Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARIRE nr. 86 din 26 februarie 1993 de modificare a anexei nr. 1 la Hotarirea Guvernului nr. 405/1992 privind infiintarea Fundatiei "Centrul Roman pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii"
Anexa nr. 1 la <>Hotãrîrea Guvernului nr. 405/1992 se modifica, inlocuindu-se cu anexa la prezenta hotãrîre.
PRIM-MINISTRU NICOLAE VACAROIU
Contrasemneazã: --------------- Ministru de stat, preşedintele Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economicã, Misu Negritoiu
ANEXA 1
STATUTUL Fundaţiei "Centrul Roman pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii" - Fundaţia C.R.I.M.M.
CAP. 1 Dispoziţii generale
ART. 1 Centrul Roman pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii (denumit în prezentul statut Fundaţia C.R.I.M.M.) se constituie ca persoana juridicã romana, neguvernamentala, apolitica, fãrã scop lucrativ, în vederea sprijinirii dezvoltãrii sectorului de întreprinderi mici şi mijlocii. ART. 2 Fundaţia C.R.I.M.M. are sediul în Bucureşti şi îşi desfãşoarã activitatea la nivel naţional. Fundaţia C.R.I.M.M. poate infiinta filiale în ţara. ART. 3 Patrimoniul iniţial al Fundaţiei C.R.I.M.M. este constituit potrivit <>Hotãrîrii Guvernului nr. 405/1992 . ART. 4 Fundaţia C.R.I.M.M. se constituie pe durata nedeterminatã.
CAP. 2 Scopurile şi atribuţiile Fundaţiei C.R.I.M.M.
ART. 5 Fundaţia C.R.I.M.M. sprijinã crearea şi dezvoltarea sectorului de întreprinderi mici şi mijlocii din sfera privatã, constituite pe teritoriul României, în colaborare cu Agenţia Romana de Dezvoltare, indeplinind urmãtoarele atribuţii: 1. pregãteşte şi prezintã Guvernului, în colaborare cu Agenţia Romana de Dezvoltare, studii şi propuneri în vederea elaborãrii strategiei globale şi a direcţiilor de acţiune pentru dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii; 2. acorda, la cerere, asistenta de specialitate instituţiilor publice guvernamentale şi organizaţiilor neguvernamentale implicate în promovarea sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii; 3. aduce la îndeplinire programe specifice în cadrul strategiei Guvernului privind dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii; 4. îndeplineşte programul de realizare a reţelei naţionale de centre teritoriale de dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii, ca filiale ale Fundaţiei C.R.I.M.M., în conformitate cu prevederile art. 26 din prezentul statut; 5. sprijinã centrele de dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii prin asistenta tehnica, financiarã şi de dezvoltare a resurselor umane; 6. desemneazã avansarea informaţiilor şi datelor statistice privind întreprinderile mici şi mijlocii; 7. tine evidenta permanenta a rezultatelor procesului de dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii; 8. studiazã aspectele legislative legate de întreprinderile mici şi mijlocii şi fundamenteazã iniţiative legislative, prezentind, în acest sens, documentaţii şi propuneri Guvernului; 9. efectueazã studii în vederea identificarii instrumentelor financiare şi a politicilor de creditare necesare a fi aplicate pentru dezvoltarea sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii; 10. promoveazã cooperarea şi întreţine legãturi cu alte instituţii naţionale şi internaţionale, în scopul dezvoltãrii sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii; 11. organizeazã colocvii, simpozioane, conferinţe, dezbateri şi cursuri, inclusiv prin intermediul unor programe externe, avînd ca obiect dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii; 12. atrage, administreazã şi utilizeazã, în condiţiile legii, surse financiare sub forma de donaţii, contribuţii, subvenţii, taxe, cotizatii pentru prestaţii şi asistenta de specialitate; 13. acorda asistenta tehnica de specialitate întreprinzãtorilor privati; 14. editeazã publicaţii de specialitate; 15. asigura servicii de consultanţa; 16. acorda burse pentru studii în domeniul sau de activitate, în ţara şi în strãinãtate. Fundaţia C.R.I.M.M. elaboreazã un program strategic pe 3 ani şi un program anual de activitate. Programul strategic şi programul anual se aproba de adunarea generalã. Fundaţia C.R.I.M.M. prezintã Guvernului României programul strategic, precum şi un raport anual de activitate, care se da publicitãţii.
CAP. 3 Membrii Fundaţiei C.R.I.M.M.
ART. 6 Membrii Fundaţiei C.R.I.M.M. pot fi persoanele care sînt de acord cu prevederile statutului şi înţeleg ca prin propria activitate sa contribuie şi sa sprijine realizarea scopului Fundaţiei C.R.I.M.M. Poate deveni membru al Fundaţiei C.R.I.M.M. orice persoana fizica, indiferent de profesie, religie, rasa, naţionalitate, cetãţenie, origine socialã, avere, care îndeplineşte condiţiile prevãzute în alineatul precedent şi îşi manifesta expres, prin cerere scrisã, aceasta dorinta. Poate, de asemenea, deveni membru al Fundaţiei C.R.I.M.M. orice persoana juridicã, prin cererea scrisã de aderare, formulatã de organul sau de conducere. Cererile de aderare se aproba de adunarea generalã, la propunerea consiliului de administraţie. ART. 7 Membrii Fundaţiei C.R.I.M.M. au urmãtoarele drepturi: a) sa participe la acţiunile organizate de fundaţie şi sa facã propuneri în adunarea generalã a acesteia; b) sa aleagã şi sa fie aleşi în organele de conducere ale Fundaţiei C.R.I.M.M. ART. 8 Membrii Fundaţiei C.R.I.M.M. au urmãtoarele obligaţii: a) sa respecte prevederile statutului şi sa aplice hotãrîrile organelor de conducere ale Fundaţiei C.R.I.M.M.; b) sa nu întreprindã acţiuni care, prin natura lor, pot leza scopurile sau interesele Fundaţiei C.R.I.M.M. şi sa acţioneze pentru creşterea prestigiului acesteia. ART. 9 Calitatea de membru al Fundaţiei C.R.I.M.M. se pierde: a) prin excludere, în urmãtoarele cazuri: - producerea, prin activitatea proprie, a unor prejudicii morale şi materiale Fundaţiei C.R.I.M.M.; - desfãşurarea unor activitãţi ce contravin statutului şi hotãrîrilor organelor de conducere ale Fundaţiei C.R.I.M.M.; - angajarea persoanei respective în activitãţi contrare legii şi ordinii de drept; - condamnarea pentru fapte penale. Excluderea se dispune de cãtre adunarea generalã, la propunerea motivatã a consiliului de administraţie; b) la cerere.
CAP. 4 Organizare, conducere
ART. 10 Fundaţia C.R.I.M.M. are urmãtoarele organe de conducere: a) adunarea generalã; b) consiliul de administraţie; c) preşedintele; d) vicepreşedinţii; e) directorul general. ART. 11 Adunarea generalã a membrilor Fundaţiei C.R.I.M.M. se întruneşte o data pe an (în primul trimestru), în adunare ordinarã şi, ori de cîte ori este cazul, în adunare extraordinarã. ART. 12 Convocarea adunãrii generale se face de cãtre consiliul de administraţie, în scris sau prin publicare într-un ziar de mare tiraj, cu 15 zile înainte de data desfãşurãrii adunãrii. În convocare vor fi precizate ziua, ora, locul unde se desfãşoarã adunarea, precum şi ordinea de zi. Convocarea adunãrilor extraordinare se poate face la initiativa consiliului de administraţie sau la propunerea unei treimi din membrii Fundaţiei C.R.I.M.M. ART. 13 Adunarea generalã este statutar întrunitã în prezenta a doua treimi din numãrul membrilor Fundaţiei C.R.I.M.M. Dacã la prima convocare nu se întruneşte numãrul statutar de participanţi, se stabileşte o noua data. La a doua convocare, adunarea generalã se considera a fi statutar constituitã, indiferent de numãrul membrilor prezenţi. Hotãrîrile se adopta cu votul a jumãtate plus unu din numãrul membrilor Fundaţiei C.R.I.M.M. prezenţi la adunare. Şedinţele adunãrii generale sînt conduse de preşedintele sau de un vicepreşedinte al consiliului de administraţie, desemnat de preşedinte, şi de un prezidiu alcãtuit din minimum 4 membri aleşi. Dezbaterile şi hotãrîrile adoptate se consemneazã într-un registru special, de cãtre un secretar desemnat de preşedinte. ART. 14 Adunarea generalã îndeplineşte urmãtoarele atribuţii: a) alege Consiliul de administraţie al Fundaţiei C.R.I.M.M.; b) analizeazã şi aproba rapoartele întocmite şi prezentate de cãtre consiliul de administraţie; c) aproba programele anuale de activitate, precum şi modificãrile şi completãrile acestora, urmãrind realizarea scopurilor C.R.I.M.M.; d) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al Fundaţiei C.R.I.M.M.; e) aproba afilierea Fundaţiei C.R.I.M.M. la alte organisme naţionale şi internaţionale; f) face propuneri pentru modificarea sau completarea statutului; g) hotãrãşte înfiinţarea de filiale în ţara; h) aproba lichidarea Fundaţiei C.R.I.M.M. în cazul în care se constata ca nu sînt întrunite condiţiile minime necesare pentru continuarea activitãţii, inclusiv lipsa de fonduri; i) hotãrãşte în orice alt domeniu de interes pentru fundaţie. ART. 15 Consiliul de administraţie al Fundaţiei C.R.I.M.M. este aprobat de cãtre adunarea generalã pentru o perioada de 3 ani şi este compus din 11-15 membri. Structura consiliului de administraţie este urmãtoarea: 1. membri de drept, numiţi de organe guvernamentale: - reprezentantul primului-ministru; - reprezentantul Agenţiei Romane de Dezvoltare; - reprezentantul Ministerului Industriilor; - reprezentantul Ministerului Finanţelor; 2. membri de drept, desemnaţi de instituţii neguvernamentale: - reprezentantul Asociaţiei Romane a Bãncilor; - reprezentantul Camerei de Comerţ şi Industrie a României; 3. membri aleşi: - 3-5 întreprinzãtori privati; - 1-2 cadre didactice din învãţãmîntul superior; - 1-2 personalitãţi ale vieţii publice. Pînã la constituirea adunãrii generale a membrilor fundaţiei, consiliul de administraţie este numit de primul-ministru în funcţiune. Pînã la desemnarea, de cãtre organizaţiile de întreprinzãtori privati legal constituite, a reprezentanţilor acestora, întreprinzãtorii privati vor fi numiţi de primul-ministru în funcţiune. ART. 16 La sfîrşitul mandatului, membrii consiliului de administraţie pot fi reconfirmati de adunarea generalã, pentru un nou mandat, fãrã ca aceştia sa poatã însã deţine mai mult de doua mandate consecutive. ART. 17 Consiliul de administraţie este statutar întrunit în prezenta a doua treimi din numãrul membrilor sãi. Dacã la prima convocare nu se întruneşte acest cvorum, se procedeazã la o noua convocare, în termen de cel mult 10 zile de la cea anterioarã. La a doua convocare, consiliul de administraţie este considerat statutar întrunit, indiferent de numãrul membrilor prezenţi. Consiliul de administraţie adopta hotãrîri valabile cu o majoritate plus unu din numãrul membrilor prezenţi. În caz de balotaj, votul preşedintelui este decisiv. La cinci absente nemotivate în decursul unui an calendaristic se pierde calitatea de membru al consiliului de administraţie, urmînd ca la prima adunare generalã sa se desemneze un nou membru, cu respectarea distincţiilor instituite de art. 15 alin. 2. ART. 18 Consiliul de administraţie gestioneazã activitatea Fundaţiei C.R.I.M.M., în conformitate cu scopurile pentru care aceasta a fost constituitã. Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii: a) elaboreazã strategia de folosire a fondurilor, conform destinaţiei şi normelor prevãzute în statut; b) numeşte directorul general; c) alege şi revoca, din rindul membrilor sãi, preşedintele şi doi vicepreşedinţi, prin vot secret, cu majoritate absolutã; unul dintre vicepreşedinţi va fi, în mod obligatoriu, un intreprinzator privat, urmînd ca preşedintele şi vicepreşedinţii sa fie confirmati de prima adunare generalã a membrilor Fundaţiei C.R.I.M.M. d) aproba regulamentul de funcţionare a Fundaţiei C.R.I.M.M.; e) aproba mandatele pentru delegaţii Fundaţiei C.R.I.M.M., care participa la reuniuni pe plan naţional şi internaţional; f) pregãteşte adunãrile generale ordinare şi extraordinare şi se îngrijeşte de buna lor desfãşurare; g) întocmeşte raportul anual privind activitatea desfasurata de Fundaţia C.R.I.M.M.; h) elaboreazã proiectele programelor anuale de activitatea şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli; i) aproba regulamentul de ordine interioarã şi statul de funcţii al salariaţilor Fundaţiei C.R.I.M.M.; j) aproba înfiinţarea de comisii de specialitate pe domenii de activitate; k) asigura colaborarea Fundaţiei C.R.I.M.M. cu organizaţiile de întreprinzãtori privati; l) exercita orice alte atribuţii necesare realizãrii scopurilor Fundaţiei C.R.I.M.M. La şedinţele consiliului de administraţie pot participa, fãrã drept de vot, reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor, Ministerului Comerţului, Ministerului Învãţãmîntului, Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei şi ai altor autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, care vor fi invitaţi de preşedintele consiliului de administraţie o data cu convocarea şedinţelor. ART. 19 Consiliul de administraţie se reuneste, de regula, o data pe luna sau ori de cîte ori este necesar. Convocarea este facuta de cãtre preşedinte sau unul dintre vicepreşedinţi, prin intermediul unui convocator scris, cu cel puţin 5 zile înainte de data fixatã a adunãrii. În caz de urgenta, convocarea se poate face cu 48 de ore înainte, fie telefonic, fie în scris. Convocatorul trebuie sa conţinã informaţii privind locul, ziua, ora la care va avea loc reuniunea, motivul convocãrii şi ordinea de zi. ART. 20 Membrii consiliului de administraţie pot primi o indemnizaţie lunarã, care se va stabili, în funcţie de resursele financiare ale fundaţiei şi de legislaţia în vigoare, de cãtre consiliul de administraţie, sub rezerva aprobãrii acestei mãsuri în prima adunare generalã. ART. 21 Preşedintele consiliului de administraţie prezideazã reuniunile consiliului de administraţie şi reprezintã Fundaţia C.R.I.M.M. în relaţiile cu terţii. Pentru reprezentarea Fundaţiei C.R.I.M.M. în activitatea curenta a acesteia, în caz de indisponibilitate temporarã, preşedintele poate da mandat unuia dintre vicepreşedinţi sau directorului general, precizînd în scris sfera, durata şi limitele competentelor conferite. ART. 22 Directorul general este numit de consiliul de administraţie şi are urmãtoarele atribuţii: a) participa la şedinţele consiliului de administraţie, fãrã a avea drept de vot; b) asigura conducerea curenta a Fundaţiei C.R.I.M.M. între şedinţele consiliului de administraţie; c) urmãreşte realizarea programului anual de activitate al Fundaţiei C.R.I.M.M. şi a bugetului de venituri şi cheltuieli; d) urmãreşte aplicarea regulamentului de ordine interioarã; e) asigura legãturi cu organisme, asociaţii, institute şi agenţi economici interesaţi, din ţara şi din strãinãtate; f) faciliteazã participarea fundaţiei la reuniuni, simpozioane, colocvii, conferinţe, pe plan naţional şi internaţional, a cãror problematica prezintã interes pentru Fundaţia C.R.I.M.M. g) reprezintã şi angajeazã Fundaţia C.R.I.M.M. în relaţiile cu terţii, în limitele competentei ce-i este conferita de preşedinte, potrivit art. 21 alin. 2 din prezentul statut; h) întocmeşte schemele de organizare, statul de funcţii şi salarizare, pe care le supune aprobãrii consiliului de administraţie; i) primeşte, analizeazã şi rezolva reclamaţiile cu privire la prestaţiile pe care le fac salariaţii în domeniul serviciilor şi asistenţei; j) angajeazã şi concediazã personalul propriu, în condiţiile prevãzute de lege; k) supravegheazã funcţionarea tuturor serviciilor de specialitate ale Fundaţiei C.R.I.M.M. ART. 23 Directorul general este rãspunzãtor pentru intreaga activitate în fata consiliului de administraţie, precum şi pentru actele şi faptele sale, în cazul încãlcãrii legislaţiei sau a dispoziţiilor primite. Directorul general prezintã consiliului de administraţie, lunar sau ori de cîte ori i se solicita, rapoarte de activitate. ART. 24 Organul de control al Fundaţiei C.R.I.M.M. este comisia de cenzori, compusa din 3 membri, din care doi vor fi desemnaţi de cãtre adunarea generalã din rindul membrilor sãi, iar unul va fi nominalizat de Ministerul Finanţelor. Pînã la constituirea adunãrii generale, cenzorii vor fi numiţi de cãtre Ministerul Finanţelor. Cenzorii pot primi o indemnizaţie lunarã în aceleaşi condiţii ca şi membrii consiliului de administraţie. Nu pot fi cenzori: a) rudele sau afinii pînã la al patrulea grad inclusiv sau sotii membrilor consiliului de administraţie; b) persoanele care primesc, sub orice forma, pentru alte funcţii decît aceea de cenzor, un salariu sau o remuneraţie de la fundaţie sau de la membrii consiliului de administraţie al acesteia. ART. 25 Fundaţia C.R.I.M.M. poate constitui grupuri de lucru consultative, de specialitate, permanente sau temporare, pe baza hotãrîrii consiliului de administraţie.
CAP. 5 Centrele de dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii
ART. 26 Fundaţia C.R.I.M.M. va sprijini constituirea şi funcţionarea, în fiecare resedinta de judeţ şi în municipiul Bucureşti, a centrelor de dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii, ca filiale ale fundaţiei. Centrele de dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii îşi propun promovarea şi dezvoltarea, în plan local, a întreprinderilor mici şi mijlocii prin: a) elaborarea, în cadrul strategiei generale furnizate de Fundaţia " Centrul Roman pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii" , a unor programe locale specifice; b) coordonarea, la nivelul judeţului şi al municipiului Bucureşti, a acţiunilor în favoarea dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii; c) asigurarea cu baza materialã şi asistenta tehnica a întreprinderilor mici şi mijlocii; d) formarea şi perfecţionarea personalului de specialitate şi a consultantilor pentru întreprinderi mici şi mijlocii; e) obţinerea şi distribuirea de informaţii statistice privind dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii din zona respectiva. ART. 27 Organizaţiile constituite din initiativa proprie sau din initiativa Fundaţiei C.R.I.M.M., care îşi insusesc scopurile acesteia, vor putea primi un ajutor financiar de la Fundaţia C.R.I.M.M., pe baza hotãrîrii adunãrii generale, la propunerea consiliului de administraţie. Acest ajutor se acorda, pe baza cererii organizaţiei interesate, însoţitã de documente dovedind îndeplinirea condiţiilor prevãzute la primul alineat.
CAP. 6 Patrimoniul Fundaţiei C.R.I.M.M.
ART. 28 Patrimoniul Fundaţiei C.R.I.M.M. se constituie, în condiţiile legii, din donaţii, subvenţii, contribuţii, legate, bunuri mobile şi imobile, fonduri obţinute din ţara şi din strãinãtate, în lei şi în valuta, de la persoane fizice şi juridice, din activitãţi proprii şi din orice mijloace prevãzute de lege. ART. 29 Veniturile Fundaţiei C.R.I.M.M. provin din: a) donaţii ale persoanelor fizice şi juridice din România sau din strãinãtate; b) vînzarea publicaţiilor proprii şi a celor obţinute prin schimb; c) executarea unor lucrãri, studii, programe, expertize, angajate pe baze contractuale, în condiţiile legii; d) taxe pentru participarea la cursuri sau alte activitãţi ştiinţifice organizate de fundaţie sau în cooperare. Veniturile obţinute de fundaţie se folosesc exclusiv în vederea realizãrii scopurilor prevãzute în cap. 2 din prezentul statut. ART. 30 Fundaţia C.R.I.M.M. elaboreazã bugetul de venituri şi cheltuieli şi întocmeşte bilanţul contabil, conform dispoziţiilor legale în vigoare. ART. 31 Gestiunea Fundaţiei C.R.I.M.M. se tine de cãtre personal calificat şi este supusã controlului membrilor comisiei de cenzori. Fundaţia C.R.I.M.M. poate deschide cont la orice banca din România sau din strãinãtate, cu respectarea legislaţiei în vigoare. Operaţiunile financiare ale Fundaţiei C.R.I.M.M. se vor putea face numai cu semnatura preşedintelui sau a persoanei desemnate de acesta, în mod expres, prin împuternicire scrisã şi purtind ştampila Fundaţiei C.R.I.M.M.
CAP. 7 Dispoziţii finale şi tranzitorii
ART. 32 Fundaţia C.R.I.M.M. are ştampila şi însemne proprii. ART. 33 Prezentul statut este valabil pe toatã durata Fundaţiei C.R.I.M.M., modificarea sau completarea sa urmînd a se face în forma scrisã şi cu îndeplinirea condiţiilor legale de fond şi de forma. Membrii Fundaţiei C.R.I.M.M. recunosc prin aderare prevederile prezentului statut. ART. 34 Consiliul de administraţie numit în condiţiile art. 15 alin. 2 şi 3 din prezentul statut are obligaţia ca, în termen de 180 de zile de la numirea sa, sa convoace prima adunare generalã a membrilor, efectuind toate formalitãţile prevãzute de lege. ART. 35 Prevederile prezentului statut se completeazã cu celelalte dispoziţii legale în vigoare privind persoanele juridice.
---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email