Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Guvernul României hotărăşte: ART. 1 Se aproba responsabilităţile de realizare a nomenclatoarelor unitare de interes general prezentate în anexa nr. 1, necesare asigurării coerentei conţinutului sistemelor de informaţie din economia naţională, precum şi a compatibilitatii informatiei schimbate cu alte state şi organizaţii internaţionale la care România este afiliată. ART. 2 Se aproba recomandările tehnice din anexa nr. 2. ART. 3 Organizaţiile responsabile conform art. 1 vor înainta Guvernului, în termen de 30 de zile de la data aprobării prezentei hotărîri, programele de realizare a obiectivelor prevăzute. ART. 4 Folosirea codurilor unice din nomenclatoarele unitare de interes general în raporturile dintre organele administraţiei publice, precum şi dintre administraţia publica şi agenţii economici şi sociali, este obligatorie începînd cu data difuzării nomenclatoarelor unitare. Orice document, care se creează în cadrul acestor raporturi fără specificarea codurilor unice, poate fi supus anulării fără a exonera de răspundere. PRIM-MINISTRU THEODOR STOLOJAN Contrasemnează: ───────────────── Ministrul economiei şi finanţelor, George Danielescu Preşedintele Comisiei Naţionale pentru Statistică, Petru Pepelea Preşedintele Comisiei Naţionale de Informatică, Damian Popescu Ministrul apărării naţionale, general-locotenent Niculae Spiroiu Ministrul comunicaţiilor, Andrei Chirica p. Ministrul învăţămîntului şi ştiinţei, Mircea Gheorghiu, subsecretar de stat p. Ministrul agriculturii şi alimentaţiei, Ovidiu Natea, secretar de stat Ministrul comerţului şi turismului, Constantin Fota Ministrul muncii şi protecţiei sociale, Dan Mircea Popescu Ministrul industriei, Dan Constantinescu Bucureşti, 22 septembrie 1992. Nr. 575 bis. ANEXA 1 RESPONSABILITĂŢILE DE REALIZARE A NOMENCLATOARELOR U─ITARE DE INTERES GENERAL
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Descriere responsabilă
crt. Organizaţia─────────────── pentru :
colaboratoare
────────────────────────────────────────────────────────
Definirea conţinutului Întreţinere
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Activităţile sistemului CNS
economico─social* ────────────────────────────────────────
MEF,MCT,MInd,MT,MAA,MC,MApN,MM,MLPAT CNS
2. Produse/*** CNS
servicii** ─────────────────────────────────────────
MCT,MInd,MEF,MT,MAp.N,MAA,MC,MLPAT CNS
3. Mărfuri/*** MCT
bunuri** ─────────────────────────────────────────
CNS,MInd,MEF,MT,MAp.N,MAA,MC,MLPAT MCT
4. Indicatori economico─ CNS
sociali de baza ─────────────────────────────────────────
MEF,MCT,MMPS,MIS,MInd CNS
5. Tipuri de unităţi econo─ CNS
mico─sociale din punct de─────────────────────────────────────────
vedere al formei legale** MEF,MInd CNS
6. Sectoare şi subsectoare CNS
instituţionale conform ────────────────
recomandările CNS MEF CNS
7. Tipuri de unităţi teritorial─ CNS
administrative ───────────────
MLPAT,MI CNS
8. Adrese poştale MC
────────────────
MI MC
9. Unităţi de măsura** INM
────────────────
MInd,CNS,MCT INM
10. Ocupaţii/Funcţii─ MMPS
meserii** ─────────────────
CNS,MIS,MInd MMPS
11. Tipuri de instruire/ MIS
educaţie/şcoli** ──────────────────
MMPS MIS
12. Specialităţi(inclusiv MIS
domenii de cercetare ──────────────────
ştiinţifică)** MMPS,MInd MIS
13. Tari/nationalitati/ CNS
cetăţenii ──────────────────
MAE,MCT,MI CNS
14. Conturi contabile** MEF MEF
15. Valute MEF
───────────────────
MCT MEF
16. Condiţii de plata MEF
───────────────────
MCT MEF
17. Tip act normativ MJ MJ
18. Semne convenţionale cartografice MAp.N,MAA MAp.N,MAA
19. Tipuri de proprietate MJ MJ
20. Forme de proprietate CNS/MJ CNS
21. Indicatori de stare a calităţii MM MM
factorilor de mediu
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
─────────────────────────── *) Pot fi grupate în ramuri şi Subramuri; **) MAp.N şi MI vor dispune şi de coduri rezervate; ***) Nomenclatorulagregat : la nivelul tipodimensiunilor se vor utiliza recomandărilor EAN. La apariţia de modificări organizatorice, Comisia Naţionala pentru Statistica va actualiza informaţiile din coloanele 3 şi 4, pe baza consultărilor cu organele responsabile şi colaboratoare. Lista prescurtărilor CNS ─ Comisia Naţională pentru Statistică INM ─ Institutul Naţional de Metrologie MAA ─ Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei MAE ─ Ministerul Afacerilor Externe MAp.N ─ Ministerul Apărării Naţionale MC ─ Ministerul Comunicaţiilor MCT ─ Ministerul Comerţului şi Turismului MEF ─ Ministerul Economiei şi Finanţelor MI ─ Ministerul de Interne MInd ─ Ministerul Industriei MIS ─ Ministerul Învăţămîntului şi Ştiinţei MJ ─ Ministerul Justiţiei MLPAT ─ Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului MM ─ Ministerul Mediului MMPS ─ Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale MT ─ Ministerul Transporturilor ANEXA 2 RECOMANDĂRI TEHNICE REFERITOARE LA NOMENCLATOARELE UNITARE 1. Conţinutul nomenclatoarelor se aliniaza treptat la nomenclatoarele internaţionale existente (dacă este cazul), după următoarea ierarhie de prioritati: prioritate 0 ─ CEE (Comunitatea Economică Europeană) prioritate 1 ─ ONU (Organizaţia Naţiunilor Unite) prioritate 2 ─ alte reglementări utilizate în comerţul exterior prioritate 3 ─ alte reglementări internaţionale. 2. Accesul la nomenclatoarele de interes general se asigura: a) on─line prin baze de metadate, cel mai tîrziu la intrarea în exploatare a reţelei naţionale de transport al datelor; b) off─line prin transfer de fisiere pe reţea telefonica, utilizînd programe de transfer de fisiere de larga utilizare; c) off─line, prin fisiere memorate pe suport magnetic (cu un format standardizat specificat), cu opţiunile: i) copie totală; sau ii) copie selectiva; sau iii) modificările în raport cu o versiune anterioară precizată, conform procedurii de actualizare. 3. In cazul în care nu se vor prelua/adapta direct nomenclatoare internaţionale existente, se vor elabora de către organizaţia responsabilă dictionare de corespondenta între nomenclatorul general elaborat şi cel mai apropiat nomenclator internaţional existent. Listele de corespondenta cu nomenclatoarele specifice unei organizaţii se realizează de către organizaţia utilizatoare. 4. Se recomanda utilizarea codificărilor nesemnificative cu cifra de control, codurile semnificative devenind atribute asociate. 5. Organizaţiile care creează şi întreţin nomenclatoare generale au următoarele atribuţii şi raspunderi: a) definirea organizării şi conţinutului nomenclatorului; b) stabilirea nivelului maxim de ierarhizare (de detaliere) pentru care se realizează întreţinerea; c) stabilirea codificării unitare (se recomanda codificari nesemnificative cu protecţie contra eroilor, cel puţin în sensul detectării), inclusiv acordarea de coduri exclusive (nu se acorda succesiv la entităţi aferente); d) realizarea întreţinerii şi precizarea procedurii de asigurare a informatiei de actualizare; e) realizarea dictionarului de corespondenta cu nomenclatoare internaţionale, dacă este cazul (vezi pct.3.); f) stabilirea condiţiilor şi procedurilor metodologice şi tehnice în care poate fi autorizata o alta organizaţie pentru realizarea detalierii în continuare a nomenclatorului; g) asigurarea serviciului de acces la nomenclator (vezi pct.2), asigurarea serviciului de informare şi asistenta tehnica, în condiţii stabilite; h) formularea de recomandări tehnice de utilizare şi transmitere a acestora, în condiţii stabilite; i) elaborarea şi promovarea documentelor normative care statuează şi precizează pct. a)─h) de mai sus. 6. Organizaţiile utilizatoare au următoarele drepturi şi raspunderi: a) utilizarea nomenclatoarelor de interes general în toate cazurile în care transmit sau acorda acces la informaţie altor organizaţii; b) informarea organizaţiei care întreţine nomenclatorul cu privire la anomaliile şi incidentele intervenite în exploatare; c) elaborarea dictionarelor de conversie cu nomenclatoarele specifice proprii (vezi pct.3.). 7. Modul de utilizare a nomenclatoarelor generale în schimbul informatizat al informatiei (EDI─Electronic Data Interchange) se va preciza prin recomandări tehnice distincte. ────────────
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.