Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 673 din 25 septembrie 1991  privind tariful vamal de import al Romaniei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 673 din 25 septembrie 1991 privind tariful vamal de import al Romaniei

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL 221 DIN 2 /11/91


Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Tariful vamal de import al României este cel prevãzut în anexa nr. 1*) la prezenta hotãrîre şi se aplica la toate mãrfurile care fac obiectul importurilor.
ART. 2
La importurile de mãrfuri din ţãrile cu care se întreţin relaţii comerciale pe baza unor convenţii sau înţelegeri internaţionale, aplicarea taxelor vamale se face potrivit prevederilor acestora.
ART. 3
Taxele vamale prevãzute în tariful vamal de import sînt exprimate în procente şi se aplica la valoarea în vama a mãrfurilor importate. Taxele vamale se percep de cãtre organele vamale şi se vãrsa la bugetul administraţiei centrale de stat.
ART. 4
Taxele vamale aplicabile sînt cele în vigoare la data înregistrãrii declaraţiei vamale de import a mãrfurilor.
ART. 5
Este scutit de taxe vamale importul urmãtoarelor categorii de bunuri:
- bunurile dobîndite prin succesiuni testamentare, dovedite pe baza unor documente oficiale;
- ajutoare şi donaţii, cu caracter social, umanitar, cultural, sportiv, didactic, primite de organizaţii sau asociaţii cu caracter umanitar sau cultural, ministere şi alte organe ale administraţiei de stat, sindicate şi partide politice, organizaţii de cult, federaţii, asociaţii sau cluburi sportive, instituţii de învãţãmînt, fãrã a fi destinate sau a fi folosite pentru subvenţionarea campaniei electorale sau a unor activitãţi ce pot constitui ameninţãri la siguranta nationala;
- materiale pentru probe, experimentari sau cercetãri;
- bunurile strãine care devin, potrivit legii, proprietatea statului;
- mostrele fãrã valoare comercialã, materiale publicitare, de reclama şi documentare.
ART. 6
Condiţiile care trebuie îndeplinite pentru ca bunurile enumerate la articolul precedent sa beneficieze de scutire de taxe vamale sînt:
- sa fie trimise de expeditor cãtre destinatar fãrã nici un fel de obligaţii de plata;
- sa nu facã obiectul unor comercializari ulterioare;
- sa nu fie utilizate pentru prestaţii cãtre terţi, aducatoare de venituri;
- sa fie cuprinse în patrimoniul persoanei juridice şi înregistrate în evidenta contabila proprie.
Bunurile scutite de taxe vamale pot fi folosite numai în scopurile pentru care au fost importate. La schimbarea destinaţiei bunurilor, importatorii sînt obligaţi sa îndeplineascã formalitãţile legale privind importul mãrfurilor şi sa achite taxele vamale de import, calculate la valoarea în vama din momentul intrãrii în ţara a bunurilor.
Organele de control financiar, organele Garzii financiare şi corpurile de control comercial sînt obligate sa urmãreascã destinaţia data acestor bunuri şi sa sesizeze organele vamale pentru luarea mãsurilor ce decurg din aplicarea corecta a legislaţiei în vigoare. Taxele astfel datorate se stabilesc şi se urmãresc pe o perioada de 5 ani în urma.
ART. 7
De asemenea, este scutit de taxe vamale importul urmãtoarelor categorii de bunuri:
- bunurile de origine romana;
- bunurile care au fost reparate sau înlocuite de partenerii externi, în perioada de garanţie;
- bunurile care se înapoiazã în ţara ca urmare a unei expedieri eronate.
ART. 8
Valoarea în vama pentru mãrfurile importate consta în preţul de import, format din preţul extern, transformat în lei, la care se adauga:
a) cheltuielile de transport al mãrfurilor importate, pe parcurs extern;
b) cheltuielile de încãrcare, de descãrcare şi de manipulare conexe transportului mãrfurilor importate, achitate pe parcurs extern;
c) costul asigurãrii, precum şi orice alte cheltuieli pe parcurs extern.
Valoarea în vama trebuie sa rezulte din facturi sau alte documente emise de exportator, care se depun la organele vamale.
În cazul în care în factura nu sînt cuprinse cheltuielile de la lit. a), b) şi c) sau nu se prezintã documente privind aceste cheltuieli, valoarea în vama se formeazã din preţul de import, la care se adauga o cota procentualã din acest preţ, în funcţie de mijlocul de transport, stabilitã de Ministerul Economiei şi Finanţelor şi Ministerul Comerţului şi Turismului prin norme metodologice.
Transformarea în lei a preţurilor externe pentru stabilirea valorii în vama se face potrivit cursului de schimb în vigoare în prima zi a lunii în care se înregistreazã declaraţia vamalã, publicat de Banca Nationala.
ART. 9
Verificarea încadrãrii tarifare, a calculului taxelor vamale înscrise în declaraţie de importator, precum şi încasarea taxelor vamale la import se efectueazã de organele vamale în momentul îndeplinirii formalitãţilor de vamuire, potrivit legii.
ART. 10
Plata taxelor vamale se face de importator sau de declarantul comisionar în vama, pe baza formelor şi instrumentelor de decontare stabilite de cãtre organele bancare, în contul unitãţii vamale care a efectuat operaţiunea de vamuire. Aceasta obligaţie revine importatorului şi dacã taxele vamale au fost garantate.
ART. 11
Mãrfurile se considera introduse legal în ţara pe baza liberului de vama, ce se acorda în scris, dupã îndeplinirea condiţiilor şi efectuarea formalitãţilor de vamuire, inclusiv încasarea taxelor vamale de import.
Liberul de vama se poate acorda şi cu caracter provizoriu, pe timp de pînã la 30 de zile, dacã importatorul sau reprezentantul acestuia (mandatar ori comisionar) depune o garanţie egala cu valoarea taxelor vamale datorate.
În cazul în care la verificãri ulterioare se constata ca taxele vamale nu au fost încasate, total sau parţial, diferenţele în minus, stabilite în termen de 1 an de la data vamuirii, se plãtesc de importatori în termen de 5 zile de la data comunicãrii.
Diferenţele încasate în plus, constatate ca urmare a unor verificãri ulterioare sau a contestaţiilor depuse, stabilite în termen de 1 an de la vamuire, se restituie celor în drept în termen de 30 de zile de la data stabilirii diferenţei.
Restituirile se fac de cãtre unitãţile care au perceput taxele, din încasãrile curente de taxe vamale sau de la bugetul administraţiei centrale de stat.
ART. 12
Contestaţiile cu privire la aplicarea tarifului vamal de import se depun în termen de 30 de zile de la luarea la cunostinta de cãtre agentul economic şi se soluţioneazã de şeful unitãţii vamale unde s-a efectuat vamuirea.
Impotriva soluţiei date se poate face intimpinare, în termen de 30 de zile, la Direcţia generalã a vamilor.
În termen de 15 zile de la luarea la cunostinta a modului de rezolvare de cãtre Direcţia generalã a vamilor se poate face plîngere la instanta judecãtoreascã competenta. Hotãrîrea instanţei este definitiva.
ART. 13
Operaţiunile de primire temporarã de mãrfuri din strãinãtate pot fi efectuate numai cu garantarea plãţii taxelor vamale.
ART. 14
Garantarea plãţii taxelor vamale se face de cãtre importator prin depunerea la unitatea vamalã a unei sume bãneşti egale cu cuantumul taxelor vamale aferente bunurilor sau prin depunerea unei scrisori de garanţie prin care o unitate bancarã, cu sediul în România, se angajeazã sa plãteascã organelor vamale suma reprezentind cuantumul taxelor vamale.
ART. 15
Pentru operaţiunile temporare care nu au fost încheiate în termen şi pentru operaţiunile de import admise cu liber de vama provizoriu, dacã taxele nu au fost achitate de titularul operaţiunii pînã la expirarea termenului acordat, încasarea taxelor vamale se face din oficiu de cãtre organele vamale.
În acest caz se vor percepe majorãri de 1% asupra cuantumului taxelor vamale datorate, pentru fiecare zi de depasire a termenului de plata.
ART. 16
Importatorii vor depune, la cererea organelor vamale sau din proprie initiativa, expertize tehnice sau de laborator privind felul, natura, compozitia mãrfurilor sau bunurilor, în vederea încadrãrii corecte în tariful vamal.
Cheltuielile privind expertiza sînt în sarcina importatorului.
Organizaţiile sau laboratoarele care pot efectua asemenea expertize sînt numai cele acceptate de Direcţia generalã a vamilor.
ART. 17
Constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amenda egala cu 50% din valoarea mãrfii prezentarea sau depunerea la vama de documente conţinînd date nereale pentru stabilirea valorii în vama.
ART. 18
Contravenţiile prevãzute la art. 17 le sînt aplicabile dispoziţiile procedurale cuprinse în Regulamentul vamal.
ART. 19
Guvernul, la propunerea Ministerului Economiei şi Finanţelor şi a Ministerului Comerţului şi Turismului, poate aproba taxe reduse sau exceptari de taxe , precum şi contingente de mãrfuri cu taxe reduse sau exceptate.
În aceleaşi condiţii pot fi instituite suprataxe vamale de import, cu caracter temporar, în cazul în care anumite importuri, prin cantitate sau condiţiile de realizare, produc sau ameninta cu producerea unui prejudiciu grav producãtorii interni ai unor produse similare sau direct concurente. Aceste suprataxe se vor aplica pînã la eliminarea influentelor negative avute în vedere la instituirea lor.
ART. 20
Regulile generale pentru încadrarea în nomenclatura vamalã, precum şi cele de stabilire a originii bunurilor sînt cele menţionate în anexa nr. 2*) la prezenta hotãrîre.
*) Anexele nr. 1 şi 2 se pun la dispoziţia celor interesaţi de cãtre Ministerul Comerţului şi Turismului.
ART. 21
Prezenta hotãrîre intra în vigoare la 60 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României.
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrîri îşi înceteazã aplicarea:
- art. 21, 22, 23, 24, 25, 26, 30, 31 şi 66 din Codul vamal al României, aprobat prin <>Legea nr. 30/1978 ;
- <>Decretul Consiliului de Stat nr. 395/1976 ;
- art. 67, 68, 77, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 107, 145, 146 alin. 2, art. 147, 148, 150, 236, 237 şi anexa nr. 6 din Regulamentul vamal, aprobat prin <>Decretul Consiliului de Stat nr. 337/1981 .
De asemenea, se abroga:
- <>Hotãrîrea Guvernului nr. 1194/1990 ;
- <>art. 1 din Hotãrîrea Guvernului nr. 1274/1990 .

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016