Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARIREA 63 din 22 februarie 1994 (REGULAMENT *** Republicat) privind organizarea licitatiilor pentru achizitiile publice de bunuri si de servicii*)
*) Republicat în temeiul <>art. 3 din Hotãrîrea Guvernului nr. 979 din 11 decembrie 1995 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 295 din 21 decembrie 1995, modificindu-se titlul şi dîndu-se articolelor o noua numerotare. Regulamentul privind organizarea licitaţiilor pentru achiziţiile publice de bunuri a fost aprobat prin <>Hotãrîrea Guvernului nr. 63/1994 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 76 din 24 martie 1994, şi a mai fost republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 278 din 30 septembrie 1994 şi în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 173 din 4 august 1995. 1. Dispoziţii generale ART. 1.1 Prevederile prezentului regulament se aplica pentru organizarea licitaţiilor în vederea achiziţiilor publice de bunuri şi de servicii, finanţate integral sau parţial din bugetul de stat, din bugetele locale, din fondurile special constituite prin lege în afarã acestor bugete, din mijloace extrabugetare şi din credite externe garantate sau contractate direct de cãtre stat. În sensul prezentului regulament, prin bunuri se înţelege produsele, echipamentele şi orice alte obiecte fizice, de orice fel şi cu orice fel de descriere, inclusiv bunurile imobile, iar prin servicii se înţelege serviciile legate de aceste bunuri, cît şi reparaţiile sau orice alte servicii, cu excepţia reparaţiilor capitale şi a demolarilor la construcţii şi instalaţii, pentru care se aplica prevederile legale privind achiziţiile de investiţii. ART. 1.2 Prezentul regulament nu se aplica în cazul: a) achiziţiilor publice de bunuri şi de servicii care implica apãrarea tarii, ordinea publica şi siguranta nationala, de natura armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, precum şi celor care, datoritã caracteristicilor specifice, nu pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate, cuprinse în anexa care face parte integrantã din prezentul regulament. De asemenea, vor fi excluse de la prevederile prezentului regulament achiziţiile de piese, accesorii, ansambluri, subansambluri, agregate sau instalaţii care constituie pãrţi componente ale bunurilor prevãzute la alineatul precedent sau care sînt folosite exclusiv la repararea ori la exploatarea acestora, ambalajele destinate exclusiv conservãrii bunurilor de mai sus, precum şi serviciile legate de furnizarea sau de repararea acestora. Procedurile de achiziţie a bunurilor şi serviciilor de natura celor prevãzute la alin. 1 şi 2, se aproba, în mod distinct, de cãtre Guvern; b) achiziţiilor publice de bunuri destinate pãstrãrii indelungate în rezervele materiale naţionale, care se vor face în conformitate cu prevederile <>art. 6 din Legea nr. 82/1992 privind rezervele materiale naţionale şi cu prevederile <>Hotãrîrii Guvernului nr. 372/1992 privind modul de achizitionare şi valorificare a produselor din rezervele materiale naţionale, precum şi a altor achiziţii de bunuri şi de servicii care fac obiectul unor excluderi în baza unor reglementãri legale ulterioare.
2. Organizarea procedurilor de licitaţii ART. 2.1 Pentru organizarea licitaţiilor privind achiziţiile publice de bunuri şi de servicii, astfel cum au fost definite la art. 1.1, funcţia de îndrumare metodologicã unitarã revine Ministerului Finanţelor, care va elabora norme şi reglementãri privind conţinutul documentelor licitaţiilor, conţinutul ofertelor, organizarea şi desfãşurarea licitaţiilor. ART. 2.2 În executarea funcţiei de îndrumare metodologicã unitarã, Ministerul Finanţelor are urmãtoarele atribuţii: a) controleazã respectarea regulilor de organizare şi desfãşurare a licitaţiilor stabilite prin prezentul regulament; b) constata contravenţiile şi aplica sancţiunile - stabilite la art. 18, respectiv <>art. 19 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 - persoanei juridice achizitoare sau persoanelor vinovate; c) avizeazã deciziile luate de persoana juridicã achizitoare ca rãspuns la contestaţiile ofertanţilor; d) desemneazã pe reprezentanţii sãi în comisiile de licitaţie; e) organizeazã evidenta activitãţilor de licitaţii pentru achiziţiile publice de bunuri şi de servicii; f) indruma activitatea de informare privind pregãtirea şi organizarea licitaţiilor, obiectul acestora, organizatorii, termenele, precum şi alte informaţii referitoare la licitaţii. ART. 2.3 Pentru desfãşurarea corespunzãtoare a activitãţii de licitaţie, persoana juridicã achizitoare numeşte, prin decizie, pentru fiecare achiziţie publica de bunuri sau de servicii, o comisie de licitaţie. La licitaţiile organizate de regiile autonome pentru achiziţiile de bunuri de natura activelor corporale, finanţate integral sau parţial din bugetul de stat, din bugetele locale, din fondurile special constituite prin lege în afarã acestor bugete şi din credite externe garantate sau contractate direct de stat, comisiile de licitaţie se numesc prin ordin al ministrului de resort sau, dupã caz, prin decizie a autoritãţii administraţiei publice locale. ART. 2.4 Comisia de licitaţie verifica respectarea condiţiilor referitoare la publicitatea licitaţiei, prevãzute în prezentul regulament, rãspunde de activitatea de deschidere, examinare, clarificare, evaluare şi acceptare a ofertelor, precum şi de respectarea procedurii de desfãşurare a licitaţiei. ART. 2.5 Comisia de licitaţie este compusa din minimum 5 membri şi va cuprinde: - preşedintele comisiei, care este, de regula, un specialist al persoanei juridice achizitoare; - reprezentantul desemnat al Ministerului Finanţelor; - reprezentantul Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, în cazul achiziţiilor publice de bunuri pentru stocul de mobilizare de la agenţii economici; - reprezentantul Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, în cazul achiziţiilor publice de bunuri imobile; - reprezentantul ministerului de resort sau, dupã caz, al administraţiei publice locale, în cazul licitaţiilor organizate de regiile autonome pentru bunurile de natura activelor corporale finanţate din sursele prevãzute la art. 2.3 alin. 2; - alţi reprezentanţi, ca membri în comisia de licitaţie, care vor fi specialişti cu experienta profesionalã în domeniul achiziţiei publice respective şi cu probitate morala. ART. 2.6 Onorariile participanţilor în comisiile de licitaţie, atît pentru achiziţii de bunuri şi de servicii, cît şi pentru investiţii, care nu sînt angajaţi permanenţi ai persoanei juridice achizitoare, se suporta de cãtre persoana juridicã achizitoare şi se plãtesc dupã ce hotãrîrea de acceptare a rãmas definitiva. Nu beneficiazã de onorarii pentru activitatea desfasurata în comisiile de licitaţie, în timpul programului normal de lucru, reprezentantul Ministerului Finanţelor, al Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, al ministerului de resort şi, dupã caz, al administraţiei publice locale. De asemenea, nu se acorda onorarii pentru repetarea unor licitaţii. Cuantumul onorariilor şi, dupã caz, al celorlalte drepturi se stabileşte de persoana juridicã achizitoare în condiţiile <>art. 20 din Legea nr. 40/1991 , republicatã. ART. 2.7 Organizatorul licitaţiei este persoana juridicã achizitoare care rãspunde de pregãtirea şi de desfãşurarea licitaţiei. ART. 2.8 Achiziţionarea de bunuri şi de servicii prin organizarea de licitaţii publice este obligatorie pentru bunurile şi, respectiv, serviciile de acelaşi fel a cãror valoare totalã pentru satisfacerea necesitãţilor persoanei juridice achizitoare pe un întreg an bugetar este de peste 50 milioane lei. Pentru achiziţionarea de bunuri şi de servicii a cãror valoare este inferioarã limitei specificate la alineatul precedent, se poate folosi procedura selecţiei de oferte de preţ. Nu este admisã achiziţionarea de bunuri şi de servicii ale cãror caracteristici, respectiv calitãţi, depãşesc necesitãţile concrete de utilizare ale persoanei juridice achizitoare. Pentru cheltuielile suplimentare ocazionate de realizarea unor achiziţii nejustificate se fac rãspunzãtoare persoanele vinovate, potrivit reglementãrilor în vigoare. În cazul achiziţiei de bunuri şi de servicii de acelaşi fel, necesare persoanelor juridice achizitoare pentru a acoperi nevoile unui an bugetar, a cãror valoare este sub 50 milioane lei, dacã este posibila obţinerea a cel puţin 3 oferte de preţ, se va proceda astfel: - dacã în termenul menţionat în adresele prin care s-au solicitat minimum trei oferte au fost primite numai doua oferte, vor fi achiziţionate bunurile sau serviciile pentru care s-a prezentat preţul cel mai avantajos şi care corespund calitativ cerinţelor persoanei juridice achizitoare; - dacã un singur ofertant a rãspuns la solicitare, persoana juridicã achizitoare va achizitiona bunurile sau serviciile de la acesta, cu avizul ordonatorului de credite bugetare pentru achiziţia dintr-o singura sursa, sau va putea repeta cererea de oferte de preţ. Pentru achiziţionarea de bunuri sau de servicii cu valori mici, pentru care ofertanţii refuza sa prezinte în scris oferte de preţ purtind semnatura şi ştampila acestora, conducãtorul persoanei juridice achizitoare poate desemna salariaţi din subordinea sa care sa testeze preţurile practicate la data respectiva şi sa le consemneze sub semnatura proprie, cu viza salariatului cu atribuţii de control preventiv din unitate. ART. 2.9 În cazul achiziţiei publice de bunuri şi/sau de servicii a carei valoare depãşeşte 267.000.000 lei, contractanţii strãini pot participa la procedura de achiziţie, dacã şi contractanţii romani se bucura de un tratament similar în cadrul procedurilor de achiziţie organizate de persoanele juridice achizitoare din ţãrile a cãror naţionalitate o are contractantul (ofertantul) strãin. Ministerul Afacerilor Externe sau Ministerul Comerţului, dupã caz, va atesta, la cererea persoanei juridice achizitoare, îndeplinirea condiţiei de reciprocitate, prevãzutã în alineatul precedent. Cuantumul sumei prevãzute la alin. 1 se va actualiza periodic de cãtre Ministerul Finanţelor, în funcţie de evoluţia cursului de schimb valutar al D.S.T. ART. 2.10 Licitaţia publica deschisã fãrã preselecţie este licitaţia care se organizeazã într-o singura etapa, pentru achiziţii de bunuri şi de servicii, la care pot participa, în numãr nelimitat, ofertanţii interni sau externi care îndeplinesc condiţiile cuprinse în documentele licitaţiei, impuse de organizatori. ART. 2.11 Licitaţia publica deschisã cu preselecţie este licitaţia organizatã în doua etape distincte: în prima etapa participa toţi ofertanţii interesaţi şi care rãspund anunţului publicitar, iar în a doua etapa participa numai ofertanţii selecţionaţi de comisia de licitaţie pe baza competitivitatii lor. Aceasta procedura se aplica pentru bunurile şi serviciile la care persoana juridicã achizitoare doreşte sa selecţioneze în prealabil ofertanţii competenţi şi potenţiali, scopul primei etape constituindu-l întocmirea listei ofertanţilor selecţionaţi. ART. 2.12 Licitaţia publica restrînsa este licitaţia în care: - bunul sau serviciul, datoritã specificului sau, poate fi achiziţionat, de regula, de la un numãr restrîns de ofertanţi; sau - a existat o licitaţie publica anterioarã, nefinalizatã prin încheierea unui contract. Anunţarea licitaţiei publice restrînse se face prin invitaţii adresate direct contractanţilor care rãspund condiţiilor prevãzute la alineatul precedent. În acest caz, licitaţia nu poate fi organizatã mai devreme de 3 zile lucrãtoare de la data transmiterii invitaţiilor de participare. Numãrul de participanţi la licitaţia publica restrînsa trebuie sa fie de minimum trei. ART. 2.13 Pentru a se asigura de participarea producãtorilor interni la procedurile de licitaţie, prevãzute la art. 2.10 şi 2.11, persoana juridicã achizitoare, în afarã anunţului publicitar, va invita în scris producãtori interni cunoscuţi. În cazul în care cunoaşte mai mulţi producãtori interni, persoana juridicã achizitoare va invita în scris cel puţin trei dintre aceştia. În acest sens, producãtorii vor confirma în mod obligatoriu primirea invitatiei de participare la licitaţie. În situaţia în care persoana juridicã achizitoare a îndeplinit procedura de licitaţie publica deschisã fãrã preselecţie şi s-au prezentat doar doi ofertanţi cu oferte corespunzãtoare condiţiilor din caietul de sarcini, comisia poate accepta oferta cu preţul cel mai mic. Dacã la licitaţie nu s-a prezentat nici un ofertant, comisia de licitaţie va putea hotãrî fie repetarea licitaţiei, fie, ca urmare a inexistentei unei alternative, întocmirea notei justificative pentru achiziţia de la singurul furnizor intern al bunurilor sau al serviciilor în cauza. În cazul în care ofertele prezentate sînt necorespunzãtoare sau s-a prezentat un singur ofertant cu oferta corespunzãtoare, licitaţia se va repeta. În situaţia în care, ca urmare a repetarii licitaţiei, nu s-au prezentat oferte corespunzãtoare sau s-a prezentat o singura oferta corespunzãtoare, comisia de licitaţie va putea hotãrî fie organizarea unei noi licitaţii, fie întocmirea notei justificative pentru achiziţia dintr-o singura sursa, neexistand alternative pentru achiziţia publica prin licitaţie. Nota justificativã se întocmeşte potrivit prevederilor <>art. 16 şi 17 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 . Preţul din oferta acceptatã în urma desfãşurãrii unei proceduri de licitaţie publica este ferm şi nu poate fi majorat la încheierea contractului de achiziţie şi nici ulterior pe toatã perioada derulãrii contractului.
3. Publicitatea ART. 3.1 Organizatorul licitaţiei va face anunţuri publicitare în presa interna sau, dupã caz, în presa internationala, cu minimum 10 zile înainte de data stabilitã pentru depunerea ofertelor. ART. 3.2 Publicarea anunţului referitor la licitaţie se face în cotidianul Guvernului "Vocea României", la tariful stabilit de Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat", cu acordul Ministerului Finanţelor, şi, dupã caz, într-o publicaţie de raspindire localã. ART. 3.3 În situaţia în care se urmãreşte şi atragerea ofertanţilor strãini, licitaţia va fi cu participare internationala, caz în care publicarea anunţului publicitar de licitaţie se face în cel puţin un cotidian de larga circulaţie internationala sau, dupã caz, într-o publicaţie internationala de specialitate. ART. 3.4 Conţinutul minim al anunţului publicitar al licitaţiei va fi: - denumirea persoanei juridice achizitoare şi sediul acesteia; - condiţiile de participare; - locul de unde se pot obţine documentele licitaţiei şi alte informaţii; - forma şi obiectul licitaţiei, precum şi descrierea bunurilor şi a serviciilor ce urmeazã a fi achiziţionate; natura, cantitatea şi calitatea acestora; termenele, condiţiile de livrare sau de furnizare şi de plata; - data şi ora limita a depunerii ofertelor, locul de depunere a acestora, precum şi data, ora şi locul deschiderii ofertelor; limba de circulaţie internationala în care se redacteazã oferta (oferta se va redacta inclusiv în limba romana); - alte elemente ce se vor stabili prin norme metodologice de cãtre Ministerul Finanţelor, în funcţie de specificul achiziţiei publice de bunuri şi de servicii. Dupã caz, anunţul publicitar al licitaţiei poate fi completat cu: - denumirea ordonatorului de credite sau a finanţatorului; - forma şi volumul garanţiilor solicitate; - suma şi condiţiile de plata aferente documentaţiei referitoare la licitaţie. ART. 3.5 Publicarea anunţului pentru forma de licitaţie publica deschisã cu preselecţie se face în mod similar cu cel prezentat la art. 3.4., cu precizarea ca se organizeazã preselecţia ofertanţilor. În vederea preselecţiei, organizatorul licitaţiei transmite, prin posta sau prin ridicarea directa de la sediul sau, informaţii tehnice şi economice privind licitaţia, precum şi instrucţiuni de prezentare a documentelor pentru preselecţie. De regula, documentele de preselecţie pe care ofertantul le transmite persoanei juridice achizitoare se referã la: informaţii privind caracteristicile tehnico-economice ale producţiei, calificarea personalului, documente privind situaţia financiarã, scrisori de recomandare. Dupã primirea documentelor pentru preselecţie de la ofertanţi, în prima etapa, comisia de licitaţie le studiazã, compara performanţele acestora şi întocmeşte lista ofertanţilor selecţionaţi. Organizatorul licitaţiei are obligaţia de a comunica tuturor ofertanţilor participanţi, în scris, rezultatul preselecţiei, pe baza hotãrîrii comisiei de licitaţie. Numãrul de ofertanţi selecţionaţi trebuie sa fie de minimum 3 (trei). ART. 3.6 Invitaţiile de participare la licitaţia publica restrînsa se transmit numai anumitor ofertanţi, selecţionaţi de persoana juridicã achizitoare. Ofertanţii care primesc invitaţia de participare la licitaţie, dacã doresc sa participe, transmit în scris organizatorului licitaţiei cererea de includere pe lista ofertanţilor potenţiali. Ofertanţii care nu primesc invitaţii nu pot sa participe la licitaţia publica restrînsa. Documentele licitaţiei se pun la dispoziţie, contra cost, numai ofertanţilor care au transmis organizatorului licitaţiei cererea de includere pe lista ofertanţilor potenţiali. ART. 3.7 Documentaţia referitoare la licitaţie, pusã la dispoziţia ofertanţilor interesaţi de cãtre persoana juridicã achizitoare, va cuprinde, în principal: a) sediul persoanei juridice achizitoare cãreia trebuie sa i se transmitã oferta; b) locul unde se pot solicita informaţii suplimentare; c) limbile de circulaţie internationala în care se poate depune oferta (oferta se va depune obligatoriu în limba romana); d) data limita pînã la care se poate depune oferta; e) condiţiile cu caracter economic, tehnic şi de calitate, garanţiile financiare, precum şi alte informaţii şi documente solicitate ofertantului de cãtre persoana juridicã achizitoare; f) specificaţia completa a bunurilor supuse achiziţiei, inclusiv certificatele de conformitate la care trebuie sa rãspundã bunul respectiv; g) criteriile de acceptare a ofertei, inclusiv orice elemente, altele decît preţul, care se iau în considerare în evaluarea ofertelor, precum şi elementele de calcul care se includ în evaluarea preţurilor de oferta, cum ar fi: costul transportului, valoarea asigurãrii bunului, iar în cazul bunurilor din import, taxele vamale şi alte taxe şi impozite la frontiera, precum şi moneda de plata; h) modalitatea şi condiţiile de plata; i) orice alte termene şi/sau condiţii. ART. 3.8 Contravaloarea documentelor de licitaţie se stabileşte de cãtre persoana juridicã achizitoare, fãrã sa poatã depãşi costul multiplicãrii acestora.
4. Prezentarea, primirea, deschiderea şi acceptarea ofertelor ART. 4.1 Prezentarea şi primirea ofertelor se vor face în urmãtoarele condiţii: - ofertele se depun sau se transmit prin posta, cu scrisoare recomandatã, semnatã de persoanele împuternicite de ofertantul interesat; - ofertele depuse pînã la data şi ora precizate pentru depunere se vor pãstra de persoana juridicã achizitoare sub cheie, dupã ce persoana imputernicita de aceasta a verificat dacã plicurile şi sigiliile sînt intacte. ART. 4.2 Deschiderea ofertelor se va face în prezenta membrilor comisiei de licitaţie şi a reprezentanţilor ofertanţilor. La deschiderea licitaţiei, preşedintele comisiei de licitaţie va anunta numele sau, dupã caz, denumirea ofertanţilor, dupã care va deschide plicurile. În continuare va anunta clar: numele sau, dupã caz, denumirea ofertanţilor; valorile ofertelor; propunerile de oferte alternative, inclusiv valorile şi caracteristicile principale ale acestora; notificãrile în scris referitoare la modificãrile sau la retragerile de oferte, în cazul în care exista; existenta garanţiilor de participare solicitate; orice alte detalii pe care comisia de licitaţie le considera necesare. ART. 4.3 Dupã deschiderea ofertelor şi anunţarea ofertanţilor, comisia de licitaţie va întocmi, pentru propriile sale evidente, un proces-verbal în care se vor consemna datele menţionate la art. 4.2. alin. 3. Procesul-verbal se va citi în prezenta participanţilor şi va fi semnat de membrii comisiei de licitaţie şi de cãtre reprezentanţii ofertanţilor. ART. 4.4 Ofertele pentru care s-au transmis notificãri de retragere sau ofertele întîrziate se vor înapoia ofertanţilor fãrã a fi deschise. ART. 4.5 Dupã deschiderea în public a ofertelor, acestea se vor pãstra sub cheie. ART. 4.6 Comisia de licitaţie procedeazã, pe loc sau în zilele urmãtoare, la verificarea modului în care fiecare oferta rãspunde cerinţelor prevãzute în documentele licitaţiei şi, ulterior, trece la examinarea, clarificarea şi evaluarea în detaliu a ofertelor. ART. 4.7 În scopul examinãrii, evaluãrii şi comparãrii obiective a ofertelor, comisia de licitaţie poate cere ofertanţilor, individual, sa-şi clarifice sau sa-şi corecteze ofertele. Solicitarea de clarificare şi rãspunsul aferent se vor face în scris, dar nu se va permite nici o modificare a valorii sau a conţinutului ofertei, exceptind cazurile în care se solicita corecţia erorilor aritmetice sau a greşelilor materiale descoperite de comisia de licitaţie în cursul examinãrii ofertelor. ART. 4.8 În situaţia în care ofertantul nu poate corecta sau clarifica ulterior, conform art. 4.7., erorile sau omisiunile din oferta, spre a deveni corespunzãtoare cu documentele licitaţiei, comisia de licitaţie va respinge oferta. ART. 4.9 Evaluarea ofertelor se face de cãtre comisia de licitaţie, prin simpla apreciere a preţului sau prin apreciere prin punctaj, care reprezintã rezultatul aplicãrii unor coeficienţi stabiliţi de cãtre comisia de licitaţie prin caietul de sarcini, avîndu-se în vedere elementele principale ale bunurilor sau serviciilor solicitate. ART. 4.10 Comisia de licitaţie întocmeşte o hotãrîre de acceptare a ofertei în 2 (doua) exemplare, în cel mult 10 zile de la data şedinţei de licitaţie, dintre care un exemplar poate fi luat de cãtre reprezentantul Ministerului Finanţelor. Hotãrîrea va cuprinde: - numele membrilor comisiei de licitaţie; - nominalizarea ofertantului a cãrui oferta a fost acceptatã; - justificarea criteriilor tehnice, economice şi de calitate pe baza cãrora a fost acceptatã oferta; - semnãturile tuturor membrilor comisiilor de licitaţie; - data întocmirii. ART. 4.11 În cazul evaluãrii ofertelor pe baza de simpla apreciere, hotãrîrea de acceptare a ofertei se adopta în favoarea ofertei cu preţul cel mai scãzut şi care întruneşte calitãţile tehnice şi de execuţie minimale cerute prin caietul de sarcini. În sistemul de punctaj adoptat, ponderea preţului ofertei va fi de minimum 70% din numãrul total de puncte. În cazul în care sînt oferite atît produse indigene, cît şi produse din import, pentru produsele indigene se va acorda o marja de preferinta de 20% la punctajul realizat pentru preţ, dacã bunurile sînt oferite direct de producãtor, şi de 10% în cazul în care sînt oferite de alt furnizor. ART. 4.12 Membrii comisiei de licitaţie, care nu sînt de acord cu hotãrîrea de acceptare a ofertei, vor preciza, în scris, anexate la hotãrîre, motivele de divergenta. ART. 4.13 Hotãrîrea de acceptare a ofertei în favoarea unui ofertant constituie actul în baza cãruia persoana juridicã achizitoare încheie contractul de achiziţie publica în condiţiile reglementãrilor legale în vigoare. ART. 4.14 Dupã notificarea, printr-o scrisoare de acceptare, a ofertei cãtre ofertantul cîştigãtor se procedeazã la semnarea contractului de achiziţie publica înainte de expirarea termenului de valabilitate a ofertei. În termen de 10 zile de la data hotãrîrii de acceptare a ofertei, persoana juridicã achizitoare va transmite celorlalţi ofertanţi scrisori prin care sînt anuntati ca ofertele lor nu au fost acceptate.
5. Specificaţii tehnice ART. 5.1 La redactarea caietelor de sarcini sau a specificatiilor tehnice pentru bunurile ce urmeazã a fi achiziţionate prin licitaţii publice, persoana juridicã achizitoare va tine seama de: a) necesitatea definirii bunului în funcţie de parametrii tehnico-calitativi ai acestuia şi mai puţin în raport cu aspectul sau forma lui; b) încadrarea în standarde şi norme internaţionale sau în reglementãri şi norme naţionale recunoscute pe plan internaţional. ART. 5.2 Caietele de sarcini sau specificaţiile tehnice nu vor impune o anumitã marca de fabrica sau de comerţ, un model sau un tip de bun şi nici nu vor indica o origine a mãrfii sau un producãtor determinat. ART. 5.3 În scopul obţinerii de consultaţii şi date sau informaţii, necesare la elaborarea caietului de sarcini sau a specificatiilor tehnice, persoana juridicã achizitoare nu va apela la agenţi economici care ar putea avea interese în desfãşurarea licitaţiei.
6. Dispoziţii finale ART. 6.1 Pînã la aprobarea legii bugetului de stat, persoanele juridice achizitoare pot organiza proceduri de achizitionare de bunuri pentru consumul curent din prima parte a anului, ţinînd seama de nivelul creditelor bugetare ce pot fi utilizate cu acea destinaţie potrivit legii, în perioada respectiva. ART. 6.2 Achiziţionarea de bunuri de folosinta îndelungatã şi cu ciclu lung de fabricaţie (minimum 6 luni) se poate realiza şi în cazul în care în anul bugetar curent este asigurata numai o parte a fondurilor necesare, diferenţa urmînd a fi alocata în perioadele urmãtoare. ART. 6.3 În termen de 30 de zile de la aprobarea prezentului regulament, Ministerul Finanţelor va elabora norme metodologice*) în aplicarea acestuia. *) Ministerul Finanţelor a emis Normele metodologice nr. 46.544/1994, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 192 din 27 iulie 1994, şi este abilitat, potrivit prevederilor <>art. 2 din Hotãrîrea Guvernului nr. 979/1995 , sa le actualizeze în mod corespunzãtor, în termen de 30 de zile de la publicarea ei în Monitorul Oficial al României.
ANEXA 1
LISTA cuprinzînd grupele de produse din categoria tehnicii militare, armamentului, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, precum şi materialele cu caracteristici specifice care implica apãrarea tarii, ordinea publica şi siguranta nationala
1. Avioane, elicoptere, parasute şi sisteme de parasute cu specific militar 2. Submarine, nave maritime de lupta, nave fluviale de lupta, tancuri maritime şi fluviale pentru alimentarea navelor, nave de asigurare de lupta (inclusiv şalupe, barci cu şi fãrã motor) 3. Tehnica de aerodrom, mijloace şi aparatura pentru navigaţie navala şi aerianã, echipamente de semnalizare pentru nave şi aeronave, cu specific militar 4. Tancuri, autotunuri, tunuri, obuziere, tunuri-obuziere şi alte categorii de guri de foc de toate tipurile şi calibrele 5. Rachete şi instalaţii de lansare a rachetelor 6. Armament de infanterie, mitraliere şi aruncatoare 7. Arme albe 8. Bombe, torpile, rachete şi munitie pentru toate categoriile de armament 9. Mijloace şi materiale speciale pentru intervenţii şi control antiterorist, de împiedicare şi neutralizare a acţiunilor agresive (bastoane, scuturi, casti de protecţie şi veste antiglont, complete de echipamente antitrauma, aparate cu raze X, detectoare, sisteme de supraveghere a aeroporturilor şi alte produse specifice) 10. Tehnica şi aparatura specifica activitãţii criminalistice şi pentru probarea faptelor infractionale: 10.1. truse criminalistice şi pentru testãri de stupefiante 10.2. aparatura pentru determinarea comportamentului simulat 11. Tehnica specifica de instrucţie (aparatura pentru poligoane automatizate, simulatoare pentru pregãtirea de lupta, tinte) 12. Aparatura artileristica, sisteme şi subsisteme de conducere a focului 13. Puncte de comanda mobile şi de stat major 14. Maşini de lupta, autospeciale blindate, autospeciale cu dotãri specifice apãrãrii tarii, ordinii publice şi siguranţei naţionale 15. Autostatii, radiorelee, staţii complexe de radio şi staţii de radiolocatie destinate apãrãrii tarii, ordinii publice şi siguranţei naţionale 16. Aparatura, mijloace şi echipamente de transmisiuni destinate apãrãrii tarii, ordinii publice şi siguranţei naţionale: 16.1. Aparatura de multiplexare, comutare şi terminala pentru transmisiuni voce, date, fax, cu posibilitatea de protecţie, criptare, secretizare a comunicaţiilor, inclusiv autospeciale ce conţin aceste tipuri de echipamente 16. 2. Echipamente pentru criptarea şi decriptarea semnalelor analogice şi digitale şi sisteme de management ale cheilor de codificare 16. 3. Aparatura de mãsura, control şi aparatura specifica utilizate în controlul antiinterceptare şi controlul radiatiilor parazite emise de echipamentele de telecomunicaţii şi prelucrare a datelor 16.4. Staţii radio fixe, receptoare mobile şi portabile, convenţionale şi cu acces multiplu în VHF şi UHF, prevãzute cu echipamente de secretizare cu grad sporit de criptare, inclusiv sisteme de antene 16.5. Radiorelee, statie în unde scurte, echipamente pentru transmisii de date, terminale de satelit pentru interconectarea şi extensia localã a punctelor de radiocomunicatii şi a nodurilor de transmisiuni cu posibilitãţi de criptare a semnalelor, inclusiv autospeciale ce conţin aceste tipuri de echipamente 16.6. Mijloace de determinare a poziţiei autospecialelor aflate în deplasare 16.7. Mijloace de paza şi alarmare a obiectivelor militare, precum şi şi teme de anuntare operativã a personalului 16.8. Receptoare de trafic, panoramice, de banda lungã pentru analiza complexa şi criptografica a semnalelor analogice şi digitale 16.9. Aparatura de goniometrie fixa, mobila şi portabila, inclusiv autospeciale astfel echipate 17. Utilaje militare de geniu, mijloace pentru cercetare genistica, control tehnic şi materiale pentru mascarea genistica 18. Mijloace şi materiale pentru lucrãri de distrugeri şi minare-deminare 19. Mijloace explozive şi de dare a focului 20. Tehnica şi materiale pentru decontaminarea chimica, radioactiva şi biologica, precum şi materialele de protecţie individualã impotriva efectelor armelor de nimicire în masa 21. Tehnica şi materiale pentru controlul nuclear şi chimic cu specific militar 22. Produse pentru stocul de mobilizare, altele decît cele comune 23. Uniforme militare pentru protecţie impotriva factorilor nocivi, de intervenţie şi lupta şi accesorii pentru acestea 24. Corturi militare pentru protecţie impotriva factorilor nocivi 25. Manusi şi costume compensabile pentru piloti 26. Carburanţi, lubrifianţi, substanţe chimice şi lichide speciale cu caracter specific, necesare functionarii şi întreţinerii bunurilor menţionate în lista 27. Subansambluri, accesorii, piese de schimb şi componente pentru bunurile cuprinse în lista 28. Reparaţii, modernizãri, reconditionari şi revizii la produsele şi materialele specifice menţionate în lista 29. Prestaţii şi lucrãri ce se executa cu produsele şi mijloacele specifice menţionate în lista 30. Sigilii, ştampile, distincţii şi alte însemne care implica siguranta nationala. ---------------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email