Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARIRE Nr. 816 din 23 noiembrie 1994 privind organizarea si functionarea Regiei Autonome "Loteria Nationala"
În temeiul <>art. 3 alin. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993 ,
Guvernul României hotãrãşte:
ART. 1 Se înfiinţeazã Regia Autonomã "Loteria Nationala", cu sediul în Bucureşti, Calea Victoriei nr. 9, sectorul 3, prin reorganizarea Regiei Autonome a Loteriilor şi Pronosticurilor Sportive din România, denumita pe scurt Regia Autonomã "Loto-Pronosport", care se desfiinţeazã. Regia Autonomã "Loteria Nationala" este persoana juridicã de specialitate, care exercita şi aplica, în calitate de unic organizator, strategia dezvoltãrii în domeniul sistemelor jocurilor de noroc : loto, expres, pronosport, loz în plic şi instant lottery. Regia Autonomã "Loteria Nationala" desfãşoarã activitate de interes public naţional şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã, în condiţii de eficienta economicã, prin atragerea unei pãrţi din disponibilitãţile bãneşti ale populaţiei pe baza liberului consimtamint, cointeresarea acesteia în vederea creãrii fondurilor necesare finanţãrii unor activitãţi sportive şi a altor obiective de interes general, precum şi a obţinerii de cistiguri individuale în numerar, obiecte, excursii. ART. 2 Obiectul de activitate al regiei autonome îl constituie elaborarea, organizarea şi administrarea, ca unic organizator pe întreg teritoriul tarii, a jocurilor de noroc: loto, expres, pronosport, loz în plic şi instant lottery, cu taxe de participare în lei sau în devize convertibile, conform prevederilor legale. Regia autonomã participa la alte activitãţi similare de jocuri de noroc, fiind considerate activitãţi similare toate metodele de atribuire a unor cistiguri în funcţie de anumite evenimente aleatorii, indiferent de denumirea acestora (tombole, bingo, jocuri mecanice şi electronice, pariuri publice, jocuri de tip "cazino", concursuri de pronosticuri sportive şi altele prevãzute de reglementãrile legale) şi de preţul de participare. Regia autonomã editeazã revista "Loto-Prono", efectueazã operaţiuni de comerţ interior şi exterior în legatura cu obiectul sau de activitate, inclusiv difuzarea publicatiei editate, efectueazã import de maşini, piese de schimb, materiale poligrafice şi altele asemenea necesare activitãţii sale, organizeazã servicii în executarea obiectului propriu de activitate, realizeazã activitatea de software de baza şi aplicativa pentru calculatoare şi reţele de calculatoare specifice, desfãşoarã activitãţi financiare, de consulting, leasing, management şi de reprezentare în nume propriu sau în asociere, presteazã servicii de reclama şi publicitate, organizeazã licitaţii, expoziţii în domeniu, schimburi de experienta cu unitãţi similare din strãinãtate. ART. 3 Regia Autonomã "Loteria Nationala" va funcţiona în conformitate cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 1. ART. 4 Regia Autonomã "Loteria Nationala" are în subordinea sa unitãţile prevãzute în anexa nr. 2. ART. 5 Regia Autonomã "Loteria Nationala" are în administrare, potrivit legii, un patrimoniu preluat de la Regia Autonomã "Loto-Pronosport", în valoare de 10.286.274 mii lei, conform actualizãrii fãcute în baza <>Hotãrîrii Guvernului nr. 500/1994 . ART. 6 Regia Autonomã "Loteria Nationala" asigura secretul asupra cistigatorilor la sistemele sale de jocuri de noroc, la cererea acestora. ART. 7 Conducerea Regiei Autonome "Loteria Nationala" se asigura prin consiliul de administraţie, care este compus din şapte persoane şi este numit prin ordin al ministrului finanţelor. Conducerea Regiei Autonome "Loteria Nationala" este asigurata de manager, care este directorul general al regiei autonome şi preşedintele consiliului de administraţie. Desemnarea managerului se hotãrãşte de cãtre ministrul finanţelor, în temeiul şi cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 66/1993 şi ale <>Hotãrîrii Guvernului nr. 263/1994 . ART. 8 Regia Autonomã "Loteria Nationala" se organizeazã şi funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Finanţelor. ART. 9 Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre. ART. 10 Se abroga <>Hotãrîrea Guvernului nr. 130/1991 privind înfiinţarea Regiei Autonome a Loteriilor şi Pronosticurilor Sportive din România, <>Hotãrîrea Guvernului nr. 409/1991 şi <>Hotãrîrea Guvernului nr. 293/1993 , precum şi orice alte dispoziţii contrare.
PRIM-MINISTRU NICOLAE VACAROIU
Contrasemneazã: ---------------- Ministru de stat, ministrul finanţelor, Florin Georgescu
ANEXA 1
REGULAMENTUL de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome "Loteria Nationala"
CAP. 1 Prevederi generale ART. 1 Denumirea regiei este: Regia Autonomã "Loteria Nationala", care se organizeazã şi funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Finanţelor. ART. 2 Regia Autonomã "Loteria Nationala" este persoana juridicã de specialitate, care exercita şi aplica, în calitate de unic organizator, strategia dezvoltãrii în domeniul sistemelor jocurilor de noroc: loto, expres, pronosport, loz în plic şi instant lottery, funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã şi îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi cu prezentul regulament. ART. 3 Sediul principal al regiei este în Bucureşti, Calea Victoriei nr. 9, sectorul 3. CAP. 2 Scopul şi obiectul de activitate al regiei autonome ART. 4 Scopul activitãţii îl constituie atragerea unei pãrţi din disponibilitãţile bãneşti ale populaţiei, pe baza liberului consimtamint şi a cointeresarii acesteia, în vederea creãrii fondurilor necesare finanţãrii unor activitãţi sportive şi a altor obiective de interes general, precum şi a obţinerii de cistiguri individuale în numerar, obiecte, excursii. Obiectul de activitate al Regiei Autonome "Loteria Nationala" îl constituie elaborarea, organizarea şi administrarea exclusiva, pe întreg teritoriul tarii, a sistemelor de jocuri de noroc: loto, expres, pronosport, loz în plic şi instant lottery şi participarea la alte activitãţi similare de jocuri de noroc, cu taxa de participare în lei sau în devize convertibile. Sînt considerate activitãţi similare toate metodele de atribuire a unor cistiguri în funcţie de anumite evenimente aleatorii, indiferent de denumirea acestora (tombole, bingo, jocuri mecanice şi electronice, pariuri publice, jocuri tip cazino, concursuri de pronosticuri sportive şi altele prevãzute de reglementãrile legale) şi de preţul de participare. Regia Autonomã "Loteria Nationala" poate sa se asocieze cu persoane fizice sau juridice din ţara sau din strãinãtate pentru organizarea, dezvoltarea şi administrarea în comun a jocurilor de noroc necunoscute sau mai puţin practicate în România, conform dispoziţiilor legale din ţara noastrã. De asemenea, în obiectul de activitate al regiei autonome se mai cuprind şi urmãtoarele activitãţi: - editeazã revista "Loto-Prono"; - efectueazã operaţiuni de comerţ interior şi exterior în legatura cu obiectul sau de activitate, inclusiv difuzarea publicatiei editate; - efectueazã operaţiuni de import de maşini, piese de schimb, materiale poligrafice etc., necesare activitãţii sale; - organizeazã servicii în executarea obiectului propriu de activitate; - realizeazã activitate de software de baza şi aplicativa pentru calculatoare şi reţele de calculatoare specifice; - desfãşoarã activitãţi financiare, de consulting, leasing, management şi de reprezentare în nume propriu sau în asociere; - presteazã servicii de reclama şi publicitate, organizeazã licitaţii, expoziţii în domeniu, schimburi de experienta cu unitãţi similare din strãinãtate. ART. 5 Atribuţiile regiei autonome sînt: a) elaboreazã sistemele de loterie, pronosticuri sportive şi alte activitãţi similare, precum şi regulamentele de organizare şi administrare a acestora; b) organizeazã vînzarea la aceste sisteme, atît prin reţeaua proprie, cît şi prin alte unitãţi, pe baza de contracte, urmãrind modul de îndeplinire a acestora; c) organizeazã şi efectueazã operaţiunile de plata a cistigurilor la sistemele respective; d) efectueazã vãrsãminte din profitul net, potrivit legii; e) participa la organizaţiile internaţionale cu caracter profesional, luind parte la congresele, conferinţele şi la intreaga activitate a acestora, colaboreazã cu unitãţile similare din strãinãtate în probleme specifice activitãţii de loterie şi pronosticuri sportive; f) înfiinţeazã în ţara şi în strãinãtate, inclusiv prin noi societãţi, cu aprobarea organelor de drept, diferite sisteme de loterie, pronosticuri sportive sau alte activitãţi similare cu taxa de participare în lei sau în valuta convertibilã; g) vireazã din încasãrile realizate la sistemul de joc pronosport o cota de pînã la 40% Ministerului Tineretului şi Sportului - compartimentele de sport şi Federaţia Romana de Fotbal - pentru susţinerea miscarii sportive din ţara noastrã. Nivelul anual al cotei va fi stabilit cu acordul Ministerului Finanţelor la începutul fiecãrui an şi poate fi actualizat în semestrul II în funcţie de evoluţia încasãrilor la sistemul de joc pronosport şi a cheltuielilor privind competitiile sportive. ART. 6 Valoarea totalã a cistigurilor atribuite de regia autonomã nu poate fi inferioarã urmãtoarelor procente din încasãrile respective: - 40% la concursurile de pronosticuri sportive, sistemele de loterie (expres, loto), loz în plic, instant lottery, tombole, bingo şi altele similare; - 70% la jocurile mecanice sau electronice, precum şi la alte forme de jocuri de noroc organizate, în afarã celor menţionate. Pentru jocurile la care cistigurile se atribuie în funcţie de miza achitatã, procentul menţionat se va raporta la probabilitatea matematica de cistig. Pentru fiecare sistem de joc, cota fondului de cistiguri va fi stabilitã de regia autonomã prin regulamentele de organizare şi administrare ale respectivelor sisteme de joc, care se dau publicitãţii. Cistigurile atribuite la sistemele de joc organizate de regia autonomã vor avea valori unitare variabile, neplafonate, sau valorile unitare fixe stabilite prin regulamentele de organizare şi administrare ale respectivelor sisteme de joc, care vor prevedea şi felul diferitelor cistiguri constind în numerar, autoturisme, diferite obiecte, excursii în ţara şi în strãinãtate. CAP. 3 Structura regiei autonome ART. 7 Regia Autonomã "Loteria Nationala" are în subordine unitãţi teritoriale, precum şi alte unitãţi specifice activitãţii loteristice, astfel cum sînt prevãzute în anexa nr. 2 la hotãrîre. Aceste unitãţi nu au personalitate juridicã şi îşi desfãşoarã activitatea în baza regulamentului de organizare şi funcţionare, aprobat de consiliul de administraţie. ART. 8 Structura organizatoricã şi funcţionalã a Regiei Autonome "Loteria Nationala", precum şi numãrul de personal, inclusiv pentru unitãţile din subordine, se stabilesc de cãtre consiliul de administraţie, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat prin hotãrîre a Guvernului. ART. 9 Personalul regiei autonome, inclusiv conducerea unitãţilor subordonate, este angajat de directorul general, cu respectarea întocmai a prevederilor legale. ART. 10 Salarizarea personalului din cadrul regiei autonome şi din unitãţile acesteia se stabileşte potrivit legii. CAP. 4 Organele de conducere ART. 11 Conducerea Regiei Autonome "Loteria Nationala" se asigura de cãtre consiliul de administraţie. Activitatea curenta este condusã de cãtre managerul desemnat, potrivit legii, de cãtre ministrul finanţelor. Managerul devine director general şi preşedinte al consiliului de administraţie prin semnarea contractului de management. ART. 12 Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului finanţelor şi este compus din 7 persoane. Din consiliul de administraţie al Regiei Autonome "Loteria Nationala" fac parte: un reprezentant al Ministerului Tineretului şi Sportului, un reprezentant al Ministerului Finanţelor şi un reprezentant al Ministerului de Interne. Ceilalţi membri vor fi numiţi dintre economistii, juristii şi tehnicienii specializaţi în domeniul de activitate al regiei. ART. 13 Consiliul de administraţie al Regiei Autonome "Loteria Nationala" îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul sau regulament de organizare şi funcţionare. ART. 14 Atribuţiile consiliului de administraţie al Regiei Autonome "Loteria Nationala" sînt urmãtoarele: - aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a regiei şi a unitãţilor din subordine; - aproba politica de dezvoltare şi de introducere de noi tehnologii; - hotãrãşte asocierea, în condiţiile legii, cu societãţi comerciale sau alte regii autonome, cu persoane juridice sau fizice, romane sau strãine, pentru realizarea în comun de activitãţi financiare, productive şi de comercializare, precum şi alte activitãţi loteristice; - aproba formele de participare la activitãţile de joc organizate; - examineazã şi propune bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul şi contul de profit şi pierderi; - aproba utilizarea fondului valutar; - hotãrãşte în toate problemele privind activitatea regiei, cu excepţia celor date în competenta altor organe, potrivit legii. ART. 15 Consiliul de administraţie al Regiei Autonome "Loteria Nationala" se întruneşte în şedinţe ordinare o data pe luna şi, la cererea preşedintelui sau a 1/3 din numãrul membrilor sãi, ori de cîte ori este nevoie. ART. 16 Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare; activitatea acestora va fi compensata material conform înţelegerii, pe baza de contract. ART. 17 Consiliul de administraţie, în prima luna a fiecãrui an, prezintã Ministerului Finanţelor un raport asupra activitãţii regiei autonome în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs. CAP. 5 Bugetul de venituri şi cheltuieli ART. 18 Regia Autonomã "Loteria Nationala" întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, care este aprobat prin hotãrîre a Guvernului. Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se aproba de Ministerul Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. ART. 19 Regia Autonomã "Loteria Nationala" va dispune de o rezerva statutara de 1.000 milioane lei, care se constituie din profitul net şi care va fi folositã pentru desfãşurarea activitãţii, şi de un fond de rezerva în limita a 5% din profitul brut anual, pentru acoperirea eventualelor riscuri rezultate din activitatea specifica. De asemenea, va constitui şi alte fonduri necesare, conform legii, din care va finanta investiţiile şi alte acţiuni ce urmeazã a fi realizate potrivit obiectului sau de activitate. CAP. 6 Relaţiile Regiei Autonome "Loteria Nationala" ART. 20 Relaţiile comerciale cu alte regii autonome şi cu societãţi comerciale se vor desfasura pe baze contractuale. ART. 21 Regia autonomã va practica în raporturile cu terţii preţuri şi tarife ce se vor stabili în conformitate cu prevederile legale în vigoare. ART. 22 Regia autonomã poate încheia contracte de vînzare, executare de lucrãri, asociere sau prestãri de servicii cu întreprinzãtori romani sau strãini, în condiţiile legii. ART. 23 Regia Autonomã "Loteria Nationala" se poate asocia cu terţe persoane juridice şi fizice, romane sau strãine, în vederea creãrii de noi societãţi comerciale, pentru realizarea obiectului sau de activitate. De asemenea, regia poate concesiona, potrivit legii, altor unitãţi, pe baza de contracte, drepturi de vînzare a formularelor de participare la sistemele de joc organizate (bilete, buletine, lozuri, programe şi altele similare). Activitãţile Regiei Autonome "Loteria Nationala" prevãzute în obiectul sau de activitate, organizate în nume propriu sau în asociere cu terţe persoane juridice şi fizice, romane sau strãine, nu intra sub incidenta avizãrii şi atestarii de cãtre Comisia de coordonare, avizare şi atestare a jocurilor de noroc. ART. 24 Prezentul regulament se completeazã cu dispoziţiile Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitãţilor economice de stat ca regii autonome şi societãţi comerciale, precum şi cu celelalte reglementãri în materie.
ANEXA 2
LISTA unitãţilor fãrã personalitate juridicã din subordinea Regiei Autonome "Loteria Nationala" 1. Sucursala judeteana Alba 2. Sucursala judeteana Arad 3. Sucursala judeteana Arges 4. Sucursala judeteana Bacau 5. Sucursala judeteana Bihor 6. Sucursala judeteana Bistrita-Nasaud 7. Sucursala judeteana Botosani 8. Sucursala judeteana Braşov 9. Sucursala judeteana Brãila 10. Sucursala judeteana Buzau 11. Sucursala judeteana Caras-Severin 12. Sucursala judeteana Calarasi 13. Sucursala judeteana Cluj 14. Sucursala judeteana Constanta 15. Sucursala judeteana Covasna 16. Sucursala judeteana Dimbovita 17. Sucursala judeteana Dolj 18. Sucursala judeteana Galaţi 19. Sucursala judeteana Giurgiu 20. Sucursala judeteana Gorj 21. Sucursala judeteana Harghita 22. Sucursala judeteana Hunedoara 23. Sucursala judeteana Ialomita 24. Sucursala judeteana Iaşi 25. Sucursala judeteana Maramures 26. Sucursala judeteana Mehedinti 27. Sucursala judeteana Mures 28. Sucursala judeteana Neamt 29. Sucursala judeteana Olt 30. Sucursala judeteana Prahova 31. Sucursala judeteana Satu Mare 32. Sucursala judeteana Salaj 33. Sucursala judeteana Sibiu 34. Sucursala judeteana Suceava 35. Sucursala judeteana Teleorman 36. Sucursala judeteana Timis 37. Sucursala judeteana Tulcea 38. Sucursala judeteana Vaslui 39. Sucursala judeteana Vilcea 40. Sucursala judeteana Vrancea 41. Sucursala municipiului Bucureşti 42. Unitatea poligrafica (pentru confecţionarea şi ambalarea lozurilor, producerea de instant lottery, tipãrirea biletelor, buletinelor, formularisticii specifice şi a materialelor publicitare necesare bunei desfasurari a activitãţii Regiei Autonome "Loteria Nationala", a revistei "Loto-Prono" şi alte activitãţi poligrafice). 43. Centrul de calcul. -------------- NOTA: Consiliul de administraţie al Regiei Autonome "Loteria Nationala" va stabili denumirea, numãrul, obiectul de activitate, structura organizatoricã şi funcţionalã a unitãţilor din subordinea sa, conform prevederilor legale în vigoare, în funcţie de necesitãţile activitãţii. ---------------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email