Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
INSTRCUŢIUNI din 28 iunie 2024 privind inspecţia navelor maritime şi de navigaţie interioară în vederea emiterii certificatului de hot work
────────── Conţinute de ORDINUL nr. 1.750 din 28 iunie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 653 din 9 iulie 2024. ────────── ART. 1 (1) Inspecţia navelor în vederea emiterii certificatului de hot work se efectuează în prezenţa reprezentanţilor navei, comandantul/conducătorul navei având obligaţia să asigure condiţiile pentru buna desfăşurare a inspecţiei. (2) Certificatul de hot work se emite numai pentru spaţiile închise şi adiacente acestora de la bordul navelor în care au fost transportate/depozitate produse petroliere, produse chimice lichide sau gaze lichefiate şi unde urmează să se execute lucrări cu flacără deschisă. Zona care se inspectează şi pentru care se emite certificatul de hot work trebuie să fie cât mai exact localizată şi înscrisă ca atare în certificatul de hot work. Localizarea se face prin înscrierea denumirii compartimentului în conformitate cu documentaţia tehnică şi planurile navei. (3) Personalul de specialitate măsoară atmosfera spaţiului închis inspectat şi atmosfera din spaţiile adiacente, verifică starea de curăţenie astfel încât să nu existe materiale combustibile sau reziduuri care în timp pot deveni combustibile ori care pot emana gaze toxice sau inflamabile, verifică dacă în proximitate există materiale şi substanţe inflamabile. Personalul de specialitate verifică măsurile de siguranţă înainte de începerea lucrărilor de reparaţii. (4) Valorile măsurate pentru fiecare zonă inspectată sunt înscrise într-un raport de măsurători. (5) Dacă toate condiţiile sunt îndeplinite, personalul de specialitate emite certificatul de hot work, care are o valabilitate de 12 ore. (6) După emiterea certificatului de hot work, comandantul/conducătorul navei este obligat să păstreze aceleaşi condiţii de siguranţă în zona inspectată şi pentru care s-a emis certificatul, pe toată perioada derulării lucrărilor de reparaţii. (7) Dacă nu sunt îndeplinite condiţiile pentru emiterea certificatului de hot work, personalul de specialitate emite un certificat de non hot work, iar folosirea flăcării deschise este interzisă, fiind informată şi căpitănia portului în a cărei jurisdicţie se află nava. (8) Certificatele de hot work sau, după caz, de non hot work, însoţite de rapoartele de măsurători, sunt semnate şi ştampilate atât de personalul de specialitate, cât şi de comandantul/ conducătorul navei şi se păstrează în original la bordul navei pentru o perioadă de minimum 30 de zile după terminarea lucrărilor de reparaţii.
ART. 2 (1) Procedura privind efectuarea inspecţiei prevăzute în prezenta anexă în vederea emiterii certificatului de hot work, a raportului de măsurători şi a certificatului de non hot work, precum şi forma şi conţinutul acestor documente se stabilesc prin decizie a directorului general al Autorităţii Navale Române. (2) Criteriile minime de calificare pentru personalul de specialitate care efectuează inspecţia prevăzută în prezenta anexă se aprobă prin decizie a directorului general al Autorităţii Navale Române.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email