Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARIRE Nr. 660 din 19 septembrie 1994 pentru modificarea Regulamentului privind organizarea licitatiilor pentru achizitiile publice de bunuri, aprobat prin Hotarirea Guvernului nr. 63/1994
Guvernul României hotãrãşte: ARTICOL UNIC Regulamentul privind organizarea licitaţiilor pentru achiziţiile publice de bunuri, aprobat prin <>Hotãrîrea Guvernului nr. 63/1994 , se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. Articolul 1.2. lit. a) alin. 1 va avea urmãtorul conţinut: "a) achiziţiilor publice de bunuri care implica apãrarea tarii, ordinea publica şi siguranta nationala, de natura armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, precum şi cele care datoritã caracteristicilor specifice nu pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate, cuprinse în anexa care face parte integrantã din prezentul regulament." 2. Articolul 2.5. va avea urmãtorul conţinut: "Comisia de licitaţie este compusa din minimum 5 membri şi va cuprinde: - preşedintele comisiei, care este, de regula, un specialist al entitatii achizitoare; - reprezentantul desemnat al Ministerului Finanţelor; - reprezentantul Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, în cazul achiziţiilor publice de bunuri pentru stocul de mobilizare de la agenţii economici; - reprezentantul Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, în cazul achiziţiilor publice de bunuri imobiliare; - alţi reprezentanţi, ca membri în comisia de licitaţie, care vor fi specialişti cu experienta profesionalã în domeniul achiziţiei publice respective şi cu probitate morala." 3. Articolul 2.8. va avea urmãtorul conţinut: "Achiziţionarea de bunuri prin organizarea de licitaţii publice este obligatorie pentru bunurile de acelaşi fel care urmeazã a fi achiziţionate în vederea satisfacerii nevoilor entitatii achizitoare pentru un an întreg, în limita creditelor bugetare aprobate, bunuri a cãror valoare totalã este de peste 30 milioane lei; în asemenea cazuri prin contracte se va prevedea şi eşalonarea livrãrilor potrivit necesitãţilor. Pentru achiziţionarea de bunuri a cãror valoare este inferioarã limitei specificate la alineatul precedent, se poate folosi procedura selecţiei de oferte de preţ, potrivit prevederilor art. 15 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993. În cazul achiziţiei de bunuri de acelaşi fel, necesare entitatilor achizitoare pentru a acoperi nevoile unui an, a cãror valoare este sub 30 milioane lei, dacã nu este posibila obţinerea a cel puţin 3 oferte de preţ, se va proceda astfel: - vor fi solicitate oferte de preţ în scris, potrivit prevederilor art. 15 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993, de la cel puţin trei agenţi economici; - dacã în termenul menţionat în adresa prin care s-a solicitat oferta au fost fãcute numai doua oferte, vor fi achiziţionate bunurile pentru care s-a prezentat preţul cel mai avantajos şi s-au respectat condiţiile de calitate prevãzute în caietul de sarcini; - dacã un singur ofertant a rãspuns la solicitare, entitatea achizitoare va putea achizitiona bunurile de la aceasta sau va putea repeta cererea de oferta de preţ. Pentru achiziţionarea de bunuri cu valori mici, pentru care ofertanţii refuza sa prezinte oferte de preţ în scris purtind semnatura şi ştampila acestora, conducãtorul entitatii achizitoare poate desemna salariaţi din subordinea sa care sa testeze preţurile practicate la data respectiva şi sa le consemneze sub semnatura proprie cu viza salariatului cu atribuţii de control preventiv din unitate." 4. Dupã articolul 2.12. se introduce articolul 2.13. cu urmãtorul conţinut: "Art. 2.13. - În situaţia în care entitatea achizitoare a îndeplinit una din procedurile de licitaţie prevãzute la art. 2.10.-2.12. şi s-au prezentat mai puţin de trei ofertanţi cu oferte corepunzatoare condiţiilor din caietul de sarcini, comisia poate aproba achiziţia de la ofertantul care a oferit bunuri la preţul cel mai avantajos sau, dupã caz, de la unicul ofertant. În cazul în care nu s-a prezentat nici un ofertant sau dacã ofertele prezentate nu corespund condiţiilor din caietul de sarcini, comisia va putea hotãrî fie repetarea procedurilor de licitaţie, fie întocmirea notei justificative de cãtre conducãtorul entitatii achizitoare pentru achiziţia dintr-o singura sursa potrivit art. 16 şi 17 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993, ca singura alternativa." 5. La capitalul 6 "Dispoziţii finale" articolul 6.1. va avea urmãtorul cuprins: "Art. 6.1. - Pînã la aprobarea legii bugetului de stat pentru noul an, entitatile achizitoare pot organiza proceduri de achizitionare de bunuri în anul în curs, pentru consumul curent necesar în prima parte a anului viitor, ţinînd seama de nivelul creditelor bugetare ce pot fi utilizate cu acea destinaţie, potrivit legii, în perioada respectiva." 6. Articolul 6.1. devine articolul 6.2. 7. Anexa la prezenta hotãrîre devine anexa la regulament. 8. Regulamentul astfel modificat se va republica în Monitorul Oficial al României.
PRIM-MINISTRU NICOLAE VACAROIU
Contrasemneazã: ---------------- Ministru de stat, ministrul finanţelor, Florin Georgescu
p. Ministrul comerţului, Ion Pargaru, secretar de stat
ANEXA 1 la regulament LISTA cuprinzînd grupele de produse din categoria tehnicii de lupta, mijloacelor şi materialelor cu caracteristici specifice apãrãrii tarii, ordinii publice şi siguranţei naţionale 1. Avioane şi elicoptere 2. Nave maritime şi fluviale de lupta (inclusiv şalupe, barci cu sau fãrã motor) 3. Tancuri 4. Submarine 5. Tancuri maritime şi fluviale pentru alimentarea navelor 6. Mijloace şi aparatura pentru navigaţie navala şi aerianã 7. Echipament de semnalizare pentru nave şi aeronave 8. Autotunuri, tunuri, obuziere şi tunuri-obuziere 9. Rachete şi instalaţii de lansare rachete 10. Armament de infanterie, mitraliere şi aruncatoare 11. Arme albe 12. Munitie de toate categoriile de armament 13. Bombe, torpile, rachete 14. Mijloace şi materiale speciale pentru intervenţii şi control antiterorist, de împiedicare şi neutralizare a acţiunilor agresive (bastoane, scuturi, casti de protecţie, veste antiglont, aparate cu raze X, detectoare, sisteme de supraveghere a aeroporturilor şi alte produse specifice) 15. Aparatura artileristica, sisteme şi subsisteme de conducere a focului 16. Puncte de comanda mobile şi de stat major 17. Maşini de lupta şi autospeciale blindate 18. Autostatii şi aparatura radiorelee 19. Mijloace pentru cercetare genistica, control tehnic şi de mascare 20. Mijloace explozive şi de dare a focului 21. Mijloace şi materiale pentru lucrãri de distrugeri şi minare-deminare 22. Tehnica şi materiale pentru controlul nuclear şi chimic, cu specific militar 23. Produse pentru stocul de mobilizare, altele decît cele comune 24. Uniformele militare, altele decît cele comune şi accesorii pentru acestea 25. Subansambluri, accesorii, piese de schimb, componente, pentru bunurile de la punctele 1 - 24 26. Reparaţii, modernizãri, reconditionari şi revizii la produsele şi materialele specifice menţionate la punctele 1 - 24 27. Prestaţii şi lucrãri ce se executa cu produsele şi mijloacele specifice menţionate la punctele 1 - 24 28. Cercetare şi documentaţii tehnice pentru mijloacele specifice noi sau modernizate pentru bunurile de la punctele 1 - 24. --------------------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email