Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCŢIUNI din 1 iunie 2016  privind organizarea şi funcţionarea cercurilor militare de garnizoană în Armata României    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 INSTRUCŢIUNI din 1 iunie 2016 privind organizarea şi funcţionarea cercurilor militare de garnizoană în Armata României

EMITENT: Ministerul Apărării Naţionale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 455 din 17 iunie 2016
──────────
    *) Aprobate prin Ordinul M.73 al Ministerului Apărării Naţionale din data de 1 iunie 2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 455 din 17 iunie 2016.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Cercurile militare de garnizoană, denumite în continuare cercuri militare, sunt instituţii destinate activităţilor de cultură, educaţie şi reprezentare ale Ministerului Apărării Naţionale, la nivel de garnizoană.
    (2) În cercurile militare se desfăşoară activităţi culturale, ştiinţifice, educative, de protocol, recreative şi de agrement, precum şi manifestări prilejuite de aniversări, sărbătoriri, comemorări şi altele de acest gen, de către/pentru personalul beneficiar.
    (3) Cercurile militare de garnizoană sunt finanţate în conformitate cu prevederile Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) În sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) personal beneficiar - personalul armatei şi membrii familiilor acestuia, cadrele militare în rezervă şi în retragere, veteranii şi văduvele de război, personalul armatei rănit ca urmare a participării la acţiuni militare, cel invalid, precum şi urmaşii personalului armatei decedat ca urmare a participării la acţiuni militare, fostele cadre militare active, îndepărtate abuziv din armată în perioada 1944-1961;
    b) personalul armatei - cadrele militare, soldaţii şi gradaţii profesionişti, studenţii şi elevii militari, precum şi personalul civil din unităţile militare ale Ministerului Apărării Naţionale;
    c) personalul armatei rănit ca urmare a participării la acţiuni militare, cel invalid, precum şi urmaşii personalului armatei decedat ca urmare a participării la acţiuni militare - aşa cum sunt definiţi în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2007, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) fostele cadre militare active, îndepărtate abuziv din armată în perioada 1944-1961 - aşa cum sunt definite în Legea nr. 226/2011 privind reparaţiile morale şi materiale pentru fostele cadre militare active, îndepărtate abuziv din armată în perioada 23 august 1944-31 decembrie 1961, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) colaborator - personal de specialitate din Ministerul Apărării Naţionale sau din afara acestuia, care participă la realizarea activităţilor prevăzute la art. 1 alin. (2), precum şi la activităţi în domeniul formării profesionale continue, organizate prin alte forme decât cele specifice sistemului naţional de învăţământ;
    f) fond documentar-informativ - cărţi, periodice, informaţii pe suporturi diferite gestionate de entităţi organizaţionale care nu sunt înscrise în statele de organizare ca biblioteci militare, dar care îşi desfăşoară activitatea, în ceea ce priveşte colecţiile, evidenţa, gestionarea şi inventarierea documentelor specifice, în acord cu Instrucţiunile privind funcţionarea bibliotecilor în Armata României, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.23/2014;
    g) cerc propriu - activităţi în domeniile cultural, artistic, ştiinţific, sportiv şi în alte domenii, care să contribuie la educarea şi dezvoltarea personalului beneficiar, organizate la iniţiativa cercului militar şi conduse de personal propriu/colaboratori, specialişti în domeniu, pe baza unor programe specifice.


    ART. 2
    (1) În funcţie de numărul de unităţi militare din garnizoană şi nivelul lor ierarhic, situaţia demografică din zona de dislocare şi dimensiunile spaţiilor în care funcţionează cercurile militare, acestea se clasifică astfel:
    a) cercuri militare de tip I - în garnizoanele în care funcţionează instituţii de învăţământ militar, comandament de divizie şi un număr variabil de mari unităţi/unităţi militare;
    b) cercuri militare de tip II - în garnizoanele în care funcţionează cel puţin un comandament de brigadă/similar şi un număr variabil de unităţi militare;
    c) cercuri militare de tip III - în garnizoanele în care funcţionează un număr variabil de unităţi militare/formaţiuni militare.

    (2) Cercurile militare pot cuprinde: comitet de cultură militară, bibliotecă/fond documentar-informativ, popotă, amenajări destinate activităţilor recreative şi sportive, cămin de garnizoană/spaţiu de cazare.
    (3) Imobilele în care funcţionează cercurile militare de garnizoană sunt administrate de formaţiunile de administrare ale structurilor militare la care sunt arondate şi în a căror compunere se află aceste microstructuri.
    (4) Modificările la patrimoniul imobiliar aflat în folosinţa cercurilor militare de garnizoană se efectuează în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

    ART. 3
    (1) Pentru vizibilitatea şi promovarea instituţiei militare în societate, în contextul prezervării patrimoniului cu valoare istorică şi arhitecturală, cercurile militare pot funcţiona, cu aprobarea ministrului apărării naţionale, şi în garnizoanele ale căror unităţi militare au fost desfiinţate.
    (2) Propunerile de funcţionare a cercurilor militare în situaţia prevăzută la alin. (1) se înaintează, ierarhic, de către categoriile de forţe/comandamente/Direcţia personal şi mobilizare, cu avizul Direcţiei domenii şi infrastructuri şi al Secţiei tradiţii şi cultură militară, denumită în continuare structura de specialitate.
    (3) Spaţiile necesare funcţionării cercului militar se asigură din patrimoniul Ministerului Apărării Naţionale sau se dobândesc/preiau în condiţiile legii.

    ART. 4
    (1) La baza organizării activităţilor cercurilor militare stau următoarele principii:
    a) echidistanţa actului de cultură şi educaţie faţă de orice ideologie, religie recunoscută prin lege de către statul român, politică de partid şi doctrinele acestora;
    b) accesul liber la valorile patrimoniale şi culturale pentru personalul beneficiar;
    c) voluntariatul în organizarea şi desfăşurarea activităţilor culturale, ştiinţifice şi educative.

    (2) Activităţile cercurilor militare se organizează şi se desfăşoară pentru îndeplinirea următoarelor obiective:
    a) formarea şi dezvoltarea unui climat de cultură şi educaţie, menit să contribuie la cunoaşterea şi înţelegerea fenomenelor sociale şi militare, a principalelor momente ale istoriei naţionale şi a tradiţiilor militare;
    b) promovarea valorilor culturale româneşti şi universale, precum şi conservarea, dezvoltarea şi valorificarea patrimoniului cultural şi istorico-militar al armatei;
    c) dezvoltarea relaţiilor de colaborare şi cooperare cu instituţiile de cultură aparţinând societăţii, cu autorităţile publice, atât în plan local, cât şi naţional, sau cu alte instituţii de cultură din ţări membre NATO/UE, partenere sau în baza unor iniţiative bilaterale;
    d) integrarea personalului Ministerului Apărării Naţionale în viaţa culturală şi spirituală locală, regională şi naţională, asigurarea pe această cale a încrederii şi respectului public pentru Armata României, precum şi întărirea spiritului de corp/camaraderie şi coeziune socială;
    e) asigurarea condiţiilor de recreere şi refacere a capacităţii de muncă pentru personalul beneficiar;
    f) diversificarea ofertelor culturale şi integrarea acestora în circuitul cultural local, naţional şi internaţional, în vederea susţinerii imaginii cercurilor militare, ca instituţii militare cu funcţie cultural-educativă;
    g) menţinerea devotamentului pentru onoarea şi gloria de luptă ale forţelor armate ale României în rândul personalului beneficiar;
    h) promovarea educaţiei civice, a educaţiei de securitate şi a celei privind vigilenţa cetăţenească.


    CAP. II
    Managementul activităţilor cercurilor militare
    ART. 5
    (1) Cercurile militare au drept la ştampilă rotundă, fără stemă, cu denumirea în clar a structurii, şi la inscripţii cu denumirea cercului militar, care se fixează obligatoriu pe faţada clădirii, la intrarea în instituţie.
    (2) Modelele ştampilei şi inscripţiei precizate la alin. (1) sunt cele prevăzute în anexa nr. 1.

    ART. 6
    Şeful cercului militar este şef direct al întregului personal din subordine şi are următoarele atribuţii:
    a) conduce şi răspunde de întreaga activitate a cercului militar;
    b) contribuie la buna desfăşurare a activităţilor pe linie de garnizoană potrivit atribuţiilor din fişa postului şi ordinelor primite de la şefii ierarhici;
    c) pune la dispoziţia comandantului garnizoanei spaţiile şi logistica, potrivit Planului de activităţi desfăşurate în garnizoană;
    d) supune aprobării comandantului garnizoanei planul anual al activităţilor cercului militar, pe care îl elaborează conform modelului prevăzut în anexa nr. 2a şi îl comunică la toate structurile militare din garnizoană şi la structura de specialitate, în maximum 3 zile de la aprobare;
    e) asigură îndeplinirea programelor lunare de activităţi, al căror model este prezentat în anexa nr. 2b, stabilind sarcini pentru personalul din subordine;
    f) stabileşte programul de lucru al personalului, precum şi atribuţiile acestuia, conform prevederilor legale în vigoare;
    g) stabileşte şi menţine relaţii de colaborare cu structurile sistemului de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, cu instituţiile şi aşezămintele de cultură ale societăţii civile şi cu instituţiile de învăţământ din garnizoană;
    h) mediatizează activităţile organizate de cercul militar;
    i) înfiinţează şi răspunde de cercurile de creaţii, cluburile şi cenaclurile literar-artistice, ale căror manifestări reprezintă activităţi proprii ale cercului militar, precum şi de completarea Registrului cu principalele evenimente şi manifestări ale cercului militar, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3;
    j) răspunde de integritatea patrimoniului aflat în folosinţa cercului militar, precum şi de întreţinerea, păstrarea, completarea şi modernizarea acestuia;
    k) ţine evidenţa anuală a cursurilor, cercurilor de creaţii, cluburilor şi cenaclurilor organizate la cercul militar în registre de evidenţă, ale căror modele sunt prevăzute în anexele nr. 4a şi 4b;
    l) participă, împreună cu persoanele cu atribuţii în domeniu din unitatea militară la care este arondat cercul militar, la elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli al activităţilor finanţate integral din venituri proprii efectuate de cercurile militare, potrivit actelor normative.


    ART. 7
    Şeful cercului militar reprezintă instituţia în raporturile cu persoane juridice şi fizice din ţară şi din străinătate, mai puţin încheierea oricăror acte juridice cu efecte pe seama fondurilor publice, competenţă ce revine comandantului/şefului structurii la care este arondat cercul militar, cu respectarea prevederilor actelor normative specifice ale Ministerului Apărării Naţionale.

    ART. 8
    (1) Atribuţiile, competenţele şi responsabilităţile personalului încadrat în cercurile militare sunt prevăzute în fişa postului, care se întocmeşte potrivit actelor normative specifice în vigoare.
    (2) Pentru realizarea activităţilor prevăzute la art. 1 alin. (2), cercurile militare pot încheia contracte cu colaboratori, prin intermediul unităţilor militare la care sunt arondate, conform prevederilor legale în vigoare.
    (3) Colaboratorii cercurilor militare pot desfăşura activităţi în cadrul acestor instituţii şi pe bază de voluntariat.

    ART. 9
    (1) Şeful cercului militar acţionează în scopul realizării obiectivelor funcţionale şi de performanţă ale instituţiei pe care o reprezintă, de promovare a tradiţiilor ostăşeşti şi imaginii armatei în garnizoana de dislocare.
    (2) Şeful cercului militar îşi îndeplineşte atribuţiile funcţionale prin exercitarea următoarelor tipuri de relaţii:
    a) relaţii de subordonare faţă de eşaloanele superioare şi, pe linie de garnizoană, faţă de comandantul garnizoanei;
    b) relaţii de colaborare/parteneriat cu celelalte cercuri militare din Ministerul Apărării Naţionale, aşezăminte de cultură locale şi naţionale, structuri ale veteranilor de război şi ale cadrelor militare în rezervă şi în retragere legal constituite, instituţii de învăţământ militare şi civile, biserica/capela de garnizoană, instituţii de cultură publice sau private, asociaţii şi uniuni de creaţie, instituţii din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, autorităţi ale administraţiei publice locale, mass-media militară şi civilă locală, regională şi centrală; parteneriatele încheiate cu mass-media civilă locală, regională şi centrală se avizează de către Direcţia informare şi relaţii publice;
    c) relaţii de coordonare cu structura de specialitate.

    (3) Pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin şi organizarea activităţilor specifice, cercul militar cooperează cu structurile militare din garnizoană, cu instituţii de cultură şi învăţământ, organizaţii neguvernamentale, persoane juridice de drept public sau privat, precum şi cu persoane fizice, fără a exprima niciun fel de interese de grup: etnice, politice, religioase, de rasă, vârstă, sex.

    ART. 10
    (1) În spaţiile cercului militar, în funcţie de tipul acestuia, pot funcţiona popote contra cost/popote de garnizoană. În situaţia în care popota contra cost/popota de garnizoană funcţionează în subordinea unei alte unităţi militare decât cea care administrează imobilul în care funcţionează cercul militar, spaţiile pot fi puse la dispoziţie pe bază de protocol încheiat între structurile implicate, cu titlu gratuit şi cu obligaţia suportării cheltuielilor privind utilităţile, întreţinerea şi reparaţiile curente.
    (2) Activităţile specifice sunt coordonate şi controlate de unitatea militară care are în statul de organizare popota.

    ART. 11
    (1) Unele spaţii disponibile din imobilul în care funcţionează cercul militar pot fi date în folosinţă gratuită, pe termen limitat, prin hotărâre a Guvernului, organizaţiilor neguvernamentale recunoscute prin hotărâre a Guvernului ca fiind de utilitate publică şi care îşi desfăşoară activitatea în domeniul apărării, cu obligativitatea suportării costurilor privind utilităţile, întreţinerea şi reparaţiile curente.
    (2) Structurile asociative ale veteranilor şi văduvelor de război şi ale cadrelor militare în rezervă şi în retragere, legal constituite, recunoscute potrivit legii ca fiind de utilitate publică, pot desfăşura activităţi specifice, dacă în incinta unde funcţionează cercul militar există spaţii disponibile, cu aprobarea comandantului/şefului structurii/unităţii militare la care este arondat cercul militar, în condiţiile legii.
    (3) Structurile asociative ale veteranilor şi văduvelor de război şi ale cadrelor militare în rezervă şi în retragere, legal constituite, recunoscute potrivit legii ca fiind de utilitate publică, îşi vor putea desfăşura activitatea în actualele sedii până la emiterea de către Guvernul României a hotărârii privind folosinţa gratuită a spaţiilor disponibile.
    (4) Membrii structurilor precizate la alin. (1) şi (2) sunt obligaţi să respecte prevederile regulamentului de ordine interioară şi programul orar al cercului militar.

    ART. 12
    (1) Comitetul de cultură militară este o microstructură cu caracter funcţional, destinată managementului activităţilor culturale ale cercului militar, care este constituită din personalul ce are rolul de a planifica, organiza şi coordona manifestările de cultură şi tradiţii militare, de a iniţia şi dezvolta relaţii de cooperare şi colaborare în plan cultural cu instituţiile din afara Ministerului Apărării Naţionale.
    (2) Comitetul de cultură militară planifică, organizează şi coordonează toate activităţile din spaţiile destinate desfăşurării activităţilor culturale iniţiate de cercul militar, cum ar fi: biblioteca cercului militar, sala de tradiţii a garnizoanei, sala de spectacole, punctul de informare-documentare, spaţiile destinate colectivelor artistice proprii şi cercurilor de creaţii, expoziţiilor ori activităţilor de protocol.
    (3) De regulă, comitetul de cultură militară este compus din: şeful cercului militar, un îndrumător cultural - referent de specialitate - şi bibliotecarul.
    (4) Din comitetul de cultură mai pot face parte personal din unităţile militare din garnizoană, precum şi colaboratori sau conducători ai cercurilor şi formaţiilor care funcţionează în cadrul cercului militar.

    CAP. III
    Organizarea şi funcţionarea cercurilor militare
    ART. 13
    (1) În cercurile militare se pot înfiinţa săli de tradiţii ale garnizoanelor, al căror patrimoniu reflectă trecutul istoric al structurilor militare care au funcţionat în garnizoanele respective sau în garnizoanele apropiate.
    (2) În sălile de tradiţii ale garnizoanelor se expune un album/montaj fotografic constituit din fotografii în care sunt redate principalele evenimente din tradiţia militară a garnizoanelor.
    (3) La desfiinţarea cercului militar, albumul fotografic se predă fototecii Serviciului istoric al armatei, iar restul patrimoniului cu valoare istorică se evaluează şi se distribuie, după caz, muzeelor militare sau altor cercuri militare, instituţii de învăţământ militar sau unităţi militare.

    ART. 14
    Finanţarea dotării patrimoniului sălilor de tradiţii ale garnizoanelor, executării lucrărilor de recuperare, restaurare şi conservare a obiectelor expuse se asigură din fondurile alocate cu această destinaţie în bugetul structurilor militare la care sunt arondate cercurile militare, sponsorizări şi/sau donaţii, iar realizarea acestora trebuie să se efectueze fără a fi afectat procesul instruirii sau îndeplinirea misiunilor unităţii la care este arondat cercul militar.

    ART. 15
    Programul de vizitare a sălilor de tradiţii ale garnizoanelor se stabileşte în funcţie de programul de funcţionare a cercurilor militare şi se aprobă de către comandanţii garnizoanelor.

    ART. 16
    În funcţie de potenţialul existent în garnizoană, colectivele/echipele artistice/sportive proprii şi interpreţii/sportivii individuali se constituie prin atragerea, pe bază de voluntariat, a personalului din cadrul structurilor şi instituţiilor din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, a tinerilor şi copiilor cu aptitudini artistice adecvate, avându-se în vedere principiile nediscriminării şi liberului consimţământ, al afirmării creativităţii, cultivării şi susţinerii talentului şi al participării benevole la activitatea artistică de amatori promovată de cercul militar.

    ART. 17
    Pe baza planurilor anuale şi/sau a programelor lunare de activităţi ale cercurilor militare, colectivele/echipele artistice/sportive proprii şi interpreţii/sportivii individuali pregătesc şi prezintă, în faţa publicului militar şi civil, la sediul instituţiei, în unităţile garnizoanei sau în alte locuri publice, programe cultural-artistice, recitaluri, festivaluri, concerte şi spectacole, concursuri sportive, expoziţii de arte plastice, organizate de sine stătător, cu forţe proprii sau în colaborare/parteneriat cu alte instituţii, aşezăminte culturale, ansambluri, orchestre sau colective artistice.

    ART. 18
    Cercurile militare participă cu interpreţi individuali, creatori şi colective artistice la diverse schimburi culturale, concursuri şi festivaluri cultural-artistice, iniţiate la nivelul acestora, precum şi la alte manifestări cultural-sportive complexe, organizate în armată şi în afara acestei instituţii, în plan naţional şi internaţional, cu respectarea prevederilor legale.

    ART. 19
    (1) Cercurile militare pot organiza programe de formare profesională, finalizate prin certificate de calificare sau de absolvire cu recunoaştere naţională, după autorizarea în condiţiile legii ca furnizori de formare profesională. Aceste programe se organizează pentru ocupaţii, meserii, specializări şi profesii cuprinse în Clasificarea ocupaţiilor din România/C.O.R.
    (2) Cercurile militare pot organiza şi alte cursuri cu plată, în domeniile cultural-artistic, tehnico-ştiinţific şi sportiv.
    (3) Pentru diversificarea activităţilor specifice şi promovarea culturii militare, în cercurile militare pot funcţiona, fără plată şi fără a se limita la acestea, cercuri proprii de artă dramatică, artă plastică, de filatelie, numismatică, dansuri, muzică, cenacluri literar-artistice, cercuri de promovare a tradiţiilor ostăşeşti specifice unor categorii de forţe şi genuri de arme şi, de asemenea, se pot desfăşura activităţi sportive.

    ART. 20
    Şefii cercurilor militare stabilesc reguli şi măsuri concrete, specifice, de organizare şi funcţionare a cursurilor, care se aduc la cunoştinţa profesorilor/instructorilor colaboratori/voluntari şi cursanţilor, prin afişare la loc vizibil, în sectorul de desfăşurare a cursurilor.

    ART. 21
    În cadrul cercurilor militare se organizează puncte de informare-documentare, în care sunt prezentate informaţii utile şi de interes general, despre:
    a) unităţile militare dispuse în garnizoană, adresa, programul de audienţă şi date despre personalul aflat la comanda unităţilor, numai în situaţia în care aceste informaţii sunt de interes public;
    b) transporturile în comun rutiere, feroviare, aeriene, maritime locale şi interregionale;
    c) manifestările culturale de la cercul militar şi cele mai importante din garnizoană;
    d) adresele şi punctele de contact ale unor instituţii publice din garnizoană - centre militare judeţene şi zonale, spitale, Casa sectorială de pensii a Ministerului Apărării Naţionale, structurile asociative ale veteranilor de război şi ale cadrelor militare în rezervă şi în retragere legal constituite, administraţie financiară, instanţe militare şi civile, poliţie, gări, autogări, aeroporturi, porturi şi altele;
    e) centrele zonale de selecţie şi orientare, precum şi aspecte referitoare la promovarea profesiei militare;
    f) adrese şi puncte de contact ale centrelor de refacere a capacităţii de muncă, cabanelor şi căminelor militare de garnizoană.


    ART. 22
    Activitatea punctului de informare-documentare este desfăşurată de persoana desemnată de şeful cercului militar.

    ART. 23
    În incinta cercurilor militare, într-un spaţiu amenajat, se pot expune diferite materiale documentare/ informative/de promovare destinate membrilor cotizanţi sau susţinătorilor Clubului Sportiv al Armatei "Steaua".

    CAP. IV
    Baza materială, constituirea si utilizarea veniturilor proprii
    ART. 24
    (1) Patrimoniul aflat în folosinţa cercului militar este alcătuit din drepturile şi obligaţiile asupra unor bunuri aflate în proprietatea publică şi administrarea Ministerului Apărării Naţionale sau în proprietatea ministerului ori dobândite/preluate în condiţiile legii, aflate în gestiunea cercurilor militare.
    (2) Patrimoniul aflat în folosinţa cercurilor militare poate fi îmbogăţit şi completat prin achiziţii, donaţii şi preluarea în regim de comodat ori prin transfer, în condiţiile legislaţiei naţionale, de la alte instituţii publice/persoane juridice de drept public şi/sau privat sau de la persoane fizice din ţară ori din străinătate.

    ART. 25
    (1) Baza materială a cercurilor militare cuprinde la înfiinţare, de regulă, clădiri, instalaţii şi terenuri aferente, utilaje şi inventar gospodăresc, mobilier, material de ambientare a spaţiilor, aparatură audiovizuală, materiale de cultură, materiale şi aparatură specifice desfăşurării activităţilor, cursurilor, cercurilor, cenaclurilor şi altele.
    (2) Localurile cercurilor militare pot dispune de: sală de spectacole, săli de dans, de protocol sau multifuncţionale, garderobe, spaţii pentru activitatea cursurilor, cercurilor, cenaclurilor şi formaţiilor artistice, săli pentru videotecă, discotecă, lectură, jocuri individuale şi colective, bibliotecă, bufet, birouri pentru personal, magazii, încăperi pentru grupuri sanitare, spălătorii şi altele.

    ART. 26
    Cercurile militare pot avea în dotare şi alte materiale specifice de cultură, cum sunt: aparatură de proiecţie cinematografică şi video, diapozitive, aparatură de filmat, camere video, aparate de fotografiat şi de procesare, aparate de copiat şi multiplicat, materiale necesare cercurilor de creaţie, aparatură de calcul, instrumente muzicale, materiale pentru jocuri sportive, electronice, lucrări de artă plastică, staţie de amplificare, orgă de lumini, recuzită, cărţi, reviste, materiale fotodocumentare şi de publicitate, accesorii, piese de schimb şi materiale consumabile.

    ART. 27
    Sursele de venit ale activităţilor finanţate integral din venituri proprii efectuate de cercurile militare sunt:
    a) încasări din tichete de acces la manifestările artistice şi culturale proprii - spectacole, proiecţii cinematografice sau video, concursuri;
    b) prestări de servicii constând în asigurarea utilizării spaţiilor pe termen limitat, conform legislaţiei în vigoare;
    c) închirieri de spaţii sau alte bunuri, conform legislaţiei în vigoare;
    d) încasări rezultate în urma manifestărilor cultural-artistice şi ştiinţifice organizate în colaborare cu alte instituţii;
    e) încasări din activităţile de organizare a cursurilor;
    f) donaţii şi sponsorizări, în condiţiile prevederilor legale în vigoare;
    g) dobânzile încasate, în condiţiile prevederilor legale în vigoare, la disponibilităţile băneşti şi la depozitele constituite din veniturile proprii rezultate din realizarea activităţilor;
    h) alte încasări, în condiţiile prevederilor legale în vigoare.


    ART. 28
    (1) Veniturile prevăzute la art. 27 se utilizează pentru finanţarea integrală a cheltuielilor curente şi de capital determinate de realizarea activităţii finanţate integral din venituri proprii, cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind finanţele publice.
    (2) Fondurile prevăzute la alin. (1) se utilizează, cu prioritate, pentru:
    a) achitarea costurilor consumurilor de utilităţi ale cercului militar, numai pentru activităţile din care se obţin venituri proprii;
    b) completarea sau dezvoltarea bazei tehnico-materiale a cercului militar şi pentru diversificarea prestărilor de servicii culturale;
    c) acoperirea cheltuielilor de investiţii, reparaţii curente, întreţinere, dotare cu mobilier şi obiecte de inventar de resortul cazarmării;
    d) acoperirea cheltuielilor necesare tipăririi de afişe, programe, difuzării de anunţuri şi alte forme de promovare, confecţionării decorurilor, obiectelor şi materialelor de recuzită sau machiaj, închirierii de săli aparţinând altor instituţii publice sau particulare şi plăţii indemnizaţiilor colaboratorilor, potrivit tarifelor stabilite prin reglementările în vigoare;
    e) plata cheltuielilor de transport, cazării, indemnizaţiei de delegare şi masă, pentru membrii formaţiilor artistice proprii, colaboratori şi pentru instructorii participanţi la manifestările organizate în alte localităţi;
    f) plata cheltuielilor pentru transportul, masa şi cazarea specialiştilor/profesioniştilor invitaţi pentru jurizare sau pentru pregătirea formaţiilor artistice;
    g) cheltuieli pentru închirierea de filme documentare sau artistice, amenajarea discotecilor, videodiscotecilor, sălilor de dans şi altele, plata orchestrelor din afara armatei folosite la diferite activităţi, realizarea de expoziţii, confecţionarea de ilustrate şi cumpărarea de bunuri în vederea prelucrării şi valorificării lor la tombole şi bufete, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
    h) acoperirea cheltuielilor instituţiei pentru manifestările culturale gratuite ce se adresează cadrelor militare, personalului civil, elevilor, studenţilor militari, soldaţilor şi gradaţilor profesionişti;
    i) plata, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, a colaboratorilor cercurilor militare, precum şi a diverselor prestări de servicii, angajate potrivit prevederilor actelor normative, în folosul cercurilor militare de persoane juridice sau fizice;
    j) organizarea unor manifestări cultural-artistice în unităţile militare din garnizoană;
    k) acordarea de premii formaţiilor artistice şi interpreţilor individuali participanţi la festivaluri şi concursuri la nivelul armatei, organizate de cercul militar;
    l) acoperirea cheltuielilor pentru participarea la manifestări şi concursuri organizate pe plan naţional, acordarea de premii în bani sau obiecte pentru formaţiile artistice ale cercului militar şi instructorilor acestora, alţii decât personalul instituţiei;
    m) cheltuieli pentru asigurarea protocolului pentru membrii formaţiilor artistice proprii, pe timpul spectacolelor şi pentru primirea unor personalităţi culturale şi ştiinţifice, numai pentru activităţile din care se obţin venituri proprii.


    ART. 29
    (1) Plata colaboratorilor pentru realizarea activităţilor în condiţiile art. 8 alin. (2) se face numai pe perioada organizării şi desfăşurării activităţii, cu respectarea legislaţiei în vigoare, dacă sunt asigurate fonduri aprobate cu această destinaţie.
    (2) Plata colaboratorilor din Ministerul Apărării Naţionale se face numai pentru activităţile executate în afara atribuţiilor de serviciu şi a orelor de program, cu respectarea regulilor de la alin. (1).
    (3) În cazul activităţilor comune, finanţate atât din fonduri de la bugetul de stat, cât şi din venituri proprii, ordonatorul de credite stabileşte, potrivit dispoziţiilor legale, sumele care vor fi suportate din bugetul activităţilor finanţate integral din venituri proprii.

    ART. 30
    (1) Spaţiile cercurilor militare, altele decât cele de cazare, pot fi folosite de către personalul beneficiar, pe termen limitat, pentru organizarea şi desfăşurarea unor activităţi proprii, cu achitarea integrală a tarifului aprobat.
    (2) Tarifele pentru prestarea de servicii pentru persoanele fizice sau juridice din afara Ministerului Apărării Naţionale se stabilesc prin negociere, de către o comisie numită prin ordin de zi pe unitate, pornindu-se de la tariful aprobat, majorat cu 100%, care reprezintă limita minimă de negociere, la care se adaugă TVA, după caz.
    (3) Dacă beneficiarul solicită punerea la dispoziţie şi a altor active fixe sau obiecte de inventar, altele decât cele incluse în inventarul încăperii, se vor percepe tarife separate pentru acestea, în calculul cheltuielilor indirecte incluzându-se şi amortizarea, calculată la valoarea actualizată.
    (4) Perioada de utilizare a spaţiilor cercurilor militare, altele decât cele de cazare, ca domeniu distinct în care cercurile militare pot angaja şi executa prestări de servicii, pe bază de contract de prestări de servicii, este de până la 72 de ore, cu excepţia expoziţiilor, pentru care aceasta se poate prelungi până la 30 de zile.

    ART. 31
    (1) Pentru utilizarea spaţiilor, numai când solicitările sunt simultane şi nu sunt contracte de prestări de servicii anterior încheiate şi achitate, au prioritate structurile Ministerului Apărării Naţionale şi personalul acestuia.
    (2) Contractele de prestări de servicii se încheie de comandanţii/şefii structurilor/unităţilor militare la care sunt arondate cercurile militare, dacă aceştia sunt şi ordonatori de credite.
    (3) Contractele de prestări de servicii se supun, înainte de semnare, vizei de legalitate a consilierilor juridici cărora le sunt arondate cercurile militare şi controlului financiar preventiv propriu, în condiţiile prevederilor legale în vigoare.
    (4) Activităţile organizate în comun, de către structuri ale Ministerului Apărării Naţionale, în calitate de colaborator sau coorganizator, împreună cu alte instituţii, organizaţii, asociaţii, persoane fizice sau juridice nu sunt considerate prestări de servicii şi se efectuează numai în condiţiile identificării fondurilor necesare.
    (5) Tarifele pentru folosirea spaţiilor, altele decât cele de cazare, se actualizează şi se aprobă anual, în condiţiile prevederilor legale în vigoare, de către ordonatorii de credite în al căror stat de organizare se află cercurile militare, în conformitate cu o metodologie proprie şi în baza propunerilor formulate de către administratorii de cazărmi.

    CAP. V
    Ordinea interioară în cercurile militare
    ART. 32
    (1) Şefii cercurilor militare întocmesc programele de funcţionare ale instituţiilor, care sunt afişate la loc vizibil şi accesibil publicului.
    (2) Programul se stabileşte şi pentru structurile asociative ale veteranilor de război şi ale cadrelor militare în rezervă şi în retragere, legal constituite, recunoscute potrivit legii ca fiind de utilitate publică, care au spaţii în clădirile cercurilor militare, potrivit prevederilor art. 11 alin. (2).

    ART. 33
    (1) În timpul activităţilor de amploare, precum spectacole, festivaluri, ceremonii şi evenimente familiale, şeful cercului militar, cu sprijinul comandanţilor/şefilor structurilor/unităţilor militare la care sunt arondate cercurile militare, dispune măsurile necesare pentru limitarea accesului în celelalte spaţii ale instituţiilor.
    (2) Comandanţii/şefii structurilor/unităţilor militare la care sunt arondate cercurile militare dispun măsuri pentru întreţinerea, paza şi securitatea acestora.

    ART. 34
    Pentru pregătirea şi organizarea activităţilor planificate, care necesită deplasarea personalului în afara incintei cercurilor militare şi relaţionarea cu instituţii, organizaţii, societăţi comerciale, persoane fizice, programul de lucru al personalului respectiv se aprobă de şefii cercurilor militare.

    ART. 35
    (1) Accesul în cercurile militare se face astfel:
    a) personalul din Ministerul Apărării Naţionale - pe bază de legitimaţie militară sau permis de acces în unitatea militară unde lucrează; cadrele militare în rezervă sau retragere din Ministerul Apărării Naţionale - pe bază de legitimaţie care atestă această calitate;
    b) personalul beneficiar, altul decât cel prevăzut la lit. a) - pe baza permisului de intrare emis de şeful cercului militar sau a tabelului nominal aprobat de comandantul garnizoanei.

    (2) La cursurile cu plată organizate de cercurile militare, accesul participanţilor se face numai pe bază de permis-tip eliberat în acest scop sau de tabel nominal aprobat de comandantul garnizoanei.
    (3) Pe timpul activităţilor deschise publicului din garnizoană, proprii cercurilor militare, organizate în colaborare cu diverse unităţi, instituţii, organizaţii, societăţi comerciale şi alţi parteneri, sau pe timpul activităţilor pentru care există contract de prestări de servicii, se vor lua măsuri de limitare/interzicere a accesului în celelalte spaţii ale cercului militar.
    (4) La activităţile organizate în sălile cercurilor militare de către structurile Ministerului Apărării Naţionale sau de persoane juridice şi fizice din afara Ministerului Apărării Naţionale, controlul accesului participanţilor se face prin grija organizatorilor.

    ART. 36
    Avizele de funcţionare a cercurilor militare, prevăzute de legislaţia în vigoare, se obţin de către unităţile militare cărora li se subordonează.

    ART. 37
    Structurile asociative ale veteranilor de război şi ale cadrelor militare în rezervă şi în retragere, legal constituite, recunoscute potrivit legii ca fiind de utilitate publică, care îşi desfăşoară activitatea în clădirile cercurilor militare, poartă răspunderea pentru integritatea, starea tehnică, de întreţinere şi curăţenie a spaţiilor, instalaţiilor şi dotărilor funcţionale pe care le are în folosinţă, precum şi pentru protejarea bunurilor materiale şi a valorilor pe care le deţin cu orice titlu.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale
    ART. 38
    (1) Cercurile militare participă, alături de celelalte instituţii ale administraţiei publice centrale şi de autorităţile publice locale abilitate, la organizarea evenimentelor din garnizoanele de reşedinţă.
    (2) Şefii cercurilor militare colaborează cu structurile desemnate de comandanţii garnizoanelor pentru întocmirea Planului cu principalele activităţi ce se desfăşoară în garnizoană şi a Planului întrebuinţării de unităţile militare din garnizoană a bunurilor de interes comun.
    (3) Evaluarea activităţii cercurilor militare se efectuează prin controale, inspecţii, vizite de documentare şi asistenţă de stat major, de către structurile responsabile, conform actelor normative specifice în vigoare privind executarea controlului, evaluării operaţionale şi autoevaluării structurilor militare.

    ART. 39
    Anual, în perioada 15-30 ianuarie, se analizează activitatea şi starea patrimoniului aflat în folosinţa cercurilor militare. Materialul de analiză se întocmeşte şi se înaintează, pentru valorificare, la statul major al categoriei de forţe sau structurii/direcţiei centrale căreia i se subordonează şi, în sinteză, la structura de specialitate, până la data de 15 februarie, pentru anul precedent.

    ART. 40
    În termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, şefii cercurilor militare elaborează reguli/regulament de ordine interioară, care se propun spre aprobare comandantului garnizoanei/unităţii la care sunt arondate şi le afişează la loc vizibil.

    ART. 41
    Anexele nr. 1, 2a, 2b, 3, 4a şi 4b fac parte integrantă din prezentele instrucţiuni.

    ANEXA 1

    la instrucţiuni
    Modelele ştampilei şi inscripţiei pentru cercurile militare
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2a

    la instrucţiuni
    - Model -
        ROMÂNIA
        MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE NECLASIFICAT
        Cercul militar ............... Exemplar unic
        Nr. ....... din ..............
                                                        Aprob.
                                     Comandantul/Şeful unităţii militare ..........
                                              (Comandantul garnizoanei)
                  Planul de activităţi în anul .............................

┌────┬──────────────────┬────────────────┬────────┬────┐
│Nr. │ │Activitatea │Costuri │ │
│crt.│Data │planificată │estimate│Obs.│
│ │ │ │(RON) │ │
├────┼──────────────────┼────────────────┼────────┼────┤
│ │ │Aniversări, │ │ │
│ │ │comemorări, │ │ │
│1. │Lunar │evenimente de │ │ │
│ │ │interes │ │ │
│ │ │naţional şi │ │ │
│ │ │local │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────────┼────────┼────┤
│ │ │Sărbătorirea │ │ │
│ │ │zilelor │ │ │
│ │ │categoriilor de │ │ │
│ │ │forţe/ │ │ │
│ │ │comandamentelor,│ │ │
│ │ │ale genurilor de│ │ │
│ │ │arme şi │ │ │
│2. │Ianuarie-decembrie│specialităţilor │ │ │
│ │ │militare şi a │ │ │
│ │ │zilelor │ │ │
│ │ │unităţilor │ │ │
│ │ │militare din │ │ │
│ │ │garnizoana unde │ │ │
│ │ │funcţionează │ │ │
│ │ │cercul militar │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────────┼────────┼────┤
│ │ │Pregătirea │ │ │
│ │ │următoarelor │ │ │
│ │ │formaţii │ │ │
│3. │Săptămânal (lunar)│artistice - │ │ │
│ │ │se vor enumera │ │ │
│ │ │formaţiile │ │ │
│ │ │respective │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────────┼────────┼────┤
│ │ │Spectacole şi │ │ │
│ │ │festivaluri │ │ │
│4. │Lunar/trimestrial │proprii sau la │ │ │
│ │după caz) │care │ │ │
│ │ │va participa │ │ │
│ │ │cercul militar │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────────┼────────┼────┤
│ │ │Spectacole │ │ │
│ │ │susţinute în │ │ │
│5. │După caz │colaborare cu │ │ │
│ │ │ţiile similare │ │ │
│ │ │din ţară sau │ │ │
│ │ │garnizoană │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────────┼────────┼────┤
│ │ │Organizarea şi │ │ │
│ │ │desfăşurarea │ │ │
│ │ │următoarelor │ │ │
│ │ │cercuri şi │ │ │
│6. │După caz │cursuri de │ │ │
│ │ │pregătire - se │ │ │
│ │ │vor │ │ │
│ │ │enumera conform │ │ │
│ │ │planificării │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────────┼────────┼────┤
│ │ │Organizarea şi │ │ │
│ │ │desfăşurarea de │ │ │
│7. │După caz │activităţi pe │ │ │
│ │ │cercuri sau │ │ │
│ │ │cluburi │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────────┼────────┼────┤
│ │ │Organizarea │ │ │
│ │ │următoarelor │ │ │
│ │ │expoziţii, pe │ │ │
│8. │Ianuarie-decembrie│domenii │ │ │
│ │ │activitate - se │ │ │
│ │ │vor enumera │ │ │
│ │ │conform │ │ │
│ │ │planificării │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────────┼────────┼────┤
│ │ │Organizarea unor│ │ │
│ │ │manifestări şi │ │ │
│ │ │festivităţi │ │ │
│ │ │prilejuite de: │ │ │
│9. │După caz │înaintarea în │ │ │
│ │ │grad, trecerea │ │ │
│ │ │în │ │ │
│ │ │rezervă, │ │ │
│ │ │primirea │ │ │
│ │ │promoţiilor etc.│ │ │
├────┼──────────────────┼────────────────┼────────┼────┤
│10. │Anual │Activitatea │ │ │
│ │ │bibliotecii │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────────┼────────┼────┤
│11. │Săptămânal/anual │Difuzare de │ │ │
│ │ │filme │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────────┼────────┼────┤
│12. │După caz │Activităţi de │ │ │
│ │ │turism │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────────┼────────┼────┤
│13. │După caz │Activităţi │ │ │
│ │ │sportive │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────────┼────────┼────┤
│ │ │Activităţi de │ │ │
│ │ │agrement, │ │ │
│ │ │divertisment, │ │ │
│14. │După caz │baluri, │ │ │
│ │ │mese câmpeneşti,│ │ │
│ │ │seri de dans, │ │ │
│ │ │reuniuni, │ │ │
│ │ │recepţii │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────────┼────────┼────┤
│15. │Anual │Activităţi │ │ │
│ │ │familiale │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────────┼────────┼────┤
│ │ │Întocmirea │ │ │
│ │ │proiectului │ │ │
│ │ │bugetului de │ │ │
│ │ │venituri şi │ │ │
│ │ │cheltuieli al │ │ │
│ │ │activităţilor │ │ │
│ │ │finanţate │ │ │
│ │ │integral │ │ │
│16. │1-15 februarie │din venituri │ │ │
│ │ │proprii, │ │ │
│ │ │potrivit actelor│ │ │
│ │ │normative │ │ │
│ │ │privind │ │ │
│ │ │planificarea, │ │ │
│ │ │programarea, │ │ │
│ │ │bugetarea şi │ │ │
│ │ │evaluarea │ │ │
│ │ │resurselor │ │ │
└────┴──────────────────┴────────────────┴────────┴────┘

                                Şeful Cercului militar
                             .............................

    ANEXA 2b

    la instrucţiuni


                                             - Model -
        ROMÂNIA
        MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE NECLASIFICAT
        Cercul militar ............... Exemplar unic
        Nr. ....... din ..............
                                                        Aprob.
                                     Comandantul/Şeful unităţii militare ..........
                                              (Comandantul garnizoanei)


               Programul activităţilor cercului militar pentru luna ...............
                       - o variantă -

┌────┬───────────┬────┬────────────┬───────────┬────┐
│Nr. │Activitatea│Data│Participanţi│Loc de │Obs.│
│crt.│planificată│/ora│ │desfăşurare│ │
├────┼───────────┼────┼────────────┼───────────┼────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │
├────┼───────────┼────┼────────────┼───────────┼────┤
└────┴───────────┴────┴────────────┴───────────┴────┘

                    Şeful Cercului militar ..........................
                                           (denumirea localităţii)
                       .......................................
                                      (gradul)
                       .......................................
                           (prenumele, numele şi semnătura)
    NOTĂ:
    Programele lunare vor fi afişate, la loc vizibil, în unităţi, mari unităţi, în alte instituţii militare şi la punctul de informare-documentare din cadrul cercului militar.


    ANEXA 3

    la instrucţiuni
    - Model -
    REGISTRUL
    cu principalele evenimente şi manifestări ale cercului militar
    Registrul se înfiinţează pentru consemnarea principalelor evenimente şi activităţi desfăşurate în cercul militar.
    Consemnarea se efectuează în ordinea cronologică a desfăşurării evenimentelor.
    Pentru fiecare an în parte, consemnările se fac pe pagină nouă. Textul referitor la fiecare activitate/eveniment va începe cu precizarea datei/perioadei de desfăşurare, denumirea activităţii/evenimentului, locul de desfăşurare, conţinutul acesteia, cu precizarea personalităţilor militare şi civile care au onorat manifestarea, participanţii, conferirea de premii/distincţii, după caz, întro formă îngrijită, clară, fără prescurtări sau ştersături.
    Activităţile şi evenimentele semnificative înscrise pot fi ilustrate, după caz şi dacă este posibil, cu fotografii, hărţi, schiţe etc. Documentele de imagistică se integrează în text, iar dacă sunt voluminoase se constituie într-un album anexă.
    La sfârşitul fiecărui an calendaristic, în ultimul text înscris pe anul încheiat se va menţiona: "Consemnările pe anul ....... au fost înscrise de către ....................."(funcţia, numele şi prenumele persoanei care a efectuat consemnări în registru).
    Şeful cercului militar certifică, prin semnătură, datele din registru.
    În principiu, acest registru va cuprinde:
    a) în primele file, după coperta interioară, după caz: o scurtă prezentare a instituţiei cu datele care se cunosc sub formă de scurt istoric atestate de către Serviciul istoric al armatei;
    b) în următoarele file şi la fiecare început de an: situaţia încăperilor, cu suprafaţă utilă funcţională, destinaţia acestora, cursurile ce se vor organiza, cluburi/cercuri, formaţii ce vor funcţiona în anul respectiv; spaţiile puse la dispoziţia unor ligi sau asociaţii, cu specificarea aprobării de punere la dispoziţie, şi anume: cine a aprobat şi baza legală;
    c) evenimente/activităţi: în ordine cronologică; la fiecare eveniment/activitate se vor consemna: data, denumirea activităţii, locul de desfăşurare, participanţi şi alte date considerate a fi prezentate;
    d) lucrări de întreţinere, reamenajări sau modernizarea spaţiilor, în situaţia în care au loc.

    Registrul se constituie potrivit reglementărilor actelor normative specifice ale Ministerului Apărării Naţionale.

    ANEXA 4a

    la instrucţiuni
    - Model -
    REGISTRUL
    pentru evidenţa cursurilor organizate în anul ..................

┌────┬─────────┬──────┬────────────┬─────────┬────────┬──────────┐
│ │ │ │Frecvenţa │Numărul │ │ │
│Nr. │Denumirea│Durata│(săptămânal,│membrilor│Lei/ │Observaţii│
│crt.│cursului │ │lunar, │înscrişi │persoană│ │
│ │ │ │anual) │ │ │ │
├────┼─────────┼──────┼────────────┼─────────┼────────┼──────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼──────┼────────────┼─────────┼────────┼──────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼──────┼────────────┼─────────┼────────┼──────────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴──────┴────────────┴─────────┴────────┴──────────┘

    NOTE:
    a) Evidenţa nominală a cursanţilor se regăseşte tot în acest registru.
    b) Registrul se păstrează conform reglementărilor actelor normative specifice ale Ministerului Apărării Naţionale.


    ANEXA 4b

    la instrucţiuni
    - Model -
    REGISTRUL
    pentru evidenţa cercurilor de creaţie, cluburilor şi
    cenaclurilor organizate în anul .............

┌────┬──────────┬──────┬────────────┬─────────┬────────┬──────────┐
│ │Denumirea │ │Frecvenţa │ │Lei/ │ │
│Nr. │cercului, │ │(săptămânal,│Numărul │persoană│ │
│crt.│clubului, │Durata│lunar, │membrilor│(dacă │Observaţii│
│ │cenaclului│ │anual) │înscrişi │este │ │
│ │ │ │ │ │cazul) │ │
├────┼──────────┼──────┼────────────┼─────────┼────────┼──────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────┼────────────┼─────────┼────────┼──────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────┼────────────┼─────────┼────────┼──────────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴──────┴────────────┴─────────┴────────┴──────────┘

    NOTE:
    a) Evidenţa nominală a participanţilor se regăseşte tot în acest registru.
    b) Registrul se păstrează conform reglementărilor actelor normative specifice ale Ministerului Apărării Naţionale.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016