Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCTIUNI din 10 aprilie 2006  privind regulile de acces la dosarul Consiliului Concurentei in cazurile referitoare la   art. 5 si 6 din Legea concurentei nr. 21/1996 si in cazurile de concentrari economice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

INSTRUCTIUNI din 10 aprilie 2006 privind regulile de acces la dosarul Consiliului Concurentei in cazurile referitoare la art. 5 si 6 din Legea concurentei nr. 21/1996 si in cazurile de concentrari economice

EMITENT: CONSILIUL CONCURENTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 371 din 28 aprilie 2006
INSTRUCŢIUNI din 10 aprilie 2006
privind regulile de acces la dosarul Consiliului Concurenţei în cazurile referitoare la <>art. 5 şi 6 din Legea concurenţei nr. 21/1996 şi în cazurile de concentrãri economice
EMITENT: CONSILIUL CONCURENŢEI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 371 din 28 aprilie 2006


În temeiul <>art. 27 alin. (1) şi (3) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , republicatã, Consiliul Concurenţei adoptã prezentele instrucţiuni.

I. Introducere şi obiectul de reglementare al instrucţiunilor
1. Accesul la dosarul Consiliului Concurenţei constituie una dintre garanţiile procedurale menite sã contribuie la respectarea principiului egalitãţii armelor şi a dreptului la apãrare. Dreptul de acces la dosar este prevãzut de dispoziţiile <>art. 44 alin. (2)-(4) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , republicatã, conform cãrora, dupã transmiterea raportului de investigaţie şi înainte de data audierilor, pãrţile în cauzã pot consulta dosarul şi obţine copii şi extrase ale actelor procedurii de investigaţie.
2. Expresia acces la dosar este folositã în prezentele instrucţiuni numai pentru a desemna accesul asigurat persoanelor, agenţilor economici şi asociaţiilor de agenţi economici cãrora Consiliul Concurenţei le-a transmis raportul de investigaţie.
Aceeaşi expresie ori expresia acces la documente este folositã şi cu privire la autorii plângerilor/sesizãrilor sau alte pãrţi implicate. Totuşi, aceste situaţii sunt diferite de cea a transmiterii raportului de investigaţie şi, prin urmare, nu intrã în sfera definiţiei de acces la dosar reglementatã de prezentele instrucţiuni şi fac obiectul unei secţiuni separate.
3. Prezentele instrucţiuni stabilesc totodatã care sunt informaţiile la care se acordã accesul, când se acordã accesul la dosar şi care sunt procedurile de urmat pentru realizarea acestui scop.
II. Scopul accesului la dosar
A. Persoanele care au drept de acces la dosar
4. Accesul la dosar în conformitate cu dispoziţiile prevãzute la pct. 1 este menit sã asigure exercitarea efectivã a dreptului la apãrare împotriva concluziilor şi propunerilor din raportul de investigaţie. În acest scop, atât în cazurile referitoare la <>art. 5 şi 6 din Legea nr. 21/1996 , republicatã, cât şi în cazurile privind concentrãrile economice, accesul este asigurat, la cerere, persoanelor, agenţilor economici şi asociaţiilor de agenţi economici*1), dupã caz, cãrora le-a fost transmis raportul de investigaţie, denumite în continuare pãrţile.
-------------
*1) În cuprinsul acestor instrucţiuni, termenul agent economic include atât agenţii economici, cât şi asociaţiile de agenţi economici. Termenul persoanã se referã atât la persoana fizicã, cât şi la persoana juridicã. Multe entitãţi sunt în acelaşi timp şi persoane juridice şi agenţi economici, iar în acest caz ele sunt acoperite de ambii termeni. Aceeaşi situaţie este şi în cazul în care o persoanã fizicã este agent economic în înţelesul art. 5 şi 6. În procedurile legate de concentrãri economice trebuie sã se ţinã seama şi de persoanele prevãzute la <>art. 10 din Legea nr. 21/1996 , republicatã, chiar şi atunci când sunt persoane fizice. În cazul entitãţilor fãrã personalitate juridicã care nu sunt agenţi economici şi sunt implicate în procedurile desfãşurate de Consiliul Concurenţei, acesta din urmã aplicã, când este cazul, mutatis mutandis, principiile stipulate în prezentele instrucţiuni.

B. La ce documente se acordã accesul
Conţinutul dosarului Consiliului Concurenţei
5. Dosarul Consiliului Concurenţei într-o investigaţie privind posibila încãlcare a <>Legii nr. 21/1996 , republicatã, cuprinde toate documentele*2) care au fost obţinute, produse şi/sau adunate de cãtre echipa de investigaţie în cadrul investigaţiei.
------------
*2) Conform prezentelor instrucţiuni, termenul document se referã la orice tip de informaţie, indiferent de modul de stocare a datelor. Acesta acoperã totodatã şi orice instrument electronic de stocare a datelor care este sau poate deveni disponibil.

6. În cursul unei investigaţii desfãşurate conform prevederilor <>art. 34 şi urmãtoarele din Legea nr. 21/1996 , republicatã, Consiliul Concurenţei poate aduna o serie de documente, din care unele, ca urmare a unei cercetãri mai detaliate, se dovedesc a nu avea legãturã cu obiectul investigaţiei în cauzã. Aceste documente pot fi returnate agentului economic de la care au fost ridicate. Dupã returnare, aceste documente nu mai fac parte din dosarul cauzei.
Documente accesibile
7. Pãrţile trebuie sã aibã posibilitatea de a cunoaşte informaţiile din dosar, astfel încât, pe baza acestora, sã îşi poatã formula punctele de vedere cu privire la concluziile la care a ajuns echipa de investigaţie, exprimate în raportul de investigaţie. În acest sens, li se va acorda accesul la întregul dosar, aşa cum este definit la pct. 5, cu excepţia documentelor interne, a celor conţinând secrete de afaceri ale altor agenţi economici sau a altor documente confidenţiale.
8. Rezultatele unui studiu comandat în legãturã cu obiectul investigaţiei sunt accesibile pentru consultare împreunã cu menţiunile privind sursele de informare şi metodologia de studiu, ţinându-se cont, atunci când este cazul, de protecţia drepturilor de proprietate intelectualã.
Documente inaccesibile
Documente interne
9. Documentele interne nu pot avea caracter incriminatoriu sau dezincriminatoriu*3). Acestea nu constituie parte a probelor pe care Consiliul Concurenţei se întemeiazã în evaluarea unui caz. Prin urmare, pãrţilor nu le va fi acordat accesul la documentele interne existente în dosarul Consiliului Concurenţei. Având în vedere lipsa de valoare probatorie a acestora, restrângerea accesului la dosar cu privire la aceste documente nu prejudiciazã exercitarea corespunzãtoare a dreptului de apãrare de cãtre pãrţi.
-----------
*3) Exemple de documente interne sunt: proiecte, opinii, note ale compartimentelor Consiliului Concurenţei sau ale altor autoritãţi publice implicate.

10. Direcţiile de specialitate ale Consiliului Concurenţei nu sunt ţinute/obligate sã redacteze minute ale întâlnirilor cu persoane sau agenţi economici. Dacã Consiliul Concurenţei decide sã redacteze astfel de note ale acelor întâlniri, aceste documente constituie interpretarea proprie a Consiliului Concurenţei cu privire la cele exprimate în cadrul respectivelor întruniri, motiv pentru care sunt considerate ca fiind documente interne. Atunci când persoana sau agentul economic în cauzã şi-a însuşit, prin semnãturã, respectivele note ale întâlnirilor, aceste documente vor fi accesibile dupã înlãturarea secretelor de afaceri sau a altor informaţii confidenţiale din conţinutul lor. Astfel de minute pot constitui parte a dovezilor pe care Consiliul Concurenţei le poate utiliza în evaluarea unui caz.
11. În situaţia unui studiu comandat având legãturã cu procedurile iniţiate de Consiliul Concurenţei, corespondenţa dintre Consiliul Concurenţei şi cel ce realizeazã studiul, referitoare la evaluarea muncii acestuia sau în legãturã cu aspecte financiare ale studiului, este consideratã documente interne şi, prin urmare, nu intrã în categoria documentelor accesibile.
Corespondenţa cu alte autoritãţi
12. Un caz particular de documente interne este reprezentat de corespondenţa Consiliului Concurenţei cu alte autoritãţi publice, precum şi documentele interne primite de la acestea. Aceste documente inaccesibile sunt, de exemplu:
- corespondenţa dintre Consiliul Concurenţei şi alte autoritãţi publice;
- corespondenţa dintre Consiliul Concurenţei şi alte autoritãţi de concurenţã din statele membre UE, precum şi cea dintre Consiliul Concurenţei şi Comisia Europeanã, în baza prevederilor Regulamentului Consiliului Uniunii Europene nr. 1/2003, publicat în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene nr. L1/1 din 4 ianuarie 2003.
13. În anumite circumstanţe excepţionale, accesul la documentele ce provin de la autoritãţile de concurenţã din alte state membre este asigurat numai dupã înlãturarea informaţiilor secrete de afaceri sau a altor informaţii confidenţiale. Consiliul Concurenţei va consulta autoritatea publicã care a remis documentele, înainte de a permite accesul, cu scopul de a identifica secretele de afaceri sau alte informaţii confidenţiale. Este situaţia documentelor care constituie dovezi în procesul de investigare, într-un mod similar documentelor obţinute de la persoane fizice sau agenţi economici. Aceste consideraţii se aplicã, în particular, în ceea ce priveşte documente şi informaţii obţinute în baza art. 12 din Regulamentul (CE) nr. 1/2003 .
Informaţii confidenţiale
14. Dosarul Consiliului Concurenţei poate conţine şi documente ce includ alte douã categorii de informaţii, şi anume secrete de afaceri şi alte informaţii confidenţiale, cu privire la care accesul la dosar poate fi parţial sau total restricţionat. Accesul va fi acordat, dacã este posibil, la o versiune neconfidenţialã a informaţiilor iniţiale, astfel cum aceasta a fost transmisã de agentul economic care beneficiazã de acordarea caracterului confidenţial. Când confidenţialitatea poate fi asiguratã prin rezumarea informaţiilor relevante, accesul va fi acordat la rezumatul acestora. Toate celelalte documente sunt accesibile în forma lor originalã.
Secretele de afaceri
15. Dacã dezvãluirea unor informaţii despre activitatea desfãşuratã de un agent economic poate dãuna grav intereselor acelui agent economic, aceste informaţii constituie secrete de afaceri*4). Informaţiile ce ar putea fi calificate drept secrete de afaceri sunt, cu titlu de exemplu: informaţii tehnice şi/sau financiare legate de know-how-ul unui agent economic, metode de evaluare a costurilor, procese şi secrete de producţie, surse de aprovizionare, cantitãţi produse şi vândute, cote de piaţã, liste de clienţi şi distribuitori, planuri de marketing, structura costurilor şi a preţurilor, strategia de vânzãri.
---------
*4) Decizia din 18 septembrie 1996 în cazul T-353/94 Postbank NV împotriva Comisiei (1996) ECR II-921, paragraful 87.

Alte informaţii confidenţiale
16. Categoria "alte informaţii confidenţiale" cuprinde informaţii, altele decât secretele de afaceri, care pot fi considerate confidenţiale, în mãsura în care dezvãluirea acestora poate dãuna semnificativ unei persoane sau unui agent economic. În funcţie de circumstanţele specifice fiecãrui caz, alte informaţii confidenţiale pot fi reprezentate de informaţiile transmise de cãtre terţi despre agenţi economici implicaţi care ar putea exercita o presiune determinantã din punct de vedere economic şi comercial asupra concurenţilor sau asupra partenerilor comerciali, clienţilor sau furnizorilor. Instanţele comunitare au confirmat cã este legitim refuzul de a dezvãlui unor agenţi economici determinaţi anumite adrese primite de la clienţii lor, din moment ce aceastã dezvãluire i-ar putea expune pe autorii adreselor riscului unor mãsuri represive*5). Prin urmare, noţiunea "alte informaţii confidenţiale" poate include informaţii care ar permite pãrţilor sã-i identifice pe autorii plângerilor/sesizãrilor sau pe alţi terţi, atunci când aceştia din urmã au o opţiune motivatã de a rãmâne anonimi, pe care o probeazã în scris.
-----------
*5) Curţile Comunitãţii s-au pronunţat asupra acestei probleme în douã cazuri de pretins abuz de poziţie dominantã (art. 82 din Tratatul CE) [cazurile T-65/89, BPB Industries si British Gypsum (1993) ECR II-389, cazul C-310/93 P, BPB Industries si British Gypsum (1995) ECR I-865] şi în cazul de concentrare economicã [T-221/95 Endemol împotriva Comisiei (1999) ECR II-1299, paragraful 69 şi cazul T-5/02 Laval împotriva Comisiei (2002) ECR II-4381, paragraful 98 şi urmãtoarele].

Criterii pentru acceptarea cererilor referitoare la tratamentul confidenţial
17. Informaţiile vor fi calificate ca fiind confidenţiale atunci când o persoanã sau un agent economic în cauzã a fãcut o solicitare motivatã în acest sens şi aceastã solicitare a fost acceptatã de Consiliul Concurenţei.
18. Solicitãrile de acordare a caracterului confidenţial trebuie sã aibã ca obiect informaţiile care pot fi încadrate ca reprezentând secrete de afaceri sau alte informaţii confidenţiale. Motivele pentru care se solicitã ca informaţiile respective sã fie tratate ca secrete de afaceri sau alte informaţii confidenţiale trebuie fundamentate. Solicitarea trebuie sã se refere doar la informaţiile obţinute de Consiliul Concurenţei de la aceeaşi persoanã fizicã sau acelaşi agent economic la care acestea se referã şi nu în legãturã cu informaţiile obţinute din alte surse. În solicitare este necesar sã se identifice pãrţile faţã de care informaţiile deţinute de Consiliul Concurenţei sunt considerate confidenţiale.
19. Informaţiile referitoare la un agent economic care sunt deja cunoscute de cãtre terţi (în cazul unui grup sau unei asociaţii, calitatea de "terţ" se va aprecia faţã de grup sau asociaţie) cãrora li s-au comunicat informaţiile respective de cãtre agentul economic, în mod normal, nu vor fi considerate ca fiind informaţii confidenţiale. Informaţiile care şi-au pierdut importanţa comercialã, spre exemplu datoritã trecerii timpului, nu mai pot fi considerate, în general, ca fiind confidenţiale. Ca regulã generalã, Consiliul Concurenţei va aprecia cã informaţiile legate de cifrele de afaceri ale pãrţilor, vânzãri, date privind cotele de piaţã şi alte informaţii similare care sunt mai vechi de 5 ani nu mai sunt confidenţiale.
20. În procedurile desfãşurate în cazurile referitoare la <>art. 5 şi 6 din Legea nr. 21/1996 , republicatã, calificarea unei informaţii ca fiind confidenţialã nu constituie în sine o interdicţie de a dezvãlui o astfel de informaţie dacã aceasta este necesarã pentru a dovedi o pretinsã încãlcare (document incriminatoriu) sau este necesarã pentru a exonera o parte de rãspundere (document dezincriminatoriu). În acest caz, Consiliul Concurenţei va aprecia, de la caz la caz, dacã necesitatea de a proteja dreptul la apãrare al pãrţilor prin intermediul asigurãrii accesului, într-un mod cât mai larg posibil, la dosar, poate depãşi ca importanţã preocuparea de a proteja informaţiile confidenţiale ale altor pãrţi. Aceasta impune o evaluare a tuturor elementelor relevante, în special:
a) mãsura în care informaţia contribuie în mod determinant la stabilirea existenţei sau inexistenţei faptei ilegale şi forţa sa probantã;
b) mãsura în care informaţia este indispensabilã;
c) gradul de sensibilitate a anumitor informaţii (în ce mãsurã dezvãluirea acestor informaţii vatãmã interesele persoanei sau ale agentului economic implicat);
d) aprecierea preliminarã a gravitãţii presupusei încãlcãri.
Condiţii similare se aplicã şi desfãşurãrii procedurilor în cazul concentrãrilor economice, atunci când Consiliul Concurenţei considerã cã dezvãluirea de informaţii este necesarã.
21. Atunci când Consiliul Concurenţei intenţioneazã sã dezvãluie informaţii, persoanei sau agentului economic implicat trebuie sã îi fie garantatã posibilitatea de a furniza o versiune neconfidenţialã a documentelor care conţin respectiva informaţie, cu aceeaşi valoare probantã ca a documentelor originale.
C. Când este acordat accesul la dosar
22. Anterior transmiterii de cãtre Consiliul Concurenţei a raportului de investigaţie, în conformitate cu prevederile pct. 1, pãrţile nu au drept de acces la dosar.
23. Accesul la dosar va fi asigurat la cerere şi, de regulã, o singurã datã, ca urmare a transmiterii de cãtre Consiliul Concurenţei a raportului de investigaţie, în scopul asigurãrii principiului egalitãţii de arme şi pentru a proteja drepturile agenţilor economici la apãrare. Ca regulã generalã, accesul nu va fi acordat la observaţiile altor pãrţi la raportul de investigaţie.
24. Accesul la dosar va fi totuşi acordat unei pãrţi la acele documente primite dupã transmiterea observaţiilor, în etapele ulterioare ale procedurii administrative, atunci când aceste documente pot constitui noi elemente de probã - de naturã incriminatorie sau exoneratorie -, care au legãturã cu susţinerile din raportul de investigaţie ce privesc acea parte. Este cazul, în special, atunci când Consiliul Concurenţei intenţioneazã sã reia o parte a procedurii datoritã apariţiei de noi probe.
III. Aspecte referitoare la autorul plângerii/sesizãrii şi alte pãrţi implicate
25. Prezenta secţiune se referã la situaţiile în care Consiliul Concurenţei poate sau trebuie sã acorde acces autorului plângerii/sesizãrii la anumite documente pe care le conţine dosarul în procedurile privind practicile anticoncurenţiale sau altor pãrţi implicate în procedurile privind concentrãrile economice. Din perspectiva scopului urmãrit şi a drepturilor deţinute, aceste douã situaţii sunt diferite de accesul la dosar, astfel cum este definit în secţiunea precedentã a prezentelor instrucţiuni.
A. Furnizarea de documente autorilor plângerilor/sesizãrilor în proceduri privind practicile anticoncurenţiale
26. În jurisprudenţa comunitarã s-a stabilit*6) cã agenţii economici sau persoanele fizice ce au depus plângere nu au aceleaşi drepturi şi garanţii ca ale pãrţilor vizate de investigaţie. Prin urmare, autorii plângerilor/sesizãrilor nu pot pretinde dreptul de acces la dosar aşa cum a fost stabilit pentru pãrţile implicate.
-----------
*6) A se vedea cazul T-17/93 Matra-Hachette SA v Comisie [1994] ECR II-595, paragraful 34. Curtea a hotãrât cã drepturile terţilor, aşa cum este instituit de art. 19 din Regulamentul Consiliului nr. 17 (înlocuit acum de Regulamentul nr. 1/2003), erau limitate la dreptul de a participa la procedura administrativã.

27. Totuşi, autorul plângerii/sesizãrii care, în conformitate cu art. 4 din Regulamentul pentru aplicarea prevederilor <>art. 5 şi 6 din Legea concurenţei nr. 21/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, privind practicile anticoncurenţiale în cazul plângerilor, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 81/2004 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 430 din 13 mai 2004, a fost informat de intenţia Consiliului Concurenţei de a-i respinge plângerea/sesizarea poate solicita accesul la documentele pe care Consiliul Concurenţei şi-a bazat analiza preliminarã. Autorului plângerii/sesizãrii i se va acorda accesul la aceste documente o singurã datã, ca urmare a informãrii fãcute de Consiliul Concurenţei în sensul intenţiei de a-i respinge plângerea.
28. Autorii plângerilor/sesizãrilor nu au drept de acces la secrete de afaceri sau la alte informaţii confidenţiale pe care Consiliul Concurenţei le-a obţinut pe parcursul întregii proceduri.
B. Furnizarea de documente altor pãrţi implicate în cadrul procedurilor privind concentrãrile economice
29. Accesul la dosar în cadrul procedurilor privind concentrãrile economice va fi, de asemenea, acordat, la cerere, altor participanţi/pãrţi implicate cãrora li s-a transmis raportul de investigaţie, în mãsura în care accesul este necesar în scopul pregãtirii observaţiilor pãrţilor.
30. Astfel de pãrţi implicate sunt participanţii la concentrarea propusã, altele decât pãrţile care au notificat, cum ar fi vânzãtorul şi agentul economic ce constituie obiectul operaţiunii de concentrare economicã.
IV. Procedura accesului la dosar
A. Procedura preliminarã
31. Orice persoanã care trasmite informaţii sau observaţii în cadrul unei proceduri declanşate sau care furnizeazã ulterior informaţii suplimentare Consiliului Concurenţei în cadrul aceleiaşi proceduri cu privire la practici anticoncurenţiale sau concentrãri economice are obligaţia de a identifica în mod clar orice document care este considerat confidenţial, cu expunerea sau prezentarea în scris a motivelor, şi de a furniza o versiune separatã, neconfidenţialã, într-un termen stabilit de Consiliul Concurenţei pentru a-şi prezenta informaţiile.
32. Consiliul Concurenţei poate solicita agenţilor economici*7), în toate cazurile în care aceştia furnizeazã documente, sã identifice documentele sau pãrţi ale documentelor în care considerã cã existã secrete de afaceri sau alte informaţii confidenţiale ce le aparţin şi sã identifice agenţii economici faţã de care informaţiile urmeazã sã fie considerate confidenţiale.
-----------
*7) În cadrul procedurilor privind concentrãrile economice principiile stabilite în prezentul punct şi în cele subsecvente se aplicã şi persoanelor la care se face referire în <>art. 10 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 21/1996 , republicatã.

33. În scopul rezolvãrii cu celeritate a solicitãrilor de acordare a confidenţialitãţii la care se face referire la pct. 32, Consiliul Concurenţei poate stabili un termen în care agentul economic:
a) sã justifice solicitarea acordãrii dreptului la confidenţialitate cu referire la fiecare document sau parte a documentului;
b) sã furnizeze Consiliului Concurenţei o versiune neconfidenţialã a documentului, în care pasajele confidenţiale sunt înlãturate. În cadrul procedurilor privind practici anticoncurenţiale, agenţii economici vizaţi trebuie, de asemenea, sã furnizeze în termenul limitã stabilit o descriere concisã a fiecãrei pãrţi din informaţiile înlãturate.
34. Varianta neconfidenţialã şi descrierea informaţiilor înlãturate trebuie concepute de o manierã care sã permitã oricãrei pãrţi ce are acces la dosar sã determine dacã informaţia înlãturatã poate fi consideratã relevantã pentru apãrarea sa şi, astfel, dacã sunt suficiente motive pentru a solicita Consiliului Concurenţei accesul la informaţiile considerate confidenţiale.
B. Tratamentul aplicat informaţiilor confidenţiale
35. În cadrul procedurilor privind practicile anticoncurenţiale, Consiliul Concurenţei poate considera cã documentele sau declaraţiile formulate în cauzã nu conţin informaţii confidenţiale dacã agenţii economici nu se supun prevederilor stabilite la pct. 31-33. Consiliul Concurenţei poate, prin urmare, sã considere cã agentul economic nu are obiecţii la dezvãluirea documentelor sau a declaraţiilor în întregimea lor.
36. Atât în cadrul procedurilor privind practicile anticoncurenţiale, cât şi în cele privind concentrãrile economice, în cazul persoanei sau agentului economic ce îndeplineşte condiţiile stabilite la pct. 31-33, în mãsura în care sunt aplicabile, Consiliul Concurenţei va putea:
- sã accepte provizoriu solicitãrile care, prima facie, par a fi justificate; sau
- sã informeze persoana sau agentul economic în cauzã cã nu este de acord cu acordarea în tot sau în parte a caracterului confidenţial solicitat, în cazurile în care solicitarea nu este justificatã.
37. Consiliul Concurenţei poate anula acceptarea provizorie a solicitãrii acordãrii caracterului confidenţial chiar şi într-un stadiu avansat al procedurii.
38. Atunci când Consiliul Concurenţei nu este de acord cu solicitarea acordãrii caracterului confidenţial de la început sau atunci când se ia în considerare cã acceptarea provizorie a cererii trebuie anulatã şi, astfel, intenţioneazã sã dezvãluie informaţii, va garanta persoanei sau agentului economic în cauzã posibilitatea de a-şi exprima punctul de vedere. În astfel de cazuri, Consiliul Concurenţei va informa persoana sau agentul economic în scris cu privire la intenţia sa de a dezvãlui informaţiile, arãtând motivele şi stabilind o datã limitã pânã la care persoana sau agentul economic îşi poate preciza, în scris, punctul de vedere. În mãsura în care, ulterior transmiterii acestui punct de vedere, va exista un dezacord în ceea ce priveşte solicitarea de acordare a confidenţialitãţii, persoana sau agentul economic se poate adresa preşedintelui Consiliului Concurenţei.
39. Atunci când existã riscul ca un agent economic, care este capabil sã exercite o presiune economicã sau comercialã asupra concurenţilor ori asupra partenerilor, clienţilor sau furnizorilor sãi, sã adopte mãsuri represive împotriva acestora, ca o consecinţã a colaborãrii lor în investigaţia desfãşuratã de Consiliul Concurenţei, acesta din urmã va proteja caracterul anonim al identitãţii autorilor prin acordarea accesului la un rezumat al informaţiilor vizate. Solicitãrile de a rãmâne anonim în aceste circumstanţe, ca şi solicitãrile de anonimat în conformitate cu pct. 53 din Instrucţiunile privind soluţionarea de cãtre Consiliul Concurenţei a plângerilor referitoare la prevederile <>art. 5 şi 6 din Legea concurenţei nr. 21/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, puse în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 90/2005 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 472 din 3 iunie 2005, vor fi tratate în conformitate cu punctele de mai sus.
C. Modalitãţi de acces la dosar
40. Consiliul Concurenţei va permite accesul la dosar prin examinarea dosarului accesibil la sediul sãu şi efectuarea de copii ale documentelor pe suport hârtie sau în format electronic, luându-se în considerare condiţiile tehnice existente.
41. Pentru a facilita accesul la dosar, pãrţile vor primi, odatã cu comunicarea acordului privind accesul la dosar, o listã a documentelor ce fac parte din dosarul Consiliului Concurenţei, astfel cum este arãtat la pct. 5.
42. Accesul este acordat la probe, astfel cum acestea existã în dosarul Consiliului Concurenţei, în forma lor originalã. Consiliul Concurenţei nu are obligaţia sã furnizeze traducerea documentelor de la dosar, în cazul în care acestea au fost transmise într-o limbã strãinã.
43. În mãsura în care, dupã ce a obţinut acces la dosar, o parte considerã cã îi este necesarã pentru apãrarea sa cunoaşterea unor informaţii inaccesibile, poate formula o cerere motivatã în acest sens cãtre preşedintele Consiliului Concurenţei, având în vedere competenţele acestuia prevãzute la <>art. 44 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 21/1996 , republicatã.
44. Accesul la dosar în conformitate cu prevederile prezentelor instrucţiuni este acordat cu condiţia ca informaţia, odatã obţinutã, sã fie folositã numai în cadrul procedurilor judiciare şi administrative pentru aplicarea regulilor privind concurenţa şi doar în scopul pentru care au fost solicitate.
45. Cu excepţia pct. 41 şi 43, prezenta secţiune se aplicã şi acordãrii dreptului de acces la documentele de la dosar autorilor plângerilor/sesizãrilor (în cadrul procedurilor privind practicile anticoncurenţiale) şi altor pãrţi implicate (în cadrul procedurilor privind concentrãrile economice).
Prezentele instrucţiuni transpun Comunicarea Comisiei din data de 13 decembrie 2005 privind regulile de acces la dosarul Comisiei în cazurile instrumentate conform art. 81 şi 82 din Tratatul CE, art. 53, 54 şi 57 din Acordul EEA şi Regulamentului Consiliului nr. 139/2004, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C325/7 din 22 decembrie 2005.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016