Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 669 din 21 octombrie 1992  privind aprobarea divizarii partiale a Societatii Comerciale cu capital integral de stat Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 669 din 21 octombrie 1992 privind aprobarea divizarii partiale a Societatii Comerciale cu capital integral de stat "Ineul" - S.A. Nasaud*)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 285 din 13 noiembrie 1992
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba divizarea parţialã a Societãţii Comerciale cu capital integral de stat "Ineul" - S.A. Nasaud.
Ca urmare a divizãrii parţiale ia fiinta Societatea Comercialã cu capital integral de stat "Cariere Ilsom" - S.A., prin preluarea unei fracţiuni din activul şi pasivul Societãţii Comerciale "Ineul" - S.A. Nasaud.
Societatea Comercialã "Cariere Ilsom" - S.A. este persoana juridicã romana, cu sediul principal în comuna Magura Ilvei, judeţul Bistrita-Nasaud.
ART. 2
Societatea Comercialã "Cariere Ilsom" - S.A. are un capital social în valoare de 93.658 mii lei, stabilit pe baza bilanţului întocmit la 31 mai 1992 de Societatea Comercialã "Ineul" - S.A.
Valoarea capitalului social se va definitiva dupã finalizarea acţiunii de reevaluare a patrimoniului, potrivit <>Hotãrîrii Guvernului nr. 26/1992 .
ART. 3
Societatea Comercialã "Cariere Ilsom" - S.A. va prelua patrimoniul pe baza protocoalelor de predare-primire ce se vor încheia în termen de 30 de zile între aceasta şi Societatea Comercialã "Ineul" - S.A. Nasaud.
ART. 4
Obiectul de activitate al Societãţii Comerciale "Cariere Ilsom" - S.A. este prevãzut în statutul societãţii, anexa la prezenta hotãrîre.
ART. 5
Societatea Comercialã "Cariere Ilsom" - S.A. îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legea şi cu statutul prevãzut în anexa la prezenta hotãrîre.
ART. 6
Orice prevederi contrare prezentei hotãrîri se abroga.
-------------------
*) Societatea Comercialã "Ineul" - S.A. Nasaud a fost înfiinţatã prin <>Hotãrîrea Guvernului nr. 93/1991 .

PRIM-MINISTRU
THEODOR STOLOJAN

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
Traian Basescu

Ministrul economiei şi finanţelor,
George Danielescu



ANEXA 1

STATUTUL
Societãţii Comerciale "Cariere Ilsom" - S.A.

CAP. 1
Denumirea, forma juridicã, sediul, durata
ART. 1
Denumirea societãţii
Denumirea societãţii este Societatea Comercialã "Cariere Ilsom" - S.A.
În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile şi alte acte emanind de la societate, denumirea societãţii va fi precedatã sau urmatã de cuvintele "societate pe acţiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul social, numãrul de înregistrare şi sediul societãţii.
ART. 2
Forma juridicã a societãţii
Societatea Comercialã "Cariere Ilsom" - S.A. este persoana juridicã romana, avînd forma juridicã de societate pe acţiuni.
Aceasta îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile romane şi cu prezentul statut.
ART. 3
Sediul societãţii
Sediul societãţii este în România, comuna Magura Ilvei, judeţul Bistrita-Nasaud.
Sediul societãţii poate fi schimbat în alta localitate din România, pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor în condiţiile legii.
Societatea poate avea sucursale, birouri, filiale, agenţii, reprezentante în orice alta localitate de pe teritoriul României sau în alte tari.
ART. 4
Durata societãţii
Durata societãţii este nelimitatã, cu începere de la data înregistrãrii la Registrul comerţului.

CAP. 2
Scopul şi obiectul de activitate
ART. 5
Scopul societãţii
Scopul societãţii este de a realiza profit conform obiectului de activitate.
ART. 6
Obiectul de activitate
Obiectul de activitate al societãţii este:
a) extragerea, producerea şi comercializarea urmãtoarelor produse:
- agregate de cariera pentru construcţia şi întreţinerea cãilor ferate şi a drumurilor;
- piatra sparta;
- criblura;
- piatra bruta;
- nisip de concesaj;
- pavele de diferite tipuri şi dimensiuni;
- borduri de diferite tipuri şi dimensiuni;
- plãci de andezit, decît şi marmura taiata şi slefuite;
- mozaic de diferite culori, terasit;
- reparaţii utilaje şi instalaţii;
- executarea pavajelor, montari de borduri, execuţie de rigole, ziduri de sprijin atît în ţara cît şi în strãinãtate;
- plãci şi dale mozaicale;
- monumente funerare;
- produse din beton simplu şi armat;
- confecţii metalice;
- confecţii şi RK utilaje de cariera;
- RK mijloace de transport;
- bobinaj motoare electrice şi instalaţii electrice;
- lucrãri de construcţii, montaj instalaţii;
b) proiectarea şi executarea galeriilor subterane, atît pentru efectuarea lucrãrilor de puscare masiva cît şi în alte scopuri;
c) montarea statiilor de concasare şi a utilajelor independente, precum şi punerea în funcţiune a acestora;
d) efectuarea transportului tehnologic şi de aprovizionare în cadrul subunitatilor societãţii, precum şi efectuarea de prestaţii de transport cãtre terţi;
e) activitate de comerţ exterior, prin lucrãri de construcţii-montaj şi export produse realizate de societate sau în colaborare;
f) întocmirea documentelor pentru exploatarea carierelor, scoaterea din fond forestier, omologarea de rezerve, extinderea de perimetru minier şi exploatare atît pentru unitate cît şi pentru terţi;
g) activitatea de extragere şi sortare a agregatelor de balastiera;
h) prestaţii cu utilaje de construcţii şi mijloace de ridicat;
i) diverse prestãri de servicii cãtre populaţie;
j) service pentru utilajele tehnologice şi auto din gama de fabricaţie a societãţii comerciale;
k) încãrcare de baterii acumulatori şi reparaţii aparataj electric;
l) asigurarea multiplicãrii de acte şi documentaţii prin xeroxare şi heliografiere;
m) asigurarea bazei materiale din ţara şi import, precum şi gestionarea acesteia;
n) pregãtirea cadrelor, şcolarizarea personalului şi orientarea pregãtirii profesionale;
o) servicii de cazare şi cantina;
p) asigurarea condiţiilor de munca şi igiena a muncii, a protecţiei medicale şi combaterea poluarii pentru activitatea proprie.

CAP. 3
Capitalul social, acţiunile
ART. 7
Capitalul social, acţiunile
Capitalul social iniţial este în valoare de 93.658 mii lei, împãrţit în 18.731 acţiuni nominative, în valoare de 5.000 lei fiecare, subscris în întregime de statul roman în calitate de acţionar unic şi vãrsat integral la data constituirii societãţii comerciale.
Capitalul social iniţial este deţinut integral de statul roman, ca acţionar unic, pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice romane sau strãine, în condiţiile legii.
ART. 8
Acţiunile
Acţiunile nominative ale societãţii vor cuprinde toate elementele prevãzute de lege.
Acţiunile vor purta timbrul sec al societãţii şi semnatura a doi administratori.
Societatea va tine evidenta acţiunilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie; registrul se pãstreazã la sediul societãţii, sub îngrijirea consiliului de administraţie.
ART. 9
Reducerea sau mãrirea capitalului social
Capitalul social poate fi redus sau majorat pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor, în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevãzute de lege.
ART. 10
Drepturi şi obligaţii decurgind din acţiuni
Fiecare acţiune subscrisã şi vãrsatã de acţionar conferã acestora dreptul la un vot în adunarea generalã a actionarilor, dreptul de a alege şi a fi ales în organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea dividendelor, potrivit legii.
Deţinerea acţiunii implica adeziunea, de drept, la statutul societãţii.
Drepturile şi obligaţiile, decurgind din deţinerea de acţiuni urmeazã, de drept, acţiunile în cazul trecerii lor în proprietatea altei persoane.
Obligaţiile societãţii sînt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii rãspund în limita valorii acţiunilor pe care le deţin.
Patrimoniul societãţii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligaţii personale ale actionarilor.
Un creditor al unui acţionar poate formula pretenţii asupra partii din profitul societãţii ce i se va repartiza de cãtre adunarea generalã a actionarilor sau a cotei-pãrţi cuvenite acestuia la lichidarea societãţii, efectuatã în condiţiile prezentului statut.
ART. 11
Cesiunea acţiunilor
Acţiunile sînt indivizibile cu privire la societate, care recunoaşte pentru fiecare acţiune un singur proprietar.
Cesiunea parţialã sau totalã a acţiunilor între acţionari sau terţi se face dupã procedura prevãzutã de lege.
ART. 12
Pierderea acţiunilor
În cazul pierderii uneia sau mai multor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunţe consiliul de administraţie şi sa facã public faptul prin presa, în cel puţin doua ziare de larga circulaţie din localitatea unde se afla sediul societãţii.
Dupã 6 luni de la publicarea pierderii va putea sa obţinã un duplicat al acţiunii.

CAP. 4
Adunarea generalã a actionarilor
ART. 13
Atribuţii
Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere al societãţii care decide asupra activitãţii acesteia şi asigura politica ei economicã şi comercialã.
Adunãrile generale ale actionarilor sînt ordinare şi extraordinare şi au urmãtoarele atribuţii principale:
a) aproba structura organizatoricã a societãţii şi numãrul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale şi de producţie;
b) aleg membrii consiliului de administraţie şi ai comisiei de cenzori, (supleanţi), le stabilesc salariul, îi descarca de activitate şi îi revoca;
c) aleg directorul (directorul general) şi directorii adjuncţi, le stabilesc salariul, îi descarca de activitate şi îl revoca. Directorii executivi nu vor putea fi membri ai consiliului de administraţie al societãţii. Directorul (directorul general) şi adjunctii acestuia pot fi aleşi şi dintre membrii consiliului de administraţie;
d) stabilesc nivelul de salarizarea a personalului angajat la societate, în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege;
e) aproba şi modifica programele de activitate şi bugetul societãţii;
f) hotãrãsc cu privire la contractarea de împrumuturi bancare şi la acordarea de garanţii;
g) stabilesc competentele şi rãspunderile consiliului de administraţie şi ale comisiei de cenzori;
h) examineazã, aproba sau modifica bilanţul şi contul de profit şi pierderi dupã analizarea raportului consiliului de administraţie, al comisiei de cenzori sau expertului de gestiune, dupã caz, aproba repartizarea profitului între acţionari;
i) hotãrãsc cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale, filiale, agenţii, reprezentante;
j) hotãrãsc cu privire la majorarea sau reducerea capitalului social, la modificarea numãrului de acţiuni sau a valorii nominale a acestora, precum şi la cesiunea acţiunilor;
k) hotãrãsc cu privire la adaptarea sau modificarea statutului, precum şi la transformarea formei juridice a societãţii;
l) hotãrãsc cu privire la comasarea, divizarea, dizolvarea şi lichidarea societãţii;
m) hotãrãsc cu privire la executarea de reparaţii capitale şi realizarea de investiţii noi;
n) hotãrãsc cu privire la actionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie, a directorilor şi adjunctilor acestora şi a cenzorilor, pentru pagubele pricinuite societãţii;
o) analizeazã rapoartele consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele societãţii cu privire la profit şi dividende pe piata interna şi internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protecţia mediului, relaţiile cu clienţii;
p) hotãrãsc în orice alte probleme privind societatea.
Atribuţiile adunãrilor generale ordinare şi extraordinare ale actionarilor se diferentiaza potrivit legii.
ART. 14
Convocarea adunãrii generale
Adunarea generalã se convoacã de preşedintele consiliului de administraţie sau de unul dintre vicepreşedinţi, desemnat de preşedinte.
Adunãrile generale ordinare au loc cel puţin o data pe an, la 2 luni de la încheierea exerciţiului economico-financiar, pentru examinarea bilanţului şi a contului de profit şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi a bugetului pe anul în curs.
Adunãrile generale extraordinare se convoacã la cererea actionarilor, reprezentind cel puţin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori, precum şi în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv, cu excepţia primilor 2 ani de la înfiinţarea societãţii.
Convocarea adunãrii generale a actionarilor va fi facuta cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilitã.
Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunãrii, precum şi ordinea de zi, cu arãtarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor.
Cînd în ordinea de zi figureazã propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprindã textul integral al propunerilor.
Adunarea generalã a actionarilor se întruneşte la sediul societãţii sau în alt loc din aceeaşi localitate.
ART. 15
Organizarea adunãrii generale a actionarilor
Adunarea generalã ordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generalã extraordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacã deţin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generalã a actionarilor este prezidata de preşedintele consiliului de administraţie, iar în lipsa acestuia, de cãtre unul dintre vicepreşedinţi, desemnat de preşedinte. Preşedintele consiliului de administraţie desemneazã dintre membrii adunãrii generale doi secretari, care sa facã prezenta actionarilor la şedinţa şi sa întocmeascã procesul-verbal al adunãrii generale.
Procesul-verbal se va scrie într-un registru sigilat şi parafat şi va fi semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretarul care l-a întocmit.
La şedinţele ordinare şi extraordinare ale adunãrii generale ale actionarilor, în care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu personalul societãţii, pot fi invitaţi şi reprezentanţii salariaţilor.
ART. 16
Exercitarea dreptului de vot în adunarea generalã a actionarilor
Hotãrîrile adunãrilor generale se iau prin vot deschis.
Actionarii voteazã, de regula, prin ridicarea miinii.
La propunerea persoanei care prezideazã sau a unui grup de acţionari prezenţi sau reprezentaţi, ce deţin cel puţin 1/4 din capitalul social, se va decide ca votul sa fie secret.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea lor şi pentru luarea hotãrîrilor referitoare la rãspunderea administratorilor.
Hotãrîrile adunãrii generale sînt obligatorii chiar pentru actionarii absenţi sau nereprezentati, ori care au votat contra.
ART. 17
În cadrul societãţilor comerciale cu capital integral de stat sau parţial de stat, pînã la aplicarea prevederilor art. 39 din Legea privatizãrii societãţilor comerciale nr. 58/1991, interesele capitalului de stat vor fi reprezentate de doi împuterniciţi mandatati ai Ministerului Economiei şi Finanţelor şi un împuternicit mandatat de ministerul de resort.
Mandatarea se face pe baza de contract.
Împuterniciţii nu pot face parte din consiliul de administraţie şi nu pot fi directori ai societãţii comerciale
Împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat îşi pãstreazã calitatea de angajaţi la unitatea sau instituţia de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care deriva din aceasta calitate.
Periodic, împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat prezintã Ministerului Transporturilor un raport asupra activitãţii desfãşurate de societatea comercialã şi un program de activitate pentru perioada urmãtoare, iar la încheierea activitãţii prezintã raportul asupra întregii activitãţi desfãşurate.
Împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat îndeplinesc orice alte atribuţii care deriva din lege şi din statutul societãţii.
Atribuţiile imputernicitilor mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat vor inceta la data la care se tine şedinţa de constituire a adunãrii generale a actionarilor.
Mandatatii îşi desfãşoarã activitatea în şedinţe ordinare, ce se desfãşoarã semestrial, în şedinţe extraordinare, ce se desfãşoarã ori de cîte ori este nevoie.
Convocarea şedinţelor ordinare se face de cãtre preşedintele consiliului de administraţie, la data stabilitã în şedinţa anterioarã, iar pentru şedinţele extraordinare, convocarea se face prin grija secretarului consiliului, la cererea oricãruia dintre mandatati.
Convocãrile şedinţelor mandatatilor se fac cu cel puţin 15 zile înainte, mandatatii avînd obligaţia de a analiza documentele ce urmeazã sa fie discutate în şedinţa cu cel puţin 10 zile înainte de aceasta.
La şedinţa pot fi luate hotãrîri valabile numai în prezenta a 2/3 din numãrul membrilor.
Votul este deschis, egal şi direct, votul secret putind fi luat pentru hotãrîri ce vizeazã numirea, revocarea, descãrcarea de activitate sau actionarea în justiţie a directorilor, membrilor consiliului de administraţie şi cenzorilor. Votul poate fi secret şi la solicitarea expresã a cel puţin 2/3 din numãrul mandatatilor.

CAP. 5
Consiliul de administraţie
ART. 18
Numire, organizare
Societatea este administratã de cãtre consiliul de administraţie, compus din 7 administratori numiţi de adunarea generalã a actionarilor pe o perioada de 4 ani, care pot avea calitatea de acţionari, cu posibilitatea de a fi realeşi pe noi perioade de 4 ani.
Alegerea administratorilor se face dintre persoanele desemnate de acţionari.
Cînd se creeazã un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generalã a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Adunarea generalã a actionarilor va alege ca nou administrator o persoana indicatã de acelaşi acţionar care a desemnat pe predecesorul sau. Durata pentru care este ales administrator va fi egala cu perioada care a rãmas pînã la expirarea mandatului predecesorului sau.
Pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, consiliul de administraţie al societãţii comerciale va fi numit de împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat, cu acordul Ministerului Transporturilor.
Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte.
Componenta consiliului de administraţie şi desemnarea membrilor acestuia se stabilesc de adunarea generalã a actionarilor.
La prima şedinţa, consiliul de administraţie va alege dintre membrii sãi un preşedinte şi doi vicepreşedinţi.
Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societãţii ori de cîte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a 1/3 din numãrul membrilor sãi. El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de unul dintre vicepreşedinţi, desemnat de preşedinte.
Preşedintele numeşte un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afarã acestuia.
Pentru valabilitatea deciziilor este necesarã prezenta a cel puţin jumãtate din numãrul membrilor consiliului de administraţie şi deciziile se iau cu majoritatea absolutã a membrilor prezenţi.
Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte cu cel puţin 15 zile înainte. Acestea se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei, care se scrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semneazã de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar.
Consiliul de administraţie poate delega unuia sau mai multor membri ai sãi unele împuterniciri pe probleme limitate şi poate recurge la specialişti pentru studierea anumitor probleme.
În relaţiile cu terţii, societatea este reprezentatã de cãtre preşedintele consiliului de administraţie pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generalã a actionarilor sau, în lipsa lui, de cãtre unul dintre vicepreşedinţi, desemnat de consiliu.
Cel ce reprezintã societatea semneazã actele care o angajeazã fata de terţi.
Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societãţii, în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferã.
Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sa punã la dispoziţia actionarilor şi comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societãţii.
Preşedintele, vicepreşedinţii şi ceilalţi membri ai consiliului de administraţie şi directorii rãspund individual sau solidar, dupã caz, fata de societate, pentru prejudiciile rezultate din faptele lor ilicite, pentru abaterile de la statut sau pentru greşeli în administrarea societãţii. În asemenea situaţii ei vor putea fi revocaţi prin hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor, iar în perioada cînd statul este acţionar unic, prin hotãrîrea imputernicitilor mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat.
ART. 19
Atribuţiile consiliului de administraţie
Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii:
a) aproba angajarea şi concedierea personalului şi stabileşte drepturile şi obligaţiile acestuia;
b) stabileşte îndatoririle şi responsabilitãţile personalului societãţii, pe compartimente;
c) aproba operaţiunile de încasãri şi plati, conform competentelor acordate;
d) aproba operaţiunile de cumpãrare şi vînzare de bunuri conform competentelor acordate;
e) aproba încheierea sau rezilierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie);
f) aproba încheierea sau rezilierea altor contracte, potrivit competentelor acordate;
g) stabileşte tactica şi strategia de marketing, de cercetare şi dezvoltare, de asigurare a calitãţii şi de protecţie a mediului;
h) supune anual adunãrii generale a actionarilor, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societãţii, bilanţul şi contul de profit şi pierderi, pe anul precedent, precum şi proiectul de program de activitate şi proiectul de buget al societãţii pe anul în curs;
i) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generalã a actionarilor sau care privesc conducerea curenta a activitãţii societãţii.

CAP. 6
ART. 20
Comitetul de direcţie
Consiliul de administraţie poate delega o parte din atribuţiile sale unui comitet de direcţie, compus din membri aleşi de consiliul de administraţie, stabilindu-le, în acelaşi timp, şi salariile, potrivit legii.
Preşedintele consiliului îndeplineşte şi funcţia de director (director general), calitate în care conduce şi comitetul de direcţie, asigurind conducerea curenta a societãţii şi aducind la îndeplinire deciziile consiliului de administraţie, în limitele activitãţii societãţii.
Deciziile comitetului de direcţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor sãi.
Comitetul de direcţie este obligat sa prezinte la fiecare şedinţa a consiliului de administraţie registrul.
În comitetul de direcţie votul nu poate fi dat prin delegaţie.

CAP. 7
Gestiunea societãţii
ART. 21
Comisia de cenzori
Gestiunea societãţii este controlatã de acţionari şi de comisia de cenzori. Cenzorii sînt aleşi de adunarea generalã a actionarilor. Comisia de cenzori este formatã din 3 membri care trebuie sa fie acţionari, cu excepţia cenzorilor contabili. În perioada în care statul este acţionar unic, cenzorii vor fi reprezentanţi ai Ministerului Economiei şi Finanţelor.
Adunarea generalã poate numi, de asemenea, cenzori supleanţi, care vor înlocui, în caz de nevoie, pe cenzorii titulari, care vor acţiona conform legii.
Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor şi comisiei de cenzori li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societãţii, situaţia personalului, a profitului şi a pierderilor.
Comisia de cenzori are urmãtoarele atribuţii principale:
a) în cursul exerciţiului economico-financiar, verifica gospodãrirea fondurilor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenta contabila şi informeazã consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate;
b) la încheierea exerciţiului economico-financiar controleazã exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie, asupra conturilor societãţii, a bilanţului şi a contului de profit şi pierderi, prezentind adunãrii generale a actionarilor un raport scris;
c) la lichidarea societãţii controleazã operaţiunea de lichidare;
d) prezintã adunãrii generale a actionarilor punctul sau de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului şi obiectului de activitate al societãţii.
Comisia de cenzori se întruneşte la sediul societãţii şi ia decizii în unanimitate. Dacã nu se realizeazã unanimitatea, raportul cu divergenţe se înainteazã adunãrii generale a actionarilor.
Comisia de cenzori poate cere convocarea adunãrii generale extraordinare a actionarilor, dacã aceasta nu a fost convocatã de consiliul de administraţie, în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv (cu excepţia primilor 2 ani de la constituirea societãţii) sau ori de cîte ori considera necesar, pentru alte situaţii privind încãlcarea dispoziţiilor legale şi statutare.
Atribuţiile şi modul de funcţionare a comisiei de cenzori, precum şi drepturile şi obligaţiile cenzorilor se completeazã cu dispoziţiile legale în acest domeniu.
Cenzorii şi cenzorii supleanţi se aleg pe o perioada de maximum 3 ani şi pot fi realeşi.

CAP. 8
Activitatea societãţii
ART. 22
Exerciţiul economico-financiar
Exerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecãrui an. Primul exerciţiu economico-financiar începe la data constituirii societãţii.
ART. 23
Personalul societãţii
Personalul de conducere al societãţii şi cenzorii sînt aleşi de adunarea generalã a actionarilor. Restul personalului este angajat de cãtre consiliul de administraţie, directorul sau directorul adjunct.
Nivelul salariilor pentru personalul societãţii pe categorii de calificare şi funcţii se stabileşte şi poate fi modificat de cãtre adunarea generalã a actionarilor, în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege.
Plata salariilor, impozitelor pe acestea şi a cotei de asigurãri sociale se va face potrivit legii.
ART. 24
Amortizarea fondurilor fixe
Consiliul de administraţie stabileşte, în condiţiile legii, modul de amortizare a fondurilor fixe.
La amortizarea fondurilor fixe se vor putea avea în vedere urmãtoarele:
- amortizarea se stabileşte prin aplicarea normelor de amortizare asupra valorii de achiziţie a fondurilor fixe şi se include, dupã caz, în preţul de cost al producţiei, al prestãrilor de servicii şi se utilizeazã pentru înlocuirea mijloacelor fixe şi pentru alte nevoi ale societãţii;
- amortizarea se calculeazã de la data punerii în funcţiune a fondurilor fixe.
ART. 25
Reparaţii capitale
Lucrãrile de reparaţii capitale se vor executa pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor. Fondurile necesare se asigura prin includerea cheltuielilor respective, dupã caz, în preţul de cost al producţiei, al prestãrilor de servicii sau în cheltuielile de circulaţie în anul în care au fost executate sau eşalonat pe mai mulţi ani.
ART. 26
Evidenta contabila şi bilanţul contabil
Societatea va tine evidenta contabila în lei şi va întocmi bilanţul şi contul de profit şi pierderi, avînd în vedere reglementãrile elaborate de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 27
Calculul şi repartizarea profitului
Profitul societãţii se stabileşte pe baza bilanţului aprobat de adunarea generalã a actionarilor şi se repartizeazã potrivit legislaţiei în vigoare.
Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de societate, în condiţiile legii, în cel mult 2 luni de la aprobarea bilanţului de adunarea generalã a actionarilor.
În cazul înregistrãrii de pierderi parţiale, adunarea generalã a actionarilor va analiza cauzele şi va hotãrî în consecinta.
Suportarea pierderilor de cãtre acţionari se va face proporţional cu aportul la capital şi în limita capitalului subscris.
ART. 28
Registrele societãţii
Societatea tine registrele prevãzute de legislaţia în vigoare.

CAP. 9
Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii
ART. 29
Modificarea formei juridice
Societatea va putea fi transformata în alte forme de societate prin hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor.
În perioada în care statul este acţionar unic, transformarea formei juridice a societãţii se va face prin hotãrîrea imputernicitilor mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat.
ART. 30
Dizolvarea societãţii
Urmãtoarele situaţii duc la dizolvarea societãţii:
a) imposibilitatea realizãrii obiectului de activitate;
b) hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor;
c) falimentul;
d) pierderea unei jumãtãţi din capitalul social, dupã ce s-a consumat fondul de rezerva, dacã adunarea generalã a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rãmasã;
e) cînd numãrul de acţionari s-a redus sub 5, mai mult de 6 luni de la reducerea lui;
f) la cererea oricãrui acţionar, dacã împrejurãrile de forta majorã şi consecinţele lor dureazã mai mult de 8 luni, iar adunarea generalã a actionarilor constata ca funcţionarea societãţii nu mai este posibila;
g) în orice alta situaţie, pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
Dizolvarea societãţii comerciale trebuie sa fie înscrisã la Registrul comerţului şi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 31
Lichidarea societãţii
În caz de dizolvare, societatea va fi lichidatã.
Lichidarea societãţii comerciale şi repartiţia patrimoniului se vor face dupã procedura prevãzutã de lege.
ART. 32
Litigii
Litigiile societãţii cu persoane fizice sau juridice romane de sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti din România.
Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre societatea comercialã şi persoane juridice romane pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii.
Litigiile personalului roman angajat de societate, ivite în raporturile cu aceasta, se rezolva în conformitate cu legislaţia romana.

CAP. 10
Dispoziţii finale
Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile legale referitoare la societãţile comerciale.
Societatea comercialã, prin acţiunile întreprinse, va acţiona pentru evitarea ajungerii în stare de faliment prin mãsurile concrete de prevenire a acestuia.
----------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016