Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIREA nr. 500 din 26 iulie 1991  privind strategia dezvoltarii comunicatiilor in Romania in perioada 1991-2005    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIREA nr. 500 din 26 iulie 1991 privind strategia dezvoltarii comunicatiilor in Romania in perioada 1991-2005

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 170 din 19 august 1991


Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba obiectivele generale ale Programului de dezvoltare a comunicaţiilor în perioada 1991-2005, prevãzute în anexa la prezenta hotãrîre, ca obiective prioritare ale dezvoltãrii infrastructurii macroeconomice a României.
ART. 2
Acoperirea financiarã a Programului de dezvoltare pe termen lung a comunicaţiilor se va asigura din:
a) fondul de dezvoltare, constituit în condiţiile legii, la dispoziţia regiilor autonome din Ministerul Comunicaţiilor;
b) credite bancare interne pe termen mijlociu şi lung;
c) credite externe pe termen lung, garantate de Guvern ;
d) resurse publice alocate, în condiţiile legii, pe baza programului de restructurare a economiei naţionale;
e) capitalul strãin antrenat în societãţi mixte sau provenit din concesionari temporare.
ART. 3
Ministerul Comunicaţiilor, Ministerul Economiei şi Finanţelor şi Ministerul Industriei vor lua mãsurile ce le revin pentru crearea condiţiilor de realizare a obiectivelor Programului de dezvoltare pe termen lung a comunicaţiilor.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN



ANEXA 1
OBIECTIVELE GENERALE
ale Programului de dezvoltare a comunicaţiilor în perioada 1991-2005



a) Pentru serviciile de baza (telefon, telegraf, posta)
1. Creşterea siguranţei şi stabilitatii în funcţionare a reţelei telefonice naţionale se realizeazã, în principal, prin refacerea infrastructurii reţelei interurbane şi prin înlocuirea echipamentelor ce funcţioneazã sub limita acceptabilã de fiabilitate.
Pentru refacerea infrastructurii vor fi instalate echipamente (echivalente cu circa 100.000 linii telefonice) menite, în principal, sa optimizeze şi sa fiabilizeze scurgerea traficului interurban şi internaţional. Reţeaua nationala va fi zonata şi ierarhizata prin instalarea a 8 centre digitale de tranzit interconectate prin magistrale puternice de transmisiuni (cablu cu fibra optica şi radiorelee digitale).
Costul de realizare a acestui obiectiv se estimeaza la 60 milioane dolari.
Înlocuirea echipamentelor uzate vizeazã, în linii mari, scoaterea din funcţiune, pînã în anul 1995, a centralelor telefonice de tip rotativ (avînd 30-50 ani de serviciu) şi a unor mijloace de transmisiuni şi instalarea de echipamente digitale de mare capacitate şi performanta.
2. Un telefon pentru fiecare familie corespunde unei cresteri a densitatii telefonice de la 10% în prezent la 25-30% în anul 2005 prin instalarea a aproximativ 7,2 milioane linii (inclusiv cele destinate inlocuirilor) şi construirea reţelei aferente.
Prin aceasta se asigura şi automatizarea completa a serviciului telefonic.
Costul de realizare a acestui obiectiv, în condiţiile procurãrii din import a echipamentelor şi cablurilor necesare, se estimeaza la 6-7 miliarde dolari (medie anuala: 450 milioane dolari). În acest cost este inclusã şi înlocuirea celei mai mari pãrţi din echipamentul uzat menţionat la pct. 1.
3. Telefonizarea tuturor localitãţilor tarii presupune extinderea reţelei şi în cele circa 3000 de aşezãri (sate, comune) care în prezent nu dispun de nici un telefon. Eşalonarea pînã în anul 2005 a realizãrii acestui obiectiv are în vedere costurile ridicate de conectare la reţea a localitãţilor izolate.
4. Satisfacerea integrala a cererilor de linii telex, prin extensia capacitãţilor aflate în exploatare cu 4000 linii noi, la un cost de aproximativ 3 milioane dolari.
5. Posta în maximun 48 de ore, prin crearea unui parc auto propriu şi prin asigurarea accesului direct, în fiecare localitate, la serviciile poştale.
b) Pentru serviciile cu pronunţat caracter social-politic (radio şi televiziune)
1. Programul II Tv. pe tot teritoriul naţional, prin completarea reţelei existente cu emitatoare şi translatoare. Se estimeaza un cost total de circa 120 milioane dolari (în care este inclusã şi înlocuirea echipamentelor uzate din reţeaua programului I), ceea ce corespunde unei rate medii anuale de 8 milioane dolari.
2. Trei canale naţionale radio pe unde ultrascurte se realizeazã cu un efort de circa 30 milioane dolari, la care se adauga aproximativ 65 milioane dolari pentru înlocuirea echipamentelor uzate lucrind în gamele de unde lungi, medii şi scurte.
c) Pentru servicii deschise concurentei reglementate
1. Reţeaua nationala de date cu comutare de pachete vizeazã oferirea serviciului public de transport de date şi ulterior a serviciilor cu valoare adãugatã de tip posta electronica, videotex, bãnci de date etc. Construirea reţelei de date impune înfiinţarea unei societãţi (mixte) în care sa fie atrase resurse tehnologice şi de capital din exterior.
2. Serviciul (celular) radiomobil, realizabil, de asemenea, în cooperare cu un partener extern, vizeazã crearea unei reţele suprapuse de telecomunicaţii destinate, în principal, utilizatorilor aflaţi în vehicule şi acoperind progresiv teritoriul naţional, pînã la integrarea în sistemul radiomobil european.
3. Alte servicii: radiomesagerie (paging), distribuirea prin cablu a mai multor programe de televiziune etc.
-------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016