Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 263 din 9 iunie 1994  privind aprobarea Normelor metodologice referitoare la selectionarea managerilor si incheierea contractului de management la regiile autonome    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 263 din 9 iunie 1994 privind aprobarea Normelor metodologice referitoare la selectionarea managerilor si incheierea contractului de management la regiile autonome

EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 157 din 23 iunie 1994

În temeiul <>art. 22 alin. 2 din Legea contractului de management nr. 66/1993 ,


Guvernul României hotãrãşte:


ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice referitoare la selecţionarea managerilor şi încheierea contractului de management la regiile autonome, prevãzute în anexa la prezenta hotãrîre.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
----------------
Ministru de stat, preşedintele
Consiliului pentru Coordonare,
Strategie şi Reforma Economicã,
Mircea Cosea

Ministrul industriilor,
Dumitru Popescu

Ministrul transporturilor,
Aurel Novac

Ministrul agriculturii şi
alimentaţiei,
Ioan Oancea

p. Ministrul apelor, pãdurilor
şi protecţiei mediului,
Florin Stadiu,
secretar de stat

Ministrul comunicaţiilor,
Andrei Chirica

Ministru de stat, ministrul
muncii şi protecţiei sociale,
Dan Mircea Popescu

p. Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Dan Mogos,
secretar de stat

p. Ministrul justiţiei,
Lucian Stangu,
secretar de stat

ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
referitoare la selecţionarea managerilor şi încheierea contractului de management la regiile autonome

CAP. 1
Selecţionarea managerilor

ART. 1
Concursul de selecţie a managerilor se face în condiţiile legii şi cu respectarea prezentelor norme, elaborate în baza prevederilor <>art. 22 alin. 2 al Legii contractului de management nr. 66/1993 .
ART. 2
Concursurile de selecţie pentru manageri se desfãşoarã în termen de 6 luni de la publicarea acestor norme în Monitorul Oficial al României, precum şi ori de cîte ori este necesar.
ART. 3
Ministerul de resort sau, dupã caz, autoritatea executivã a administraţiei publice locale care coordoneazã regia autonomã hotãrãşte data şi locul unde are loc concursul şi desemneazã o comisie.
Comisia selecteaza ofertele depuse de managerii candidaţi, propune ministrului de resort sau autoritãţii executive a administraţiei publice locale desemnarea managerului şi negociaza încheierea contractului.
Desemnarea managerului se hotãrãşte de ministrul de resort sau, dupã caz, de autoritatea executivã a administraţiei publice locale.
ART. 4
Regia autonomã publica, în doua ziare de raspindire nationala şi localã, data şi locul unde are loc concursul şi afişeazã la sediul sau cererea de oferta şi criteriile de selecţie elaborate de ministerul de resort sau de autoritatea executivã a administraţiei publice locale, dupã caz, conform <>Legii nr. 66/1993 . Data şi locul unde are loc concursul se publica de cel puţin doua ori, la un interval de 3-5 zile.
ART. 5
Regia autonomã pune la dispoziţia candidaţilor, la data şi locul menţionate în anunţul publicat conform art. 4, urmãtoarele documente: proiectul contractului de management potrivit modelului prevãzut în anexa la prezentele norme, conţinînd nivelul minimal de performanta, ordinea criteriilor şi coeficientul de importanta, stabilite de ministerul de resort ori de autoritatea executivã a administraţiei publice locale, regulamentul de organizare şi funcţionare a regiei, contractul colectiv de munca în vigoare, ultimele doua bilanţuri contabile anuale cu anexele vizate de Direcţia generalã a finanţelor publice şi controlului financiar de stat, precum şi indicatorii de referinta din ultimul an.
Pentru rezultatele anului 1994 se prezintã ultima balanţa de verificare, rezultatele financiare şi obligaţiile fiscale (formular 01) şi situaţia patrimoniului (formularul 02, completat pe baza ultimei balante de verificare), avizate de organele de verificare financiare, precum şi situaţia economico-financiarã pe ultimele luni.
ART. 6
Lista cu obiectivele şi criteriile de performanta care se negociaza este prevãzutã în anexa nr. 2 la contractul de management.
Cu excepţia obiectivelor şi criteriilor de performanta obligatorii prevãzute în <>art. 13 alin. 2 al Legii nr. 66/1993 , pot fi folosite şi alte criterii şi obiective în funcţie de specificul regiei autonome.
ART. 7
La concursul de selecţie poate participa orice persoana fizica sau persoana juridicã romana, care îndeplineşte condiţiile legale.
În cadrul regiilor autonome coordonate de Ministerul Apãrãrii Naţionale, persoanele fizice care participa la concursul de selecţie trebuie sa îndeplineascã şi condiţiile de angajare în unitãţile Ministerului Apãrãrii Naţionale.
ART. 8
Condiţiile minime obligatorii de participare a persoanelor fizice la concursul de selecţie sînt:
a) capacitatea de exerciţiu deplina;
b) experienta în domeniu sau pregãtire profesionalã corespunzãtoare doveditã prin:
- curriculum vitae;
- diploma de studii superioare, în copie legalizatã;
- copie dupã alte diplome sau certificate de absolvire a unor cursuri de specialitate;
c) sa fie apte din punct de vedere medical dovada facindu-se prin adeverinta eliberata de policlinica în raza cãreia se afla domiciliul;
d) sa nu fi suferit condamnãri penale definitive care le fac incompatibile conform <>Legii nr. 66/1993 [art. 5, pct. 1, lit, b)], dovada facindu-se prin cazier judiciar;
e) sa nu fi fost sancţionate pentru încãlcarea dispoziţiilor legale în domeniul fiscal, dovada facindu-se pe baza de declaraţie scrisã pe propria rãspundere;
f) sa nu fi fost sancţionate pentru acte de concurenta neloialã, dovada facindu-se pe baza de declaraţie scrisã pe propria rãspundere;
g) sa aibã referinte profesionale favorabile de la ultimul loc de munca sau de la manageri ori administratori ai unor societãţi comerciale sau regii autonome;
h) sa prezinte acte de indentitate valabile, emise de autoritatea competenta.
ART. 9
Condiţiile minime obligatorii de participare la selecţie pentru persoanele juridice sînt:
a) personalitate juridicã, doveditã prin copie de pe certificatul de înmatriculare la Registrul comerţului;
b) obiect de activitate şi experienta în domeniul managementului, dovedit prin extras din statut, certificat de Registrul comerţului, din care sa rezulte ca are ca obiect de activitate managementul;
c) bonitate doveditã prin recomandãri bancare de la banca la care au deschis contul curent;
d) sa fie la zi cu plata obligaţiilor fiscale şi sa nu fi fost sancţionate pentru încãlcarea dispoziţiilor legale în domeniul fiscal, dovada facindu-se prin adeverinta de la Direcţia generalã a finanţelor publice şi controlului financiar de stat.
ART. 10
Actele doveditoare cerute la art. 8 şi 9 pot fi completate şi cu alte dovezi care sa ateste îndeplinirea condiţiilor cerute.
ART. 11
Nu pot participa la concursul de selecţie persoanele fizice romane care:
a) au calitatea de manageri sau administratori la o alta societate comercialã sau regie autonomã şi nu prezintã o declaraţie scrisã ca, în cazul desemnãrii, renunţa la aceasta;
b) au suferit condamnãri penale definitive, care le fac incompatibile cu calitatea de manager;
c) figureazã pe lista managerilor şi administratorilor cãrora li s-a revocat mandatul;
d) au fost sancţionate pentru încãlcarea dispoziţiilor legale în materie fiscalã;
e) deţin pãrţi sociale sau acţiuni, ei, rudele, sotia şi afinii lor pînã la gradul al doilea, la alta societate comercialã al carei obiect de activitate este asemãnãtor cu cel al regiei pentru care se face selecţia.
La concursul de selecţie, persoanele fizice fac declaraţie scrisã din care sa rezulte ca nu sînt incompatibile, depunind, dupã caz, şi acte doveditoare.
ART. 12
Nu pot participa la concursul de selecţie persoanele juridice romane care:
a) au fost încadrate în stare de faliment;
b) au fost sancţionate pentru încãlcarea dispoziţiilor legale în materie fiscalã.
ART. 13
Neîndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 8 [cu excepţia lit. b) liniuta a 3-a] şi art. 9 şi 10 atrage automat respingerea ofertei.
ART. 14
Criteriile de selecţie sînt:
a) aptitudini legate de procesul decizional, probate printr-un test adecvat;
b) absolvirea unor cursuri organizate de instituţii în domeniul managementului şi/sau experienta de conducere într-o societate comercialã sau regie autonomã;
c) elaborarea unor propuneri de restructurare şi relansare a regiei autonome, aplicabile imediat, avînd în vedere indicatorii de referinta, obiectivele şi criteriile de performanta ce trebuie îndeplinite conform ofertei şi adecvate situaţiei economico-financiare a regiei autonome;
d) cunoştinţe în domeniul relaţiilor economice interne şi internaţionale şi cunoaşterea legislaţiei privind procesul de reforma în România, probate prin test;
e) pregãtirea de specialitate.
Criteriile de mai sus pot fi adaptate în funcţie de specificul regiei, potrivit art. 6 alin. 2 din prezentele norme.
Fiecare comisie îşi va stabili propria grija de evaluare a ofertei candidaţilor şi ponderea de selecţie în cadrul acesteia.
ART. 15
Dupã publicarea prezentelor norme în Monitorul Oficial al României, ministerele şi Departamentul pentru Administraţie Publica Localã din cadrul structurii Guvernului vor aproba teste adecvate conform art. 14 lit. a) şi d), elaborate de instituţii sau societãţi comerciale specializate.
Testele se efectueazã de instituţii sau societãţi comerciale agreate de ministerele de resort ori de cãtre Departamentul pentru Administraţie Publica Localã. Lista acestor instituţii şi societãţi comerciale se publica în presa.
Testele sînt obligatorii pentru candidaţii persoane fizice şi rezultatele se anexeazã la oferta. Cheltuielile pentru susţinerea testelor se suporta de regia autonomã.
ART. 16
Candidaţii depun ofertele în plic închis, sigilat, cu îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 8, sau, dupã caz, art. 9 şi 10, precum şi a criteriilor de selecţie prevãzute la art. 14, în termen de 30 de zile de la ultima publicare a cererii de oferta.
ART. 17
La data şi locul anunţate conform art. 4, comisia desemnatã potrivit art. 3 verifica actele şi procedeazã la selectarea ofertelor, pe baza rezultatelor obţinute de candidaţi.
Comisia discuta cu fiecare candidat propunerile elaborate conform art. 14 lit. c).
În termen de 45 de zile de la ultima publicare a cererii de oferta, comisia depune la ministerul de resort sau la autoritatea executivã a administraţiei publice locale, dupã caz, toatã documentaţia pe baza cãreia s-a fãcut propunerea de desemnare a managerului.
ART. 18
Ofertele neselectate vor fi restituite, cu specificarea motivelor, în termen de 15 zile de la data selecţiei.
ART. 19
În cazul în care pînã la expirarea termenului prevãzut la art. 2 nu exista oferte pentru concursul de selecţie, directorii în funcţie îşi exercita în continuare atribuţiile pentru o perioada de cel mult 6 luni, timp în care ministerul de resort sau autoritatea executivã a administraţiei publice locale va hotãrî mãsurile ce se impun cu privire la aceasta situaţie.

CAP. 2
Încheierea contractului de management

ART. 20
În termen de 10 zile de la desemnarea managerului se va negocia contractul între comisia prevãzutã la art. 3 şi managerul desemnat în urma concursului de selecţie.
Negocierea şi încheierea contractului de management au loc la sediul regiei autonome.
Clauzele contractuale se negociaza pornind de la obiectivele şi criteriile din oferta depusa, ca baza minima de negociere.
Contractul trebuie semnat în cel mult 3 zile de la începerea negocierii.
ART. 21
În cazul în care contractul de management nu poate fi perfectat în termenul prevãzut la art. 20, se va proceda la desemnarea altui manager, respectiv a candidatului a cãrui oferta selectata a obţinut rezultatele cele mai bune, apropiate de cele ale candidatului desemnat iniţial, cu care va începe negocierea în condiţiile art. 20
În situaţia în care nici în condiţiile prevãzute la alineatul precedent nu se poate perfecta contractul de management, se procedeazã conform art. 19.
ART. 22
Drepturile, atribuţiile şi obligaţiile managerului sînt stipulate în contractul de management, elaborat conform modelului orientativ din anexa nr. 1 la acest contract.
Clauzele sînt negociabile, iar contractul poate stipula şi alte cauze convenite între pãrţi, potrivit obiectivelor stabilite.
ART. 23
Managerul nu poate fi sancţionat, suspendat sau eliberat decît în condiţiile stabilite prin contractul de management.
ART. 24
Contractul de management se încheie în forma scrisã.
Contractul se depune, împreunã cu semnãturile managerilor, spre înregistrare, la Registrul comerţului în a cãrui raza teritorialã se afla sediul regiei autonome, în termen de 15 zile de la semnare, potrivit art. 22 alin. 1 din Legea nr. 26/1990.
ART. 25
Potrivit art. 12 alin. 3 din Legea nr. 15/1990, consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul sau regulament de organizare şi funcţionare şi hotãrãşte în problemele privind activitatea regiei, cu excepţia celor care, potrivit legii, sînt date în competenta managerului sau altor organe.
Managerul deţine deplina putere în conducerea, organizarea şi gestionarea activitãţii regiei autonome, potrivit <>art. 14 din Legea nr. 66/1993 .
ART. 26
Managerul, prin semnarea contractului de management, devine director general şi preşedinte al consiliului de administraţie al regiei autonome.
Managerul poate propune ministerului de resort sau organului administraţiei publice locale înlocuirea unor membri din consiliul de administraţie care desfãşoarã o activitate necorespunzãtoare.
În cazul în care contractul de management se încheie cu mai multe persoane fizice, care se prezintã la concursul de selecţie în echipa, acestea fac parte din consiliul de administraţie; membrii echipei vor desemna, dintre ei, managerul general, care reprezintã regia autonomã, potrivit <>art. 14 alin. 2 lit. e) din Legea nr. 66/1993 , ceilalţi membri ai echipei indeplinind atribuţii corespunzãtoare pregãtirii lor profesionale. Rãspunderea membrilor echipei este solidarã.

CAP. 3
Dispoziţii finale

ART. 27
Lista managerilor şi administratorilor revocaţi se întocmeşte de ministerul de resort sau de organele administraţiei locale şi se transmite lunar, pentru afişare, la instituţiile şi autoritãţile prevãzute la <>art. 23 din Legea nr. 66/1993 .

ANEXA (la normele metodologice)

CONTRACT DE MANAGEMENT

ARTICOLUL I
Pãrţile contractante:
1. Domnul .................. , ministru al Ministerului ..................,
reprezentind Regia Autonomã .................., cu sediul în localitatea ......
....... , str. .............. nr. .........., sectorul/judeţul ..............,
înmatriculatã la Oficiul Registrului comerţului ................. sub nr. ....
...., denumita în continuare regie autonomã.
2. a) *) Domnul (doamna) ..................., cetãţean roman, domiciliat(a)
în localitatea ................., str. .............. nr. ..........., sectorul
/judeţul ................. , avînd actul de identitate .............. seria ...
..... nr. ........, eliberat de .............., denumit (denumiţi)*) în
continuare manager (manageri)*) ;
sau
b) Societatea Comercialã ................., de naţionalitate romana .........
cu sediul în localitatea ................, str. ............... nr. ..........,
judeţul/sectorul ................., înmatriculatã la Oficiul Registrului
comerţului ............... sub nr. .........., reprezentatã prin ............,
în baza .................., denumita în continuare manager.
*) În situaţia în care contractul se încheie cu o echipa de manageri
persoane fizice, textul se completeazã pentru fiecare dintre aceştia.

ARTICOLUL II
Obiectul contractului
Regia autonomã încredinţeazã managerului organizarea, conducerea şi gestionarea activitãţii sale, pe baza unor obiective şi criterii de performanta, în schimbul unei plati, potrivit celor convenite prin prezentul contract.

ARTICOLUL III
Durata contractului
Prezentul contract se încheie pe o durata de ......... (maximum 4 ani).
În condiţiile îndeplinirii de cãtre manager a obligaţiilor asumate prin contract, la expirarea termenului prevãzut, pãrţile pot conveni prelungirea contractului.

ARTICOLUL IV
Drepturile şi obligaţiile managerului
A. Managerul are urmãtoarele drepturi:
1. plata unei sume de ............. lei brut lunar, din fondul de salarii al regiei autonome, care sta la baza drepturilor cuvenite privind asigurãrile sociale şi pensia, stabilite conform legii.
Suma prevãzutã mai sus se modifica ori de cîte ori se indexeazã salariile;
2. participarea la profitul net al regiei autonome în cote stabilite conform pct. III din anexa nr. 2 la prezentul contract.
Managerul va fi plãtit din profitul net rãmas dupã repartizarea din acesta a cotei de participare a salariaţilor la profit şi dupã vãrsarea la buget a cotei prevãzute de lege.
3. concediu de odihna de ....... zile lucrãtoare, plãtit cu o indemnizaţie stabilitã ca medie zilnica a ultimei luni din suma prevãzutã la pct. 1;
4. folosinta unui autoturism cu sofer, din dotarea regiei autonome, pentru deplasãri în interesul serviciului;
5. asigurarea pentru accidente de munca, suportatã de regia autonomã;
6. decontarea cheltuielilor de cazare, diurna, transport şi a altor cheltuieli, cu documente justificative, pentru deplasarile în interes de serviciu în ţara şi în strãinãtate, la nivelul celor stabilite de lege pentru directorul general din organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, dar nu mai puţin decît cele stabilite prin contractul colectiv de munca pentru salariaţii regiei;
7. echipament de protecţie corespunzãtor profilului de activitate al regiei autonome.

B. Managerul are urmãtoarele obligaţii:
1. sa aducã la îndeplinire obiectivele şi criteriile de performanta prevãzute în anexa nr. 2 la prezentul contract.
În acest scop managerul dispune de urmãtoarele prerogative:
a) concepe şi aplica strategii şi politici de dezvoltare a regiei autonome;
b) selecteaza, angajeazã şi concediazã personalul salariat;
c) negociaza contractul colectiv de munca şi contractele individuale de munca;
d) reprezintã regia autonomã;
e) încheie acte juridice în numele şi pe seama regiei autonome; actele juridice pentru care, potrivit legii, este necesarã aprobarea ministerului sau a autoritãţii executive a administraţiei publice locale, le încheie numai potrivit acestei aprobãri;
f) alte obligaţii convenite între pãrţi;
2. sa prezinte trimestrial ministrului sau autoritãţii executive a administraţiei publice locale situaţia economico-financiarã a regiei autonome, modul de realizare a indicatorilor de performanta conveniti şi alte documentaţii solicitate, vizate şi certificate de organele de verificare financiarã;
3. sa constituie, în decurs de cel mult 12 luni de la data încheierii prezentului contract, o garanţie bãneascã pînã la concurenta a doua venituri lunare prevãzute la art. IV lit. A pct. 1. Suma respectiva se consemneazã într-un cont purtãtor de dobinzi şi se restituie, împreunã cu dobinzile aferente, la data încetãrii prezentului contract, în condiţiile realizãrii integrale a acestuia.
Managerul este obligat sa completeze aceasta garanţie bãneascã ori de cîte ori cuantumul venitului prevãzut la art. IV lit. A pct. 1 se majoreazã.

ARTICOLUL V
Drepturile şi obligaţiile reprezentantului regiei autonome
A. Drepturi:
1. sa prezinte managerului îndeplinirea obiectivelor şi criteriilor de performanta prevãzute în anexa nr. 2 la prezentul contract;
2. sa solicite managerului, trimestrial, prezentarea situaţiei economico-financiare a regiei autonome, stadiul realizãrii investiţiilor, alte documente privind îndeplinirea obiectivelor şi criteriilor de performanta, vizate şi certificate de organele de verificare financiarã.

B. Obligaţii:
1. sa asigure managerului deplina libertate în conducerea , organizarea şi gestionarea activitãţii regiei autonome, singurele limitãri fiind cele prevãzute de lege şi de prezentul contract;
2. sa plãteascã managerului toate drepturile bãneşti cuvenite potrivit art. IV lit. A pct. 1-3 din prezentul contract;
3. sa acorde managerului celelalte drepturi prevãzute la art. IV lit. A pct. 4-6.

ARTICOLUL VI
Indicatori de referinta, obiectivele şi criteriile de performanta
Indicatorii de referinta sînt prevãzuţi în anexa nr. 1 la prezentul contract şi au fost stabiliţi pe baza bilanţului încheiat la 31 decembrie 199....... Indicatorii de referinta se stabilesc pe baza datelor fiecãrui bilanţ anual, modificindu-se corespunzãtor anexa nr. 1 la prezentul contract.
Obiectivele şi criteriile de performanta la a cãror realizare se obliga managerul sînt prevãzute în anexa nr. 2 la prezentul contract.
Pe parcursul executãrii contractului, pãrţile pot sa modifice, de comun acord, criteriile de performanta în scopul de a le adapta evoluţiei conjuncturale.

ARTICOLUL VII
Loialitate, confidenţialitate
Managerul este obligat sa-şi foloseascã intreaga capacitate de munca în interesul regiei autonome, comportindu-se în activitatea sa ca un bun comerciant.
Managerului îi sînt interzise orice activitãţi în beneficiul unor agenţi economici concurenţi din domeniul de activitate al regiei autonome sau care se afla în relaţii comerciale cu regia.
Pe toatã durata prezentului contract, managerul este obligat sa pãstreze cu rigurozitate confidenţialitatea asupra datelor şi informaţiilor referitoare la activitatea regiei autonome care au un astfel de caracter sau care sînt prezentate cu acest caracter de cãtre minister sau autoritatea executivã a administraţiei publice locale.
Aceasta obligaţie se prelungeşte pentru o perioada de 5 ani de la încetarea contractului de management.

ARTICOLUL VIII
Rãspunderea pãrţilor
Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzãtoare a obligaţiilor din prezentul contract, pãrţile rãspund potrivit legislaţiei civile şi comerciale. Forta majorã apara pãrţile de rãspundere.
Rãspunderea managerului este angajata pentru nerespectarea prevederilor legale, ale prezentului contract şi a mãsurilor luate de ministru sau de autoritatea executivã a administraţiei publice locale.
Managerul rãspunde civil şi comercial pentru daunele produse regiei autonome prin orice act al sau contrar intereselor acesteia, prin acte de gestiune imprudenta, prin utilizarea abuzivã sau neglijenţa a fondurilor regiilor autonome.
În cazul în care sînt indicii privind sãvîrşirea unei infracţiuni în legatura cu executarea contractului de management, ministrul sau autoritatea executivã a administraţiei publice locale are obligaţia sesizãrii de îndatã a organelor competente, cu suspendarea contractului de management.

ARTICOLUL IX
Modificarea contractului
Prevederile prezentului contract pot fi modificate prin acordul scris al ambelor pãrţi.
De asemenea, pãrţile vor adopta contractul corespunzãtor reglementãrilor legale intervenite ulterior încheierii acestuia şi care îi sînt aplicabile.

ARTICOLUL X
Încetarea contractului
Prezentul contract înceteazã prin:
a) expirarea perioadei pentru care a fost încheiat, iar pãrţile nu l-au renegociat în vederea prelungirii;
b) revocarea managerului de cãtre ministru sau autoritatea administraţiei publice locale, în cazul neîndeplinirii obligaţiilor din contract;
c) renunţarea managerului la mandatul încredinţat în situaţia neasigurarii condiţiilor prevãzute în contract ori în alte situaţii întemeiate;
d) acordul pãrţilor;
e) intervenirea unui caz de incompatibilitate;
f) decesul sau punerea sub interdicţie judecãtoreascã a managerului;
g) insolvabilitatea, falimentul;
h) transformarea, divizarea sau fuziunea regiei autonome.
În cazurile prevãzute la lit. b) şi c), partea în cauza va acorda un preaviz de cel puţin 30 de zile.

ARTICOLUL XI
Litigii
Litigiile izvorite din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract, nerezolvate pe cale amiabila, sînt de competenta ........................*).

ARTICOLUL XII
Alte clauze
Managerul are dreptul sa solicite mediere, consultanţa şi alte mãsuri de protecţie din partea ministerului sau autoritãţii executive a administraţiei publice locale, în soluţionarea situaţiilor conflictuale cu sindicatele şi alte organizaţii.
La încetarea mandatului, regia autonomã este obligatã ca la cererea fostului manager - persoana fizica de cetãţenie romana - sa-i asigure un loc de munca în regia autonomã pe o perioada de cel puţin 6 luni în conformitate cu pregãtirea sa profesionalã.

ARTICOLUL XIII
Dispoziţii finale
Prevederile prezentului contract se completeazã cu dispoziţiile <>Legii nr. 66/1993 , cu dispoziţiile referitoare la administratori cuprinse în Legea nr. 31/1990, precum şi cu prevederile Codului comercial, Codului civil, ale Legii nr. 15/1990, ale Ordonanţei Guvernului nr. 15/1993 şi altor acte normative în materie.
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul contract de management.
Prezentul contract de management se depune pentru înregistrare la Oficiul Registrului comerţului în a cãrui raza teritorialã se afla sediul regiei autonome.

Reprezentantul regiei autonome, Manager,

*) Se completeazã cu una dintre opţiunile: instanţe judecãtoreşti sau arbitraj.

ANEXA 1 (la contractul de management)

Indicatori de referinta
Se completeazã cu indicatorii economico-financiari stabiliţi de comisie, în conformitate cu <>art. 12 din Legea nr. 66/1993 şi cu art. 5 din normele metodologice (realizaţi în exerciţiul economico-financiar din anul anterior încheierii contractului) şi care corespund cu obiectivele şi criteriile de performanta care se negociaza în condiţiile prevãzute la art. 6 din normele metodologice.
Indicatorii de referinta se actualizeazã anual pe baza datelor din bilanţul anual aprobat.

ANEXA 2 (la contractul de management)

Obiective şi criterii de performanta
Obiectivele şi criteriile de performanta se stabilesc, prin negociere şi prin rapoarte la indicatorii de referinta, prevãzuţi în anexa nr. 1 la contractul de management.
În aceasta anexa se stabilesc şi stimulentele materiale pentru manager. În acest scop se negociaza şi se convin, în mod explicit, unul sau mai multe criterii de performanta, dintre cele prevãzute în prezenta anexa, precum şi modalitatea de calcul al stimulentelor, în funcţie de performanta efectiv realizatã la criteriile convenite.

I. Obiective
În funcţie de situaţia concretã a fiecãrei regii autonome şi de strategia propusã se vor urmãri:
1. evoluţia volumului de activitate (cifra de afaceri, volumul producţiei);
2. evoluţia rezultatelor financiare (creşterea profitului, diminuarea pierderilor);
3. prioritati ale restructurãrii (eforturi şi efecte, volume de investiţii, surse de finanţare);
4. îmbunãtãţirea poziţiei pe piata interna şi externa (balanţa de import-export, unde este cazul).

NOTA:
Obiectivele vizeazã strategia regiilor autonome, aprobatã de ministere sau de autoritatea executivã a administraţiei publice locale pe durata contractului şi sînt necuantificabile.

II. Criteriu de performanta
Profit brut
1. Rata profitului = -------------------- X 100(%)
Cifra de afaceri

2. Potenţialul
de dezvolta- Prelevãri din profit pentru fondul de dezvoltare
re/creştere = --------------------------------------------------X100(%)
Fond de rulment = (Active circulante - obligaţii)

3. Perioada de Creanţe = (Debitori + Facturi neîncasate)
recuperare a = -----------------------------------------X 365 (zile)
creanţelor Cifra de afaceri

Obligaţii
4. Perioada de rambursare a datoriilor = -------------------- X 365 (zile)
Cifra de afaceri

Cifra de afaceri
5. Rotatia stocurilor = --------------------------------------------(zile)
Total stocuri - Facturi neîncasate

Cifra de afaceri
6. Productivitatea muncii = ----------------------------(mii lei/salariu)
Nr. total personal

Salarii directe
7. Ponderea salariilor în costuri = -----------------------------(%)
Costuri directe de producţie

8. Creşterea exportului
9. Creşterea valorii adãugate nete
10. Rata lichiditatii generale mai mare de 100
11. Reducerea nivelului poluarii
12. Creşterea nivelului de protecţie a muncii.

NOTA:
Criteriile de performanta se determina pe baza indicatorilor de referinta. În funcţie de specificul regiei autonome, comisia va negocia numãrul criteriilor de performanta şi, dupã caz, valoarea acestora sau indicii de evaluare a acestora fata de anul precedent. De asemenea, comisia va negocia ponderea fiecãrui criteriu în aplicarea rezultatelor (suma ponderilor fiind 1).

III. Stabilirea cotei de participare la profit a managerului
Cota de participare a managerului la profitul net al regiei autonome va fi determinata prin înmulţirea coeficientului global de realizare a indicatorilor de performanta cu cota maxima de participare la profit.
Coeficientul global de realizare a indicatorilor de performanta se calculeazã prin însumarea coeficientului de realizare a fiecãrui indicator de performanta.
Coeficientul de realizare a fiecãrui criteriu de performanta se determina prin înmulţirea gradului de îndeplinire a nivelului negociat al criteriului respectiv cu coeficientul de pondere a acestuia.
Cota maxima de participare a managerului la profitul net va fi stabilitã dupã cum urmeazã:
a) dacã regia autonomã a realizat profit în anul de referinta, prin aplicarea la profitul net realizat a procentului maxim de participare, determinat astfel:
-------------------------------------------------------------------------------
Rata de rentabilitate (profit net/capital Procentul maxim de partici-
social) în anul de referinta pare la profitul net
-------------------------------------------------------------------------------
0 - 5% 10%
5 - 15% 7%
peste 15% 4%
-------------------------------------------------------------------------------
b) dacã regia autonomã a înregistrat pierderi în anul de referinta, cota de participare a managerului la profitul net se determina astfel:
- pentru fiecare milion lei diminuare de pierdere (pînã la acoperirea pierderilor din anul de referinta) se va plati 150.000 lei;
- pentru fiecare milion lei profit net (rãmas dupã acoperirea pierderilor din anul de referinta) se va plati 100.000 lei.
---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016