Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 410 din 16 august 1993  privind infiintarea Zonei libere Constanta Sud si a Regiei Autonome Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 410 din 16 august 1993 privind infiintarea Zonei libere Constanta Sud si a Regiei Autonome "Administratia Zonei Libere Constanta Sud"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 216 din 2 septembrie 1993
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se instituie regimul de zona libera în complexul portuar Constanta Sud, pe o suprafata de teren de 37,00 ha, teren cistigat asupra marii în urma lucrãrilor hidrotehnice în Portul Constanta Sud, compusa din doua platforme, precum şi suprafata de teren şi fronturile de acostare aferente, reprezentind teritoriul portuar ce se va realiza la est de terminalul RO-RO situat la radacina molului II, prezentate în anexele nr. 1 şi 3*) la prezenta hotãrîre, respectiv 140,00 ha.
Activitãţile specifice regimului de zona libera se vor desfasura numai în perimetre imprejmuite. Desfãşurarea unor astfel de activitãţi în afarã perimetrelor imprejmuite este interzisã.

*) Anexa nr. 3 se transmite celor interesaţi.

ART. 2
Se înfiinţeazã Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud", cu sediul în clãdirea administrativã din cadrul terminalului ferry-boat, situata în afarã perimetrului zonei libere.
ART. 3
Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud" este persoana juridicã romana, coordonata de Ministerul Transporturilor prin Agenţia Zonelor Libere, şi funcţioneazã pe principiile gestiunii economice şi autonomiei financiare, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 84/21 iulie 1992 şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare din anexa nr. 2.
Pentru anul 1993, cheltuielile de organizare şi funcţionare a activitãţii Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud", în limita sumei de 100 milioane lei, se suporta din rezerva bugetarã, marindu-se alocaţia Ministerului Transporturilor.
ART. 4
Patrimoniul Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud" este constituit din:
a) suprafata de teren de 37 ha, cu dotãrile existente, inclusiv fronturile de acostare, realizatã în cadrul obiectivului de investiţii "Portul Constanta Sud - Zona Libera", în prezent existenta în patrimoniul Regiei Autonome "Administraţia Portului Constanta" se transfera fãrã plata Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud" prin diminuarea patrimoniului Regiei Autonome "Administraţia Portului Constanta";
b) suprafata de teren de 140 ha şi fronturile de acostare aferente, reprezentind teritoriul portuar ce se va realiza la est de terminalul RO-RO, actual la radacina molului II, inclusiv molul II şi molurile ce vor fi construite ulterior şi care se transfera fãrã plata din patrimoniul Regiei Autonome "Administraţia Portului Constanta" în patrimoniul Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud";
c) antrepozitul construit din fondurile de investiţii pentru zona libera şi care se transfera fãrã plata din partimoniul Societãţii Comerciale cu capital integral de stat "Apronav" - S.A. Constanta în patrimoniul Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud".
ART. 5
Persoanele care introduc sau scot bunuri în şi din Zona libera Constanta Sud au obligaţia sa prezinte organelor vamale documentele prevãzute de reglementãrile în vigoare.
Mãrfurile periculoase pot intra în Zona libera Constanta Sud numai în condiţiile prevãzute de legislaţia în vigoare în acest domeniu şi pot fi depozitate numai în spaţiile amenajate special în acest scop de Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud".
ART. 6
Supravegherea vamalã se efectueazã potrivit reglementãrilor legale în vigoare. În vederea exercitãrii acestei supravegheri, la cãile de acces în zona libera vor fi instalate posturi fixe şi mobile permanente de control, iar pentru cãile de acces fluviale şi maritime vor fi folosite posturi de patrulare fluviala, maritima şi aerianã, dupã caz, permanente sau temporare, în funcţie de trafic.
În vederea asigurãrii desfãşurãrii activitãţii vamale la accesul în Zona libera Constanta Sud şi zonele adiacente, Ministerul Finanţelor urmeazã sa asigure dotarea corespunzãtoare pe baza fundamentarii prezentate de Direcţia Generalã a Vamilor. De asemenea, numãrul de personal pentru Vama Constanta Sud se suplimenteaza cu 20 de posturi, cu acoperire financiarã din prevederile bugetare aprobate pentru anul 1993.
ART. 7
În baza aprobãrii conducerii Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud", organele vamale poliţieneşti şi de trecere a frontierei pot efectua verificãri în interiorul zonei libere, în cazul unor sesizãri temeinice privind încãlcarea prevederilor legale specifice domeniului lor de activitate.
ART. 8
Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud" va asigura fãrã plata spaţiile de birou şi mijloacele de comunicaţii necesare desfãşurãrii normale a activitãţilor lucrãtorilor vamali şi organelor graniceresti.
ART. 9
Controlul paşapoartelor şi al celorlalte documente pentru trecerea frontierei de stat romane ale personalului care opereazã în sau tranziteaza Zona libera Constanta Sud se efectueazã de cãtre organele poliţiei de frontiera, conform prevederilor <>Legii nr. 56/1992 privind frontiera de stat a României. Schema Ministerului de Interne se suplimenteaza cu 7 ofiţeri şi 12 subofiteri pentru poliţia de frontiera.
ART. 10
Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud" va realiza imprejmuirea perimetrelor menţionate în anexa nr. 1 din resursele alocate Ministerului Transporturilor de la bugetul de stat pe anul 1993 pentru activitatea de investiţii, potrivit poziţiei 38 din anexa nr. 1 d/20 la <>Legea nr. 21/1993 - Legea bugetului de stat pe anul 1993.
ART. 11
Activitatea de concesionare şi închiriere de terenuri şi construcţii în Zona libera Constanta Sud se desfãşoarã pe baza de licitaţie publica organizatã de cãtre Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud", sub îndrumarea şi coordonarea Agenţiei zonelor libere din cadrul Ministerului Transporturilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi respectarea Metodologiei concesionarii, închirierii şi locatiei gestiunii, aprobatã prin <>Hotãrîrea Guvernului nr. 1228/1990 .
Comisia de licitaţie va fi numita de Consiliul de administraţie al Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud" şi va fi formatã din reprezentanţi ai acesteia, ai Agenţiei Naţionale pentru Privatizare, Ministerului Finanţelor, precum şi ai Agenţiei zonelor libere din cadrul Ministerului Transporturilor.
Realizarea activitãţii industriale, comerciale, financiare, bancare şi de prestãri servicii în zona libera de cãtre persoane romane sau strãine este permisã numai pe baza de licenţe eliberate de Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud" şi, dacã este necesar, cu avizele Ministerului Comerţului, Ministerului Finanţelor, Bãncii Naţionale a României, Ministerului de Interne sau Direcţiei Generale a Vamilor, dupã caz.
ART. 12
Predarea-primirea patrimoniului se va efectua pe baza de protocol, în termen de 30 de zile de la semnarea prezentei hotãrîri, încheiat între Regia Autonomã "Administraţia Portului Constanta" şi Societatea Comercialã "Apronav"- S.A. în calitate de predator, şi Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud", în calitate de primitor.
Cu valorile prevãzute în protocol, capitalul social al Societãţii Comerciale "Apronav" - S.A. Constanta prevãzut la poziţia 27 din anexa nr. 1 la <>Hotãrîrea Guvernului nr. 19/1991 , precum şi patrimoniul Regiei Autonome "Administraţia Portului Constanta" prevãzut la poziţia 1 din anexa nr. 1 la <>Hotãrîrea Guvernului nr. 19/1991 se modifica în sensul diminuãrii.
ART. 13
Pentru primul an de activitate, salarizarea personalului Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud" se va face în conformitate cu prevederile anexei nr. 11 la <>Hotãrîrea Guvernului nr. 307/1992 , cu modificãrile ulterioare, iar statul de funcţii şi organigrama vor fi aprobate de Ministerul Transporturilor, cu avizul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi Ministerului Finanţelor.
ART. 14
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 15
Orice dispoziţii contrare prezentei hotãrîri se abroga.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

p. Ministrul comerţului,
Cristian Ionescu,
secretar de stat

Ministru de interne,
George Ioan Danescu

Ministrul transporturilor,
Paul Teodoru

ANEXA 1

DELIMITAREA TERITORIALĂ
a Zonei Libere Constanta Sud

Zona libera Constanta Sud cuprinde teritoriile delimitate de urmãtoarele platforme:
Platforma I - cu o suprafata de 26,7 ha, teren cistigat asupra marii în cadrul obiectivului de investiţii "Portul Constanta Sud - Zona libera", delimitata astfel:
la est - clãdire administrativã din cadrul terminalului ferry-boat;
la sud - drum de acces port;
la vest - triaj cale feratã aferentã molului I Sud;
la nord - platforma aferentã fundului de bazin nr. I.

Platforma II - cu o suprafata de 10,3 ha, teren cistigat asupra marii în cadrul obiectivului de investiţii "Portul Constanta Sud - Zona libera", delimitata astfel:
la est - racord cale feratã, triaj cale feratã mol I Sud;
la sud - triaj cale feratã portuara;
la vest şi nord - drum de acces port.

Platforma III - cu o suprafata de teren de 140 ha şi fronturile de acostare aferente reprezentind teritoriul portuar ce se va realiza la est de terminalul RO-RO situat la radacina molului II, inclusiv molul II şi molurile care vor fi construite ulterior, teren cistigat asupra marii în cadrul obiectivului de investiţii "Portul Constanta Sud - Zona libera", delimitata astfel:
la sud - digul de protecţie Sud;
la vest - terminalul RO-RO;
la nord - acvatoriul portuar;
la est - digul interior situat la jumãtatea molului IV.
Aceasta suprafata se va extinde în viitor pînã la digul de intrare.

ANEXA 2

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud"

CAP. 1
Prevederi generale
ART. 1
Denumirea: Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud".
ART. 2
Forma juridicã: "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud" este regie autonomã cu personalitate juridicã, funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã şi îşi desfãşoarã activitatea pe baza prezentului regulament de organizare şi funcţionare şi a legislaţiei în vigoare.
ART. 3
Sediul Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud" este în clãdirea administrativã din cadrul terminalului ferry-boat, în afarã perimetrului zonei libere.
Acest sediu va putea fi schimbat în condiţiile legii.
ART. 4
Delimitarea geograficã a Zonei libere Constanta Sud este:
Platforma nr. I - în suprafata de 26,7 ha, delimitata astfel:
la est - clãdirea administraţiei din cadrul terminalului ferry-boat;
la sud - drum de acces port;
la vest - triaj cale feratã aferentã molului I Sud;
la nord - platforma aferentã fundului de bazin nr. I.

Platforma nr. II - în suprafata de 10,3 ha, delimitata astfel:
la est - racord cale feratã, triaj cale feratã mol I Sud;
la sud - triaj cale feratã portuara;
la vest şi nord - drum de acces port.

Platforma nr. III - în suprafata de 140 ha, delimitata astfel:
la sud - digul de protecţie Sud;
la vest - terminalul RO-RO;
la nord - acvatoriul portuar;
la est - digul inferior situat la jumãtatea molului IV. Aceasta suprafata se va extinde în viitor pînã la digul de intrare.

CAP. 2
Obiectul de activitate
ART. 5
Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud" are ca obiect de activitate: administrarea şi exploatarea suprafeţei declarate zona libera.
În calitate de administrator al bunurilor din patrimoniu, administreazã şi asigura exploatarea platformelor, magaziilor, instalaţiilor, utilajelor, clãdirilor social-administrative, grupurilor sociale, statiilor de transformare etc., aflate în dotare proprie, şi colaboreazã cu toţi agenţii economici, persoane fizice şi juridice, romane sau strãine, în activitãţi de investiţii şi modernizãri ale mijloacelor din dotare.
ART. 6
Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud", în calitate de administrator al bunurilor din patrimoniul sau, are urmãtoarele atribuţii:
a) rãspunde de respectarea reglementãrilor legale aplicabile în realizarea obiectului sau de activitate şi controleazã felul în care persoanele care activeazã în zona libera respecta prevederile legale ce se aplica în aceasta zona;
b) concesioneaza şi închiriazã terenuri şi construcţii din zona libera persoanelor fizice şi juridice romane sau strãine;
c) administreazã şi asigura exploatarea platformelor, magaziilor, instalaţiilor, utilajelor, clãdirilor social-administrative, grupurilor sociale, statiilor de transformare, suprafeţelor de teren etc., aflate în dotare proprie;
d) asigura repararea şi întreţinerea construcţiilor civile;
e) asigura întreţinerea în stare de funcţionare a utilitãţilor privind furnizarea de apa, agent termic şi energie electrica;
f) asigura întreţinerea cãilor rutiere de acces;
g) asigura salubrizarea clãdirilor şi construcţiilor situate în zona libera şi preluarea reziduurilor petroliere, menajere şi industriale;
h) înregistreazã situaţia statistica a datelor de producţie şi financiare a agenţilor economici care utilizeazã Zona libera Constanta Sud;
i) avizeazã şi coordoneazã realizarea activitãţilor în zona libera prin eliberarea de licenţe tuturor utilizatorilor zonei libere, agenţi economici, persoane fizice şi juridice romane sau strãine, în scopul dezvoltãrii echilibrate a zonei, al evitãrii concurentei neloiale şi al protejãrii mediului ambiant;
j) stabileşte, potrivit reglementãrilor legale, tarifele minime anuale pentru toate activitãţile care se desfãşoarã în interiorul zonei libere sau în legatura cu aceasta;
k) solicita, pe baza unor studii de fezabilitate, extinderea terenului zonei libere stabilit prin hotãrîre a Guvernului;
l) în calitate de administrator al Zonei libere Constanta Sud însoţeşte echipa de control trecere frontiera la mijloacele de transport;
m) aproba documentaţiile tehnice şi proiectele de execuţie a noilor obiective economice realizate prin mijloace proprii de cãtre agenţi economici romani sau strãini, sau în cooperare cu aceştia, în conformitate cu legislaţia în vigoare, în scopul dezvoltãrii echilibrate a zonei şi al protecţiei mediului ambiant;
n) asigura aplicarea normelor de protecţia muncii şi a mediului înconjurãtor şi controleazã modul de respectare a acestora;
o) organizeazã activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor;
p) întocmeşte şi executa, conform legii, bugetul de venituri şi cheltuieli pentru activitatea proprie;
r) informeazã periodic sau la cererea Ministerului Transporturilor asupra activitãţilor desfãşurate în zona libera şi a eficientei acestora;
s) elaboreazã studii şi programe privind proportiile, nivelurile şi ritmurile de dezvoltare, modernizare şi sistematizare a Zonei libere Constanta Sud;
t) organizeazã şi desfãşoarã activitatea de paza şi control, la porţile de acces şi pe întreg teritoriul Zonei libere Constanta Sud, în interiorul acesteia.
ART. 7
În Zona libera Constanta Sud se pot desfasura urmãtoarele activitãţi:
a) manipularea, depozitarea, sortarea, mãsurarea, ambalarea, condiţionarea, asamblarea, prelucrarea, fabricarea, marcarea, testarea, licitarea, vînzarea-cumpãrarea, expertizarea, repararea, dezmembrarea mãrfurilor, transportul şi expeditiile interne şi internaţionale;
b) organizarea de expoziţii;
c) operaţiuni de bursa şi financiar-bancare;
d) înfiinţarea de cantine şi restaurante, precum şi magazine de desfacere sau comercializare en gros sau en detail, în perimetrul zonei libere;
e) închirierea sau concesionarea clãdirilor, terenurilor, spaţiilor de depozitare şi a spaţiilor neamenajate destinate construirii de obiective economice;
f) controlul calitativ şi cantitativ al mãrfurilor;
g) aprovizionarea mijloacelor de transport care opereazã în Zona libera Constanta Sud;
h) prestãri de servicii, precum şi alte activitãţi specifice regimului de zona libera.
Activitãţile prevãzute la art. 7 se vor desfasura asigurindu-se mãsurile de protecţia mediului. În baza aprobãrii conducerii Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud", personalului de control al protecţiei mediului i se permite accesul în zona libera pentru efectuarea controlului.
ART. 8
Activitãţile prevãzute mai sus se realizeazã de agenţii economici utilizatori ai Zonei libere Constanta Sud, cu avizul şi pe baza licenţelor eliberate de Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud", în conformitate cu instrucţiunile Ministerului Transporturilor.
ART. 9
Introducerea sau scoaterea în şi din zona libera a mãrfurilor de orice fel, a mijloacelor de transport, se face cu respectarea prevederilor legale în vigoare în ceea ce priveşte controlul sau supravegherea vamalã, controlul de frontiera, controlul sanitar-veterinar sau fitosanitar, dupã caz.
Este interzis accesul în zona libera al mãrfurilor al cãror import este prohibit pe teritoriul României prin lege sau prin convenţiile internaţionale la care România este parte.

CAP. 3
Patrimoniul
ART. 10
Patrimoniul Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud" este constituit potrivit prevederilor art. 12 din Hotãrîrea Guvernului nr. 410/1993.
ART. 11
Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud" este administratorul bunurilor din patrimoniul sau. În exercitarea dreptului de administrare, regia foloseşte şi dispune în mod autonom de bunurile pe care le are în patrimoniu pentru realizarea obiectului sau de activitate şi beneficiazã de rezultatele utilizãrii acestora, potrivit legislaţiei în vigoare.

CAP. 4
Organele de conducere ale Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud"
ART. 12
Conducerea Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud" este asigurata de:
- consiliul de administraţie;
- directorul general al regiei, care este şi preşedintele consiliului de administraţie şi este numit de consiliul de administraţie, cu avizul Ministerului Transporturilor.
ART. 13
Consiliul de administraţie se numeşte prin ordinul ministrului transporturilor şi este compus din 9 membri, dupã cum urmeazã:
- un reprezentant al Ministerului Transporturilor;
- un reprezentant al Ministerului Finanţelor;
- economişti, ingineri, jurişti, tehnicieni dintre salariaţii Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud" sau din afarã acesteia, specialişti în ramura de activitate.
La lucrãrile consiliului de administraţie pot participa, ca invitaţi, şi delegaţi ai altor organe sau instituţii, pentru consultare în probleme ce privesc acele organe sau instituţii.
Activitatea consiliului de administraţie se desfãşoarã pe baza prezentului regulament şi a regulamentului de funcţionare propriu.
ART. 14
Membrii consiliului de administraţie sînt numiţi pe o perioada de 4 ani; jumãtate dintre ei pot fi înlocuiţi la fiecare 2 ani, prin rotaţie. Consiliul de administraţie poate propune Ministerului Transporturilor înlocuirea unui membru necorespunzãtor, precum şi completarea locurilor devenite vacante din diferite motive, în cursul perioadei de 4 ani. Membrul nou-numit va funcţiona numai pînã la încheierea acestei perioade.
Completarea locurilor vacante se va face numai cu persoane de aceeaşi specialitate cu membrii pe care acestea îi înlocuiesc.
Membrii consiliului de administraţie nu pot participa la conducerea societãţilor comerciale şi regiilor autonome cu care Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud" întreţine relaţii de afaceri sau cu care are interese contrare.
ART. 15
Membrii consiliului de administraţie îşi pãstreazã calitatea de angajaţi la unitatea sau instituţia de la care provin, cu toate drepturile şi obligaţiile derivînd din aceasta calitate. Pentru activitatea depusa în consiliul de administraţie, aceştia primesc o indemnizaţie lunarã al carei cuantum se stabileşte prin hotãrîrea consiliului.
ART. 16
Consiliul de administraţie se întruneşte lunar şi ori de cîte ori interesele regiei o cer, la solicitarea preşedintelui care stabileşte ordinea de zi, sau la solicitarea a cel puţin jumãtate plus unu din membrii consiliului.
ART. 17
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora poate fi compensata material, conform înţelegerii, pe baza de contract.
ART. 18
Consiliul de administraţie poate lua hotãrîri numai în prezenta majoritãţii simple a membrilor sãi. Dacã aceasta majoritate nu este realizatã, întrunirea acestuia se reprogrameaza într-un termen de cel mult 15 zile, cu aceeaşi ordine de zi.
ART. 19
Consiliul de administraţie are în principal urmãtoarele atribuţii:
a) aproba conceptia şi strategia de dezvoltare a regiei, aproba introducerea de noi tehnologii şi modernizarea celor existente, întreţinerea functionalitatii şi repararea tuturor construcţiilor din dotare;
b) analizeazã bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi şi le înainteazã Ministerului Finanţelor pentru a fi aprobate potrivit legii;
c) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli;
d) aproba sau propune spre aprobare, potrivit competentelor, investiţiile ce urmeazã a se realiza de cãtre regie;
e) stabileşte prin negociere, potrivit legii, grilele de salarizare, în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, formele de salarizare, alte drepturi salariale pentru personalul regiei;
f) aproba structura organizatoricã a regiei, întocmeşte nomenclatoarele de funcţii şi aproba înfiinţarea de noi compartimente de activitate sau desfiinţarea unora;
g) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor din aparatul propriu al regiei cu terţii;
h) aproba volumul maxim al creditelor bancare ce pot fi contractate pentru investiţii;
i) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune ale unor bunuri sau servicii din patrimoniul regiei;
j) aproba constituirea fondului de rezerva, a fondului de dezvoltare şi a altor fonduri, în condiţiile legii;
k) aproba, în condiţiile legii, angajarea şi efectuarea de cheltuieli de orice natura, inclusiv pentru investiţii, tranzacţii financiare şi comerciale, vinzari sau închirieri de bunuri mobile sau imobile care nu mai sînt necesare sau ale cãror cheltuieli de întreţinere sînt nejustificate economic;
l) aproba nivelul minim anual al tarifelor şi taxelor pentru toate activitãţile şi prestaţiile pe care le efectueazã în zona libera, pe baza analizei complete şi comparative şi le supune spre avizare Ministerului Transporturilor;
m) aproba nivelurile taxelor pentru eliberarea de licenţe utilizatorilor Zonei libere Constanta Sud, agenţilor economici, persoane fizice sau juridice romane sau strãine, pentru desfãşurarea de cãtre aceştia de activitãţi în nume propriu;
n) asigura respectarea prevederilor legale privind protecţia mediului înconjurãtor, salubrizarea şi preluarea reziduurilor petroliere, menajere şi a gunoiului;
o) numeşte şi revoca, cu avizul ministrului transporturilor, directorii regiei;
p) prezintã anual Ministerului Transporturilor un raport asupra activitãţii desfãşurate în perioada expiratã şi asupra programului de activitate în curs;
r) exercita orice alte atribuţii ce îi revin din prevederile legale în vigoare şi din regulamentul de organizare şi funcţionare şi aproba orice alte mãsuri care privesc activitatea regiei.
ART. 20
Directorul general al regiei reprezintã interesele acesteia în raport cu terţii şi în fata organelor şi organizaţiilor din ţara şi din strãinãtate.
ART. 21
Directorul general al regiei are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi competente:
a) conduce şedinţele consiliului de administraţie;
b) asigura conducerea curenta a regiei;
c) dispune, urmãreşte şi asigura aducerea la îndeplinire a hotãrîrilor consiliului de administraţie şi a prevederilor legale;
d) aproba regulamente şi instrucţiuni de serviciu pentru administrarea, pãstrarea şi întreţinerea mijloacelor materiale din dotarea regiei, dezvoltarea şi modernizarea acesteia, precum şi pentru operaţiunile financiar-contabile specifice, recrutarea, pregãtirea şi perfecţionarea personalului;
e) aproba angajarea şi concedierea personalului din aparatul propriu;
f) numeşte şi revoca conducãtorii compartimentelor de munca;
g) îndeplineşte orice alte atribuţii şi aproba orice alte mãsuri privind activitatea regiei, potrivit competentelor acordate.
ART. 22
Directorul general poate delega o parte dintre atribuţiile sale directorilor de specialitate. Unul dintre directorii de specialitate îl înlocuieşte pe directorul general, în lipsa acestuia, pe baza de împuternicire scrisã a directorului general.

CAP. 5
Bugetul de venituri şi cheltuieli
ART. 23
Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud" întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, dupã modelele stabilite de Ministerul Finanţelor. Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se aproba în condiţiile legii şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 24
Administraţia este obligatã sa-şi acopere, din activitatea proprie, toate cheltuielile necesare functionarii şi dezvoltãrii.
ART. 25
Bugetul de venituri şi cheltuieli al Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud" se stabileşte pentru fiecare exerciţiu financiar şi cuprinde:
- venituri din aplicarea tarifelor de închiriere şi concesionare, sume provenite din prestãri de servicii, din taxe de licenţe, comisioane, precum şi alte venituri;
- cheltuieli din valori consumate în activitatea de baza, inclusiv cheltuielile de salarizare, amortizare a mijloacelor fixe, întreţinerea, repararea şi exploatarea mijloacelor din patrimoniu, cheltuieli de administraţie, rambursarea creditelor cu plata dobinzilor, precum şi celelalte cheltuieli prevãzute de acte normative în vigoare.
Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte anual şi se defalca pe trimestre.
ART. 26
Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud" hotãrãşte cu privire la investiţiile care urmeazã a fi realizate, în limita competentelor ce îi sînt acordate, stabileşte nivelul surselor proprii de finanţare şi determina volumul alocaţiilor necesare de la bugetul de stat şi, dupã caz, a creditelor bancare pentru obiectivele de investiţii.

CAP. 6
Dispoziţii finale
ART. 27
Pentru lucrãrile cu ciclu lung de execuţie, Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud" poate încheia contracte de lucrãri sau prestãri de servicii cu plata esalonata în rate, a cãror achitare poate fi prevãzutã în mai multe exercitii bugetare consecutive.
ART. 28
Litigiile Regiei Autonome "Administraţia Zonei Libere Constanta Sud" cu persoane fizice sau juridice, romane sau strãine, sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti din România sau pot fi soluţionate prin arbitraj, potrivit prevederilor legale.
ART. 29
Dispoziţiile prezentului regulament se completeazã cu dispoziţiile <>Legii nr. 84/1992 şi cu alte prevederi legale în vigoare.

----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016