Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 979 din 11 decembrie 1995  pentru modificarea si completarea Regulamentului privind organizarea licitatiilor pentru achizitiile publice de bunuri, aprobat prin   Hotarirea Guvernului nr. 63/1994     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 979 din 11 decembrie 1995 pentru modificarea si completarea Regulamentului privind organizarea licitatiilor pentru achizitiile publice de bunuri, aprobat prin Hotarirea Guvernului nr. 63/1994

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 295 din 21 decembrie 1995
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Regulamentul privind organizarea licitaţiilor pentru achiziţiile publice de bunuri, aprobat prin <>Hotãrîrea Guvernului nr. 63/1994 şi republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 173 din 4 august 1995, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Titlul regulamentului se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Regulament privind organizarea licitaţiilor pentru achiziţiile publice de bunuri şi de servicii"
2. Articolul 1.1. se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1.1. - Prevederile prezentului regulament se aplica pentru organizarea licitaţiilor în vederea achiziţiilor publice de bunuri şi de servicii, finanţate integral sau parţial din bugetul de stat, din bugetele locale, din fondurile special constituite prin lege în afarã acestor bugete, din mijloace extrabugetare şi din credite externe garantate sau contractate direct de stat.
În sensul prezentului regulament, prin bunuri se înţelege produsele, echipamentele şi orice alte obiecte fizice, de orice fel şi cu orice fel de descriere, inclusiv bunurile imobiliare, iar prin servicii se înţelege serviciile legate de aceste bunuri, cît şi reparaţiile sau orice alte servicii, cu excepţia reparaţiilor capitale şi a demolarilor la construcţii şi instalaţii, pentru care se aplica prevederile legale privind achiziţiile de investiţii."
3. Articolul 1.2. se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1.2. - Prezentul regulament nu se aplica în cazul:
a) achiziţiilor publice de bunuri şi servicii care implica apãrarea tarii, ordinea publica şi siguranta nationala, de natura armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, precum şi cele care, datoritã caracteristicilor specifice, nu pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate, cuprinse în anexa, care face parte integrantã din prezentul regulament.
De asemenea, vor fi excluse de la prevederile prezentului regulament achiziţiile de piese, accesorii, ansambluri, subansambluri, agregate sau instalaţii care constituie pãrţi componente ale bunurilor prevãzute la alineatul precedent sau care sînt folosite exclusiv la repararea ori exploatarea acestora, ambalajele destinate exclusiv conservãrii bunurilor de mai sus, precum şi serviciile legate de furnizarea sau repararea acestora.
Procedurile de achiziţie a bunurilor şi serviciilor de natura celor prevãzute la alin. 1 şi 2, se aproba, în mod distinct, de cãtre Guvern;
b) achiziţiile publice de bunuri destinate pãstrãrii indelungate în rezervele materiale naţionale, care se vor face în conformitate cu prevederile art. 6 din Legea nr. 82/1992 privind rezervele materiale naţionale şi cu prevederile Hotãrîrii Guvernului nr. 372/1992 privind modul de achizitionare şi valorificare a produselor din rezervele materiale naţionale, precum şi a altor achiziţii de bunuri şi de servicii care fac obiectul unor excluderi în baza unor reglementãri legale ulterioare."
4. Articolul 2.1. se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2.1. - Pentru organizarea licitaţiilor privind achiziţiile publice de bunuri şi de servicii, astfel cum au fost definite la art. 1.1., funcţia de îndrumare metodologicã unitarã revine Ministerului Finanţelor, care va elabora norme şi reglementãri privind conţinutul documentelor licitaţiilor, conţinutul ofertelor, organizarea şi desfãşurarea licitaţiilor."
5. Litera e) a articolului 2.2. se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"e) organizeazã evidenta activitãţilor de licitaţii pentru achiziţiile publice de bunuri şi de servicii;"
6. Articolul 2.3. se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2.3. - Pentru desfãşurarea corespunzãtoare a activitãţii de licitaţie, persoana juridicã achizitoare numeşte, prin decizie, pentru fiecare achiziţie publica de bunuri sau de servicii, o comisie de licitaţie.
La licitaţiile organizate de regiile autonome pentru achiziţiile de bunuri de natura activelor corporale, finanţate integral sau parţial din bugetul de stat, din bugetele locale, din fondurile special constituite prin lege în afarã acestor bugete şi din credite externe garantate sau contractate direct de stat, comisiile de licitaţie se numesc prin ordin al ministrului de resort sau, dupã caz, prin decizie a autoritãţii administraţiei publice locale."
7. Liniuta a cincea a articolului 2.5. se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"- reprezentantul ministerului de resort sau, dupã caz, al administraţiei publice locale, în cazul licitaţiilor organizate de regiile autonome pentru bunurile de natura activelor corporale finanţate din sursele prevãzute la art. 2.3. alin. 2."
8. Articolul 2.6. se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2.6. - Onorariile participanţilor în comisiile de licitaţie, atît pentru achiziţii de bunuri şi de servicii, cît şi pentru investiţii, care nu sînt angajaţi permanenţi ai persoanei juridice achizitoare se suporta de cãtre persoana juridicã achizitoare şi se plãtesc dupã ce hotãrîrea de acceptare a rãmas definitiva.
Nu beneficiazã de onorarii pentru activitatea desfasurata în comisiile de licitaţie, în timpul programului normal de lucru, reprezentantul Ministerului Finanţelor, al Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, al ministerului de resort şi, dupã caz, al administraţiei publice locale. De asemenea, nu se acorda onorarii pentru repetarea unor licitaţii.
Cuantumul onorariilor şi, dupã caz, al celorlalte drepturi se stabileşte de persoana juridicã achizitoare în condiţiile art. 20 din Legea nr. 40/1991, republicatã."
9. Articolul 2.8. se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2.8. - Achiziţionarea de bunuri şi de servicii prin organizarea de licitaţii publice este obligatorie pentru bunurile şi, respectiv, serviciile de acelaşi fel a cãror valoare totalã pentru satisfacerea necesitãţilor persoanei juridice achizitoare pe un întreg an bugetar este de peste 50 milioane lei.
Pentru achiziţionarea de bunuri şi de servicii a cãror valoare este inferioarã limitei specificate la alineatul precedent, se poate folosi procedura selecţiei de oferte de preţ.
Nu este admisã achiziţionarea de bunuri şi de servicii ale cãror caracteristici, respectiv calitãţi, depãşesc necesitãţile concrete de utilizare ale persoanei juridice achizitoare.
Pentru cheltuielile suplimentare ocazionate de realizarea unor achiziţii nejustificate se fac rãspunzãtoare persoanele vinovate, potrivit reglementãrilor în vigoare.
În cazul achiziţiei de bunuri şi de servicii de acelaşi fel, necesare persoanelor juridice achizitoare pentru a acoperi nevoile unui an bugetar, a cãror valoare este sub 50 milioane lei, dacã nu este posibila obţinerea a cel puţin 3 oferte de preţ, se va proceda astfel:
- dacã în termenul menţionat în adresele prin care s-au solicitat minimum trei oferte au fost primite numai doua oferte, vor fi achiziţionate bunurile sau serviciile pentru care s-a prezentat preţul cel mai avantajos şi care corespund calitativ cerinţelor persoanei juridice achizitoare;
- dacã un singur ofertant a rãspuns la solicitare, persoana juridicã achizitoare va achizitiona bunurile sau serviciile de la acesta, cu avizul ordonatorului de credite bugetare pentru achiziţia dintr-o singura sursa, sau va putea repeta cererea de oferte de preţ.
Pentru achiziţionarea de bunuri sau de servicii cu valori mici, pentru care ofertanţii refuza sa prezinte în scris oferte de preţ purtind semnatura şi ştampila acestora, conducãtorul persoanei juridice achizitoare poate desemna salariaţi din subordinea sa care sa testeze preţurile practicate la data respectiva şi sa le consemneze sub semnatura proprie, cu viza salariatului cu atribuţii de control preventiv din unitate."
10. Alineatul 1 al articolului 2.9. se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2.9. - În cazul achiziţiei publice de bunuri şi de servicii a cãror valoare depãşeşte 267.000.000 lei, contractanţii strãini pot participa la procedura de achiziţie, dacã şi contractanţii romani se bucura de un tratament similar în cadrul procedurilor de achiziţie organizate de persoanele juridice achizitoare din ţãrile a cãror naţionalitate o are contractantul (ofertantul) strãin."
11. Articolul 2.10. se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2.10. - Licitaţia publica deschisã fãrã preselecţie este licitaţia care se organizeazã într-o singura etapa, pentru achiziţii de bunuri şi de servicii, la care pot participa, în numãr nelimitat, ofertanţi interni sau externi care îndeplinesc condiţiile cuprinse în documentele licitaţiei impuse de organizatori."
12. Alineatul 2 al articolului 2.11. se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Aceasta procedura se aplica pentru bunurile şi serviciile la care persoana juridicã achizitoare doreşte sa selecţioneze în prealabil ofertanţii competenţi şi potenţiali, scopul primei etape constituindu-l întocmirea listei ofertanţilor selecţionaţi."
13. Articolul 2.12. se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2.12. - Licitaţia publica restrînsa este licitaţia în care:
- bunul sau serviciul, datoritã specificului sau, poate fi achiziţionat, de regula, de la un numãr restrîns de ofertanţi;
sau
- a existat o licitaţie publica anterioarã, nefinalizatã prin încheierea unui contract.
Anunţarea licitaţiei publice restrînse se face prin invitaţii adresate direct contractanţilor care rãspund condiţiilor prevãzute la alineatul precedent. În acest caz, licitaţia nu poate fi organizatã mai devreme de 3 zile lucrãtoare de la data transmiterii invitaţiilor de participare.
Numãrul de participanţi la licitaţia publica restrînsa trebuie sa fie de minimum trei."
14. Articolul 2.13. se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2.13. - Pentru a se asigura de participarea producãtorilor interni la procedurile de licitaţie prevãzute la art. 2.10. şi 2.11., persoana juridicã achizitoare, în afarã anunţului publicitar, va invita în scris producãtori interni cunoscuţi.
În cazul în care cunoaşte mai mulţi producãtori interni, persoana juridicã achizitoare va invita în scris cel puţin trei dintre aceştia.
În acest sens, producãtorii vor confirma în mod obligatoriu primirea invitatiei de participare la licitaţie.
În situaţia în care persoana juridicã achizitoare a îndeplinit procedura de licitaţie publica deschisã fãrã preselecţie şi s-au prezentat doar doi ofertanţi cu oferte corespunzãtoare condiţiilor din caietul de sarcini, comisia poate accepta oferta cu preţul cel mai mic. Dacã la licitaţie nu s-a prezentat nici un ofertant, comisia de licitaţie va putea hotãrî fie repetarea licitaţiei, fie, ca urmare a inexistentei unei alternative, întocmirea notei justificative pentru achiziţia de la singurul furnizor intern al bunurilor sau serviciilor în cauza.
În cazul în care ofertele prezentate sînt necorespunzãtoare sau s-a prezentat un singur ofertant cu oferta corespunzãtoare, licitaţia se va repeta.
În situaţia în care, ca urmare a repetarii licitaţiei, nu s-au prezentat oferte corespunzãtoare sau s-a prezentat o singura oferta corespunzãtoare, comisia de licitaţie va putea hotãrî fie organizarea unei noi licitaţii, fie întocmirea notei justificative pentru achiziţia dintr-o singura sursa, neexistand alternative pentru achiziţia publica prin licitaţie.
Nota justificativã se întocmeşte potrivit prevederilor art. 16 şi 17 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993.
Preţul din oferta acceptatã în urma desfãşurãrii unei proceduri de licitaţie publica este ferm şi nu poate fi majorat la încheierea contractului de achiziţie şi nici ulterior pe toatã perioada derulãrii contractului."
15. Articolul 3.1. se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3.1. - Organizatorul licitaţiei va face anunţuri publicitare în presa interna sau, dupã caz, în presa internationala, cu minimum 10 zile înainte de data stabilitã pentru depunerea ofertelor."
16. Liniutele a patra şi a sasea ale articolului 3.4. se modifica şi vor avea urmãtorul cuprins:
"- forma şi obiectul licitaţiei, precum şi descrierea bunurilor şi a serviciilor ce urmeazã a fi achiziţionate; natura, cantitatea şi calitatea acestora; termenele, condiţiile de livrare sau de furnizare şi de plata;"
"- alte elemente ce se vor stabili prin norme metodologice de cãtre Ministerul Finanţelor, în funcţie de specificul achiziţiei publice de bunuri şi de servicii."
17. Litera e) a articolului 3.7. se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"e) condiţiile cu caracter economic, tehnic şi de calitate, garanţiile financiare, precum şi alte informaţii şi documente solicitate ofertantului de cãtre persoana juridicã achizitoare."
18. Articolul 4.9. se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4.9. - Evaluarea ofertelor se face de cãtre comisia de licitaţie, prin simpla apreciere a preţului sau prin apreciere prin punctaj, care reprezintã rezultatul aplicãrii unor coeficienţi stabiliţi în prealabil de cãtre comisia de licitaţie prin caietul de sarcini, avîndu-se în vedere elementele principale ale bunurilor sau serviciilor solicitate."
19. Articolul 4.10. se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4.10. - Comisia de licitaţie întocmeşte o hotãrîre de acceptare a ofertei în 2 (doua) exemplare, în cel mult 10 zile de la data şedinţei de licitaţie, dintre care un exemplar poate fi luat de cãtre reprezentantul Ministerului Finanţelor.
Hotãrîrea va cuprinde:
- numele membrilor comisiei de licitaţie;
- nominalizarea ofertantului a cãrui oferta a fost acceptatã;
- justificarea criteriilor tehnice, economice şi de calitate pe baza cãrora a fost acceptatã oferta;
- semnãturile tuturor membrilor comisiilor de licitaţie;
- data întocmirii."
20. Alineatul 1 al articolului 4.11. se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4.11. - În cazul evaluãrii ofertelor pe baza de simpla apreciere, hotãrîrea de acceptare a ofertei se adopta în favoarea ofertei cu preţul cel mai scãzut şi care întruneşte calitãţile tehnice şi de execuţie minimale cerute prin caietul de sarcini."
21. Articolul 4.13. se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4.13. - Hotãrîrea de acceptare a ofertei în favoarea unui ofertant constituie actul în baza cãruia persoana juridicã achizitoare încheie contractul de achiziţie publica în condiţiile reglementãrilor legale în vigoare."
22. Dupã articolul 6.1. se introduce articolul 6.1.^1 care va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6.1.^1 - Achiziţionarea de bunuri de folosinta îndelungatã şi cu ciclu lung de fabricaţie (minimum 6 luni) se poate realiza şi în cazul în care în anul bugetar curent este asigurata numai o parte a fondurilor necesare, diferenţa urmînd a fi alocata în perioadele urmãtoare."
23. Anexa la regulament se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotãrîre.
ART. 2
În termen de 30 de zile de la publicarea prezentei hotãrîri în Monitorul Oficial al României, Ministerul Finanţelor va actualiza în mod corespunzãtor <>Normele metodologice nr. 46.544/1994 privind organizarea şi desfãşurarea licitaţiilor pentru achiziţiile publice de bunuri, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 192 din 27 iulie 1994.
ART. 3
Regulamentul privind organizarea licitaţiilor pentru achiziţiile publice de bunuri, modificat şi completat prin prezenta hotãrîre, se va republica în Monitorul Oficial al României, dîndu-se articolelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de stat, ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

ANEXA 1

LISTA
cuprinzînd grupele de produse din categoria tehnicii militare, armamentului, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, precum şi materialele cu caracteristici specifice care implica apãrarea tarii, ordinea publica şi siguranta nationala

1. Avioane, elicoptere, parasute şi sisteme de parasute cu specific militar
2. Submarine, nave maritime de lupta, nave fluviale de lupta, tancuri maritime şi fluviale pentru alimentarea navelor, nave de asigurare de lupta (inclusiv şalupe, barci cu şi fãrã motor)
3. Tehnica de aerodrom, mijloace şi aparatura pentru navigaţie navala şi aerianã, echipamente de semnalizare pentru nave şi aeronave, cu specific militar
4. Tancuri, autotunuri, tunuri, obuziere, tunuri-obuziere şi alte categorii de guri de foc de toate tipurile şi calibrele
5. Rachete şi instalaţii de lansare a rachetelor
6. Armament de infanterie, mitraliere şi aruncatoare
7. Arme albe
8. Bombe, torpile, rachete şi munitie pentru toate categoriile de armament
9. Mijloace şi materiale speciale pentru intervenţii şi control antiterorist, de împiedicare şi neutralizare a acţiunilor agresive (bastoane, scuturi, casti de protecţie şi veste antiglont, complete de echipamente antitrauma, aparate cu raze X, detectoare, sisteme de supraveghere a aeroporturilor şi alte produse specifice)
10. Tehnica şi aparatura specifica activitãţii criminalistice şi pentru probarea faptelor infractionale:
10.1. truse criminalistice şi pentru testãri de stupefiante
10.2. aparatura pentru determinarea comportamentului simulat
11. Tehnica specifica de instrucţie (aparatura pentru poligoane automatizate, simulatoare pentru pregãtirea de lupta, tinte)
12. Aparatura artileristica, sisteme şi subsisteme de conducere a focului
13. Puncte de comanda mobile şi de stat major
14. Maşini de lupta, autospeciale blindate, autospeciale cu dotãri specifice apãrãrii tarii, ordinii publice şi siguranţei naţionale
15. Autostatii, radiorelee, staţii complexe de radio şi staţii de radiolocatie destinate apãrãrii tarii, ordinii publice şi siguranţei naţionale
16. Aparatura, mijloace şi echipamente de transmisiuni destinate apãrãrii tarii, ordinii publice şi siguranţei naţionale:
16.1. Aparatura de multiplexare, comutare şi terminala pentru transmisiuni voce, date, fax cu posibilitatea de protecţie, criptare, secretizare a comunicaţiilor, inclusiv autospeciale ce conţin aceste tipuri de echipamente
16.2. Echipamente pentru criptarea şi decriptarea semnalelor analogice şi digitale şi sisteme de management ale cheilor de codificare
16.3. Aparatura de mãsura, control şi aparatura specifica utilizate în controlul antiinterceptare şi controlul radiatiilor parazite, emise de echipamentele de telecomunicaţii şi prelucrare a datelor
16.4. Staţii radio fixe, receptoare mobile şi portabile, convenţionale şi cu acces multiplu în VHF şi UHF, prevãzute cu echipamente de secretizare cu grad sporit de criptare, inclusiv sisteme de antene
16.5. Radiorelee, statie în unde scurte, echipamente pentru transmisii de date, terminale de satelit pentru interconectarea şi extensia localã a punctelor de radiocomunicatii şi a nodurilor de transmisiuni cu posibilitãţi de criptare a semnalelor, inclusiv autospeciale ce conţin aceste tipuri de echipamente
16.6. Mijloace de determinare a poziţiei autospecialelor aflate în deplasare
16.7. Mijloace de paza şi alarmare a obiectivelor militare, precum şi sisteme de anuntare operativã a personalului
16.8. Receptoare de trafic, panoramice, de banda larga pentru analiza complexa şi criptografica a semnalelor analogice şi digitale
16.9. Aparatura de goniometrie fixa, mobila şi portabila, inclusiv autospeciale astfel echipate
17. Utilaje militare de geniu, mijloace pentru cercetare genistica, control tehnic şi materiale pentru mascarea genistica
18. Mijloace şi materiale pentru lucrãri de distrugeri şi minare-deminare
19. Mijloace explozive şi de dare a focului
20. Tehnica şi materiale pentru decontaminarea chimica, radioactiva şi biologica, precum şi materialele de protecţie individualã impotriva efectelor armelor de nimicire în masa
21. Tehnica şi materiale pentru controlul nuclear şi chimic cu specific militar
22. Produse pentru stocul de mobilizare, altele decît cele comune
23. Uniforme militare pentru protecţie impotriva factorilor nocivi, de intervenţie şi lupta şi accesorii pentru acestea
24. Corturi militare pentru protecţie impotriva factorilor nocivi
25. Manusi şi costume compensatoare pentru piloti
26. Carburanţi, lubrifianţi, substanţe chimice şi lichide speciale cu caracter specific, necesare functionarii şi întreţinerii bunurilor menţionate în lista
27. Subansambluri, accesorii, piese de schimb şi componente pentru bunurile cuprinse în lista
28. Reparaţii, modernizãri, reconditionari şi revizii la produsele şi materialele specifice menţionate în lista
29. Prestaţii şi lucrãri ce se executa cu produsele şi mijloacele specifice menţionate în lista
30. Sigilii, ştampile, distincţii şi alte însemne care implica siguranta nationala.

---------------------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016