Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE NUMAR : 740 DIN 3 /7 /90  privind unele masuri in domeniul finantarii-creditarii investitiilor la unitatile de stat, precum si cu privire la transmiterea fondurilor fixe intre intreprinderile de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE NUMAR : 740 DIN 3 /7 /90 privind unele masuri in domeniul finantarii-creditarii investitiilor la unitatile de stat, precum si cu privire la transmiterea fondurilor fixe intre intreprinderile de stat

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 86 DIN 7 /5 /92
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
La nivelul fiecãrei întreprinderi de stat se constituie fondul de investiţii din care se asigura, în condiţiile legii, finanţarea cheltuielilor de investiţii, prevãzute în bugetul de venituri şi cheltuieli al acesteia.
ART. 2
Fondul de investiţii se creazã, în anul 1990, prin comasarea fondului de dezvoltare economicã al întreprinderii cu fondul pentru construcţii de locuinţe şi alte investiţii cu caracter social şi cu partea aferentã fiecãrei întreprinderi din fondul pentru întreprinderi noi şi dezvoltãri importante constituit la centrala.
ART. 3
Sursele fondului de investiţii vor fi în anul 1990, în ordine, urmãtoarele:
(1) Disponibilitãţile din anii precedenti la fondurile de investiţii ale întreprinderii;
(2) Beneficiile obţinute peste plan în anul 1989, repartizate în anul 1990 la fondurile de investiţii ale întreprinderilor, în condiţiile legii;
(3) Sumele din valorificarea fondurilor fixe scoase din funcţiune şi alte resurse pentru investiţii, potrivit legii;
(4) Sumele din recuperarea cheltuielilor geologice pentru investiţii;
(5) Amortizarea fondurilor fixe;
(6) Sumele repartizate din beneficiile anului curent în limitele stabilite de fiecare întreprindere, dupã deducerea din masa beneficiului a obligaţiilor datorate bugetului de stat, în condiţiile legii.
ART. 4
Din sursele fondului de investiţii prevãzute la art. 3, care se vor constitui în anul 1990, se asigura, în ordine:
(1) Rambursarea creditelor scadente primite pentru investiţii, precum şi plata dobinzilor aferente creditelor respective;
(2) Restituirea integrala a pãrţilor sociale virate la fondul de dezvoltare economicã a întreprinderii pînã la 31 decembrie 1989;
(3) Restituirea beneficiilor vãrsate în plus în anul 1989 la fondurile de investiţii;
(4) Finanţarea cheltuielilor de investiţii prevãzute în bugetele de venituri şi cheltuieli.
În condiţiile în care la nivelul unei întreprinderi sursele proprii depãşesc nevoile de plati din fondul de investiţii pe anul 1990, excedentul de surse poate fi folosit pentru rambursarea creditelor bancare primite pentru investiţii şi plata dobinzilor aferente acestor credite, indiferent de scadenta.
Disponibilitãţile de surse proprii rãmase la finele anului 1990 la fondul de investiţii se reporteazã de fiecare întreprindere în anul urmãtor la acelaşi fond.
ART. 5
Amortizarea fondurilor fixe şi celelalte surse proprii ale fondului de investiţii rãmîn integral la dispoziţia întreprinderilor, în scopul folosirii lor pentru cheltuieli de natura celor cuprinse la art. 4 din prezenta hotãrîre.
Se anuleazã obligaţia de restituire de cãtre întreprinderi a fondurilor avansate de societate pentru investiţii, precum şi obligaţia de vãrsare a prisosului de surse proprii la organul ierarhic superior ori la bugetul de stat.
ART. 6
În situaţia în care, la nivelul unei întreprinderi, sursele proprii ale fondului de investiţii nu asigura nevoile de plati pentru investiţii, la cererea fiecãrei întreprinderi, bãncile pot acorda credite pe termen mijlociu şi lung. În acest scop, bãncile vor negocia cu întreprinderile în cauza, urmînd a încheia contracte de creditare, cu respectarea prevederilor legale referitoare la condiţiile de rambursare, de dobinda şi de garanţie a creditelor.
Creditele pentru investiţii se vor acorda de cãtre bãnci din sursele de creditare mobilizate de acestea sau din alte surse financiare care se vor pune la dispoziţia bãncilor, în condiţiile prevãzute de normele legale.
Sumele necesare creditarii investiţiilor, reprezentind dezvoltãri importante, de natura investiţiilor cuprinse în anexa nr. 1 la prezenta hotãrîre, se vor pune la dispoziţia bãncilor, în limita alocaţiilor prevãzute în bugetul de stat pentru investiţii.
ART. 7
Investiţiile pentru întreprinderi de stat noi se vor credita de bãnci din fondurile care se vor pune la dispoziţia acestora de la bugetul de stat.
Condiţiile de creditare de cãtre bãnci pentru întreprinderile de stat noi, de rambursare a creditelor, de plata a dobinzilor şi de garanţie a rambursarii creditelor se stabilesc, potrivit legii, prin contracte încheiate între bãnci şi întreprinderile respective.
ART. 8
Pentru sumele care se pun la dispoziţia bãncilor din bugetul de stat, în vederea creditarii investiţiilor pentru dezvoltãri importante şi pentru întreprinderi de stat noi, bãncile datoreazã o dobinda de 2%.
Ratele la creditele acordate de bãnci pentru dezvoltãri importante şi pentru întreprinderi de stat noi, împreunã cu dobinzile datorate de bãnci pentru sumele puse la dispoziţia acestora din alocaţiile de la buget pentru creditarea unor astfel de investiţii, se vor constitui ca surse ale statului la capitalul bãncilor, pentru a fi utilizate, în continuare, la creditarea dezvoltãrii economiei naţionale. Pentru partea de capital a statului la bãnci, acestea datoreazã dividende care se vor stabili în condiţiile legii.
ART. 9
Investiţiile pentru construcţiile de locuinţe destinate fondului locativ de stat se realizeazã din urmãtoarele surse:
(1) sumele din valorificarea fondului locativ de stat scos din funcţiune;
(2) amortizarea fondurilor fixe aferentã fondului locativ de stat, stabilitã şi vãrsatã la banca, în condiţiile legii;
(3) alocaţii de la buget, în completarea surselor de la alineatele precedente, în limitele prevãzute prin bugetul de stat.
ART. 10
Investiţiile instituţiilor de stat se realizeazã din veniturile proprii ale acestora, sumele din valorificarea fondurilor fixe şi din alte surse pentru investiţii ale instituţiilor şi din alocaţii de la buget, în condiţiile legii.
În aceleaşi condiţii se asigura sursele financiare şi pentru realizarea investiţiilor cuprinse în anexa nr. 2 la prezenta hotãrîre.
ART. 11
Admiterea la finanţare şi creditare a investiţiilor se face de cãtre bãnci, la solicitarea beneficiarilor, pe baza proiectelor de execuţie şi a altor documentaţii specifice acţiunilor aprobate, conform prevederilor legale, însoţite, unde este cazul, de autorizaţia de construcţie.
Pentru investiţiile a cãror acoperire financiarã se asigura şi din credite bancare ori alocaţii de la buget, admiterea la finanţare-creditare se face numai dupã ce bãncile vor examina documentaţiile tehnico-economice sub aspectul eficientei, rentabilitatii şi al garanţiei rambursarii creditelor.
ART. 12
Pe parcursul realizãrii investiţiilor care se finanţeazã din alocaţii de la buget şi a celor pentru a cãror realizare se acorda credite bancare, bãncile verifica utilizarea fondurilor, potrivit destinaţiei aprobate, conform prevederilor din documentaţia admisã la finanţare-creditare.
ART. 13
Pentru formarea surselor de creditare a investiţiilor pe termen mijlociu şi lung, bãncile vor putea utiliza plasamente ale Casei de Economii şi Consemnaţiuni, Administraţiei Asigurãrilor de Stat, Administraţiei de Stat Loto-Pronosport, precum şi ale altor instituţii, cu o dobinda negociata de pînã la 5% .
Dobinzile la creditele acordate se stabilesc de consiliile de administraţie ale bãncilor, în corelare cu costurile de mobilizare a surselor de creditare.
Nivelurile dobinzilor astfel stabilite pot sa fie peste cele prevãzute în Hotãrîrea Guvernului nr. 294/5 aprilie 1990.
ART. 14
Transmiterea fondurilor fixe între unitãţile economice de stat se poate face, în condiţiile legii, numai cu plata. Sumele încasate, respectiv plãţile efectuate din astfel de operaţiuni se vor evidenţia de cãtre unitãţile economice de stat în cauza în poziţii distincte, în cadrul fondului de investiţii.
ART. 15
Prevederile din prezenta hotãrîre se aplica de la 1 ianuarie 1990 şi au caracter tranzitoriu, iar pînã la definitivarea şi intrarea în vigoare a unor noi reglementãri legale privind investiţiile, orice dispoziţii contrare îşi înceteazã aplicabilitatea.
ART. 16
Ministerul Finanţelor, împreunã cu bãncile, vor elabora norme de punere în aplicare a prevederilor din prezenta hotãrîre, iar pe baza propunerilor primite de la ministere, celelalte organe centrale şi locale, Ministerul Finanţelor va introduce modificãrile corespunzãtoare în sarcinile de venituri şi limitele de cheltuieli bugetare şi în ceilalţi indicatori financiari pe anul 1990.
PRIM-MINISTRU

PETRE ROMAN



ANEXA 1
L I S T A

investiţiilor de natura dezvoltarilor importante care se pot credita de cãtre bãnci din fondurile puse la dispoziţia acestora din bugetul de stat
- Extinderi de capacitãţi de producţie de energie electrica şi termica în termocentrale şi amenajãri hidroenergetice cu capacitãţi mai mari de 100 Mw şi linii electrice de 220 Kw şi 400 Kw;
- Lucrãri pentru exploatarea zãcãmintelor de ţiţei şi gaze, inclusiv lucrãrile pentru creşterea factorului final de recuperare;
- Instalaţii noi pentru recuperarea fractiilor din gazele de sonda;
- Dezvoltãri cu creşterea de capacitate de peste 300 mii tone/an pentru minele de huila, fier şi neferoase şi peste 500 mii tone/an pentru nivelele şi carierele de lignit;
- Alte investiţii la unitãţile economice existente din industrie, cu valoare de peste 500 milioane lei, sau cu valori care depãşesc volumul total al capacitãţilor existente;
- Dotãri cu tractoare şi combine agricole;
- Dotãri cu locomotive şi vagoane;
- Dotãri cu nave maritime şi fluviale, inclusiv cele de pescuit;
- Dotãri cu nave aeriene;
- Lucrãri de gospodãrie comunalã privind alimentarea cu apa, canalizari şi reţele magistrale de termoficare;
- Transport pe cablu în turism;
- Obiective de investiţii necesare dezvoltãrii bazei materiale a turismului pentru tineret.
ANEXA 2
L I S T A

investiţiilor privind obiective noi sau de natura dezvoltarilor importante la unitãţile economice de stat existente a cãror acoperire financiarã se poate asigura din alocaţii de la bugetul de stat
- Centrale nuclearo-electrice;
- Lucrãri privind descoperiri de rezerve de ţiţei şi gaze, inclusiv lucrãrile premergãtoare confirmãrii rezervelor;
- Lucrãri pentru exploatarea zãcãmintelor de ţiţei şi gaze din platforma continentala a Marii Negre;
- Conducte de transport magistrale de ţiţei;
- Deschideri şi puneri în exploatare a zãcãmintelor de cãrbuni şi sisturi bituminoase;
- Deschideri şi puneri în exploatare a zãcãmintelor de minereuri cuprifere şi metale neferoase, fier şi nemetalifere şi metale rare;
- Amenajãri de îmbunãtãţiri funciare în sisteme (irigaţii, desecãri şi combaterea eroziunii solului, inclusiv lucrãrile privind refacerea fertilitatii solului, realizate o data cu acestea);
- Lucrãri de investiţii pentru apãrarea impotriva inundatiilor şi gheturilor;
- Lucrãri de investiţii pentru apãrarea mediului înconjurãtor, inclusiv staţii de epurare pentru ape menajere;
- Împãduriri;
- Drumuri forestiere;
- Linii de cale feratã, dublari şi electrificari pe linii de cale feratã;
- Poduri peste Dunare şi Borcea;
- Construcţii şi extinderi metrou;
- Construcţii de aeroporturi;
- Reţele noi şi dezvoltãri pentru transportul în comun şi orasenesc, inclusiv dotãri cu tramvaie, autobuze şi troleibuze;
- Canale navigabile;
- Sistematizari şi extinderi de poduri, diguri şi dane.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016