Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 575 bis din 22 septembrie 1992  cu privire la realizarea unor nomenclatoare unitare de interes general prevazute in conceptia generala a informatizarii in Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 575 bis din 22 septembrie 1992 cu privire la realizarea unor nomenclatoare unitare de interes general prevazute in conceptia generala a informatizarii in Romania

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 253 din 12 octombrie 1992

   Guvernul României hotărăşte:

   ART. 1
   Se aproba responsabilităţile de realizare a nomenclatoarelor unitare de interes general prezentate în anexa nr. 1, necesare asigurării coerentei conţinutului sistemelor de informaţie din economia naţională, precum şi a compatibilitatii informatiei schimbate cu alte state şi organizaţii internaţionale la care România este afiliată.
   ART. 2
   Se aproba recomandările tehnice din anexa nr. 2.
   ART. 3
   Organizaţiile responsabile conform art. 1 vor înainta Guvernului, în termen de 30 de zile de la data aprobării prezentei hotărîri, programele de realizare a obiectivelor prevăzute.
   ART. 4
   Folosirea codurilor unice din nomenclatoarele unitare de interes general în raporturile dintre organele administraţiei publice, precum şi dintre administraţia publica şi agenţii economici şi sociali, este obligatorie începînd cu data difuzării nomenclatoarelor unitare. Orice document, care se creează în cadrul acestor raporturi fără specificarea codurilor unice, poate fi supus anulării fără a exonera de răspundere.

               PRIM-MINISTRU
             THEODOR STOLOJAN

                   Contrasemnează:
                   ─────────────────
                   Ministrul economiei
                      şi finanţelor,
                    George Danielescu

                     Preşedintele
           Comisiei Naţionale pentru Statistică,
                     Petru Pepelea

                     Preşedintele
           Comisiei Naţionale de Informatică,
                     Damian Popescu

               Ministrul apărării naţionale,
             general-locotenent Niculae Spiroiu

                  Ministrul comunicaţiilor,
                      Andrei Chirica

               p. Ministrul învăţămîntului
                        şi ştiinţei,
                     Mircea Gheorghiu,
                    subsecretar de stat

               p. Ministrul agriculturii
                    şi alimentaţiei,
                     Ovidiu Natea,
                     secretar de stat

                   Ministrul comerţului
                       şi turismului,
                      Constantin Fota

                     Ministrul muncii
                   şi protecţiei sociale,
                    Dan Mircea Popescu

                     Ministrul industriei,
                     Dan Constantinescu

    Bucureşti, 22 septembrie 1992.
    Nr. 575 bis.


    ANEXA 1

    RESPONSABILITĂŢILE DE REALIZARE A NOMENCLATOARELOR U─ITARE DE INTERES GENERAL

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Descriere responsabilă
crt. Organizaţia─────────────── pentru :
                                         colaboratoare
                       ────────────────────────────────────────────────────────
                             Definirea conţinutului Întreţinere
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Activităţile sistemului CNS
    economico─social* ────────────────────────────────────────
                             MEF,MCT,MInd,MT,MAA,MC,MApN,MM,MLPAT CNS
2. Produse/*** CNS
    servicii** ─────────────────────────────────────────
                             MCT,MInd,MEF,MT,MAp.N,MAA,MC,MLPAT CNS
3. Mărfuri/*** MCT
    bunuri** ─────────────────────────────────────────
                             CNS,MInd,MEF,MT,MAp.N,MAA,MC,MLPAT MCT
4. Indicatori economico─ CNS
    sociali de baza ─────────────────────────────────────────
                             MEF,MCT,MMPS,MIS,MInd CNS
5. Tipuri de unităţi econo─ CNS
    mico─sociale din punct de─────────────────────────────────────────
    vedere al formei legale** MEF,MInd CNS
6. Sectoare şi subsectoare CNS
    instituţionale conform ────────────────
    recomandările CNS MEF CNS

7. Tipuri de unităţi teritorial─ CNS
    administrative ───────────────
                                       MLPAT,MI CNS
8. Adrese poştale MC
                                   ────────────────
                                       MI MC
9. Unităţi de măsura** INM
                                   ────────────────
                                    MInd,CNS,MCT INM
10. Ocupaţii/Funcţii─ MMPS
    meserii** ─────────────────
                                  CNS,MIS,MInd MMPS
11. Tipuri de instruire/ MIS
    educaţie/şcoli** ──────────────────
                                       MMPS MIS
12. Specialităţi(inclusiv MIS
    domenii de cercetare ──────────────────
    ştiinţifică)** MMPS,MInd MIS
13. Tari/nationalitati/ CNS
    cetăţenii ──────────────────
                                  MAE,MCT,MI CNS
14. Conturi contabile** MEF MEF
15. Valute MEF
                                  ───────────────────
                                       MCT MEF
16. Condiţii de plata MEF
                                  ───────────────────
                                       MCT MEF
17. Tip act normativ MJ MJ
18. Semne convenţionale cartografice MAp.N,MAA MAp.N,MAA
19. Tipuri de proprietate MJ MJ
20. Forme de proprietate CNS/MJ CNS
21. Indicatori de stare a calităţii MM MM
    factorilor de mediu
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



───────────────────────────
    *) Pot fi grupate în ramuri şi Subramuri;
    **) MAp.N şi MI vor dispune şi de coduri rezervate;
    ***) Nomenclatorulagregat : la nivelul tipodimensiunilor se vor utiliza recomandărilor EAN.


    La apariţia de modificări organizatorice, Comisia Naţionala pentru Statistica va actualiza informaţiile din coloanele 3 şi 4, pe baza consultărilor cu organele responsabile şi colaboratoare.

                 Lista prescurtărilor

    CNS ─ Comisia Naţională pentru Statistică
    INM ─ Institutul Naţional de Metrologie
    MAA ─ Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei
    MAE ─ Ministerul Afacerilor Externe
    MAp.N ─ Ministerul Apărării Naţionale
    MC ─ Ministerul Comunicaţiilor
    MCT ─ Ministerul Comerţului şi Turismului
    MEF ─ Ministerul Economiei şi Finanţelor
    MI ─ Ministerul de Interne
    MInd ─ Ministerul Industriei
    MIS ─ Ministerul Învăţămîntului şi Ştiinţei
    MJ ─ Ministerul Justiţiei
    MLPAT ─ Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului
    MM ─ Ministerul Mediului
    MMPS ─ Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale
    MT ─ Ministerul Transporturilor


    ANEXA 2

            RECOMANDĂRI TEHNICE REFERITOARE LA NOMENCLATOARELE UNITARE

    1. Conţinutul nomenclatoarelor se aliniaza treptat la nomenclatoarele internaţionale existente (dacă este cazul), după următoarea ierarhie de prioritati:
    prioritate 0 ─ CEE (Comunitatea Economică Europeană)
    prioritate 1 ─ ONU (Organizaţia Naţiunilor Unite)
    prioritate 2 ─ alte reglementări utilizate în comerţul exterior
    prioritate 3 ─ alte reglementări internaţionale.
    2. Accesul la nomenclatoarele de interes general se asigura:
    a) on─line prin baze de metadate, cel mai tîrziu la intrarea în exploatare a reţelei naţionale de transport al datelor;
    b) off─line prin transfer de fisiere pe reţea telefonica, utilizînd programe de transfer de fisiere de larga utilizare;
    c) off─line, prin fisiere memorate pe suport magnetic (cu un format standardizat specificat), cu opţiunile:
    i) copie totală;
    sau
    ii) copie selectiva;
    sau
    iii) modificările în raport cu o versiune anterioară precizată, conform procedurii de actualizare.
    3. In cazul în care nu se vor prelua/adapta direct nomenclatoare internaţionale existente, se vor elabora de către organizaţia responsabilă dictionare de corespondenta între nomenclatorul general elaborat şi cel mai apropiat nomenclator internaţional existent. Listele de corespondenta cu nomenclatoarele specifice unei organizaţii se realizează de către organizaţia utilizatoare.
    4. Se recomanda utilizarea codificărilor nesemnificative cu cifra de control, codurile semnificative devenind atribute asociate.
    5. Organizaţiile care creează şi întreţin nomenclatoare generale au următoarele atribuţii şi raspunderi:
    a) definirea organizării şi conţinutului nomenclatorului;
    b) stabilirea nivelului maxim de ierarhizare (de detaliere) pentru care se realizează întreţinerea;
    c) stabilirea codificării unitare (se recomanda codificari nesemnificative cu protecţie contra eroilor, cel puţin în sensul detectării), inclusiv acordarea de coduri exclusive (nu se acorda succesiv la entităţi aferente);
    d) realizarea întreţinerii şi precizarea procedurii de asigurare a informatiei de actualizare;
    e) realizarea dictionarului de corespondenta cu nomenclatoare internaţionale, dacă este cazul (vezi pct.3.);
    f) stabilirea condiţiilor şi procedurilor metodologice şi tehnice în care poate fi autorizata o alta organizaţie pentru realizarea detalierii în continuare a nomenclatorului;
    g) asigurarea serviciului de acces la nomenclator (vezi pct.2), asigurarea serviciului de informare şi asistenta tehnica, în condiţii stabilite;
    h) formularea de recomandări tehnice de utilizare şi transmitere a acestora, în condiţii stabilite;
    i) elaborarea şi promovarea documentelor normative care statuează şi precizează pct. a)─h) de mai sus.
    6. Organizaţiile utilizatoare au următoarele drepturi şi raspunderi:
    a) utilizarea nomenclatoarelor de interes general în toate cazurile în care transmit sau acorda acces la informaţie altor organizaţii;
    b) informarea organizaţiei care întreţine nomenclatorul cu privire la anomaliile şi incidentele intervenite în exploatare;
    c) elaborarea dictionarelor de conversie cu nomenclatoarele specifice proprii (vezi pct.3.).
    7. Modul de utilizare a nomenclatoarelor generale în schimbul informatizat al informatiei (EDI─Electronic Data Interchange) se va preciza prin recomandări tehnice distincte.

                                    ────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016