiv. (6) Pentru etapa a doua, lista producãtorilor validaţi rãmaşi în Program se publicã pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro, în termen de 3 zile lucrãtoare de la data redistribuirii sumei rãmase neutilizatã. ART. 6 (1) Pentru a putea beneficia de prima în cuantum de 17.000 lei, persoana fizicã, proprietar/moştenitor al unui tractor uzat, se înscrie în vederea achiziţionãrii unui tractor nou, la un singur producãtor validat, numai dupã publicarea listei prevãzute la art. 3 alin. (3). (2) La înscriere, producãtorul validat elibereazã persoanei fizice o notã de acceptare, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3. (3) Nota de acceptare este valabilã 30 de zile de la eliberare, fãrã ca valabilitatea acesteia sã depãşeascã data de 25 septembrie pentru prima etapã şi data de 5 decembrie pentru a doua etapã. La expirarea valabilitãţii notei de acceptare, producãtorul validat poate scoate din evidenţa sa persoana fizicã respectivã. (4) Înscrierea se face în limita numãrului de tractoare şi a sumei contractate de cãtre producãtorul validat cu Administraţia Fondului pentru Mediu şi asigurã persoanei fizice accesul în cadrul Programului. (5) Persoana fizicã înscrisã în Program trebuie sã punã la dispoziţie producãtorului validat, în termenul prevãzut la alin. (3), urmãtoarele documente: a) actul de identitate, în copie; b) certificatul de înmatriculare sau certificatul de înregistrare a tractorului uzat, dupã caz, în copie legalizatã; în situaţia în care certificatul de înregistrare nu conţine date privind anul de fabricaţie, acesta trebuie însoţit de cartea de identitate a tractorului uzat, în copie legalizatã, sau, în lipsa acesteia, de orice act de proprietate cu valoare juridicã, care atestã cel puţin vechimea tractorului uzat, în copie legalizatã: contract de vânzare-cumpãrare, contract de donaţie, contract de schimb, contract de partaj voluntar, certificat de moştenitor, hotãrâre judecãtoreascã, facturã; c) certificatul de distrugere a tractorului uzat, în copie legalizatã, eliberat de un operator economic autorizat sã desfãşoare activitãţi de colectare a vehiculelor scoase din uz; d) certificatul de radiere din evidenţã a tractorului uzat, în original; e) certificatul de moştenitor, în copie legalizatã, dacã persoana fizicã înscrisã este moştenitoarea proprietarului (inclusiv, dacã este cazul, certificatul de cãsãtorie sau un alt document care atestã schimbarea numelui şi/sau al prenumelui, în copie legalizatã). Atunci când certificatul de moştenitor atestã existenţa mai multor moştenitori, este necesarã o declaraţie notarialã prin care aceştia acceptã ca un singur comoştenitor, nominalizat, sã beneficieze de facilitãţile Programului, în original; f) nota de acceptare eliberatã de producãtorul validat, în original. (6) Producãtorul validat garanteazã accesul în cadrul Programului numai persoanei fizice care depune, în termenul prevãzut la alin. (3), documentele prevãzute la alin. (5). ART. 7 (1) Proprietarul/Moştenitorul predã tractorul uzat unui operator economic autorizat sã desfãşoare activitãţi de colectare a vehiculelor scoase din uz, potrivit prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (2) Operatorul economic prevãzut la alin. (1), dupã verificarea notei de acceptare, a certificatului de înmatriculare sau a certificatului de înregistrare a tractorului, precum şi a actului de identitate a proprietarului/moştenitorului, elibereazã certificatul de distrugere a tractorului uzat, conform prevederilor Ordinului ministrului mediului şi gospodãririi apelor, al ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 87/527/411/2005 privind aprobarea modelului şi a condiţiilor de emitere a certificatului de distrugere la preluarea vehiculelor scoase din uz. În situaţia în care certificatul de înregistrare nu conţine date privind anul de fabricaţie, acesta trebuie însoţit de cartea de identitate a tractorului uzat, în original, şi de o copie care este predatã operatorului economic; în lipsa cãrţii de identitate a tractorului uzat, se prezintã orice act de proprietate cu valoare juridicã, care atestã cel puţin vechimea tractorului uzat, în original, şi o copie care este predatã operatorului economic: contract de vânzarecumpãrare, contract de donaţie, contract de schimb, contract de partaj voluntar, certificat de moştenitor, hotãrâre judecãtoreascã, facturã. (3) Lista operatorilor economici autorizaţi sã desfãşoare activitãţi de colectare a vehiculelor scoase din uz se publicã pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro, odatã cu publicarea listei producãtorilor validaţi. (4) Certificatul de radiere din evidenţã a tractorului uzat se elibereazã de autoritatea care a efectuat înmatricularea sau înregistrarea acestuia, dupã caz, în baza certificatului de distrugere prezentat în original. ART. 8 (1) Suma de 17.000 lei se scade de cãtre producãtorul validat din preţul de achiziţie al tractorului nou, care urmeazã a fi încasat de la persoana fizicã beneficiarã. (2) În factura de livrare a tractorului va fi evidenţiat preţul de vânzare al acestuia şi, distinct, se va face menţiunea "Suma de 17.000 lei se suportã de Administraţia Fondului pentru Mediu, conform prevederilor <>Legii nr. 10/2008 pentru instituirea Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare". Sub rubrica "Total de platã" se înscrie textul "Diferenţa de platã beneficiar" şi se menţioneazã suma rãmasã de achitat de cãtre persoana fizicã beneficiarã. (3) Decontarea sumei cãtre producãtorul validat se face în baza contractului pentru finanţare nerambursabilã şi a cererii de tragere, prevãzute în anexele nr. 5 şi 6. (4) Decontarea sumei cãtre producãtorul validat se face lunar, prin virament în contul de trezorerie al acestuia, pe baza cererii de tragere prevãzute la alin. (3), care se depune lunar la Administraţia Fondului pentru Mediu, pânã la data de 25 a lunii respective, la care se anexeazã: a) lista persoanelor fizice beneficiare şi a tractoarelor uzate aferente, semnatã şi ştampilatã de producãtorul validat, care conţine datele de identificare a persoanei fizice beneficiare (tipul, seria şi numãrul actului de identitate, domiciliul şi/sau reşedinţa, codul numeric personal, numãrul de telefon) şi datele de identificare a tractorului uzat (marca, tipul, numãrul de identificare: seria şasiului/caroseriei, seria motorului, dupã caz, anul de fabricaţie, numãrul certificatului de înmatriculare sau al certificatului de înregistrare, numãrul certificatului de radiere din evidenţã); b) documentele menţionate la art. 6 alin. (5); c) facturile emise persoanelor fizice beneficiare, aferente achiziţionãrii tractoarelor noi, în copie şi în original, care se restituie. ART. 9 Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezentele instrucţiuni. ANEXA 1 -------la instrucţiuni---------------
Datele de identificare a
solicitantului ......... Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului
(producãtor de tractoare,
importator sau reprezentant
autorizat) pentru Mediu ...../...................
Nr. de înregistrare .../...
CERERE DE ÎNSCRIERE Denumirea solicitantului .................................... Forma juridicã de organizare ................................ Nr. de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului .../.../..., CUI ......., cont nr. ....., deschis la Trezoreria .............................. . Adresa sediului social: str. ....... nr. ..., bl. ...., sc. ..., et. ..., ap. ..., localitatea ..., judeţul/sectorul ...., telefon ...., fax ......, e-mail ......... Reprezentant legal/împuternicit ...., posesor al BI/CI/paşaportului seria ... nr. ...., eliberat/eliberatã de ...., CNP .........., domiciliat în .................... Solicitãm înscrierea în Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare, instituit prin <>Legea nr. 10/2008 . Subsemnatul, ............, în calitate de reprezentant legal al . ..............., declar pe propria rãspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, urmãtoarele: a) societatea comercialã nu se aflã în procedurã de insolvenţã; b) societatea comercialã nu face obiectul unei proceduri legale pentru declararea insolvenţei; c) societatea comercialã nu are obligaţii exigibile de platã la bugetul general consolidat, bugetele locale, Fondul pentru mediu; d) societatea comercialã nu sponsorizeazã activitãţi cu efect negativ asupra mediului; e) nu am furnizat informaţii false în documentele prezentate. Subsemnatul îmi asum rãspunderea pentru toate informaţiile conţinute în prezenta cerere şi în toate celelalte formulare şi documente depuse, inclusiv documentele financiare, garantez cã datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte şi declar cã am luat cunoştinţã despre prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii. Neîndeplinirea condiţiilor de mai sus ori prezentarea eronatã sau falsã a acestor condiţii va duce automat la respingerea cererii sau, ulterior, la returnarea integralã a sumei primite ca finanţare nerambursabilã în cadrul programului menţionat mai sus, dacã aceasta a fost acordatã. Subsemnatul autorizez prin prezenta orice instituţie, societate comercialã, bancã, alte persoane juridice sã furnizeze informaţii reprezentanţilor autorizaţi ai Administraţiei Fondului pentru Mediu cu privire la orice aspect tehnic şi financiar în legãturã cu activitatea societãţii pe care o reprezint. Persoanã de contact ........................... Telefon ....................................... În calitate de ................................ Prin semnãtura şi ştampila sa, solicitantul confirmã cã a înţeles şi şi-a însuşit în întregime conţinutul cererii. Reprezentant legal/Împuternicit Numele şi prenumele ........................... Funcţia ....................................... Semnãtura ..................................... Data .... L.S. Decizia Comitetului de avizare al Administraţiei Fondului pentru Mediu .... (aprobat/respins) Preşedintele Comitetului de avizare Numele şi prenumele ............................ Semnãtura .... Data .... ANEXA 2 -------la instrucţiuni--------------- PROIECT privind diminuarea poluãrii aerului datorate emisiilor de gaze de eşapament şi prevenirea generãrii deşeurilor provenite de la tractoarele uzate, prin înnoirea Parcului naţional de tractoare A. Datele de identificare a societãţii comerciale 1. Denumirea completã a societãţii comerciale ...................... 2. Numãrul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului ....../...... 3. CUI/Cod fiscal .................................... 4. Forma juridicã de organizare ................ 5. Adresa societãţii comerciale: - adresa sediului social: str. ............. nr. ..., localitatea ...., judeţul/sectorul ...., telefon ...., fax ...., e-mail ...., persoana de contact ....., telefon ...; - adresa sediului operaţional: str. ... nr. ..., localitatea ...., judeţul/sectorul ..., telefon ...., fax ...., e-mail ...., persoana de contact ...., telefon ....; - adresele punctelor de lucru care au legãturã cu implementarea proiectului: str. ...... nr. ..., localitatea ......, judeţul/sectorul ...., telefon ...., fax ...., email ...., persoana de contact ...., telefon .... . 6. Forma de proprietate: - forma de proprietate: privatã |_| publicã |_|; - procentul: privatã .... %; publicã ..... %. 7. Domeniul de activitate al societãţii comerciale (descrierea activitãţilor - principalã şi secundarã):
┌──────────────────────┬────────────────────────┐
│Activitatea principalã│ Cod CAEN │
├──────────────────────┼────────────────────────┤
│Activitatea secundarã │ Cod CAEN │
├──────────────────────┼────────────────────────┤
│1. │ │
├──────────────────────┼────────────────────────┤
│2. │ │
├──────────────────────┼────────────────────────┤
│3. │ │
├──────────────────────┼────────────────────────┤
│... │ │
└──────────────────────┴────────────────────────┘
8. Cifra de afaceri ........................................... . 8.1. Cifra totalã de afaceri (pe ultimii 3 ani, dacã este cazul, şi estimat pe anul curent): - anul ...., valoarea .... lei; - anul ...., valoarea .... lei; - anul ...., valoarea .... lei; - anul curent ...., valoarea ..... lei. 8.2. Cifra de afaceri realizatã pe piaţa româneascã (pe ultimii 3 ani, dacã este cazul, şi estimat pe anul curent): - anul ...., valoarea .... lei; - anul ...., valoarea .... lei; - anul ...., valoarea .... lei; - anul curent ....., valoarea .... lei. 9. Profit/Pierderi înregistrat/înregistrate pe piaţa româneascã (pe ultimii 3 ani, dacã este cazul, şi estimat pe anul curent): - anul ...., valoarea .... lei; - anul ...., valoarea .... lei; - anul ...., valoarea .... lei; - anul curent ...., valoarea .... lei. 10. Total active/pasive: - anul precedent .... lei; - anul curent ....... lei. 11. Numãrul şi structura personalului Numãrul total de salariaţi ..................., din care: - personal direct productiv ............................; - personal administrativ şi alte departamente ..........; - personal de conducere ................................; - personal care participã la realizarea proiectului...... B. Descrierea activitãţii curente a solicitantului 1. Istoric al activitãţii solicitantului ..... 1.1. Descrieţi activitatea de bazã desfãşuratã .... 1.2. Descrieţi pe scurt activitãţile secundare (auxiliare) desfãşurate .... 2. Produsele/Serviciile oferite de solicitant (precizaţi şi aria geograficã în care sunt comercializate/prestate) ..... 3. Ponderi ale diferitelor tipuri de activitãţi în cifra de afaceri curentã: ......................... %; ......................... %. 4. Autorizaţii, avize, acorduri, certificate necesare pentru proiect, dacã este cazul:
┌────┬─────────────────┬────────────┬─────────────────────────────┐
│ │Denumirea │Data │Instituţia emitentã │
├────┼─────────────────┼────────────┼─────────────────────────────┤
│1. │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────────┼─────────────────────────────┤
│2. │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────────┼─────────────────────────────┤
│3. │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────────┼─────────────────────────────┤
│4. │ │ │ │
├────┼─────────────────┼────────────┼─────────────────────────────┤
│... │ │ │ │
└────┴─────────────────┴────────────┴─────────────────────────────┘
5. Piaţa actualã şi piaţa potenţialã a solicitantului: Ce procent din piaţã are firma dumneavoastrã? ......................... Care este piaţa-ţintã? ................................................ 6. Alte informaţii şi/sau documente semnificative pentru funcţionarea afacerii şi realizarea proiectului............. C. Prezentarea proiectului şi obiectul finanţãrii 1. Titlul proiectului: Diminuarea poluãrii aerului datorate emisiilor de gaze de eşapament şi prevenirea generãrii deşeurilor provenite de la tractoarele uzate, prin înnoirea Parcului naţional de tractoare 2. Descrierea şi localizarea proiectului [descrieţi tema proiectului cu elementele generale şi particulare, fazele şi etapele acestuia, modul de implementare, grupurile-ţintã cãrora se adreseazã, sursa de poluare şi eforturile (inclusiv financiare) depuse pânã acum pentru reducerea poluãrii] ..................................................... 3. Obiectul finanţãrii: susţinerea din Fondul pentru mediu cu suma de 17.000 lei din preţul de vânzare al unui tractor nou, în condiţiile predãrii în vederea distrugerii a unui tractor uzat de cãtre persoanele fizice beneficiare 4. Obiectivele şi rezultatele estimate la finalizarea proiectului............... 5. Impactul asupra mediului (efecte, rezultate, propagare, modul în care se aşteaptã ca implementarea proiectului sã contribuie la reducerea poluãrii şi/sau a consumului de carburant) ................... 6. Durata şi graficul estimativ de realizare a proiectului propus: Data anticipatã de început: ziua .... luna .... anul .... Data anticipatã de sfârşit: ziua .... luna .... anul ....
┌───────────────┬───────────────────────────────────────────────────┐
│Luna │Activitatea propusã în cadrul proiectului │
│ │(înnoirea Parcului naţional de tractoare) │
├───────────────┼───────────────────────────────────────────────────┤
│Luna 1 │ │
├───────────────┼───────────────────────────────────────────────────┤
│Luna 2 │ │
├───────────────┼───────────────────────────────────────────────────┤
│Luna │ │
├───────────────┼───────────────────────────────────────────────────┤
│... │ │
└───────────────┴───────────────────────────────────────────────────┘
7. Riscuri ce pot apãrea în implementarea proiectului (prezentaţi riscurile luate în calcul la elaborarea proiectului, dacã este cazul) .... D. Valoarea proiectului Suma totalã solicitatã de la Administraţia Fondului pentru Mediu .... [lei] [numãrul de tractoare noi ce se estimeazã a se comercializa în cadrul proiectului x 17.000 lei] E. Alte aspecte relevante cu privire la proiectul propus ....
Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului Numele, prenumele şi funcţia
legal/împuternicitului responsabilului de proiect
............................ ...........................
Semnãtura reprezentantului Semnãtura responsabilului de proiect
legal/împuternicitului şi ştampila firmei
..................... ..............................
ANEXA 3 -------la instrucţiuni--------------- Datele de identificare a producãtorului validat Nr. de înregistrare ieşire ..../.... (se completeazã la eliberarea notei de acceptare persoanei fizice) Nr. de înregistrare intrare ..../.... (se completeazã la prezentarea persoanei fizice cu documentele obligatorii) NOTĂ DE ACCEPTARE I. Prin prezenta se confirmã înscrierea în Programul de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare (Programul), instituit prin <>Legea nr. 10/2008 , a doamnei/domnului .........(numele şi prenumele)......., adresa ...., în calitate de proprietar/moştenitor *1) al tractorului: - marca *2) : ..........................; - tipul *2) : ..........................; - numãrul de identificare (seria şasiului/caroseriei) *2) : ....; - seria motorului (dupã caz) *2), *3) : ........................; - anul de fabricaţie *2) : .....................................; - numãrul de înmatriculare *2) : ................. .
────────────
*1) Se anuleazã menţiunea inutilã.
*2) Se menţioneazã aceste date conform certificatului de înmatriculare sau certificatului de înregistrare. Pentru situaţia în care certificatul de înregistrare nu conţine date care sã ateste cel puţin vechimea tractorului uzat, se menţioneazã datele înscrise în cartea de identitate sau, în lipsa acesteia, datele înscrise în actul de proprietate cu valoare juridicã: contract de vânzare-cumpãrare, contract de donaţie, contract de schimb, contract de partaj voluntar, certificat de moştenitor, hotãrâre judecãtoreascã, facturã.
*3) Se completeazã dacã seria motorului este menţionatã în certificatul de înmatriculare sau în certificatul de înregistrare. Rubrica poate fi completatã cu datele înscrise în cartea de identitate a tractorului uzat sau în actele de proprietate cu valoare juridicã menţionate la nota *2) .
II. Prezenta notã de acceptare garanteazã accesul doamnei/domnului ...... (numele şi prenumele) .... la facilitãţile oferite prin Programul instituit prin <>Legea nr. 10/2008 privind achiziţionarea unui tractor nou:
- marca: ............................;
- tipul: ............................,
comercializat prin Societatea Comercialã ...., cu condiţia predãrii spre casare unui operator economic autorizat sã desfãşoare activitãţi de colectare a vehiculelor scoase din uz şi radierii din evidenţa autoritãţii competente, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, a tractorului precizat la pct. I, având o vechime mai mare sau egalã cu 12 ani de la anul fabricaţiei, care conţine cumulativ urmãtoarele componente esenţiale: motorul, transmisia, trenul de rulare, şasiul, caroseria, precum şi echipamentele electronice de gestionare a funcţiilor vehiculului şi dispozitivul catalizator, dacã acestea au fost prevãzute din fabricaţie, în baza prezentãrii urmãtoarelor documente într-un interval de 30 de zile de la data eliberãrii prezentei note de acceptare [dar fãrã a se depãşi data de 25 septembrie*)]:
───────────
*) În caz de redistribuire, nota de acceptare este valabilã pânã la 5 decembrie.
a) actul de identitate, în copie;
b) certificatul de înmatriculare sau certificatul de înregistrare a tractorului uzat, în copie legalizatã; în situaţia în care certificatul de înregistrare nu conţine date privind anul de fabricaţie, acesta trebuie însoţit de cartea de identitate a tractorului uzat, în copie legalizatã, sau, în lipsa acesteia, de orice act de proprietate cu valoare juridicã care atestã cel puţin vechimea tractorului uzat, în copie legalizatã: contract de vânzare-cumpãrare, contract de donaţie, contract de schimb, contract de partaj voluntar, certificat de moştenitor, hotãrâre judecãtoreascã, facturã;
c) certificatul de distrugere a tractorului uzat, în copie legalizatã;
d) certificatul de radiere din evidenţã a tractorului uzat, în original;
e) certificatul de moştenitor, în copie legalizatã, dacã persoana fizicã înscrisã este moştenitoarea proprietarului (inclusiv, dacã este cazul, certificatul de cãsãtorie sau un alt document care atestã schimbarea numelui şi/sau al prenumelui, în copie legalizatã). Atunci când certificatul de moştenitor atestã existenţa mai multor moştenitori, este necesarã o declaraţie notarialã prin care aceştia acceptã ca un singur comoştenitor, nominalizat, sã beneficieze de facilitãţile Programului, în original;
f) prezenta notã de acceptare, în original.
Subsemnatul, ........., în calitate de proprietar/moştenitor al tractorului uzat descris mai sus, cunoscând prevederile <>art. 7 din Legea nr. 10/2008 , conform cãrora nu pot beneficia de suma de 17.000 lei decât o singurã datã pentru achiziţionarea unui singur tractor nou, declar pe propria rãspundere, sub sancţiunile prevãzute de Codul penal privind falsul în declaraţii, cã nu m-am înscris pe listele altui producãtor validat.
Semnãturile autorizate ale producãtorului validat Beneficiar,
...................................... ....................
L.S.
ANEXA 4 -------la instrucţiuni---------------
Datele de identificare a Nr. de înregistrare la
solicitantului ... Administraţia Fondului
(producãtor de tractoare,
importator sau reprezentant
autorizat) pentru Mediu ..../..............
Nr. de înregistrare .../....
CERERE DE FINANŢARE Denumirea solicitantului .................................... Forma juridicã de organizare ................................ Nr. de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului ....../......./....... CUI ...................................................... Contul nr. ......, deschis la Trezoreria ................. Adresa sediului social: str. ...... nr. ....., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ....., localitatea ......, judeţul/sectorul ...., telefon ......, fax ....., e-mail ........... Reprezentantul legal/Împuternicitul ......., posesor al BI/CI/paşaportului seria ....... nr. ......., eliberat/eliberatã de ........., CNP ......, domiciliat în ......, solicit finanţarea nerambursabilã cu suma de ...... lei a proiectului "Diminuarea poluãrii aerului datorate emisiilor de gaze de eşapament şi prevenirea generãrii deşeurilor provenite de la tractoarele uzate, prin înnoirea Parcului naţional de tractoare" din cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare, instituit prin <>Legea nr. 10/2008 . Reprezentant legal/Împuternicit Numele şi prenumele ................ Funcţia ............................ Semnãtura .......................... Data ............................... L.S. Aprobat de Administraţia Fondului pentru Mediu: Preşedinte Numele şi prenumele ................... Semnãtura ............................. Director economic Numele şi prenumele ................... Semnãtura ............................. Director Direcţia proiecte Numele şi prenumele ................... Semnãtura ............................. Şef serviciu (Direcţia proiecte) Numele şi prenumele ................... Semnãtura ............................. Economist/Referent Numele şi prenumele ................... Semnãtura ............................. ANEXA 5 -------la instrucţiuni--------------- CONTRACT PENTRU FINANŢARE NERAMBURSABILĂ Nr. ......... din ......... 1. Pãrţile contractante Între Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, cod fiscal 14715650, reprezentatã legal prin preşedinte ........ şi prin director economic ........, în calitate de autoritate contractantã, şi Societatea Comercialã ........., cu sediul în ........, înregistratã la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sub nr. ......., CUI/cod fiscal ......, cont nr. ......., deschis la Trezoreria ......., reprezentatã legal prin domnul/doamna .......... şi domnul/doamna ........, care împuternicesc pe domnul/doamna ........., în calitate de producãtor validat, denumitã în continuare Beneficiar, a intervenit prezentul contract de finanţare nerambursabilã, denumit în continuare contract. 2. Obiectul şi valoarea contractului 2.1. Prin prezentul contract, Administraţia Fondului pentru Mediu acordã Beneficiarului o finanţare nerambursabilã, denumitã în continuare finanţare, în vederea susţinerii proiectului "Diminuarea poluãrii aerului datorate emisiilor de gaze de eşapament şi prevenirea generãrii deşeurilor provenite de la tractoarele uzate, prin înnoirea Parcului naţional de tractoare" din cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare, instituit prin <>Legea nr. 10/2008 . 2.2. Valoarea totalã a prezentului contract este de ....... lei. 3. Durata contractului Prezentul contract intrã în vigoare de la data semnãrii acestuia de cãtre pãrţi şi este valabil pânã la data de 15 decembrie ...... . 4. Modalitatea de finanţare 4.1. Finanţarea se face în tranşe lunare, în interiorul perioadei prevãzute la pct. 3, şi în conformitate cu graficul de finanţare nerambursabilã prevãzut în anexa la contract. 4.2. Finanţarea se realizeazã prin debitarea contului de trezorerie al Administraţiei Fondului pentru Mediu, pe mãsura tragerii sumelor, şi prin creditarea contului nr. ........, deschis la Trezoreria ....... de cãtre Beneficiar, pe bazã de cerere de tragere însoţitã în mod obligatoriu de documentele prevãzute la art. 8 alin. (4) din Instrucţiunile privind modalitãţile de aplicare a <>Legii nr. 10/2008 pentru instituirea Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare, aprobate prin Ordinul ministrului mediului şi dezvoltãrii durabile nr. 169/2008. 4.3. Virarea sumelor din contul Administraţiei Fondului pentru Mediu în contul Beneficiarului se va face în termen de 10 zile de la depunerea cererii de tragere; ultima cerere de tragere se depune cel mai târziu pe data de 20 septembrie. 4.4. Suma neutilizatã la data de 25 septembrie de cãtre Beneficiar se considerã anulatã şi rãmâne la dispoziţia Administraţiei Fondului pentru Mediu, care, în funcţie de cerere, o poate redistribui altor producãtori validaţi. 5. Obligaţiile Beneficiarului Beneficiarul se obligã: a) sã utilizeze cel puţin 80% din suma contractatã pânã la data de 25 septembrie pentru prima etapã; b) sã utilizeze finanţarea în exclusivitate pentru realizarea proiectului "Diminuarea poluãrii aerului datorate emisiilor de gaze de eşapament şi prevenirea generãrii deşeurilor provenite de la tractoarele uzate, prin înnoirea Parcului naţional de tractoare", respectiv decontarea sumei de 17.000 lei/tractor, acordatã conform <>Legii nr. 10/2008 pentru instituirea Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare; c) sã informeze Administraţia Fondului pentru Mediu şi sã prezinte documentele corespunzãtoare în cazul în care survin modificãri cu privire la actele constitutive şi/sau la informaţiile furnizate cu ocazia prezentãrii cererii de finanţare sau pe parcursul derulãrii prezentului contract; d) sã permitã reprezentanţilor Administraţiei Fondului pentru Mediu accesul la sediile sale pentru inspectarea activitãţilor ce se realizeazã din finanţarea acordatã şi examinarea registrelor şi a evidenţelor contabile, în legãturã cu derularea proiectului; e) sã plãteascã toate taxele, impozitele şi contribuţiile pe care le datoreazã potrivit reglementãrilor legale şi în termenele prevãzute de acestea; f) sã nu sponsorizeze, pe perioada de valabilitate a prezentului contract, activitãţi cu impact negativ asupra mediului; g) sã furnizeze, în maximum 5 zile lucrãtoare de la solicitarea Administraţiei Fondului pentru Mediu, orice informaţii suplimentare considerate necesare pentru îndeplinirea prezentului contract; h) sã întocmeascã şi sã remitã Administraţiei Fondului pentru Mediu un raport final privind realizarea activitãţilor din proiect, la încetarea valabilitãţii prezentului contract. 6. Obligaţiile Administraţiei Fondului pentru Mediu Administraţia Fondului pentru Mediu se obligã: a) sã asigure finanţarea proiectului în condiţiile menţionate în prezentul contract, în limita sumelor alocate cu aceastã destinaţie prin bugetul propriu de venituri şi cheltuieli; b) sã punã la dispoziţia Beneficiarului informaţiile legate de operaţiunea de finanţare. 7. Rãspunderea contractualã 7.1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de cãtre una dintre pãrţi dã dreptul pãrţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese. 7.2. Beneficiarul îşi asumã integral rãspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul derulãrii proiectului, Administraţia Fondului pentru Mediu fiind degrevatã integral de orice responsabilitate. 7.3. Orice disfuncţionalitate ivitã pe parcursul derulãrii prezentului contract va fi notificatã de cãtre Beneficiar Administraţiei Fondului pentru Mediu. Dacã deficienţele menţionate în notificare nu sunt înlãturate în maximum 10 zile de la data notificãrii, Administraţia Fondului pentru Mediu are dreptul de a lua urmãtoarele mãsuri: a) sistarea temporarã a finanţãrii, fãrã preaviz, pânã la remedierea cauzelor care au dus la sistare; b) rezilierea prezentului contract şi, în acest caz, înapoierea sumelor deja plãtite în cadrul acestuia. 7.4. Administraţia Fondului pentru Mediu îşi rezervã dreptul de a denunţa unilateral prezentul contract în cel mult 15 zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevãzute la data încheierii acestuia şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale, în aşa mãsurã încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrarã interesului public. 8. Încetarea contractului Prezentul contract înceteazã în urmãtoarele situaţii: a) de drept, în condiţiile în care Beneficiarul nu a utilizat cel puţin 80% din suma alocatã prin prezentul contract pentru prima etapã a Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare; b) la data prevãzutã în contract; c) la data intervenţiei unei hotãrâri de autoritate. 9. Forţa majorã 9.1. Forţa majorã exonereazã de rãspundere partea care o invocã şi o dovedeşte în condiţiile legii. 9.2. Partea contractantã care invocã forţa majorã are obligaţia de a notifica celeilalte pãrţi apariţia respectivului caz de forţã majorã în termen de 5 zile de la data producerii acestuia. 9.3. Îndeplinirea prezentului contract va fi suspendatã în perioada de acţiune a forţei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau pãrţilor pânã la apariţia acesteia. 10. Cesiunea Prezentul contract, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul niciunei cesiuni totale sau parţiale. 11. Litigii 11.1. Orice diferend rezultat din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabilã. 11.2. În cazul în care o soluţie amiabilã nu este posibilã, litigiul se supune spre soluţionare instanţelor judecãtoreşti competente în a cãror razã teritorialã îşi are sediul Administraţia Fondului pentru Mediu. 12. Dispoziţii finale 12.1. Administraţia Fondului pentru Mediu şi Beneficiarul se angajeazã sã pãstreze confidenţialitatea rapoartelor, situaţiilor la care se face referire în prezentul contract şi a oricãrui document, oricãrei informaţii sau oricãrui alt material de care iau cunoştinţã în derularea prezentului contract, informaţiile putând fi furnizate numai autoritãţilor competente, în condiţiile legii, sau unor terţe pãrţi numai cu acordul pãrţilor la prezentul contract. 12.2. Orice notificare în baza prezentului contract se face la urmãtoarele adrese: - pentru Administraţia Fondului pentru Mediu: municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6; - pentru Beneficiar: ......................... . În cazul în care Beneficiarul doreşte sã fie notificat la o altã adresã sau şi-a schimbat adresa, va înştiinţa în scris Administraţia Fondului pentru Mediu, în termen de 10 zile de la data apariţiei modificãrii. 12.3. Prin semnarea prezentului contract, inclusiv în caz de semnare prin procurã, noi, reprezentanţii legali ai Beneficiarului, am luat cunoştinţã de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii. 12.4. Anexa face parte integrantã din prezentul contract. 12.5. Prezentul contract, inclusiv anexa la acesta, poate fi modificat şi/sau completat cu acordul pãrţilor, prin act adiţional. 12.6. Prezentul contract s-a semnat la data de .......... la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu din Bucureşti, în ........ exemplare, toate având valoare juridicã egalã, din care ....... exemplare pentru Administraţia Fondului pentru Mediu şi ...... exemplare pentru Beneficiar.
Administraţia Fondului pentru Mediu Beneficiar,
Preşedinte, ........................
..............................
Director economic,
..................
Director proiecte,
..................
Consilier juridic,
..................
ANEXĂ ------la contractul pentru finanţare nerambursabilã--------------------------------------------- GRAFIC de finanţare nerambursabilã
┌────┬─────────────────────┬──────────┬───────────────┬─────────┬──────────────┐
│Nr. │Eşalonarea finanţãrii│Sold la │Acordãri │Sold la │Observaţii │
│crt.├───────┬─────────────┤începutul ├──────────┬────┤sfârşitul│ │
│ │Anul │ Luna │perioadei │Data │Suma│perioadei│ │
│ │ │ │ │programatã│ │ │ │
├────┼───────┼─────────────┼──────────┼──────────┼────┼─────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼─────────────┼──────────┼──────────┼────┼─────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼─────────────┼──────────┼──────────┼────┼─────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼─────────────┼──────────┼──────────┼────┼─────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────┴─────────────┴──────────┴──────────┴────┴─────────┴──────────────┘
Administraţia Fondului pentru Mediu Beneficiar
Preşedinte, ....................
...................... (numele, prenumele, funcţia
persoanelor menţionate în
preambulul contractului şi
ştampila)
Director economic,
..................
Director proiecte,
..................
Consilier juridic,
.................
ANEXA 6 -------la instrucţiuni---------------
Datele de identificare a Nr. de înregistrare la
solicitantului (producãtor Administraţia Fondului
de tractoare, importator sau
reprezentant autorizat)..... pentru Mediu ..../.....
Nr. de înregistrare .../....
CERERE DE TRAGERE Denumirea solicitantului ................................... Forma juridicã de organizare ............................... Nr. de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului ...../....../...... CUI ............... Cont nr. ............, deschis la Trezoreria ............... Adresa sediului social: str. ..... nr. ....., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., localitatea ......, judeţul/sectorul ......, telefon ......., fax ......, e-mail ........ Reprezentantul legal/Împuternicitul ......., posesor al BI/CI/paşaportului seria .... nr. ......, eliberat/eliberatã de ......., CNP ....., domiciliat în ....., în baza Contractului pentru finanţare nerambursabilã nr. ...../......, vã rog sã aprobaţi prezenta cerere de tragere pentru suma de ...... lei din finanţarea nerambursabilã contractatã. Prezenta cerere este însoţitã de: a) lista persoanelor fizice beneficiare şi a tractoarelor uzate aferente, semnatã şi ştampilatã de cãtre producãtorul validat, care conţine: datele de identificare a persoanei fizice beneficiare (tipul, seria şi numãrul actului de identitate, domiciliul şi/sau reşedinţa, codul numeric personal, numãrul de telefon) şi datele de identificare a tractorului uzat (marca, tipul, seria şasiului/caroseriei, seria motorului şi anul de fabricaţie, numãrul certificatului de înmatriculare sau al certificatului de înregistrare, numãrul certificatului de radiere din evidenţã); b) certificatele de înmatriculare sau certificatele de înregistrare a tractoarelor uzate, dupã caz, în copii legalizate; în situaţia în care certificatele de înregistrare nu conţin date privind anul de fabricaţie, acestea sunt însoţite de cãrţile de identitate ale tractoarelor sau, în lipsa acestora, de acte de proprietate cu valoare juridicã, care atestã cel puţin vechimea tractoarelor uzate, în copii legalizate: contracte de vânzare-cumpãrare, contracte de donaţie, contracte de schimb, contracte de partaj voluntar, certificate de moştenitor, hotãrâri judecãtoreşti, facturi; c) certificatele de distrugere a tractoarelor uzate, în copii legalizate; d) certificatele de radiere din evidenţã a tractoarelor uzate, în original; e) actul de identitate al persoanei fizice beneficiare, în copie; f) certificatele de moştenitor, în copii legalizate, dacã persoanele fizice beneficiare sunt moştenitoarele proprietarilor (inclusiv, dacã este cazul, certificatele de cãsãtorie sau alte documente care atestã schimbarea numelui şi/sau al prenumelui, în copii legalizate). Atunci când un certificat de moştenitor atestã existenţa mai multor moştenitori, se prezintã o declaraţie notarialã prin care aceştia acceptã ca un singur comoştenitor, nominalizat, sã beneficieze de facilitãţile Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare, în original; g) facturile emise persoanelor fizice beneficiare, aferente achiziţionãrii tractoarelor noi, în copie şi în original; h) notele de acceptare, în original. Subsemnatul îmi asum rãspunderea tuturor informaţiilor conţinute în prezenta cerere, precum şi în toate celelalte formulare şi documente depuse, inclusiv documentele financiare, şi garantez cã datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte. Declar cã am luat cunoştinţã de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii. Reprezentant legal/Împuternicit Numele şi prenumele ...................... Funcţia .................................. Semnãtura ................................ Data ..................................... L.S. Aprobat de Administraţia Fondului pentru Mediu: Preşedinte Numele şi prenumele ...................... Semnãtura ................................ Director economic Numele şi prenumele ...................... Semnãtura ................................ Director Direcţia proiecte Numele şi prenumele ...................... Semnãtura ................................ Şef serviciu (Direcţia proiecte), Numele şi prenumele ...................... Semnãtura ................................ Economist/Referent Numele şi prenumele ...................... Semnãtura ................................ -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.