Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ART. 1 (1) Prezenta instrucţiune stabileşte obligaţia de transmitere de rapoarte semestriale privind reclamaţiile primite de la clienţi şi stadiul rezolvării acestora, conform modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta instrucţiune, după cum urmează: a) până la 31 iulie pentru semestrul I (1 ianuarie-30 iunie); b) până la 31 ianuarie pentru semestrul II (1 iulie-31 decembrie). (2) Rapoartele prevăzute la alin. (1) vor fi transmise, în format Excel, semnate electronic cu semnătură electronică extinsă validă, pe adresa de e-mail: raportariESMAarticol9@cnvmr.ro (3) Macheta standard în format Excel a rapoartelor prevăzute la alin. (1) poate fi descărcată de pe site-ul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, denumită în continuare CNVM, (www.cnvmr.ro), secţiunea Informaţii Publice/Informaţii Utile/Raportări ReSE 3. ART. 2 Prezenta instrucţiune se aplică societăţilor de servicii de investiţii financiare şi, în mod corespunzător: a) instituţiilor de credit din România înscrise în Registrul C.N.V.M., la secţiunea Intermediari; b) consultanţilor de investiţii; c) societăţilor de administrare a investiţiilor autorizate să desfăşoare activităţile prevăzute la art. 5 alin. (3) lit. a) şi lit. b) pct. (i) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 32/2012 privind organismele de plasament colectiv în valori mobiliare şi societăţile de administrare a investiţiilor, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 297/2004 privind piaţa de capital, precum şi societăţilor de administrare a investiţiilor care desfăşoară activitate de marketing şi distribuţie; d) sucursalelor intermediarilor din alte state membre înscrise în Registrul C.N.V.M., secţiunea Intermediari; e) sucursalelor intermediarilor din state nemembre. ART. 3 (1) În sensul prezentei instrucţiuni, prin reclamaţie se înţelege orice exprimare a nemulţumirii, în formă verbală sau scrisă, înregistrată pe un suport durabil, justificată sau nu, de la sau în numele unei persoane, în legătură cu prestarea sau neprestarea unui serviciu financiar care: a) susţine că reclamantul a suferit sau este posibil să sufere o pierdere financiară, neajuns material sau alte dificultăţi semnificative; şi b) este în legătură cu o activitate a S.S.I.F. în distribuţia sau prestarea de servicii financiare sau produse, care intră în aria de competenţă a C.N.V.M. (2) Instituţiile de credit vor raporta în baza acestei instrucţiuni doar reclamaţiile clienţilor care au legătură cu serviciile de investiţii prestate şi cu instrumentele financiare. ART. 4 Nerespectarea prevederilor prezentei instrucţiuni constituie contravenţie şi se sancţionează conform titlului X din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale cap. VII din titlul I al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 32/2012. Preşedintele Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, Eugenia Carmen Negoiţă ANEXĂ -----la instrucţiune--------------- Denumire S.S.I.F. ............................... Perioada de raportare ........................... Raport privind reclamaţiile primite de la clienţi şi stadiul rezolvării acestora
┌──────────────────────────────────────────┬─────────┬───────────┬───────────┐
│ │ Primite │Soluţionate│Soluţionate│
│ │ │ │în favoarea│
│ │ │ │clienţilor │
├──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
│Nr. total de reclamaţii în perioada │ B │ C │ D │
│raportată*1) │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────┴─────────┴───────────┴───────────┘
Vă rugăm să furnizaţi, acolo unde este cazul, o repartizare a reclamaţiilor
în funcţie de cauza acestora*2) şi instrumentul financiar în perioada raportată,
altfel nu completaţi!
┌──────────────────────────────────────────┬─────────┬───────────┬───────────┐
│ Nr. de reclamaţii în funcţie de │ Primite │Soluţionate│Soluţionate│
│obiectul acestora în perioada raportată*3)│ │ │în favoarea│
│ │ │ │clienţilor │
├──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
│Preluarea şi transmiterea ordinelor pri- │ │ │ │
│vind unul sau mai multe instrumente │ │ │ │
│financiare │ │ │ │
│Executarea ordinelor în numele clienţilor │ │ │ │
│Tranzacţionarea pe cont propriu │ │ │ │
│Administrarea portofoliilor │ │ │ │
│Consultanţă pentru investiţii (de exemplu,│ │ │ │
│consultanţă necorespunzătoare) │ │ │ │
│Subscriere de instrumente financiare şi/ │ │ │ │
│sau plasamentul instrumentelor financiare │ │ │ │
│în baza unui angajament ferm │ │ │ │
│Plasamentul de instrumente financiare fără│ │ │ │
│un angajament ferm │ │ │ │
│Administrarea unui sistem alternativ de │ │ │ │
│tranzacţionare │ │ │ │
│Informaţiile furnizate clientului (de │ │ │ │
│exemplu, informaţii/publicări insufi- │ │ │ │
│ciente) │ │ │ │
│Termeni şi sume/tarife contestate │ │ │ │
│Administrare generală/Servicii pentru │ │ │ │
│clienţi (inclusiv servicii de custodie) │ │ │ │
│Conflicte de interese │ │ │ │
│Efectuarea de activităţi neautorizate │ │ │ │
│Altele (a se specifica în rubrica de mai │ │ │ │
│jos) │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
│Subtotal │ B │ C │ D │
└──────────────────────────────────────────┴─────────┴───────────┴───────────┘
----------
*1) Se completează doar de către S.S.I.F.
*2) În situaţia în care obiectul unei reclamaţii este multiplu, se
completează doar obiectul principal al acesteia pentru a evita dubla raportare.
*3) În situaţia în care obiectul reclamaţiei descris nu este aplicabil
pentru S.S.I.F., se completează N/A în rubrica relevantă. Dacă obiectul
reclamaţiei descris este aplicabil pentru S.S.I.F., dar pentru perioada
raportată nu s-a înregistrat niciun caz, se completează "0".
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Comentarii/note: │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────┬─────────┬───────────┬───────────┐
│Nr. de reclamaţii după tipul de instrument│ Primite │Soluţionate│Soluţionate│
│ financiar în perioada raportată*4) │ │ │în favoarea│
│ │ │ │clienţilor │
├──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
│Titluri de capital, excluzând titlurile de│ │ │ │
│valoare structurate │ │ │ │
│[Shares/stock/equities (excluding │ │ │ │
│structured securities)] │ │ │ │
│Titluri de creanţă (Bonds/debentures/loan │ │ │ │
│stock/debt securities) │ │ │ │
│Titluri de valoare securitizate şi alte │ │ │ │
│instrumente de creanţă similare │ │ │ │
│(Asset-backed securities and other similar│ │ │ │
│debt instruments) │ │ │ │
│Warranturi (inclusiv warranturi garantate)│ │ │ │
│Warrants (including covered warrants) │ │ │ │
│Titluri de valoare structurate (excluzând │ │ │ │
│titlurile de valoare garantate) │ │ │ │
│[Structured securities (excluding non- │ │ │ │
│SCARPS)] │ │ │ │
│Titluri de valoare garantate (Non-SCARPS │ │ │ │
│structured securities) │ │ │ │
│Titluri de valoare de pe piaţa monetară │ │ │ │
│(Money-market securities) │ │ │ │
│Unităţi în organisme de plasament colectiv│ │ │ │
│în valori mobiliare (fără fondurile │ │ │ │
│structurate) [Units in collective │ │ │ │
│investment undertaking (excluding │ │ │ │
│structured funds)] │ │ │ │
│Fonduri structurate (Structured funds) │ │ │ │
│Contracte pe opţiuni, futures, swapuri, │ │ │ │
│forward pe rata dobânzii şi alte contracte│ │ │ │
│derivate (Options, futures, swaps, forward│ │ │ │
│rate agreements and any other derivative │ │ │ │
│contracts) │ │ │ │
│Instrumente derivate pentru transferul │ │ │ │
│riscului de credit │ │ │ │
│(Derivative instruments for the transfer │ │ │ │
│of credit risk) │ │ │ │
│Contracte financiare pentru diferenţe │ │ │ │
│(Financial contracts for differences) │ │ │ │
│Alte produse de investiţii/fonduri (a se │ │ │ │
│specifica în rubrica de mai jos) │ │ │ │
│[Other investment products/funds (please │ │ │ │
│specify in Comments/notes section below)] │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
│Subtotal │ B │ C │ D │
└──────────────────────────────────────────┴─────────┴───────────┴───────────┘
----------
*4) În situaţia în care S.S.I.F. nu prestează servicii de investiţii în
legătură cu instrumentul financiar menţionat, se completează N/A în rubrica
relevantă. Dacă S.S.I.F. prestează servicii de investiţii în legătură cu
instrumentul financiar menţionat, dar pentru perioada raportată nu s-a
înregistrat nicio reclamaţie, se completează "0".
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Comentarii/note: │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Vă rugăm să includeţi orice altă informaţie relevantă în legătură cu datele │
│privind reclamaţiile. │
│De exemplu: │
│ │
│Reclamaţiile vizează în special servicii furnizate prin internet? Care este │
│procedura pentru soluţionarea reclamaţiilor? │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.