Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 74 din 26 ianuarie 1991  privind infiintarea Regiei autonome Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 74 din 26 ianuarie 1991 privind infiintarea Regiei autonome "Administratia romana a serviciilor de trafic aerian" - ROMATSA

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 22 din 29 ianuarie 1991
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Pe data de 1 decembrie 1990 se înfiinţeazã Regia autonomã "Administraţia romana a serviciilor de trafic aerian" - ROMATSA (Romanian Air Trafic Services Administration), cu sediul în municipiul Bucureşti, sos. Bucureşti-Ploiesti, km 16,5, ca persoana juridicã, functionind pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã, putind beneficia de subvenţii de la bugetul de stat.
Administraţia romana a serviciilor de trafic aerian - ROMATSA se constituie prin preluarea subunitatilor, formatiilor şi obiectivelor prevãzute în anexa nr. 1, împreunã cu baza materialã şi personalul aferent acestora.
ART. 2
Administraţia romana a serviciilor de trafic aerian are ca obiect principal de activitate administrarea şi exploatarea cãilor aeriene, organizarea şi asigurarea tehnica a acestora, dirijarea şi controlul circulaţiei aeriene pentru aeronavele româneşti şi strãine în spaţiul aerian al României repartizat aviaţiei civile, organizarea şi realizarea informãrii aeronautice şi meteorologice a transportatorilor aerieni romani şi strãini, asigurarea legãturilor permanente ale cãilor aeriene naţionale cu cele ale statelor vecine şi cu aeroporturile din ţara, precum şi organizarea şi realizarea serviciului de telecomunicaţii aeronautice.
ART. 3
Administraţia romana a serviciilor de trafic aerian este imputernicita sa elaboreze programul de perfecţionare a pregãtirii de specialitate a întregului personal de trafic aerian, meteorologic, de protecţie a navigaţiei aeriene şi telecomunicaţii aeronautice.
ART. 4
Patrimoniul Administraţie romane a serviciilor de trafic aerian - ROMATSA este de 1.004.229 mii lei, conform datelor din bilanţul contabil încheiat la data de 30 iunie 1990, constituit prin preluarea patrimoniilor subunitatilor prevãzute în anexa nr. 1 şi va fi definitivat pe baza reevaluarii acestuia, în condiţiile prevãzute de lege, pînã la data de 1 martie 1991.
ART. 5
Administraţia romana a serviciilor de trafic aerian poate coopera în domeniul sau de activitate cu organele similare din statele cu care se întreţin relaţii aviatice civile şi cu organizaţiile internaţionale specializate în acest domeniu.
ART. 6
Pentru realizarea activitãţii proprii, Administraţia romana a serviciilor de trafic aerian poate încheia contracte de import-export şi de asigurare de asistenta tehnica sau servicii cu parteneri din ţara sau strãinãtate.
ART. 7
Tarifele şi taxele, în lei şi în valuta, pentru serviciile asigurate transportatorilor romani sau strãini se stabilesc de consiliul de administraţie al ROMATSA, cu respectarea prevederilor legale şi înţelegerilor internaţionale încheiate în acest domeniu.
În vederea dezvoltãrii şi modernizãrii rapide impuse de standardele internaţionale, ROMATSA poate utiliza fondurile valutare realizate din încasãri, conform legii.
ART. 8
Organizarea şi funcţionarea Regiei autonome "Administraţia romana a serviciilor de trafic aerian" - ROMATSA se fac în conformitate cu regulamentul prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 9
Personalul care trece la Administraţia romana a serviciilor de trafic aerian ca urmare a aplicãrii prevederilor din prezenta hotãrîre se considera transferat în interesul serviciului, iar în cazul în care este încadrat în funcţii cu niveluri de salarizare mai mici, are dreptul la diferenţa pînã la salariul tarifar avut şi la sporul de vechime, dupã caz, timp de trei luni.
ART. 10
Salarizarea personalului din aparatul central al ROMATSA se face potrivit prevederilor anexei VI, lit. A din <>Legea nr. 57/1974 , iar a personalului din unitãţile componente conform dispoziţiilor din anexele IV, V şi VII din aceeaşi lege, pînã la apariţia noilor reglementãri din acest domeniu de activitate.
ART. 11
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 12
Pe data prezentei hotãrîri orice dispoziţii contrare se abroga.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN

ANEXA 1

Subunitatile, formatiile, obiectivele din compunerea Regiei autonome
"Administraţia serviciilor de trafic aerian" - ROMATSA
--------------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea subunitatilor Unitãţile economice din care
crt. componente ale regiei se preiau pãrţi din patrimoniu
ROMATSA şi personal
--------------------------------------------------------------------------------
1. Formatia NOTAM (NOTICE TO AIRMAN) Departamentul aviaţiei civile
2. Centrul regional de dirijare Bucureşti Aeroportul Bucureşti-Otopeni
3. Centrul naţional de protecţie meteorolo-
gica a navigaţiei aeriene Aeroportul Bucureşti-Otopeni
4. Radiofar de ruta Floresti Aeroportul Bucureşti-Otopeni
5. Radiofar de ruta Strejnic Aeroportul Bucureşti-Otopeni
6. Radiofar de ruta Urziceni Aeroportul Bucureşti-Otopeni
7. Radiofar de ruta Mizil Aeroportul Bucureşti-Otopeni
8. Radiofar de ruta Tandarei Aeroportul Bucureşti-Otopeni
9. Radiofar de ruta Curtea de Arges Aeroportul Bucureşti-Otopeni
10. Centrul regional de dirijare Cluj Aeroportul Cluj
11. Centrul regional de dirijare Arad Aeroportul Arad
12. Centrul regional de dirijare Bacau Aeroportul Bacau
13. Radiofar de ruta Galaţi Aeroportul Bacau
14. Centrul de dirijare Constanta Aeroportul Constanta
M. Kogalniceanu M. Kogalniceanu
15. Radiofar de ruta Braşov Aeroportul Sibiu
16. Radiofar de ruta Deva Aeroportul Sibiu
17. Radiofar de ruta Tirgu Jiu Aeroportul Craiova
18. Centrul naţional de telecomunicaţii Baza de deservire tehnica şi
aeronautice reparaţii aeroportuare
--------------------------------------------------------------------------------

ANEXA 2

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare al Regiei autonome
"Administraţia romana a serviciilor de trafic aerian" - ROMATSA

I. Dispoziţii generale
ART. 1
Administraţia romana a serviciilor de trafic aerian - ROMATSA administreazã şi exploateazã cãile aeriene romane, asigura conducerea şi dezvoltarea unitarã a activitãţilor de dirijare a aeronavelor aparţinînd companiilor aeriene romane şi strãine, urmãreşte integrarea în sistemul specializat european (Organizaţia Europeanã pentru Securitatea Zborurilor - EUROCONTROL), asigura, împreunã cu Ministerul Apãrãrii Naţionale, utilizarea coordonata a spaţiului aerian al României de cãtre aviaţia civilã şi militarã.
ART. 2
Administraţia romana a serviciilor de trafic aerian este persoana juridicã romana, funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã, poate beneficia de subvenţii de la bugetul de stat şi îşi desfãşoarã activitatea în baza prezentului regulament, avînd statut de regie autonomã.
ART. 3
Sediul principal al ROMATSA este în municipiul Bucureşti, sos. Bucureşti-Ploiesti km 16,5.
Administraţia romana a serviciilor de trafic aerian are în structura la data infiintarii urmãtoarele categorii de subunitati, fãrã personalitate juridicã:
3.1. Direcţia regionala a cãilor aeriene Bucureşti;
3.2. Direcţia regionala a cãilor aeriene Arad;
3.3. Direcţia regionala a cãilor aeriene Bacau;
3.4. Direcţia regionala a cãilor aeriene Cluj;
3.5. Direcţia regionala a cãilor aeriene Constanta;
3.6. Centrul naţional de protecţie meteorologica a navigaţiei aeriene;
3.7. Centrul naţional de telecomunicaţii aeronautice;
3.8. Radiofaruri de ruta: Floresti, Strejnic, Mizil, Urziceni, Tandarei, Curtea de Arges, Tirgu Jiu, Deva, Braşov, Galaţi;
3.9. Servicii şi birouri;
3.10. Formatia NOTAM (NOTICE TO AIRMAN).
Modalitatea de constituire, drepturile şi obligaţiile pentru subunitatile din structura sînt stabilite în prezentul regulament.

II. Obiectul de activitate
ART. 4
ROMATSA are ca obiect de activitate administrarea şi exploatarea cãilor aeriene, organizarea şi asigurarea tehnica a acestora, dirijarea şi controlul circulaţiei aeronavelor româneşti şi strãine pe cãile aeriene în spaţiul aerian al României repartizat aviaţiei civile, organizarea şi realizarea informãrii aeronautice şi meteorologice a transportatorilor aerieni romani şi strãini, asigurarea legãturilor permanente ale cãilor aeriene naţionale cu cele ale statelor vecine şi cu aeroporturile din ţara, precum şi realizarea serviciului de telecomunicaţii aeronautice şi meteo.
ART. 5
În realizarea obiectului de activitate, ROMATSA are urmãtoarele atribuţii principale:
5.1. În domeniul tehnic:
5.1.1. Asigura cãile aeriene naţionale cu echipamente şi instalaţii moderne de control şi dirijare a zborurilor şi de telecomunicaţii aeronautice;
5.1.2. Asigura întreţinerea şi exploatarea mijloacelor tehnice de protecţie a navigaţiei aeriene, meteorologice şi telecomunicaţii aeronautice necesare dirijarii traficului aerian pe cãile aeriene în deplina siguranta pentru a satisface cerinţele transportatorilor aerieni interni şi externi şi pentru nevoile de apãrare a tarii;
5.1.3. Elaboreazã şi aplica norme tehnice proprii pentru exploatarea şi întreţinerea mijloacelor de protecţie a navigaţiei aeriene, meteorologice şi de telecomunicaţii aeronautice;
5.1.4. Aplica reglementãrile internaţionale O.A.C.I. privind gestionarea frecventelor pentru dirijarea traficului aerian internaţional şi intern;
5.1.5. Realizeazã, în colaborare cu organisme specializate, lucrãrile de revizie şi reparaţii ale instalaţiilor şi echipamentelor proprii;
5.1.6. Optimizeaza tehnic dotãrile şi exploatarea instalaţiilor şi echipamentelor în vederea asigurãrii siguranţei depline a activitãţilor de trafic aerian pe cãile aeriene;
5.1.7. Asigura proiectarea, executarea şi punerea în funcţiune, prin contracte cu alte unitãţi, a noilor obiective regionale de dirijare şi control al traficului aerian;
5.1.8. Încheie contracte de asistenta tehnica sau servicii executate în strãinãtate de personalul roman de trafic aerian, meteorologic sau de protecţia navigaţiei aeriene;
5.1.9. Organizeazã aprovizionarea tehnico-materialã a subunitatilor din structura pentru produsele din ţara şi din import, colaborind cu compartimentele de specialitate din Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Amenajãrii Teritoriului.
5.2. În domeniul operational:
5.2.1. Asigura, prin subunitatile din structura, dirijarea aeronavelor romane şi strãine pe cãile aeriene organizate în spaţiul aerian controlat al României repartizat aviaţiei civile, în condiţii de siguranta a zborurilor, realizind un control permanent al circulaţiei acestora potrivit normelor şi recomandãrilor internaţionale de control şi dirijare a zborurilor precum şi a reglementãrilor naţionale;
5.2.2. Elaboreazã studii privind dezvoltarea şi modernizarea reţelei de cai aeriene naţionale pe baza tendinţelor de creştere a traficului aerian şi a stadiului de dezvoltare tehnologicã a mijloacelor de control şi dirijare a zborurilor şi de automatizare a procedurilor de programare şi urmãrire a activitãţii de zbor;
5.2.3. Elaboreazã proiecte de regulamente, reguli şi proceduri de dirijare şi coordonare a zborurilor, de telecomunicaţii aeronautice şi protecţie a navigaţiei aeriene în concordanta cu regulile şi procedurile internaţionale;
5.2.4. Asigura publicarea internationala a reglementãrilor naţionale de control şi dirijare a zborurilor în spaţiul aerian al României repartizat aviaţiei civile şi informarea operativã şi permanenta asupra stãrii mijloacelor şi modificãrilor survenite în cãile aeriene naţionale, prin A.I.R. România, precum şi informarea permanenta a organelor de trafic aerian de pe aeroporturile internaţionale din ţara cu privire la situaţia cãilor aeriene ale tuturor statelor cu care întreţin legãturi aviatice civile;
5.2.5. Organizeazã şi exploateazã, prin subunitatile din structura, reţeaua nationala de meteorologie aeronautica şi asigura informarea meteorologica a echipajelor ce executa zboruri în spaţiul aerian al tarii noastre precum şi informarea organelor aeroportuare interesate cu privire la situaţia meteorologica pe cãile aeriene ale statelor cu care se întreţin legãturi aviatice civile;
5.2.6. Realizeazã, prin subunitatile sale, în conformitate cu regulile şi reglementãrile centrului de telecomunicaţii aeronautice, transmiterea şi tranzitarea tuturor mesajelor telefonice, radiotelegrafice şi de radiocomunicatii, privind organizarea şi desfãşurarea în condiţii de siguranta a zborurilor;
5.2.7. Coopereazã cu organele specializate ale Ministerului Apãrãrii Naţionale pentru folosirea în comun a spaţiului aerian naţional şi organizeazã în comun activitatea de dirijare şi control a zborurilor aeronavelor militare pe cãile aeriene, informarea meteorologica aeronautica a acestora în condiţii de siguranta a zborurilor precum şi pentru rezolvarea problemelor comune în domeniul apãrãrii naţionale şi de acţiune în situaţii de calamitate sau alte situaţii speciale;
5.2.8. Organizeazã şi controleazã pregãtirea profesionalã a întregului personal de trafic aerian, meteorologic, de protecţie a navigaţiei aeriene şi de telecomunicaţii aeronautice;
5.2.9. Colaboreazã cu organele aeroportuare în domeniul controlului, dirijarii, informãrii aeronautice şi meteorologice, de protecţie a navigaţiei aeriene şi telecomunicatiilor;
5.2.10. Realizeazã cooperarea, în domeniul sau de activitate, cu unitãţile similare din statele cu care se întreţin relaţii aviatice civile şi cu organizaţiile internaţionale specializate în acest domeniu, stabileşte, cu respectarea reglementãrilor naţionale, proceduri comune de dirijare a zborurilor împreunã cu organele similare ale statelor vecine sau cu organele aeroportuare;
5.2.11. Declanseaza investigarea incidentelor de trafic produse în spaţiul aerian al tarii noastre şi participa în comisiile de anchetare a incidentelor şi accidentelor de aviatie civilã;
5.2.12. Asigura aplicarea programului naţional de securitate a aviaţiei civile în unitãţile sale componente;
5.2.13. Asigura şi rãspunde de pregãtirea disponibilizarii unitãţilor componente şi a personalului pentru nevoile de apãrare;
5.2.14. Participa la planurile de acţiune privind alarmarea, cãutarea şi salvarea aeronavelor aflate în dificultate;
5.2.15. Asigura efectuarea controlului medical pentru personalul ce executa serviciu operativ, respectarea disciplinei muncii în desfãşurarea prestaţiilor, respectarea atribuţiilor de serviciu şi a prevederilor legale de cãtre întregul personal, în baza statutului personalului;
5.2.16. Organizeazã activitatea de management în subunitatile din structura, inclusiv dezvoltarea aplicatiilor informatice, în vederea asigurãrii rapide a tuturor informaţiilor necesare luãrii deciziilor tehnico-economice şi organizatorice;
5.3. În domeniul economico-financiar:
5.3.1. Realizeazã programarea şi executarea activitãţii economico-financiare, întocmeşte proiectele bugetelor anuale de venituri şi cheltuieli, urmãreşte execuţia acestora conform legislaţiei în vigoare;
5.3.2. Fundamenteazã politica de credite şi a altor surse de finanţare a subunitatilor;
5.3.3. Elaboreazã programul de dezvoltare al subunitatilor şi asigura finanţarea şi realizarea obiectivelor cuprinse în program, urmãrind elaborarea şi avizarea legalã a documentaţiei tehnice de execuţie.
5.3.4. Efectueazã direct operaţii de comerţ exterior prin compartimente proprii şi realizeazã importul de echipamente şi piese de schimb;
5.3.5. ROMATSA stabileşte prin contracte, tarifele sau salariile pentru personalul roman ce executa în strãinãtate activitãţi de asistenta tehnica sau asigurãri de servicii;
5.4. Administraţia romana a serviciilor de trafic aerian se poate afilia la organe şi organisme internaţionale din domeniul obiectului sau de activitate.

III. Patrimoniul
ART. 6
Patrimoniul iniţial al ROMATSA este de 1.004.229 mii lei conform datelor din bilanţul contabil de la 30.06.1990 prin preluarea patrimoniilor subunitatilor prevãzute în anexa nr. 1.
ROMATSA îşi va definitiva patrimoniul pe baza reevaluarii acestuia în condiţiile prevãzute de lege, activitate ce se va finaliza pînã la data de 31 decembrie 1990.

IV. Structura regiei. Drepturile şi obligaţiile unitãţilor din cadrul
ROMATSA
ART. 7
ROMATSA aproba înfiinţarea de subunitati, potrivit legii, stabilind relaţiile acestora în cadrul regiei şi cu terţi, pentru acte şi fapte juridice din domeniul tehnico-economice, administrative, financiare şi altele.
Organizarea şi conducerea subunitatilor din structura se stabileşte de consiliul de administraţie al regiei.
ART. 8
Subunitatile din structura ROMATSA au competentele prevãzute pentru regie cu urmãtoarele limitãri:
8.1. nu întreţine relaţii directe cu bugetul statului;
8.2. nu pot fi subvenţionate decît în limitele stabilite de ROMATSA.
ART. 9
Direcţiile regionale sînt conduse de un director care este şi preşedintele consiliului director compus din 3-7 persoane, numit de consiliul de administraţie al regiei.

V. Organele de conducere ale ROMATSA
ART. 10
Conducerea regiei se asigura prin:
- consiliul de administraţie;
- directorul general.
ART. 11
Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi amenajãrii teritoriului şi este compus din 15 persoane, conform legii.
ART. 12
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în baza propriului regulament de funcţionare.
ART. 13
Atribuţiile, rãspunderile şi competentele consiliului de administraţie sînt urmãtoarele:
13.1. Aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a regiei;
13.2. Aproba, potrivit legii, investiţiile ce urmeazã a fi realizate din fonduri proprii ale ROMATSA;
13.3. Propune, potrivit reglementãrilor, investiţiile de amploare ce necesita subvenţii de la stat;
13.4. Aproba bugetul regiei cu marcarea veniturilor şi cheltuielilor;
13.5. Stabileşte şi face propuneri pentru subvenţiile necesare de la bugetul de stat pe destinaţii;
13.6. Stabileşte cererile de împrumuturi pe termen lung sau mediu şi modul de rambursare a acestora;
13.7. Rãspunde de administrarea legalã şi eficienta a întregului patrimoniu;
13.8. Aproba înstrãinarea bunurilor imobile aparţinînd regiei cu o valoare de maximum 10 milioane lei;
13.9. Stabileşte taxe şi tarife proprii pentru prestaţiile şi serviciile efectuate;
13.10. Aproba utilizarea fondului valutar potrivit legii;
13.11. Asigura şi rãspunde de respectarea dispoziţiilor legale privind protecţia mediului înconjurãtor;
13.12. Aproba statutul personalului din ROMATSA;
13.13. Stabileşte potrivit legii nivelurile de salarizare a personalului, în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime legale de salarizare;
13.14. Stabileşte funcţiile şi meseriile specifice;
13.15. Aproba orice alte probleme privind activitatea consiliului de administraţie, cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenta altor organe.
ART. 14
Consiliul de administraţie se întruneşte în şedinţe ordinare o data pe luna sau ori de cîte ori este nevoie la cererea preşedintelui ori a unei treimi din membrii sãi.
ART. 15
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi compensata material conform înţelegerii pe baza de contracte.
ART. 16
Consiliul de administraţie prezintã anual Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Amenajãrii Teritoriului un raport asupra activitãţii în perioada expiratã şi asupra programului de activitate pentru perioada în curs.
ART. 17
Directorul general al ROMATSA este numit de consiliul de administraţie, cu avizul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi amenajãrii teritoriului. El nu poate ocupa funcţii (remunerate sau nu) în consiliile de administraţie ale unor societãţi comerciale cu capital privat.
ART. 18
Directorul general al ROMATSA conduce activitatea curenta a acesteia şi reprezintã regia în relaţiile cu organele statului, precum şi cu persoane fizice sau juridice. De asemenea angajeazã şi concediazã personalul aparatului propriu şi numeşte prin decizie conducãtorii subunitatilor din structura regiei în conformitate cu prevederile legale.

VI. Bugetul şi administrarea acestuia. Relaţii financiare
ART. 19
Corelat cu volumul prestaţiilor şi serviciilor, ROMATSA determina anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.
Regia realizeazã venituri în lei şi în valuta din taxele percepute pentru activitãţile specifice pentru operatorii interni şi ai statelor cu care sînt întreţinute relaţii aviatice civile, în conformitate cu normele interne şi internaţionale.
ART. 20
Partea de cheltuieli care depãşeşte nivelul veniturilor realizate se subvenţioneazã de la bugetul de stat în condiţiile legii.
Statul asigura în condiţiile legii alocaţii bugetare pentru realizarea obiectivelor de investiţii şi modernizare ale direcţiilor regionale de dirijare.
ART. 21
Regia întocmeşte buget de venituri şi cheltuieli, bilanţ contabil şi cont de profit şi pierderi, dupã modelele stabilite de Ministerul Finanţelor.
ART. 22
Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se aproba de Ministerul Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 23
Din veniturile realizate, dupã acoperirea cheltuielilor, Regia autonomã ROMATSA constituie fondul de rezerva şi fondul de dezvoltare şi orice alte fonduri pe care le considera necesare desfãşurãrii activitãţii şi satisfacerii nevoilor sale de funcţionare, plãteşte cotele de asigurare şi securitate socialã şi celelalte vãrsãminte prevãzute de lege.
Pentru dezvoltarea şi modernizarea rapida, impusa de standardele internaţionale, se pot utiliza fonduri valutare, realizate din încasãri, conform legii.
ART. 24
ROMATSA hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate, în limita competentelor ce-i sînt acordate, stabileşte nivelul surselor proprii de finanţare.
ART. 25
Operaţiunile de încasãri şi plati ale ROMATSA şi subunitatilor componente se efectueazã prin conturi în lei şi valuta deschise la Banca Nationala a României şi la alte instituţii bancare.
ART. 26
Subunitatile regiei care au autonomie funcţionalã limitatã:
- întocmesc buget de venituri şi cheltuieli proprii;
- întocmesc bilanţ contabil şi situaţia principalilor indicatori financiari;
- efectueazã încasãri şi plati în lei şi valuta prin conturi deschise la bãnci şi prin casieria proprie, în limitele acordate de regie;
- primesc, utilizeazã şi rãspund de buna gospodãrire a sumelor alocate drept subvenţii de cãtre ROMATSA şi a creditelor de la bãnci.
ART. 27
Decontãrile cu bugetul statului pentru întregul sistem se efectueazã în mod unitar de cãtre ROMATSA.
Mijloacele fixe se trec de la o subunitate la alta, fãrã plata, cu acordul regiei.

VII. Relaţiile comerciale
ART. 28
Taxele şi tarifele în lei şi valuta percepute pentru activitãţile specifice pentru operatorii interni şi ai statelor cu care întreţin relaţii aviatice civile se stabilesc în conformitate cu reglementãrile interne şi internaţionale de aviaţia civilã.
Taxele şi tarifele se stabilesc în funcţie de greutatea aeronavelor şi distanta de zbor parcursã în spaţiul aerian al României şi dupã aprobare se publica în Monitorul Oficial.
ART. 29
În cadrul obiectului sau de activitate, regia autonomã poate, conform legii, sa-şi asigure investiţii pe baza de licitaţie publica prin orice societãţi comerciale din ţara şi strãinãtate.
Adjudecarea licitaţiilor se efectueazã conform prevederilor legale; licitaţiile pentru lucrãrile cu valoare mai mare de 5 milioane lei se publica în Monitorul Oficial.
Termenele pentru licitaţiile publice sînt de cel puţin 30 de zile de la data publicãrii.

VIII. Controlul activitãţii
ART. 30
Gestiunea regiei autonome este controlatã de organele de specialitate proprii.

IX. Dispoziţii referitoare la personal
ART. 31
Personalul ROMATSA, de orice categorie sau specialitate, este supus prevederilor statutului personalului, aprobat de consiliul de administraţie, precum şi prevederilor regulamentelor şi instrucţiunilor specifice.
Prin statut se reglementeazã cel puţin:
- criteriile de angajare, promovare, autorizare pe post;
- îndatoririle salariaţilor pe niveluri ierarhice;
- modul de aplicare a sancţiunilor;
- relaţiile cu persoanele fizice şi juridice din afarã regiei autonome;
- pãstrarea secretului de stat şi de serviciu, limite şi competente privind transmiterea informaţiilor cãtre persoane fizice şi juridice din afarã ROMATSA;
- sistemul propriu de salarizare cu încadrarea în limitele legale;
- sistemul de recompensare;
- alte prevederi specifice referitoare la protecţia socialã a personalului.
ART. 32
Personalul încadrat în regia autonomã beneficiazã de asistenta medicalã fãrã plata şi de control periodic, potrivit reglementãrilor aeronautice, contractelor şi convenţiilor speciale încheiate.
ART. 33
Personalul regiei autonome beneficiazã, fãrã plata, de forme de perfecţionare profesionalã, prin Centrul de Instruire a Personalului Aeronautic pe baza de contract, costurile fiind suportate din bugetul de venituri şi cheltuieli al regiei.
ART. 34
Pentru contribuţia deosebita la buna desfãşurare a activitãţii, consiliul de administraţie poate hotãrî, în limita disponibilitãţilor în valuta, acordarea de premii şi plati în valuta convertibilã angajaţilor sãi, cu respectarea prevederilor legale.
ART. 33
Personalul propriu ce executa activitãţi în strãinãtate în baza unui contract de asistenta tehnica sau asigurãri de servicii încheiat prin ROMATSA cu parteneri externi, este considerat detaşat şi beneficiazã de continuitate în munca conform legislaţiei în vigoare.

X. Dispoziţii finale
ART. 36
Administraţia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian respecta şi rãspunde de aplicarea tuturor prevederilor din legislaţia generalã interna, precum şi din legislaţia specifica şi a reglementãrilor emise de Autoritatea Aeronautica pentru Aviaţia Civilã şi O.A.C.I. (Organizaţia Internationala a Aviaţiei Civile).
ART. 37
Prezentul regulament se completeazã cu celelalte reglementãri legale.

---------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016