Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARIREA Nr. 784 din 16 iulie 1990 privind impozitul pe circulatia marfurilor la produsele desfacute de societatile comerciale, precum si de persoanele fizice sau juridice autorizate, altele decit unitatile de stat
EMITENT: Guvernul Romaniei PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 101 din 24 august 1990
Guvernul României hotãrãşte:
ART. 1
Societãţile comerciale organizate potrivit Decretului-lege nr. 96/1990, care îşi vînd produsele pe piata interna, la preţuri de desfacere cu amãnuntul, în lei sau în valuta, datoreazã bugetului de stat impozit pe circulaţia mãrfurilor calculat cu cotele prevãzute în anexa nr. 1.
În cazul în care societãţile comerciale respective vînd produse din import la preţuri de desfacere cu amãnuntul, în lei sau în valuta, datoreazã bugetului de stat impozit pe circulaţia mãrfurilor calculat cu cotele prevãzute în anexa nr. 2.
Cotele de impozit pe circulaţia mãrfurilor din anexa nr. 2 se aplica şi pentru produsele din import care se vînd la preţuri de desfacere cu amãnuntul, în lei sau în valuta, de cãtre unitãţile organizate pe baza liberei iniţiative potrivit Decretului-lege nr. 54/1990, precum şi de orice persoane fizice sau juridice autorizate, altele decît unitãţile de stat.
ART. 2
Pentru alte produse necuprinse în anexele nr. 1 şi 2 la prezenta hotãrîre, cotele de impozit pe circulaţia mãrfurilor se stabilesc de Ministerul Finanţelor, ţinînd seama de preţurile de desfacere pe piata interna, preţurile externe, tariful vamal, cursul de schimb în vigoare, precum şi de alte criterii.
ART. 3
Se autoriza Ministerul Finanţelor ca, în cazuri temeinic justificate, sa modifice cotele de impozit pe circulaţia mãrfurilor la produsele ce fac obiectul prezentei hotãrîri, în funcţie de schimbãrile intervenite în evoluţia preţurilor pe piata interna şi externa şi de alţi factori.
ART. 4
Prevederile prezentei hotãrîri se aplica începînd cu data de 17 iulie 1990.
PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN
ANEXA 1
LISTA
impozitului pe circulaţia mãrfurilor la produsele provenite din producţia interna şi comercializate în ţara
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Cota de
crt. Denumirea produsului impozit
%
-------------------------------------------------------------------------------
1. Detergenti 10
2. Lacuri şi vopsele 10
3. Anvelope 30
4. Sapun de rufe 20
5. Produse cosmetice şi de parfumerie 25
6. Medicamente 15
7. Piese de schimb auto 40
8. Piese de schimb din industria electrotehnica 40
9. Tesaturi din bumbac şi tip bumbac 35
10. Tesaturi din lina şi tip lina 20
11. Tesaturi de mãtase şi tip mãtase 10
12. Covoare 5
13. Tricotaje 5
14. Confecţii din piele şi inlocuitori din piele 15
15. Galanterie, pasmanterie, mercerie 5
16. Marochinarie 10
17. Incaltaminte fete piele naturala 10
18. Incaltaminte fete inlocuitori 15
19. Incaltaminte din cauciuc 30
20. Carne 10
21. Preparate din carne 20
22. Produse zaharoase şi de patiserie 30
23. Ulei comestibil 20
24. Lapte de consum 10
25. Produse lactate proaspete 15
26. Vin pentru consum 30
27. Tuica şi rachiuri naturale 30
-------------------------------------------------------------------------------
NOTA:
- Cotele de impozit pe circulaţia mãrfurilor se aplica la preţurile de vînzare.
Pentru produsele vîndute pe valuta, impozitul se va calcula şi vãrsa în valuta.
- Impozitul pe circulaţia mãrfurilor se datoreazã din ziua încasãrii contravalorii produsului şi se vãrsa la bugetul statului în termen de 5 zile de la încasare.
Zilele nelucrãtoare nu se iau în considerare la stabilirea termenului de plata.
Pentru neplata la termen a impozitului se calculeazã majorãri de intirziere de 1% asupra sumelor datorate pentru fiecare zi de intirziere.
- Plãtitorii impozitului pe circulaţia mãrfurilor au obligaţia de a conduce corect şi la zi evidenta contabila din care sa rezulte volumul impozitului datorat şi vãrsat la buget.
Obligaţia calculãrii şi plãţii în termen a impozitului pe circulaţia mãrfurilor revine plãtitorilor, iar controlul se exercita de organele financiar-bancare de specialitate.
ANEXA 2
LISTA
impozitului pe circulaţia mãrfurilor la produsele din import şi comercializate în ţara
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Cota de
crt. Denumirea produsului impozit %
-------------------------------------------------------------------------------
1. Icre de consum (Manciuria) 20
2. Brinzeturi şi lapte concentrat (praf) neimp.
3. Masline şi ulei de masline 10
4. Banane, curmale 25
5. Citrice (portocale, lamii, grappe-fruite, mandarine),
smochine 10
6. Stafide 15
7. Cafea şi cafea solubila 30
8. Inlocuitori de cafea conţinînd cafea, cacao pudra 10
9. Ceai şi vanilie 20
10. Piper şi cuisoare 10
11. Alune, arahide, susan, nucsoara 10
12. Preparate şi conserve de peste, scoici şi creveti 10
13. Sucuri de fructe nefermentate fãrã adaos de alcool
(suc de ananas - sucuri citrice 20
14. Bere 30
15. Vin îmbuteliat, sampanie, vermut 10
16. Alte bãuturi spirtoase : rachiuri de struguri, coniac,
rom, lichior, aperitive, gin whisky 25
17. Tigarete 50
18. Medicamente neimp.
19. Produse de parfumerie sau toaleta şi cosmetice 50
20. Banda de casetofon 50
21. Posete, serviete, mape, valize 10
22. Posete din mãtase naturala cu margele şi paiete 40
23. Haine din piele, manusi, curele 20
24. Blanuri artificiale 10
25. Cãrţi, broşuri şi tiparituri similare, inclusiv foi
volante, ziare şi publicaţii periodice, albume pentru
desenat sau de colorat, brosate, cartonate sau legate 10
26. Tesaturi din mãtase naturala şi din mãtase naturala
în amestec 10
27. Tesaturi din fibre textile sintetice şi artificiale 10
28. Tesaturi de lina sau din paruri de lina pentru
costume sau rochii 20
29. Ata de cusut, de tricotat şi brodat 20
30. Batist, poplin, semipoplin, damasc, sifon, satin, zefir
din bumbac 100% 20
31. Prosoape plusate 10
32. Doc, diftina, finet, barchet, pinza albita, tapiterie,
olandina, decorative, insertie, blue jeans 20
33. Covoare lina 5
34. Cuverturi, fete de masa, carpete 20
35. Catifea, pluscord, stofa mobila din bumbac 100% şi
bumbac în amestec 20
36. Perdele poliester 20
37. Ciorapi, sosete, dresuri din bumbac 20
38. Articole de îmbrãcãminte din fire artificiale sintetice
sau alte materii prime 10
39. Ciorapi, sosete, dresuri, din fire supraelastice 40
40. Îmbrãcãminte pentru bãrbaţi şi bãieţi 20
41. Îmbrãcãminte pentru femei, fete şi copii 20
42. Lenjerie de corp pentru bãrbaţi, bãieţi, femei, fete şi
copii 20
43. Basmale, fulare, baticuri 25
44. Sutiene, costume de baie, corsete, bretele, elastic,
jartiere, portjartiere, centuri elastice 30
45. Paturi din lina şi paturi din alte materii prime 20
46. Incaltaminte fete piele sau alte materii prime 20
47. Palarii din fetru şi palarii din impletituri 20
48. Pietre preţioase 30
49. Bijuterii de fantezie 10
50. Lame de ras 50
51. Maşini de ras electrice şi manuale 15
52. Piese de schimb pentru radio, televizor şi magnetofon,
piese de schimb auto şi moto 20
53. Ceasornice şi piese de schimb pentru ceasornice 20
54. Articole sportive şi de pescuit 20
55. Stilouri şi penite 20
56. Timbre poştale şi similare 10
-------------------------------------------------------------------------------
NOTA:
- Cotele de impozit pe circulaţia mãrfurilor se aplica la valoarea în vama.
Pentru produsele vîndute la intern pe valuta, impozitul se va calcula şi vãrsa în valuta.
- Impozitul pe circulaţia mãrfurilor se datoreazã din ziua încasãrii contravalorii produsului şi se vãrsa la bugetul statului în termen de 5 zile de la încasare. Zilele nelucrãtoare nu se iau în considerare la stabilirea termenului de plata.
Pentru neplata la termen a impozitului se calculeazã majorãri de intirziere de 1% asupra sumelor datorate pentru fiecare zi de intirziere.
- Plãtitorii impozitului pe circulaţia mãrfurilor au obligaţia de a conduce corect şi la zi evidenta contabila din care sa rezulte volumul impozitului datorat şi vãrsat la buget.
Obligaţia calculãrii şi plãţii în termen a impozitului pe circulaţia mãrfurilor revine plãtitorilor, iar controlul se exercita de organele financiar-bancare de specialitate.
-------------------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: