Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 276 din 12 aprilie 1991  privind infiintarea Societatii comerciale pe actiuni Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 276 din 12 aprilie 1991 privind infiintarea Societatii comerciale pe actiuni "Sicomex" - S.A.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 103 din 14 mai 1991
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã Societatea comercialã "Sicomex" - S.A., cu sediul în Bucureşti, B-dul Republicii nr. 12-14, sector 3, prin preluarea activului şi pasivului de la Centrul de calcul al sistemului de comerţ exterior care se desfiinţeazã.
ART. 2
Capitalul social iniţial, în valoare de 54.744 mii lei, stabilit pe baza bilanţului la 31 decembrie 1990, are urmãtoarea structura:
- mijloace fixe în valoare de 33.516 mii lei;
- mijloace circulante în valoare de 21.228 mii lei.
Valoarea capitalului social va fi corectatã dupã finalizarea evaluãrii patrimoniului, potrivit legii.
Capitalul social se constituie prin acţiuni nominative în valoare nominalã de 5.000 lei fiecare.
ART. 3
Societatea comercialã "Sicomex" - S.A. se înfiinţeazã ca societate pe acţiuni cu personalitate juridicã şi are obiectul de activitate prevãzut în statut.
ART. 4
Societatea comercialã "Sicomex" - S.A. îşi desfãşoarã activitatea potrivit legislaţiei romane şi statutului din anexa.
ART. 5
Personalul trecut la societate de la Centrul de calcul al sistemului de comerţ exterior se considera transferat în interesul serviciului.
Personalul încadrat cu salariu mai mic are dreptul, timp de 3 luni, la diferenţa pînã la salariul tarifar avut şi la sporul de vechime, dupã caz.
ART. 6
Anexa face parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 7
Pe data prezentei hotãrîri, orice dispoziţie contrarã se abroga.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN

ANEXA 1

STATUTUL
Societãţii comerciale pe acţiuni "SICOMEX" - S.A.

CAP. 1
Denumirea, forma juridicã, obiectul de activitate, sediul, durata
ART. 1
Denumirea societãţii
Denumirea societãţii este Societatea comercialã pe acţiuni "Sicomex" - S.A.
În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile şi alte acte emanind de la societate, denumirea societãţii va fi precedatã sau urmatã de cuvintele "Societate pe acţiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul social, numãrul de înregistrare în registrul comerţului şi sediul acesteia.
ART. 2
Forma juridicã a societãţii
Societatea comercialã "Sicomex" - S.A. este persoana juridicã romana, avînd forma de societate pe acţiuni. Aceasta îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile prezentului statut şi cu legile romane în vigoare.
ART. 3
Societatea comercialã "Sicomex" - S.A. are ca obiect de activitate:
a) elaborarea de proiecte informatice pentru Departamentul comerţului exterior, agenţii economici care desfãşoarã activitate de comerţ exterior, precum şi pentru orice alt beneficiar din ţara sau din strãinãtate;
b) prelucrarea de data cu mijloace proprii sau deţinute sub alta forma (chirie etc.);
c) asigurarea de asistenta de specialitate în domeniul informaticii;
d) organizarea de schimburi de date şi informaţii cu instituţii şi firme româneşti sau strãine pentru domeniul informaticii şi comerţului exterior, inclusiv acorduri inter-societãţi şi parteneriat;
e) organizarea de acţiuni de formare şi specializare a personalului în domeniul informaticii şi comerţului exterior;
f) activitate de editura;
g) proiectarea, generarea, integrarea, întreţinerea şi administrarea reţelelor de date;
h) efectuarea de operaţiuni de import-export şi comercializare de produse informatice, tehnica de calcul şi de telecomunicaţii.
ART. 4
Sediul societãţii
Sediul societãţii este în România, Bucureşti, b-dul Republicii nr. 12-14, sector 3. Sediul societãţii poate fi schimbat în alt loc din România, pe baza hotãrîrii adunãrii generale a acesteia. În funcţie de necesitaţi şi interese, societatea îşi va putea deschide filiale, sucursale, reprezentante, agenţii în alte localitãţi din România sau strãinãtate, în baza aprobãrii adunãrii generale a actionarilor.
ART. 5
Durata societãţii
Durata societãţii este nelimitatã.

CAP. 2
Capitalul social, acţiunile
ART. 6
Capitalul social
Capitalul social iniţial al societãţii este în valoare de 54.744 mii lei şi se compune din:
- fonduri fixe în valoare de 33.516 mii lei;
- fonduri circulante în valoare de 21.228 mii lei.
Capitalul social iniţial în suma de 54.744 mii lei este împãrţit în 10.948 acţiuni nominative, în valoare de 5.000 lei fiecare.
Capitalul social este subscris în întregime de statul roman, în calitate de acţionar unic, şi vãrsat în întregime la data constituirii.
ART. 7
Acţiunile
Acţiunile vor cuprinde menţiunile prevãzute de lege.
Acţiunile vor purta timbrul sec al societãţii şi semnatura a doi administratori.
Societatea va tine evidenta actionarilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat, conform legii, care se pastreza la sediul societãţii sub îngrijirea consiliului de administraţie.
ART. 8
Majorarea capitalului
Capitalul social poate fi majorat pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor prin emiterea de acţiuni reprezentind aportul în numerar sau în natura.
Majorarea capitalului se poate face parţial sau total în natura, prin hotãrîrea adunãrii generale a actionarilor, pe baza evaluãrii efectuate de experţii desemnaţi de cãtre acţionari.
ART. 9
Reducerea capitalului
Reducerea capitalului se poate face pe baza hotãrîrii adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
Propunerea de reducere a capitalului trebuie comunicatã de cãtre consiliul de administraţie comisiei de cenzori, cu cel puţin 30 de zile înainte de data adunãrii generale a actionarilor, care decide asupra acestei reduceri. Comisia de cenzori va trebui sa refere asupra cauzelor şi condiţiilor reducerii.
ART. 10
Majorarea sau reducerea capitalului societãţii, atît timp cît capitalul este deţinut integral de stat, se poate face numai cu aprobarea organului care a înfiinţat societatea.
ART. 11
Drepturile şi obligaţiile decurgind din acţiuni
Fiecare acţiune subscrisã şi vãrsatã, potrivit legii, conferã acţionarului dreptul la un vot în adunarea generalã a actionarilor, dreptul de a alege şi de a fi ales în organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului conform prevederilor prezentului statut şi dispoziţiilor legale, precum şi alte drepturi prevãzute în statut.
Actionarii şi salariaţii societãţii se bucura de dreptul de preemţiune.
Deţinerea acţiunii implica adeziunea la statut cu toate modificãrile suferite.
Drepturile şi obligaţiile legate de acţiuni urmeazã acţiunile în cazul trecerii lor în proprietatea altor persoane.
Obligaţiile sociale sînt garantate cu patrimoniul social, iar actionarii rãspund numai în limita acţiunilor ce le-au subscris.
Patrimoniul societãţii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligaţii personale ale actionarilor. Un creditor al unui acţionar poate formula pretenţii numai asupra partii din profitul societãţii ce i se va repartiza de cãtre adunarea generalã a actionarilor sau a cotei-pãrţi cuvenite acestuia la lichidarea societãţii, efectuatã în condiţiile prezentului statut.
ART. 12
Cesiunea acţiunilor
Acţiunile sînt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaşte decît un proprietar pentru fiecare acţiune.
Cesiunea acţiunilor se va face potrivit legii.
Cesiunea acţiunilor se înregistreazã în registrul de evidenta a acţiunilor şi se menţioneazã pe titlu.
ART. 13
Pierderea acţiunilor
În cazul pierderii uneia sau mai multor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunţe consiliul de administraţie şi sa facã public faptul prin presa.
Dupã 6 luni va putea obţine un duplicat al acţiunii.

CAP. 3
Adunarea generalã a actionarilor
ART. 14
Atribuţii
Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere al societãţii, care decide asupra activitãţii acesteia şi asigura politica ei economicã şi comercialã.
Adunarea generalã a actionarilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) aproba structura organizatoricã a societãţii şi numãrul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale şi de producţie;
b) alege membrii consiliului de administraţie şi ai comisiei de cenzori, inclusiv cenzorii supleanţi, le stabileşte remuneraţia, îi descarca de activitate şi îi revoca;
c) alege directorul şi adjunctii acestuia, le stabileşte remuneraţia, îi descarca de activitate şi îi revoca; directorul şi adjunctii acestuia pot fi numiţi şi dintre membrii consiliului de administraţie; directorul este şi preşedintele consiliului de administraţie;
d) stabileşte competentele şi rãspunderile consiliului de administraţie, directorului şi ale comisiei de cenzori;
e) stabileşte bugetul de venituri şi cheltuieli sau, dupã caz, programul de activitate pe exerciţiul urmãtor;
f) hotãrãşte cu privire la contractarea de împrumuturi bancare şi de acordarea de garanţii;
g) examineazã, aproba sau modifica bilanţul şi contul de profit şi pierderi, dupã ascultarea raportului consiliului de administraţie şi al comisiei de cenzori, aproba dividendul;
h) hotãrãşte cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de filiale, sucursale şi agenţii;
i) hotãrãşte cu privire la mãrirea sau reducerea capitalului social, la modificarea numãrului de acţiuni sau a valorii nominale a acestora, precum şi cesiunea acţiunilor;
j) hotãrãşte cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum şi la transformarea formei juridice a societãţii;
k) hotãrãşte cu privire la comasarea, divizarea, dizolvarea şi lichidarea societãţii;
l) hotãrãşte cu privire la executarea de reparaţii capitale şi realizarea de investiţii noi;
m) hotãrãşte cu privire la actionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie, directorului şi a adjunctilor acestuia sau a cenzorilor pentru pagube pricinuite societãţii;
n) hotãrãşte în orice alte probleme privind societatea.
Hotãrîrile în problemele prevãzute la lit. i), j) şi k) vor putea fi aduse la îndeplinire numai dupã aprobarea lor de cãtre organul care a aprobat constituirea societãţii, în perioada în care statul este acţionar unic.
ART. 15
Convocarea adunãrii generale a actionarilor
Adunãrile generale ale actionarilor sînt de doua feluri: ordinare şi extraordinare. Ele se convoacã de preşedintele consiliului de administraţie sau de inlocuitorul sau, pe baza împuternicirii date de preşedinte, ori de cîte ori va fi nevoie, în conformitate cu legea.
Adunãrile generale ordinare au loc o data pe an, la 2 luni de la încheierea exerciţiului economico-financiar, pentru examinarea bilanţului şi a contului de beneficii şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi a bugetului pe anul urmãtor.
Adunãrile generale extraordinare se convoacã la cererea actionarilor, reprezentind cel puţin 1/10 din capitalul social şi la cererea comisiei de cenzori.
Adunarea generalã a actionarilor se convoacã, prin scrisori recomandate sau telex, la adresele indicate de acţionari prin contractul de societate, sau la acelea notificate în scris societãţii ulterior, cu cel puţin 20 de zile înainte de data fixatã.
Convocarea va indica data, locul şi proiectul ordinii de zi, a adunãrii.
Cînd în ordinea de zi figureazã propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprindã textul integral al propunerilor.
Convocarea va fi publicatã în Monitorul Oficial şi într-unul din ziarele de larga circulaţie din localitatea în care se afla sediul societãţii.
Adunarea generalã a actionarilor se întruneşte la sediul societãţii sau în alt loc din aceeaşi localitate.
Pentru adunãrile generale ordinare, o data cu convocarea, se trimit actionarilor bilanţul şi contul de profit şi pierderi, raportul cenzorilor, raportul cu privire la activitatea societãţii pentru exerciţiul expirat, precum şi proiectele programului de activitate şi de buget pe anul urmãtor.
ART. 16
Organizarea adunãrii generale a actionarilor
Adunarea generalã a actionarilor este prezidata de preşedintele consiliului de administraţie, iar în lipsa acestuia, de cãtre inlocuitorul sau de drept.
Preşedintele consiliului de administraţie desemneazã dintre acţionari doi secretari care vor verifica prezenta actionarilor la adunare şi vor întocmi procesul-verbal al şedinţei.
Procesul-verbal se va scrie într-un registru sigilat şi parafat şi va fi semnat de preşedinte şi de secretarul care l-a întocmit. El va cuprinde menţiuni privind data şi locul adunãrii, actionarii prezenţi, numãrul acţiunilor, dezbaterile în rezumat, hotãrîrile luate, iar la cererea actionarilor, declaraţiile fãcute de ei în şedinţa.
La şedinţele ordinare şi extraordinare ale adunãrii generale a actionarilor, în care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu personalul societãţii, participa şi reprezentanţii salariaţilor.
Adunarea generalã ordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri dacã la prima convocare, actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare dacã deţin cel puţin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generalã extraordinarã este constituitã valabil şi poate lua hotãrîri, dacã la prima convocare actionarii prezenţi deţin cel puţin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacã actionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin jumãtate din capitalul social.
ART. 17
Exercitarea dreptului de vot în adunarea generalã
Adunarea generalã a actionarilor, statutar constituitã, ia hotãrîri cu votul actionarilor reprezentind majoritatea absolutã a capitalului social.
Hotãrîrile adunãrii generale se iau prin vot deschis, cu excepţia cazurilor cînd legea prevede altfel.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru rezolvarea şi pentru luarea hotãrîrilor referitoare la rãspunderea administratorilor.
Hotãrîrile adunãrii generale sînt obligatorii chiar pentru actionarii absenţi sau nereprezentati.
ART. 18
Consiliul imputernicitilor statului
În perioada în care statul este acţionar unic, atribuţiile adunãrii generale a actionarilor vor fi exercitate de consiliul imputernicitilor statului, alcãtuit şi numit potrivit legii.
Sînt incompatibile cu calitatea de membru al consiliului imputernicitilor statului persoanele care, potrivit legii, au fost condamnate pentru gestiune frauduloasã, abuz de încredere, fals, uz de fals, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare sau luare de mitã, abuz în serviciu, trafic de influenta, precum şi pentru alte infracţiuni prevãzute de lege referitor la societãţile comerciale.
Consiliul imputernicitilor statului se întruneşte în prezenta a 3/4 din numãrul total şi hotãrãşte valabil cu votul a jumãtate plus unu din numãrul total, dacã hotãrãşte în probleme de competenta adunãrii generale ordinare a actionarilor şi în prezenta a 4/5 şi votul a 3/4 din membri, dacã hotãrãşte în probleme de competenta adunãrii generale extraordinare.
Consiliul imputernicitilor statului îşi va inceta activitatea pe data constituirii adunãrii generale a actionarilor.

CAP. 4
Consiliul de administraţie
ART. 19
Organizare
Societatea este administratã de cãtre un consiliu de administraţie compus din 3 administratori, aleşi de adunarea generalã a actionarilor, pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realeşi pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de acţionari.
Alegerea administratorilor se face dintre persoanele desemnate de acţionari.
Cînd se creeazã un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generalã a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Adunarea generalã va alege ca nou administrator o persoana indicatã de aceeaşi acţionari care au desemnat pe predecesorul sau.
Durata pentru care este ales noul administratorul pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a rãmas pînã la expirarea mandatului predecesorului sau.
Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte.
Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societãţii, ori de cîte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a unei treimi din numãrul membrilor sãi, şi ia decizii cu majoritatea simpla de voturi din numãrul total al membrilor sãi.
El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de vicepreşedinte. Preşedintele numeşte un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afarã acestuia.
Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite de consiliu, pe baza proiectului comunicat de preşedinte, cu cel puţin 5 zile înainte. Acestea se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei, care se scrie într-un registru sigilat şi parafat. Procesul-verbal se semneazã de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar.
Consiliul de administraţie poate delega unuia sau mai multor membri ai sãi unele împuterniciri pe probleme limitate şi poate utiliza experţi pentru studierea anumitor probleme.
Preşedintele îndeplineşte şi funcţia de director, în care calitate asigura conducerea curenta a societãţii şi aduce la îndeplinire deciziile adunãrii generale şi ale consiliului de administraţie.
În relaţiile cu terţii, societatea este reprezentatã de cãtre preşedintele consiliului de administraţie, pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generalã a actionarilor, sau în lipsa lui, de cãtre vicepreşedinte. Cel ce reprezintã societatea semneazã actele care o angajeazã fata de terţi.
Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societãţii în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferã.
Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sa punã la dispoziţia actionarilor şi comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societãţii.
Preşedintele, vicepreşedinţii, membrii consiliului de administraţie, directorul şi adjunctul acestuia sînt, individual sau solidar, dupã caz, rãspunzãtori fata de societate, pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau abateri de la dispoziţiile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru greşeli în administrarea societãţii. În astfel de situaţii, ei vor putea fi revocaţi prin decizia adunãrii generale a actionarilor.
ART. 20
Atribuţii
Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii:
a) angajeazã şi concediazã personalul;
b) aproba schema de personal şi nivelurile de de salarizare, în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare pe economie;
c) elaboreazã şi aproba regulamentul de organizare şi funcţionare al societãţii prin care se stabileşte îndatoririle şi responsabilitãţile personalului societãţii;
d) aproba plati (care depãşesc suma de 1 milion lei);
e) aproba operaţiunile de cumpãrare şi vînzare de bunuri (cu excepţia mijloacelor fixe) a cãror valoare depãşeşte suma de 1 milion lei;
f) aproba încheierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie);
g) stabileşte tactica şi strategia de marketing;
h) aproba încheierea sau rezilierea altor contrare a cãror valoare depãşeşte suma de 1 milion lei;
i) supune, anual, adunãrii generale a actionarilor, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societãţii, bilanţul şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul de program de activitate şi proiectul de buget al societãţii pe anul urmãtor;
j) rezolva alte probleme stabilite de adunarea generalã a actionarilor.

CAP. 5
Controlul societãţii
ART. 21
Comisia de cenzori
Gestiunea societãţii este controlatã de acţionari şi de comisia de cenzori.
Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor şi comisiei de cenzori li se vor prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societãţii, situaţia patrimoniului, a profitului şi pierderilor.
Adunarea generalã a actionarilor alege o comisie de cenzori compusa din 3 persoane.
Adunarea generalã a actionarilor alege, de asemenea, acelaşi numãr de cenzori supleanţi, care vor înlocui în caz de nevoie, pe cenzorii titulari.
În perioada în care statului este acţionar unic, cenzorii sînt reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor.
Comisia de cenzori are urmãtoarele atribuţii principale:
- în cursul exerciţiului financiar, verifica gospodãrirea fondurilor fixe şi a mijloacelor circulante, casa şi registrele de evidenta contabila şi informeazã consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate;
- la încheierea exerciţiului financiar, controleazã exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra conturilor societãţii, a bilanţului şi a contului de profit şi pierderi, prezentind adunãrii generale a actionarilor un raport scris, prin care propune aprobarea sau modificarea bilanţului şi a contului de profit şi pierderi;
- la lichidarea societãţii, controleazã operaţiunile de lichidare;
- prezintã adunãrii generale a actionarilor punctul sau de vedere asupra propunerile de reducere a capitalului social, sau de modificare a statutului şi obiectului societãţii.
Comisia de cenzori se întruneşte la sediul societãţii şi ia decizii în unanimitate. Dacã nu se realizeazã unanimitatea, raportul cu divergenţe se înainteazã adunãrii generale a actionarilor.
Comisia de cenzori poate cere convocarea adunãrii generale a actionarilor, dacã aceasta nu a fost convocatã de consiliul de administraţie, în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de trei ani consecutiv (cu excepţia primilor doi ani de la constituirea societãţii), sau ori de cîte ori considera necesar pentru alte situaţii privind încãlcarea dispoziţiilor legale şi statutare.
Atribuţiile comisiei de cenzori se completeazã şi cu alte îndatoriri prevãzute de lege.
Cenzorii sînt responsabili fata de societate pentru prejudiciile cauzate acesteia prin neîndeplinirea sau îndeplinirea cu rea-credita a atribuţiilor ce le revin, conform prezentului statut.
Cenzorii şi cenzorii supleanţi se numesc pe o perioada de maximum trei ani şi pot fi realeşi, numãrul cenzorilor este impar.
Sînt incompatibile cu calitatea de cenzori, persoanele care, potrivit legii, sînt incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasã, abuz de încredere, fals, sau uz de fals, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare sau luare de mitã, abuz în serviciu, trafic de influenta, precum şi pentru alte infracţiuni prevãzute de lege referitoare la societãţile comerciale, precum şi cei care sînt rude sau afini pînã la al patrulea grad sau sotii administratorilor, cei care primesc sub orice forma, pentru alte funcţii decît aceea de cenzor un salariu sau o remuneraţie de la administratori sau de la societate.

CAP. 6
Activitatea societãţii
ART. 22
Exerciţiul economico-financiar
Exerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecãrui an, cu excepţia primului an de funcţionare, cînd începe la data infiintarii societãţii.
ART. 23
Personalul societãţii
Personalul de conducere al societãţii şi cenzorii sînt aleşi de adunarea generalã a actionarilor. În perioada cît statul este acţionar unic, personalul de conducere şi cenzorii vor fi numiţi de consiliul imputernicitilor statului,
cu acordul ministerului de resort.
Restul personalului este angajat de cãtre consiliul de administraţie sau de cãtre directorul general al societãţii comerciale.
Nivelul salariilor pentru personalul societãţii, pe categorii de funcţii, se stabileşte şi poate fi modificat de cãtre adunarea generalã a actionarilor în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege.
Pînã la aprobarea legislaţiei în domeniu, salarizarea se face conform legislaţiei în vigoare.
Plata salariilor, impozitelor pe acestea şi a cotei de asigurãri sociale se face potrivit legii.
Drepturile şi obligaţiile personalului societãţii sînt stabilite de cãtre consiliul de administraţie sau de cãtre directorul general al societãţii comerciale.
Premiile, gratificatiile şi alte asemenea drepturi acordate anual
personalului vor fi stabilite de adunarea generalã a actionarilor.
ART. 24
Consiliul de administraţie stabileşte, în condiţiile legii, modul de amortizare a fondurilor fixe.
ART. 25
Reparaţii capitale şi investiţii noi
Lucrãrile de reparaţii capitale şi de investiţii noi se vor executa pe baza hotãrîrii adunãrii generale a actionarilor. Fondurile necesare se asigura prin includerea cheltuielilor respective, dupã caz, în preţul de cost al producţiei, al prestãrilor de servicii sau în cheltuielile de circulaţie în anul în care au fost efectuate, sau eşalonat, pe mai mulţi ani.
ART. 26
Evidenta contabila şi bilanţul contabil
Societatea va tine evidenta contabila în lei şi va întocmi anual bilanţul şi contul de profit şi pierderi, avînd în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
Bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi se publica în Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
ART. 27
Calculul şi repartizarea beneficiilor
Beneficiul societãţii se stabileşte pe baza bilanţului aprobat de adunarea generalã a actionarilor.
Beneficiul impozabil se stabileşte în condiţiile legii.
Din beneficiul societãţii se pot constitui fonduri destinate modernizãrii, cercetãrii şi dezvoltãrii de produse noi, investiţiilor, reparaţiilor, precum şi pentru alte destinaţii stabilite de adunarea generalã a actionarilor.
Din beneficiul anual se stabileşte fondul de rezerva care va fi de cel mult 5% din totalul beneficiului prevãzut în bilanţul anual (constituirea lui efectuindu-se pînã se va atinge minimum a cincia parte din capitalul social), precum şi alte cote prevãzute în reglementãrile în vigoare.
Din beneficiul prevãzut în bilanţ se scade impozitul legal, rezultind beneficiul cuvenit actionarilor, care se repartizeazã între aceştia proporţional cu aportul la capitalul social, precum şi pentru alte nevoi ale societãţii.
Plata beneficiului cuvenit actionarilor se va face de societate, în condiţiile legii, în cel mult 2 luni de la aprobarea bilanţului de cãtre adunarea generalã a actionarilor.
În cazul înregistrãrii de pierderi adunarea generalã a actionarilor va analiza cauzele şi va hotãrî în consecinta.
Suportarea pierderilor de cãtre acţionari se va face proporţional cu aportul la capital şi în limita capitalului subscris.

CAP. 7
Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii
ART. 28
Modificarea formei juridice
Societatea va putea fi transformata în alta forma de societate prin decizia adunãrii generale a actionarilor. În perioada în care statul este acţionar unic, transformarea formei juridice a societãţii va putea avea loc dupã obţinerea aprobãrilor legale.
Noua societate va îndeplini formalitãţile legale de înregistrare şi publicitate cerute de lege.
ART. 29
Dizolvarea societãţii
Urmãtoarele situaţii duc la dizolvarea societãţii:
- imposibilitatea realizãrii obiectului de activitate al societãţii;
- pierderea unei jumãtãţi din capitalul social, dupã ce s-a consumat fondul de rezerva, dacã adunarea generalã a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rãmasã;
- împrejurãri de forta majorã şi consecinţele lor, dacã dureazã mai mult de 6 luni, iar adunarea generalã a actionarilor constata ca funcţionarea societãţii nu mai este posibila;
- falimentul;
- în orice alte situaţii, în baza deciziei adunãrii generale a actionarilor, luatã în unanimitate.
Dizolvarea poate fi cerutã de oricare dintre acţionari.
ART. 30
Lichidarea societãţii
În caz de dizolvare, societatea va fi lichidatã.
Lichidarea se face dupã procedura prevãzutã de lege.
Dizolvarea societãţii comerciale trebuie sa fie înscrisã în registrul comerţului şi publicatã în Monitorul Oficial al României.
ART. 31
Litigii
Litigiile societãţii cu persoane fizice sau juridice romane sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun.
Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre societate şi persoanele juridice romane pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii.
ART. 32
Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile legale referitoare la societãţile comerciale.

----------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016