Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIREA nr. 156 din 22 aprilie 1993  privind instituirea Zonei libere Sulina si infiintarea Administratiei Zonei Libere Sulina    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIREA nr. 156 din 22 aprilie 1993 privind instituirea Zonei libere Sulina si infiintarea Administratiei Zonei Libere Sulina

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 108 DIN 27/05/93
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se instituie Zona libera Sulina, cu o suprafata de 100,8847 ha, conform anexelor nr. 1 şi nr. 2*) la prezenta hotãrîre.
Activitãţile specifice regimului de zona libera se vor desfasura numai în perimetre imprejmuite. Desfãşurarea unor astfel de activitãţi în afarã perimetrelor imprejmuite este interzisã.
*) Anexa nr. 2 cuprinzînd schema ce conţine perimetrele care se încadreazã în Zona libera Sulina se va pune la dispoziţie celor interesaţi de Agenţia zonelor libere din cadrul Ministerului Transporturilor.
ART. 2
Se înfiinţeazã Administraţia Zonei Libere Sulina, cu sediul în oraşul Sulina, str. I nr. 202, judeţul Tulcea, prin reorganizarea Întreprinderii de Comerţ Exterior "Administraţia Portului Liber Sulina", care îşi înceteazã activitatea.
ART. 3
Administraţia Zonei Libere Sulina este persoana juridicã, coordonata de cãtre Ministerul Transporturilor prin Agenţia zonelor libere, funcţioneazã cu statut de regie autonomã, pe principiile gestiunii economice şi autonomiei financiare şi îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu Legea nr. 84/1992 şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 3.
ART. 4
Patrimoniul Administraţiei Zonei Libere Sulina este de 1.452.467 mii lei, constituit prin preluarea patrimoniului Întreprinderii de Comerţ Exterior "Administraţia Portului Liber Sulina" şi a obiectivului de investiţii "Dezvoltarea capacitãţii de trafic a portului de tranzit Sulina - etapa a II-a", potrivit stadiului fizic de executare la data prezentei hotãrîri, de la Regia Autonomã "Administraţia Porturilor Dunãrii Maritime Galaţi", potrivit bilanţului contabil la 31 decembrie 1992.
Administraţia Zonei Libere Sulina administreazã suprafata de teren de 93,78 ha cedata de Consiliul orasenesc Sulina.
Cheltuielile de capital necesare pentru primul an de funcţionare se asigura din resursele proprii ale administraţiei, preluate de la Întreprinderea de Comerţ Exterior "Administraţia Portului Liber Sulina".
ART. 5
Navele şi celelalte mijloace de transport, precum şi mãrfurile şi alte bunuri care, pe orice cale, intra în sau ies din Zona libera Sulina, trebuie sa fie însoţite de documente prevãzute de legislaţia romana şi de convenţiile internaţionale.
Nu sînt admise bunurile al cãror import este prohibit pe teritoriul României, prin lege sau prin convenţiile internaţionale la care România este parte.
Mãrfurile periculoase pot intra în Zona libera Sulina numai în condiţiile prevãzute de legislaţia în vigoare în acest domeniu şi pot fi depozitate numai în spaţiile amenajate special în acest scop de Administraţia Zonei Libere Sulina.
Navele care desfãşoarã orice fel de activitate în Zona libera Sulina pot acosta în punctele stabilite de Administraţia Zonei Libere Sulina de comun acord cu organele vamale locale.
Navele care opereazã în Zona libera Sulina şi nu ating alte porturi dunarene sînt scutite de plata taxelor de trecere prin Canalul Sulina.
ART. 6
Supravegherea vamalã generalã se efectueazã potrivit legii. Supravegherea vamalã a cãilor de acces terestre se face prin instalarea de posturi fixe şi permanente de control, iar a celor fluviale sau maritime, prin patrulare fluviala sau maritima, permanenta sau ocazionala, în funcţie de trafic.
ART. 7
Organele vamale, poliţieneşti şi de trecere a frontierei pot efectua verificãri în interiorul Zonei libere Sulina, în cazul unor sesizãri temeinice.
ART. 8
Desfãşurarea activitãţii organelor vamale în teritoriul Zonei libere Sulina necesita dotarea unitãţii vamale Sulina cu:
- o salupa rapida dotatã cu statie radar pentru navigaţie şi instalatie de semnalizare vizuala şi acustica;
- un autoturism de teren;
- o statie fixa de emisie-recepţie;
- doua staţii mobile de emisie-recepţie;
- zece staţii portabile de emisie-recepţie.
Finanţarea se asigura din mijloace extrabugetare ale Direcţiei Generale a Vamilor.
ART. 9
Administraţia Zonei Libere Sulina va asigura, fãrã plata, spaţiile de birou şi mijloacele de comunicaţii necesare lucrãtorilor vamali care îşi desfãşoarã activitatea în Zona libera Sulina.
ART. 10
Controlul paşapoartelor şi al celorlalte documente pentru trecerea frontierei de stat romane ale personalului navelor care opereazã în Zona libera Sulina se efectueazã de cãtre organele poliţiei de frontiera, conform prevederilor din Legea nr. 56/1992 privind frontiera de stat a României.
Administraţia Zonei Libere Sulina va asigura spaţiile şi dotãrile necesare punctelor de control trecere frontiera, iar pentru deplasarea echipei de control la nave va asigura o salupa.
Statul de funcţii al Ministerului de Interne se suplimenteaza cu 4 ofiţeri şi 6 subofiteri pentru poliţia de frontiera.
ART. 11
Personalul trecut de la Întreprinderea de Comerţ Exterior "Administraţia Portului Liber Sulina" la Administraţia Zonei Libere Sulina se considera transferat.
ART. 12
Activitatea de concesionare şi închiriere de terenuri şi construcţii în Zona libera Sulina se desfãşoarã pe baza de licitaţie publica organizatã de cãtre Administraţia Zonei Libere Sulina, sub îndrumarea şi coordonarea Agenţiei zonelor libere din cadrul Ministerului Transporturilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi respectarea Metodologiei concesionarii, închirierii şi locatiei gestiunii, aprobatã prin Hotãrîrea Guvernului nr. 1228/1990.
Comisia de licitaţie va fi numita de Consiliul de administraţie al Administraţiei Zonei Libere Sulina şi va fi formatã din reprezentanţi ai acesteia, ai Agenţiei Naţionale pentru Privatizare, Ministerului Finanţelor, precum şi ai Agenţiei zonelor libere din cadrul Ministerului Transporturilor.
ART. 13
Patrimoniul, reactualizat, al Regiei Autonome "Administraţia Porturilor Dunãrii Maritime Galaţi", prevãzut la pct. 6 din anexa nr. 1 la Hotãrîrea Guvernului nr. 19/1991, se diminueazã cu valoarea de 24.943.043 lei, reprezentind fonduri fixe puse în funcţiune din obiectivul de investiţii "Dezvoltarea capacitãţii de trafic a portului de tranzit Sulina, etapa a II-a".
ART. 14
Ministerul Finanţelor şi Ministerul Transporturilor vor modifica indicatorii financiari pentru obiectivul de investiţii "Dezvoltarea capacitãţii de trafic a portului de tranzit Sulina, etapa a II-a", în sensul predãrii acestora de cãtre Regia Autonomã "Administraţia Porturilor Dunãrii Maritime Galaţi" cãtre titularul de investiţie Administraţia Zonei Libere Sulina.
ART. 15
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 16
Orice dispoziţie contrarã prezentei hotãrîri se abroga.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul transporturilor,
Paul Teodoru

Ministru de stat, ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

Ministrul comerţului,
Constantin Teculescu

Ministru de interne,
George Ioan Danescu



ANEXA 1

ZONA LIBERA SULINA
Delimitarea teritorialã a zonei libere

Zona libera Sulina cuprinde teritoriile delimitate de urmãtoarele perimetre:
Perimetrul P I: cu o suprafata imprejmuita de 34.894 mp, atribuit Portului liber Sulina în baza Deciziei Consiliului judeţean Tulcea nr. 886 din 11 decembrie 1978, în care este inclus sediul administraţiei, avînd ca vecini:
- la nord: Canalul Sulina
- la sud: Spitalul Sulina şi drumul de acces la bazinul Portului de tranzit Sulina;
- la vest: sediul Administraţiei Fluviale a Dunãrii de Jos Sulina;
- la est: Complexul hotelier Sulina.
Perimetrul P II: cu o suprafata neimprejmuita de 121.500 mp, atribuitã Portului liber Sulina în baza Deciziei Consiliului judeţean Tulcea nr. 886 din 11 decembrie 1978, delimitat astfel:
- la nord: cu o latura de 275 m perpendiculara pe latura de est a bazinului;
- la sud şi la est: teritoriul cistigat din mare, ca rezultat al amenajãrilor hidrotehnice de la gura Canalului Sulina;
- la vest: bazinul Portului de tranzit Sulina.
Perimetrul P III: cu o suprafata de 36.300 mp, din care:
- o suprafata de 25.000 mp imprejmuita cu gard pe latura de sud-vest, pe o lungime de 300 m, şi poarta de acces, iar pe celelalte laturi, delimitata de apa, atribuitã Portului liber Sulina în baza Deciziei Consiliului judeţean Tulcea nr. 886 din 11 decembrie 1978;
- o suprafata de 11.300 mp, neimprejmuita, atribuitã Portului liber Sulina prin Protocolul nr. 8910 din 9 octombrie 1984, încheiat între "Navrom" Galaţi şi Portul liber Sulina şi delimitata astfel:
- la nord: Canalul Sulina;
- la sud: pe o latura de 60 m - bazinul Portului de tranzit Sulina în zona malului şi limita platformei portuare amenajate;
- la est: pe o latura de 220 m - bazinul Portului de tranzit Sulina;
- la vest: limita platformei portuare amenajate.
Perimetrul P IV: cu o suprafata neimprejmuita de 128.703 mp, atribuitã Portului liber Sulina prin Ordinul ministrului apãrãrii naţionale nr. M 99/1990, amplasat în zona de sud-vest a bazinului Portului de tranzit Sulina, avînd lungimea laturilor dupã cum urmeazã:
- la nord: 162 m;
- la est: 65 şi 202 m;
- la sud: 228 m;
- la vest: 192 şi 245 m.
Perimetrul P V: cu o suprafata neimprejmuita de 306.450 mp, atribuitã Portului liber Sulina prin Hotãrîrea Consiliului Orasenesc Sulina, comunicatã cu adresa nr. 817/18 august 1992.
Perimetrul P VI: cu o suprafata de 330.850 mp, constituitã din bazinul maritim al Portului de tranzit Sulina, din cadrul obiectivului de investiţii "Dezvoltarea capacitãţii de trafic a Portului de tranzit Sulina - etapele I+II".
Perimetrul P VII: cu o suprafata de 50.150 mp, constituitã din bazinul fluvial.
Total suprafata zona libera: 1.008.847 mp. (100,8847 ha).

ANEXA 2

Anexa nr. 2 cuprinzînd schema ce conţine perimetrele care se încadreazã în Zona libera Sulina se va pune la dispoziţie celor interesaţi de Agenţia zonelor libere din cadrul Ministerului Transporturilor.

ANEXA 3


REGULAMENTUL
de organizare şi funcţionare a Administraţiei Zonei Libere Sulina

CAP. 1
Prevederi generale

ART. 1
Denumirea: Administraţia Zonei Libere Sulina.
ART. 2
Forma juridicã: Administraţia Zonei Libere Sulina este persoana juridicã, cu statut de regie autonomã, funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã şi îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prezentul regulament de organizare şi funcţionare şi cu legislaţia romana în vigoare.
ART. 3
Sediul Administraţiei Zonei Libere Sulina este în oraşul Sulina, str. I nr. 202, judeţul Tulcea.
Acest sediu va putea fi schimbat în condiţiile legii.
ART. 4
Delimitarea geograficã a Zonei libere Sulina este:
- Perimetrul P I: în suprafata de 34.894 mp, delimitat la nord de Canalul Sulina, la sud de Spitalul Sulina şi drumul de acces la bazinul Portului de tranzit Sulina, la vest de sediul Administraţiei Fluviale a Dunãrii de Jos Sulina şi la est de Complexul hotelier Sulina.
- Perimetrul P II: în suprafata de 121.500 mp, delimitat la nord de o latura de 275 m perpendiculara pe latura de est a bazinului, la sud şi la est, de teritoriul cistigat din mare şi la vest, de bazinul Portului de tranzit Sulina.
- Perimetrul P III: în suprafata de 36.300 mp, delimitat la nord de Canalul Sulina, la sud, pe o latura de 60 m, de bazinul Portului de tranzit Sulina în zona malului şi limita platformei portuare amenajate, la est, pe o latura de 220 m, de bazinul Portului de tranzit Sulina şi la vest, de limita platformei portuare amenajate.
- Perimetrul P IV: în suprafata de 128.703 mp, constituit din platforma pe zona de sud-vest a bazinului Portului de tranzit Sulina cu urmãtoarele dimensiuni: latura nordica de 162 m, latura estica de 65 m şi 202 m, latura sudica de 228 m şi latura vestica de 192 şi 245 m;
- Perimetrul P V: în suprafata de 306.450 mp, delimitat la nord pe o lungime de 1.980 m între +km 4 şi +km 23 +80 de Canalul Sulina, la sud de limita construitã a oraşului Sulina pe o lungime de 725 m şi de drumul de acces oraş-plaja pe o lungime totalã de 575 m, la vest de clãdirea Hotelului Sulina pe o lungime de 250 m, la est pe o lungime de 1.815 m de litoralul Marii Negre (digul şi canalul de protecţie a oraşului) şi pe o lungime de 350 m de Societatea Comercialã "Piscicolã" Sulina - S.A.
- Perimetrul P VI: în suprafata de 330.850 mp, constituit în bazinul maritim al Portului de tranzit Sulina.
- Perimetrul P VII: în suprafata de 50.150 mp, constituit din bazinul fluvial.

CAP. 2
Obiectul de activitate

ART. 5
Administraţia Zonei Libere Sulina are ca obiect de activitate:
- administrarea şi exploatarea comercialã a portului şi a suprafeţei declarate zona libera, organizarea şi realizarea întregii game de acte şi fapte de comerţ pentru care este abilitata sa le desfãşoare prin prezentul regulament.
- în calitate de administrator al bunurilor din patrimoniu, administreazã şi asigura exploatarea bazinelor, danelor, cheiurilor, platformelor, magaziilor, instalaţiilor, utilajelor, clãdirilor social-administrative, grupurilor sociale, statiilor de transformare etc., aflate în dotare proprie, şi colaboreazã cu toţi agenţii economici, persoane fizice şi juridice romane sau strãine, în activitãţi de investiţii şi modernizãri ale mijloacelor din dotare, de producţie industriala, hoteliera şi alte activitãţi specifice regimului de zona libera.
ART. 6
Administraţia Zonei Libere Sulina are urmãtoarele atribuţii:
a) administrarea întregii infrastructuri a Portului liber Sulina şi a teritoriilor declarate zona libera şi a suprastructurii din dotarea proprie;
b) repararea şi întreţinerea construcţiilor din administrare;
c) întreţinerea în stare de funcţionare a facilitãţilor privind aprovizionarea cu apa, agent termic şi energie electrica;
d) întreţinerea cãilor rutiere de acces;
e) salubrizarea-depoluarea bazinelor portuare, a clãdirilor şi construcţiilor situate în Zona libera Sulina şi preluarea reziduurilor petroliere, menajere şi industriale;
f) înregistrarea situaţiei statistice a datelor de producţie şi financiare ale agenţilor economici care utilizeazã Zona libera Sulina şi centralizarea informaţiilor privind traficul portuar de la toţi agenţii economici de pe platforma portuara;
g) avizarea şi coordonarea realizãrii activitãţilor în Zona libera Sulina, prin eliberarea de licenţe, cu aprobarea Ministerului Transporturilor, tuturor utilizatorilor zonei libere, agenţi economici, persoane fizice şi juridice romane sau strãine, în scopul dezvoltãrii echilibrate a zonei, al evitãrii concurentei neloiale şi al protejãrii mediului ambiant;
h) stabilirea tarifelor minime anuale pentru toate activitãţile care se desfãşoarã în teritoriul Zonei libere Sulina şi supunerea lor aprobãrii Ministerului Transporturilor;
i) stabilirea, în condiţiile legii, a preţurilor pentru mãrfurile ce se comercializeazã în nume propriu sau în cooperare cu alţi agenţi economici, persoane fizice sau juridice romane sau strãine, în perimetrul Zonei libere Sulina;
j) solicitarea Ministerului Transporturilor, pe baza unor studii de fezabilitate, a extinderii teritoriului zonei libere stabilit prin hotãrîre guvernamentalã;
k) insotirea echipei de control al trecerii frontierei în calitate de reprezentant al Administraţiei Zonei Libere Sulina la navele care opereazã în zona libera; de asemenea, poate îndeplini activitãţi specifice de agenturare şi navlosire în cazul în care este nominalizatã expres ca agent al cãrãuşului;
m) luarea de mãsuri pentru folosirea raţionalã şi în condiţii de eficienta şi siguranta a mijloacelor de transport şi a utilajelor pentru respectarea normativelor tehnice privind întreţinerea şi repararea acestora;
n) aprobarea documentaţiilor tehnice şi a proiectelor de execuţie a noilor obiective economice (inclusiv hoteliere) realizate prin mijloace proprii de cãtre agenţii economici romani sau strãini sau în cooperare cu aceştia, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
o) asigurarea aplicãrii normelor de protecţie a muncii şi a mediului înconjurãtor şi controlarea modului de respectare a acestora;
p) organizarea activitãţii de prevenire şi stingere a incendiilor terestre şi la bordul navelor;
r) întocmirea şi executarea, conform legii, a bugetului de venituri şi cheltuieli pentru activitatea proprie;
s) informarea, periodic sau la cerere, a Ministerului Transporturilor asupra activitãţilor desfãşurate în Zona libera Sulina şi a eficientei acestora;
t) elaborarea de studii şi programe privind proportiile, nivelurile şi ritmurile de dezvoltare a activitãţilor proprii de exploatare imediata şi de perspectiva pentru dezvoltarea, modernizarea şi sistematizarea Portului liber Sulina;
u) eliberarea licenţelor tuturor agenţilor economici utilizatori ai zonei libere, în conformitate cu instrucţiunile Ministerului Transporturilor;
v) asigurarea semnalizarii şi balizarii canalelor de acces, bazinelor şi cheiurilor, în conformitate cu normele de siguranta a navigaţiei;
x) asigurarea pilotajului, remorcajului şi manevrelor în Portul liber Sulina şi în rada acestuia;
y) elaborarea de norme tehnice privind construcţia, modernizarea, întreţinerea şi exploatarea infrastructurii şi suprastructurii portuare din dotare;
w) asigurarea menţinerii adincimilor la dane, în bazine şi pe senal, a semnalizarii şi balizarii canalelor de acces;
z) organizarea şi asigurarea controlului şi pazei la porţile de acces şi în perimetrul împrejmuit, astfel încît sa nu se permitã accesul persoanelor şi al mãrfurilor decît în condiţiile reglementãrilor speciale.
ART. 7
În Zona libera Sulina se pot desfasura urmãtoarele activitãţi:
a) manipularea, depozitarea, sortare, mãsurarea, ambalarea, condiţionarea, prelucrarea, asamblarea, fabricarea, marcarea, testarea, licitarea, vînzarea-cumpãrarea, expertizarea, dezmembrarea mãrfurilor, transporturi şi expeditii interne şi internaţionale;
b) organizarea de expoziţii;
c) organizarea operaţiunilor de bursa şi financiar-bancare;
d) organizarea de cantine şi restaurante, precum şi de magazine de desfacere sau comercializare în perimetrul zonei libere;
e) închirierea sau concesionarea terenurilor şi clãdirilor din zona libera, în conformitate cu prevederile art. 12 din prezenta hotãrîre;
f) controlul calitativ şi cantitativ al mãrfurilor;
g) aprovizionarea navelor şi a altor mijloace de transport care opereazã în zona libera sau tranziteaza Canalul Sulina;
h) prestãri de servicii, precum şi alte activitãţi specifice zonelor libere.
ART. 8
Activitãţile prevãzute mai sus se realizeazã de agenţii economici utilizatori ai Zonei libere Sulina, cu avizul şi pe baza licenţelor eliberate de Administraţia Zonei Libere Sulina, în conformitate cu instrucţiunile Ministerului Transporturilor.
Agenţia zonelor libere din cadrul Ministerului Transporturilor acorda autorizaţii pentru activitãţile realizate de Administraţia Zonei Libere Sulina în nume propriu sau în colaborare cu alţi agenţi economici, persoane fizice şi juridice romane sau strãine.
ART. 9
Introducerea sau scoaterea în şi din Zona libera Sulina a bunurilor de orice fel, a mijloacelor de transport, se face cu respectarea prevederilor legale în vigoare în ceea ce priveşte controlul sau supravegherea vamalã, controlul de frontiera, controlul
sanitar-veterinar sau fitosanitar, dupã caz.

CAP. 3
Patrimoniul

ART. 10
Administraţia Zonei Libere Sulina are un patrimoniu în valoare de 1.452.467 mii lei.
ART. 11
Administraţia Zonei Libere Sulina este administratorul bunurilor din patrimoniul sau. În exercitarea dreptului de administrare, aceasta foloseşte şi dispune în mod autonom de bunurile din patrimoniu pentru realizarea obiectului sau de activitate şi beneficiazã de rezultatele utilizãrii acestora, potrivit legislaţiei în vigoare.

CAP. 4
Organele de conducere ale Administraţiei Zonei Libere Sulina

ART. 12
Conducerea Administraţiei Zonei Libere Sulina este asigurata de:
- consiliul de administraţie;
- directorul general. Acesta este şi preşedintele consiliului de administraţie şi este numit de acesta, cu avizul Ministerului Transporturilor.
ART. 13
Consiliul de administraţie se numeşte prin ordinul ministrului transporturilor şi este compus din 7 membri, dupã cum urmeazã:
- un reprezentant al Ministerului Finanţelor;
- un reprezentant al Ministerului Transporturilor;
- economişti, ingineri, jurişti, tehnicieni dintre salariaţii Administraţiei Zonei Libere Sulina sau din afarã acesteia, specialişti în ramura de activitate.
Ministerul Transporturilor poate înlocui unii membri ai consiliului de administraţie pentru activitate necorespunzãtoare.
La lucrãrile consiliului de administraţie pot participa, ca invitaţi, şi delegaţi al altor organe sau instituţii, pentru consultare.
Activitatea consiliului de administraţie se desfãşoarã pe baza regulamentului propriu de funcţionare.
ART. 14
Membrii consiliului de administraţie sînt numiţi pe o perioada de 4 ani, iar jumãtate din ei pot fi înlocuiţi la fiecare 2 ani.
Membrii consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie şi nu pot participa la conducerea societãţilor comerciale cu care Administraţia Zonei Libere Sulina întreţine relaţii de afaceri sau cu care are interese contrare.
ART. 15
Membrii consiliului de administraţie îşi pãstreazã calitatea de angajat la unitatea de la care provin, cu toate drepturile şi obligaţiile derivînd din aceasta calitate.
Pentru activitatea depusa în consiliul de administraţie, aceştia primesc o indemnizaţie lunarã stabilitã de acesta.
ART. 16
Consiliul de administraţie se întruneşte ori de cîte ori interesele Administraţiei Zonei Libere Sulina o cer, la solicitarea preşedintelui, care stabileşte ordinea de zi, sau la solicitarea a cel puţin jumãtate plus unu din membrii sãi, dar cel puţin o data pe luna.
ART. 17
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare, a cãror activitatea poate fi compensata material conform înţelegerii pe baza de contract civil.
ART. 18
Consiliul de administraţie poate lua hotãrîri numai în prezenta a cel puţin jumãtate plus unu din membrii sãi. Dacã aceasta majoritate nu este realizatã, întrunirea consiliului se reprogrameaza într-un termen de cel mult 15 zile, cu aceeaşi ordine de zi.
ART. 19
Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) aproba conceptia şi strategia de dezvoltare a Zonei Libere Sulina, aproba introducerea de noi tehnologii şi modernizarea celor existente, întreţinerea functionalitatii tuturor construcţiilor hidrotehnice şi repararea construcţiilor din administrare;
b) analizeazã bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi şi le înainteazã Ministerului Finanţelor pentru a fi aprobate;
c) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli;
d) aproba sau supune spre aprobare, potrivit competentelor, investiţiile ce urmeazã a se realiza de cãtre administraţie;
e) aproba structura organizatoricã a administraţiei şi stabileşte nivelurile de salarizare a personalului în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege, întocmeşte nomenclatoarele de funcţii şi salarii tarifare, indicatoarele tarifare de calificare şi reglementãrile privind drepturile de personal;
f) aproba înfiinţarea de noi compartimente de activitate sau desfiinţarea acestora;
g) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor din aparatul propriu al administraţiei cu terţii;
h) aproba volumul maxim al creditelor bancare ce pot fi contractate pentru investiţii;
i) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri sau servicii din patrimoniul administraţiei;
j) aproba constituirea fondului de rezerva, a fondului de dezvoltare şi a altor fonduri, în condiţiile legii;
k) aproba, în condiţiile legii, angajarea şi efectuarea unor cheltuieli de orice natura, inclusiv de orice natura, pentru investiţii, tranzacţii financiare şi comerciale, vinzari sau închirieri de bunuri mobile sau imobile care nu mai sînt necesare sau ale cãror cheltuieli de întreţinere sînt nejustificate economic;
l) aproba nivelul minim anual al tarifelor şi taxelor pentru toate activitãţile şi prestaţiile la intern ce se pot efectua în Zona libera Sulina, în valuta, pe baza analizei complete şi comparative, şi le supune spre avizare Ministerului Transporturilor;
m) aproba preţurile de desfacere ale mãrfurilor destinate vinzarii în valuta prin unitãţile proprii sau mandatare, în funcţie de reglementãrile financiare legale în vigoare;
n) aproba nivelurile taxelor pentru eliberarea de licenţe utilizatorilor Zonei libere Sulina, agenţilor economici, persoane fizice sau juridice romane sau strãine, pentru desfãşurarea de cãtre aceştia, în nume propriu, de activitãţi în Zona libera Sulina;
o) aproba nivelurile comisioanelor de intermediere pe care Administraţia Zonei Libere Sulina le percepe pentru închirierea de spaţii amenajate sau neamenajate pentru realizarea de diverse obiective din domeniul comercial, turistic, industrial, al prestaţiilor de servicii etc.;
p) aproba propunerile prezentate de directorul general al Administraţiei Zonei Libere Sulina privind cooperarea cu diversi agenţi economici cu capital strãin şi roman;
r) numeşte şi revoca directorii administraţiei;
s) aproba contractele de cooperare cu agenţii economici, persoane fizice sau juridice romane sau strãine; stabileşte, împreunã cu organele Ministerului de Interne, organele vamale etc., relaţiile şi condiţiile de colaborare pentru asigurarea pazei obiectivelor, bunurilor şi mãrfurilor, precum şi pentru asigurarea ordinii publice în Zona libera Sulina;
t) asigura respectarea prevederilor legale privind protecţia mediului înconjurãtor, salubrizarea-depoluarea bazinului portuar şi preluarea reziduurilor petroliere, menajere şi a gunoiului de la nave;
u) prezintã anual Ministerului Transporturilor un raport asupra activitãţii desfãşurate în perioada expiratã şi asupra programului de activitate în curs;
v) exercita orice alte atribuţii ce îi revin potrivit prevederilor legale în vigoare şi regulamentului de organizare şi funcţionare şi aproba orice alte mãsuri care privesc activitatea administraţiei.
ART. 20
Directorul general al administraţiei reprezintã interesele acesteia în raport cu terţii şi în fata organelor şi organizaţiilor din ţara şi din strãinãtate. În desfãşurarea activitãţii curente directorul general poate delega o parte din atribuţiile sale directorilor de specialitate.
ART. 21
Directorul general are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi competente:
a) conduce şedinţele consiliului de administraţie;
b) asigura conducerea curenta a administraţiei;
c) dispune, urmãreşte şi asigura aducerea la îndeplinire a hotãrîrilor consiliului de administraţie şi a prevederilor legale aplicabile administraţiei;
d) aproba regulamentele şi instrucţiunile de serviciu pentru administrarea, pãstrarea şi întreţinerea mijloacelor materiale din dotarea administraţiei, dezvoltarea şi modernizarea acestora, precum şi pentru operaţiunile comerciale, financiare şi contabile specifice şi de recrutare, pregãtire şi perfecţionare a personalului;
e) aproba angajarea şi concedierea personalului din aparatul administraţiei;
f) numeşte şi revoca conducãtorii compartimentelor functionale;
g) îndeplineşte orice alte atribuţii şi aproba orice alte mãsuri privind activitatea administraţiei, potrivit competentelor acordate.

CAP. 5
Bugetul de venituri şi cheltuieli

ART. 22
Administraţia Zonei Libere Sulina întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, dupã modelele stabilite de Ministerul Finanţelor. Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se publica în Monitorul Oficial al României. Partea a IV-a.
ART. 23
Administraţia este obligatã sa-şi acopere din activitatea proprie cheltuielile şi sa realizeze profit.
ART. 24
Bugetul de venituri şi cheltuieli se stabileşte pentru fiecare exerciţiu financiar şi cuprinde:
- venituri din aplicarea tarifelor de închiriere şi concesionare, sume provenite din încasãri din activitatea de comerţ, de servicii, din taxe de licenţe, comisioane etc.;
- cheltuieli din: valori consumate în activitatea de baza, inclusiv cheltuielile de personal, amortizarea mijloacelor fixe, întreţinerea, repararea şi exploatarea mijloacelor din patrimoniu, cheltuieli de administrare, rambursarea creditelor, plata dobinzilor, precum şi alte cheltuieli prevãzute de actele normative în vigoare.
Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte anual şi se defalca pe trimestre.
ART. 25
Consiliul de administraţie constituie fondurile prevãzute de legislaţia în vigoare şi hotãrãşte crearea şi a altor fonduri.
ART. 26
Administraţia Zonei Libere Sulina hotãrãşte cu privire la investiţiile care urmeazã a fi realizate, în limita competentelor ce îi sînt acordate, stabileşte nivelul surselor proprii de finanţare şi determina volumul alocaţiilor necesare de la bugetul de stat şi, dupã caz, al creditelor bancare pentru obiectivele de investiţii.

CAP. 6
Dispoziţii finale

ART. 27
Modul de contractare, de stabilire a volumului activitãţilor de comerţ şi a altor servicii specifice administraţiei, regimul de funcţionare a acesteia şi a compartimentelor sale functionale se stabilesc prin regulamente şi instrucţiuni aprobate conform competentelor.
ART. 28
Pentru lucrãrile cu ciclu lung de execuţie, Administraţia Zonei Libere Sulina poate încheia contracte pe lucrãri sau pentru prestarea altor activitãţi, cu plãţile eşalonate în rate, a cãror achitare poate fi prevãzutã în mai multe exercitii bugetare consecutive.
Pentru asigurarea continuitãţii activitãţilor obiectivelor cu caracter industrial se pot constitui stocuri de siguranta, ale cãror mijloace de finanţare se înscriu în bugetul de cheltuieli.
ART. 29
Relaţiile comerciale ale Administraţiei Zonei Libere Sulina cu alte regii sau societãţi comerciale se vor desfasura pe baza de contracte guvernate de principiul libertãţii contractuale, potrivit legii.
ART. 30
Administraţia Zonei Libere Sulina va putea practica în raporturile sale cu terţii preţuri şi tarife decurgind din acţiunea conjugata a cererii şi ofertei, în condiţiile legii.
ART. 31
Litigiile Administraţiei Zonei Libere Sulina cu persoane fizice sau juridice romane sau strãine sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti din România. Litigiile pot fi soluţionate şi pe cale amiabila sau prin arbitraj, în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 32
Dispoziţiile prezentului regulament se completeazã cu dispoziţiile Legii nr. 84/1992 privind regimul zonelor libere şi cu alte prevederi legale în vigoare.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016