Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 34 din 29 ianuarie 1996  privind infiintarea Societatii Comerciale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 34 din 29 ianuarie 1996 privind infiintarea Societatii Comerciale "Aquafor" - S.A.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 24 din 31 ianuarie 1996
În temeiul art. 3 alin. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã Societatea Comercialã "Aquafor" - S.A., persoana juridicã romana, cu sediul în municipiul Buzau, str. Hangarului nr. 3, judeţul Buzau, avînd obiectul de activitate şi capitalul social iniţial prevãzute în anexa nr. 1.
Societatea Comercialã "Aquafor" - S.A. se înfiinţeazã pe baza divizãrii parţiale a Regiei Autonome a Apelor "Apele Romane".
ART. 2
Societatea comercialã pe acţiuni înfiinţatã potrivit art. 1 se va organiza şi va funcţiona în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu statutul prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 3
Capitalul social iniţial al societãţii comerciale, în valoare de 75.692 mii lei, a fost stabilit în baza indicatorilor raportati la data de 30 septembrie 1995 şi are urmãtoarea structura:
a) active imobilizate - 68.145 mii lei;
b) active circulante - 7.547 mii lei;
Activul şi pasivul se preiau de cãtre societatea comercialã nou-înfiinţatã, pe baza de protocol de predare-primire, de la Regia Autonomã a Apelor "Apele Romane".
ART. 4
Personalul trecut la societatea comercialã nou-înfiinţatã se considera transferat.
ART. 5
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 6
Patrimoniul Regiei Autonome a Apelor "Apele Romane", stabilit la <>art. 3 din Hotãrîrea Guvernului nr. 196/1991 , republicatã, se diminueazã corespunzãtor cu partea din valoarea patrimoniului transmisã societãţii comerciale nou-înfiinţate.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul apelor, pãdurilor şi
protecţiei mediului,
Aurel Constantin Ilie

Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

ANEXA 1

--------------------------------------------------------------------------------
Valoarea
capitalului
Denumirea social Unitatea
societãţii Sediul Obiectul de - mii lei - care îşi
comerciale principal activitate ----------- înceteazã
care se a) active activitatea
înfiinţeazã imobilizate
b) active
circulante
--------------------------------------------------------------------------------
1 2 3 4 5
--------------------------------------------------------------------------------
Societatea Municipiul - foraje hidrogeologice 75.692 Compartimentul
Comercialã Buzau, str. de explorare-exploatare ------- de lucrãri
"Aquafor" Hangarului pînã la 500 metri a) 68.145; geologice
- S.A. nr. 3, adîncime; b) 7.547 aparţinînd
judeţul - foraje orizontale, Regiei
Buzau subtraversari, piloti Autonome a
forati; Apelor "Apele
- puţuri şi foraje pentru Romane"*)
alimentarea cu apa; - Filiala
- foraje geotehnice; Buzau
- studii topografice;
- proiecte de foraje şi de
alimentare cu apa;
- documentaţii tehnice pentru
reparaţii la lucrãrile
specificate mai sus;
- reparaţii la lucrãrile
specificate mai sus.
--------------------------------------------------------------------------------

*) Regia Autonomã a Apelor Romane "Apele Romane" a fost înfiinţatã prin <>Hotãrîrea Guvernului nr. 196 din 22 martie 1991 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 77 din 13 aprilie 1991, modificatã prin Hotãrîrea Guvernului nr. 53 din 3 februarie 1993, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 36 din 19 februarie 1993 şi prin Hotãrîrea Guvernului nr. 394 din 15 iulie 1994, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 239 din 29 august 1994.

ANEXA 2

STATUTUL
Societãţii Comerciale "Aquafor" - S.A.

CAP. 1
Denumirea, forma juridicã, sediul, durata

ART. 1
Denumirea societãţii este Societatea Comercialã "Aquafor" - S.A.
ART. 2
Forma juridicã
Societatea Comercialã "Aquafor" - S.A. este persoana juridicã romana, avînd forma juridicã de societate comercialã pe acţiuni. Aceasta îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile romane şi cu prezentul statut.
ART. 3
Sediul
Sediul societãţii comerciale este în România, municipiul Buzau, str. Hangarului nr. 3, judeţul Buzau.
Societatea comercialã poate avea sucursale, filiale, reprezentante, agenţii situate şi în alte localitãţi din ţara şi în strãinãtate, în conformitate cu necesitãţile legate de îndeplinirea activitãţilor şi obiectivelor sale.
ART. 4
Durata de funcţionare
Durata de funcţionare este nelimitatã, cu începere de la data înmatriculãrii în Registrul comerţului.

CAP. 2
Scopul şi obiectul de activitate al societãţii comerciale

ART. 5
Scopul societãţii comerciale
Scopul societãţii comerciale este efectuarea de prestãri de servicii şi lucrãri în domeniile: foraje hidrogeologice de explorare-exploatare, puţuri şi foraje pentru alimentari cu apa, foraje geotehnice, proiecte de foraje şi de alimentari cu apa, documentaţii tehnice pentru reparatie şi reparaţii la lucrãrile de mai sus.
ART. 6
Obiectul de activitate
Obiectul de activitate al societãţii comerciale este:
- foraje hidrogeologice de explorare-exploatare pînã la 500 metri adîncime;
- foraje orizontale, subtraversari, piloti forati;
- puţuri şi foraje pentru alimentari cu apa;
- foraje geotehnice;
- studii topografice;
- proiecte de foraje şi de alimentari cu apa;
- documentaţii tehnice pentru reparaţii la lucrãrile specificate;
- reparaţii la lucrãrile specificate mai sus.

CAP. 3
Capitalul social, acţiunile

ART. 7
Capitalul social
Capitalul social este fixat la suma de 75.692.000 lei, împãrţit în 3.028 acţiuni nominative în valoare de 25.000 lei fiecare, în întregime subscris şi vãrsat integral la data infiintarii societãţii comerciale, astfel:
- Fondul Proprietãţii de Stat: 2.120 acţiuni în valoare totalã de 52.984.400 lei, reprezentind 70% din capitalul social;
- Fondul Proprietãţii Private III - Transilvania: 908 acţiuni în valoare totalã de 22.707.600 lei, reprezentind 30% din capitalul social.
ART. 8
Acţiunile
Acţiunile societãţii comerciale sînt nominative şi vor cuprinde: denumirea şi durata societãţii comerciale, numãrul monitorului oficial al României în care s-a fãcut publicarea, numãrul din Registrul comerţului sub care se afla înmatriculatã societatea comercialã, capitalul social, numãrul acţiunilor şi numãrul de ordine, valoarea nominalã a acţiunilor şi a vãrsãmintelor efectuate, numele, prenumele şi domiciliul acţionarului, sau, dupã caz, denumirea şi sediul acestuia.
Acţiunile vor purta timbrul sec al societãţii comerciale şi semnatura a doi administratori.
Societatea comercialã va tine evidenta acţiunilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de cãtre preşedintele consiliului de administraţie şi care se pãstreazã la sediul acesteia.
ART. 9
Reducerea sau mãrirea capitalului social Capitalul social poate fi redus sau mãrit pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor, în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevãzute de lege.
ART. 10
Drepturi şi obligaţii decurgind din deţinerea de acţiuni
Fiecare acţiune subscrisã şi vãrsatã de acţionar, potrivit legii, conferã acestora dreptul la un vot în adunarea generalã a actionarilor, dreptul de a alege şi de a fi aleşi în organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut şi dispoziţiilor legale, respectiv alte drepturi prevãzute în statut.
Deţinerea acţiunii implica adeziunea, de drept, la statut.
Drepturile şi obligaţiile legate de acţiuni urmeazã acţiunile în cazul trecerii lor în proprietatea altor persoane.
Obligaţiile societãţii comerciale sînt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii rãspund în limita valorii acţiunilor pe care le deţin.
Capitalul social al societãţii comerciale nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligaţii personale ale actionarilor. Un creditor al unui acţionar poate formula pretenţii asupra partii din profitul societãţii comerciale ce i se va repartiza de cãtre adunarea generalã a actionarilor sau a cotei-pãrţi cuvenite acestuia la lichidarea societãţii comerciale, efectuatã în condiţiile prezentului statut.
ART. 11
Cesiunea acţiunilor
Acţiunile sînt indivizibile cu privire la societatea comercialã, care nu recunoaşte decît un proprietar pentru fiecare acţiune.
Cesiunea parţialã sau totalã a acţiunilor între acţionari sau terţi se poate face potrivit legii.
Cesiunea acţiunilor se înregistreazã în Registrul de evidenta a acţiunilor şi se menţioneazã pe titlu.
ART. 12
Pierderea acţiunilor
În cazul pierderii unor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunţe consiliul de administraţie şi sa facã public faptul prin presa, în localitatea în care se afla sediul societãţii comerciale. Dupã 6 luni va putea obţine un duplicat al acţiunii.

CAP. 4
Organele de conducere

A. Adunarea generalã a actionarilor
ART. 13
Atribuţii
Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere al societãţii comerciale care decide asupra activitãţii acesteia şi stabileşte politica ei economicã şi promotionala.
Adunãrile generale ale actionarilor sînt ordinare şi extraordinare.
ART. 14
Adunarea generalã ordinarã
Adunarea generalã ordinarã se întruneşte cel puţin o data pe an, în cel mult 3 luni de la încheierea exerciţiului financiar. În afarã de dezbaterea altor probleme înscrise pe ordinea de zi, adunarea generalã este obligatã:
a) sa analizeze raportul de activitate al consiliului de administraţie şi sa aprobe direcţiile principale de acţiune în viitor;
b) sa analizeze şi sa aprobe bilanţul anual, contul de profit şi pierderi, destinaţia şi repartizarea profitului, dividendele ce se distribuie actionarilor, precum şi descãrcarea de gestiune a administratorilor, pe baza raportului consiliului de administraţie asupra activitãţii societãţii comerciale şi a raportului comisiei de cenzori;
c) sa aleagã membrii consiliului de administraţie şi cenzorii şi sa le stabileascã remuneraţia pentru exerciţiul financiar în curs;
d) sa aprobe emiterea de acţiuni şi de alte hirtii de valoare;
e) sa se pronunţe asupra gestiunii administratorilor;
f) sa aprobe bugetul de venituri şi cheltuieli şi programul de activitate pe anul în curs.
ART. 15
Organizarea adunãrii generale ordinare
Adunarea generalã ordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri astfel:
a) dacã, la prima convocare, actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 2/3 din capitalul social;
b) dacã adunarea generalã nu poate lucra datoritã neîndeplinirii condiţiei prevãzute la lit. a), adunarea generalã ce se va întruni, dupã a doua convocare, poate sa ia hotãrîri asupra problemelor incluse pe ordinea de zi a celei dintii adunãri, dacã actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
ART. 16
Adunarea generalã extraordinarã
Adunarea generalã extraordinarã se întruneşte ori de cîte ori este necesar a se lua o hotãrîre pentru:
a) mãrirea, reducerea sau întregirea capitalului social;
b) emiterea de acţiuni şi de alte titluri de valoare;
c) schimbarea sediului;
d) fuziunea cu alte societãţi;
e) dizolvarea anticipata a societãţii comerciale.
ART. 17
Organizarea adunãrii generale extraordinare
Adunarea generalã extraordinarã este valabil constituitã dacã, la data convocãrii acesteia, sînt prezenţi actionarii reprezentind 3/4 din capitalul social, iar hotãrîrile sînt luate cu votul unui numãr de acţionari care sa reprezinte cel puţin 1/2 din capitalul social. Dacã adunarea generalã nu se poate întruni din cauza numãrului insuficient de acţionari, la convocarea urmãtoare adunarea generalã este valabil constituitã, dacã sînt prezenţi acţionari reprezentind 1/2 din capitalul social, iar hotãrîrile sînt luate cu votul unui numãr de acţionari care sa reprezinte cel puţin 1/3 din capitalul social.
ART. 18
Convocarea adunãrii generale
Administratorii societãţii au dreptul de a convoca adunarea generalã ori de cîte ori considera ca este necesar, precum şi obligaţia de a convoca la cererea actionarilor reprezentind cel puţin 1/10 din capitalul social, dacã în cerere sînt invocate probleme ce intra în atribuţiile adunãrii generale.
Convocarea va fi publicatã în Monitorul Oficial al României şi într-unul dintre cotidienele de larga circulaţie.
Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunãrii generale, data urmãtoarei adunãri, în cazul cînd prima nu se poate întruni, precum şi ordinea de zi, cu prezentarea explicita a tuturor problemelor ce vor face obiectul dezbaterilor adunãrii generale.
Termenul de întrunire a adunãrii generale este de minimum 15 zile de la data publicãrii convocãrii, iar dacã adunarea este convocatã la cererea actionarilor, nu poate depãşi 30 de zile de la data cererii, în condiţiile prezentului articol.
ART. 19
Exercitarea dreptului de vot în adunarea generalã a actionarilor
Hotãrîrile adunãrii generale se iau prin vot deschis sau secret, dupã caz.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea şi revocarea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, precum şi pentru adoptarea hotãrîrii referitoare la rãspunderea administratorilor.
Hotãrîrile adunãrii generale sînt obligatorii chiar şi pentru actionarii absenţi sau nereprezentati.
ART. 20
Conducerea adunãrii generale
Adunarea generalã a actionarilor este prezidata de preşedintele consiliului de administraţie, iar în lipsa acestuia, de cãtre unul dintre vicepreşedinţi, desemnat de cãtre preşedinte.
Preşedintele consiliului de administraţie desemneazã, dintre membrii adunãrii generale, doi secretari care sa verifice lista de prezenta a actionarilor şi sa întocmeascã procesul-verbal al adunãrii.
Procesul-verbal al adunãrii generale va fi semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretarul care l-a întocmit.
Procesul-verbal al adunãrii generale se va scrie în registrul şedinţelor adunãrilor generale, care va fi sigilat şi parafat.
La şedinţele ordinare şi extraordinare ale adunãrii generale a actionarilor, în care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu personalul societãţii, pot fi invitaţi şi reprezentanţii sindicatului şi ai salariaţilor.
B. Consiliul de administraţie
ART. 21
Componenta
Societatea Comercialã "Aquafor" - S.A. este administratã de cãtre consiliul de administraţie, compus din 5 administratori.
ART. 22
Organizarea
Membrii consiliului de administraţie sînt aleşi de adunarea generalã a actionarilor pentru o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realeşi pe noi perioade de 4 ani. Administratorii pot avea şi calitatea de acţionar.
Cînd se creeazã un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generalã a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant; durata pentru care este ales noul administrator va fi egala cu perioada care a rãmas pînã la expirarea mandatului predecesorului sau.
Sînt incompatibile cu calitatea de membru al consiliului de administraţie, al comisiei de cenzori şi cu cea de director persoanele care, potrivit legii, sînt incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasã, abuz de încredere, fals, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare şi luare de mitã, trafic de influenta, precum şi pentru alte infracţiuni prevãzute de lege referitoare la societãţile comerciale.
Fiecare administrator va depune, în termenul prevãzut de lege, garanţia aprobatã de cãtre adunarea generalã a actionarilor.
La prima şedinţa, consiliul de administraţie alege, dintre membrii sãi, un preşedinte şi doi vicepreşedinţi. Preşedintele este şi directorul general al societãţii comerciale.
Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societãţii, lunar şi ori de cîte ori este nevoie, la convocarea unuia dintre membrii sãi. El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de cãtre vicepreşedinte. Preşedintele numeşte un secretar fie dintre membrii consiliului, fie din afarã acestuia.
Pentru valabilitatea deciziilor consiliului de administraţie este necesarã prezenta a cel puţin 1/2 din numãrul membrilor sãi.
Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte cu cel puţin 15 zile înainte. Acestea se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei, care se scrie într-un registru sigilat şi parafat de cãtre preşedintele consiliului de administraţie.
Procesul-verbal este semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de persoana care l-a întocmit.
În relaţiile cu terţii, societatea comercialã este reprezentatã de cãtre preşedintele consiliului de administraţie, pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generalã a actionarilor sau, în lipsa acestuia, de cãtre vicepreşedinte.
Membrii consiliului de administraţie vor putea executa orice act care este legal şi legat de administrarea societãţii comerciale, în interesul acesteia şi în limitele drepturilor care li se conferã.
Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sa punã la dispoziţia actionarilor şi a comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societãţii comerciale.
Membrii consiliului de administraţie rãspund individual sau solidar, dupã caz, fata de societatea comercialã, pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau abateri de la dispoziţiile legale, de la statut sau din greşeli în administrarea societãţii. În astfel de situaţii, ei vor putea fi revocaţi prin hotãrîrea adunãrii generale.
Consiliul de administraţie poate delega o parte dintre atribuţiile sale unui comitet de direcţie, compus din membri aleşi dintre administratori, fixindu-le în acelaşi timp şi remuneraţia.
Decizia consiliului de administraţie privind suma necesarã remunerãrii membrilor comitetului de direcţie va trebui sa fie ratificatã de adunarea generalã.
Deciziile comitetului de direcţie se iau cu majoritatea absolutã a voturilor membrilor sãi.
Comitetul de direcţie este obligat sa prezinte, la fiecare şedinţa a consiliului de administraţie, registrul sau de deliberãri.
În comitetul de direcţie votul nu poate fi dat prin delegaţie.
Consiliul de administraţie poate oricind revoca persoanele numite în comitetul de direcţie.
ART. 23
Atribuţiile consiliului de administraţie
Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii:
a) aproba structura organizatoricã, funcţiile, atribuţiile şi competentele personalului, numãrul de angajaţi şi nivelul de salarizare;
b) aproba regulamentul de organizare şi funcţionare şi regulamentul de ordine interioarã;
c) stabileşte şi aproba regimul semnaturilor şi al împuternicirilor în cadrul societãţii comerciale;
d) stabileşte planul de marketing;
e) aproba operaţiunile de vînzare şi cumpãrare de bunuri, potrivit competentelor acordate;
f) aproba încheierea sau rezilierea contractelor cu terţii, potrivit competentelor aprobate;
g) supune aprobãrii adunãrii generale a actionarilor, în termen de 90 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, raportul cu privire la activitatea societãţii comerciale, bilanţul şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul în curs;
h) stabileşte nivelul veniturilor şi al cheltuielilor societãţii comerciale, al investiţiilor proprii şi al reparaţiilor capitale, precum şi actele de dispoziţie ce urmeazã a se efectua, în cadrul prevederilor legale, cu privire la bunurile acesteia;
i) aproba documentaţiile tehnico-economice pentru lucrãrile proprii;
j) face propuneri adunãrii generale a actionarilor cu privire la mãrirea, micşorarea şi reîntregirea capitalului social, precum şi cu privire la emiterea şi modul de distribuire a acţiunilor.

CAP. 5
Gestiunea societãţii comerciale

ART. 24
Comisia de cenzori
Gestiunea societãţii comerciale este controlatã de cãtre acţionari şi de cãtre comisia de cenzori formatã din trei membri, care trebuie sa fie acţionari, cu excepţia cenzorilor contabili.
Cenzorii sînt aleşi de cãtre adunarea generalã a actionarilor, unul dintre aceştia fiind recomandat de cãtre Ministerul Finanţelor.
Adunarea generalã alege, de asemenea, acelaşi numãr de cenzori supleanţi, care vor înlocui, în condiţiile legii, pe cenzorii titulari.
Cenzorii vor depune, în termenul prevãzut de lege, o garanţie reprezentind o treime din garanţia cerutã administratorilor.
Pentru a-şi putea exercita dreptul de control, actionarilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societãţii comerciale, situaţia patrimoniului, a profitului şi a pierderilor.
Comisia de cenzori are urmãtoarele atribuţii principale:
a) în cursul exerciţiului financiar verifica gospodãrirea mijloacelor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenta contabila şi informeazã consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate;
b) la încheierea exerciţiului financiar controleazã exactitatea inventarului, a documentelor şi a informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra conturilor societãţii comerciale, a bilanţului contabil şi a contului de profit şi pierderi, prezentind adunãrii generale a actionarilor un raport scris;
c) la lichidarea societãţii comerciale controleazã operaţiunile de lichidare;
d) prezintã adunãrii generale a actionarilor punctul sau de vedere privind propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului societãţii comerciale.
Comisia de cenzori poate convoca adunarea generalã extraordinarã a actionarilor, dacã aceasta nu a fost convocatã de consiliul de administraţie, în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu cel mult 10% timp de 2 ani consecutiv (cu excepţia primilor 2 ani de la constituirea societãţii) sau ori de cîte ori considera necesar pentru alte situaţii privind încãlcarea dispoziţiilor legale şi statutare.
Atribuţiile şi modul de funcţionare a comisiei de cenzori, precum şi drepturile şi obligaţiile cenzorilor se completeazã cu dispoziţiile legale în acest sens.
Cenzorii şi cenzorii supleanţi sînt numiţi pe o perioada de maximum 3 ani şi pot fi realeşi; numãrul cenzorilor trebuie sa fie impar.
Sînt incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele care intra sub incidenta art. 112 alin. 2 din Legea nr. 31/1990.

CAP. 6
Activitatea economico-financiarã

ART. 25
Exerciţiul financiar
Exerciţiul financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecãrui an. Primul exerciţiu financiar începe la data constituirii societãţii comerciale.
ART. 26
Personalul societãţii comerciale
Salarizarea personalului se face conform legislaţiei în vigoare. Plata salariilor, a impozitelor pe acestea şi a cotei de asigurãri sociale se face potrivit legii.
ART. 27
Amortizarea mijloacelor fixe
Amortizarea mijloacelor fixe se determina în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 28
Evidenta contabila şi bilanţul contabil
Societatea comercialã va tine evidenta contabila în lei, va întocmi anual bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe baza normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
Bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea IV-a, conform legii.
ART. 29
Calculul şi repartizarea profitului
Profitul impozabil se stabileşte în condiţiile legii şi se reflecta în bilanţul contabil.
Profitul rãmas dupã plata impozitului pe profit se repartizeazã conform prevederilor legale.
Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de cãtre societatea comercialã, în condiţiile legii, în cel mult doua luni de la aprobarea bilanţului contabil, de cãtre adunarea generalã a actionarilor.
În cazul înregistrãrii de pierderi, adunarea generalã a actionarilor va analiza cauzele şi va lua mãsuri în consecinta.
ART. 30
Registrele societãţii comerciale
Societatea comercialã va tine registrele prevãzute de lege.

CAP. 7
Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii

ART. 31
Modificarea formei juridice
Societatea comercialã va putea fi transformata în alta forma de societate prin hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor.
ART. 32
Dizolvarea societãţii comerciale
Urmãtoarele situaţii duc la dizolvarea societãţii comerciale:
a) imposibilitatea realizãrii obiectului de activitate;
b) falimentul;
c) pierderea unei jumãtãţi din capitalul social, dupã ce s-a consumat fondul de rezerva, dacã adunarea generalã a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rãmasã;
d) reducerea numãrului de acţionari la mai puţin de cinci, dacã au trecut mai mult de 6 luni fãrã a fi completat;
e) existenta forţei majore invocate de orice acţionar, în cazul în care aceasta dureazã mai mult de 8 luni, iar adunarea generalã a actionarilor constata ca funcţionarea societãţii comerciale nu mai este posibila;
f) în orice alte situaţii, pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor, luatã în unanimitate.
Dizolvarea societãţii comerciale trebuie sa fie înscrisã în Registrul comerţului şi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 33
Lichidarea societãţii comerciale
În caz de dizolvare, societatea comercialã va fi lichidatã.
Lichidarea societãţii comerciale şi repartizarea patrimoniului se fac în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevãzute de lege.
ART. 34
Litigii
Litigiile societãţii comerciale cu persoane fizice sau juridice romane sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti din România.
Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre societate şi persoanele juridice romane pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii.

CAP. 8
Dispoziţii finale

ART. 35
Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile legale referitoare la societãţile comerciale.

-------------------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016