Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   INSTRUCŢIUNE nr. 1 din 7 martie 2023  pentru obţinerea unor date şi informaţii privind verificarea beneficiarului real al destinatarului fondurilor din cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă, componenta 13 -  Reforme sociale, investiţia I1 - Crearea unei reţele de centre de zi  pentru copiii expuşi riscului de a fi separaţi de familie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 INSTRUCŢIUNE nr. 1 din 7 martie 2023 pentru obţinerea unor date şi informaţii privind verificarea beneficiarului real al destinatarului fondurilor din cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă, componenta 13 - Reforme sociale, investiţia I1 - Crearea unei reţele de centre de zi pentru copiii expuşi riscului de a fi separaţi de familie

EMITENT: Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 264 din 30 martie 2023
    Văzând Referatul Direcţiei generale implementarea programului naţional de redresare şi rezilienţă şi alte finanţări nr. 1.911 din 15.02.2023,
    în temeiul prevederilor:
    - art. 10 alin. (1), (3) şi (4) din Hotărârea Guvernului nr. 22/2022 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 57 alin. (1), (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Regulamentului (UE) 2020/2.094 al Consiliului din 14 decembrie 2020 de instituire a unui instrument de redresare al Uniunii Europene pentru a sprijini redresarea în urma crizei provocate de COVID-19 şi ale Regulamentului (UE) 2021/241 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinului ministrului investiţiilor şi proiectelor europene şi al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice nr. 2.129/1.410/2022 privind aprobarea Listelor de verificare a achiziţiilor publice aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României;
    – Acordului de finanţare nr. 26.592 din 8.03.2022 privind implementarea reformei şi investiţiei finanţate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă, încheiat între Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene şi Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Instrucţiunii nr. 6/2022*, revizuită la data de 2.02.2023, referitoare la obţinerea unor date şi informaţii privind verificarea ex ante a beneficiarului real al destinatarului fondurilor din cadrul PNRR, emisă de către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene - Direcţia generală management mecanism de redresare şi rezilienţă,
    * Instrucţiunea nr. 6/2022 nu a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.


    ministrul familiei, tineretului şi egalităţii de şanse emite prezenta instrucţiune.
    ART. 1
    Instituţiile publice cu care se încheie contracte de finanţare pentru implementarea de proiecte finanţate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă (PNRR), componenta 13 - Reforme sociale, investiţia I1 - Crearea unei reţele de centre de zi pentru copiii expuşi riscului de a fi separaţi de familie, care au calitatea de autorităţi contractante în cadrul acestora, trebuie să se asigure că destinatarii finali ai fondurilor/contractanţii au obligaţia de a obţine, înaintea semnării contractelor de achiziţie publică şi a contractelor comerciale, datele şi informaţiile privind beneficiarii reali ai fondurilor alocate prin PNRR, conform prevederilor legislaţiei europene şi naţionale incidente, respectiv Directiva (UE) 2015/849 a Parlamentului European şi a Consiliului din 20 mai 2015 privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanţării terorismului, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European şi de abrogare a Directivei 2005/60/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi a Directivei 2006/70/CE a Comisiei şi Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    Instituţiilor publice menţionate la art. 1, în calitate de solicitanţi ai finanţării prin PNRR, le revin următoarele obligaţii:
    a) să se asigure că destinatarii finali ai fondurilor/contractanţii sunt informaţi cu privire la obligaţia de a transmite datele şi informaţiile privind beneficiarii reali ai fondurilor alocate prin PNRR, conform prevederilor legislaţiei europene şi naţionale incidente menţionate la art. 1 din prezenta instrucţiune;
    b) să se asigure că documentul corespunzător privind beneficiarul real este transmis de către contractanţi la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), conform cadrului legal incident, înainte de semnarea contractelor de achiziţie publică. În cazul în care ofertantul declarat câştigător are în structura acţionariatului entităţi juridice străine, declaraţia privind beneficiarii reali trebuie să conţină datele acelor persoane fizice, cel puţin numele, prenumele şi data naşterii, în conformitate cu prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) să solicite contractanţilor, cu titlu obligatoriu, înaintea semnării contractelor de achiziţii publice, şi o declaraţie pe propria răspundere, conform prevederilor art. 326 din Codul penal privind falsul în declaraţii, ce va conţine datele despre beneficiarii reali, cel puţin numele, prenumele şi data naşterii. Această declaraţie va fi transmisă Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse inclusiv prin intermediul platformelor informatice dezvoltate pentru controlul şi managementul fondurilor alocate în PNRR;
    d) să prevadă, în cadrul contractelor de achiziţie publică ce vor fi încheiate de aceştia, în calitate de autorităţi contractante, clauze specifice prin care se instituie obligaţia contractanţilor de actualizare a datelor şi informaţiilor privind beneficiarul real, în mod regulat, de fiecare dată când are loc o modificare a acestora, până la încetarea relaţiilor contractuale, sub rezerva aplicării sancţiunilor legale. Destinatarii finali ai fondurilor/ contractanţii au obligaţia actualizării informaţiilor cu privire la beneficiarii reali ai fondurilor alocate din PNRR de fiecare dată când are loc o modificare a acestora, sub rezerva aplicării sancţiunilor contravenţionale şi a dizolvării societăţii, în conformitate cu prevederile art. 56 şi 57 din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare. Orice modificare a informaţiilor privind beneficiarul real intervenită după semnarea contractului de achiziţie publică va fi adusă la cunoştinţă atât Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, cât şi ONRC, pe durata angajamentelor legale încheiate în cadrul PNRR.


    ART. 3
    Toate obligaţiile referitoare la beneficiarul real al fondurilor vor fi aplicate inclusiv în ceea ce priveşte subcontractanţii.

    ART. 4
    Instituţiile publice menţionate la art. 1 îşi asumă, prin comunicarea datelor şi informaţiilor privind beneficiarul real, corectitudinea şi realitatea informaţiilor transmise către Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse.

    ART. 5
    Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse poate solicita instituţiilor publice menţionate la art. 1 obţinerea şi prezentarea datelor privind beneficiarul real de la ofertantul declarat câştigător în cadrul procedurii de achiziţie publică.

    ART. 6
    Prezenta instrucţiune se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul familiei, tineretului şi egalităţii de şanse,
                    Gabriela Firea

    Bucureşti, 7 martie 2023.
    Nr. 1.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016