Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
INSTRUCŢIUNE nr. 1 din 16 decembrie 2021 privind modul de transmitere a raportărilor şi a altor documente în format electronic către Autoritatea de Supraveghere Financiară
EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1235 din 28 decembrie 2021
În baza prevederilor art. 1 alin. (2), art. 2, art. 3 alin. (1) şi ale art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
luând în considerare prevederile:
- Legii nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legii nr. 236/2018 privind distribuţia de asigurări, cu completările ulterioare;
– Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legii nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legii nr. 1/2020 privind pensiile ocupaţionale, cu completările ulterioare;
– Legii nr. 243/2019 privind reglementarea fondurilor de investiţii alternative şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative;
– Legii nr. 126/2018 privind pieţele de instrumente financiare, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legii nr. 74/2015 privind administratorii de fonduri de investiţii alternative, cu modificările şi completările ulterioare;
– Legii nr. 24/2017 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă, republicată;
– Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 32/2012 privind organismele de plasament colectiv în valori mobiliare şi societăţile de administrare a investiţiilor, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 297/2004 privind piaţa de capital, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 10/2015, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere prevederile art. 5 şi 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 38/2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice,
în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din cadrul şedinţei din data de 15 decembrie 2021,
Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezenta instrucţiune.
ART. 1
Prezenta instrucţiune reglementează modul de transmitere a corespondenţei, raportărilor, inclusiv a situaţiilor lunare/trimestriale, a informaţiilor şi a altor documente în format electronic către Autoritatea de Supraveghere Financiară, denumită în continuare A.S.F., de către entităţile autorizate/ avizate/înregistrate, reglementate şi/sau supravegheate de către A.S.F., de către alte persoane fizice sau juridice care figurează în registrele A.S.F. ori de către persoanele care solicită A.S.F. pentru prima dată emiterea unui act individual.
ART. 2
Termenii, abrevierile şi expresiile utilizate în prezenta instrucţiune au semnificaţiile prevăzute în legislaţia specifică entităţilor autorizate/avizate/înregistrate, reglementate şi/sau supravegheate de către A.S.F.
ART. 3
(1) Entităţile şi persoanele fizice sau juridice prevăzute la art. 1 care transmit în format electronic către A.S.F. corespondenţa, raportările, situaţiile lunare/trimestriale, informaţiile şi alte documente prevăzute de legislaţia aplicabilă utilizează în acest sens:
a) pentru expeditor, adresa de e-mail a entităţii sau adresa de e-mail a reprezentantului legal al entităţii, respectiv adresa de e-mail a persoanei fizice în cazul în care aceasta se adresează A.S.F. în nume personal;
b) pentru destinatar, adresa de e-mail a A.S.F. - eregistratura@asfromania.ro, cu respectarea modului de transmitere a documentelor prevăzut în ghidul publicat pe siteul A.S.F. care are un caracter orientativ şi poate fi actualizat de către A.S.F. în funcţie de bunele practici în domeniu;
c) în cazul raportărilor prevăzute de legislaţia aplicabilă în domeniul asigurărilor, aplicaţiile ASF-EWS sau e-Hub, după caz;
d) în cazul raportărilor prevăzute de legislaţia pieţei de capital se utilizează aplicaţiile prevăzute de legislaţia în vigoare, aplicabilă fiecărui tip de raportări;
e) în cazul raportărilor prevăzute de reglementările specifice sistemului de pensii private se utilizează sistemul informatic de raportare (SIR);
f) în cazul situaţiilor lunare/trimestriale transmise conform art. 35 din Regulamentul A.S.F. nr. 16/2014 privind veniturile Autorităţii de Supraveghere Financiară, republicat, cu modificările şi completările ulterioare, se utilizează adresa de email a A.S.F. raportari_taxe@asfromania.ro;
g) cererile aferente proceselor de autorizare/avizare însoţite de documentele necesare pot fi transmise utilizând portalul de autorizări, disponibil la adresa https://autorizari.asfromania.ro/.
(2) Înscrisurile entităţilor şi ale persoanelor fizice şi juridice prevăzute la art. (1) adresate A.S.F. conform prezentei instrucţiuni sunt semnate olograf, fotocopiate/scanate în format PDF sau sunt semnate cu semnătură electronică calificată de către persoana în drept, iar în cazul documentaţiei transmise potrivit prevederilor alin. (1), aceasta va fi însoţită de adresa de însoţire şi de opisul documentaţiei; adresa de însoţire este transmisă cu număr de înregistrare.
(3) Documentaţia transmisă A.S.F. conform alin. (1) şi (2) este păstrată la sediul entităţii, fiind disponibilă pentru verificare la solicitarea A.S.F. ori de câte ori este necesar.
ART. 4
(1) Entităţile şi persoanele fizice sau juridice prevăzute la art. 1 transmit corespondenţa, raportările, situaţiile lunare/trimestriale, informaţiile şi alte documente conform prevederilor art. 3, inclusiv în cazul în care alte reglementări prevăd transmiterea acestora pe suport hârtie; entităţile respectă termenele de transmitere la A.S.F. a raportărilor şi a altor documente stabilite de legislaţia aplicabilă.
(2) La solicitarea A.S.F. sau în cazul în care legislaţia aplicabilă entităţilor şi persoanelor fizice sau juridice prevăzute la art. 1 prevede transmiterea unor documente în original, acestea se transmit şi în original.
ART. 5
Prezenta instrucţiune se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.
ART. 6
La data intrării în vigoare a prezentei instrucţiuni, Instrucţiunea Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 3/2020 privind modul de transmitere a raportărilor şi a altor documente în format electronic către Autoritatea de Supraveghere Financiară, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 388 din 14 mai 2020, cu modificările ulterioare, se abrogă.
p. Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
Elena Doina Dascălu
Bucureşti, 16 decembrie 2021.
Nr. 1.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: