Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE nr. 34 din 14 ianuarie 1991  privind infiintarea regiilor autonome de exploatare, transport si prelucrare primara a lemnului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE nr. 34 din 14 ianuarie 1991 privind infiintarea regiilor autonome de exploatare, transport si prelucrare primara a lemnului "Estrel" Suceava, "Vestrel" Brasov si "Sudrel" Bucuresti

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 11 din 19 ianuarie 1991
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã regiile autonome de exploatare, transport şi prelucrare primara a lemnului "Estrel", "Vestrel", "Sudrel", ale cãror sedii, obiecte de activitate şi patrimonii sînt prevãzute în anexa nr. 1.
Regiile autonome de exploatare, transport şi prelucrare primara a lemnului se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitãţilor economice de stat ca regii autonome şi societãţi comerciale.
Regiile autonome prevãzute în anexa nr. 1 au personalitate juridicã şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã.
Ministerul Resurselor şi Industriei, împreunã cu Ministerul Finanţelor şi Ministerul Comerţului şi Turismului, reprezintã interesele statului în consiliile de administraţie ale regiilor.
ART. 2
Regiile autonome "Estrel", "Vestrel", "Sudrel" au ca obiect principal de activitate exploatarea, prelucrarea primara a lemnului, transportul lemnului brut şi al produselor rezultate, construcţia de drumuri şi cai ferate forestiere şi întreţinerea acestora, gestionarea masei lemnoase, importul şi exportul de produse din profil, precum şi alte activitãţi detaliate în regulamentele de organizare şi funcţionare (anexa la prezenta hotãrîre) ale fiecãrei regii.
ART. 3
Patrimoniile regiilor autonome sînt stabilite conform bilanţurilor încheiate la 30 iunie 1990, prin preluarea activului şi pasivului de la unitãţile economice şi de învãţãmînt prevãzute în anexele nr. 2.a.-2.c., care se reorganizeazã.
Patrimoniile regiilor autonome "Estrel", "Vestrel", "Sudrel" se vor modifica corespunzãtor, pe baza evaluãrii acestora în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 4
Regiile autonome de exploatare, transport şi prelucrare primara a lemnului îşi acoperã toate cheltuielile, inclusiv dobinzile, amortizarea investiţiilor şi rambursarea creditelor, cu veniturile provenite din activitatea proprie şi prin subvenţii de le buget, acordate conform legii.
ART. 5
Regiile autonome "Estrel", "Vestrel", "Sudrel" au în componenta sucursale, baze de aprovizionare, centre sau oficii de calcul, unitãţi de învãţãmînt şi altele asemenea, prevãzute în anexele nr. 3.a.-3.c.*).
ART. 6
Organizarea şi activitatea "Estrel", "Vestrel", "Sudrel" şi a organelor lor de conducere se desfãşoarã în conformitate cu regulamentele de organizare şi funcţionare din anexele nr. 4.a.-4.c.
ART. 7
Conducerea regiei este asigurata de consiliul de administraţie constituit potrivit legii. Preşedintele consiliului de administraţie este directorul general al regiei. Directorul general se numeşte de consiliul de administraţie, cu avizul Ministerului Resurselor şi Industriei.
Structura organizatoricã este cea prevãzutã în anexele nr. 3.a.-3.c. pentru regiile autonome "Estrel", "Vestrel", "Sudrel"; modificarea acesteia dupã începerea functionarii regiilor autonome, fiind conform legii, în competenta consiliului de administraţie.
ART. 8
Personalul regiilor autonome se supune prevederilor legale privind statutul salariaţilor din domeniul industriei de exploatare şi prelucrare a lemnului şi reglementãrilor interne ale regiei autonome aprobate de consiliul de administraţie.
Personalul unitãţilor economice care se reorganizeazã va fi preluat de regiile autonome.
ART. 9
Personalul transferat în interesul serviciului ca urmare a aplicãrii prevederilor prezentei hotãrîri sau trecut în cadrul regiilor şi subunitatilor regiilor, cu niveluri de salarizare mai mici, are dreptul la diferenţa pînã la salariul tarifar avut şi la sporul de vechime pe timp de 3 luni de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrîri, potrivit legii.
ART. 10
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 11
Orice dispoziţie contrarã prezentei hotãrîri nu se aplica.

--------------
*) Anexele nr. 3.a.-3.c. se comunica unitãţilor interesate.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN

ANEXA 1

REGIILE AUTONOME
de exploatare, transport şi prelucrare primara a lemnului

------------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea regiei Sediul Obiectul de activitate al Patrimoniul
crt. autonome celor trei regii autonome - mii lei -
-------------------------------------------------------------------------------
1. Regia autonomã de municipiul - exploatarea şi prelucrarea 4.600.156
exploatare, transport Suceava, primara a lemnului;
şi prelucrare primara str. Cer- - transportul lemnului şi
a lemnului nauti nr. produselor din lemn de la
"Estrel" - R.A. 99, judeţul locul de exploatare şi
Suceava depozitare pînã la locul
de prelucrare;
2. Regia autonomã de municipiul - transportul produselor de 5.567.110
exploatare, transport Braşov, str. cariera pentru construcţii,
şi prelucrare primara Ciucas nr. reparaţia şi întreţinerea
a lemnului 5, judeţul drumurilor forestiere;
"Vestrel" - R.A. Braşov transportul altor produse
şi materiale;
- comercializarea la intern
şi export a produselor
realizate şi importuri
în domeniu;
3. Regia autonomã de municipiul - construcţia, reparaţia şi 3.529.393
exploatare, transport Bucureşti, întreţinerea drumurilor
şi prelucrare primara sos. Pipera auto forestiere;
a lemnului nr. 46 A, - executarea lucrãrilor de
"Sudrel" - R.A. sectorul 2 întreţinere şi repararea
utilajelor din dotare sau
cele închiriate;
- construcţia unor utilaje
specifice;
- asigurarea de piese de
schimb şi subansamble
pentru producţia proprie;
- elaborarea de studii,
proiecte şi documentaţii
pentru menţinerea şi
dezvoltarea capacitãţilor
existente şi retehnologi-
zarea acestora;
- gestionarea masei lemnoase
în toate fazele de exploatare
şi prelucrare primara a
lemnului;
- asigurarea bazei materiale
şi executarea unor lucrãri
de prestãri servicii
legate de obiectul
de activitate.
------------------------------------------------------------------------------

ANEXA 2 a

LISTA
unitãţilor din componenta Regiei autonome "Estrel" Suceava

-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea unitãţii Denumirea subunitatii
crt. existente reorganizate
-------------------------------------------------------------------------------
1. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de transport tehnologic al
exploatare şi transport Focsani. lemnului Focsani.
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Focsani.
2. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare, transport
exploatare şi transport Iaşi. tehnologic şi prelucrare primara a
lemnului Iaşi.
3. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare şi prelucrare
exploatare şi transport Piatra-Neamt. primara a lemnului Piatra-Neamt.
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Tirgu-Neamt.
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Roznov.
- Sucursala de transport tehnologic a
lemnului Piatra-Neamt.
4. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de transport tehnologic
exploatare şi transport Suceava. Gura-Humorului.
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Suceava.
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Radauti.
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Vatra Dornei.
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Iacobeni.
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Cimpulung
Moldovenesc.
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Gura-Humorului.
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Falticeni.
- Baza de aprovizionare şi desfacere
Suceava.
5. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare şi prelucrare
exploatare şi transport Bacau. primara a lemnului Bacau.
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Comanesti.
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Onesti.
- Sucursala de transport tehnologic
Bacau.
6. Centrul de perfecţionare a - Centrul de perfecţionare a
lucrãtorilor din exploatãrile lucrãtorilor din exploatãrile
forestiere Roznov. forestiere Roznov.
7. Grup şcolar Piatra-Neamt. - Grup şcolar Piatra-Neamt.
8. Şcoala profesionalã Roznov. - Şcoala profesionalã Roznov.
9. Şcoala profesionalã Vatra Dornei. - Şcoala profesionalã Vatra Dornei.
-------------------------------------------------------------------------------

ANEXA 2 b

LISTA
unitãţilor din componenta Regiei autonome "Vestrel" Braşov

-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea unitãţii Denumirea subunitatii
crt. existente reorganizate
-------------------------------------------------------------------------------
1. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare, transport şi
exploatare şi transport Arad prelucrare primara a lemnului Arad
2. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare şi prelucrare
exploatare şi transport Timişoara primara a lemnului Timişoara
- Sucursala de transport tehnologic
al lemnului Lugoj
3. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare, transport
exploatare şi transport Sibiu tehnologic şi prelucrare primara a
lemnului Sibiu
4. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare şi prelucrare
exploatare şi transport Braşov primara a lemnului Braşov
- Sucursala de transport Braşov
- Baza de aprovizionare-desfacere
Braşov
5. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de transport tehnologic
exploatare şi transport Miercurea- al lemnului Miercurea-Ciuc
Ciuc - Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Gheorgheni
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Odorheiu Secuiesc
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Miercurea-Ciuc
6. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare şi prelucrare
exploatare şi transport Bistrita primara a lemnului Bistrita
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Nasaud
- Sucursala de transport tehnologic al
lemnului Bistrita
7. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare, transport
exploatare şi transport Oradea tehnologic şi prelucrare primara a
lemnului Oradea
8. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare şi prelucrare
exploatare şi transport Cluj primara a lemnului Cluj
- Sucursala de transport tehnologic
al lemnului Cluj
9. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de transport tehnologic
exploatare şi transport Sebes al lemnului Sebes
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Cimpeni
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Sebes
10. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de transport tehnologic
exploatare şi transport Tirgu al lemnului Tirgu Secuiesc
Secuiesc - Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Intorsura
Buzaului
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Tirgu Secuiesc
11. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare, transport
exploatare şi transport Satu Mare tehnologic şi prelucrare primara a
lemnului Satu Mare
12. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare, transport
exploatare şi transport Mures tehnologic şi prelucrare primara a
(Reghin) lemnului Reghin
- Sucursala de exploatare, transport
tehnologic şi prelucrare primara a
lemnului Sovata
13. Combinatul de exploatare şi - Sucursala de exploatare, transport şi
prelucrare a lemnului Toplita prelucrare primara a lemnului Toplita
14. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare, transport
exploatare şi transport Deva tehnologic şi prelucrare primara a
lemnului Orastie
- Sucursala de exploatare, transport
tehnologic şi prelucrare primara a
lemnului Deva
15. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare şi prelucrare
exploatare şi transport Baia Mare primara a lemnului Viseul de Sus
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Baia Mare
- Sucursala de transport tehnologic
al lemnului Baia Mare
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Sighetu Marmatiei
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Tirgu Lapus
16. Grup şcolar Nasaud - Grup şcolar Nasaud
17. Grup şcolar Toplita - Grup şcolar Toplita
18. Grup şcolar Deda-Bistra - Grup şcolar Deda-Bistra
19. Grup şcolar Deta - Grup şcolar Deta
20. Şcoala profesionalã Sebis Moneasa - Şcoala profesionalã Sebis Moneasa
21. Şcoala profesionalã Sibisel - Şcoala profesionalã Sibisel
-------------------------------------------------------------------------------


ANEXA 2 c

LISTA
unitãţilor componente din Regia autonomã "Sudrel" Bucureşti

-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea unitãţii Denumirea subunitatii
crt. existente reorganizate
-------------------------------------------------------------------------------
1. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare, transport
exploatare şi transport Orşova tehnologic şi prelucrare primara a
lemnului Orşova
2. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare, transport
exploatare şi transport Tirgoviste tehnologic şi prelucrare primara a
lemnului Tirgoviste
3. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare, transport
exploatare şi transport Deva tehnologic şi prelucrare primara a
lemnului Petrosani
4. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare, transport
exploatare şi transport Constanta tehnologic şi prelucrare primara a
lemnului Constanta
5. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare, transport
exploatare şi transport Craiova tehnologic şi prelucrare primara a
lemnului Craiova
6. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de transport tehnologic
exploatare şi transport Rimnicu al lemnului Rimnicu Vilcea
Vilcea - Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Rimnicu Vilcea
7. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare şi prelucrare
exploatare şi transport Tirgu Jiu primara a lemnului Tirgu Jiu
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Novaci
- Sucursala de transport tehnologic
al lemnului Tirgu Jiu
8. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare, transport
exploatare şi transport Caransebes tehnologic şi prelucrare primara a
lemnului Bozovici
- Sucursala de exploatare, transport
tehnologic şi prelucrare primara a
lemnului Caransebes
- Sucursala de exploatare, transport
tehnologic şi prelucrare primara a
lemnului Bocsa
- Sucursala de exploatare, transport
tehnologic şi prelucrare primara a
lemnului Oravita
9. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare şi prelucrare
exploatare şi transport Nehoiu primara a lemnului Vernesti
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Nehoiu
- Sucursala de transport tehnologic
al lemnului Nehoiu
10. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare şi prelucrare
exploatare şi transport Pitesti primara a lemnului Pitesti
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Curtea de Arges
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Stilpeni
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Voinesti
- Sucursala de transport tehnologic
al lemnului Pitesti
11. Unitatea forestierã de exploatare - Sucursala de exploatare şi prelucrare
şi transport Bucureşti primara a lemnului Bucureşti
- Baza de aprovizionare şi desfacere
Bucureşti
- Centrul de calcul Bucureşti
12. Unitatea de mecanizare, transport - Sucursala de transport tehnologic
şi construcţii forestiere al lemnului Bucureşti
Bucureşti
13. Întreprinderea forestierã de - Sucursala de exploatare şi prelucrare
exploatare şi transport Ploiesti primara a lemnului Cimpina
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Mineciu
- Sucursala de exploatare şi prelucrare
primara a lemnului Ploiesti
- Sucursala de transport tehnologic
al lemnului Ploiesti
14. Grup şcolar Curtea de Arges - Grup şcolar Curtea de Arges
15. Grup şcolar Nehoiu - Grup şcolar Nehoiu
16. Grup şcolar Cimpina - Grup şcolar Cimpina
17. Şcoala profesionalã Domneşti - Şcoala profesionalã Domneşti
18. Şcoala profesionalã Vernesti - Şcoala profesionalã Vernesti
19. Centrul de perfecţionare a - Centrul de perfecţionare a
personalului din industria lemnului personalului din industria lemnului
Busteni Busteni.
-------------------------------------------------------------------------------

ANEXA 4 a

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Regiei autonome "Estrel" Suceava

I. Dispoziţii generale

ART. 1
"Estrel" Suceava este organizatã geografic pe bazine de resurse de masa lemnoasã şi asigura exploatarea, transportul tehnologic şi prelucrarea primara a lemnului la nivelul resurselor ce se exploateazã, stabilite anual de guvern.
ART. 2
"Estrel" Suceava este persoana juridicã şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã; activitatea acesteia se desfãşoarã pe baza prezentului regulament şi a altor prevederi legale.
ART. 3
"Estrel" Suceava este înfiinţatã prin hotãrîrea guvernului şi are sediul în Suceava, str. Cernauti nr. 99, judeţul Suceava.
"Estrel" Suceava are în structura urmãtoarele categorii de unitãţi şi subunitati:
3.1. Subunitati cu autonomie limitatã, denumite sucursale care în raport de gradul de integrare sînt:
a) sucursale de exploatare, transport tehnologic şi prelucrare primara a lemnului;
b) sucursale de transport tehnologic;
c) sucursale de exploatare şi prelucrare primara a lemnului.
În cadrul acestor subunitati vor funcţiona fabrici, secţii, ateliere, autobaze, oficii sau staţii de calcul.
3.2. Baza de aprovizionare şi desfacere.
3.3. Oficiul de calcul.
3.4. Grupuri şcolare profesionale.

II. Obiectul de activitate

ART. 4
"Estrel" Suceava are urmãtorul obiect de activitate:
4.1. exploatarea şi prelucrarea primara a lemnului;
4.2. transportul lemnului brut şi produselor din lemn de la locul de exploatare şi depozitare pînã la locul de preluare; transportul produselor de cariera pentru construcţia şi întreţinerea drumurilor forestiere; transportul altor produse şi materiale;
4.3. construcţia de drumuri forestiere şi întreţinerea acestora;
4.4. construcţia unor utilaje specifice;
4.5. realizarea lucrãrilor de revizii şi reparaţii a instalaţiilor şi utilajelor din dotare; producerea pieselor de schimb necesare acestei activitãţi precum şi a dispozitivelor de lucru şi de mecanizare specifice;
4.6. realizarea operaţiunilor de import-export a produselor realizate, piese de schimb, utilaje, materiale de exploatare şi întreţinere;
4.7. proiectarea şi executarea lucrãrilor de investiţii, modernizãri, dezvoltãri de capacitãţi, retehnologizari;
4.8. optimizarea functionarii noilor instalaţii şi mecanisme, reparaţii şi retehnologizari în sectorul respectiv de activitate;
4.9. gestionarea masei lemnoase în toate fazele de exploatare şi prelucrare primara a lemnului;
4.10. asigurarea bazei materiale şi executarea lucrãrilor de prestãri servicii legate de obiectul de activitate;
4.11. pregãtirea şi perfecţionarea pregãtirii profesionale a personalului din exploatarea, transportul şi prelucrarea primara a lemnului în reţele proprii de învãţãmînt şi în sistemul învãţãmîntului public.
ART. 5
În realizarea obiectului de activitate, "Estrel" Suceava are urmãtoarele atribuţii principale:
5.1. asigura exploatarea şi transportul lemnului în volumul şi structura de specii stabilite anual de cãtre guvern;
5.2. asigura colaborarea cu organele silvice pentru verificarea actelor de punere în valoare a masei lemnoase şi emiterea autorizaţiilor de exploatare a parchetelor;
5.3. ia mãsuri pentru utilizarea capacitãţilor de producţie şi pentru optimizarea transportului şi circulaţiei masei lemnoase de la producãtori la consumatori;
5.4. asigura proiectarea, execuţia şi punerea în funcţiune prin unitãţile proprii sau prin contracte cu alte unitãţi, a noilor obiective de investiţii;
5.5. fundamenteazã cheltuielile de producţie, preţurile de livrare a produselor şi propune pentru aprobare nivelul subvenţiilor necesare;
5.6. asigura programarea şi urmãrirea producţiei pentru toate sortimentele ce le realizeazã şi satisfacerea consumatorilor în limita contractelor încheiate;
5.7. executa şi controleazã conducerea proceselor tehnologice pentru asigurarea protecţiei oamenilor, utilajelor şi utilizãrii cu eficienta a acestora;
5.8. coordoneazã şi asigura realizarea tuturor lucrãrilor de intervenţie, întreţinere şi reparaţii a instalaţiilor şi utilajelor din dotare în vederea menţinerii capacitãţii de producţie şi transport în condiţii de siguranta şi de realizare a eficientei economice;
5.9. stabileşte şi rãspunde de aplicarea mãsurilor pentru protecţia mediului şi pentru securitatea muncii;
5.10. efectueazã studii pentru dezvoltarea capacitãţilor de producţie, exploatarea şi transportul raţional al lemnului;
5.11. stabileşte strategia de dezvoltare corelat cu necesitatea producţiei, exploatãrii şi transportului lemnului;
5.12. asigura finanţarea lucrãrilor de investiţii;
5.13. urmãreşte şi verifica modul de realizare a lucrãrilor de investiţii în vederea respectãrii proiectelor de execuţie şi asigurãrii condiţiilor de punere în funcţiune a noilor obiective de investiţii;
5.14. realizeazã importuri de echipamente, utilaje, piese de schimb, tehnologii şi licenţe pentru menţinerea capacitãţilor existente;
5.15. iniţiazã acţiuni de cooperare tehnico-ştiinţificã cu firme strãine, în domeniul sau de activitate;
5.16. organizeazã activitatea de management în unitãţile componente, inclusiv dezvoltarea aplicatiilor informatice în vederea asigurãrii rapide a tuturor informaţiilor necesare luãrii deciziilor tehnice, economice şi organizatorice;
5.17. asigura respectarea disciplinii muncii în desfãşurarea proceselor de producţie, respectarea atribuţiilor de serviciu şi a prevederilor legale de cãtre întregul personal, în baza statutului regiei;
5.18. elaboreazã documentaţii pentru obţinerea de credite şi a altor surse de finanţare a unitãţilor;
5.19. realizeazã programarea şi executarea activitãţii economico-financiare, întocmirea proiectelor de bugete, analiza execuţiei acestora şi stabileşte destinaţia veniturilor conform legislaţiei în vigoare;
5.20. efectueazã direct operaţiuni de comerţ exterior prin compartimente proprii sau unitãţi specializate de import, export, marketing şi conjunctura.

III. Patrimoniul

ART. 6
"Estrel" Suceava are un patrimoniu în valoare de 4.600.156 mii lei, prin însumarea patrimoniilor preluate de la unitãţile din structura, conform bilanţurilor la data de 30.VI.1990 şi se va corecta ulterior conform Hotãrîrii Guvernului nr. 945/1990.
ART. 7
"Estrel" Suceava este proprietara bunurilor din patrimoniul sau.
În exercitarea dreptului de proprietate, se foloseşte şi dispune în mod autonom, în condiţiile legii, de bunurile pe care le are în patrimoniu pentru realizarea obiectului sau de activitate şi beneficiazã de rezultatele utilizãrii acestora.

IV. Structura

ART. 8
Structura organizatoricã a "Estrel" Suceava, inclusiv înfiinţarea sucursalelor, se aproba de consiliul de administraţie al regiei.
De asemenea, acesta stabileşte relaţiile subunitatilor în cadrul regiei şi cu terţii şi le acorda împuternicire de reprezentare în domeniile: tehnic, economic, comercial, administrativ, financiar, juridic şi altele.
Modul de organizare şi structura conducerii subunitatilor din structura regiei autonome se stabilesc de consiliul de administraţie al regiei.
ART. 9
Sucursalele din structura regiei autonome rãspund în fata consiliului de administraţie al acesteia de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competentelor încredinţate prin hotãrîrile şi deciziile de delegare, precum şi de realizarea sarcinilor rezultate din programele de funcţionare.
ART. 10
Sucursalele sînt conduse de un comitet director ale cãrui atribuţii se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administraţie al regiei.
ART. 11
"Estrel" Suceava are în structura divizii, direcţii şi compartimente.
Normele de structura pentru divizii, direcţii şi compartimente se aproba de consiliul de administraţie.
ART. 12
Atribuţiile diviziilor, direcţiilor şi compartimentelor se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administraţie al regiei.

V. Organele de conducere ale "Estrel" Suceava

ART. 13
Conducerea "Estrel" Suceava se asigura prin:
- consiliul de administraţie;
- preşedinte.
ART. 14
Consiliul de administraţie al "Estrel" Suceava se numeşte prin ordin al Ministerului Resurselor şi Industriei şi este compus din 15 persoane, dupã cum urmeazã:
- preşedintele;
- reprezentantul Ministerului Resurselor şi Industriei;
- reprezentantul Ministerului Finanţelor;
- reprezentantul Ministerului Comerţului şi Turismului;
- ingineri, tehnicieni, economişti şi jurişti, specialişti în domeniul de activitate al regiei.
ART. 15
Una şi aceeaşi persoana nu poate face parte concomitent din mai mult de doua consilii de administraţie sau sa participe la societãţi comerciale cu care respectiva regie autonomã întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare.
ART. 16
Sînt incompatibile cu calitatea de membru al consiliului de administraţie, persoanele care, potrivit legii sînt incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasã, abuz de încredere, fals, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare sau luare de mitã, precum şi pentru alte infracţiuni pedepsite de legea privind societãţile comerciale.
ART. 17
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în baza propriului regulament de funcţionare.
ART. 18
Atribuţiile, rãspunderile şi competentele consiliului de administraţie al "Estrel" Suceava sînt urmãtoarele:
18.1. Aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a regiei.
18.2. Aproba programele de producţie în corelare cu cererile şi resursele de masa lemnoasã.
18.3. Hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, care se finanţeazã din surse proprii, credite bancare sau alocaţii de la buget.
18.4. Propune potrivit reglementãrilor legale investiţiile a cãror aprobare este în competenta altor organe.
18.5. Aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al regiei în caz de excedent sau echilibru. În situaţiile în care cheltuielile depãşesc veniturile, dispune promovarea documentaţiei prevãzute de legislaţia în vigoare cãtre organele competente, spre aprobare.
18.6. Stabileşte şi defalca subvenţiile necesare de la bugetul de stat pe destinaţii.
18.7. Stabileşte împrumuturile pe termen lung sau mediu şi modul de rambursare a acestora.
18.8. Rãspunde de administrarea legalã şi eficienta a întregului patrimoniu.
18.9. Aproba înstrãinarea bunurilor mobile aparţinînd regiei cu o valoare de maxim 10 milioane lei.
18.10. Propune preţurile şi urmãreşte aplicarea acestora pentru produsele şi serviciile din domeniul sau de activitate.
18.11. Aproba utilizarea fondului valutar.
18.12. Aproba asocierea potrivit legii cu persoane fizice sau juridice din ţara şi strãinãtate.
18.13. Asigura şi rãspunde de respectarea reglementãrilor legale privind protecţia mediului înconjurãtor.
18.14. Aproba statutul personalului regiei.
18.15. Stabileşte nivelurile de salarizare a personalului în funcţie de studii, competenta şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege.
18.16. Aproba orice alte probleme privind activitatea regiei cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenta altor organe.
ART. 19
Consiliul de administraţie se întruneşte în şedinţe ordinare o data pe luna sau, la cererea preşedintelui ori a unei treimi din membrii sãi, ori de cîte ori este nevoie.
ART. 20
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi compensata material conform înţelegerii, pe baza de contract.
ART. 21
Anual, consiliul de administraţie al "Estrel" Suceava prezintã Ministerului Resurselor şi Industriei un raport asupra activitãţii în perioada expiratã şi asupra programului de activitate pentru perioada în curs.
ART. 22
Preşedintele "Estrel" Suceava este numit prin ordin al Ministerului Resurselor şi Industriei.
ART. 23
Preşedintele "Estrel" Suceava conduce activitatea curenta a acesteia şi o reprezintã în relaţiile cu organele statului, precum şi cu persoanele fizice sau juridice. De asemenea, angajeazã şi concediazã personalul aparatului propriu şi numeşte prin decizie conducãtorii sucursalelor.

VI. Bugetul şi administrarea acestuia, relaţii financiare

ART. 24
Corelat cu contractele încheiate, "Estrel" Suceava determina anual volumul de venituri de realizat, cheltuielile totale de efectuat şi cota de impozit pe beneficiu datoratã bugetului statului conform legii.
ART. 25
Partea de cheltuieli care depãşeşte nivelul veniturilor realizate se subvenţioneazã de la bugetul de stat conform legii.
ART. 26
Veniturile şi cheltuielile "Estrel" Suceava se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar şi cuprind la "venituri" sumele provenite din vînzarea produselor şi a celorlalte lucrãri şi prestaţii, iar la "cheltuieli" valorile consumate, producţia şi prestaţiile realizate, inclusiv cheltuielile cu amortizarea instalaţiilor şi reparaţiilor capitale, cu întreţinerea şi exploatarea acestora, precum şi rambursarea creditelor şi dobinzilor.
ART. 27
"Estrel" Suceava întocmeşte anual bilanţ contabil şi bugetul de venituri şi pierderi dupã modelele stabilite de Ministerul Finanţelor.
Bilanţul contabil anual şi contul de profituri şi pierderi se aproba de Ministerul Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 28
Controlul activitãţii economico-financiare se realizeazã de cãtre organele de specialitate ale regiei.
ART. 29
Din veniturile realizate dupã acoperirea cheltuielilor "Estrel" Suceava constituie fondul de rezerva şi fondul de dezvoltare, asigura sumele necesare pentru perfecţionarea şi recalificarea personalului angajat, precum şi pentru cointeresarea prin premiere a acestuia, plãteşte impozitele, taxele, cotele de asigurãri şi securitate socialã şi celelalte vãrsãminte prevãzute de lege.
Consiliul de administraţie al "Estrel" Suceava poate hotãrî şi crearea altor fonduri în afarã celor menţionate la alineatul precedent.
Partea de venituri rãmasã dupã constituirea fondurilor proprii şi efectuarea plãţilor prevãzute de lege, reprezintã profitul net. Din acest profit o parte se utilizeazã pentru constituirea fondului de participare a angajaţilor la profituri în limita prevederilor legale.
ART. 30
În situaţia în care, în cursul exerciţiului financiar, veniturile nu sînt suficiente pentru acoperirea cheltuielilor, pe baza calculelor de fundamentare, se determina volumul împrumuturilor necesare activitãţii de producţie şi prestaţii în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent. Pentru acoperirea eventualelor deficite, regia autonomã poate beneficia în condiţiile legii de subvenţii de la bugetul de stat sau poate contracta credite bancare.
ART. 31
"Estrel" Suceava hotãrãşte, cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate în limita competentelor ce-i sînt acordate, stabileşte nivelul surselor proprii de finanţare şi determina volumul creditelor bancare pentru obiectivele de investiţii.
ART. 32
"Estrel" Suceava poate realiza, confom legii lucrãri şi sa-şi asigure furnituri pe baza de licitaţie publica prin orice societate comercialã din ţara şi strãinãtate.
ART. 33
Operaţiunile de încasãri şi plati ale "Estrel" Suceava se efectueazã prin conturi deschise la Banca Nationala a României, Banca Romana pentru Dezvoltare, Banca Romana de Comerţ Exterior sau alte bãnci.

VII. Dispoziţii referitoare la personal

ART. 34
Personalul "Estrel" Suceava de orice categorie sau specialitate, este supus prevederilor Statutului personalului, aprobat de consiliul de administraţie, precum şi prevederilor regulamentelor şi instrucţiunilor specifice.
Prin Statutul personalului se reglementeazã cel puţin:
- constituirea comisiilor de personal şi atribuţiile şi competentele acestora;
- sistemul de admitere în serviciu, promovare şi ieşire din serviciu, autorizare pe post;
- îndatoririle salariaţilor pe nivele ierarhice;
- modul de aplicare a sancţiunilor;
- sistemul propriu de salarizare;
- sistemul de recompense;
- alte prevederi specifice referitoare la protecţia socialã a personalului (servicii medicale proprii, servicii de tratament şi recuperare a forţei de munca etc.).

VIII. Dispoziţii finale

ART. 35
Litigiile de orice fel în care este implicata "Estrel" Suceava sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun.
ART. 36
Prezentul regulament se completeazã cu celelalte reglementãri legale.

ANEXA 4 b

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Regiei autonome "Vestrel" Braşov

I. Dispoziţii generale

ART. 1
"Vestrel" Braşov este organizatã geografic pe bazine de resurse de masa lemnoasã şi asigura exploatarea, transportul tehnologic şi prelucrarea primara a lemnului la nivelul resurselor ce se exploateazã, stabilite anual de guvern.
ART. 2
"Vestrel" Braşov este persoana juridicã şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã; activitatea acesteia se desfãşoarã pe baza prezentului regulament şi a altor prevederi legale.
ART. 3
"Vestrel" Braşov este înfiinţatã prin hotãrîrea guvernului şi are sediul în municipiul Braşov, str. Ciucas, nr. 5, judeţul Braşov.
"Vestrel" Braşov are în structura urmãtoarele categorii de subunitati:
3.1. Subunitati, denumite sucursale care în raport de gradul de integrare sînt:
a) sucursale de exploatare, transport tehnologic şi prelucrare primara a lemnului;
b) sucursale de transport tehnologic;
c) sucursale de exploatare şi prelucrare primara a lemnului.
În cadrul acestora vor funcţiona fabrici, secţii, ateliere, autobaze, oficii sau staţii de calcul.
3.2. Baza de aprovizionare şi desfacere.
3.3. Oficiul de calcul.
3.4. Grup şcolar, şcoala profesionalã.

II. Obiectul de activitate

ART. 4
"Vestrel" Braşov are urmãtorul obiect de activitate:
4.1. exploatarea şi prelucrarea primara a lemnului;
4.2. transportul lemnului brut şi produselor din lemn de la locul de exploatare şi depozitare pînã la locul de preluare; transportul produselor de cariera pentru construcţia şi întreţinerea drumurilor forestiere; transportul altor produse şi materiale;
4.3. construcţia de drumuri forestiere şi întreţinerea acestora;
4.4. construcţia unor utilaje specifice;
4.5. realizarea lucrãrilor de revizii şi reparaţii a instalaţiilor şi utilajelor din dotare; producerea pieselor de schimb necesare acestei activitãţi precum şi a dispozitivelor de lucru şi de mecanizare specifice;
4.6. realizarea operaţiunilor de import-export a produselor realizate, piese de schimb, utilaje, materiale de exploatare şi întreţinere;
4.7. proiectarea şi executarea lucrãrilor de investiţii, modernizãri, dezvoltãri de capacitãţi, retehnologizari;
4.8. optimizarea functionarii noilor instalaţii şi mecanisme, reparaţii şi retehnologizari în sectorul respectiv de activitate;
4.9. gestionarea masei lemnoase în toate fazele de exploatare şi prelucrare primara a lemnului;
4.10. asigurarea bazei materiale şi executarea lucrãrilor de prestãri servicii legate de obiectul de activitate;
4.11. pregãtirea şi perfecţionarea pregãtirii profesionale a personalului din exploatarea, transportul şi prelucrarea primara a lemnului în reţele proprii de învãţãmînt şi în sistemul învãţãmîntului public.
ART. 5
În realizarea obiectului de activitate, are urmãtoarele atribuţii principale:
5.1. asigura exploatarea şi transportul lemnului în volumul şi structura de specii stabilite anual de cãtre guvern;
5.2. asigura colaborarea cu organele silvice pentru verificarea actelor de punere în valoare a masei lemnoase şi emiterea autorizaţiilor de exploatare a parchetelor;
5.3. ia mãsuri pentru utilizarea capacitãţilor de producţie şi pentru optimizarea transportului şi circulaţiei masei lemnoase de la producãtori la consumatori;
5.4. asigura proiectarea, execuţia şi punerea în funcţiune prin unitãţile proprii sau prin contracte cu alte unitãţi a noilor obiective de investiţii;
5.5. fundamenteazã cheltuielile de producţie, preţurile de livrare a produselor şi propune pentru aprobare nivelul subvenţiilor necesare;
5.6. asigura programarea şi urmãrirea producţiei pentru toate sortimentele ce le realizeazã şi satisfacerea consumatorilor în limita contractelor încheiate;
5.7. executa şi controleazã conducerea proceselor tehnologice pentru asigurarea protecţiei oamenilor, utilajelor şi utilizãrii cu eficienta a acestora;
5.8. coordoneazã şi asigura realizarea tuturor lucrãrilor de intervenţie, întreţinere şi reparaţii a instalaţiilor şi utilajelor din dotare în vederea menţinerii capacitãţii de producţie şi transport în condiţii de siguranta şi de realizare a eficientei economice;
5.9. stabileşte şi rãspunde de aplicarea mãsurilor pentru protecţia mediului şi pentru securitatea muncii;
5.10. efectueazã studii pentru dezvoltarea capacitãţilor de producţie, exploatarea şi transportul raţional al lemnului;
5.11. stabileşte strategia de dezvoltare corelat cu necesitatea producţiei, exploatãrii şi transportului lemnului;
5.12. asigura finanţarea lucrãrilor de investiţii;
5.13. urmãreşte şi verifica modul de realizare a lucrãrilor de investiţii în vederea respectãrii proiectelor de execuţie şi asigurãrii condiţiilor de punere în funcţiune a noilor obiective de investiţii;
5.14. realizeazã importuri de echipamente, utilaje, piese de schimb, tehnologii şi licenţe pentru menţinerea capacitãţilor existente;
5.15. iniţiazã acţiuni de cooperare tehnico-ştiinţificã cu firme strãine, în domeniul sau de activitate;
5.16. organizeazã activitatea de management în unitãţile componente, inclusiv dezvoltarea aplicatiilor informatice în vederea asigurãrii rapide a tuturor informaţiilor necesare luãrii deciziilor tehnice, economice şi organizatorice;
5.17. asigura respectarea disciplinii muncii în desfãşurarea proceselor de producţie, respectarea atribuţiilor de serviciu şi a prevederilor legale de cãtre întregul personal, în baza statutului regiei;
5.18. elaboreazã documentaţii pentru obţinerea de credite şi a altor surse de finanţare a unitãţilor;
5.19. realizeazã programarea şi executarea activitãţii economico-financiare, întocmirea proiectelor de bugete, analiza execuţiei acestora şi stabileşte destinaţia veniturilor conform legislaţiei în vigoare;
5.20. efectueazã direct operaţiuni de comerţ exterior prin compartimente proprii sau unitãţi specializate de import, export, marketing şi conjunctura.

III. Patrimoniul

ART. 6
"Vestrel" Braşov are un patrimoniu în valoare de 5.567.100 mii lei, prin însumarea patrimoniilor preluate de la unitãţile din structura, conform bilanţurilor la data de 30.VI.1990 şi se va corecta ulterior conform Hotãrîrii Guvernului nr. 945/1990.
ART. 7
"Vestrel" Braşov este proprietara bunurilor din patrimoniul sau.
În exercitarea dreptului de proprietate, se foloseşte şi dispune în mod autonom, în condiţiile legii, de bunurile pe care le are în patrimoniu pentru realizarea obiectului sau de activitate şi beneficiazã de rezultatele utilizãrii acestora.

IV. Structura

ART. 8
Structura organizatoricã a "Vestrel" Braşov, inclusiv înfiinţarea sucursalelor, se aproba de consiliul de administraţie al regiei.
De asemenea, acesta stabileşte relaţiile subunitatilor în cadrul regiei şi cu terţii şi le acorda împuternicire de reprezentare în domeniile: tehnic, economic, comercial, administrativ, financiar, juridic şi altele.
Modul de organizare şi structura conducerii subunitatilor din structura regiei autonome se stabilesc de consiliul de administraţie al regiei.
ART. 9
Sucursalele din structura regiei autonome rãspund în fata consiliului de administraţie al acesteia de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competentelor încredinţate prin hotãrîrile şi deciziile de delegare, precum şi de realizarea sarcinilor rezultate din programele de funcţionare.
ART. 10
Sucursalele sînt conduse de un comitet director ale cãrui atribuţii se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administraţie al regiei.
ART. 11
"Vestrel" Braşov are în structura divizii, direcţii şi compartimente.
Normele de structura pentru divizii, direcţii şi compartimente se aproba de consiliul de administraţie.
ART. 12
Atribuţiile diviziilor, direcţiilor şi compartimentelor se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administraţie al regiei.

V. Organele de conducere ale "Vestrel" Braşov

ART. 13
Conducerea "Vestrel" Braşov se asigura prin:
- consiliul de administraţie;
- preşedinte.
ART. 14
Consiliul de administraţie al "Vestrel" Braşov se numeşte prin ordin al Ministerului Resurselor şi Industriei şi este compus din 15 persoane, dupã cum urmeazã:
- preşedintele;
- reprezentantul Ministerului Resurselor şi Industriei;
- reprezentantul Ministerului Finanţelor;
- reprezentantul Ministerului Comerţului şi Turismului;
- ingineri, tehnicieni, economişti şi jurişti, specialişti în domeniul de activitate al regiei.
ART. 15
Una şi aceeaşi persoana nu poate face parte concomitent din mai mult de doua consilii de administraţie sau sa participe la societãţi comerciale cu care respectiva regie autonomã întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare.
ART. 16
Sînt incompatibile cu calitatea de membru al consiliului de administraţie, persoanele care, potrivit legii, sînt incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasã, abuz de încredere, fals, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare sau luare de mitã, precum şi pentru alte infracţiuni pedepsite de Legea privind societãţile comerciale.
ART. 17
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în baza propriului regulament de funcţionare.
ART. 18
Atribuţiile, rãspunderile şi competentele consiliului de administraţie al "Vestrel" Braşov sînt urmãtoarele:
18.1. Aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a regiei.
18.2. Aproba programele de producţie în corelare cu cererile şi resursele de masa lemnoasã.
18.3. Hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, care se finanţeazã din surse proprii, credite bancare sau alocaţii de la buget.
18.4. Propune potrivit reglementãrilor legale, investiţiile a cãror aprobare este în competenta altor organe.
18.5. Aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al regiei în caz de excedent sau echilibru. În situaţiile în care cheltuielile depãşesc veniturile, dispune promovarea documentaţiei prevãzute de legislaţia în vigoare cãtre organele competente, spre aprobare.
18.6. Stabileşte şi defalca subvenţiile necesare de la bugetul de stat pe destinaţii.
18.7. Stabileşte împrumuturile pe termen lung sau mediu şi modul de rambursare a acestora.
18.8. Rãspunde de administrarea legalã şi eficienta a întregului patrimoniu.
18.9. Aproba înstrãinarea bunurilor mobile aparţinînd regiei cu o valoare de maxim 10 milioane lei.
18.10. Propune preţurile şi urmãreşte aplicarea acestora pentru produsele şi serviciile din domeniul sau de activitate.
18.11. Aproba utilizarea fondului valutar.
18.12. Aproba asocierea potrivit legii cu persoane fizice sau juridice din ţara şi strãinãtate.
18.13. Asigura şi rãspunde de respectarea reglementãrilor legale privind protecţia mediului înconjurãtor.
18.14. Aproba statutul personalului regiei.
18.15. Stabileşte nivelele de salarizare a personalului în funcţie de studii, competente şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege.
18.16. Aproba orice alte probleme privind activitatea regiei cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenta altor organe.
ART. 19
Consiliul de administraţie se întruneşte în sesiuni ordinare o data pe luna sau, la cererea preşedintelui ori a unei treimi din membrii sãi, ori de cîte ori este nevoie.
ART. 20
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi compensata material conform înţelegerii, pe baza de contract.
ART. 21
Trimestrial şi anual, consiliul de administraţie al "Vestrel" Braşov prezintã Ministerului Resurselor şi Industriei un raport asupra activitãţii în perioada expiratã şi asupra programului de activitate pentru perioada în curs.
ART. 22
Preşedintele "Vestrel" Braşov este numit prin ordin al Ministerului Resurselor şi Industriei.
ART. 23
Preşedintele "Vestrel" Braşov conduce activitatea curenta a acesteia şi o reprezintã în relaţiile cu organele statului, precum şi cu persoanele fizice sau juridice. De asemenea, angajeazã şi concediazã personalul aparatului propriu şi numeşte prin decizie conducãtorii sucursalelor şi instituţiilor subordonate acesteia.

VI. Bugetul şi administrarea acestuia, relaţii financiare

ART. 24
Corelat cu contractele încheiate, "Vestrel" Braşov determina anual volumul de venituri de realizat, cheltuielile totale de efectuat şi cota de impozit pe beneficiu datoratã bugetului statului conform legii.
ART. 25
Partea de cheltuieli care depãşeşte nivelul veniturilor realizate se subvenţioneazã de la bugetul de stat conform legii.
ART. 26
Veniturile şi cheltuielile "Vestrel" Braşov se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar şi cuprind la "venituri" sumele provenite din vînzarea produselor şi a celorlalte lucrãri şi prestaţii, iar la "cheltuieli" valorile consumate, producţia şi prestaţiile realizate, inclusiv cheltuielile cu amortizarea instalaţiilor, utilajelor şi reparaţiilor capitale, cu întreţinerea şi exploatarea acestora, precum şi rambursarea creditelor şi dobinzilor.
ART. 27
"Vestrel" Braşov întocmeşte anual bilanţ contabil şi bugetul de venituri şi pierderi dupã modelele stabilite de Ministerul Finanţelor.
Bilanţul contabil anual şi contul de profituri şi pierderi se aproba de Ministerul Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 28
Controlul activitãţii economico-financiare se realizeazã de cãtre organele de specialitate ale regiei.
ART. 29
Din veniturile realizate dupã acoperirea cheltuielilor, "Vestrel" Braşov constituie fondul de rezerva şi fondul de dezvoltare, asigura sumele necesare pentru perfecţionarea şi recalificarea personalului angajat, precum şi pentru cointeresarea prin premiere a acestuia, plãteşte impozitele, cotele de asigurãri şi securitate socialã şi celelalte vãrsãminte prevãzute de lege.
Consiliul de administraţie al "Vestrel" Braşov poate hotãrî şi crearea altor fonduri în afarã celor menţionate la alineatul precedent.
Partea de venituri rãmasã dupã constituirea fondurilor proprii şi efectuarea plãţilor prevãzute de lege, reprezintã profitul net. Din acest profit o parte se utilizeazã pentru constituirea fondului de participare a angajaţilor la profituri în limita prevederilor legale.
ART. 30
În situaţia în care, în cursul exerciţiului financiar, veniturile nu sînt suficiente pentru acoperirea cheltuielilor, pe baza calculelor de fundamentare, se determina volumul împrumuturilor necesare activitãţii de producţie şi prestaţii în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent. Pentru acoperirea eventualelor deficite regia autonomã poate beneficia în condiţiile legii de subvenţii de la bugetul de stat sau poate contracta credite bancare.
ART. 31
"Vestrel" Braşov hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate în limita competentelor ce-i sînt acordate, stabileşte nivelul surselor proprii de finanţare şi determina volumul creditelor bancare pentru obiectivele de investiţii.
ART. 32
"Vestrel" Braşov poate realiza, conform legii, lucrãri şi sa-şi asigure furnituri pe baza de licitaţie publica prin orice societate comercialã din ţara şi strãinãtate.
ART. 33
Operaţiunile de încasãri şi plati ale "Vestrel" Braşov se efectueazã prin conturi deschise la Banca Nationala a României, Banca Romana pentru Dezvoltare, Banca Romana de Comerţ Exterior sau alte bãnci.

VII. Dispoziţii referitoare la personal

ART. 34
Personalul "Vestrel" Braşov, de orice categorie sau specialitate, este supus prevederilor Statutului personalului, aprobat de consiliul de administraţie, precum şi prevederilor regulamentelor şi instrucţiunilor specifice.
Prin Statutul personalului se reglementeazã cel puţin:
- constituirea comisiilor de personal şi atribuţiile şi competentele acestora;
- sistemul de admitere în serviciu, promovare şi ieşire din serviciu, autorizare pe post;
- îndatoririle salariaţilor pe nivele ierarhice;
- modul de aplicare a sancţiunilor;
- sistemul propriu de salarizare;
- sistemul de recompense;
- alte prevederi specifice referitoare la protecţia socialã a personalului (servicii medicale proprii, servicii de tratament şi recuperare a forţei de munca etc.).

VIII. Dispoziţii finale

ART. 35
Litigiile de orice fel în care este implicata "Vestrel" Braşov sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun.
ART. 36
Prezentul regulament se completeazã cu celelalte reglementãri legale.


ANEXA 4 c

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Regiei autonome "Sudrel" Bucureşti

I. Dispoziţii generale

ART. 1
"Sudrel" Bucureşti este organizatã geografic pe bazine de resurse de masa lemnoasã şi asigura exploatarea, transportul tehnologic şi prelucrarea primara a lemnului la nivelul resurselor ce se exploateazã, stabilite anual de guvern.
ART. 2
"Sudrel" Bucureşti este persoana juridicã şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã; activitatea acesteia se desfãşoarã pe baza prezentului regulament şi a altor prevederi legale.
ART. 3
"Sudrel" Bucureşti este înfiinţatã prin hotãrîrea guvernului şi are sediul în municipiul Bucureşti, soseaua Pipera nr. 46 A, sectorul 2, Bucureşti.
"Sudrel" Bucureşti are în structura urmãtoarele categorii de subunitati:
3.1. Subunitati, denumite sucursale care în raport de gradul de integrare sînt:
a) sucursale de exploatare, transport tehnologic şi prelucrare primara a lemnului;
b) sucursale de transport tehnologic;
c) sucursale de exploatare şi prelucrare primara a lemnului.
În cadrul acestora vor funcţiona fabrici, secţii, ateliere, autobaze, oficii sau staţii de calcul.
3.2. Baza de aprovizionare şi desfacere.
3.3. Oficiul de calcul.
3.4. Grup şcolar, şcoala profesionalã.

II. Obiectul de activitate

ART. 4
"Sudrel" Bucureşti are urmãtorul obiect de activitate:
4.1. exploatarea şi prelucrarea primara a lemnului;
4.2. transportul lemnului brut şi produselor din lemn de la locul de exploatare şi depozitare pînã la locul de preluare; transportul produselor de cariera pentru construcţia şi întreţinerea drumurilor forestiere; transportul altor produse şi materiale;
4.3. construcţia de drumuri forestiere şi întreţinerea acestora;
4.4. construcţia unor utilaje specifice;
4.5. realizarea lucrãrilor de revizii şi reparaţii a instalaţiilor şi utilajelor din dotare; producerea pieselor de schimb necesare acestei activitãţi precum şi a dispozitivelor de lucru şi de mecanizare specifice;
4.6. realizarea operaţiunilor de import-export a produselor realizate, piese de schimb, utilaje, materiale de exploatare şi întreţinere;
4.7. proiectarea şi executarea lucrãrilor de investiţii, modernizãri, dezvoltãri de capacitãţi, retehnologizari;
4.8. optimizarea functionarii noilor instalaţii şi mecanisme, reparaţii şi retehnologizari în sectorul respectiv de activitate;
4.9. gestionarea masei lemnoase în toate fazele de exploatare şi prelucrare primara a lemnului;
4.10. asigurarea bazei materiale şi executarea lucrãrilor de prestãri servicii legate de obiectul de activitate;
4.11. pregãtirea şi perfecţionarea pregãtirii profesionale a personalului din exploatarea, transportul şi prelucrarea primara a lemnului în reţele proprii de învãţãmînt şi în sistemul învãţãmîntului public.
ART. 5
În realizarea obiectului de activitate, are urmãtoarele atribuţii principale:
5.1. asigura exploatarea şi transportul lemnului în volumul şi structura de specii stabilite anual de cãtre guvern;
5.2. asigura colaborarea cu organele silvice pentru verificarea actelor de punere în valoare a masei lemnoase şi emiterea autorizaţiilor de exploatare a parchetelor;
5.3. ia mãsuri pentru utilizarea capacitãţilor de producţie şi pentru optimizarea transportului şi circulaţiei masei lemnoase de la producãtori la consumatori;
5.4. asigura proiectarea, execuţia şi punerea în funcţiune prin unitãţile proprii sau prin contracte cu alte unitãţi a noilor obiective de investiţii;
5.5. fundamenteazã cheltuielile de producţie, preţurile de livrare a produselor şi propune pentru aprobare nivelul subvenţiilor necesare;
5.6. asigura programarea şi urmãrirea producţiei pentru toate sortimentele ce le realizeazã şi satisfacerea consumatorilor în limita contractelor încheiate;
5.7. executa şi controleazã conducerea proceselor tehnologice pentru asigurarea protecţiei oamenilor, utilajelor şi utilizãrii cu eficienta a acestora;
5.8. coordoneazã şi asigura realizarea tuturor lucrãrilor de intervenţie, întreţinere şi reparaţii a instalaţiilor şi utilajelor din dotare în vederea menţinerii capacitãţii de producţie şi transport în condiţii de siguranta şi de realizare a eficientei economice;
5.9. stabileşte şi rãspunde de aplicarea mãsurilor pentru protecţia mediului şi pentru securitatea muncii;
5.10. efectueazã studii pentru dezvoltarea capacitãţilor de producţie, exploatarea şi transportul raţional al lemnului;
5.11. stabileşte strategia de dezvoltare corelat cu necesitatea producţiei, exploatãrii şi transportului lemnului;
5.12. asigura finanţarea lucrãrilor de investiţii;
5.13. urmãreşte şi verifica modul de realizare a lucrãrilor de investiţii în vederea respectãrii proiectelor de execuţie şi asigurãrii condiţiilor de punere în funcţiune a noilor obiective de investiţii;
5.14. realizeazã importuri de echipamente, utilaje, piese de schimb, tehnologii şi licenţe pentru menţinerea capacitãţilor existente;
5.15. iniţiazã acţiuni de cooperare tehnico-ştiinţificã cu firme strãine, în domeniul sau de activitate;
5.16. organizeazã activitatea de management în unitãţile componente, inclusiv dezvoltarea aplicatiilor informatice în vederea asigurãrii rapide a tuturor informaţiilor necesare luãrii deciziilor tehnice, economice şi organizatorice;
5.17. asigura respectarea disciplinii muncii în desfãşurarea proceselor de producţie, respectarea atribuţiilor de serviciu şi a prevederilor legale de cãtre întregul personal, în baza statutului regiei;
5.18. elaboreazã documentaţii pentru obţinerea de credite şi a altor surse de finanţare a unitãţilor;
5.19. realizeazã programarea şi executarea activitãţii economico-financiare, întocmirea proiectelor de bugete, analiza execuţiei acestora şi stabileşte destinaţia veniturilor conform legislaţiei în vigoare;
5.20. efectueazã direct operaţiuni de comerţ exterior prin compartimente proprii sau unitãţi specializate de import, export, marketing şi conjunctura.

III. Patrimoniul

ART. 6
"Sudrel" Bucureşti are un patrimoniu în valoare de 3.529.393 mii lei, prin însumarea patrimoniilor preluate de la unitãţile din structura, conform bilanţurilor la data de 30.VI.1990 şi se va corecta ulterior conform Hotãrîrii Guvernului nr. 945/1990.
ART. 7
"Sudrel" Bucureşti este proprietara bunurilor din patrimoniul sau.
În exercitarea dreptului de proprietate, se foloseşte şi dispune în mod autonom, în condiţiile legii, de bunurile pe care le are în patrimoniu pentru realizarea obiectului sau de activitate şi beneficiazã de rezultatele utilizãrii acestora.

IV. Structura

ART. 8
Structura organizatoricã a "Sudrel" Bucureşti, inclusiv înfiinţarea sucursalelor, se aproba de consiliul de administraţie al regiei.
De asemenea, acesta stabileşte relaţiile subunitatilor în cadrul regiei şi cu terţii şi le acorda împuternicire de reprezentare în domeniile: tehnic, economic, comercial, administrativ, financiar, juridic şi altele.
Modul de organizare şi structura conducerii subunitatilor din structura regiei autonome se stabilesc de consiliul de administraţie al regiei.
ART. 9
Sucursalele din structura regiei autonome rãspund în fata consiliului de administraţie al acesteia de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competentelor încredinţate prin hotãrîrile şi deciziile de delegare, precum şi de realizarea sarcinilor rezultate din programele de funcţionare.
ART. 10
Sucursalele sînt conduse de un comitet director ale cãrui atribuţii se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administraţie al regiei.
ART. 11
"Sudrel" Bucureşti are în structura divizii, direcţii şi compartimente.
Normele de structura pentru divizii, direcţii şi compartimente se aproba de consiliul de administraţie.
ART. 12
Atribuţiile diviziilor, direcţiilor şi compartimentelor se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administraţie al regiei.

V. Organele de conducere ale "Sudrel" Bucureşti

ART. 13
Conducerea "Sudrel" Bucureşti se asigura prin:
- consiliul de administraţie;
- preşedinte.
ART. 14
Consiliul de administraţie al "Sudrel" Bucureşti se numeşte prin ordin al Ministerului Resurselor şi Industriei şi este compus din 15 persoane, dupã cum urmeazã:
- preşedinte;
- reprezentantul Ministerului Resurselor şi Industriei;
- reprezentantul Ministerului Finanţelor;
- reprezentantul Ministerului Comerţului şi Turismului;
- ingineri, tehnicieni, economişti şi jurişti specialişti în domeniul de activitate al regiei.
ART. 15
Una şi aceeaşi persoana nu poate face parte concomitent din mai mult de doua consilii de administraţie sau sa participe la societãţi comerciale cu care respectiva regie autonomã întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare.
ART. 16
Sînt incompatibile cu calitatea de membru al consiliului de administraţie, persoanele, care, potrivit legii, sînt incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasã, abuz de încredere, fals, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare sau luare de mitã, precum şi pentru alte infracţiuni pedepsite de Legea privind societãţile comerciale.
ART. 17
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în baza propriului regulament de funcţionare.
ART. 18
Atribuţiile, rãspunderile şi competentele consiliului de administraţie al "Sudrel" Bucureşti sînt urmãtoarele:
18.1. Aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a regiei.
18.2. Aproba programele de producţie în corelare cu cererile şi resursele de masa lemnoasã.
18.3. Hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, care se finanţeazã din surse proprii, credite bancare sau alocaţii de la buget.
18.4. Propune potrivit reglementãrilor legale investiţiile a cãror aprobare este în competenta altor organe.
18.5. Aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al regiei în caz de excedent sau echilibru. În situaţiile în care cheltuielile depãşesc veniturile, dispune promovarea documentaţiei prevãzute de legislaţia în vigoare cãtre organele competente, spre aprobare.
18.6. Stabileşte şi defalca subvenţiile necesare de la bugetul de stat pe destinaţii.
18.7. Stabileşte împrumuturile pe termen lung sau mediu şi modul de rambursare a acestora.
18.8. Rãspunde de administrarea legalã şi eficienta a întregului patrimoniu.
18.9. Aproba înstrãinarea bunurilor mobile aparţinînd regiei cu o valoare de maxim 10 milioane lei.
18.10. Propune preţurile şi urmãreşte aplicarea acestora pentru produsele şi serviciile din domeniul sau de activitate.
18.11. Aproba utilizarea fondului valutar.
18.12. Aproba asocierea potrivit legii cu persoane fizice sau juridice din ţara şi strãinãtate.
18.13. Asigura şi rãspunde de respectarea reglementãrilor legale privind protecţia mediului înconjurãtor.
18.14. Aproba statutul personalului regiei.
18.15. Stabileşte nivelurile de salarizare a personalului în funcţie de studii, competenta şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege.
18.16. Aproba orice alte probleme privind activitatea regiei cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenta altor organe.
ART. 19
Consiliul de administraţie se întruneşte în şedinţe ordinare o data pe luna sau, la cererea preşedintelui ori a unei treimi din membrii sãi, ori de cîte ori este nevoie.
ART. 20
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi compensata material conform înţelegerii, pe baza de contract.
ART. 21
Anual, consiliul de administraţie al "Sudrel" Bucureşti prezintã Ministerului Resurselor şi Industriei un raport asupra activitãţii în perioada expiratã şi asupra programului de activitate pentru perioada în curs.
ART. 22
Preşedintele "Sudrel" Bucureşti este numit prin ordin al Ministerului Resurselor şi Industriei.
ART. 23
Preşedintele "Sudrel" Bucureşti conduce activitatea curenta a acesteia şi o reprezintã în relaţiile cu organele statului, precum şi cu persoanele fizice sau juridice. De asemenea, angajeazã şi concediazã personalul aparatului propriu şi numeşte prin decizie conducãtorii sucursalelor.

VI. Bugetul şi administrarea acestuia, relaţii financiare

ART. 24
Corelat cu contractele încheiate, "Sudrel" Bucureşti determina anual volumul de venituri de realizat, cheltuielile totale de efectuat şi cota de impozit pe beneficiu datoratã bugetului statului conform legii.
ART. 25
Partea de cheltuieli care depãşeşte nivelul veniturilor realizate se subvenţioneazã de la bugetul de stat conform legii.
ART. 26
Veniturile şi cheltuielile "Sudrel" Bucureşti se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar şi cuprind la "venituri" sumele provenite din vînzarea produselor şi a celorlalte lucrãri şi prestaţii, iar la "cheltuieli" valorile consumate, producţia şi prestaţiile realizate, inclusiv cheltuielile cu amortizarea instalaţiilor, utilajelor şi reparaţiilor capitale, cu întreţinerea şi exploatarea acestora, precum şi rambursarea creditelor şi dobinzilor.
ART. 27
"Sudrel" Bucureşti întocmeşte anual bilanţ contabil şi bugetul de venituri şi pierderi dupã modelele stabilite de Ministerul Finanţelor.
Bilanţul contabil anual şi contul de profituri şi pierderi se aproba de Ministerul Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 28
Controlul activitãţii economico-financiare se realizeazã de cãtre organele de specialitate ale regiei.
ART. 29
Din veniturile realizate dupã acoperirea cheltuielilor, "Sudrel" Bucureşti constituie fondul de rezerva şi fondul de dezvoltare, asigura sumele necesare pentru perfecţionarea şi recalificarea personalului angajat, precum şi pentru cointeresarea prin premiere a acestuia, plãteşte impozitele, taxele, cotele de asigurãri şi securitate socialã şi celelalte vãrsãminte prevãzute de lege.
Consiliul de administraţie al "Sudrel" Bucureşti poate hotãrî şi crearea altor fonduri în afarã celor menţionate la alineatul precedent.
Partea de venituri rãmasã dupã constituirea fondurilor proprii şi efectuarea plãţilor prevãzute de lege, reprezintã profitul net. Din acest profit o parte se utilizeazã pentru constituirea fondului de participare a angajaţilor la profituri în limita prevederilor legale.
ART. 30
În situaţia în care, în cursul exerciţiului financiar, veniturile nu sînt suficiente pentru acoperirea cheltuielilor, pe baza calculelor de fundamentare, se determina volumul împrumuturilor necesare activitãţii de producţie şi prestaţii în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent. Pentru acoperirea eventualelor deficite regia autonomã poate beneficia în condiţiile legii de subvenţii de la bugetul de stat sau poate contracta credite bancare.
ART. 31
"Sudrel" Bucureşti hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate în limita competentelor ce-i sînt acordate, stabileşte nivelul surselor proprii de finanţare şi determina volumul creditelor bancare pentru obiectivele de investiţii.
ART. 32
"Sudrel" Bucureşti poate realiza, conform legii, lucrãri şi sa-şi asigure furnituri pe baza de licitaţie publica prin orice societate comercialã din ţara şi strãinãtate.
ART. 33
Operaţiunile de încasãri şi plati ale "Sudrel" Bucureşti se efectueazã prin conturi deschise la Banca Nationala a României, Banca Romana pentru Dezvoltare, Banca Romana de Comerţ Exterior sau alte bãnci.

VII. Dispoziţii referitoare la personal

ART. 34
Personalul "Sudrel" Bucureşti, de orice categorie sau specialitate, este supus prevederilor Statutului personalului, aprobat de consiliul de administraţie, precum şi prevederilor regulamentelor şi instrucţiunilor specifice.
Prin Statutul personalului se reglementeazã cel puţin:
- constituirea comisiilor de personal şi atribuţiile şi competentele acestora;
- sistemul de admitere în serviciu, promovare şi ieşire din serviciu, autorizare pe post;
- îndatoririle salariaţilor pe niveluri ierarhice;
- modul de aplicare a sancţiunilor;
- sistemul propriu de salarizare;
- sistemul de recompense;
- alte prevederi specifice referitoare la protecţia socialã a personalului (servicii medicale proprii, servicii de tratament şi recuperare a forţei de munca etc.).

VIII. Dispoziţii finale

ART. 35
Litigiile de orice fel în care este implicata "Sudrel" Bucureşti sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun.
ART. 36
Prezentul regulament se completeazã cu celelalte reglementãri legale.

------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016