Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 741 din 3 iulie 1990  privind impozitul pe beneficiu la unitatile economice de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 741 din 3 iulie 1990 privind impozitul pe beneficiu la unitatile economice de stat

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 86 DIN 7 /5 /92
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Unitãţile economice de stat sînt obligate sa plãteascã la bugetul statului o parte din acumularea realizatã din activitatea totalã, sub forma impozitului pe beneficiu, potrivit prezentei hotãrîri.
ART. 2
Impozitul pe beneficiu se datoreazã de cãtre unitãţi economice, precum şi de cãtre centrale, companii, trusturi, societãţi comerciale, grupuri şi alte unitãţi asimilate acestora*), pentru unitãţile componente cu gestiune economicã, fãrã personalitate juridicã din: industrie, construcţii, transporturi, telecomunicaţii, aprovizionare tehnico-materialã, comerţ, turism, informatica, cercetare, proiectare contractari-achiziţii, cultura şi arta, agricultura de stat, silvicultura şi prestãri de servicii.
Întreprinderile producãtoare de energie electrica, cãrbune şi minereuri nu au obligaţia calculãrii şi varsarii la buget a impozitului pe beneficiu.
*) Denumite în continuare în prezenta hotãrîre "unitãţi plãtitoare".
ART. 3
Unitãţile prevãzute la art. 2 din prezenta hotãrîre nu mai efectueazã vãrsãminte din beneficiu la bugetul statului.
ART. 4
Impozitul pe beneficiu se calculeazã cu cote progresive, diferenţiate în funcţie de nivelul rentabilitatii unitãţii plãtitoare.
Cotele de impozit sînt cele prevãzute în anexa la prezenta hotãrîre şi se aplica asupra beneficiului impozabil.
Beneficiul impozabil reprezintã diferenţa dintre veniturile din activitatea totalã şi cheltuielile aferente acestora, din care se scad sumele care, potrivit legii, se suporta direct din rezultatele financiare.
ART. 5
Rentabilitatea care se are în vedere la încadrarea unitãţilor plãtitoare în cotele de impozit se determina ca raport între beneficiul impozabil şi cheltuielile totale de producţie sau de circulaţie.
ART. 6
Impozitul pe beneficiu se calculeazã lunar, în funcţie de beneficiul efectiv realizat şi de rentabilitatea realizatã, cumulat de la începutul anului.
Vãrsãmintele din impozitul pe beneficiu se efectueazã lunar, se recalculeazã şi regularizeazã cu bugetul statului cumulat de la începutul anului pe baza realizarilor din Situaţia principalilor indicatori economico-financiari şi a bilanţurilor contabile pe 20 ale lunii urmãtoare în cursul anului şi pe 25 ianuarie pentru bilanţul la 31 decembrie. În cazul în care ziua de plata este nelucrãtoare, varsamintul se efectueazã în ziua lucrãtoare imediat urmãtoare acesteia.
Sumele vãrsate în plus la bugetul statului fata de cele efectiv datorate se compenseazã cu sumele datorate pentru perioada imediat urmãtoare sau se restituie unitãţilor plãtitoare în termen de 5 zile de la cererea acestora.
Varsamintul se efectueazã la bugetul republican sau local în funcţie de subordonarea unitãţii plãtitoare.
Beneficiul rãmas dupã plata impozitului pe beneficiu se utilizeazã de unitãţile plãtitoare pentru constituirea fondurilor proprii, potrivit reglementãrilor legale în vigoare.
ART. 7
În situaţia în care, dupã plata impozitului pe beneficiu, unele unitãţi plãtitoare nu pot sa-şi asigure constituirea fondurilor proprii, potrivit legii, Ministerul Finanţelor poate acorda, în cazuri bine justificate, reduceri ale cotelor de impozit.
Cererile pentru reducerea cotelor de impozit, precum şi datele de fundamentare a acestora, avizate de ministere sau alte organe centrale sau locale, dupã caz, vor fi depuse de unitãţile plãtitoare la Ministerul Finanţelor.
ART. 8
Unitãţile plãtitoare care utilizeazã cel puţin 80% din beneficiul rãmas dupã plata impozitului pentru investiţii în scop productiv beneficiazã de o reducere a cotei de impozit cu 20%, urmînd ca sumele sa fie folosite cu aceeaşi destinaţie.
Calculul şi regularizarea cu bugetul statului a sumelor aferente reducerii cotei de impozit se face pînã la data de 20 ianuarie a anului urmãtor şi se reflecta în beneficiul unitãţilor respective, al anului de baza.
ART. 9
Unitãţile plãtitoare au obligaţia de a depune la direcţiile financiare judeţene şi la direcţia generalã financiarã a municipiului Bucureşti, pînã la data de 15 noiembrie a fiecãrui an, declaraţia de impunere pentru anul urmãtor, potrivit modelului stabilit de Ministerul Finanţelor.
Unitãţile nou înfiinţate au obligaţia de a depune declaraţia de impunere în termen de 30 zile de la data înregistrãrii acestora la organele în drept.
ART. 10
Obligaţia calculãrii şi rãspunderea pentru efectuarea plãţii în termen a impozitului pe beneficiu revine unitãţilor plãtitoare.
Neplata impozitului pe beneficiu datorat bugetului statului la termenele legale, atrage dupã sine plata unei majorãri de 0,05% la suta asupra sumei datorate, pentru fiecare zi de intirziere.
În cazuri justificate, Ministerul Finanţelor poate aproba reducerea sau scutirea de plata a majorãrilor de intirziere.
ART. 11
Verificarea corectei determinãri a sumelor datorate bugetului statului ca impozit pe beneficiu, precum şi a modului în care sînt respectate prevederile prezentei hotãrîri se face de cãtre organele financiare şi bancare.
ART. 12
Ministerul Finanţelor va lua mãsuri pentru a introduce modificãrile corespunzãtoare în indicatorii financiari pe anul 1990, pe baza datelor prezentate de organele tutelare ale unitãţilor plãtitoare.
ART. 13
Prevederile prezentei hotãrîri se aplica experimental, începînd cu data de 1 ianuarie 1990, urmînd ca, pe baza bilanţului contabil la 30 iunie 1990, sa se efectueze recalcularea şi regularizarea cu bugetul statului a vãrsãmintelor.
În funcţie de rezultatele obţinute în anul 1990, Ministerul Finanţelor va prezenta, pînã la data de 15 martie 1991, propuneri de imbunatatire a prevederilor referitoare la impozitul pe beneficiu.
ART. 14
Pe data prezentei hotãrîri, orice alte prevederi contrare se abroga.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN


ANEXA 1

COTELE DE IMPOZIT PE BENEFICIU
--------------------------------------------------------------------------------
Rentabilitatea Cota de impozit
--------------------------------------------------------------------------------
pînã la 5% 54%
de la 5,1% la 10% 55%
de la 10,1% la 15% 56%
de la 15,1% la 20% 57%
de la 20,1% la 25% 58%
peste 25% se preia ca impozit beneficiul aferent
rentabilitatii care depãşeşte 10,5%
--------------------------------------------------------------------------------

--------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016