Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobate prin ORDINUL nr. 396 din 16 octombrie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.063 din 23 octombrie 2024.────────── CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 În conformitate cu prevederile art. 8 alin. (2) lit. d) şi alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 81/2024 pentru înfiinţarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul resurselor minerale, petrolului şi stocării geologice a dioxidului de carbon, cu completările ulterioare, autoritatea competentă şi de reglementare organizează şi efectuează procedura de atestare, prin comisie constituită prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon (ANRMPSG), a competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare. ART. 2 Prezentele Instrucţiuni au ca obiect stabilirea procedurilor de atestare a persoanelor fizice şi juridice care efectuează operaţiuni petroliere şi/sau activităţi miniere specifice, precum şi lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon, care intră sub incidenţa Legii petrolului nr. 238/2004, cu modificările şi completările ulterioare, a Legii minelor nr. 85/2003, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2011 privind stocarea geologică a dioxidului de carbon, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 114/2013, cu completările ulterioare. ART. 3 (1) Pentru persoanele juridice care întocmesc documentaţii cu caracter tehnico-geologic şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi pentru persoanele fizice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare care intră sub incidenţa Legii nr. 238/2004, cu modificările şi completările ulterioare, a Legii nr. 85/2003, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2011 privind stocarea geologică a dioxidului de carbon, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 114/2013, cu completările ulterioare, atestarea este obligatorie. (2) Persoanele fizice, cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene/Spaţiului Economic European/Confederaţiei Elveţiene, şi operatorii economici, persoane juridice străine, înregistrate într-un stat membru UE/SEE/în Confederaţia Elveţiană au dreptul de a desfăşura activităţile reglementate prin prezentele instrucţiuni dacă deţin un document echivalent cu un atestat dintre cele prevăzute de prezentele instrucţiuni, corespunzător tipurilor de lucrări ce vor fi realizate, emis de o autoritate publică din ţara de origine sau de orice altă entitate din ţara de origine, îndreptăţită să emită un astfel de document; sunt acceptate şi documente emise într-un scop echivalent sau din care reiese clar că cerinţa respectivă este îndeplinită. (3) Persoanele fizice cetăţeni ai unui stat, altul decât Confederaţia Elveţiană, sau ai unui stat care nu este membru al Uniunii Europene/Spaţiului Economic European şi operatorii economici, persoane juridice străine, înregistraţi într-un alt stat decât Confederaţia Elveţiană sau într-un stat care nu este membru UE/SEE, pot solicita şi obţine acordarea unui atestat emis în condiţiile prezentelor instrucţiuni dacă îndeplinesc condiţiile de acordare corespunzătoare tipului de atestat solicitat, prevăzute în prezentele instrucţiuni, şi dacă au înregistrat pe teritoriul României un sediu secundar, pentru întreaga durată de valabilitate a atestatului. Respectarea cerinţelor specificate în regulament se poate face inclusiv prin transmiterea de documente echivalente emise în acest scop în ţara de origine a societăţii sau din care reiese clar că cerinţa respectivă este îndeplinită, traduse în limba română în formă autorizată. CAP. II Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile comisiilor de atestare SECŢIUNEA 1 Organizarea comisiilor de atestare ART. 4 (1) Comisiile de atestare şi secretariatul acestora se numesc prin ordin al preşedintelui ANRMPSG pentru o perioadă de 4 ani. (2) Comisiile de atestare se organizează pe următoarele domenii: a) activităţi în domeniul resurselor minerale; b) operaţiuni petroliere; c) stocare geologică a dioxidului de carbon. (3) Comisiile de atestare emit, suspendă, retrag, anulează atestatul şi vizează prelungirea valabilităţii atestatului, în condiţiile stabilite prin prezentele instrucţiuni. ART. 5 (1) Fiecare comisie de atestare este condusă de un preşedinte, conducător al unei direcţii generale de specialitate din cadrul ANRMPSG, iar în lipsa acestuia, de vicepreşedintele comisiei de atestare, conducător al unei direcţii sau al unui serviciu de specialitate din cadrul ANRMPSG. (2) Fiecare comisie de atestare este formată din 7 membri, respectiv preşedintele şi vicepreşedintele comisiei de atestare, secretarul comisiei de atestare, care este unul dintre membri, şi în mod obligatoriu câte un funcţionar cu studii juridice, respectiv cu studii economice, specialişti din cadrul ANRMPSG, toţi cu drept de vot. (3) Comisiile de atestare pot fi asistate în cadrul lucrărilor, după caz, de consultanţi tehnici pe probleme specifice, convocaţi la solicitarea preşedintelui ANRMPSG. (4) În cadrul fiecărei comisii de atestare sunt stabiliţi trei membri supleanţi, specialişti din cadrul ANRMPSG, care înlocuiesc membrii titulari ai comisiilor, dintre aceştia stabilindu-se cine înlocuieşte membrul cu atribuţii de secretar, în cazul absenţei acestuia. (5) Preşedintele şi vicepreşedintele, cu drept de vot în cadrul comisiei, asigură conducerea pentru fiecare comisie de atestare. ART. 6 (1) Secretariatul comisiei de atestare se asigură de către un membru al comisiei cu atribuţii de secretar şi un membru supleant cu atribuţii de secretar supleant, care înlocuieşte secretarul titular în cazul absenţei acestuia, specialişti din cadrul ANRMPSG. (2) Secretarul comisiei de atestare este membru cu drept de vot în cadrul comisiei şi asigură secretariatul pentru comisia din care face parte. ART. 7 (1) Comisia de atestare se întruneşte legal în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor săi, este obligatorie prezenţa preşedintelui sau a vicepreşedintelui, precum şi a unui membru cu atribuţii de secretar. (2) Hotărârile comisiei de atestare se iau cu majoritatea simplă a voturilor membrilor prezenţi la şedinţă; voturile se consemnează nominal în procesul-verbal al şedinţei. ART. 8 (1) În cazul în care un membru al comisiei de atestare absentează motivat de la şedinţă, va fi înlocuit de unul dintre membrii supleanţi. (2) În cazul în care membrul cu atribuţii de secretar al comisiei de atestare absentează de la şedinţă, va fi înlocuit de către membrul supleant cu atribuţii de secretar. ART. 9 În funcţie de volumul lucrărilor, preşedintele comisiei de atestare va stabili un grafic de şedinţe adecvat, astfel încât comisia se va întruni fără să producă perturbări în desfăşurarea activităţii instituţiei. SECŢIUNEA a 2-a Funcţionarea comisiei de atestare ART. 10 Preşedintele comisiei de atestare are următoarele atribuţii: a) supune aprobării conducerii ANRMPSG invitarea pentru atestare a persoanelor juridice şi fizice, data, locul şi ora la care are loc şedinţa, precum şi ordinea de zi; b) aprobă graficele cuprinzând programarea şedinţelor comisiei de atestare şi repartizează membrilor comisiei documentaţiile ce se vor analiza; c) conduce şi coordonează lucrările şedinţelor de analiză a solicitărilor de atestare prezentate de persoanele juridice şi fizice; d) semnează procesele-verbale cuprinzând hotărârile comisiei de atestare şi, după caz, comunicările privind respingerea motivată a cererilor de atestare; e) verifică prezenţa membrilor comisiei de atestare la şedinţele acesteia şi propune conducerii ANRMPSG înlocuirea celor care absentează nemotivat la şedinţele de atestare; f) informează conducerea ANRMPSG despre modul de desfăşurare a activităţii comisiei de atestare şi despre hotărârile luate; g) întocmeşte anual un raport asupra activităţii comisiei de atestare, pe care îl prezintă conducerii ANRMPSG până cel târziu la data de 20 ianuarie a anului următor. ART. 11 În lipsa preşedintelui, atribuţiile acestuia sunt exercitate de vicepreşedintele comisiei de atestare. ART. 12 Membrii comisiei de atestare au următoarele atribuţii: a) analizează documentaţiile şi prezintă punctul lor de vedere în şedinţa de atestare prin prezentarea unui referat privind conformitatea documentaţiei repartizate spre analiză şi propunerea de acceptare sau respingere - model anexa nr. 1; b) propun eliberarea certificatelor de atestare pentru cei care îndeplinesc condiţiile şi criteriile de atestare; c) propun respingerea motivată a cererilor de atestare ale celor care nu îndeplinesc condiţiile şi criteriile de atestare; d) participă la şedinţele comisiei de atestare, cu drept de vot direct în adoptarea hotărârilor acesteia; e) semnează procesele-verbale întocmite la fiecare şedinţă, pe baza cărora se vor formula răspunsurile la cererile de atestare prezentate de persoanele fizice şi juridice; f) solicită consemnarea în procesele-verbale ale şedinţelor a opiniilor separate şi punctelor de vedere divergente faţă de hotărârile adoptate. ART. 13 În plus faţă de atribuţiile ca membru în comisie, membrul cu atribuţii de secretariat are şi următoarele atribuţii: a) primeşte şi înregistrează cererile-tip de atestare, însoţite de documentele necesare, şi examinează, împreună cu membrul desemnat de către preşedinte sau în lipsa acestuia de către vicepreşedinte, documentaţiile prezentate de persoanele fizice şi juridice în vederea atestării; b) întocmeşte graficul de şedinţe şi îl supune spre aprobare preşedintelui comisiei de atestare; c) convoacă membrii comisiei de atestare la şedinţe; d) confirmă solicitantului primirea acestora şi îl informează, după caz, cu privire la lipsa oricărui document, solicitând completarea dosarului, prin adresa semnată de către membrul cu atribuţii de secretar, de către preşedintele comisiei şi preşedintele ANRMPSG sau persoana delegată de către acesta; e) comunică, după caz, persoanelor fizice şi juridice data prezentării pentru interviu, persoana juridică urmând să fie reprezentată la interviu de reprezentantul său legal; f) întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor comisiei de atestare; g) păstrează documentele comisiei de atestare, opisate şi arhivate electronic; h) întocmeşte, semnează şi prezintă, împreună cu preşedintele comisiei de atestare, certificatul de atestare preşedintelui ANRMPSG, spre semnare şi eliberare; i) comunică hotărârile comisiei de atestare celor interesaţi şi solicită eventuale completări ale documentaţiilor depuse; j) transmite orice alte adrese, comunicări, alte documente în legătură cu activitatea comisiei de atestare. CAP. III Atestarea persoanelor fizice şi juridice SECŢIUNEA 1 Dispoziţii generale ART. 14 (1) În vederea obţinerii atestării competenţei pentru întocmirea documentaţiilor geologice, tehnice, tehnico-economice şi/sau executarea lucrărilor de cercetare geologică, lucrărilor de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale, lucrărilor în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, persoana juridică sau fizică va înainta la ANRMPSG cererea-tip de atestare, ale cărei modele sunt prezentate în anexele nr. 2, 3, 10 şi 11, însoţite de documentele prevăzute la art. 28 şi 32. (2) Pentru verificarea îndeplinirii de către solicitant, persoană fizică, cetăţean al altui stat membru al Uniunii Europene/ Spaţiului Economic European/Confederaţiei Elveţiene, sau persoană juridică stabilită cu sediul principal în alt stat membru al Uniunii Europene/Spaţiului Economic European/în Confederaţia Elveţiană, a condiţiilor prevăzute în prezentele instrucţiuni, ANRMPSG acceptă ca dovadă documentele eliberate în scop similar de către autorităţile competente ale statelor membre. (3) În cazul în care este necesară verificarea legalităţii documentelor depuse în vederea atestării de către persoanele fizice prevăzute la alin. (2), Compartimentul Afaceri Europene din cadrul ANRMPSG contactează autorităţile competente din statele membre ale Uniunii Europene/Spaţiului Economic European/Confederaţia Elveţiană. ART. 15 (1) Dosarul de atestare se depune la registratura generală din cadrul ANRMPSG, în format letric şi în format electronic. (2) În termen de 5 zile de la depunerea documentelor prevăzute la art. 28 şi 32, ANRMPSG confirmă în scris solicitantului primirea acestora şi îl informează, după caz, cu privire la lipsa oricărui document, solicitând completarea dosarului. (3) Documentele prevăzute la art. 28 şi 32 pot fi transmise la registratura ANRMPSG sau prin intermediul Punctului de contact unic, la adresa de e-mail contact@anrmpsg.gov.ro. ART. 16 (1) Atestarea se realizează în două etape succesive, după cum urmează: a) analizarea dosarelor depuse de solicitanţi; b) susţinerea testării şi/sau interviului privind gradul de cunoaştere a legislaţiei şi reglementărilor din domeniul petrolier, minier şi în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon. (2) Comisia de atestare, ca urmare a verificării documentelor prevăzute la art. 15 alin. (3), decide, în termen de 30 de zile de la data depunerii dosarului complet, după caz: a) respingerea dosarului; b) invitarea solicitantului, pentru testare şi/sau interviu privind gradul de cunoaştere a legislaţiei şi reglementărilor din domeniul petrolier, minier şi în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon, în cadrul unei şedinţe de atestare. (3) Se pot prezenta la etapa interviului numai solicitanţii declaraţi admişi la etapa precedentă. (4) Şedinţa de analiză a dosarelor depuse în vederea atestării se desfăşoară în lipsa solicitanţilor. (5) Deciziile comisiei de atestare se consemnează în procese-verbale, care sunt semnate de membrii acesteia şi se comunică solicitantului în termen de 5 zile de la adoptare. (6) Persoanele fizice care solicită atestarea vor fi invitate pentru testare şi interviu în şedinţa de atestare, prin grija membrului cu atribuţii de secretar al comisiei de atestare. (7) Reprezentanţii legali/Reprezentanţii împuterniciţi ai persoanelor juridice care solicită atestarea vor fi invitaţi pentru interviu în şedinţa de atestare, prin grija membrului cu atribuţii de secretar al comisiei de atestare. ART. 17 (1) Deciziile comisiei luate în urma şedinţei de atestare, după parcurgerea celor două etape, prevăzute la art. 16 alin. (1), respectiv acordarea atestatului sau respingerea solicitării, se consemnează în procese-verbale, care sunt semnate de membrii comisiei şi de solicitant. (2) Refuzul semnării procesului-verbal de către solicitant se consemnează în procesul-verbal. (3) Decizia se comunică solicitantului în cadrul şedinţei de atestare şi produce efecte de la data comunicării. (4) Rezultatele şedinţei comisiei de atestare, însuşite de preşedintele acesteia, sunt publicate pe site-ul ANRMPSG, spre informare publică, în termen de 3 zile lucrătoare de la data şedinţei, prin grija membrului cu atribuţii de secretar al comisiei de atestare, fiind precizate şi modalităţile de contestare a rezultatelor şi căile de atac. (5) Decizia poate fi atacată în faţa instanţelor judecătoreşti române conform dispoziţiilor din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. (6) Sub sancţiunea nulităţii, decizia trebuie să cuprindă termenul de atac şi instanţa judecătorească competentă. ART. 18 Dacă solicitantul nu se prezintă la data stabilită pentru interviu, se stabileşte o nouă dată. În cazul în care solicitantul nu se prezintă la al doilea termen, comisia de atestare respinge cererea de atestare. ART. 19 (1) Examinarea candidatului persoană fizică constă în testarea scrisă privind prevederile legale specifice domeniului pentru care solicită atestarea, precum şi într-un interviu de specialitate, având la bază raportul de activitate şi recomandările prezentate, lucrările publicate şi legislaţia specifică domeniului pentru care solicită atestarea. (2) Examinarea candidatului persoană juridică constă într-un interviu de specialitate, susţinut de reprezentantul legal/ reprezentantul împuternicit, având la bază istoricul persoanei juridice, memoriul de activitate şi recomandările prezentate. (3) În cazul unor situaţii speciale bine fundamentate, şedinţele comisiei de atestare se pot desfăşura şi în sistem online, prin intermediul unor aplicaţii de comunicare specifice. (4) Programarea şedinţelor de atestare online, precum şi stabilirea ordinii de zi a şedinţelor se vor face de membrul titular cu atribuţii de secretar al comisiei de atestare, cu cel puţin 10 zile înainte de data desfăşurării şedinţei. (5) Dosarele de activitate şi calificare profesională ale solicitanţilor se pot analiza în cadrul unei şedinţe de atestare desfăşurate în sistem online. (6) Ordinea de zi a şedinţei de atestare desfăşurate online, precum şi dosarele de activitate şi calificare profesională ale solicitanţilor, în format digital, sunt transmise membrilor comisiei de atestare de către secretariatul comisiei de atestare, cu cel puţin 3 zile înainte de data şedinţei, urmând să le fie transmis şi Referatul membrului desemnat pentru analiza documentaţiei cu o zi înainte de şedinţă. (7) În ziua şedinţei desfăşurate online membrii comisiei de atestare participă la şedinţa de atestare utilizând aplicaţia web stabilită în prealabil de membrul titular cu atribuţii de secretar al comisiei de atestare, în baza invitaţiilor trimise prin poşta electronică. (8) În cazul şedinţelor online, după analiza dosarelor profesionale, membrii comisiei transmit calificative „admis“ sau „respins“ prin intermediul aplicaţiei web utilizate pentru desfăşurarea şedinţei, iar acestea sunt consemnate de membrul titular cu atribuţii de secretar al comisiei de atestare în procesul-verbal de şedinţă. Pentru calificativele „respins“ acordate de membrii comisiei, aceştia transmit online motivele care au stat la baza acestor decizii, pentru a fi consemnate în procesul-verbal de şedinţă. (9) Modul în care se vor organiza şi desfăşura şedinţele de atestare online sau cele cu un număr restrâns de participanţi, respectiv prezenţa obligatorie a preşedintelui sau a vicepreşedintelui şi a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor comisiei, se va stabili de către membrul titular cu atribuţii de secretar al comisiei de atestare, cu aprobarea preşedintelui/vicepreşedintelui comisiei. (10) Suportul tehnic pentru desfăşurarea şedinţelor de avizare în sistem online este asigurat de compartimentul IT din cadrul autorităţii competente şi de reglementare. ART. 20 Certificatul de atestare va fi înmânat persoanei fizice sau reprezentantului legal/reprezentantului împuternicit al persoanei juridice spre a-l folosi drept recunoaştere a capacităţii tehnice de a executa lucrările specificate. ART. 21 Perioadele de lucru stabilite potrivit graficului de şedinţe aprobat de preşedintele comisiei de atestare, precum şi programarea persoanelor pentru interviu vor fi comunicate celor interesaţi de către membrul titular cu atribuţii de secretar al comisiei de atestare, cu cel puţin 5 zile înainte de data stabilită pentru şedinţa de atestare. ART. 22 (1) Concluziile analizelor efectuate şi hotărârile adoptate de comisia de atestare se consemnează în procese-verbale semnate de toţi membrii prezenţi. (2) Opiniile separate ale membrilor comisiei de atestare se consemnează în procesul-verbal al şedinţei de atestare. (3) În procesele-verbale se consemnează datele de bază privind persoana fizică sau juridică, precum şi hotărârea comisiei de atestare cu privire la eliberarea certificatului de atestare sau, după caz, de respingere a cererii de atestare. (4) Membrii fiecărei comisii de atestare, inclusiv preşedintele, vicepreşedintele şi secretarul, poartă întreaga răspundere pentru hotărârile luate. ART. 23 (1) Certificatele de atestare se întocmesc conform modelelor al căror conţinut este prevăzut în anexele nr. 12 şi 13 (modelul 1 „Certificat de atestare pentru persoane juridice“ şi modelul 2 „Certificat de atestare pentru persoane fizice“). (2) Certificatele de atestare vor fi numerotate în ordine curentă, originalul se va înmâna titularului, iar copia-martor se va arhiva în condiţii de siguranţă prin grija secretarului comisiei de atestare. (3) Certificatul de atestare confirmă calitatea persoanei fizice sau juridice de a executa lucrările pentru care a fost atestată. (4) Certificatul de atestare se eliberează numai după achitarea tarifului de eliberare a acestuia. (5) Tariful pentru eliberarea certificatului de atestare se achită în două tranşe, după cum urmează: a) 30% din valoarea tarifului corespunzător activităţilor pentru care se solicită atestarea se achită la depunerea dosarului de atestare; suma este nerambursabilă în cazul respingerii solicitării; b) 70% din valoarea tarifului corespunzător activităţilor pentru care se solicită atestarea se achită la emiterea certificatului de atestare. (6) Contravaloarea tarifului pentru eliberarea certificatului de atestare se poate achita prin ordin de plată în contul autorităţii sau în numerar la casieria ANRMPSG. SECŢIUNEA a 2-a Atestarea persoanelor fizice ART. 24 Activităţile pentru care se pot solicita şi emite certificate de atestare în domeniul întocmirii de documentaţii, al cercetării geologice şi de expertizare sunt: A. Efectuarea lucrărilor de teren şi aferente: (i) studiilor geologice (mineralogice, stratigrafice, geochimice, hidrogeologice); (ii) altor studii specifice. B. Elaborarea/Expertizarea documentaţiilor geologice, tehnice şi tehnico-economice pentru activităţi miniere şi operaţiuni petroliere: (i) proiecte, rapoarte şi programe de explorare-dezvoltare-exploatare; (ii) evaluarea resurselor/rezervelor pentru substanţe minerale şi petrol; (iii) studii de prefezabilitate şi fezabilitate în domeniul resurselor minerale; (iv) plan de refacere a mediului şi proiect tehnic; (v) documentaţii de fundamentare a metodelor-cadru de exploatare; (vi) documentaţii pentru instituirea perimetrelor de protecţie hidrogeologică şi sanitară; (vii) documentaţii pentru instituirea perimetrelor de prospecţiune, explorare, exploatare şi dezvoltare; (viii) plan de gestionare a deşeurilor din industria extractivă; (ix) documentarea amenajării şi utilizării golurilor miniere; (x) alte documentaţii de specialitate. C. Expertizarea, conducerea/coordonarea activităţilor legate de cercetarea geologică a resurselor minerale: 1. activităţi miniere privind supervizarea lucrărilor cu grad ridicat de risc în domeniul minier: (i) execuţia puţurilor de mină de mare capacitate; (ii) monitorizarea iazurilor de decantare şi a haldelor de steril; (iii) monitorizarea activităţii de utilizare a substanţelor nocive utilizate în minerit; (iv) supervizarea activităţilor; (v) verificarea cantităţilor de resurse minerale exploatate; (vi) verificarea documentaţiilor geologice, tehnice şi economice din minerit; (vii) verificarea metodelor de exploatare aplicate; (viii) verificarea perimetrelor de exploatare; (ix) verificarea calculării redevenţei miniere; 2. operaţiuni petroliere privind supervizarea lucrărilor cu grad ridicat de risc în domeniul petrolier: (i) tubarea şi cimentarea sondei; (ii) testele de presiune ale coloanelor; (iii) fisurările hidraulice; (iv) perforarea coloanelor; (v) probele de producţie; (vi) verificarea producţiei sondelor; (vii) dopurile de ciment pentru abandonare; (viii) adiţionarea stratelor, retragerile la strate superioare; (ix) expertizarea stării tehnice a sistemelor de transport pe conducte; (x) verificarea cantităţilor vehiculate prin OIL Terminal; (xi) verificarea cantităţilor de petrol de transportat; (xii) verificarea cantităţilor de materiale injectate în formaţiunile productive, comparativ cu prevederile proiectului aprobat; (xiii) iniţierea proceselor de creştere a factorului final de recuperare a petrolului din zăcământ. ART. 25 Activităţile pentru care se pot solicita şi emite certificate de atestare în domeniul întocmirii de documentaţii, al cercetării geologice şi de expertizare pentru stocarea geologică a dioxidului de carbon sunt: A. Efectuarea lucrărilor de teren şi aferente: (i) studiilor geologice (stratigrafice, hidrogeologice, geofizice, geomecanice) pentru identificarea şi evaluarea formaţiunilor geologice adecvate pentru stocarea CO_2; (ii) studiilor specifice de evaluare a riscurilor geologice asociate stocării CO_2; (iii) altor studii de specialitate specifice stocării geologice a CO_2. B. Elaborarea/Expertizarea documentaţiilor geologice, tehnice şi tehnico-economice pentru stocarea geologică a dioxidului de carbon: (i) proiecte, rapoarte şi programe de explorare, dezvoltare şi operare a siturilor de stocare geologică a CO_2; (ii) evaluarea şi certificarea capacităţii de stocare a formaţiunilor geologice identificate pentru injectarea CO_2; (iii) studii de prefezabilitate şi fezabilitate privind proiectele de stocare geologică a CO_2; (iv) documentaţii pentru stabilirea perimetrelor de explorare, dezvoltare, operare şi monitorizare a siturilor de stocare a CO_2; (v) alte documentaţii de specialitate specifice stocării geologice a CO_2. C. Execuţia, conducerea/coordonarea şi expertizarea lucrărilor cu grad ridicat de risc în domeniul stocării geologice a CO_2: (i) executarea sondelor şi instalaţiilor de injectare pentru stocarea CO_2; (ii) caracterizarea comportamentului dinamic al stocării, caracterizarea sensibilităţii, evaluarea riscurilor asociate stocării CO_2; (iii) evaluarea în vederea reutilizării în condiţii de siguranţă a sondelor, pentru stocarea geologică a CO_2; (iv) supervizarea activităţilor de injectare a CO_2, inclusiv verificarea cantităţilor injectate conform proiectului aprobat; (v) verificarea documentaţiilor geologice, tehnice şi economice aferente stocării CO_2; (vi) monitorizarea şi raportarea performanţelor siturilor de stocare pe termen lung; (vii) alte lucrări cu grad ridicat de risc în domeniul stocării geologice a CO_2. ART. 26 Atestarea persoanelor fizice care desfăşoară activităţi în domeniul cercetării geologice şi întocmirea documentaţiilor şi expertizelor geologice şi tehnice se acordă cu respectarea specializării şi a criteriilor cuprinse în prezentele instrucţiuni. ART. 27 Criteriile ce trebuie îndeplinite pentru atestarea persoanei fizice ca specialist sau ca expert în domeniile şi în specialităţile prevăzute în prezentele instrucţiuni sunt cuprinse în anexa nr. 7. ART. 28 În vederea atestării, persoanele fizice interesate vor depune la ANRMPSG un dosar de atestare conţinând următoarele documente: (i) curriculum vitae; (ii) cerere-tip, conform anexei nr. 3 sau anexei nr. 11; (iii) copie de pe diploma de studii, titluri ştiinţifice; (iv) copii de pe certificatele de apartenenţă la organizaţii tehnice, ştiinţifice ori profesionale; (v) copii ale certificatelor sau documentelor care demonstrează absolvirea de către solicitant a unor cursuri de instruire, cursuri postuniversitare şi de specialitate, nivelul tehnic şi durata acestora în domeniul pentru care se solicită atestarea; (vi) memoriu de activitate, cu specificarea clară a activităţilor de cercetare, studii, proiectare şi/sau producţie, desfăşurate de solicitant în domeniul geologic, minier şi/sau petrolier, precum şi în domeniul stocării geologice a CO_2; pentru domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi al utilizării căldurii pământului fără exploatarea apei geotermale, memoriul de activitate poate face referire la experienţa din domeniul geologic, minier şi/sau petrolier similară cu activităţile pentru care se cere certificarea; (vii) listă cuprinzând lucrările efectuate în domeniul cercetărilor geologice, miniere, petroliere şi/sau în domeniul stocării geologice a CO_2, specificându-se calitatea şi responsabilitatea deţinute; se vor prezenta şi lucrările ştiinţifice redactate, susţinute şi/sau publicate în cadrul unor manifestări interne şi/sau internaţionale de specialitate; (viii) recomandări din partea instituţiilor, organizaţiilor tehnice, ştiinţifice ori profesionale pentru care au efectuat astfel de activităţi; (ix) declaraţia de consimţământ privind colectarea şi prelucrarea datelor cu caracter personal. SECŢIUNEA a 3-a Atestarea persoanelor juridice ART. 29 Activităţile miniere şi operaţiunile petroliere pentru care se pot solicita şi emite atestări în domeniile întocmirii de documentaţii, executării lucrărilor de cercetare geologică, lucrărilor de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale şi de expertizare, lucrărilor de închidere a minelor/carierelor sunt: A. Efectuarea lucrărilor de teren şi de laborator aferente: (i) studiilor geologice (mineralogice, stratigrafice, geochimice, hidrogeologice); (ii) altor studii specifice. B. Elaborarea/Expertizarea documentaţiilor geologice, tehnice şi tehnico-economice pentru activităţi miniere şi operaţiuni petroliere, închideri de mine/cariere: (i) proiecte, programe şi rapoarte de explorare-dezvoltare-exploatare; (ii) evaluarea resurselor/rezervelor pentru substanţe minerale şi petrol; (iii) studii de prefezabilitate şi fezabilitate a exploatării zăcămintelor; (iv) plan iniţial de încetare a activităţii; (v) plan de încetare a activităţii; (vi) proiect tehnic de închidere a minei/carierei; (vii) plan de refacere a mediului şi proiect tehnic; (viii) documentaţii de fundamentare a metodelor-cadru de exploatare; (ix) plan de gestionare a deşeurilor din industria extractivă; (x) documentaţii pentru instituirea perimetrelor de protecţie hidrogeologică şi sanitară; (xi) documentaţii pentru instituirea perimetrelor de prospecţiune, explorare, dezvoltare şi exploatare; (xii) documentarea amenajării şi utilizării golurilor miniere; (xiii) alte documentaţii de specialitate. C. Execuţia, conducerea/coordonarea şi expertizarea lucrărilor legate de exploatarea resurselor minerale, închideri de mine/ cariere ART. 30 Activităţile pentru care se pot solicita şi emite certificate de atestare în domeniul întocmirii de documentaţii, al cercetării geologice şi de expertizare pentru stocarea geologică a dioxidului de carbon sunt: A. Efectuarea lucrărilor de teren şi aferente: (i) studiilor geologice (stratigrafice, hidrogeologice, geofizice, geomecanice) pentru identificarea şi evaluarea formaţiunilor geologice adecvate pentru stocarea CO_2; (ii) studiilor specifice de evaluare a riscurilor geologice asociate stocării CO_2; (iii) altor studii de specialitate specifice stocării geologice a CO_2. B. Elaborarea/Expertizarea documentaţiilor geologice, tehnice şi tehnico-economice pentru stocarea geologică a dioxidului de carbon: (i) proiecte, rapoarte şi programe de explorare, dezvoltare şi operare a siturilor de stocare geologică a CO_2; (ii) evaluarea şi certificarea capacităţii de stocare a formaţiunilor geologice identificate pentru injectarea CO_2; (iii) studii de prefezabilitate şi fezabilitate privind proiectele de stocare geologică a CO_2; (iv) documentaţii pentru stabilirea perimetrelor de explorare, dezvoltare, operare şi monitorizare a siturilor de stocare a CO_2; (v) alte documentaţii de specialitate specifice stocării geologice a CO_2. C. Execuţia, conducerea/coordonarea şi expertizarea lucrărilor cu grad ridicat de risc în domeniul stocării geologice a CO_2: (i) executarea sondelor şi instalaţiilor de injectare pentru stocarea CO_2; (ii) caracterizarea comportamentului dinamic al stocării, caracterizarea sensibilităţii, evaluarea riscurilor asociate stocării CO_2; (iii) evaluarea în vederea reutilizării în condiţii de siguranţă a sondelor, pentru stocarea geologică a CO_2; (iv) supervizarea activităţilor de injectare a CO_2, inclusiv verificarea cantităţilor injectate conform proiectului aprobat; (v) verificarea documentaţiilor geologice, tehnice şi economice aferente stocării CO_2; (vi) monitorizarea şi raportarea performanţelor siturilor de stocare pe termen lung; (vii) alte lucrării cu grad ridicat de risc în domeniul stocării geologice a CO_2. ART. 31 Atestarea persoanelor juridice care desfăşoară activităţi în domeniul întocmirii de documentaţii, executării lucrărilor de cercetare geologică, lucrărilor de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale, lucrărilor în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare se acordă cu respectarea specializării şi a criteriilor cuprinse în prezentele instrucţiuni. ART. 32 În vederea atestării, persoanele juridice interesate vor depune la ANRMPSG un dosar, atât în format letric, cât şi în format digital, care va cuprinde următoarele documente, asumate prin semnătură/semnătură electronică de către emitent: a) cerere-tip de atestare, conform anexei nr. 2, cu specificarea clară a activităţilor miniere, a operaţiunilor petroliere şi/sau a activităţilor în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon, conform anexei nr. 10, pentru care se solicită atestarea. Activităţile pentru care persoana juridică solicită atestarea trebuie să fie conforme cu cele prevăzute în codul CAEN; b) documente ce atestă calitatea de persoană juridică a solicitantului (în copie): (i) actul juridic de înfiinţare al persoanei juridice; (ii) certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului; (iii) dovada înscrierii la oficiul registrului comerţului a activităţilor miniere, a operaţiunilor petroliere şi/sau a activităţilor în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon pentru care se solicită atestarea, conform codului CAEN; (iv) certificat de atestare fiscală, din care să rezulte că solicitantul nu înregistrează obligaţii restante exigibile la bugetul de stat; c) memoriu privind activităţile miniere, operaţiunile petroliere şi/sau activităţile în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon reprezentative, desfăşurate în ultimii 3 ani (anexa nr. 4): (i) în domeniul cercetării geologice; (ii) în domeniul explorării-exploatării-dezvoltării resurselor minerale şi/sau petroliere; (iii) în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi al utilizării căldurii pământului fără exploatarea apei geotermale, memoriul de activitate poate face referire la experienţa din domeniul geologic, minier şi/sau petrolier similară cu activităţile pentru care se cere certificarea; d) documente care să ateste pregătirea, calificarea tehnică şi experienţa profesională ale personalului/specialiştilor angajaţi ai persoanei juridice (curriculum vitae, cu specificarea activităţilor miniere şi/sau a operaţiunilor petroliere desfăşurate), precum şi copii ale certificatelor sau ale altor documente care demonstrează frecventarea de către specialişti a cursurilor de instruire de specialitate în domeniul resurselor minerale, menţionate în anexele nr. 5 şi 9; e) declaraţii care să ateste dotarea tehnică deţinută în proprietate sau închiriată: instalaţii, aparatură, echipamente şi utilaje specifice executării activităţilor miniere, operaţiunilor petroliere şi/sau în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon, pentru care se solicită atestarea (anexa nr. 8); f) documente care să ateste capacitatea financiară a solicitantului (scrisoare de bonitate cu principalii indicatori: lichiditate patrimonială, solvabilitate, rentabilitate); g) nota de constatare a inspectoratului zonal pentru resurse minerale privind capacitatea tehnică a solicitantului; h) apartenenţa în bloc sau individuală a personalului angajat la organismele ştiinţifice de specialitate/organizaţii tehnice profesionale (anexa nr. 6); i) atestarea persoanei juridice este condiţionată de atestarea individuală a specialiştilor angajaţi de persoana juridică. SECŢIUNEA a 4-a Valabilitatea certificatului de atestare ART. 33 (1) Durata de valabilitate a atestatului este nelimitată, cu condiţia ca titularul atestatului să solicite vizarea periodică. (2) În scopul continuării activităţilor supuse atestării, titularii de atestate trebuie să solicite vizarea de către ANRMPSG a atestatelor deţinute, o dată la 5 ani, în condiţiile prezentelor instrucţiuni. (3) Termenul prevăzut la alin. (2) curge de la data emiterii atestatului sau de la data ultimei vize. (4) Atestatele care nu sunt vizate în condiţiile prezentelor instrucţiuni, de către ANRMPSG, îşi pierd valabilitatea. (5) Pe durata de valabilitate a certificatului de atestare este obligatorie condiţia îndeplinirii continue a cerinţelor impuse pentru emiterea acestuia, cu posibilitatea modificării sau retragerii în cazul în care titularul nu le mai îndeplineşte. (6) Cazurile în care nu mai sunt îndeplinite condiţiile iniţiale de atestare sunt sesizate de organele abilitate de lege pentru controlul tehnic şi financiar şi de persoanele competente din cadrul ANRMPSG, aducându-se la cunoştinţa comisiei de atestare, care are obligaţia de a analiza de îndată cazul în mod operativ în şedinţă extraordinară. (7) Titularii atestatelor sunt obligaţi să comunice ANRMPSG orice modificări intervenite care conduc la situaţia de neîndeplinire a condiţiilor şi criteriilor de atestare, imediat după apariţia acestora. (8) Vizarea atestatului se face la solicitarea titularului, în baza analizării de către comisia de atestare a unui nou dosar, pe care acesta îl depune la Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon, cu cel puţin 30 de zile înainte de data expirării termenului de valabilitate; vizarea atestatului respectă condiţiile şi urmează procedura de la atestarea iniţială. (9) Dosarul depus în vederea vizării atestatului pentru persoanele fizice va cuprinde prezentarea unui portofoliu de lucrări recente, participarea la cursuri de formare continuă dovedită prin prezentarea unor documente privind participarea la cursuri, precum şi a unui raport de activitate. (10) Dosarul depus în vederea vizării atestatului pentru persoanele juridice va cuprinde prezentarea unui portofoliu de lucrări recente şi participarea personalului propriu angajat la cursuri de formare continuă dovedită prin prezentarea unor documente privind participarea la cursuri, precum şi a unui raport de activitate. (11) Persoanele fizice atestate şi personalul atestat angajat al entităţilor atestate au obligaţia să participe anual la cel puţin 20 de ore de formare continuă în domeniul specific de activitate; formarea poate include cursuri, seminare, conferinţe şi workshopuri organizate de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon. (12) Vizarea certificatului de atestare se realizează numai după achitarea tarifului aferent. (13) Tariful pentru vizarea certificatului de atestare se achită în două tranşe, după cum urmează: a) 30% din valoarea tarifului corespunzător activităţilor pentru care se solicită prelungirea valabilităţii atestării se achită la depunerea dosarului; suma este nerambursabilă în cazul respingerii solicitării; b) 70% din valoarea tarifului corespunzător activităţilor pentru care se solicită prelungirea valabilităţii atestării se achită la prelungirea valabilităţii certificatului de atestare. (14) Contravaloarea tarifului pentru eliberarea certificatului de atestare se poate achita prin ordin de plată în contul autorităţii sau în numerar la casieria ANRMPSG. (15) În cazul pierderii/distrugerii/furtului atestatului, comisia de atestare eliberează un duplicat al acestuia, numai după publicarea anunţului în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a şi după prezentarea dovezii achitării tarifului aferent. SECŢIUNEA a 5-a Retragerea certificatului de atestare ART. 34 Autoritatea competentă şi de reglementare poate retrage certificatul de atestare în următoarele cazuri: a) titularul atestatului nu mai îndeplineşte criteriile care au fost avute în vedere la momentul atestării competenţei tehnice; b) titularul atestat a elaborat şi a înaintat la ANRMPSG documentaţii geologice şi tehnico-economice necorespunzătoare, fără respectarea legislaţiei în vigoare în domeniile respective, constatate de specialiştii cu responsabilităţi de inspecţie şi control din cadrul ANRMPSG (3 documentaţii respinse de către ANRMPSG într-un interval de 24 de luni). ART. 35 (1) Constatarea cazului de retragere a certificatului de atestare se face de către orice structură funcţională din cadrul ANRMPSG, printr-o notă de informare înaintată comisiei de atestare. (2) Comisia de atestare constată îndeplinirea/neîndeplinirea condiţiilor de retragere a certificatului de atestare, iar în cazul îndeplinirii condiţiilor de retragere înaintează propunerea preşedintelui ANRMPSG. (3) Decizia de retragere a atestatului se comunică titularului în termen de 3 zile lucrătoare de la finalizarea şedinţei, prin grija membrului cu atribuţii de secretar al comisiei de atestare, fiind precizate modalităţile de contestare şi căile de atac. Decizia produce efecte de la data comunicării. (4) Contestaţiile împotriva deciziei de retragere a certificatului de atestare se formulează şi se transmit la registratura generală din cadrul ANRMPSG în termen de 5 zile de la comunicarea acesteia. (5) Contestaţiile privind retragerea atestatului vor fi analizate şi soluţionate conform procedurii prevăzute la art. 37 şi 38. ART. 36 Prezentarea de date eronate sau false în documentele din dosarul depus în vederea atestării, asumate pe propria răspundere de către persoanele juridice sau fizice, atrage neacordarea şi/sau retragerea certificatului de atestare eliberat de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon. SECŢIUNEA a 6-a Procedura de contestare ART. 37 (1) După afişarea rezultatelor obţinute la etapa de analiză a dosarelor solicitanţilor sau, după caz, a interviului, candidaţii nemulţumiţi pot face contestaţie. (2) Contestaţia se depune la ANRMPSG şi va fi soluţionată de către o comisie numită prin ordin al preşedintelui ANRMPSG. (3) Din comisia de soluţionare a contestaţiilor nu pot face parte membrii comisiei de atestare. (4) Dacă se consideră întemeiată contestaţia, comisia de soluţionare a contestaţiilor va propune revocarea deciziei comisiei de atestare şi va propune preşedintelui ANRMPSG să dispună reexaminarea solicitării de către aceasta, informând contestatarul despre soluţia adoptată; propunerea de revocare emisă de comisia de soluţionare a contestaţiilor va conţine în mod obligatoriu motivarea legală şi tehnică a soluţiei adoptate. (5) În cazul în care comisia de soluţionare a contestaţiilor consideră că nu sunt întemeiate contestaţia şi modificarea deciziei anterioare, va informa în scris contestatarul asupra soluţiei adoptate şi a motivelor acesteia. ART. 38 (1) Contestaţiile se depun în termen de 5 zile lucrătoare de la data comunicării deciziei. (2) Contestaţiile se soluţionează în termen de 30 de zile lucrătoare de la data depunerii. (3) Decizia comisiei de soluţionare a contestaţiilor poate fi atacată în faţa instanţelor judecătoreşti române conform dispoziţiilor din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. (4) Sub sancţiunea nulităţii, decizia comisiei de soluţionare a contestaţiilor trebuie să cuprindă termenul de atac şi instanţa judecătorească competentă. SECŢIUNEA a 7-a Dispoziţii finale şi tranzitorii ART. 39 Tarifele pentru obţinerea certificatului de atestare/vizare a certificatului de atestare se stabilesc prin ordin al preşedintelui ANRMPSG, diferenţiat pentru persoane juridice şi persoane fizice, în funcţie de activităţile pentru care acestea solicită atestarea/vizarea. ART. 40 (1) În urma expertizărilor, procesele-verbale sau rapoartele de lucru de la executarea operaţiilor cu grad ridicat de risc, prevăzute la art. 25 lit. C pct. (i) şi (ii), se vor trimite în copie la inspectoratele zonale pentru resurse minerale, purtând şi semnătura expertului atestat ANRMPSG. (2) Condiţiile de contractare şi de plată pentru expertizarea lucrărilor prevăzute la art. 25 lit. C se vor stabili între agentul economic atestat şi beneficiar. ART. 41 (1) Certificatele de atestare eliberate anterior intrării în vigoare a prezentelor instrucţiuni rămân valabile pe o perioadă de minimum 2 ani pentru persoanele fizice şi de minimum 3 ani pentru persoanele juridice, de la data intrării în vigoare a prezentelor instrucţiuni, cu expirarea valabilităţii în luna în care au fost emise sau, după caz, până la retragerea acestora în condiţiile prezentelor instrucţiuni. (2) Menţinerea valabilităţii certificatului de atestare în condiţiile alin. (1) este condiţionată de prezentarea unei declaraţii pe propria răspundere a titularului, din care reiese că nu s-au modificat condiţiile îndeplinite la data emiterii certificatului, în termen de cel mult 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor instrucţiuni. (3) Persoanele fizice sau juridice care deţin certificate de atestare prevăzute la alin. (1) pot solicita vizarea acestora cu cel puţin 90 de zile înainte de expirarea termenului pentru care au fost acordate, în condiţiile prezentelor instrucţiuni. ART. 42 (1) Certificatele de atestare eliberate anterior intrării în vigoare a prezentelor instrucţiuni persoanelor fizice care la data atestării aveau calitatea de angajaţi ai autorităţii competente sunt suspendate de la data intrării în vigoare a prezentelor instrucţiuni, pe perioada în care aceste persoane au calitatea de angajat al ANRMPSG. (2) Valabilitatea certificatelor de atestare prevăzute la alin. (1) se prelungeşte cu durata suspendării. ART. 43 ANRMPSG va suporta cheltuielile legate de funcţionarea comisiei de atestare. ART. 44 În temeiul art. 8 alin. (1) lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 81/2024, cu completările ulterioare, membrii comisiei de atestare beneficiază de o indemnizaţie de şedinţă de până la 20% din salariul minim brut pe ţară garantat în plată, stabilită prin ordin al preşedintelui ANRMPSG. ART. 45 Anexele nr. 1-13 fac parte integrantă din prezentele instrucţiuni. ANEXA 1 la instrucţiuni
REFERAT privind conformitatea documentaţiei repartizate spre analiză Eu, ......., funcţionar public în cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon, în calitate de membru al comisiei de atestare a competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi procedura de atestare a acestei competenţe, care este organizată şi funcţionează conform instrucţiunilor aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon nr. 396/2024, analizând documentaţia înregistrată cu nr. ......./........., depusă în vederea atestării/vizării atestatului de către ........... .................., constat îndeplinirea/neîndeplinirea condiţiilor de atestare cuprinse în Instrucţiunile de organizare şi funcţionare a comisiilor de atestare a competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon nr. 396/2024, şi propun acceptarea invitării solicitantului în vederea susţinerea interviului şi/sau testării privind gradul de cunoaştere a legislaţiei şi reglementărilor din domeniul petrolier, minier şi în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon/respingerea atestării/vizarea certificatului de atestare.
┌────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│Membru │Numele şi prenumele │
│al │............................... │
│comisiei│Semnătura │
│de │...............................................│
│atestare│ │
└────────┴───────────────────────────────────────────────┘
ANEXA 2 la instrucţiuni
Persoană juridică Nr. ......... din ..................... CERERE pentru obţinerea atestării/vizării atestatului privind competenţa tehnică de a desfăşura următoarele activităţi (Se completează, după caz, activităţile solicitate.) .................. Persoana juridică ................., cu sediul în ................, str. ............. nr. ..., judeţul ............, telefon ............, fax .............., e-mail ............., înmatriculată la Registrul Comerţului ............... cu nr. ......... din ..........., reprezentată de ..........., având funcţia de ..............., solicităm, în conformitate cu prevederile art. 33 din Instrucţiunile de organizare şi funcţionare a comisiei de atestare a competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi procedura de atestare a acestei competenţe, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon nr. 396/2024, eliberarea certificatului de atestare/vizarea certificatului de atestare privind capacitatea de a efectua următoarele activităţi: a) efectuarea lucrărilor de teren şi de laborator aferente: - studiilor geologice (mineralogice, stratigrafice, geochimice, hidrogeologice etc.); – altor studii specifice; b) elaborarea/expertizarea documentaţiilor geologice, tehnice şi tehnico-economice pentru activităţi miniere şi operaţiuni petroliere, închideri de mine/cariere: - proiecte, programe şi rapoarte de explorare-dezvoltare-exploatare; – evaluarea resurselor/rezervelor pentru substanţe minerale şi petrol; – studii de prefezabilitate şi fezabilitate a exploatării zăcămintelor; – plan iniţial de încetare a activităţii; – plan de încetare a activităţii; – proiect tehnic de închidere a minei/carierei; – plan de refacere a mediului şi proiect tehnic; – documentaţii de fundamentare a metodelor-cadru de exploatare; – plan de gestionare a deşeurilor din industria extractivă; – documentaţii pentru instituirea perimetrelor de protecţie hidrogeologică şi sanitară; – documentaţii pentru instituirea perimetrelor de prospecţiune, explorare, dezvoltare şi exploatare; – documentarea amenajării şi utilizării golurilor miniere; – alte documentaţii de specialitate; c) execuţia, conducerea/coordonarea şi expertizarea lucrărilor legate de exploatarea resurselor minerale, închideri de mine/de cariere, prin: - activităţi miniere; – operaţiuni petroliere. Anexăm la prezenta cerere documentele prevăzute de instrucţiunile aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon nr. 396/2024.
┌────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Data: │.........................................................................................│
│........................│(numele, prenumele, semnătura şi ştampila) │
└────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
ANEXA 3 la instrucţiuni
Persoană fizică Nr. ......... din ..................... CERERE pentru obţinerea certificatului de atestare/vizarea certificatului de atestare privind competenţa de a întocmi documentaţii, de a conduce lucrări care intră sub incidenţa Legii minelor nr. 85/2003, cu modificările şi completările ulterioare, a Legii petrolului nr. 238/2004, cu modificările şi completările ulterioare, de a executa lucrări de cercetare geologică şi de expertizare a studiilor şi rapoartelor cu calculul şi/sau evaluarea resurselor/ rezervelor geologice de petrol şi resurselor/rezervelor minerale Subsemnatul/Subsemnata, ......................, de profesie ................, absolvent/absolventă al/a .............. în anul .........., solicit atestarea competenţei profesionale/vizarea certificatului de atestare, în următoarele activităţi: a) ...........................................; b) ...........................................; c) ........................................... . Pregătirea profesională şi experienţa în domeniu corespund criteriilor specificate în anexa nr. 7 la Instrucţiunile de organizare şi funcţionare a comisiilor de atestare a competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi procedura de atestare a acestei competenţe, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon nr. 396/2024. Anexăm la prezenta cerere documentele prevăzute de instrucţiunile aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon nr. 396/2024. Data: ........................... ........................................... (numele, prenumele şi semnătura) ANEXA 4 la instrucţiuni
Persoană juridică MEMORIU (SITUAŢIE) privind activităţile miniere, operaţiunile petroliere şi/sau lucrări de stocare geologică a dioxidului de carbon reprezentative desfăşurate în domeniu în ultimii 5 ani ........................................... ........................................... ........................................... Data: ........................... ............................................................... (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) ANEXA 5 la instrucţiuni
Persoană juridică CALIFICĂRILE PROFESIONALE ŞI INSTRUIREA RELEVANTĂ ale personalului de specialitate (copii ale certificatelor pentru calificarea de cel mai înalt grad şi pentru cursurile de instruire)
┌────────────┬─────────────┬──────────┬──────────┬──────────────┬─────────┐
│ │Denumirea │ │ │ │ │
│Numele şi │cursului şi │ │ │ │ │
│prenumele │calificativul│Anul │ │ │Titlul │
│personalului│obţinut │absolvirii│Instituţia│Organizatorul,│cursului,│
│de │(diplomă, │durata │ │perioada │domeniile│
│specialitate│masterat, │ │ │ │acoperite│
│ │doctorat, │ │ │ │ │
│ │adeverinţă) │ │ │ │ │
├────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼─────────┤
└────────────┴─────────────┴──────────┴──────────┴──────────────┴─────────┘
Data: ........................... ............................................................... (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) ANEXA 6 la instrucţiuni
Persoană juridică APARTENENŢA în bloc sau individuală la organismele ştiinţifice de specialitate/organizaţii tehnice profesionale
┌───────────┬────────┬────────────┬─────┐
│Organismul │Data │Nivelul/ │ │
│profesional│intrării│Calificarea │Tipul│
│ │ │apartenenţei│ │
├───────────┼────────┼────────────┼─────┤
│ │ │ │ │
├───────────┼────────┼────────────┼─────┤
│ │ │ │ │
└───────────┴────────┴────────────┴─────┘
(Anexaţi copii ale certificatelor sau documentelor care atestă această apartenenţă.) ANEXA 7 la instrucţiuni
Persoană fizică CRITERII DE ATESTARE Criteriile de atestare sunt cele stabilite în continuare: A. Pentru calitatea de expert: 1. Studii - absolvent de studii universitare cu diplomă de licenţă în domeniul de atestare 2. Vechime - minimum 10 ani de activitate efectivă în domeniul de atestare 3. Experienţă - 10 lucrări complexe în domeniul pentru care se solicită atestarea Se cumulează următoarele tipuri de lucrări: teză de doctorat în domeniu, lucrare de masterat în domeniu, cărţi de specialitate, lucrări de sinteză, cursuri universitare predate, proiecte de cercetare şi/sau de execuţie, cursuri şi/sau stagii de specialitate absolvite (cu diplomă). 4. Polivalenţă - experienţă corespunzătoare în cel puţin 5 dintre următoarele grupe de specializări: a) ştiinţifică: - studii geologice (mineralogice, geochimice, stratigrafice, hidrogeologice, geotehnice, geofizice); – documentaţii de evaluare a resurselor/rezervelor, elaborarea de metodologii de calcul etc.; – proiecte, programe, rapoarte de cercetare geologică; – studii de fezabilitate şi prefezabilitate, documentaţii tehnico-economice; – documentaţii privind instituirea de perimetre de protecţie hidrogeologică şi/sau sanitară; – documentaţii pentru instituirea perimetrelor de prospecţiune, explorare şi exploatare-dezvoltare; b) conceptuală: - expertizarea activităţilor legate de cercetarea geologică, inclusiv a documentaţiilor de evaluare a resurselor/rezervelor de substanţe minerale utile; c) practică: - execuţia efectivă a lucrărilor de cercetare geologică (prospecţiune, explorare, evaluare) şi/sau de exploatare-dezvoltare; d) de sinteză: - conducerea/coordonarea activităţilor legate de cercetarea geologică (prospecţiune, explorare, evaluare) şi de exploatare-dezvoltare; – avizarea la diverse niveluri a lucrărilor de cercetare geologică (prospecţiune, explorare, evaluare) şi de exploatare-dezvoltare; e) didactică: - în domeniul învăţământului de specialitate; f) adiţională: - publicistică, redacţională etc. 5. Atestarea calităţii de expert al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon (ANRMPSG) pentru supervizarea lucrărilor de execuţie cu grad de risc din domeniul minier, al ţiţeiului, al gazelor naturale şi al stocării geologice a dioxidului de carbon se face astfel: - testarea nivelului de cunoaştere a legislaţiei specifice în vigoare (test scris); – evaluarea candidaţilor pentru atestarea calităţii de expert va avea la bază şi obţinerea unui punctaj minim, astfel:
┌─────────────┬────────────┬───────────┐
│- participare│ │ │
│la cursuri de│ │ │
│instruire în │ │5 sau mai │
│domeniul │3 zile │multe zile │
│atestat în │ │ │
│ţară/în │ │ │
│străinătate │ │ │
├─────────────┼────────────┼───────────┤
│- puncte │ │ │
│pentru │ │ │
│fiecare zi de│5 puncte │7 puncte │
│instruire/ │ │ │
│certificat │ │ │
├─────────────┼────────────┼───────────┤
│Total: │15 puncte │35 puncte │
├─────────────┼────────────┼───────────┤
│- dovada unor│10 puncte │15 puncte │
│abonamente la│pentru │pentru │
│publicaţii de│abonament la│abonament │
│specialitate │o publicaţie│la │
│din ţară şi │de │publicaţii │
│din │specialitate│din │
│străinătate │din ţară │străinătate│
└─────────────┴────────────┴───────────┘
– punctajul minim de atestare pentru categoria expert fără responsabilităţi de supervizare a lucrărilor cu grad de risc este de 15 puncte; – punctajul minim de atestare pentru categoria expert cu responsabilităţi de supervizare a lucrărilor cu grad de risc este de 25 de puncte. 6. În domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi al utilizării căldurii pământului fără exploatarea apei geotermale, memoriul de activitate poate face referire la experienţa din domeniul geologic minier şi/sau petrolier similară cu activităţile pentru care se cere certificarea. 7. Experţii atestaţi (cu indicarea numelui şi prenumelui în clar, a numărului certificatului de atestare şi a datei emiterii) pot întocmi documentaţii înaintate la ANRMPSG, spre aprobare, şi pot aviza documentaţii transmise de către ANRMPSG pentru expertizare. B. Pentru calitatea de specialist: 1. Studii - absolvent de studii universitare cu diplomă de licenţă în domeniul de atestare 2. Vechime - minimum 3 ani de activitate efectivă în domeniul de atestare 3. Experienţă - 5 lucrări complexe în domeniul pentru care se solicită atestarea. Se cumulează următoarele tipuri de lucrări: lucrare de masterat în domeniu, cărţi de specialitate, lucrări de sinteză, cursuri universitare predate, proiecte de cercetare şi/sau execuţie, cursuri şi/sau stagii de specialitate absolvite (cu diplomă) 4. Polivalenţă - experienţă corespunzătoare în cel puţin 3 dintre următoarele grupe de specializări: a) ştiinţifică: - studii geologice (mineralogice, geochimice, stratigrafice, hidrogeologice, geotehnice, geofizice); – documentaţii de evaluare a resurselor/rezervelor, elaborarea de metodologii de calcul etc.; – proiecte, programe, rapoarte de cercetare geologică; – studii de fezabilitate şi prefezabilitate, documentaţii tehnico-economice; – documentaţii privind instituirea de perimetre de protecţie hidrogeologică şi/sau sanitară; – documentaţii pentru instituirea perimetrelor de prospecţiune, explorare şi exploatare-dezvoltare; b) conceptuală: - expertizarea activităţilor legate de cercetarea geologică, inclusiv a documentaţiilor de evaluare a resurselor/rezervelor de substanţe minerale utile; c) practică: - execuţia efectivă a lucrărilor de cercetare geologică (prospecţiune, explorare, evaluare) şi/sau de exploatare-dezvoltare; d) de sinteză: - conducerea/coordonarea activităţilor legate de cercetarea geologică (prospecţiune, explorare, evaluare) şi de exploatare-dezvoltare; – avizarea la diverse niveluri a lucrărilor de cercetare geologică (prospecţiune, explorare, evaluare) şi de exploatare-dezvoltare; e) didactică: - în domeniul învăţământului de specialitate; f) adiţională: - publicistică, redacţională etc. 5. Testare privind nivelul de cunoaştere a legislaţiei specifice în vigoare 6. Absolvirea unor cursuri de instruire de specialitate 7. În domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi al utilizării căldurii pământului fără exploatarea apei geotermale, memoriul de activitate poate face referire la experienţa din domeniul geologic minier şi/sau petrolier similară cu activităţile pentru care se cere certificarea. 8. Specialiştii atestaţi (cu indicarea numelui şi prenumelui în clar, a numărului certificatului de atestare şi a datei emiterii) pot elabora documentaţii înaintate la Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon, spre aprobare. ANEXA 8 la instrucţiuni
Persoană juridică SITUAŢIE privind dotarea cu instalaţii şi utilaje specifice pentru desfăşurarea activităţii de ..........., pentru care se solicită atestarea/vizarea certificatului de atestare
┌────┬─────────────┬───────────┬───────┬────────────┐
│ │Denumirea şi │ │Starea │ │
│Nr. │marca │Anul │tehnică│ │
│crt.│instalaţiilor│fabricaţiei│(gradul│Observaţii*)│
│ │şi utilajelor│ │de │ │
│ │ │ │uzură) │ │
├────┼─────────────┼───────────┼───────┼────────────┤
├────┼─────────────┼───────────┼───────┼────────────┤
├────┼─────────────┼───────────┼───────┼────────────┤
├────┼─────────────┼───────────┼───────┼────────────┤
├────┼─────────────┼───────────┼───────┼────────────┤
├────┼─────────────┼───────────┼───────┼────────────┤
├────┼─────────────┼───────────┼───────┼────────────┤
├────┼─────────────┼───────────┼───────┼────────────┤
└────┴─────────────┴───────────┴───────┴────────────┘
*) Se va menţiona dacă se asigură realizarea de lucrări la nivelul de calitate propus. NOTĂ: Se pot înscrie şi performanţele tehnice ale utilajelor. Data: ........................... .............................................................. (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) ANEXA 9 la instrucţiuni
Persoană juridică FIŞĂ cu privire la asigurarea cu personal pentru activitatea de ..................
┌──────────────────────────────────────┐
│Numărul de persoane cu atribuţii de │
├───────────────────┬──────────────────┤
│conducere │execuţie │
├───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│ │ │
└───────────────────┴──────────────────┘
Data: ........................... ...................................................... (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) ANEXA 10 la instrucţiuni
Persoană juridică Nr. ......... din ..................... CERERE pentru obţinerea atestării/vizarea certificatului de atestare privind competenţa tehnică de a desfăşura următoarele activităţi (Se completează, după caz, activităţile solicitate.) .......................................... .......................................... .......................................... Persoana juridică ................., cu sediul în ................, str. ..................., nr. ......, judeţul .........., telefon ......., fax ..........., e-mail .............., înmatriculată la Registrul Comerţului .............. din ................, reprezentată de ..............., având funcţia de ............, solicităm, în conformitate cu prevederile art. 33 din Instrucţiunile de organizare şi funcţionare a comisiilor de atestare a competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi procedura de atestare a acestei competenţe, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon nr. 396/2024, eliberarea certificatului de atestare/vizarea certificatului de atestare privind capacitatea de a efectua următoarele activităţi specifice stocării geologice a dioxidului de carbon: a) efectuarea lucrărilor de teren şi de laborator aferente: - studiilor geologice (stratigrafice, hidrogeologice, geofizice, geomecanice etc.) pentru identificarea şi evaluarea formaţiunilor geologice adecvate pentru stocarea CO_2; – studiilor specifice de evaluare a riscurilor geologice asociate stocării CO_2; – altor studii specifice necesare evaluării siturilor de stocare; b) elaborarea/expertizarea documentaţiilor geologice, tehnice şi tehnico-economice: - proiecte, rapoarte şi programe de explorare, dezvoltare şi operare a siturilor de stocare geologică a CO_2; – evaluarea şi certificarea capacităţii de stocare a formaţiunilor geologice identificate pentru injectarea CO_2; – studii de prefezabilitate şi fezabilitate privind proiectele de stocare geologică a CO_2; – documentaţii pentru stabilirea perimetrelor de explorare, dezvoltare, operare şi monitorizare a siturilor de stocare a CO_2; – alte documentaţii de specialitate specifice stocării geologice a CO_2; c) execuţia, conducerea/coordonarea şi expertizarea lucrărilor cu grad ridicat de risc în domeniul stocării geologice a CO_2: - executarea sondelor şi instalaţiilor de injectare pentru stocarea CO_2; – caracterizarea comportamentului dinamic al stocării, caracterizarea sensibilităţii, evaluarea riscurilor asociate stocării CO_2; – evaluarea în vederea reutilizării în condiţii de siguranţă a sondelor, pentru stocarea geologică a CO_2; – supervizarea activităţilor de injectare a CO_2, inclusiv verificarea cantităţilor injectate conform proiectului aprobat; – verificarea documentaţiilor geologice, tehnice şi economice aferente stocării CO_2; – monitorizarea şi raportarea performanţelor siturilor de stocare pe termen lung; – alte lucrării cu grad ridicat de risc în domeniul stocării geologice a CO_2. Data: ........................... ..................................................... (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) ANEXA 11 la instrucţiuni
Persoană fizică Nr. .......... din ................... CERERE pentru obţinerea certificatului de atestare/vizarea certificatului de atestare privind competenţa de a întocmi documentaţii, de a conduce lucrări care intră sub incidenţa Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2011 privind stocarea geologică a dioxidului de carbon, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 114/2013, cu completările ulterioare, de a executa lucrări de cercetare geologică şi de expertizare a studiilor şi rapoartelor privind stocarea geologică a dioxidului de carbon Subsemnatul/Subsemnata ..................., de profesie ................., absolvent/absolventă al/a ................... (numele instituţiei de învăţământ) în anul ........... (anul absolvirii), solicit atestarea competenţei profesionale/vizarea certificatului de atestare în următoarele activităţi specifice stocării geologice a dioxidului de carbon: a) ...........................................; b) ...........................................; c) ........................................... . Pregătirea profesională şi experienţa în domeniu corespund criteriilor specificate în anexa nr. 7 la Instrucţiunile de organizare şi funcţionare a comisiilor de atestare a competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi procedura de atestare a acestei competenţe, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon nr. 396/2024. Anexăm la prezenta cerere documentele prevăzute de Instrucţiunile anterior menţionate. Data: ........................... ........................................ (numele, prenumele şi semnătura) ANEXA 12 la instrucţiuni
MODELUL 1 ROMÂNIA Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon Persoană juridică CERTIFICAT DE ATESTARE Comisia de atestare, constituită în baza Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon nr. 396/2024 privind aprobarea Instrucţiunilor de organizare şi funcţionare a comisiilor de atestare a competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi procedura de atestare a acestei competenţe, a analizat dosarul Cererii de atestare nr. ............. din .............. a Societăţii ..................., cu sediul în .........., înregistrată cu nr. ........ la ............, şi a hotărât că persoana juridică ........ îndeplineşte condiţiile şi criteriile prevăzute prin Instrucţiunile de organizare şi funcţionare a comisiilor de atestare a competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi procedura de atestare a acestei competenţe, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon nr. 396/2024 şi are competenţa tehnică de a executa următoarele lucrări: 1. .......................................................................; 2. .......................................................................; 3. ...................................................................... . Prezentul certificat de atestare are valabilitate nelimitată, cu obligaţia de aplicare a vizei pentru perioade succesive de câte 5 ani şi poate fi anulat în cazul în care se constată că titularul nu mai îndeplineşte condiţiile atestării. Nr. ....../......................... Preşedinte, ................................. ANEXA 13 la instrucţiuni
MODELUL 2 ROMÂNIA Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon Persoană fizică CERTIFICAT DE ATESTARE Comisia de atestare, constituită în baza Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon nr. 396/2024 privind aprobarea Instrucţiunilor de organizare şi funcţionare a comisiilor de atestare a competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi procedura de atestare a acestei competenţe, a analizat dosarul Cererii de atestare nr. ............... din .......... a domnului/doamnei ................, născut/născută în anul ........ luna ..... ziua ......., localitatea ........, judeţul ........, de profesie ...., absolvent/absolventă al/a Universităţii/Institutului ..........., facultatea ................, în anul ............, domiciliat/domiciliată în ..........., str. ........... nr. ........., şi a hotărât că domnul/doamna ........ îndeplineşte criteriile prevăzute prin Instrucţiunile de organizare şi funcţionare a comisiilor de atestare a competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi procedura de atestare a acestei competenţe, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Minier, Petrolier şi al Stocării Geologice a Dioxidului de Carbon nr. 396/2024 şi are competenţa tehnică de a executa următoarele lucrări: 1. ......................................................................; 2. ......................................................................; 3. ..................................................................... . Prezentul certificat de atestare are valabilitate nelimitată, cu obligaţia de aplicare a vizei pentru perioade succesive de câte 5 ani şi poate fi anulat în cazul în care se constată că titularul nu mai îndeplineşte condiţiile atestării. Nr. ....../....................... Preşedinte, ............................. ------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.