Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Guvernul României hotărăşte: ART. 1 În conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 15/1990 se înfiinţează Regia autonomă "Institutul de montanologie", cu sediul în comuna Cristian, str. 13 nr. 53, judeţul Sibiu. ART. 2 Regia autonomă "Institutul de montanologie" este persoana juridică, îşi desfăşoară activitatea pe baza de gestiune economică şi autonomie financiară, se organizează şi funcţionează în conformitate cu Legea nr. 15/1990 şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare cuprins în anexa nr. 1 la prezenta hotărîre. ART. 3 Obiectul de activitate al Regiei autonome "Institutul de montanologie" îl constituie: cercetarea ştiinţifică fundamentală şi aplicativa în domeniile agriculturii de tip montan privind valorificarea superioară a terenurilor agricole şi efectivelor de animale, extinderea culturilor pomicole şi arboricole în zona montană; dezvoltarea agroturismului montan, industrializarea şi valorificarea produselor agricole vegetale şi animale, dezvoltarea marcilor originale ale acestora; extinderea programelor de protecţie ecologica; crearea de staţii pilot; dezvoltarea cadrului construit în zona montană; operaţiuni de comerţ exterior; lucrări de cercetare-proiectare şi prestări servicii executate pe baza de contract pentru beneficiari interni sau externi; valorificarea resurselor energetice neconventionale; revitalizarea activităţilor artizanale tradiţionale. ART. 4 Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei reprezintă interesele statului în consiliul de administraţie al Regiei autonome "Institutul de montanologie". ART. 5 Activitatea de cercetare a Regiei autonome "Institutul de montanologie" este coordonata de către Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice. ART. 6 Patrimoniul Regiei autonome "Institutul de montanologie" este de 167.219 mii lei, din care 119.506 mii lei fonduri fixe şi 47.713 mii lei mijloace circulante. Patrimoniul este constituit prin preluarea, pe baza de protocol şi bilanţ contabil încheiat la 31 decembrie 1990, a activului şi pasivului patrimonial al Statiunii de cercetare şi producţie pomicola Cisnădie şi al Statiunii de cercetare şi producţie a ovinelor şi caprinelor Cristian - Sibiu, conform anexei nr. 2 la prezenta hotărîre. Pe data înfiinţării Regiei autonome "Institutul de montanologie" cele doua staţiuni se desfiinţează. ART. 7 Personalul preluat de Regia autonomă "Institutul de montanologie" se considera transferat în interesul serviciului. Persoanele încadrate în funcţii cu niveluri de salarizare mai mici, ca urmare a aplicării prevederilor prezentei hotărîri, au dreptul la salariul tarifar avut şi sporul de vechime, după caz, timp de trei luni de la intrarea în vigoare a prezentei hotărîri. ART. 8 Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărîre. PRIM-MINISTRU PETRE ROMAN Bucureşti, 5 aprilie 1991. Nr. 255. ANEXA 1 REGULAMENT de organizare şi funcţionare a Regiei autonome "Institutul de montanologie" I. Dispoziţii generale ART. 1 Regia autonomă "Institutul de montanologie" este persoana juridică şi funcţionează pe baza de gestiune economică şi autonomie financiară; activitatea acesteia se desfăşoară în baza prezentului regulament. In toate actele şi publicaţiile, denumirea "Institutul de montanologie" va fi urmată de menţiunea "regie autonomă", initialele I.M. constituind marca institutului. ART. 2 Regia autonomă "Institutul de montanologie" are sediul în comuna Cristian, str. 13 nr. 53, judeţul Sibiu. II. Obiectul de activitate ART. 3 Obiectul de activitate al Regiei autonome "Institutul de montanologie" îl constituie: 3.1. cercetarea ştiinţifică fundamentală şi aplicativa în domeniile agriculturii de tip montan privind: - valorificarea superioară a terenurilor agricole şi a efectivelor de animale; - extinderea culturilor pomicole şi arboricole în zona montană. 3.2. specializarea profesională şi informarea populaţiei din zona montană; 3.3. dezvoltarea agroturismului montan; 3.4. industrializarea şi valorificarea produselor agricole vegetale şi animale, dezvoltarea marcilor originale ale acestora; 3.5. extinderea programelor de protecţie ecologica; 3.6. crearea de staţii pilot; 3.7. dezvoltarea cadrului construit în zona montană; 3.8. lucrări de cercetare-proiectare şi prestări de servicii executate pe baza de contract cu beneficiari interni şi externi; 3.9. valorificarea resurselor energetice neconventionale; 3.10. revitalizarea activităţilor artizanale tradiţionale; 3.11. operaţiuni de comerţ exterior. III. Patrimoniul ART. 4 Patrimoniul Regiei autonome "Institutul de montanologie" este de 167.219 mii lei, din care 119.506 mii lei fonduri fixe şi 47.713 mii lei mijloace circulante. El este constituit prin preluarea pe baza de protocol şi bilanţ contabil încheiat la 31 decembrie 1990 a activului şi pasivului patrimonial al Statiunii de cercetare şi producţie pomicola Cisnădie şi al Statiunii de cercetare şi producţie a ovinelor şi caprinelor Cristian - Sibiu. ART. 5 Regia autonomă "Institutul de montanologie" este proprietara bunurilor din patrimoniul sau de care dispune în mod autonom în vederea realizării scopului pentru care a fost constituită. Înstrăinarea bunurilor sau încheierea de tranzacţii în litigii cu o valoare mai mare de 10 milioane lei se face cu aprobarea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei. IV. Structura Regiei autonome "Institutul de montanologie" ART. 6 Regia autonomă "Institutul de montanologie" îşi aproba structura organizatorică prin consiliul sau de administraţie, inclusiv înfiinţarea sau desfiinţarea de secţii, laboratoare, ateliere şi ferme de producţie. Statutul de organizare şi funcţionare a subunitatilor se aproba de către consiliul de administraţie potrivit metodologiilor specifice în vigoare. Consiliul de administraţie stabileşte, de asemenea, relaţiile subunitatilor (filiale, secţii, laboratoare, ateliere, ferme) în cadrul regiei şi cu terţii, acordindu-le după caz, împuternicire de reprezentare în domeniile tehnice, economice, comerciale, administrative, financiare, juridice şi altele. Regia autonomă "Institutul de montanologie" va înfiinţa, cu aprobarea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, filiale de cercetări montane în funcţie de cerinţele economiei montane. ART. 7 Subunităţile din componenta Regiei autonome "Institutul de montanologie" nu au personalitate juridică, nu întreţin relaţii directe cu bugetul statului, nu elaborează independent documentaţii pentru obţinerea de subvenţii, nu încheie direct contracte sau operaţiuni de comerţ exterior şi nu reprezintă regia autonomă decît în cazuri expres precizate şi în limita împuternicirilor acordate de către consiliul de administraţie al regiei. ART. 8 Subunităţile regiei răspund direct în fata consiliului de administraţie al Regiei autonome "Institutul de montanologie". V. Organele de conducere ART. 9 Conducerea Regiei autonome "Institutul de montanologie" se asigura prin: - consiliul de administraţie; - comitetul de direcţie; - director. ART. 10 Consiliul de administraţie al Regiei autonome "Institutul de montanologie" se numeşte prin ordin al ministrului agriculturii şi alimentaţiei. Consiliul de administraţie este compus din 15 membri, după cum urmează: - director - preşedinte; - reprezentantul Ministerului Finanţelor; - trei reprezentanţi ai Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei; - trei directori adjuncţi; - secretar ştiinţific; - şeful compartimentului juridic; - cinci şefi de subunitati din componenta regiei. ART. 11 Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza propriului regulament de organizare şi funcţionare, luind hotărîri în toate problemele privind activitatea regiei, cu excepţia acelora care, potrivit legii, sînt date în competenta altor organe. ART. 12 Membrii consiliului de administraţie se numesc pentru o perioada de 4 ani, jumătate din ei putind fi înlocuiţi la fiecare 2 ani. ART. 13 Una şi aceeaşi persoana nu poate face parte concomitent din mai mult de doua consilii de administraţie sau sa participe la societăţi comerciale cu care Regia autonomă "Institutul de montanologie" întreţine relaţii comerciale sau are interese contrare. ART. 14 Membrii consiliului de administraţie îşi păstrează calitatea de angajaţi la instituţia sau unitatea de unde provin; ei sînt plătiţi cu o indemnizaţie stabilită de consiliul de administraţie pentru activitatea desfăşurata în aceasta calitate. ART. 15 Atribuţiile, răspunderile şi competentele consiliului de administraţie sînt următoarele: 15.1. aproba structura organizatorică a Regiei autonome "Institutul de montanologie"; 15.2. analizează şi adopta programele de activitate de cercetare, producţie, asistenta tehnica, învăţămînt, activitate economică şi dezvoltare pe termen scurt, mediu şi lung; 15.3. decide cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate conform cu programele de dezvoltare adoptate, care se finanţează din surse proprii, credite sau alocaţii bugetare; 15.4. propune investiţiile a căror aprobare este data în competenta altor organe; 15.5. aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al regiei; 15.6. stabileşte şi defalca pe destinaţii subvenţiile necesare de la bugetul statului; 15.7. stabileşte volumul, termenele şi modul de rambursare a creditelor; 15.8. răspunde de administrarea legală şi eficienta a întregului patrimoniu al regiei; 15.9. aproba înstrăinarea bunurilor regiei cu o valoare de pînă la 10 milioane lei; 15.10. în relaţiile cu terţii practica preţuri libere, negociate, cu respectarea prevederilor legale; 15.11. aproba utilizarea fondului valutar; 15.12. aproba colaborarea, cooperarea sau asocierea, conform legii, cu persoane fizice şi juridice din ţara şi străinătate; 15.13. decide asupra fondurilor care se constituie; 15.14. aproba statutul, înfiinţarea, desfiinţarea şi limitele de competenta, precum şi împuternicirile subunitatilor din structura; 15.15, aproba regulamentul de funcţionare al consiliului ştiinţific a carei componenta, constituire şi atribuţii se stabilesc potrivit legii; 15.16. stabileşte după criteriile legale niveluri de salarizare a personalului regiei; 15.17. stabileşte măsuri de respectare a disciplinei tehnologice, protecţia şi securitatea muncii; 15.18. ia măsuri potrivit legii pentru stabilirea răspunderii materiale, disciplinare şi pentru prevenirea pagubelor; 15.19. adopta orice alte măsuri privind activitatea regiei cu excepţia celor date în competenta altor organe. ART. 16 Consiliul de administraţie se întruneşte în sesiuni ordinare o data pe luna sau la cererea preşedintelui, ori a unei treimi din membrii săi, ori de cîte ori este nevoie. ART. 17 Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite domenii, a căror activitate va putea fi recompensata material conform înţelegerii, pe baza de contract. ART. 18 Comitetul de direcţie asigura conducerea operativă a activităţii regiei şi este compus din: - director; - 3 directori adjuncţi; - secretar ştiinţific. ART. 19 Comitetul de direcţie are următoarele atribuţii şi responsabilităţi principale: 19.1. repartizează sarcinile profesionale şi economico-financiare pe subunităţile componente asigurînd realizarea activităţilor în condiţii de rentabilitate; 19.2. organizează activităţile regiei, asigura baza materială din ţara şi import, precum şi contractarea şi desfacerea producţiei şi serviciilor; 19.3. aplica măsurile stabilite de către consiliul de administraţie pentru paza bunurilor, protecţia şi dezvoltarea patrimoniului regiei, respectarea ordinii şi disciplinei tehnologice şi ierarhic administrative; 19.4. aplica măsurile stabilite de către consiliul de administraţie privind răspunderile şi competentele pe niveluri ierarhice şi structuri organizatorice ca şi relaţiile dintre acestea; 19.5. stabileşte împuterniciri de reprezentare a unităţii pentru fiecare din membrii comitetului de direcţie. ART. 20 Directorul Regiei autonome "Institutul de montanologie" este numit de consiliul de administraţie, cu avizul ministrului agriculturii şi alimentaţiei. ART. 21 Directorul Regiei autonome "Institutul de montanologie" conduce activitatea curenta a acesteia şi reprezintă regia în relaţiile cu organele statului, cu persoanele fizice şi juridice. ART. 22 Directorul Regiei autonome "Institutul de montanologie" are următoarele atribuţii şi responsabilităţi: 22.1. angajează, prin semnătura, unitatea, în raporturile cu terţii, în limitele competentelor aprobate de consiliul de administraţie şi de regulamentul de organizare şi funcţionare; 22.2. angajează personalul unităţii; 22.3. aproba normele privind disciplina tehnologică şi administrativă din unitate; 22.4. emite decizii pentru stabilirea răspunderii materiale şi disciplinare a personalului regiei; 22.5. numeşte şi revoca conducătorii subunitatilor regiei; 22.6. stabileşte şi acorda recompense conform prevederilor legale şi deciziilor consiliului de administraţie; 22.7. încheie contractul colectiv de munca. VI. Bugetul, relaţii financiare ART. 23 Regia autonomă "Institutul de montanologie" determina anual, conform legii, volumul de venituri realizate, cheltuielile totale de efectuat şi cota de impozit pe profit datorată bugetului statului. ART. 24 Partea de cheltuieli care depăşeşte nivelul veniturilor realizate se subvenţionează de la bugetul de stat, conform legii. ART. 25 Veniturile şi cheltuielile Regiei autonome "Institutul de montanologie" se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar şi cuprind la "venituri" sumele provenite din încasări rezultate din contractele de cercetare, asistenta tehnica, vînzarea produselor şi prestaţii, iar la "cheltuieli" valorile consumate pentru întreaga activitate a institutului, inclusiv cheltuielile cu amortizarea investiţiilor şi reparaţiilor capitale, cu întreţinerea instalaţiilor, utilajelor, precum şi rambursarea creditelor şi dobînzilor. ART. 26 Regia autonomă "Institutul de montanologie" întocmeşte anual bilanţ contabil şi cont de profit şi pierderi conform modelelor stabilite de Ministerul Finanţelor. Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. ART. 27 Exerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se sfirseste la 31 decembrie ale fiecărui an. ART. 28 Din veniturile realizate după acoperirea cheltuielilor Regia autonomă "Institutul de montanologie" constituie fondul de rezerva şi fondul de dezvoltare, asigura sumele necesare pentru perfecţionarea şi recalificarea personalului angajat, precum şi pentru cointeresarea prin premiere, plăteşte impozitele, taxele, cotele de asigurări şi protecţie socială, precum şi alte vărsăminte prevăzute de lege. Consiliul de administraţie poate hotărî şi crearea altor fonduri. Partea de venituri rămasă după constituirea fondurilor proprii şi efectuarea plăţilor prevăzute de lege reprezintă profitul net, din care o parte se utilizează, conform legii, pentru constituirea fondului de participare a angajaţilor la profituri. ART. 29 Dacă, în cursul exerciţiului financiar, veniturile nu sînt suficiente pentru acoperirea cheltuielilor, Regia autonomă "Institutul de montanologie" pe baza calculelor de fundamentare determina volumul împrumuturilor necesare care pot fi de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent. ART. 30 Operaţiunile de încasări şi plati ale Regiei autonome "Institutul de montanologie" se efectuează prin conturi în lei şi în valuta deschise la bănci. Pentru necesităţile curente, Regia autonomă "Institutul de montanologie" poate efectua operaţiuni de încasări şi plati în lei şi valuta, prin casieria proprie. VII. Relaţii comerciale ART. 31 Livrarea produselor şi angajarea activităţilor de cercetare, asistenţa tehnică şi prestări de servicii se face pe bază contractuală. Livrarea unor produse, asistenţa tehnică şi prestări de servicii se pot face şi direct către populaţie. VIII. Dispoziţii referitoare la personal ART. 32 Personalul regiei este supus prevederilor statutului personalului aprobat de consiliul de administraţie care reglementează în principal: - sistemul de ocupare a posturilor, promovarea, acordarea de burse, încetarea raporturilor de munca; - îndatoririle personalului pe niveluri ierarhice; - modul de aplicare a sancţiunilor; - sistemul propriu de salarizare; - sistemul de recompense; - prevederi privind protecţia socială a personalului. IX. Dispoziţii finale ART. 33 Litigiile de orice fel în care este implicata Regia autonomă, "Institutul de montanologie" sînt de competenţa instanţelor judecătoreşti, sau prin arbitraj, conform legii. ART. 34 Regia autonomă "Institutul de montanologie" este obligată să-şi desfăşoare activitatea cu respectarea reglementărilor legale privind protecţia mediului înconjurător şi să-şi realizeze surse proprii în acest scop. ART. 35 Prezentul regulament se completează cu celelalte reglementări legale. ANEXA 2 Regia autonomă care se înfiinţează prin reorganizarea unor staţiuni de cercetare şi producţie
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Denumirea Sediul
regiei, ───────────────────────
Nr. autonome Obiectul de activitate Capital Localitatea, judeţul Denumirea Capital
crt. care se social strada, unităţii care social
înfiinţează - mii lei - numărul îşi încetează - mii lei -
activitatea
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Regia Cercetarea ştiinţifică 1. Fond fix Cristian Sibiu 1. Staţiunea 1. Fond fix:
autonomă fundamentală şi 119.506 str. 13 de cercetare 52.441
"Institutul aplicativă în 2. Fond nr. 53 şi producţie 2. Fond
de domeniile agriculturii circular pomicolă circulant
montanologie" de tip montan privind 47.713 Cisnădie - 25.047
valorificarea Total: Sibiu. Total:
superioară a ────── ──────
terenurilor agricole 167.219 77.488
şi efectivelor de ────────────────────────────
animale, extinderea 2. Staţiunea 1. Fond fix:
culturilor pomicole şi de cercetare 67.065
arboricole în zona şi producţie 2. Fond
montană; dezvoltarea pentru circulant
agroturismului montan, creşterea 22.666
industrializarea şi ovinelor şi Total:
valorificarea caprinelor ──────
produselor agricole Cristian - 89.731
vegetale şi animale, Sibiu
dezvoltarea mărcilor
originale ale
acestora; extinderea
programelor de
protecţie ecologică;
crearea de staţii
pilot; dezvoltarea
cadrului construit în
zona montană;
operaţiuni de comerţ
exterior; lucrări de
cercetare-proiectare
şi prestări servicii
executate pe bază de
contract pentru
beneficiari interni
sau externi;
valorificarea
resurselor energetice
neconventionale;
revitalizarea
activităţilor
artizanale
tradiţionale.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.