Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobate prin Ordinul nr. 2.346 din 24 septembrie 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 875 din 17 octombrie 2018.────────── I. Dispoziţii generale 1. În înţelesul prezentelor instrucţiuni se folosesc următoarele abrevieri:
┌────────────┬─────────────────────────┐
│Abreviere │Semnificaţie │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │cod de referinţă │
│ │administrativ unic al │
│ │e-DA, identificator unic │
│ARC │al unui e-DA alocat de │
│ │aplicaţia EMCS-RO MIŞCĂRI│
│ │pentru identificarea │
│ │operaţiunii │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │cod de identificare │
│ │fiscală atribuit │
│ │operatorului economic, │
│ │plătitor de taxe şi │
│ │impozite, care este un │
│ │cod alfanumeric din │
│CIF │maximum 10 caractere, de │
│ │forma ZZZZZZZZZC, unde C │
│ │reprezintă o cifră de │
│ │control, iar gruparea │
│ │Z...Z poate conţine │
│ │maximum 9 caractere │
│ │numerice │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │poziţia tarifară, │
│ │subpoziţia tarifară sau │
│ │codul tarifar, aşa cum │
│ │este prevăzută/prevăzut │
│ │în Regulamentul (CEE) nr.│
│ │2.658/87 al Consiliului │
│Cod NC │din 23 iulie 1987 privind│
│ │Nomenclatura tarifară şi │
│ │statistică şi Tariful │
│ │Vamal Comun, în vigoare │
│ │de la 19 octombrie 1992, │
│ │iar în cazul produselor │
│ │energetice, în vigoare de│
│ │la 1 ianuarie 2002 │
├────────────┼─────────────────────────┤
│DA │document administrativ │
├────────────┼─────────────────────────┤
│e-DA │document administrativ în│
│ │format electronic │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │persoana autorizată care │
│ │primeşte un produs │
│ │accizabil. Autoritatea │
│Primitor │vamală teritorială │
│ │corespondentă este │
│ │denumită „autoritate │
│ │vamală de destinaţie“. │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │document de însoţire │
│ │pentru circulaţia │
│ │intracomunitară a │
│ │produselor accizabile │
│ │deja eliberate pentru │
│ │consum, al cărui model │
│ │este prevăzut în anexa │
│DI │nr. 37 la Normele │
│ │metodologice de aplicare │
│ │a prevederilor titlului │
│ │VIII din Codul fiscal, │
│ │aprobate prin Hotărârea │
│ │Guvernului nr. 1/2016, cu│
│ │modificările şi │
│ │completările ulterioare │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │aplicaţie naţională de │
│EMCS-RO │control al mişcării │
│MIŞCĂRI │produselor accizabile în │
│ │regim suspensiv de accize│
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │persoana autorizată care │
│ │expediază produse │
│ │accizabile. Autoritatea │
│Expeditor │vamală teritorială │
│ │corespondentă este │
│ │denumită „autoritate │
│ │vamală de expediere“. │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │componenta stocuri din │
│ │cadrul aplicaţiei │
│ │EMCS-RO, ce permite │
│ │operatorilor economici să│
│EMCS-RO │creeze, să modifice, să │
│STOCURI │vizualizeze şi să caute │
│ │declaraţiile online │
│ │privind achiziţiile şi │
│ │livrările de produse │
│ │accizabile │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │Normele metodologice de │
│ │aplicare a Codului │
│Norme │fiscal, aprobate prin │
│metodologice│Hotărârea Guvernului nr. │
│ │1/2016, cu modificările │
│ │şi completările │
│ │ulterioare │
├────────────┼─────────────────────────┤
│UF │utilizator final │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │limbaj care permite │
│XML │definirea documentelor ce│
│ │conţin informaţii într-un│
│ │mod structurat │
└────────────┴─────────────────────────┘
2. Regulile de completare online a declaraţiilor privind situaţia achiziţiilor şi livrărilor de produse accizabile prevăzute în anexele nr. 12-17, 19, 21, 26, 29-32 la normele metodologice sunt descrise în anexele nr. 1-13, care fac parte integrantă din prezentele instrucţiuni. 3. Manualul de utilizare a aplicaţiei EMCS-RO STOCURI se publică pe pagina web a Direcţiei Generale a Vămilor. 4. Declaraţiile online privind situaţiile achiziţiilor şi livrărilor de produse accizabile se completează şi se transmit de către antrepozitarii autorizaţi, expeditorii înregistraţi, destinatarii înregistraţi şi utilizatorii finali, potrivit legislaţiei în vigoare, utilizând aplicaţia EMCS-RO STOCURI, ce permite operatorilor economici să creeze, să modifice, să vizualizeze şi să caute declaraţiile online. 5. Declaraţia online este completată de către operatorul economic conectat la aplicaţia EMCS-RO STOCURI utilizând userul şi parola comunicate în urma primirii aprobării accesului la aplicaţia EMCS-RO STOCURI. 6. În situaţia în care operatorii economici constată erori în declaraţia transmisă în termen legal, pot depune o declaraţie rectificativă pentru ultima declaraţie transmisă. 7.1. În cazul operatorilor economici cu autorizaţii invalide ca urmare a unei decizii de revocare/suspendare/anulare a autorizaţiei, care efectuează livrări din stoc de produse accizabile, actualizarea stocului va fi efectuată de către lucrătorul vamal care asigură supravegherea livrării, înregistrând date în aplicaţia EMCS-RO STOCURI doar la rubrica „Ieşiri“. 7.2. Operatorii economici care au deţinut autorizaţii de utilizator final şi care sunt expirate/anulate/revocate depun declaraţia prevăzută în anexa nr. 26 la normele metodologice până la epuizarea stocului. 8. După conectarea la aplicaţie, prin introducerea userului şi parolei, şi accesarea opţiunii „Introduceţi“ devine disponibilă pagina „Detalii utilizator“, care cuprinde informaţii despre persoana care a accesat aplicaţia (user, nume, prenume) şi rubrica coduri de acciză, unde se selectează codul aferent operatorului economic sau locaţiei pentru care se depune declaraţia. Se accesează opţiunea „Continuă“. 9. Ecranul principal al aplicaţiei conţine două pagini: „Acasă“ şi „Listă de declaraţii“. 10. Trecerea de la o rubrică la alta se poate face cu ajutorul tastei TAB sau poziţionând direct mouse-ul pe rubrica care se doreşte a fi completată. 11. Toate rubricile prevăzute în aplicaţia EMCS-RO STOCURI sunt obligatoriu de completat. 12. Valorile numerice pozitive reprezentând cantităţi de produse se pot introduce cu maximum 3 zecimale. 13. Valorile numerice pozitive reprezentând concentraţii se pot introduce cu maximum două zecimale. 14. La apariţia unei erori la momentul validării declaraţiei, motivul acesteia este afişat pe ecran. Utilizatorul poate accesa opţiunea „Ajutor“, care deschide fereastra de ajutor aferentă paginii curente. 15. După validarea declaraţiei, sistemul atribuie un număr de înregistrare care este returnat automat operatorului economic care a depus declaraţia. 16. În partea de jos a paginii este afişat un panou de comenzi, cu următoarele opţiuni: - Ajutor: deschide fereastra de ajutor aferentă paginii curente; – Înapoi: deschide pagina „Listă de declaraţii“; – Istoric: deschide o pagină ce conţine evoluţia documentului de la creare şi până în prezent; – Vizualizare print: deschide o nouă fereastră ce are o structură asemănătoare anexei în format hârtie, de unde se poate tipări declaraţia; – Salvare XML: permite utilizatorului să salveze declaraţia curentă în format XML; – Transmite: această opţiune este vizibilă doar dacă declaraţia este în starea „Proiect“. După accesarea opţiunii „Transmite“, declaraţia nu este transmisă dacă apar următoarele mesaje: a) declaraţia este incompletă, nu are niciun produs în lista de materii prime şi/sau livrări şi/sau produse şi/sau achiziţii/livrări, în funcţie de tipul declaraţiei. Operatorul economic va edita declaraţia şi va adăuga date în fiecare secţiune necompletată; b) declaraţia nu conţine toate codurile NC din declaraţia anterioară care au un stoc final diferit de zero. În această situaţie, operatorul economic va edita declaraţia, va adăuga codurile NC specificate în mesajul de eroare şi va completa stocul iniţial cu valoarea stocului final din declaraţia anterioară; c) unitatea de măsură, pentru un anumit cod NC, este diferită de cea specificată în declaraţia anterioară pentru acelaşi produs. În această situaţie, operatorul economic va edita declaraţia şi va modifica unitatea de măsură a codurilor NC specificată în mesaj, astfel încât să coincidă cu cele din declaraţia anterioară; d) declaraţia conţine coduri NC cu stoc iniţial diferit de stocul final din declaraţia anterioară sau nu există un cod NC în declaraţia anterioară, dar are un stoc iniţial diferit de zero. În această situaţie nu se verifică regula potrivit căreia stocul iniţial al perioadei de declarare nu este egal cu stocul final din declaraţia precedentă sau nu există în declaraţia anterioară şi în declaraţia curentă are stoc iniţial diferit de zero. În acest caz aplicaţia va genera mesaj de eroare, până când stocul iniţial va coincide cu stocul final din declaraţia anterioară. Dacă produsul este nou, stocul iniţial trebuie să fie egal cu 0; e) declaraţia selectată se referă la o perioadă anterioară ultimei declaraţii trimise; f) declaraţia selectată conţine coduri NC egale cu 0. În această situaţie operatorul economic va modifica codul NC al produsului cu un cod NC care trebuie completat obligatoriu cu 8 caractere numerice; g) creează rectificativă: această opţiune este vizibilă doar dacă declaraţia selectată este în starea „Acceptată“ şi este ultima declaraţie transmisă pentru tipul de declaraţie respectiv. Dacă în pagina „Vizualizare declaraţie“, la accesarea opţiunii „Transmitere“ apare mesajul „Nu puteţi transmite o rectificativă pentru o perioadă anterioară“, modificările se vor efectua în ultima declaraţie, şi în câmpul „Motiv diferenţe“ se va specifica perioada în care au apărut diferenţele şi motivul lor. Declaraţiile rectificative se pot modifica doar pentru ultima declaraţie de un anumit tip trimisă. 17. Pagina „Editare declaraţie“ poate fi accesată din pagina „Vizualizare declaraţie“ prin selectarea opţiunii „Editare“ sau în urma creării unei declaraţii noi. Pentru editarea unei declaraţii pot fi folosite următoarele opţiuni: a) editare: selectează elementul ce va fi editat; b) ştergere element activ reprezentat de iconiţa X: este afişat doar pentru produsele care au un stoc iniţial egal cu zero. La accesarea acestei opţiuni este afişat un mesaj de confirmare. Dacă utilizatorul confirmă ştergerea, atunci elementul va fi şters din listă. În caz contrar ştergerea este anulată; c) ştergere element inactiv reprezentat de iconiţa X: este afişat doar pentru produsele care au un stoc iniţial diferit de zero. La accesarea opţiunii este afişat un mesaj de atenţionare „Nu puteţi şterge un cod NC cu stoc iniţial diferit de 0“; d) aplică: salvează modificările făcute pe produsul selectat. Dacă este îndeplinită cel puţin una dintre condiţiile de mai jos produsul nu este salvat şi se afişează un mesaj specific: - codul NC este 0; – codul NC este alfanumeric; – codul NC cu o lungime diferită de 8 caractere; – codul NC există deja în listă; – codul NC nu poate apărea în declaraţia selectată (de exemplu: nu se pot introduce produse energetice în anexa nr. 12 la normele metodologice destinată operaţiunilor desfăşurate în antrepozitul fiscal de producţie de alcool şi băuturi spirtoase); – câmpuri necompletate; – unul dintre câmpurile ce reprezintă cantităţi, mai puţin diferenţa, conţine valori negative; – unul dintre câmpurile numerice are valoare alfanumerică; – diferenţa nu verifică formula: stoc iniţial + intrări - ieşiri - stoc final; – diferenţa este diferită de 0, iar câmpul „Motiv diferenţe“ nu este completat. Unele dintre aceste condiţii sunt verificate doar pentru anumite tipuri de declaraţii. 18. În starea „Proiect“, operatorul economic poate modifica declaraţia. După verificări se accesează opţiunea „Transmite“. După validare declaraţia primeşte număr şi dată de înregistrare. 19. Structura numărului de înregistrare a declaraţiei este următoarea: - 13 caractere alfanumerice reprezentând codul de acciză al operatorului economic/locaţiei pentru care se depune declaraţie online; – 2 caractere alfanumerice reprezentând codificarea tipului de declaraţie; – 2 caractere numerice reprezentând anul pentru care se depune declaraţia; – 2 caractere numerice reprezentând luna sau trimestrul pentru care se depune declaraţia, după caz; – 2 caractere numerice reprezentând ziua (opţional); – 1 caracter alfanumeric - „R“ în cazul depunerii de declaraţii rectificative; „V“ în cazul înregistrării de către ofiţerul vamal a valorificării din stoc pentru operatorii economici declaraţi cu autorizaţii nevalide ca urmare a unei decizii de revocare/suspendare/anulare a autorizaţiei; – 2 caractere numerice reprezentând câte declaraţii rectificative au fost depuse. 20. Codificarea tipului de declaraţie în cadrul numărului de înregistrare: SS - anexa nr. 12; IW - anexa nr. 13; BB - anexa nr. 14; TT - anexa nr. 15; EE - anexa nr. 16; AD - anexa nr. 17; AL - anexa nr. 19; EI - anexa nr. 21; FA - anexa nr. 26 alcool; FE - anexa nr. 26 energetice; LA - anexa nr. 29; JA - anexa nr. 30; LN - anexa nr. 31; JN - anexa nr. 32; 21. Dacă validarea a fost realizată cu succes, după obţinerea numărului de înregistrare, declaraţia trece în starea „Acceptată“. Se poate crea o declaraţie rectificativă doar pentru ultima declaraţie aflată în starea „Acceptată“. II. Pagina „Acasă“ 22. Pagina „Acasă“ conţine 3 secţiuni: „Ultimele declaraţii“, „Creează declaraţie“, „Caută declaraţie“. 22.1. Secţiunea „Ultimele declaraţii“ conţine ultimele 5 declaraţii create/trimise de către operatorul economic. 22.1.1. Pagina „Lista de declaraţii“ poate fi accesată din meniul principal sau din pagina „Acasă“ prin accesarea opţiunii „Mai mult“ din secţiunea „Ultimele declaraţii“ ori în urma efectuării unei căutări, caz în care lista poate fi filtrată după criteriile alese. 22.2. Secţiunea „Creează declaraţie“ oferă posibilitatea operatorilor economici de a crea sau importa o nouă declaraţie. 22.2.1. La rubrica „Cod acciză“ se selectează codul de acciză aferent antrepozitului, expeditorului înregistrat, destinatarului înregistrat sau locaţiei utilizatorului final pentru care utilizatorul depune declaraţia. 22.2.2. La rubrica „Tip“ se selectează tipul declaraţiei depuse dintr-o listă de valori, în conformitate cu anexele la titlul VIII din normele metodologice, după cum urmează: - anexa nr. 12 - situaţia privind operaţiunile desfăşurate în antrepozitul fiscal de producţie de alcool şi băuturi spirtoase; – anexa nr. 13 - situaţia privind operaţiunile desfăşurate în antrepozitul fiscal de producţie de vinuri/băuturi fermentate/produse intermediare; – anexa nr. 14 - situaţia privind operaţiunile desfăşurate în antrepozitul fiscal de producţie de bere; – anexa nr. 15 - situaţia privind operaţiunile desfăşurate în antrepozitul fiscal de producţie tutunuri prelucrate; – anexa nr. 16 - situaţia privind operaţiunile desfăşurate în antrepozitul fiscal de producţie de produse energetice; – anexa nr. 17 - situaţia privind operaţiunile desfăşurate în antrepozitul fiscal de depozitare; – anexa nr. 19 - situaţie centralizatoare privind achiziţiile/importurile de produse accizabile; – anexa nr. 21 - situaţie centralizatoare privind livrările de produse accizabile, completată de expeditorul înregistrat; – anexa nr. 26 - situaţia centralizatoare privind achiziţiile/utilizările de produse accizabile şi livrările de produse finite rezultate; – anexa nr. 29 - jurnal privind livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru aviaţie; – anexa nr. 30 - jurnal privind achiziţiile/livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru aviaţie; – anexa nr. 31 - jurnal privind livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru navigaţie; – anexa nr. 32 - jurnal privind achiziţiile/livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru navigaţie. În funcţie de profilul utilizatorului, selecţia se va realiza dintre tipurile de declaraţii pe care operatorul economic are obligaţia să le depună. 22.2.3. La rubrica „Perioada“ se completează perioada pentru care se depune declaraţia în funcţie de tipul şi frecvenţa declaraţiei selectate (zi/lună/an sau trimestru/an). 22.2.4. Înainte de accesarea opţiunii „Creează“, se vor completa luna/trimestrul şi anul pentru care se doreşte crearea declaraţiei. În funcţie de frecvenţa depunerii declaraţiei, se va completa şi ziua. 22.2.5. Pentru continuarea completării declaraţiei, se accesează opţiunea „Creează“. 22.2.6. Utilizatorul poate importa o declaraţie în format XML existentă într-un fişier salvat în altă locaţie pe discul local, accesând opţiunea „Browse“. Se selectează fişierul dorit, apoi se accesează opţiunea „Importă“. 22.2.7. Declaraţia nu poate fi creată/importată dacă: - perioada de declarare selectată este anterioară primei declaraţii depuse; – perioada de declarare selectată este ulterioară datei curente; – se doreşte crearea unei declaraţii pe o anumită perioadă, iar declaraţia pe perioada anterioară nu a fost trimisă; – se doreşte crearea unei declaraţii pe o anumită perioadă, iar declaraţia pe perioada anterioară este respinsă; – la creare, dacă există deja un proiect pentru codul de accize, tipul declaraţiei şi perioada de declarare selectate, atunci aplicaţia deschide proiectul existent; – la import, dacă există deja un proiect pentru codul de accize, tipul declaraţiei şi perioada de declarare selectate, atunci aplicaţia suprascrie datele din proiectul existent cu datele din formatul XML salvat local. 22.2.8. Dacă operatorul economic/locaţia pentru care se depune declaraţia este în starea „invalid“ pentru perioada de declarare selectată, atunci el nu va mai putea crea declaraţii. În acest caz, informaţiile de valorificare stoc pentru perioada de invaliditate a autorizaţiei sunt introduse de lucrătorul vamal care asigură supravegherea livrării. 22.2.9. Dacă există o declaraţie trimisă pentru codul operatorului, codul de acciză, tipul de declaraţie şi o perioadă anterioară perioadei pentru care se doreşte crearea declaraţiei, atunci se va crea un proiect ce va conţine toate produsele cu stoc final diferit de zero din declaraţia anterioară. Stocul iniţial şi stocul final ale fiecărui produs vor fi completate cu stocul final al produsului corespunzător din declaraţia anterioară. 22.2.10. Dacă există deja o declaraţie trimisă pentru codul operatorului, codul de accize, tipul declaraţiei şi perioada de declarare selectate, atunci se va crea un proiect ce va conţine toate datele din declaraţia trimisă, creându-se astfel o declaraţie rectificativă. O declaraţie rectificativă se creează prin accesarea opţiunii „Creează rectificativă“. Această opţiune este aplicabilă doar dacă declaraţia selectată este în starea „Acceptată“ sau „Respinsă“ şi este ultima declaraţie transmisă pentru tipul de declaraţie. 22.2.11. Nu este posibilă crearea unei declaraţii în trecut, respectiv în viitor. 22.2.12. Dacă în pagina „Acasă“ se accesează opţiunea „Creează“ şi apare mesajul „Declaraţia de tipul specificat, pe perioada anterioară, nu a fost trimisă“, se trimite declaraţia pe perioada anterioară şi apoi se încearcă crearea declaraţiei dorite. 22.2.13. Dacă în pagina „Acasă“ se accesează opţiunea „Creează“ şi apare mesajul „Operatorul economic nu este autorizat pe niciun produs specific declaraţiei selectate“, trebuie verificată starea autorizaţiei. 22.2.14. Dacă în pagina „Acasă“ se importă o declaraţie în format XML şi se constată că nu coincide codul de accize cu codul de accize al utilizatorului înregistrat în aplicaţie, operatorul economic trebuie să se înregistreze în aplicaţie ca un utilizator care are drepturi de creare declaraţie pe codul de accize din formatul XML al declaraţiei. 22.3. Secţiunea „Caută declaraţii“ oferă posibilitatea filtrării „Listei de declaraţii“ după următoarele criterii: a) număr de înregistrare: rubrica permite introducerea integrală sau parţială a numărului de înregistrare; b) cod acciză antrepozit/locaţie: rubrica permite introducerea integrală sau parţială a codului de acciză; c) nume antrepozitar/operator economic: rubrica permite introducerea integrală ori parţială a numelui antrepozitarului sau operatorului economic; d) judeţ: se selectează dintr-o listă de valori; e) cod acciză antrepozitar: rubrica permite introducerea integrală sau parţială a codului de acciză; f) tipul declaraţiei: se selectează dintr-o listă de valori care cuprinde tipul declaraţiilor; g) starea declaraţiei: se selectează dintr-o listă de valori; h) perioada pentru care a fost creată declaraţia (zi/lună/an): pentru declaraţiile lunare se vor completa câmpurile lună şi an, iar pentru declaraţiile zilnice se va completa şi ziua; i) codul de identificare fiscală. 22.3.1. După completarea criteriilor de căutare, utilizatorul poate accesa opţiunea „Caută“, pentru a afişa lista declaraţiilor care îndeplinesc criteriile de căutare, sau „Resetează“, pentru a şterge toate câmpurile completate din secţiunea de căutare. III. Pagina „Lista de declaraţii“ 23. Pagina „Lista de declaraţii“ poate fi: - ordonată - folosind săgeţile din dreptul fiecărei coloane; – filtrată - prin apăsarea pe eticheta corespunzătoare fiecărei coloane, introducerea criteriului de căutare în fereastra afişată şi prin accesarea opţiunii „Caută“. 23.1. Tabelul afişat furnizează următoarele informaţii: numărul de înregistrare al declaraţiei, codul acciză aferent locaţiei pentru care s-a depus declaraţia, judeţul, tipul declaraţiei, perioada, starea declaraţiei şi data înregistrării. 23.2. Conţinutul unei declaraţii poate fi vizualizat prin accesarea numărului de înregistrare aferent declaraţiei acceptate în sistem. 23.3. Prin accesarea funcţiei „Înapoi“ se deschide pagina „Acasă“. IV. Pagina „Vizualizare declaraţie“ 24. Pagina „Vizualizare declaraţie“ poate fi accesată prin apăsarea pe numărul de înregistrare alocat declaraţiei de către sistem. Aceasta se poate face din paginile „Acasă“, „Listă de declaraţii“ sau „Istoric declaraţii“. 25. Pagina „Vizualizare declaraţie“ conţine următoarele elemente: a) „Sumar“: afişează detalii despre declaraţie: codul de acciză, numele operatorului economic, perioada pentru care a fost creată declaraţia şi adresa operatorului economic; b) „Tabele“, în funcţie de tipul declaraţiei: - „Materii prime“: afişează lista de materii prime din declaraţie în mod vizualizare; – „Livrări“: afişează lista livrărilor din declaraţie în mod vizualizare; – „Produse în curs de execuţie“: afişează lista produselor în curs de execuţie din declaraţie în mod vizualizare; – „Produse obţinute“: afişează lista produselor obţinute din declaraţie în mod vizualizare; – „Documente“: afişează lista de documente din declaraţie; – „Recapitularea perioadei“: afişează lista produselor accizabile achiziţionate şi livrate. V. Pagina „Istoric declaraţie“ 26. Pagina „Istoric declaraţie“ poate fi accesată din pagina „Vizualizare declaraţie“, accesând opţiunea „Istoric declaraţie“. 27. Lista afişată conţine următoarele informaţii: a) numărul de înregistrare; b) versiunea declaraţiei; c) data actualizării; d) persoana care a făcut actualizarea; e) motivul pentru care a fost actualizată declaraţia; f) starea declaraţiei; g) data înregistrării. VI. Pagina „Vizualizare print“ 28. Pagina „Vizualizare print“ poate fi accesată din pagina „Vizualizare declaraţie“ prin accesarea opţiunii „Vizualizare print“. 29. Această pagină are un format asemănător cu declaraţia în format hârtie. 30. Pentru a tipări declaraţia, utilizatorul poate alege una dintre următoarele metode: se accesează opţiunea „File/Print“ din „Meniul principal“ sau CTRL+P ori butonul drept al mouseului şi din meniul contextual se alege opţiunea „Print“. VII. Pagina „Editare declaraţie“ 31. Pagina „Editare declaraţie“ poate fi accesată doar de operatorii economici din pagina „Vizualizare declaraţie“ prin accesarea opţiunii „Editare“ sau în urma creării unei declaraţii noi. 32. Dacă în pagina „Editare declaraţie“ se accesează opţiunea „Aplică“ şi apare mesajul „Următoarele coduri NC ... nu sunt autorizate“, operatorul economic va completa câmpul „Tipul produsului“ cu un cod NC specific tipului de declaraţie ales şi pentru care este autorizat. 33. Dacă în pagina „Editare“ se accesează opţiunea „Aplică“ şi apare mesajul „Codul NC al produsului nu este specific tipului de declaraţie selectat“, operatorul economic va completa câmpul „Tipul produsului“ cu un cod NC specific tipului de declaraţie ales şi pentru care este autorizat. 34. Dacă în pagina „Editare declaraţie“ se accesează opţiunea „Aplică“ şi apare mesajul „Codul NC introdus mai există în declaraţia curentă“, operatorul economic va modifica codul NC al produsului cu un cod NC care nu mai apare în declaraţie sau va şterge produsul, deoarece o declaraţie nu poate conţine acelaşi produs de mai multe ori. 35. Dacă în pagina „Editare declaraţie“ se accesează opţiunea „Aplică“ şi apare mesajul „Valoarea din câmpul «Diferenţă» nu îndeplineşte regula: «stoc iniţial + intrări – ieşiri – stoc final = diferenţ㻓, operatorul economic trebuie să modifice cantităţile din declaraţie astfel încât regula să fie îndeplinită. 36. Dacă în pagina „Editare declaraţie“ se accesează opţiunea „Aplică“ şi apare mesajul „Câmpul «Diferenţă» este diferit de 0, iar câmpul «Motive diferenţe» este necompletat“, operatorul trebuie să completeze acest câmp cu justificarea apariţiei diferenţei de stoc. 37. Dacă în pagina „Editare declaraţie“ se accesează opţiunea „Aplică“ şi apare mesajul „Operatorul economic/locaţia pentru care este depusă declaraţia nu este autorizat/autorizată pentru codul NC introdus“, acesta va introduce un cod NC autorizat, specific declaraţiei selectate. 38. Dacă în pagina „Editare declaraţie“ se accesează opţiunea „Aplică“ şi produsul nu poate apărea în declaraţia selectată, operatorul economic trebuie să introducă un cod NC specific tipului de declaraţie selectat. VIII. Pagina „Ajutor“ 39. Ajutorul în pagina curentă este accesibil prin accesarea opţiunii „Ajutor“ din partea stânga jos a paginii respective. 40. Când este accesată opţiunea „Ajutor“, este afişată o nouă pagină ce conţine o scurtă descriere a elementelor din pagina curentă şi a acţiunilor posibile din pagină. 41. În cazul unor acţiuni critice, utilizatorului i se cere confirmarea înainte ca acţiunea să fie executată: „OK“: confirmă executarea acţiunii sau „Cancel“ anulează executarea acţiunii. ANEXA 1 la instrucţiuni Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 12 la normele metodologice 1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 12 la normele metodologice operatorii economici care deţin autorizaţii de antrepozitari/antrepozit fiscal de producţie alcool şi băuturi spirtoase. 2. Declaraţia cuprinde trei tabele: 2.1. Tabelul „Materii prime“, în care se vor completa următoarele rubrici: a) rubrica „Cod produs accizabil“ - se selectează dintr-o listă de valori; b) rubrica „Cod NC“ - pe parcursul completării codului NC, este afişată o listă de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se accesează codul NC al produsului utilizat ca materie primă pentru producţia produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie de producţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales. În cazul în care materia primă nu este un produs accizabil, rubrica produs accizabil rămâne necompletată, iar rubrica cod NC se completează de la tastatură de către utilizator; c) rubrica „Unitatea de măsură“: se selectează dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică; d) rubrica „Stoc iniţial“ va fi completată de utilizator la prima declaraţie şi este egală cu cantitatea de produs existentă la începutul perioadei. Sistemul va prelua automat stocul final înscris în declaraţia anterioară; e) rubrica „Intrări“ provenite din operaţiuni interne (producţie proprie sau alte achiziţii), achiziţii intracomunitare şi/sau import - se va completa corespunzător cantităţii de produs înscrise în documentele de circulaţie corespunzătoare fiecărei provenienţe, aferente perioadei de raportare; f) rubrica „Utilizat“ se completează corespunzător cantităţilor de materii prime utilizate pentru fabricarea alcoolului, în perioada de raportare; g) rubrica „Stoc final“ se completează automat de către sistem corespunzător cantităţilor de materii prime existente la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + intrări – utilizat; h) rubrica „Diferenţă“ este completată automat de către sistem corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare materie primă. În cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din rubrica „Stoc final“, valoarea din rubrica „Diferenţă“ este actualizată după formula: stoc iniţial + intrări – utilizat – stoc final. În cazul în care „Diferenţa“ este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă“ este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut diferenţe în declaraţie. 2.2. Tabelul „Produse în curs de fabricaţie“ în care se vor completa următoarele rubrici: a) rubrica „Cod produs accizabil“ - se selectează dintr-o listă de valori; b) rubrica „Cod NC“ - pe parcursul completării codului NC este afişată o listă de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se accesează codul NC al produsului utilizat aflat în curs de fabricaţie. Automat se completează şi descrierea codului NC ales; c) rubrica „Unitatea de măsură“: se exprimă în hl alcool pur; d) rubrica „Stoc iniţial“ va fi completată de utilizator la prima declaraţie şi este egală cu cantitatea de produs în curs de fabricaţie existentă la începutul perioadei. Sistemul va prelua automat stocul final înscris în declaraţia anterioară; e) rubrica „Intrări“ provenite din producţie proprie sau alte achiziţii se va completa corespunzător cantităţii de produs înscrise în documentele de provenienţă, aferente perioadei de raportare; f) rubrica „Ieşiri“ se completează corespunzător cantităţilor de produse în curs de fabricaţie expediate către alte depozite sau pentru prelucrare finală, în perioada de raportare; g) rubrica „Stoc final“ se completează automat de către sistem corespunzător cantităţilor de materii prime existente la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + intrări – ieşiri; h) rubrica „Diferenţă“ este completată automat de către sistem corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs în curs de fabricaţie. În cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din rubrica „Stoc final“, valoarea din rubrica „Diferenţă“ este actualizată după formula: stoc iniţial + intrări – ieşiri – stoc final. În cazul în care „Diferenţa“ este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă“ este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut diferenţe în declaraţie. 2.3. Tabelul „Livrări“ în care se completează următoarele rubrici: a) rubrica „Cod produs accizabil“ - se selectează dintr-o listă de valori; b) rubrica „Cod NC“ - se alege produsul selectând din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu click pe codul NC al produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie de producţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales; c) rubrica „Unitatea de măsură“ - se completează în hl alcool pur; d) rubrica „Concentraţie alcoolică“; e) rubricile: „Stoc iniţial“, „Cantităţi produse“, „Intrări“, „Ieşiri“, „Utilizate în activitatea proprie“ se completează cu valori corespunzătoare operaţiunilor desfăşurate în perioada de raportare; f) rubrica „Stoc final“ se completează automat de către sistem corespunzător cantităţilor existente la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + cantităţi produse + intrări – utilizate în activitatea proprie; g) rubrica „Diferenţă“ este completată automat de către sistem corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs. În cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din rubrica „Stoc final“, valoarea din rubrica „Diferenţă“ este actualizată după formula: stoc iniţial + cantităţi produse + intrări – utilizate în activitatea proprie – stoc final. În cazul în care „Diferenţa“ este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă“ este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut diferenţe în declaraţie. 3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge produse atunci când completează o declaraţie, astfel: 3.1. Pentru a adăuga o materie primă se accesează opţiunea „+Materii prime“ de sub tabelul „Materii prime“. 3.2. Pentru a adăuga o livrare de produse se accesează opţiunea „+Livrări“ de sub tabelul „Livrări“. 3.3. Pentru „Editare“ se accesează iconiţa de editare din dreptul produsului care se doreşte a fi editat sau se face click pe codul NC al produsului. 3.4. Pentru a salva datele introduse se accesează opţiunea „Aplică“. 3.5. Pentru „Ştergere“ se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare. Produsele care au un stoc iniţial diferit de zero nu pot fi şterse. ANEXA 2 la instrucţiuni Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 13 la normele metodologice 1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 13 la normele metodologice operatorii economici care deţin autorizaţii de antrepozitari/antrepozite fiscale de producţie vinuri/băuturi fermentate/produse intermediare. 2. Declaraţia cuprinde 3 tabele: 2.1. Tabelul „Materii prime“, în care se completează următoarele rubrici: a) rubrica „Cod produs accizabil“ - se selectează dintr-o listă de valori; b) rubrica „Cod NC“ - se selectează din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu click pe codul NC al produsului utilizat ca materie primă pentru producţia produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales. În cazul în care materia primă nu este un produs accizabil, rubrica produs accizabil rămâne necompletată, iar rubrica cod NC se completează de la tastatura de către utilizator. c) rubrica „Unitatea de măsură“: se selectează dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică; d) rubrica ,,Concentraţie“; e) rubrica „Stoc iniţial“ - se completează la prima declaraţie şi este egală cu cantitatea de produs existentă la începutul perioadei; f) rubrica „Intrări“ - cantităţile de materii prime intrate în antrepozitul fiscal din operaţii interne, achiziţii intracomunitare şi/sau import. Se va completa corespunzător cantităţii de produs înscrise în documentele de circulaţie corespunzătoare fiecărei provenienţe, aferente perioadei de raportare; g) rubrica „Utilizat“ - se completează corespunzător cantităţilor de materie primă utilizate pe parcursul lunii în procesul de producţie al produselor intermediare; h) rubrica „Stoc final“ - se completează automat de către sistem corespunzător cantităţilor de materii prime existente la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + intrări – utilizat. Sistemul va prelua automat stocul final şi concentraţia înscrise în declaraţia anterioară; i) rubrica „Diferenţă“ - este completată automat de către sistem corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare materie primă. În cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din rubrica „Stoc final“, valoarea din rubrica „Diferenţă“ este actualizată după formula: stoc iniţial + intrări – utilizat – stoc final. În cazul în care „Diferenţa“ este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă“ este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut diferenţe în declaraţie. Se vor înscrie cantităţile şi concentraţia aferentă. 2.2. Tabelul „Produse în curs de fabricaţie“ în care se completează următoarele rubrici: a) rubrica „Cod produs accizabil“ - se selectează dintr-o listă de valori; b) rubrica „Cod NC“: produsul se alege prin selectarea din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu click pe codul NC al produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales; c) rubrica „Unitatea de măsură“ - se completează hl; d) rubrica „Stoc iniţial“ va fi completată de utilizator la prima declaraţie şi este egală cu cantitatea de produs existentă la începutul perioadei. Sistemul va prelua automat stocul final înscris în declaraţia anterioară; e) rubricile „Intrări“, „Ieşiri (către alte depozite/pentru prelucrare finală)“ se completează cu valori corespunzătoare operaţiunilor desfăşurate în perioada de raportare; f) rubrica „Stoc final“ se completează automat de către sistem corespunzător cantităţilor existente la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + intrări – ieşiri; g) rubrica „Diferenţă“ este completată automat de către sistem corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs. În cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din rubrica „Stoc final“, valoarea din rubrica „Diferenţă“ este actualizată după formula: stoc iniţial + intrări – ieşiri – stoc final. În cazul în care „Diferenţa“ este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă“ este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut diferenţe în declaraţie. 2.3. Tabelul „Livrări“, în care se completează următoarele rubrici: a) rubrica „Cod produs accizabil“ - se selectează dintr-o listă de valori; b) rubrica „Cod NC“: produsul se alege prin selectarea din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu click pe codul NC al produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales; c) rubrica „Concentraţie“; d) rubrica „Unitate de măsură“ - cantităţile sunt exprimate în hectolitri; e) rubrica „Stoc iniţial“ - va fi completată de utilizator la prima declaraţie şi este egal cu cantitatea de produs existentă la începutul perioadei. Sistemul va prelua automat stocul final înscris în declaraţia anterioară; f) rubrica „Cantităţi produse“ - cantitatea de produse fabricate în antrepozitul fiscal în perioada de raportare; g) rubrica „Intrări“ - cantităţile de produse intrate în regim suspensiv în antrepozitul fiscal în perioada de raportare (din achiziţii interne, achiziţii intracomunitare şi/sau import); h) rubrica „Ieşiri“: - „cu accize“ - cantităţile de produse eliberate în consum; – „fără accize“ - cantităţile aferente fiecărui produs ieşit din antrepozitul fiscal în regim suspensiv de la plata accizelor (pe teritoriu naţional, intracomunitar sau la export) sau în regim de scutire de la plata accizelor; i) rubrica „Utilizate în activitatea proprie“ se completează corespunzător cantităţilor de produse obţinute în antrepozitul fiscal şi care ulterior sunt utilizate ca materie primă în procesul de producţie; j) rubrica „Stoc final“ se completează automat de către sistem corespunzător cantităţilor existente la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + cantităţi produse + intrări – ieşiri – utilizate în activitatea proprie; k) rubrica „Diferenţă“ este completată automat de către sistem, corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs. În cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din rubrica „Stoc final“, valoarea din rubrica „Diferenţă“ este actualizată după formula: stoc iniţial + cantităţi produse + intrări – ieşiri – utilizate în activitatea proprie – stoc final. În cazul în care „Diferenţa“ este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă“ este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut diferenţe în declaraţie. 3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge produse atunci când completează o declaraţie, astfel: 3.1. Pentru a adăuga o materie primă se accesează opţiunea „+Materii prime“ de sub tabelul „Materii prime“. 3.2. Pentru a adăuga un produs în curs de execuţie se accesează opţiunea „+Produse în curs de fabricaţie“ de sub tabelul „Produse în curs de fabricaţie“. 3.3. Pentru a adăuga un produs obţinut se accesează opţiunea „+Produse obţinute“ de sub tabelul „Produse obţinute“. 3.4. Pentru a adăuga o livrare de produse se accesează opţiunea „+Livrări“ din tabelul „Livrări“. 3.5. Pentru „Editare“ se accesează iconiţa de editare din dreptul produsului care se doreşte a fi editat sau se face click pe codul NC al produsului. 3.6. Pentru a salva datele introduse se accesează opţiunea „Aplică“. 3.7. Pentru „Ştergere“ se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare. Produsele care au un stoc iniţial diferit de zero nu pot fi şterse. ANEXA 3 la instrucţiuni Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 14 la normele metodologice 1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 14 la normele metodologice antrepozitarii care deţin autorizaţii de antrepozitari/antrepozite fiscale de producţie de bere. 2. Declaraţia cuprinde două tabele: 2.1. Tabelul „Materii prime“, în care se completează următoarele rubrici: a) rubrica „Denumire“ - se selectează din lista de coduri NC ataşată. Se face dublu click pe codul NC al produsului utilizat ca materie primă în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează descrierea codului NC ales (malţ, orz, orez, griş, porumb, zahăr, glucoză, alte materii de extracţie, malţ colorat, bere, altele); b) rubricile „Kilograme“, „% extract sec“ - se înscriu valori pozitive corespunzătoare cantităţilor/procentelor de completat. 2.2. Tabelul „Bere fabricată (în hectolitri)“, în care se completează următoarele rubrici: a) rubrica ,,Cod produs accizabil“ - se selectează dintr-o listă de valori; b) rubrica „Cod NC“: produsul se alege prin selectarea din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu click pe codul NC al produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales; c) rubrica „Unitate de măsură“- cantităţile sunt exprimate în hectolitri; d) rubrica „Stoc iniţial“ - se completează cu cantităţile de bere existente în antrepozit la începutul lunii, care trebuie să corespundă cu stocul final din declaraţia lunii anterioare; e) rubrica „Cantităţi produse“ - se completează cu cantităţile de bere produse în antrepozitul fiscal în cursul lunii de raportare; f) rubrica „Intrări“ - cantităţile de bere intrate în antrepozitul fiscal, provenite din achiziţii interne, achiziţii intracomunitare şi/sau import. Se va avea în vedere data înscrisă în raportul de primire; g) rubrica „Ieşiri“: - „cu accize“ - gradul Plato mediu - dacă berea eliberată în consum prezintă diverse grade Plato, se va înscrie gradul Plato mediu ponderat; – „fără accize“ - se vor înscrie cantităţile aferente fiecărui produs ieşit din antrepozitul fiscal în regim suspensiv de la plata accizelor (pe teritoriu naţional, intracomunitar sau la export) sau operaţiunile scutite; h) rubrica „Consum“ - se completează consumul propriu de materie primă, în scopul realizării produsului finit; i) rubrica „Stoc final“ se completează automat de către sistem, corespunzător cantităţilor de materii prime existente la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + intrări + cantităţi produse – ieşiri – consum; j) rubrica „Diferenţă“ este completată automat de către sistem corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs. În cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din rubrica „Stoc final“, valoarea din rubrica „Diferenţă“ este actualizată după formula: stoc iniţial + intrări + cantităţi produse – ieşiri – consum – stoc final. În cazul în care „Diferenţa“ este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă“ este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut diferenţe în declaraţie. 3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge produse atunci când completează o declaraţie, astfel: 3.1. Pentru a adăuga o materie primă se accesează opţiunea „+Materii prime“ de sub tabelul „Materii prime“. 3.2. Pentru a adăuga o livrare de produse se accesează opţiunea „+Bere fabricată în hectolitri“ de sub tabelul „Bere fabricată în hectolitri“. 3.3. Pentru „Editare“: se accesează iconiţa de editare din dreptul produsului care se doreşte a fi editat sau se face click pe codul NC al produsului. 3.4. Pentru a salva datele introduse se accesează opţiunea „Aplică“. 3.5. Pentru „Ştergere“ se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare. Produsele care au un stoc iniţial diferit de zero nu pot fi şterse. ANEXA 4 la instrucţiuni Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 15 la normele metodologice 1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 15 la normele metodologice operatorii economici care deţin autorizaţii de antrepozitari/antrepozite fiscale de producţie de tutunuri prelucrate. 2. Declaraţia cuprinde tabelul „Produse“, în care se completează următoarele rubrici: a) rubrica „Cod produs accizabil“ - se selectează dintr-o listă de valori; b) rubrica „Cod NC“: produsul se alege prin selectarea din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu click pe codul NC al produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales; c) rubrica „Unitate de măsură“ - cantităţile sunt exprimate în mii bucăţi, respectiv kg, după caz; d) rubrica „Stoc iniţial“ - se completează cu cantităţile de produse existente în antrepozitul fiscal la începutul lunii, care trebuie să corespundă cu stocul final din documentul lunii anterioare; e) rubrica „Cantităţi produse“ - se completează cu cantitatea de produse fabricate în antrepozitul fiscal în cursul lunii de raportare; f) rubrica „Intrări“ - cantităţile de produse intrate în regim suspensiv de accize în antrepozitul fiscal, provenite din achiziţii interne, achiziţii intracomunitare şi/sau import. Se va avea în vedere data din raportul de primire; g) rubrica „Ieşiri“: - „cu accize“ - se completează cu cantităţile de produse eliberate în consum; – „fără accize“ - se completează cu cantităţile aferente fiecărui produs ieşit în regim suspensiv de la plata accizelor (pe teritoriul naţional, intracomunitar sau la export) sau în regim de scutire de la plata accizelor; h) rubrica „Utilizate în activitatea proprie“ se completează corespunzător cantităţilor de produse obţinute în antrepozitul fiscal şi care ulterior sunt utilizate ca materie primă în procesul de producţie; i) rubrica „Stoc final“ se completează automat de către sistem corespunzător cantităţilor de produs existente la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + intrări + cantităţi produse – ieşiri – utilizate în activitatea proprie; j) rubrica „Diferenţă“ este completată automat de către sistem, corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs. În cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din rubrica „Stoc final“, valoarea din rubrica „Diferenţă“ este actualizată după formula: stoc iniţial + intrări – cantităţi produse – stoc final. În cazul în care „Diferenţa“ este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă“ este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut diferenţe în declaraţie. 3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge produse atunci când completează o declaraţie, astfel: 3.1. Pentru a adăuga un produs se accesează opţiunea „+Produs“ de sub tabelul „Produse“. 3.2. Pentru „Editare“ se accesează iconiţa de editare din dreptul produsului care se doreşte a fi editat sau se face click pe codul NC al produsului. 3.3. Pentru a salva datele introduse se accesează opţiunea „Aplică“. 3.4. Pentru „Ştergere“ se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare. Produsele care au un stoc iniţial diferit de zero nu pot fi şterse. ANEXA 5 la instrucţiuni Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 16 la normele metodologice 1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 16 la normele metodologice operatorii economici care deţin autorizaţii de antrepozitari/antrepozite fiscale de producţie de produse energetice. 2. Declaraţia cuprinde tabelul „Produse“, în care se completează următoarele rubrici: a) rubrica „Cod produs accizabil“ - se selectează dintr-o listă de valori; b) rubrica „Cod NC“: produsul se alege prin selectarea din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu click pe codul NC al produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales; c) rubrica „Unitate de măsură“- cantităţile sunt exprimate în mii bucăţi, respectiv kg, după caz; d) rubrica „Stoc iniţial“ - se completează cu cantităţile de produse existente în antrepozitul fiscal la începutul perioadei, care trebuie să corespundă cu stocul final din documentul lunii anterioare; e) rubrica „Cantităţi produse“ - se completează cu cantitatea de produse fabricate în antrepozit în cursul lunii de raportare; f) rubrica „Intrări“ - se completează cu cantităţile de produse intrate în antrepozitul fiscal, provenite din achiziţii interne, achiziţii intracomunitare sau din import. Se va avea în vedere data din raportul de primire; g) rubrica „Ieşiri“: - „cu accize“ - se completează cu cantităţile de produse eliberate în consum; – „fără accize“ - se completează cu cantităţile aferente fiecărui produs ieşit în regim suspensiv de la plata accizelor (pe teritoriul naţional, intracomunitar sau la export) sau în regim de scutire de la plata accizelor; h) rubrica „Autoconsum“ - se completează cu cantităţile de produse consumate sau utilizate în cadrul antrepozitului fiscal; i) rubrica „Stoc final“ - se completează automat de către sistem, corespunzător cantităţilor de produs existente la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + intrări + cantităţi produse – ieşiri – autoconsum; j) rubrica „Diferenţă“ - este completată automat de către sistem corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs. În cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din rubrica „Stoc final“, valoarea din rubrica „Diferenţă“ este actualizată după formula: stoc iniţial + intrări + cantităţi produse – ieşiri – autoconsum – stoc final. În cazul în care „Diferenţa“ este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă“ este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut diferenţe în declaraţie. 3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge produse atunci când completează o declaraţie, astfel: 3.1. Pentru a adăuga un produs se accesează opţiunea „+Produs“ de sub tabelul „Produse“. 3.2. Pentru „Editare“ se accesează iconiţa de editare din dreptul produsului care se doreşte a fi editat sau se face click pe codul NC al produsului. 3.3. Pentru a salva datele introduse se accesează opţiunea „Aplică“. 3.4. Pentru „Ştergere“ se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare. Produsele care au un stoc iniţial diferit de zero nu pot fi şterse. ANEXA 6 la instrucţiuni Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 17 la normele metodologice 1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 17 la normele metodologice operatorii economici care deţin autorizaţii de antrepozitar/antrepozite fiscale de depozitare. 2. Declaraţia cuprinde tabelul „Produse“, în care se completează următoarele rubrici: a) rubrica „Cod produs accizabil“ - se selectează dintr-o listă de valori; b) rubrica „Cod NC“: produsul se alege prin selectarea din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu click pe codul NC al produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales; c) rubrica „Concentraţie grad alcoolic“; d) rubrica „Grade Plato mediu“; e) rubrica „Unitate de măsură“- cantităţile sunt exprimate în hl pentru grupele de produse accizabile S, W, I, B, mii bucăţi sau kg pentru T, tone pentru E; f) rubrica „Stoc iniţial“ - se completează cu cantităţile de produse existente în antrepozitul fiscal la începutul perioadei, care trebuie să corespundă cu stocul final din documentul lunii anterioare; g) rubrica „Intrări“ - se completează cu cantităţile de produse intrate în antrepozitul fiscal în regim suspensiv de accize, provenite din achiziţii interne, achiziţii intracomunitare sau din import, precum şi cantităţi de produs din activitatea proprie, utilizate pentru amestec, inclusiv cantităţi de aditivi, biocombustibili pentru încălzire şi biocarburanţi, marcatori şi coloranţi; Se va avea în vedere data din raportul de primire; h) rubrica „Ieşiri“: - „cu accize“ - se completează cu cantităţile de produse eliberate în consum; – „fără accize“ - se completează cu cantităţile aferente fiecărui produs ieşit în regim suspensiv de la plata accizelor (pe teritoriul naţional, intracomunitar sau la export) sau în regim de scutire/exceptare de la plata accizelor; i) rubrica „Utilizate în activitatea proprie“ se completează corespunzător cantităţilor de produse consumate sau utilizate în antrepozitul fiscal; j) rubrica „Stoc final“ - se completează automat de către sistem, corespunzător cantităţilor de produs existente în antrepozit la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc iniţial + intrări – ieşiri – utilizate în activitatea proprie; k) rubrica „Diferenţă“ - este completată automat de către sistem, corespunzător cantităţilor rezultate pentru fiecare produs. În cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din rubrica „Stoc final“, valoarea din rubrica „Diferenţă“ este actualizată după formula: stoc iniţial + intrări – ieşiri – utilizate în activitatea proprie – stoc final. În cazul în care „Diferenţa“ este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă“ este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut diferenţe în declaraţie. 3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge produse, atunci când completează o declaraţie, astfel: 3.1. Pentru a adăuga un produs se accesează opţiunea „+Produs“ de sub tabelul „Produse“. 3.2. Pentru „Editare“ se accesează iconiţa de editare din dreptul produsului care se doreşte a fi editat sau se face click pe codul NC al produsului. 3.3. Pentru a salva datele introduse se accesează opţiunea „Aplică“. 3.4. Pentru „Ştergere“ se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare. Produsele care au un stoc iniţial diferit de zero nu pot fi şterse. ANEXA 7 la instrucţiuni Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 19 la normele metodologice 1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 19 la normele metodologice operatorii economici care deţin autorizaţii de destinatari înregistraţi. 2. Declaraţia cuprinde două tabele: 2.1. Tabelul „Documente“, în care se completează următoarele rubrici: a) rubrica „Document“ - care conţine trei subrubrici: (i) tip document: e-DA, declaraţie vamală de punere în liberă circulaţie, care se selectează dintr-o listă de valori afişată în momentul în care cursorul este în această rubrică; (ii) „Număr“ - se completează numărul documentului (în cazul unui e-DA se completează ARC-ul alocat); (iii) „Data“ - se completează cu data, de tipul „zi/lună/an“, unde luna este format text. b) rubrica „Provenienţa“ - se face selecţie dintr-o listă de valori. Se va înscrie codul SM de expediere sau al statului din care este efectuat importul; c) rubrica „Cod accize expeditor“ - se completează în cazul achiziţiilor cu codul de acciză atribuit expeditorului de către autoritatea vamală competentă; d) rubrica „Codul NC al produsului“ - pe parcursul completării codului NC este afişată o listă de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se accesează codul NC al produsului. Automat se completează şi descrierea codului NC ales; e) rubrica „Starea produsului (vrac/îmbuteliat)/(V/l)“ - se alege dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este poziţionat în această rubrică; f) rubrica „Densitate la 15°C kg/l“ - se completează doar în cazul produselor energetice; g) rubrica „Concentraţie grad alcoolic“ - se completează doar în cazul alcoolului şi băuturilor alcoolice; h) rubrica „grad Plato“ - se completează doar în cazul berii; i) rubrica „Recipienţi“ - cuprinde următoarele subrubrici: - „Capacitate nominală“ - se va completa numai în cazul alcoolului şi băuturilor alcoolice; – „Număr“ - se va completa numai în cazul alcoolului şi băuturilor alcoolice; j) rubrica „Cantitate“ - se completează cu cantitatea de produse exprimată în kilogram/litri/mii bucăţi; k) rubrica „Acciza datorată - mii lei -“ - valoare numerică cu maximum două zecimale. 2.2. Tabelul „Recapitularea perioadei“, în care se completează următoarele rubrici: a) rubrica „Cod produs accizabil“ - se selectează dintr-o listă de valori; b) rubrica „Codul NC al produsului“ - pe parcursul completării codului NC, este afişată o listă de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se accesează codul NC al produsului. Automat se completează şi descrierea codului NC ales; c) rubrica „UM“; d) rubrica „Vrac/îmbuteliat (V/Î)“ - se alege dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică; e) rubrica „Stoc la începutul lunii“ - se completează cu cantităţile de produse existente la începutul perioadei, care trebuie să corespundă cu stocul final din documentul lunii anterioare, exprimate în unităţi de măsură specifice fiecărui produs introdus în document. Unitatea de măsură se alege dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică; f) rubrica „Cantitatea intrată“ - cantităţile de produse intrate în luna de raportare; g) rubrica „Surplus pe parcursul lunii“ - cantităţile de produse achiziţionate/livrate în plus faţă de cantităţile estimate, pe fiecare tip de produs; h) rubrica „Pierderi“; i) rubrica „Stoc efectiv“ - valoarea poate fi înscrisă cu 3 zecimale; j) rubrica „Diferenţa (+) sau (–)“ în cazul în care a fost modificată valoarea calculată automat de către sistem din rubrica „Stoc final“, valoarea din rubrica „Diferenţă“ este actualizată după formula: stoc la începutul lunii + cantitatea intrată + surplus pe parcursul lunii – cantităţi ieşite – pierderi – stoc final. În cazul în care „Diferenţa“ este diferită de 0, câmpul „Motiv diferenţă“ este obligatoriu. Utilizatorul trebuie să completeze motivul pentru care au apărut diferenţe în declaraţie. 3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge documente atunci când completează o declaraţie, astfel: 3.1. Pentru a adăuga un document se accesează opţiunea „+Documente“ de sub tabelul „Documente“; pentru a adăuga o înregistrare în tabelul „Recapitularea perioadei“ se accesează opţiunea „+Recapitulare“. 3.2. Pentru „Editare“: se accesează iconiţa de editare din dreptul produsului care se doreşte a fi editat sau se face click fie pe numărul documentului în cazul tabelului „Documente“, fie pe codul NC al produsului în cazul tabelului „Recapitularea perioadei“. 3.3. Pentru a salva datele introduse se accesează opţiunea „Aplică“. 3.4. Pentru „Ştergere“ se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare. ANEXA 8 la instrucţiuni Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 21 la normele metodologice 1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 21 la normele metodologice operatorii economici care deţin autorizaţie de expeditor înregistrat. 2. Declaraţia cuprinde tabelul „Produse“, în care se completează următoarele rubrici: a) rubrica „Cod produs accizabil“ - se selectează dintr-o lista de valori; b) rubrica „Cod NC“ - produsul se alege prin selectarea din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu click pe codul NC al produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales; c) rubrica „Unitate de măsură“- cantităţile sunt exprimate în tone; d) rubrica „Beneficiarul livrării“ - se completează cu informaţii privind antrepozitul şi/sau destinatarul înregistrat beneficiar ori alte categorii de operaţiuni în regim suspensiv de la plata accizelor (export, livrări către organizaţii scutite), codul de accize, ARC-ul, data expedierii, cantitatea livrată; e) rubrica „Cantitatea totală livrată“ - se completează automat de către sistem, prin însumarea cantităţilor livrate către fiecare beneficiar. 3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge produse, atunci când completează o declaraţie, astfel: 3.1. Pentru a adăuga un produs se accesează opţiunea „+Produs“ de sub tabelul „Produse“. 3.2. Pentru „Editare“ se accesează iconiţa de editare din dreptul produsului care se doreşte a fi editat sau se face click pe codul NC al produsului. 3.3. Pentru a salva datele introduse se accesează opţiunea „Aplică“. 3.4. Pentru „Ştergere“ se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare. Produsele care au un stoc iniţial diferit de zero nu pot fi şterse. ANEXA 9 la instrucţiuni Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 26 la normele metodologice 1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 26 la normele metodologice operatorii economici care deţin autorizaţii de utilizator final pentru alcool sau produse energetice. Deţinătorii de autorizaţii de utilizator final care au obligaţia depunerii trimestriale sau anuale a declaraţiei de tip anexa nr. 26 la normele metodologice utilizează acelaşi model de declaraţie. 2. Declaraţia cuprinde patru tabele, în care se completează următoarele rubrici: 2.1. Tabelul „Achiziţii/Livrări produse accizabile“, în care se completează următoarele rubrici: a) rubrica „Tip Document“ - se alege dintr-o listă de valori tipul documentului: e-DA, DI, factură, aviz de însoţire a mărfii, nota de predare; b) rubrica „Număr“ - se completează numărul/seria documentului (în cazul unui e-DA se completează ARC-ul); c) rubrica „Achiziţie/Livrare“ - se completează, după caz, „A“ în cazul achiziţiei sau „L“ în cazul livrării; d) rubrica „Data“ - se completează data documentului de achiziţie, respectiv de livrare, ce poate fi introdusă sau selectată din calendarul pus la dispoziţie de aplicaţie; e) rubrica „Furnizor/Beneficiar“ - se completează numele furnizorului, respectiv al beneficiarului; f) rubrica „Cod accize expeditor/Cod identificare fiscală destinatar“ - în cazul utilizatorului final care comercializează produse accizabile către alt utilizator final se va înscrie codul de acciză al utilizatorului final; g) rubrica „Cod produs accizabil“ - se selectează dintr-o listă de valori; h) rubrica „Codul NC al produsului“ - pe parcursul completării codului NC este afişată o listă de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se accesează codul NC al produsului utilizat. Automat se completează şi descrierea codului NC ales; i) rubrica „Starea produsului“ - se alege dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică: vrac sau îmbuteliat (V/l); j) rubrica „Densitate la 15°C kg/l“ - se completează numai în cazul produselor energetice; k) rubrica „Concentraţie/grade Dall/grade Plato“ - se va completa numai în cazul alcoolului şi băuturilor alcoolice; l) rubrica „Recipienţi“ - cuprinde următoarele subrubrici: - „Capacitate nominală“ - se va completa numai în cazul alcoolului şi băuturilor alcoolice. Permite completarea cu 3 zecimale; – „Număr“ - se va completa numai în cazul alcoolului şi băuturilor alcoolice. Permite completarea cu maximum 3 cifre; m) rubrica „Cantitate“ - se completează cu numărul produselor exprimate în kilogram sau litri, după caz. 2.2. Tabelul „Recapitularea achiziţiilor/livrărilor de produse accizabile“, în care se completează următoarele rubrici: a) rubrica ,,Cod produs accizabil“ - se selectează dintr-o listă de valori; b) rubrica „Codul NC al produsului“. La accesarea rubricii este afişată o listă de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se accesează codul NC al produsului. Automat se completează şi descrierea codului NC ales; c) rubrica „Starea produsului“ - se alege dintr-o listă de valori care se afişează în momentul în care cursorul este în această rubrică: vrac sau îmbuteliat (V/l); d) rubrica „Stoc la începutul lunii“ - se completează cu cantităţile de produse existente la începutul perioadei, care trebuie să corespundă cu stocul final din documentul lunii anterioare, exprimate în unităţi de măsură specifice fiecărui produs introdus în document (kilogram sau litri/grad Plato/Dall); e) rubrica „Cantitatea intrată“ - se completează cu cantităţile aferente fiecărui produs achiziţionat (în kilogram sau litri/grad Plato/Dall); f) rubrica „Surplus pe parcursul lunii“ - cantităţile de produse achiziţionate/livrate în plus faţă de cantităţile estimate, pe fiecare tip de produs; g) rubrica „Cantitatea ieşită“- se completează cu cantităţile aferente fiecărui produs livrat (în kilogram sau litri/grad Plato/Dall) şi conţine următoarele subrubrici: - consum propriu (kilogram sau litri/grad Plato/Dall); – producţie (kilogram sau litri/grad Plato/Dall); – comercializare (kilogram sau litri/grad Plato/Dall); h) rubrica „Pierderi“; i) rubrica „Stoc la sfârşitul lunii“ - se completează automat de către sistem, corespunzător cantităţilor de produse existente la finalul perioadei de raportare, după formula: stoc la începutul lunii + cantitatea intrată + surplus pe parcursul lunii – cantitatea ieşită – pierderi; j) Rubrica „Diferenţe (+) sau (–)“. 2.3. Tabelul „Recapitularea produse finite realizate/livrate“ în care se completează următoarele rubrici: a) rubrica „Codul NC al produsului“. La accesarea rubricii este afişată o listă de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se accesează codul NC al produsului. Automat se completează şi descrierea codului NC ales; b) rubrica „Stoc la începutul lunii“ - se completează cu cantităţile de produse existente la începutul perioadei, care trebuie să corespundă cu stocul final din documentul lunii anterioare, exprimate în unităţi de măsură specifice fiecărui produs introdus în document (kilogram sau litri); c) rubrica „Cantitatea realizată în luna de raportare“ - permite completarea valorii cu 3 zecimale; d) rubrica „Cantitatea expediată“ - se completează cu cantităţile aferente fiecărui produs expediat (în kilogram sau litri); e) rubrica „Stoc la sfârşitul lunii“ - se calculează automat, după formula: stoc la începutul lunii + cantitatea realizată în luna de raportare – cantitatea expediată; f) Rubrica „Diferenţe (+) sau (–)“. 2.4. Tabelul „Livrări produse finite“, în care se completează următoarele rubrici: a) rubrica „Codul NC al produsului“. La accesarea rubricii este afişată o listă de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se accesează codul NC al produsului. Automat se completează şi descrierea codului NC ales; b) rubrica „Cantitatea expediată“ - se completează cu cantităţile aferente fiecărui produs expediat (în kilogram sau litri); c) rubrica „Destinatar“ - se completează numele destinatarului. 3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge produse atunci când completează o declaraţie, astfel: 3.1. Pentru a adăuga o livrare se accesează opţiunea „+Achiziţii/Livrări produse accizabile“ de sub tabelul „Achiziţii/Livrări produse accizabile“; pentru a adăuga o înregistrare în tabelul „Recapitulare produse accizabile“ se accesează opţiunea „+Recapitulare produse accizabile“; pentru a adăuga o înregistrare în tabelul „Recapitulare produse finite realizate/livrate“ se accesează opţiunea „+Recapitulare produse finite“; pentru a adăuga o înregistrare în tabelul „Livrări produse finite“ se accesează opţiunea „+ Livrări produse finite“. 3.2. Pentru „Editare“ se accesează iconiţa de editare sau pe codul NC al produsului. 3.3. Pentru a salva datele introduse se accesează opţiunea „Aplică“. 3.4. Pentru „Ştergere“ se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare. Produsele care au un stoc iniţial diferit de zero nu pot fi şterse. ANEXA 10 la instrucţiuni Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 29 la normele metodologice 1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 29 la normele metodologice operatorii economici autorizaţi ca antrepozitari/antrepozite fiscale pentru producţia sau pentru depozitarea de produse energetice care livrează combustibil pentru motor cu destinaţia utilizării exclusive pentru aeronave, antrepozitele fiscale în numele cărora se emit facturile către aeronave, precum si cele care facturează produsele energetice către un intermediar care administrează contracte cu companii aeriene si care emite, la rândul lui, facturi, fără a avea loc un transfer fizic al produsului către aceştia. 2. Declaraţia cuprinde un singur tabel „Livrări“, în care se completează următoarele rubrici: a) rubrica „Cod produs accizabil“ - se selectează dintr-o listă de valori; b) rubrica „Cod NC“ - produsul se alege prin selectarea din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu click pe codul NC al produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales; c) rubrica „Unitate de măsură“ - cantităţile sunt exprimate în tone; d) rubrica „Beneficiarul livrării“ - se vor completa subrubricile: „Denumirea operatorului“, „Codul de accize“, „Numărul şi data facturii“ şi „Cantitatea livrată“, când livrarea se face către un antrepozit fiscal de depozitare, şi/sau subrubricile: „Denumirea operatorului“, „Codul de identificare fiscală“, „Numărul şi data facturii“ şi „Cantitatea livrată“, când livrarea se face către alţi beneficiari; e) rubrica „Cantitatea totală livrată“ - se completează cu întreaga cantitate livrată atât la antrepozite de depozitare, cât şi la alţi beneficiari şi se calculează automat. 3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge livrări, atunci când completează o declaraţie, astfel: 3.1. Pentru a adăuga o livrare se accesează opţiunea „+Livrări“ de sub tabelul „Livrări“. 3.2. Pentru „Editare“ se accesează iconiţa de editare din dreptul livrării care se doreşte a fi editată sau se face click pe link-ul reprezentat de „codul NC al produsului - numărul/data facturii“. 3.3. Pentru a salva datele introduse se accesează opţiunea „Aplică“. 3.4. Pentru „Ştergere“ se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare. ANEXA 11 la instrucţiuni Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 30 la normele metodologice 1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 30 la normele metodologice operatorii economici care deţin certificate de autorizare pentru aprovizionarea aeronavelor cu produse energetice si care sunt autorizaţi ca antrepozitari/antrepozite fiscale de depozitare, precum şi antrepozitele fiscale care fac alimentarea aeronavelor. 2. Declaraţia cuprinde un singur tabel „Achiziţii/Livrări“, în care se completează următoarele rubrici: a) Rubrica „Numărul şi data facturii“ - reprezintă numărul facturii aferente produselor, iar data facturii reprezintă data emiterii facturii, ce poate fi introdusă sau selectată din calendarul pus la dispoziţie de aplicaţie; b) rubrica „Cod produs accizabil“ - se selectează dintr-o listă de valori; c) rubrica „Cod NC“ - produsul se alege prin selectarea din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu click pe codul NC al produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales; d) rubrica „Unitate de măsură“- cantităţile sunt exprimate în tone; e) rubrica „Antrepozitul fiscal de la care s-a făcut achiziţia“, care cuprinde următoarele subrubrici: - „Denumirea“ - se completează cu denumirea destinatarului; – „Codul de identificare fiscală“; – „Codul de accize“; – „Cantitatea achiziţionată“ - se completează cu cantităţile aferente fiecărui produs energetic achiziţionat în antrepozitul fiscal; f) rubrica „Beneficiarul livrării“, care cuprinde: - „Denumirea operatorului economic“ - se completează cu numele beneficiarului; – „Numărul de înmatriculare al aeronavei“; – „Cantitatea“ - se completează cantităţile aferente fiecărui produs energetic livrat. 3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge achiziţii/livrări atunci când completează o declaraţie, astfel: 3.1. Pentru a adăuga o achiziţie/livrare se accesează opţiunea „+Achiziţii/Livrări“ de sub tabelul „Achiziţii/Livrări“. 3.2. Pentru „Editare“ se accesează iconiţa de editare din dreptul achiziţiei/livrării care se doreşte a fi editată sau se face click pe link-ul reprezentat de „codul NC al produsului - numărul/data facturii“. 3.3. Pentru a salva datele introduse se accesează opţiunea „Aplică“. 3.4. Pentru „Ştergere“ se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare. ANEXA 12 la instrucţiuni Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 31 la normele metodologice 1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 31 la normele metodologice operatorii economici autorizaţi ca antrepozitari/antrepozite fiscale pentru producţia sau pentru depozitarea de produse energetice care livrează combustibil pentru motor cu destinaţia utilizării exclusive pentru nave. 2. Declaraţia cuprinde un singur tabel „Livrări“, în care se completează următoarele rubrici: a) rubrica „Cod produs accizabil“ - se selectează dintr-o listă de valori; b) rubrica „Cod NC“ - produsul se alege prin selectarea din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu click pe codul NC al produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales; c) rubrica „Unitate de măsură“- cantităţile sunt exprimate în tone; d) rubrica „Beneficiarul livrării“ - se vor completa subrubricile: „Denumirea operatorului“, „Codul de accize“, „Numărul şi data facturii“ şi „Cantitatea livrată“, când livrarea se face către un antrepozit fiscal de depozitare, şi/sau subrubricile: „Denumirea operatorului“, „Codul de identificare fiscală“, „Numărul şi data facturii“ şi „Cantitatea livrată“, când livrarea se face către alţi beneficiari; e) rubrica „Cantitatea totală livrată“ - se completează cu total cantitatea livrată atât la antrepozite de depozitare, cât şi la alţi beneficiari şi se calculează automat. 3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge livrări atunci când completează o declaraţie, astfel: 3.1. Pentru a adăuga o livrare se accesează opţiunea „+Livrări“ de sub tabelul „Livrări“. 3.2. Pentru „Editare“ se accesează iconiţa de editare din dreptul livrării care se doreşte a fi editată sau se face click pe link-ul reprezentat de „codul NC al produsului - numărul/data facturii“. 3.3. Pentru a salva datele introduse se accesează opţiunea „Aplică“. 3.4. Pentru „Ştergere“ se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare. ANEXA 13 la instrucţiuni Creare şi vizualizare declaraţie tip anexa nr. 32 la normele metodologice 1. Au obligaţia să creeze declaraţii de tip anexa nr. 32 la normele metodologice operatorii economici care aprovizionează nave cu combustibili pentru navigaţie şi care sunt autorizaţi ca antrepozitari/antrepozite fiscale de depozitare. 2. Declaraţia cuprinde un singur tabel „Achiziţii/Livrări“, în care se completează următoarele rubrici: a) rubrica „Provenienţa produselor energetice“ - se va specifica AF dacă aprovizionarea se face de la un antrepozit autorizat, DI dacă produsele provin din achiziţii intracomunitare proprii în calitate de destinatar înregistrat sau IM dacă produsele provin din operaţiuni proprii de import; b) rubrica „Numărul şi data facturii“ - se vor completa numărul şi data facturii de achiziţie; c) rubrica „Cod produs accizabil“ - se selectează dintr-o listă de valori; d) rubrica „Cod NC“ - produsul se alege prin selectarea din lista de coduri NC filtrată în funcţie de valoarea introdusă. Se face dublu click pe codul NC al produsului accizabil pentru care antrepozitarul deţine autorizaţie în antrepozitul fiscal pentru care se întocmeşte declaraţia. Automat se completează şi descrierea codului NC ales; e) rubrica „Unitate de măsură“- cantităţile sunt exprimate în tone; f) rubrica „Furnizor“ - se vor completa subrubricile: „Denumirea“ (furnizorului), „Codul de identificare fiscală“, „Codul de accize“ şi „Cantitatea achiziţionată“; g) rubrica „Beneficiarul livrării“ - se vor completa subrubricile: „Denumirea operatorului economic“, „Numărul de înmatriculare al navei“ şi „Cantitatea“ (livrată). 3. Utilizatorul poate adăuga, edita şi şterge achiziţii/livrări atunci când completează o declaraţie, astfel: 3.1. Pentru a adăuga o achiziţie/livrare se accesează opţiunea „+Achiziţii/Livrări“ de sub tabelul „Achiziţii/Livrări“. 3.2. Pentru „Editare“ se accesează iconiţa de editare din dreptul achiziţiei/livrării care se doreşte a fi editată sau se face click pe link-ul reprezentat de „codul NC al produsului - numărul/data facturii“. 3.3. Pentru a salva datele introduse se accesează opţiunea „Aplică“. 3.4. Pentru „Ştergere“ se accesează iconiţa de ştergere a produsului. Este afişat un mesaj de confirmare. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.