Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 35 din 29 ianuarie 1993  privind organizarea si functionarea Agentiei Romane de Dezvoltare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 35 din 29 ianuarie 1993 privind organizarea si functionarea Agentiei Romane de Dezvoltare

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 28 DIN 12/02/93
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Agenţia Romana de Dezvoltare se organizeazã şi funcţioneazã potrivit statutului anexat, care face parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 2
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrîri, <>Hotãrîrea Guvernului nr. 179 din 13 aprilie 1992 se abroga.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
----------------
Ministru de stat, preşedintele
Consiliului pentru Coordonare, Strategie
şi Reforma Economicã,
Misu Negritoiu

Ministru de stat, ministrul muncii
şi protecţiei sociale,
Dan Mircea Popescu

Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Florin Georgescu


AGENŢIA ROMANA DE DEZVOLTARE


STATUT

CAP. 1
Dispoziţii generale

Forma juridicã şi subordonare
ART. 1
Agenţia Romana de Dezvoltare - denumita, în continuare, agenţia - este organ central de specialitate în subordinea Guvernului.
Conducerea
ART. 2
Agenţia funcţioneazã sub conducerea unui consiliu de administraţie.
Obiective
ART. 3
Agenţia îşi desfãşoarã activitatea în baza prevederilor prezentului statut, avînd urmãtoarele obiective:
a) atragerea investiţiilor strãine;
b) dezvoltarea întreprinderilor private mici şi mijlocii.

CAP. 2
Atribuţii

Atribuţii
ART. 4
Agenţia are urmãtoarele atribuţii:
a) elaborarea şi aducerea la îndeplinire a programelor pentru atragerea şi orientarea investiţiilor strãine în economia nationala a României, cu deosebire în sectoarele prioritare ale acesteia;
b) elaborarea şi aducerea la îndeplinire a programelor pentru dezvoltarea întreprinderilor private mici şi mijlocii;
c) pregãtirea şi prezentarea de propuneri Guvernului, în legatura cu strategia şi acţiunile necesare în vederea atragerii şi orientarii investiţiilor strãine şi dezvoltãrii întreprinderilor private mici şi mijlocii;
d) înregistrarea, analizarea şi confirmarea cererilor de investiţii strãine în România, în condiţiile prevãzute de lege.
Colaborare
ART. 5
Agenţia îşi desfãşoarã activitatea în colaborare cu ministerele şi celelalte organe ale administraţiei publice centrale de specialitate, precum şi cu agenţii economici - indiferent de tipul de proprietate şi forma de organizare -, cu alte persoane juridice de drept public şi privat din România şi din strãinãtate.
Autorizari
ART. 6
În exercitarea atribuţiilor sale, agenţia este autorizata, cu respectarea obiectivelor sale şi a prevederilor legii:
a) sa furnizeze, prin oficii proprii, servicii de consultanţa sau alte servicii, la cererea celor interesaţi;
b) sa desfãşoare acţiuni de publicitate în legatura cu atribuţiile agenţiei;
c) sa foloseascã consultanţi externi;
d) sa întreprindã, prin reprezentanţi, în ţara şi în strãinãtate, acţiunile necesare pentru promovarea obiectivelor agenţiei, inclusiv prin înfiinţarea de birouri externe;
e) sa stabileascã, cu avizul Ministerului Finanţelor, tarifele şi sumele aferente plãţii seviciilor, facilitãţilor şi bunurilor pe care le furnizeazã;
f) sa primeascã, conform prevederilor legale, de la persoane fizice şi juridice, mijloace materiale şi bãneşti cu titlu gratuit şi sa le utilizeze cu respectarea destinaţiei stabilite de transmitatori şi în conformitate cu statutul agenţiei.

CAP. 3
Organizare şi funcţionare

Structura organizatoricã
ART. 7
Structura organizatoricã a agenţiei este prevãzutã în anexa la prezentul statut.
Consiliul de administraţie
ART. 8
Consiliul de administraţie al agenţiei este format din preşedinte şi 12 membri şi se numeşte prin decizia primului-ministru.
Numirea persoanelor în consiliul de administraţie al agenţiei se face cu respectarea prevederilor art. 3 al Legii nr. 37/1990 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României.
ART. 9
În funcţia de preşedinte al consiliului de administraţie va fi numita, în condiţiile art. 8 al prezentului statut, o persoana cu experienta managerialã şi comercialã recunoscuta, fiind prin aceasta în mãsura sa contribuie în mod substanţial la realizarea obiectivelor agenţiei.
ART. 10
Membrii consiliului de administraţie vor fi persoane cu experienta, din cadrul urmãtoarelor activitãţi şi persoane juridice:
a) întreprinderi private mici şi mijlocii;
b) agenţi economici cu capital integral sau majoritar de stat şi agenţi economici cu participare de capital strãin;
c) persoane juridice de drept privat, fãrã scop lucrativ;
d) instituţii financiare publice şi private, romane şi strãine;
e) Ministerul Finanţelor;
f) Ministerul Industriilor;
g) Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei;
h) Ministerul Comerţului;
i) Ministerul Turismului;
j) Agenţia Nationala pentru Privatizare, Fondul Proprietãţii de Stat şi Fondurile Proprietãţii Private;
k) alte organe de specialitate ale administraţiei publice.
Membrii consiliului de administraţie care au un interes în problemele abordate în şedinţa de consiliu nu pot participa la vot.
ART. 11
Funcţia de membru al consiliului de administraţie se exercita personal.
ART. 12
Durata mandatului consiliului de administraţie este de 5 ani.
ART. 13
Consiliul de administraţie adopta hotãrîri valabile cu votul a cel puţin 7 din membrii sãi.
ART. 14
Consiliul de administraţie se întruneşte de cel puţin şase ori pe an şi îşi stabileşte propriul regulament de organizare şi funcţionare.
ART. 15
Consiliul de administraţie rãspunde pentru politicile agenţiei destinate îndeplinirii obiectivelor fixate, conform prezentului statut.
ART. 16
Consiliul de administraţie analizeazã şi aproba propunerile comitetului executiv privind programul strategic pe 3 ani şi programul anual.
ART. 17
Consiliul de administraţie primeşte periodic din partea comitetului executiv rapoarte privind modul de aducere la îndeplinire a programului anual aprobat.
ART. 18
Consiliul de administraţie analizeazã şi aproba propunerile elaborate în cursul anului de comitetul executiv, în vederea sustinerii realizãrii obiectivelor agenţiei.
Preşedintele executiv
ART. 19
Preşedintele executiv este membru de drept al consiliului de administraţie, dar nu poate deţine funcţia de preşedinte al acestuia.
ART. 20
Preşedintele executiv este numit pentru o perioada de 5 ani de cãtre primul-ministru al Guvernului, la propunerea consiliului de administraţie al agenţiei.
ART. 21
Preşedintele executiv este asimilat funcţiei de secretar de stat.
Comitetul executiv
ART. 22
Comitetul executiv se compune din preşedintele executiv şi patru directori generali executivi.
ART. 23
Directorii generali executivi sînt numiţi de consiliul de administraţie, la propunerea preşedintelui executiv.
ART. 24
Comitetul executiv se întruneşte sãptãmînal şi rãspunde de politica operativã, conducerea şi controlul activitãţilor agenţiei, potrivit strategiei stabilite de consiliul de administraţie. Comitetul executiv îşi îndeplineşte atribuţiile sub conducerea preşedintelui executiv.
ART. 25
Comitetul executiv numeşte în funcţie directorii, la propunerea directorului general executiv care rãspunde de sectorul respectiv de activitate al agenţiei.
ART. 26
Comitetul executiv analizeazã lunar raportul cu privire la modul de aducere la îndeplinire a programului anual prezentat de preşedintele executiv.
ART. 27
Comitetul executiv hotãrãşte cu privire la utilizarea personalului agenţiei conform cerinţelor impuse de programul anual.

CAP. 4
Personalul agenţiei

Angajarea personalului
ART. 28
Agenţia este autorizata sa angajeze personal, cu respectarea prevederilor legii, în condiţiile stabilite prin politica de personal aprobatã de consiliul de administraţie.
ART. 29
Numãrul maxim de angajaţi ai agenţiei este de 128 persoane, exclusiv preşedintele executiv şi personalul oficiilor. În numãrul maxim de posturi prevãzut se includ personalul aferent activitãţii de registratura, dactilografiere, secretariat, administrativ, de servire, paza, curierii şi muncitorii, care este de maximum 18 persoane.
ART. 30
Salarizarea personalului agenţiei se va face conform reglementãrilor legale privind instituţiile publice.
Personalul oficiilor de prestãri servicii şi editare al agenţiei este salarizat conform celor prevãzute în anexa nr. 10 la Hotãrîrea Guvernului nr. 307/1991, republicatã.
Confidenţialitatea informaţiilor
ART. 31
Membrii consiliului de administraţie, salariaţii, precum şi consultanţii şi colaboratorii agenţiei au obligaţia de a pãstra confidenţialitatea informaţiilor obţinute în cursul îndeplinirii sarcinilor lor.
ART. 32
Încãlcarea prevederilor art. 31 din prezentul statut atrage rãspunderea disciplinarã, civilã sau penalã, dupã caz.

CAP. 5
Resurse financiare

Alocaţia bugetarã
ART. 33
Fondurile necesare desfãşurãrii activitãţii agenţiei se stabilesc anual prin bugetul de stat.
Venituri proprii
ART. 34
Agenţia Romana de Dezvoltare are în structura organizatoricã oficii de prestãri servicii şi editare, ale cãror cheltuieli de funcţionare şi investiţii se acoperã, în condiţiile legii, din veniturile extrabugetare realizate.
Contabilitatea
ART. 35
Agenţia organizeazã şi conduce contabilitatea propriilor operaţiuni financiare, conform reglementãrilor legale, şi va include în raportul anual darea de seama contabila.

CAP. 6
Rapoarte de activitate

Programul strategic
ART. 36
Agenţia prezintã Guvernului, cel puţin o data la 3 ani, un program strategic de activitate.
Raportul anual
ART. 37
Agenţia prezintã Guvernului un raport anual de activitate în termen de 60 de zile dupã închiderea exerciţiului financiar.
Raportul anual se da publicitãţii.


ANEXA 1


CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE
|
CONSILIER ---- PREŞEDINTE EXECUTIV ------- COMITETUL EXECUTIV
|
-------------------------------------------------------------------------
| | | |
A B C D
----------------------------------------------------------------------------
| | | |
1 2 3 1 2 3 4 5 1 2 1 2 3 4

A - DIRECŢIA GENERALĂ STRATEGIE ŞI PROMOVARE
B - DIRECŢIA GENERALĂ INVESTIŢII STRĂINE
C - DIRECŢIA GENERALĂ DEZVOLTARE ÎNTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII
D - DIRECŢIA GENERALĂ INFORMATICA, BUGET, ADMINISTRATIV
A1- Direcţia strategie
A2- Direcţia promovare
A3- Oficii prestãri servicii şi editare
B1- Birouri externe
B2- Direcţia sectoriala I
B3- Direcţia sectoriala II
B4- Direcţia sectoriala III
B5- Direcţia înregistrare şi consultanţa
C1- Direcţia elaborare, urmãrire şi evaluare de programe
C2- Direcţia realizare programe
D1- Direcţia resurse umane
D2- Direcţia informatica
D3- Serviciul economic
D4- Serviciul administrativ

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016