Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 499 din 1 august 1994  cu privire la instituirea regimului special de supraveghere economico-financiara la unele regii autonome    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 499 din 1 august 1994 cu privire la instituirea regimului special de supraveghere economico-financiara la unele regii autonome

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 213 din 12 august 1994
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
În vederea redresarii economico-financiare a regiilor autonome prevãzute în anexa la prezenta hotãrîre, se instituie regimul social de supraveghere economico-financiarã, în baza prevederilor <>art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993 .
Prin supravegherea economico-financiarã a regiilor autonome în cauza se realizeazã:
a) controlul operaţiunilor economice şi financiare efectuate;
b) reducerea pierderilor şi rentabilizarea activitãţii;
c) reducerea subvenţiilor unitare pe produse şi activitãţi, în totalul costurilor de producţie, în cazul regiilor autonome ale cãror produse şi activitãţi sînt subvenţionate, potrivit legii;
d) restabilirea echilibrului financiar şi a deplinei capacitãţi de plata;
e) sporirea gradului de lichiditate şi accelerarea rotatiei capitalului;
f) sporirea eficientei activitãţii regiei autonome, în general;
g) mãsuri de recuperare a creanţelor scadente şi neîncasate;
h) folosirea formelor de decontare prevãzute de lege: cecuri, acreditive, garanţii bancare şi altele asemenea;
i) oprirea producţiei fãrã desfacere asigurata şi a livrãrilor cãtre debitorii care nu îşi îndeplinesc obligaţiile de plata;
j) controlul efectuãrii de cheltuieli şi plati cu acoperire corespunzãtoare din venituri încasate sau credite bancare, în scopul sporirii lichiditatii generale; vînzarea activelor corporale şi a activelor circulante cu mişcare lenta sau imobilizate, prin licitaţie şi în conformitate cu prevederile Hotãrîrii Guvernului nr. 412/1992; în cazul în care activele nu se pot valorifica în acest mod, consiliile de administraţie pot aproba valorificarea acestora potrivit art. 11 din anexa nr. 4 la Normele metodologice aprobate prin Hotãrîrea Guvernului nr. 634/1991 (modificatã), cu excepţia bunurilor proprietate publica care pot fi numai concesionate ori închiriate potrivit legii;
k) corelarea nivelului salariilor cu obiectivele programului de restructurare;
l) completarea necesarului de lichiditati prin contractarea de credite bancare, cu asigurarea de garanţii corespunzãtoare şi în funcţie de rezultatele obţinute în etapele stabilite prin program;
m) urmãrirea îndeplinirii planurilor de redresare economico-financiarã elaborate de fiecare regie autonomã supusã regimului special de supraveghere economico-financiarã.
ART. 2
Pînã la data de 31 august 1994, consiliile de administraţie ale regiilor autonome prevãzute în anexa vor elabora programe de redresare economico-financiarã în concordanta cu prevederile programelor de restructurare sectoriala aprobate.
ART. 3
Regimul special de supraveghere economico-financiarã se exercita prin comisii de supraveghere constituite la nivelul fiecãrei regii autonome. Fiecare comisie va fi formatã din reprezentanţi-experţi ai ministerului de resort, Ministerul Finanţelor, Bãncii Naţionale a României şi bãncilor comerciale.
Pînã la data de 15 august 1994, instituţiile menţionate la alin. 1 vor propune reprezentanţi pentru comisiile de supraveghere, componenta acestora urmînd a fi aprobatã prin decizia primului-ministru pînã la data de 25 august 1994. De la aceeaşi data, comisiile de supraveghere îşi vor începe activitatea la sediul regiilor autonome, vor analiza programele de redresare economico-financiarã şi vor identifica, cu prioritate, mãsurile urgente de restructurare care trebuie adoptate în primele doua luni ale regimului de supraveghere.
ART. 4
Programele de redresare economico-financiarã, avizate de comisiile de supraveghere, vor fi prezentate Guvernului pentru aprobare, cu avizul ministerului de resort, pînã la 30 septembrie 1994.
Dupã aprobare, comisiile de supraveghere au obligaţia de a urmãri respectarea stricta a mãsurilor cuprinse în programele de redresare economico-financiarã, raportind lunar ministerului de resort asupra modului de îndeplinire a acestora, avînd inclusiv propuneri de mãsuri de adaptare în funcţie de noile condiţii economico-financiare.
În situaţia în care se constata necesitatea elaborãrii unor acte normative specifice, ministerele de resort vor inainta spre aprobare Guvernului propunerile respective.
ART. 5
În cazul în care regiile autonome nu respecta prevederile cuprinse în programele de redresare economico-financiarã, iar situaţia economico-financiarã nu prezintã îmbunãtãţiri, comisiile de supraveghere vor recomanda adoptarea urmãtoarelor mãsuri, dupã caz:
a) înlocuirea comisiilor de administraţie;
b) retragerea sustinerii financiare, inclusiv a garanţiilor pentru creditele neutilizate încã, şi notificarea imediata bãncilor creditoare;
c) revocarea managerului;
d) organizarea unor activitãţi ale regiei autonome în societãţi comerciale.
ART. 6
Pe data de 15 decembrie 1994 ministerele de resort vor prezenta Guvernului un raport privind stadiul aplicãrii mãsurilor din programele de redresare economico-financiarã şi rezultatele obţinute, recomandind încetarea sau continuarea regimului special de supraveghere, dupã caz.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
Ministru de stat,
preşedintele Consiliului pentru Coordonare,
Strategie şi Reforma Economicã,
Mircea Cosea

Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

p. Ministrul transporturilor,
Şerban Mihailescu,
secretar de stat

Ministrul industriilor,
Dumitru Popescu

Guvernatorul Bãncii Naţionale a României,
Mugur Isarescu

ANEXA 1

REGIILE AUTONOME
supuse regimului special de supraveghere economico-financiarã
- Regia Autonomã a Cuprului Deva;
- Regia de Exploatare a Metroului Bucureşti (Metrorex);
- Regia Autonomã de Electricitate "Renel";
- Regia Autonomã a Lignitului din România, Tirgu Jiu;
- Regia Autonomã a Gazului Metan (Romgaz).
--------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016