Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARIRE Nr. 245 din 3 aprilie 1991  privind infiintarea Societatii comerciale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARIRE Nr. 245 din 3 aprilie 1991 privind infiintarea Societatii comerciale "Tribuna economica" - S.R.L.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 89 din 24 aprilie 1991
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã Societatea comercialã "Tribuna economicã" S.R.L., prin preluarea activului şi pasivului de la revista "Tribuna economicã", care se desfiinţeazã.
Societatea comercialã "Tribuna economicã" - S.R.L. are sediul în Bucureşti, b-dul Magheru nr. 28-30, sector 1.
ART. 2
Societatea comercialã "Tribuna economicã" - S.R.L. îşi începe activitatea cu un capital social iniţial de 3.707 mii lei, stabilit pe baza bilanţului la data de 31.XII.1990.
Capitalul social are urmãtoarea structura;
- fonduri fixe în valoare de 1.311 mii lei;
- fonduri circulante în valoare de 2.396 mii lei.
Capitalul social se va definitiva ulterior, pe baza reevaluarii patrimoniului în condiţiile prevãzute de lege, şi se constituie cu titluri de valoare, în valoare nominalã de 5.000 lei fiecare.
ART. 3
Societatea îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi potrivit statutului din anexa, care face parte integrantã din prezenta hotãrîre.
ART. 4
Consiliul pentru reforma şi relaţii publice va îndeplini atribuţiile prevãzute de Legea nr. 15/1990 şi Legea nr. 31/1990 pentru ministerul de resort.
ART. 5
Personalul care trece de la revista "Tribuna economicã" la Societatea comercialã "Tribuna economicã" - S.R.L., ca urmare a aplicãrii prezentei hotãrîri, se considera transferat în interesul serviciului şi are dreptul, timp de trei luni, la diferenţa pînã la salariul tarifar avut şi la sporul de vechime, dupã caz, dacã este încadrat cu un salariu mai mic.
ART. 6
La data prezentei hotãrîri orice alte dispoziţii contrare se abroga.

PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN

ANEXA 1

STATUTUL
Societãţii comerciale "Tribuna economicã" - S.R.L.

CAP. 1
Denumirea, forma juridicã, sediul, durata
ART. 1
Denumirea societãţii
Denumirea societãţii este Societatea comercialã "Tribuna economicã" - S.R.L.
ART. 2
Forma juridicã a societãţii
Societatea comercialã "Tribuna economicã" - S.R.L. este persoana juridicã romana, avînd forma juridicã de societate cu rãspundere limitatã. Aceasta îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile romane şi cu prezentul statut.
ART. 3
Sediul societãţii
Sediul societãţii este în Bucureşti, b-dul Magheru nr. 28-30, sector 1.
ART. 4
Durata
Durata societãţii este nelimitatã.

CAR. 2
Obiectul de activitate
ART. 5
Obiectul de activitate al societãţii este:
a) realizarea, editarea şi tipãrirea de:
- publicaţii (ziare şi reviste), cãrţi;
- cataloage şi anuare ale firmelor româneşti şi strãine;
- publicitate interna şi externa;
- obiecte publicitare;
b) comercializarea în ţara şi în strãinãtate a bunurilor realizate şi a serviciilor prestate;
c) cooperarea cu firme din ţara şi strãinãtate pentru realizarea, editarea, tipãrirea şi desfacerea de:
- produse publicitare;
- cãrţi, periodice, cataloage, anuare etc.;
- articole, studii etc.;
d) schimburi de informaţii în domeniul presei, prin participare la cursuri, seminarii, congrese, conferinţe etc., în strãinãtate, şi invitarea de ziarişti strãini, în acelaşi scop, în România.

CAP. 3
Capitalul social, pãrţile sociale
ART. 6
Capitalul social
Capitalul social iniţial al societãţii comerciale este în valoare de 3.707 mii lei, împãrţit în 741 pãrţi sociale în valoare nominalã de 5.000 fiecare, compus din mijloace fixe în valoare de 1.311 mii lei şi mijloace circulante în valoare de 2.396 mii lei. Reevaluarea patrimoniului se va efectua ulterior, conform Hotãrîrii Guvernului nr. 945/1990.
Capitalul social iniţial este deţinut integral de stat, pînã la transmiterea pãrţilor sociale din proprietatea statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, romane sau strãine, în condiţiile legii.
ART. 7
Pãrţile sociale
Pentru pãrţile sociale se vor elibera certificate, sub semnatura a doi administratori, conţinînd datele prevãzute de lege.
ART. 8
Modificarea capitalului social
Capitalul social poate fi mãrit prin emiterea de noi pãrţi sociale, reprezentind aport social sau în natura, provenind din fondul de rezerva sau din beneficii, ori poate fi redus, cu respectarea minimului de capital legal.
ART. 9
Drepturi şi obligaţii decurgind din deţinerea de pãrţi sociale
Fiecare parte socialã conferã asociatului dreptul la un vot în adunarea generalã a asociaţilor şi dreptul de a participa la distribuirea dividendelor, potrivit legii.
Obligaţiile societãţii sînt garantate cu patrimoniul social, iar asociaţii rãspund numai în limita pãrţilor sociale subscrise şi vãrsate.

CAP. 4
Adunarea generalã a asociaţilor
ART. 10
Atribuţii, convocare
Adunarea generalã a asociaţilor are urmãtoarele obligaţii principale:
a) sa aprobe bilanţul şi sa stabileascã repartizarea beneficiului net;
b) sa aleagã consiliul de administraţie (colegiul de redactie) şi cenzorii, sa-i revoace şi sa-i descarce de activitate;
c) sa decidã urmãrirea administratorilor pentru daunele pricinuite societãţii, desemnind şi o persoana insarcinata sa o exercite;
d) sa modifice statutul.
Convocarea adunãrii şi exerciţiul dreptului de vot se efectueazã conform prevederilor legale.

CAP. 5
Consiliul imputernicitilor statului
ART. 11
Constituire, funcţionare
În perioada pînã la transmiterea pãrţilor sociale cãtre terţi, atribuţiile adunãrii generale a asociaţilor vor fi îndeplinite de consiliul imputernicitilor statului împreunã cu consiliul de administraţie (colegiul de redactie).
Consiliul imputernicitilor statului îşi va inceta activitatea pe data constituirii adunãrii generale a asociaţilor.

CAP. 6
Consiliul de administraţie
ART. 12
Numire, organizare
Societatea este administratã de cãtre un consiliu de administraţie (colegiu de redactie), format din 7 persoane, alese pe o perioada de 4 ani, care pot fi realese.
Consiliul de administraţie (colegiul de redactie) se întruneşte la sediul societãţii ori de cîte ori este necesar şi ia decizii cu majoritatea simpla de voturi din numãrul total al membrilor.
Dezbaterile consiliului de administraţie (colegiul de redactie) au loc conform ordinii de zi stabilite şi comunicate în prealabil. Acestea se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei, care se scrie într-un registru sigilat şi parafat.
Membrii consiliului de administraţie (colegiul de redactie) vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societãţii, în interesul acesteia.
ART. 13
Atribuţii
Consiliul de administraţie (colegiul de redactie) are urmãtoarele atribuţii principale:
a) angajeazã şi concediazã personalul societãţii;
b) stabileşte îndatoririle şi împuternicirile personalului societãţii, pe compartimente;
c) aproba încheierea de contracte de închiriere;
d) stabileşte strategia publicatiei;
e) elaboreazã raportul cu privire la activitatea societãţii, bilanţul şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul de program de activitate şi proiectul de buget al societãţii pe anul urmãtor;
f) rezolva orice alte probleme care privesc conducerea curenta a activitãţii.

CAP. 7
Controlul societãţii
ART. 14
Controlul gestiunii
Gestiunea societãţii este controlatã de asociaţi şi de cenzori, potrivit legii.

CAP. 8
Activitatea societãţii
ART. 15
Exerciţiul economico-financiar
Exerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecãrui an. Primul exerciţiu începe la data constituirii societãţii.
ART. 16
Contabilitatea
Societatea va tine evidenta contabila şi va întocmi bilanţul şi contul de profit şi pierderi conform reglementãrilor Ministerului Finanţelor.
ART. 17
Profitul
Profitul societãţii se stabileşte prin bilanţ, iar plata profitului se face de societate, în condiţiile legii.
ART. 18
Salarizarea
Nivelul salariilor şi alte drepturi bãneşti pentru personalul societãţii, pe categorii de calificare şi funcţii, se stabileşte de consiliul de administraţie (colegiul de redactie), în funcţie de studii şi munca efectiv prestatã, conform legii.
ART. 19
Amortizarea fondurilor fixe
Consiliul de administraţie (colegiul de redactie) stabileşte, în condiţiile legii, modul de amortizare a fondurilor fixe.

CAP. 9
Modificarea formei juridice, lichidarea, litigii
ART. 20
Modificarea formei juridice
Modificarea formei juridice se va face cu respectarea prevederilor legale. Noua societate va îndeplini formalitãţile de înregistrare şi publicitate cerute de lege la înfiinţarea societãţii.
ART. 21
Dizolvare
Societatea se dizolva în urmãtoarele cazuri:
- imposibilitatea realizãrii obiectului de activitate;
- falimentul;
- hotãrîrea adunãrii generale a asociaţilor;
- alte cazuri prevãzute de lege.
ART. 22
Asociere, fuzionare
Asocierea sau fuzionarea va putea fi facuta în condiţiile legii.
ART. 23
Lichidare
În caz de dizolvare, societatea se lichideazã. Lichidarea se face dupã procedura prevãzutã de lege.
ART. 24
Litigii
Litigiile societãţii cu persoane fizice sau juridice romane sînt de competenta instanţelor judecãtoreşti din România. Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre societate şi persoanele juridice strãine pot fi soluţionate şi prin arbitraj.
ART. 25
Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile legale.

------------------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016