Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 679 din 1 octombrie 1991  privind impozitul pe spectacole    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 679 din 1 octombrie 1991 privind impozitul pe spectacole

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 226 DIN 12/11/91


Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Agenţii economici, persoane fizice şi juridice, care organizeazã, cu plata, spectacole, manifestãri artistice sau sportive, activitãţi artistice şi distractive organizate de videoteci şi discoteci, denumite în continuare spectacole, datoreazã impozit pe spectacole, calculat în cote procentuale asupra încasãrilor din vînzarea biletelor de intrare, dupã cum urmeazã:
a) Spectacole:
- de teatru, opera, opereta, filarmonice şi circ 2%
- cinematografice 5%
- festivaluri, concursuri, cenacluri, serate, recitaluri sau alte
asemenea manifestãri artistice care au un caracter ocazional 5%
b) Competitii sportive:
- interne 2%
- internaţionale 5%
c) Activitãţi cu caracter distractiv sau artistic organizate de
videoteci şi discoteci 10% .

ART. 2
Plãtitorii de impozit pe spectacole au obligaţia de a inregistra biletele de intrare la organele fiscale pe raza cãrora au loc spectacolele şi sa afiseze tarifele la casele de vînzare a biletelor şi la locul de desfãşurare a acestora.
ART. 3
Impozitul pe spectacole se plãteşte chenzinal, în termen de 3 zile de la data expirãrii chenzinei, în cazul spectacolelor organizate la sediu.
Pentru spectacolele organizate în deplasare sau turneu, precum şi pentru cele ocazionale, plata impozitului se face în ziua urmãtoare celei în care a avut loc spectacolul.
Plãtitorii de impozit de spectacole rãspund de exactitatea calculului şi varsarii la timp a impozitului.
ART. 4
Neplata în termen a impozitului pe spectacole atrage majorarea sumei de plata cu 0,05% pentru fiecare zi de intirziere. În cazuri justificate, Ministerul Economiei şi Finanţelor poate aproba reducerea sau scutirea de plata a majorãrilor de intirziere.
ART. 5
Pentru sumele cedate din încasãrile de la spectacolele organizate în scopuri umanitare nu se datoreazã impozit pe spectacole.
ART. 6
Tipãrirea, înregistrarea, evidenta şi gestionarea biletelor de intrare la spectacole se fac potrivit normelor stabilite de Ministerul Economiei şi Finanţelor, împreunã cu Ministerul Culturii şi Centrul Naţional al Cinematografiei.
ART. 7
Constituie contravenţii urmãtoarele fapte, dacã, potrivit legii penale, nu sunt considerate infracţiuni:
a) încãlcarea reglementãrilor în vigoare cu privire la tipãrirea, înregistrarea, evidenta şi gestionarea biletelor de intrare la spectacole sau permiterea intrãrii fãrã bilet;
b) nedeclararea spectacolelor sau prezentarea de declaraţii incomplete sau nesincere;
c) folosirea de bilete nevizate de organele fiscale, precum şi neeliberarea de bilete pentru toate sumele încasate de la spectatori, practicarea de tarife majorate fata de cele vizate;
d) împiedicarea exercitãrii controlului sau nepunerea la dispoziţia organelor de control a documentelor care atesta dreptul de a organiza spectacole, a documentelor de plata a impozitelor, a biletelor sau registrelor impuse de lege.
Contravenţia de la lit. a) se sancţioneazã cu amenda de la 3.000 la 5.000 lei, iar contravenţiile de la lit. b), c) şi d), cu amenda de la 5.000 la 10.000 lei.
Sancţiunea se aplica agentului economic plãtitor de impozit pe spectacole.
ART. 8
În mãsura în care prezenta hotãrîre nu dispune altfel, contravenţiilor prevãzute la art. 7 li se aplica dispoziţiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor.
ART. 9
Constatarea contravenţiilor, precum şi aplicarea sancţiunilor prevãzute la art. 7 şi 8 se fac de cãtre organele de specialitate din Ministerul Economiei şi Finanţelor şi din unitãţile sale teritoriale.
ART. 10
Contestaţiile privind stabilirea şi încasarea impozitului pe spectacole, a majorãrilor de intirziere, precum şi aplicarea sancţiunilor potrivit prevederilor prezentei hotãrîri, se depun în termen de 30 de zile de la data înştiinţãrii plãtitorului şi se rezolva de cãtre direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, dupã caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrare.
Impotriva deciziei date se poate face contestaţie la Ministerul Economiei şi Finanţelor care, în cel mult 40 de zile de la înregistrare, este obligat sa o soluţioneze. Soluţia data este definitiva.
Depunerea contestaţiei nu suspenda obligaţia plãtitorilor cu privire la virarea la bugetul administraţiei centrale de stat a sumelor datorate potrivit prezentei hotãrîri.
ART. 11
Contestaţiile cu privire la stabilirea impozitului pe spectacole, a majorãrilor de intirziere, precum şi a sancţiunilor aplicate potrivit prezentei hotãrîri, sînt supuse unei taxe de timbru de 2% calculatã la suma contestatã. Taxa nu poate fi mai mica de 100 lei.
În vederea calculãrii taxei de timbru, plãtitorii de impozit pe spectacole sînt obligaţi sa specifice în scris cuantumul sumei contestate.
În situaţia admiterii integrale sau parţiale a contestaţiei, taxa de timbru se restituie integral sau proporţional cu reducerea sumei contestate.
ART. 12
Dupã intrarea în vigoare a prezentei hotãrîri, Ministerul Economiei şi Finanţelor va emite norme de aplicare a prevederilor acesteia şi formularistica corespunzãtoare, care se vor publica în Monitorul Oficial al României.
ART. 13
Prevederile prezentei hotãrîri se aplica de la data de 1 octombrie 1991.
Pe aceeaşi data se abroga:
H.C.M. nr. 1278 din 19 decembrie 1962 privind impozitul pe spectacole;
- <>art. 5 din Decretul Consiliului de Stat nr. 295 din 9 august 1983 privind regimul de stabilire a tarifelor de intrare la spectacole teatrale, muzicale şi cinematografice;
- orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016