Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 295 din 20 aprilie 1991  privind infiintarea Societatii comerciale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 295 din 20 aprilie 1991 privind infiintarea Societatii comerciale "Editura Lumea" - S.A.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 107 din 17 mai 1991
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã societatea comercialã "Editura Lumea" - S.A., persoana juridicã, cu sediul în Bucureşti, Piata Presei Libere nr. 1, Corp B, et. 1, prin preluarea activului şi pasivului saptaminalului de politica externa "Lumea azi".
Valoarea capitalului social iniţial al Societãţii comerciale "Editura Lumea" - S.A. este de 3.705.000 lei.
Capitalul social al societãţii se va definitiva pe baza reevaluarii patrimoniului, în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 3
Societatea îşi desfãşoarã activitatea potrivit statutului din anexa.
În perioada în care statul este acţionar unic, atribuţiile legale ale adunãrii generale a actionarilor vor fi îndeplinite de consiliul imputernicitilor statului.
ART. 4
Pe data constituirii Societãţii comerciale "Editura Lumea" - S.A., Întreprinderea de stat "Lumea azi" îşi înceteazã activitatea.
ART. 5
Personalul trecut de la Întreprinderea de stat "Lumea azi" la Societatea comercialã "Editura Lumea" - S.A. se considera transferat în interesul serviciului.
Personalul încadrat cu salariu mai mic are dreptul, timp de 3 luni, la diferenţa pînã la salariul tarifar avut şi la sporul de vechime, dupã caz.
ART. 6
În perioada în care statul este acţionar unic, atribuţiile ministerului de resort vor fi îndeplinite de Ministerul Afacerilor Externe.
ART. 7
Anexa face parte integrantã din prezenta hotãrîre.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN


ANEXA 1

STATUTUL
Societãţii comerciale "Editura Lumea" - S.A.

CAP. 1
Denumirea, forma juridicã, sediul, durata
ART. 1
Denumirea societãţii
Denumirea societãţii este Societatea comercialã "Editura Lumea" - S.A.
În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile emanind de la societate, denumirea societãţii va fi precedatã sau urmatã de cuvintele "societate pe acţiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul social, numãrul de înregistrare din registrul comerţului şi sediul societãţii.
ART. 2
Forma juridicã a societãţii
Societatea Comercialã "Editura Lumea" - S.A. este persoana juridicã romana, avînd forma juridicã de societate pe acţiuni. Aceasta îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile romane şi cu prezentul statut.
ART. 3
Sediul societãţii
Sediul societãţii este în România, Bucureşti, Piata Presei Libere str. 1, corp B, etaj 1. Sediul societãţii poate fi schimbat în alt loc din România, pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor, potrivit legii.
Societatea poate avea sucursale, filiale, situate şi în alte localitãţi.
ART. 4
Durata societãţii
Durata societãţii este nelimitatã.

CAP. 2
Obiectul de activitate al societãţii
ART. 5
Obiectul de activitate al societãţii este:
a) Realizarea, editarea, tipãrirea şi administrarea de:
- publicaţii (revista "Lumea", sãptãmînal independent de politica externa, colecţia "Biblioteca Lumea", "Almanahul Lumea");
- cãrţi, afişe, pliante, prospecte, cãrţi poştale, ilustrate, calendare, agende, imprimate diverse etc.;
- ambalaje de prezentare şi transport din hirtie şi carton;
- produse papetare: dosare, plicuri;
- obiecte publicitare.
b) Comercializarea în ţara şi strãinãtate a bunurilor realizate şi a serviciilor prestate.
c) Proiectare, consulting, service, implementare în domeniile:
- publicitate interna şi externa;
- coparticipari cu firme din ţara şi strãinãtate pentru acţiuni de realizare, editare, tipãrire, desfacere de produse poligrafice şi publicitate.

CAP. 3
Capitalul social, acţiunile
ART. 6
Capitalul social
Capitalul social iniţial al societãţii comerciale este în valoare de 3.705 mii lei, împãrţit în 370 acţiuni nominative, în valoare nominalã de 10.000 lei fiecare. Capitalul social iniţial se compune din: mijloace fixe în valoare de 75 mii lei şi mijloace circulante în valoare de 3.630 mii lei.
Capitalul social iniţial este deţinut integral de stat, pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, romane sau strãine, în condiţiile legii.
ART. 7
Acţiunile
Acţiunile vor fi nominale şi vor cuprinde menţiunile prevãzute de lege.
Acţiunile vor purta timbrul sec al societãţii şi semnatura a doi administratori.
Societatea va tine evidenta actionarilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie; registrul se pãstreazã la sediul societãţii sub îngrijirea consiliului de administraţie.
ART. 8
Majorarea capitalului
Capitalul social poate fi majorat pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor, prin emiterea de noi acţiuni reprezentind aport în numerar sau în natura.
Majorarea capitalului se poate face parţial sau total în natura prin hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor, pe baza evaluãrii efectuate de experţii desemnaţi de cãtre acţionari.
ART. 9
Reducerea capitalului
Reducerea capitalului se poate face pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
Propunerea de reducere a capitalului trebuie comunicatã comisiei de cenzori de cãtre consiliul de administraţie cu cel puţin 30 de zile înainte de data adunãrii generale a actionarilor care decide asupra acestei reduceri. Comisia de cenzori va trebui sa refere asupra cauzelor şi condiţiilor reducerii.
ART. 10
Drepturi şi obligaţii decurgind din acţiuni
Fiecare acţiune conferã acţionarului dreptul la un vot în adunarea generalã a actionarilor şi de a participa la distribuirea dividendelor, potrivit legii.
Obligaţiile societãţii sînt garantate cu patrimoniul social, iar actionarii rãspund numai în limita acţiunilor ce le-au subscris.
ART. 11
Cesiunea acţiunilor
Acţiunile sînt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaşte decît un singur proprietar pentru fiecare acţiune.
Cesiunea parţialã sau totalã a acţiunilor între acţionari sau cãtre terţi se face în condiţiile şi cu procedura prevãzute de lege.
ART. 12
Pierderea acţiunilor
În cazul pierderii uneia sau mai multor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunţe consiliul de administraţie şi sa facã public faptul prin presa. Dupã 6 luni va putea obţine un duplicat al acţiunii.

CAP. 4
Adunarea generalã a actionarilor
ART. 13
Atribuţii
Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere a societãţii, care decide asupra activitãţii acesteia şi asigura politica ei economicã şi comercialã.
Adunarea generalã a actionarilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) aproba structura organizatoricã a societãţii şi numãrul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale şi de producţie;
b) alege membrii consiliului de administraţie şi ai comisiei de cenzori, le stabileşte atribuţiile şi îi revoca;
c) numeşte directorul, redactorul şef, redactorii şefi adjuncţi, secretarul general de redactie, şefii de secţii, departamente, le stabileşte atribuţiile şi îi revoca;
d) aproba şi modifica programele de activitate şi bugetul societãţii;
e) analizeazã rapoartele consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele societãţii, cu referire la profit şi dividende, poziţia pe piata interna şi internationala, nivelul tehnic, calitate, forta de munca, protecţia mediului, relaţiile cu clienţii. De asemenea, hotãrãşte asupra nivelului fondurilor pentru cercetãri ştiinţifice care au ca obiect fundamentarea strategiilor de dezvoltare, creşterea calitãţii produselor şi serviciilor, elaborarea de produse şi tehnologii noi, competitive;
f) hotãrãşte cu privire la contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe, la nivelul împrumuturilor bancare curente şi la condiţiile de acordare a garanţiilor; stabileşte condiţiile de acordare a creditelor comerciale şi aproba orice fel de credit financiar acordat de societate;
g) examineazã, aproba sau modifica bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi dupã analizarea raportului consiliului de administraţie, al comisiei de cenzori, aproba repartizarea beneficiilor între acţionari;
h) hotãrãşte cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale şi filiale;
i) hotãrãşte cu privire la mãrirea sau reducerea capitalului social;
j) hotãrãşte cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum şi la transformarea formei juridice a societãţii;
k) hotãrãşte cu privire la fuziunea, divizarea sau dizolvarea societãţii;
l) hotãrãşte cu privire la executarea de reparaţii capitale şi realizarea de investiţii noi;
m) hotãrãşte, cu prilejul stabilirii bugetului, asupra modului de remunerare a membrilor consiliului de administraţie; asupra salariilor şi primelor directorului, redactorului şef, redactorilor şefi adjuncţi, secretarului general de redactie, sefilor de secţii, departamente;
n) hotãrãşte cu privire al actionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie, directorului, redactorului şef, redactorilor şefi adjuncţi, secretarului general de redactie, sefilor de secţii, departamente;
o) hotãrãşte asupra oricãror alte probleme din competenta sa potrivit legii sau prezentului statut.
ART. 14
Felurile adunãrii
Adunãrile generale ale actionarilor sînt de doua feluri: ordinare şi extraordinare.
Adunarea generalã ordinarã are atribuţiile prevãzute la art. 13 lit. a)-g) şi m)-o), iar adunarea generalã extraordinarã, atribuţiile prevãzute la lit. h)-l) şi o), precum şi celelalte atribuţii ce le revin potrivit legii şi prezentului statut.
ART. 15
Convocarea adunãrii generale
Adunarea generalã se convoacã de preşedintele consiliului de administraţie sau de unul dintre administratori, desemnat de preşedinte.
Adunãrile generale ordinare au loc cel puţin o data pe an, la doua luni de la încheierea exerciţiului economico-financiar, pentru examinarea bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi bugetului pe anul urmãtor.
Adunãrile generale extraordinare se convoacã potrivit alin. 1 ori de cîte ori este nevoie, în condiţiile prevãzute de lege. Administratorii sînt obligaţi sa convoace adunarea la cererea actionarilor, reprezentind 1/10 din capitalul social. În condiţiile legii, adunarea se convoacã şi la cererea comisiei de cenzori.
Convocarea va fi publicatã în Monitorul Oficial şi într-unul din ziarele de larga circulaţie raspindite în localitatea în care se afla sediul societãţii sau din cea mai apropiatã localitate.
Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunãrii, precum şi ordinea de zi, cu arãtarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunãrii.
Cînd, în ordinea de zi, figureazã propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprindã textul integral al propunerilor. Adunarea generalã a actionarilor se întruneşte în sediul societãţii sau în alt loc, din aceeaşi localitate.
Hotãrîrile adunãrilor se iau prin vot deschis.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea lor şi pentru luarea hotãrîrilor referitoare la rãspunderea administratorilor.
ART. 16
Prezidarea lucrãrilor adunãrii
Adunarea generalã a actionarilor este prezidata de preşedintele consiliului de administraţie iar, în lipsa acestuia, de cãtre unul dintre administratori, desemnat de preşedinte.
Adunarea generalã alege, dintre membrii sãi, doi secretari care vor face prezenta la adunarea generalã a actionarilor şi vor întocmi procesul-verbal al şedinţei.
Procesul-verbal se va scrie într-un registru sigilat şi parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretarul care l-a întocmit.
ART. 17
Condiţii de validitate
Adunarea generalã ordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generalã extraordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generalã a actionarilor statutar constituitã ia hotãrîri cu votul actionarilor ce deţin capitalul social prevãzut de lege.
Hotãrîrile adunãrii generale sînt obligatorii chiar pentru actionarii absenţi sau nereprezentati.
ART. 18
Consiliului imputernicitilor statului
În perioada în care statul este acţionar unic, atribuţiile adunãrii generale a actionarilor vor fi îndeplinite de consiliul imputernicitilor statului, alcãtuit şi numit potrivit legii prin ordin al Ministerului Afacerilor Externe, pînã la crearea condiţiilor de constituire a adunãrii generale a actionarilor.
Consiliul imputernicitilor statului este format din 7 persoane, astfel:
- 1 reprezentant al Ministerului Afacerilor Externe;
- 1 reprezentant al Ministerului Finanţelor;
- 1 reprezentant al Ministerului Resurselor şi Industriei;
- 1 reprezentant al Ministerului Comerţului şi Turismului;
- 3 specialişti din domeniul de activitate al societãţii.
Membrii consiliului imputernicitilor statului îşi pãstreazã calitatea de angajaţi la unitatea sau instituţia de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile derivînd din aceasta calitate.
Membrii consiliului imputernicitilor statului nu pot face parte din mai mult de doua consilii, sau din consilii ale unor societãţi comerciale care întreţin relaţii de afaceri sau au interese contrare.
Din consiliul imputernicitilor statului nu pot face parte persoane care au fost condamnate pentru gestiune frauduloasã, abuz de încredere, fals, crima, viol, furt, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare sau luare de mitã, precum şi pentru infracţiuni prevãzute de lege pentru societãţile comerciale.
Consiliul imputernicitilor statului prezintã semestrial Ministerului Afacerilor Externe un raport asupra activitãţii desfãşurate.
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul imputernicitilor statului poate atrage în activitatea de analiza consilieri sau consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi recompensata material, conform înţelegerii, pe baza de contract.
Consiliul imputernicitilor statului se întruneşte în prezenta a 3/4 din numãrul total şi hotãrãşte valabil cu votul a jumãtate plus unu din numãrul total, dacã hotãrãşte în probleme de competenta adunãrii generale ordinare a actionarilor şi în prezenta a 4/5 şi votul a 3/4 din membri, dacã hotãrãşte în probleme de competenta adunãrii generale extraordinare.
Membrii consiliului imputernicitilor statului beneficiazã de o indemnizaţie în condiţiile ce se vor stabili prin hotãrîre a Guvernului.
Consiliul imputernicitilor statului îşi va inceta activitatea pe data constituirii adunãrii generale a actionarilor.

CAP. 5
Consiliul de administraţie
ART. 19
Organizare
Societatea este administratã de cãtre un consiliu de administraţie, format din 5 persoane, alese de adunarea generalã a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realese pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de acţionari.
Cînd se creeazã un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generalã a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant.
Pînã la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, consiliul de administraţie al societãţii comerciale va fi numit de consiliul imputernicitilor statului, cu acordul ministerului de resort.
Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte.
Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societãţii ori de cîte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a 1/3 din numãrul membrilor sãi şi ia decizii cu majoritate simpla de voturi din numãrul total al membrilor consiliului. El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia de unul din administratori, desemnat de preşedinte. Preşedintele numeşte un secretar, fie din membrii consiliului, fie din afarã acestuia.
Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte cu cel puţin 15 zile înainte. Acestea se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei care se înscrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semneazã de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar.
Consiliul de administraţie poate delega o parte din atribuţiile sale unui comitet de direcţie compus din membri aleşi dintre administratori.
Preşedintele îndeplineşte şi funcţia de director general, calitate în care conduce şi comitetul de direcţie, asigurind conducerea curenta a societãţii, aducerea la îndeplinire a hotãrîrilor adunãrii generale şi ale consiliului de administraţie.
În relaţiile cu terţii, societatea este reprezentatã de cãtre preşedintele consiliului de administraţie pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generalã a actionarilor sau, în lipsa lui, de cãtre unul din administratori, desemnat de consiliu.
Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societãţii în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferã.
Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sa punã la dispoziţia actionarilor şi comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societãţii.
Preşedintele şi ceilalţi membri ai consiliului de administraţie şi directorul, rãspund fata de societate pentru prejudiciile rezultate din faptele lor ilicite, pentru abaterile de la statut şi pentru greşeli în administrarea societãţii.
ART. 20
Atribuţiile consiliului de administraţie
Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii:
a) angajeazã şi concediazã personalul;
b) stabileşte îndatoririle şi împuternicirile personalului societãţii pe compartimente;
c) aproba încheierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie) pe baza hotãrîrii adunãrii generale ordinare a actionarilor;
d) stabileşte tactica şi strategia de marketing, de cercetare şi dezvoltare, de asigurare a calitãţii, de protecţie a mediului;
e) supune anual adunãrii generale a actionarilor, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societãţii, bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul de program de activitate şi proiectul de buget al societãţii pe anul urmãtor;
f) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generalã a actionarilor sau care privesc conducerea curenta a activitãţii.

CAP. 6
Controlul societãţii
ART. 21
Controlul gestiunii
Gestiunea societãţii este controlatã de acţionari şi de comisia de cenzori, numita, în condiţiile legii, de adunarea generalã a actionarilor, formatã din 3 membri, care nu pot avea o alta funcţie în societate şi tot atitia supleanţi.
În perioada în care statul este acţionar unic, cenzorii sînt reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor.
ART. 22
Prezentarea de date
Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor şi comisiei de cenzori li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societãţii, situaţia patrimoniului, a beneficiilor şi a pierderilor.
ART. 23
Atribuţiile comisiei de cenzori
Comisia de cenzori are urmãtoarele atribuţii principale:
- în cursul exerciţiului financiar verifica gospodãrirea fondurilor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenta contabila şi informeazã consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate;
- la încheierea exerciţiului financiar controleazã exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra fondurilor societãţii, a bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi, prezentind adunãrii generale a actionarilor un raport scris prin care se propune aprobarea sau modificarea bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi;
- la lichidarea societãţii, controleazã operaţiunile de lichidare;
- prezintã adunãrii generale a actionarilor punctul de vedere privind propunerile de reducere a capitalului social.
Atribuţiile comisiei de cenzori se completeazã şi cu alte obligaţii legale prevãzute de lege.
ART. 24
Mod de lucru
Comisia de cenzori se întruneşte la sediul societãţii şi ia decizii în unanimitate. Dacã nu se realizeazã unanimitatea, raportul cu divergenţe se înainteazã adunãrii generale.
Comisia de cenzori poate convoca adunarea generalã a actionarilor, în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10%, dacã adunarea generalã nu a fost convocatã de consiliul de administraţie.

CAP. 7
Activitatea societãţii
ART. 25
Exerciţiul economico-financiar
Exerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecãrui an. Primul exerciţiu începe la data constituirii societãţii.
ART. 26
Contabilitatea
Societatea, prin intermediul unei întreprinderi specializate în administrare de publicaţii, întreprindere cu care societatea încheie un contract, va tine evidenta contabila în lei şi va întocmi anual bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi, avînd în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor. Bilanţul şi contul de beneficii şi pierderi vor fi publicate în Monitorul Oficial, conform legii.
ART. 27
Beneficiul
Beneficiul societãţii se stabileşte prin bilanţul aprobat de adunarea generalã a actionarilor.
Plata beneficiului cuvenit actionarilor se face de societate în condiţiile legii.
În cazul înregistrãrii de pierderi, adunarea generalã a actionarilor va analiza cauzele şi va hotãrî în consecinta.
ART. 28
Salarizarea
Nivelul salariilor pentru personalul societãţii, pe categorii de calificare şi funcţii se stabileşte şi poate fi modificat de cãtre adunarea generalã a actionarilor în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege.
Drepturile şi obligaţiile personalului societãţii se stabilesc de consiliul de administraţie.
ART. 29
Amortizarea fondurilor fixe
Consiliul de administraţie stabileşte, în condiţiile legii, modul de amortizare a fondurilor fixe.

CAP. 8
Modificarea formei juridice, dizolvarea, litigii
ART. 30
Transformarea societãţii
Societatea va putea fi transformata în alta forma de societate prin hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor.
Noua societate va îndeplini formalitãţile de înregistrare şi publicitate cerute de lege la înfiinţarea societãţilor.
ART. 31
Dizolvarea societãţii
Urmãtoarele situaţii duc la dizolvarea societãţii:
- imposibilitatea realizãrii obiectului social;
- pierderea a cel puţin 1/2 din capitalul social, dacã adunarea generalã a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rãmasã;
- numãrul de acţionari va fi redus sub 5 timp de 6 luni;
- în orice alte situaţii pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor.
ART. 32
Lichidarea societãţii
Lichidarea se va face dupã procedura prevãzutã de lege.
ART. 33
Litigii
Litigiile societãţii cu persoane fizice sau juridice romane sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun.
Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre societate şi persoanele juridice romane pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii.
ART. 34
Dispoziţii finale
Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile referitoare la societãţile comerciale.

------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016